Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties

Via Twitter laat uitgever Ubisoft weten dat ontwikkelaar Massive een game gaat maken in de Assassin's Creed-serie. De uitgever maakte al eerder bekend dat de Zweedse studio, die alleen rts-games maakte, aan een mmog werkt.

De tweet van Ubisoft is eigenlijk vooral een oproep. De uitgever is op zoek naar personeel dat in het Zweedse Malmö bij ontwikkelaar Ubisoft Massive wil komen werken. In de oproep maakt de uitgever echter ook voor het eerst bekend dat de Zweedse studio aan een nieuwe Assassin's Creed-game werkt.

De aankondiging is opvallend omdat Massive tot nu toe alleen strategische games heeft gemaakt en de Assassin's Creed-serie uit louter derdepersoon-actiegames bestaat. Massive maakte Ground Control en opvolger Ground Control II om daarna het al even strategische World in Conflict af te leveren. Sinds uitbreiding World in Conflict: Soviet Assault uit 2008 is het echter stil rond de Zweedse studio. 2008 was ook het jaar waarin de studio in handen kwam van Ubisoft, dat de ontwikkelaar overnam van Activision. Direct na de aankoop liet Yves Guillemot, directeur van de Franse uitgever, weten dat het Massive wilde inzetten voor het ontwikkelen van mmo-games, te beginnen met 'lichte mmog's'.

Als Ubisoft nog steeds aan die lijn vasthoudt, kan dat betekenen dat Massive werkt aan een gratis speelbare, strategische game in het Assassin's Creed-universum. Dat zou dan tegelijk het Assassin's Creed-product kunnen zijn dat Guillemot in november aankondigde. De directeur liet toen los dat er in 2011 'iets nieuws' rond Assassin's Creed zou komen. Dat Massive nog steeds aan een mmog werkt, wordt duidelijk uit de website van de ontwikkelaar, waarop advertenties te vinden zijn voor programmeurs met ervaring in het maken van dergelijke onlinegames.

Ezio Assassins creed II

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Een MMO over Assassins Creed? Hoe kan dat nou, het doel van AC is toch dat je bijna solo de missies doet? Als je ineens honderden assassins hebt rond rennen in de wereld is het niet echt geloofwaardig meer.
Ik vroeg me hetzelfde af.
Maar toch, was het niet zo in deel een dat er toch een grote 'school' voor assassins was waar veel 'medestudenten' waren? Niet dat dat nou zo geloofwaardig was, maar goed.
Wellicht borduren ze verder op dat idee.
Al springend van een dak een dolk in de nek van een andere speler steken,
hmm,.. het zal best wel leuke kills opleveren.
Ubisoft let allang niet meer op de feiten. Als men alleen al kijkt naar AC II : Ezio Auditore heeft ooit echt bestaan, zijn familie is omgebracht (net zoals in de game) en vervolgens is er niks meer over hem te vinden in de boeken, op dat moment was Ezio 17 jaar.

Aan het einde van het spel, is er op te merken dat hij er 22 jaar over heeft gedaan om zijn wraak te nemen : 17 + 22 = 39, echter werden mensen in de Renaissance gemiddeld niet ouder dan 30-35 jaar, en dan te bedenken dat Ezio continu over de daken rent, zijn lichaam tot het uiterste drijft en daarbij een messteek heeft overleefd.

Zodoende dat ik dus ook perplex stond dat Brotherhood ook over Ezio ging, nu ik dit nieuwsbericht lees, kijk ik er niet eens meer van op.

EA heeft zijn naam deels gereinigd, echter gaat Ubisoft berg afwaarts naar het niveau van het vroegere EA. Nu is het alleen wachten op : Assassins Creed : Nachtleven, Assasssins Creed : Huisdieren etc etc.
AC: Brotherhood is een geweldige game, lekker boeiend dat hij wat ouder is dan mensen in die tijd. Al dat gespring en geklim is sowieso al niet enorm realistisch, maar het heeft wel een geweldige game opgeleverd.

Ik ben benieuwd hoe deze game gaat uitwerken.
Je hebt de klok horen luiden, ziet waar de klepel hangt, maar hebt geen idee hoe je er bij kunt komen dude. ;) Ook toen konden mensen prima 60 worden in goede gezondheid. Het gemiddelde ligt alleen maar zo laag omdat er zo enorm veel kinder- en zuigelingensterfte was.
Toch was dat juist 1 van de meest historisch correcte dingen in de serie. De hashashin hadden dat fort echt en er werden echt mensen getraind daar en het schijnt net als de steden redelijk correct te zijn weergegeven.
Ik denk meer zo'n 'urban' RTS op kleine schaal, zoals Warhammer 40K2.
Volgens mij zit er in Brotherhood een flinke multiplayer-component, dus kan me voorstellen dat ze dat doortrekken.
Allemaal zeer mysterieus, maar leuk dat Ubisoft wat nieuws probeert (waarschijnlijk).

Hopelijk wat beter dan Age of Empires: Online, want die heb ik in de beta gespeeld en het hele concept van het spel was gewoon slecht (Age of Empires, gemixt met WoW, dus farmen en questen met die hap!).

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 25 december 2010 11:41]

Nou in de nieuwe (brotherhood) kan je bijv mensen ergens heen sturen, na ze gerecruteerd te hebben, dat kunnen ze toch uitwerken?
in AC Brotherhood heb je toch ook meer assassins? en in de eerste AC heb je toch ook je guilde? misschien speelt die MMO zich op het hoogtepunt van de oorlog tussend de assassins en de templars af, dat alle assassins guilds vanover de hele wereld samen ten strijde trekken tegen de templars...

ik denk dat ik hier al een bijzonder iets bij kan bedenken, met een goed aantal quests zodat mensen geinterreseerd blijven... laat staan dat de professionals van ubisoft dat kunnen.

mocht er een MMO komen, kijk ik er erg naar uit :)
Dat is wel erg vroeg om te zeggen, de assasins creed spellen zijn tot nu toe allemaal erg leuk geweest om te spelen, ik ben dus wel benieuwd wat ze ervan maken.
ja maar als je op een pc speelde dan merkte je bij sommige tombs dat het geheel wel voor een controller in elkaar gezet was, verschillende knoppen om ergens tegen een muur op te lopen en weer te springen etc, erg frustrerend.
Zou best een interessant combi kunnen zijn. Tactische RTS met beperkt aantal units en Assasins creed. Denk aan de sluipmoordenaars gilde van Brotherhood als units.
Indien goed uitgevoerd, zou deze titel best potentie kunnen hebben iets nieuws te gaan doen met het RTS genre.
Wie zegt dat het een RTS word? Alleen omdat de ontwikkelaar alleen nog maar RTS gemaakt heeft zegt niks.

OT: Ik ben wel zeer geïnteresseerd in hoe het gaat worden, ik vind het een mooie serie.
Ik had zelf al zo'n idee dat ze een MMO zouden maken van assassins creed.
Lijkt me wel leuk mits het goed uitgewerkt is
Goed zal het waarschijnlijk wel worden, Massive is een topstudio als je 't mij vraagt! World in Conflict is zowel technisch als qua gameplay extreem goed afgewerkt!
Het hele idee was toch ook dat tegen de templars gevochten moest worden? En aangezien die altijd over duizenden, al dan niet honderden duizenden troepen beschikken, ligt het voor de hand dat er niet 1 assassin is die dat allemaal bevecht, maar dat er in verschillende steden over de hele wereld assassins actief zijn(net als gehint wordt in brotherhood). Dus lijkt me dan ook niet heel absurt idee, vooral niet als je bv. ook als een templar o.i.d. kan spelen. Maar denk dat oordelen pas over een jaar kan, als er een concreet plan voor de game ligt.
de Assassin's Creed-serie uit louter derdepersoon-actiegames bestaat.
dan heeft de redactie toch nog niet van project legacy gehoord (op facebook)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True