Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

×

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieën Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

Door , , reacties: 69, views: 27.352 •

Microsoft zal de komende maanden Skype gaan integreren met Outlook.com. Gebruikers van Outlook.com kunnen daardoor vanuit de online mailomgeving direct gebruikmaken van de videoconferencing- en belmogelijkheden van Skype.

Een eerste preview van Skype voor Outlook.com is inmiddels beschikbaar voor Britse gebruikers. De komende weken kunnen ook Outlook.com-gebruikers in de VS en Duitsland met de geïntegreerde Skype-versie aan de slag. De komende maanden zal Microsoft de Skype-functionaliteit ook aan de Outlook.com-mailboxen van gebruikers in andere landen koppelen, zegt de fabrikant.

Om de Skype-mogelijkheden vanuit de webmailomgeving te kunnen gebruiken, dient wel een plug-in te worden geïnstalleerd. Deze plug-in is beschikbaar voor de meest recente versies van IE, Chrome en Firefox. Mensen die al een Skype-account hebben dienen bovendien hun Skype-account en hun Outlook.com-account samen te voegen, waarna ook de Skype-contacten aan het adresboek van Outlook.com kunnen worden toegevoegd.

Microsoft nam Skype in 2011 over en is de afgelopen maanden druk bezig de dienst nauwer te verweven met zijn bestaande softwarepakketten. Zo droeg het bedrijf eerder al MSN ten grave en werden de virtuele banden met Lync aangehaald. Outlook.com werd begin dit jaar uit bèta gehaald. Deze webmaildienst opende eind juli vorig jaar de deuren en trok volgens Microsoft sindsdien 60 miljoen nieuwe gebruikers.

Direct Skypen vanuit Outlook.com

Reacties (69)

Goed nieuws! Hoe minder fragmentatie van alle programmas hoe beter!

Microsoft is de laatste tijd goed bezig met het opschonen van hun services en alles voor iedereen beschikbaar te maken, en binnenkort zelfs alles op de nieuwe Xbox ook nog's.
Helemaal mee eens!

Microsoft gaat in mijn ogen de goede kant op door integratie en oude programma's weg te doen.

Wat wel zo is, is dat als iemand je wachtwoord weet hij niet alleen je e-mails kan bekijken zoals nu maar ook skype kan misbruiken. Maar dit is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.

*Type foutjes

[Reactie gewijzigd door stefantry op 30 april 2013 10:33]

Enige wat ze niet helder naar buiten brengen is hoe ze in de toekomst omgaan met legacy application support.
Simpel, ze laten mensen die hun diensten al meer als 10 jaar gebruiken kei hard in de stront zakken, want die leveren geen centjes op.

Als Microsoft voor de verandering eens een keer iets goed had willen doen na alle bagger van de laatste tijd, dan hadden ze er niet verkeerd aan gedaan om hun oude gebruiker-base eens tevreden te houden!

Nu trappen ze in de eerste instantie MSN al aan gort, zonder eerst te zorgen dat Skype ook maar enigszins fatsoenlijk werkt, en laten we het vervolgens NOG ERGER maken door een nog niet af stuk software zoals Outlook er bij te donderen.

Het eerste nog niet half af, en het volgende al begonnen. een gemiddeld psycholoog zou er een stikkertje ADHD op plakken, en wat doen wij? we gebruiken die bagger nog.

Tegen de tijd dat de WLM servers ECHT offline gaan, en Skype een verplicht iets wordt, hoop ik dat de client een HEEL stuk beter is! anders gaan ze naar mijn idee een hoop mensen weg jagen.
Wat is er volgens jou niet goed aan Skype dan? Ikzelf gebruik het al jaren en ben er zeer tevreden over. De laatste tijd, sinds de overname door MS, is mijn gebruikerservaring dan ook niet veranderd.
... behalve dan die Skype client voor Android van afgelopen zomer, wat een drama :'(
Niet alleen de Android client. De Linux client is ook om te huilen... :'(
Wat is er volgens jou niet goed aan Skype dan?

Skype is niet echt slecht, maar de volgende klachten:

1) De beeldkwaliteit van Skype is aanzienlijk slechter dan die van MSN Video.

Tot nu toe heb ik dit kunnen tracen naar twee zaken. Allereerst dat Skype onder bepaalde omstandigheden niet de maximale resolutie inleest van de webcam. Een bekend probleem dat op bepaalde platformen gelukkig via het handmatig aanpassen van de XML config is te verhelpen.

Echter Skype is ook aardsconservatief in het aanpassen van de kwaliteit aan wisselende bandbreedte. Omlaag gaat snel, maar terug omhoog gebeurt zelden. Dus als er een tijdelijke hapering is, zit je de rest van het gesprek met blokken en andere beeld ellende.

Ophangen en meteen terugbellen zorgt dan voor goed beeld todat na bijvoorbeeld 5 minuten of zo opeens Skype weer vindt dat de bandbreedte niet goed is. Ook dit is een probleem dat al ondervonden is. Andere gebruikers hebben duurtesten gedaan waarin bleek na soms na een uur Skype zich nog niet terug hersteld had.

Het MSN Video algorithme was gewoonweg veel beter.

2) De Windows Phone 8 client is 'meh'. Er is gewoonweg slecht nagedacht over de integratie. Hard gesteld, het lijkt alsof geen van de ontwikkelaars zelf Windows Phone gebruikt.

Enkele voorbeelden:
- De contact integratie is alles/niets. Foutieve informatie wordt onverbiddelijk geimporteerd. Bij zaken als adres en verjaardagen nog tot daar en toe, maar ook telefoonnummers. Dus toen een contact een verkeerd telefoonnummer had ingevoerd (extra +31 in +316... etc) kon ik ook niet meer gewoon SMS'en, want het contact was gelinkt.
- Tot 2.4 werkten background notificaties gewoon geheel niet. Na 2.4 wel, maar is de integratie met Messenger chat dom. Elke notifcatie komt nu twee keer binnen. Een keer op de geintegeerde chat UI, en een keer in Skype. Ook als je Messenger toast uitzet in de Skype app, blijft hij wel je lockscreen en eigen tegel notificeren. Echter de standaard Messenger functionaliteit doet dat ook al, en kun je ook niet uitzetten.
Contact met Skype gezocht en een developer, die het design moest verifieren (hetgeen al aangaf dat hij dus nog nooit WP gebruikt had), maar daarna vertelde me dat dat 'by design' was maar inderdaad was hij het met me eens dat dat eigenlijk dom was. In 2.5 nog niet gefixed, maar wel melding dat het nu als 'bug' onderzocht wordt voor 2.6 ...

3) De Windows RT (metro) client logt pas in nadat je het een keer opgestart hebt. Wellicht 'by design' maar het is de enige client waar dat zo is. Alle andere platforms loggen ook na een reboot automatisch in.
Ik maak me zorgen over het afluisteren van Skype door de amerikaanse overheid. Daar werd een speciale FBI-dienst voor opgericht, dat is al oud nieuws dus die zal al wel operationeel zijn.

Is er geen gelijkwaardig alternatief?

Edit: Waarom is dit omlaag gemod? Is dit niet relevant of zijn er weer domme mensen die niet weten dat dit geen samenzweringstheorie is?

[Reactie gewijzigd door Vendar op 1 mei 2013 18:45]

Je kunt nu ook two-factor authenticatie gebruiken op je Microsoft account. Dus dan is het meteen een stukje veiliger.
Wat wel zo is, is dat als iemand je wachtwoord weet hij niet alleen je e-mails kan bekijken zoals nu maar ook skype kan misbruiken. Maar dit is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.
Ook daarvoor biedt Microsoft sinds kort een nieuwe dienst voor aan, namelijk: Two-step-authentication

[Reactie gewijzigd door Onno b op 30 april 2013 15:45]

Als ze dan ook zorgen dat alles goed blijft werken :) Vanaf Skype 6.3 (nieuwe install) worden je messenger contactpersonen niet meer geladen.
Messenger?? Dat bestaat toch niet meer.
Bestaat wel degelijk nog, start hier standaard op en mijn contactpersonen zijn nog gewoon beschikbaar.

Edit: Dat was er eentje in de categorie 'famous last words'. Toen ik op 1 mei probeerde in te loggen, weigerde mijn Live Messenger 2009 (14.0.8117.416) cliënt dienst. Uit eerdere ervaringen weet ik dat ik waarschijnlijk de versie-identificatiestring zal moeten patchen zodat hij mijn cliënt als iets anders ziet (het netwerk blijft in de lucht voor 3rd party clients voorlopig), of gewoon een 3rd party client moet gaan draaien zolang mijn contacten ook nog op MSN zitten (ik ken veel mensen die het onder linux doen dus per definitie 3rd party clients gebruiken en dus voorlopig geen reden hebben om over te stappen).

Andere mogelijkheid is natuurlijk zoals MS graag wil, overstappen naar Skype. Misschien verzacht messengerplus for skype het leed enigszins.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 1 mei 2013 14:09]

Compatibiliteitsmodus op Windows 2000 zetten en je bent weer online.
misschien even knopje van "skype" naar "all" of "online" zetten.... bij mij staan ze er nog gewoon.
Inderdaad, de migratie van Hotmail en Skype naar Outlook is voortreffelijk gegaan. Mergen van accounts ging probleemloos en ik heb nergens last van. De nieuwe looks van Outlook zijn ook een stuk beter dan Hotmail.
zo dacht ik er ook heel lang over dit ik afgelope week opeens contacten in mijn lijst zag staan die ik jaren terug bij msn had verwijderd, na verwijderen op skype komen ze de volgende dag gewoon weer terug. ze zijn pas echt weg als je ze ook op outlook.com verwijdert, daar kan dus nog het een en ander bij verbeterd worden.
De looks zijn nogal subjectief. Ik vind het nieuwe uizicht van Outlook persoonlijk lelijk en minimalisitisch t.o.v. Hotmail. Ik heb trouwens dezelfde mening over de Metro UI van Windows 8.
Nog niet zo lang geleden werd integratie van diverse softwares & diensten van Microsoft nog verafschuwd (denk aan IE integratie in Windows bijvoorbeeld)... Vreemd hoe tijden veranderen (niet dat ik dat slecht vind overigens).
Dat zijn hele verschillende dingen. Het gaat hier om twee communicatietools (mail en Skype) die gecombineerd worden in één online platform. Dat heeft eigenlijk vooral voordeel (eenvoudiger, minder verschillende apps enz). Een browser vastlassen in een OS is een totaal andere discussie.
Tja, het is (denk ik) een kwestie van perspectief. Het valt mij op dat er ook heel wat minder geklaagd wordt over de integratie van Chrome in ChromeOS of van Safari in iOS dan van de integratie van IE in Windows indertijd...

Er is, voor een OS, een duidelijke evolutie naar "geconnecteerde" systemen: een PC zonder Internet is tegenwoordig meer uitzondering dan wat anders. In dat opzicht is het los moeten installeren van een browser niet meer van deze tijd...

Maar dat is natuurlijk een andere discussie. Persoonlijk ben ik meer voorstander van interoperabiliteit. Ik zou het fijn vinden als er standaarden zouden afgesproken worden waarop software en diensten met elkaar kunnen interageren. Hoewel dat tegenwoordig wel gebeurt (denk aan XMPP bijvoorbeeld), wordt het (in mijn ogen) nog te weinig toegepast en zouden we bovendien een stuk verder kunnen gaan. Zou het bijvoorbeeld niet fijn zijn mochten iOS apps ook probleemloos kunnen werken op een PC of een Android toestel?
wat een onzin. Gescheiden functies graag gescheiden houden.
ik heb skype contacten. en msn contacten. en facebook contacten. en hyves contacten. en linkedin contacten. en ik heb voor verschillende groepen mensen en voor verschillende doelen verschillende email adressen en mailboxen. Om de boel netjes en duidelijk gescheiden te houden.
Hoe kan ik tegelijkertijd met die verschillende dingen ingelogd zijn als ze alles op een hoop gooien?
En hoe gaat dat multiplatform?
Als je mijn vragen begrijpt, weet je: geen goed nieuws.
Die benodigde plugin is een beetje een tegenvaller, dat maakt dat je ineens afhankelijk bent van je systeembeheerder of je hier wel of niet gebruik van kunt maken. An sich begrijpelijk aangezien het best wat functionaliteit is, maar waarom niet 'native' ? Dat had het nog bruikbaarder gemaakt :)
Volgens mij staat video-conferencing met HTML5 nog redelijk in de kinderschoenen.

Ze hadden ook "tel://carpento@tweakers.net" kunnen gebruiken, zodat de Skype applicatie oppopt als je op een bepaalde link in je browser klikt. Maar dan is minder clean dan hoe ze het nu doen.
Volgens mij zou het automatisch integreren van Skype niet alleen een nachtmerrie voor systeembeheerders zijn, maar ook voor de netwerkbeheerders, security en communicatiebeheer. Met een plugin is toch veel beter? Zo houdt je als bedrijf zelf de controle en kun je de plugin installeren zodra jij er gereed voor bent en niet de software.
Bij mijn werk zou Outlook zijn laatste dag gekend hebben mocht Skype worden opgedrongen.
In facebook chat je eigenlijk ook al via Skype (de videochat dan) dus dan is dit niet verwonderlijk. Maar wel mooi dat het erin zit.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 30 april 2013 11:16]

Volgens mij is enkel de videoChat via Skype. Gewone chatberichten lopen nog altijd via hun eigen servers en dus ook bereikbaar via XMPP.
Nu nog e-mail notificaties en dan ben ik ook blij ;)
De overgang van Messenger naar Skype had beter gekund. Ze hadden de mogelijkheden die Messenger had toch eerst kunnen inbouwen in Skype, zoals e-mail notificaties. Ik was een van de eerste die zijn skype account koppelde aan zijn messenger account. De contacten werden niet overgezet. Nu blijkt dit al beter te lopen, maar daar heb ik spijtig genoeg niets meer aan. Terug loskoppelen is niet mogelijk voor zover ik weet.
Ik ben het met je eens, dat de overgang nogal ruw verlopen is.

Doch je voorbeeld (emailnotificaties) is een slecht voorbeeld. In Windows 8 zijn notificaties voor email ingebouwd in het OS, dus dan is het vrij onhandig als Skype dat ook nog eens gaat weergeven. Krijg je alles dubbel ...

Op oudere Windows versies inderdaad, is die notificatie wel handig.

Beter voorbeelden zijn de vele problemen die gebruikers ondervonden met hun contactpersonen, en de vele problemen die met name Skype op de eigen nieuwe Microsoft platformen (Windows RT/8 en Windows Phone clients) ondervond. Daar hebben Skype en Microsoft echt steken laten vallen.
Ze gaan dus duidelijk head-to-head met Google. Als de kwaliteit en betrouwbaarheid verbetert zou ik graag en vaak gebruik maken ervan.

Ik hoop echter één ding; dat ze niet zoals nu met Google+ je een soort Social Media door je strot duwen. Als MS dat achterwege laat ga ik over en laat ik Google vallen als een hete aardappel.
Microsoft heeft al een Social Network: So.cl, maar ze drukken het niet door je strot, en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren.
Ik denk ook niet dat ze daar nog mee verder gaan. Facebook is nu zo immens populair, het is zonde om dat (ala google+ ) te proberen te forceren. Dan kun je beter de relatie met Facebook verbeteren (wat imo bij Microsoft prima lukt gezien de Facebook integratie in Windows 8/RT, Windows Phone en Bing.

Ook interessant: er is nu een beta-app beschikbaar van Facebook voor Windows Phone. Andere layout (iets meer richting de mobiele website), maar werkt verder prima.
Ik denk ook niet dat ze daar nog mee verder gaan. Facebook is nu zo immens populair, het is zonde om dat (ala google+ ) te proberen te forceren.

Yammer is dan ook vooral gericht op internet bedrijfsnetwerken en processen.
Mooi dat microsoft zijn (aparte) software programma's begint te integreren, uiteraard heel wat later als de concurrentie - denk aan google met google talk / hangouts in Gmail - nu nog iets meer mailfunctionaliteiten en ben tevreden :)
Mensen die al een Skype-account hebben dienen bovendien hun Skype-account en hun Outlook.com-account samen te voegen, waarna ook de Skype-contacten aan het adresboek van Outlook.com kunnen worden toegevoegd.
Heel apart dat de reacties zo positief zijn. Ik ken bedrijven die, als dit soort eisen bekend werden, volledig afgebrand zouden worden.

Microsoft begint kennelijk in te zien dat er veel geld te verdienen valt met data, dus begint ook daar het grote koppelen. En de gebruiker staat te juichen bij het verlies van zijn privacy.
Huh? Het is allemaal van hetzelfde bedrijf en het is niet dat je daarmee privacy verliest (die informatie zat er al in). Wat het verschil is, is dat je nu maar met 1 account hoeft in te loggen bij beide diensten en van al je contactpersonen gebruik kunt maken. Imo een prima toevoeging en ik snap daardoor niet precies wat dit met het inperken van privacy te maken zou hebben.
Natuurlijk zat het er allemaal al in, maar nu wordt het gekoppeld. Hoe meer data gekoppeld wordt hoe waardevoller het wordt omdat je er steeds meer betekenis aan kan geven.

En natuurlijk heeft het niets te maken met inperken maar meer met het weggeven van je privacy. Inperken is het pas als gebruikers zich er druk over maken. En aan de jubelstemming hierboven te zien maakt niemand zich daar druk over.

Hier staat gewoon letterlijk, "We gaan je Skype contacten en Email contacten koppelen, dus vanaf nu weten we weer meer over je."

En net als met de koppeling tussen Skype en Facebook zal ook deze koppeling weer definitief zijn. En dat account wordt zelfs gekoppeld aan je OS als je een nieuwe pc koopt. Zie daar de ultieme kennisbank.

Ik wacht wel op het volgende nieuws van dat andere bedrijf. dan staat het weer vol met meldingen over privacy, zelfs als het daar niet over gaat. :)
Mee eens. Daarnaast hoef ik die vermenging van skype contacten en outlook contacten niet, het zijn bij mij twee volledig afzonderlijke groepen. Ook vind ik het simpelweg twee heel verschillende media: mail en (video)chat. Ik hou helemaal niet van al die integraties van diensten. En zoals je al aangeeft: door koppeling kunnen meer verbanden gelegd worden en dus weet Microsoft meer over je.

Google integreerde ooit z'n Google Talk in GMail, iets wat ik uitermate irritant vond: ik wilde rustig een mailtje typen en kreeg ineens berichten van contacten die toevallig ook online waren. Zoiets voorzie ik ook met deze integratie.
Als je het niet wilt, dan koppel je het niet. Ik vind het wel prettig dat je die keuze krijgt. Beter iets af kunnen wijzen dan dat het helemaal niet kan (ze doen het nu ook niet automatisch)

Het grote verschil met Google is dat Skype ook naast de gratis messaging nog een ander verdienmodel heeft (met betaalde accounts en betaalde gesprekken). Google moet het eigenlijk alleen hebben van de advertenties (apps is maar een heel klein gedeelte).

Microsoft heeft verder nog Windows en Google waar het aan verdient, waardoor het minder afhankelijk is van het data-model van Google. Een groot verschil me dunkt.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 30 april 2013 23:18]

Die koppeling kunnen ze waarschijnlijk zelf ook wel maken, maak je daar maar niet druk om. Verder vind ik niet dat je nu privacy verliest. Het is niet alsof ze nu wel bij je binnen gaan kijken.

Waar het me om gaat is dat ze dit eerder doen voor de klant en niet voor zichzelf.
Is het niet een beetje logisch om de contacten van je Skype account in je Microsoft Account te zetten aangezien je Skype account ook je Microsoft Account is?
Nee, vind ik niet. Mijn Skype account heeft niets met een Microsoft account te maken. Ik wist niet eens dat dat de bedoeling is.

Maar dat maakt verder ook niet uit. Als een Google dit had aangekondigd dan was iedereen gevlucht en had er schande van gesproken. Nu Microsoft hetzelfde doet staat iedereen weer te juichen. Kennelijk leren we niet van onze geschiedenis.

Google is evil, dus brengen we nu al onze data naar Microsoft, want die is betrouwbaar.
Maar dat maakt verder ook niet uit. Als een Google dit had aangekondigd dan was iedereen gevlucht en had er schande van gesproken

Bij Google is dit al sinds jaar en dag zo met al hun diensten ... Heb nog geen schandeverhalen gehoord.

Skype was een appart bedrijf en had dus apparte login namen. Als je die wilt gebruiken, met een dienst die het andere systeem (Microsoft account) vereist, moet je die even koppelen. Hoe moet immers de ene dienst de informatie, zoals contact informatie, uit de andere database halen?

Wil je de diensten los gebruiken, hoef je niet te koppelen.

En als je Skype gebruikt met een Microsoft-account hoef je geheel niets te doen.
Bij Google is dit al sinds jaar en dag zo met al hun diensten ... Heb nog geen schandeverhalen gehoord.
Google kondigt het delen van de desktop aan.

Daar vind je wel reacties: Koppelverkoop, dumping, Google kijkt mee... en dat is nog maar kort na plaatsing.
Heel apart dat de reacties zo positief zijn. Ik ken bedrijven die, als dit soort eisen bekend werden, volledig afgebrand zouden worden

Welnee, je leest het verkeerd. Momenteel kun je Skype gebruiken met de legacy account database van Skype zelf, en de Microsoft-account database. Het enige wat dit zinnetje zegt, is dat je of Skype moet gebruiken via een Microsoft account, of het Microsoft-account waarvan je de email bekijkt, moet koppelen aan het Skype account. Immers hoe kan Microsoft anders weten welke legacy Skype usernaam jij wilt gebruiken?
Misschien moet Microsoft eens gaan nadenken of de gebruikers, hun klanten (alsook hun betálende Skype-klanten), dit wel willen.

Ze kunnen wel aan de gang blijven met het doorvoeren van hun beleid, maar ergens is de grens en als die overtrokken wordt, dan kan het maar net zo zijn, dat men massaal naar een alternatief switcht.
Ik snap niet precies wat hier een nadeel aan is??? Het is toch alleen maar een voordeel dat je nu overal kan inloggen op een computer en kan bellen als er een browser aanwezig is.

Je hebt niet op iedere computer de mogelijkheid om Skype te installeren, vooral op vakanties is dit een uitkomst. Snap niet waarom sommige mensen altijd zo negatief zijn...

Er zijn maar weinig bedrijven te vinden die hun software zoals Skype op bijna alle devices aanbieden. Van computers, tablets en smarthhones tot bijvoorbeeld een psvita. Veel succes bij het vinden van een bedrijf die dat ook -gratis- mogelijk maakt.

[Reactie gewijzigd door vali op 30 april 2013 12:11]

Lees je aub nogeens je eigen zin terug...
Gelukkig zijn het allemaal meningen maar hieronder die van mij.

Plugin's ruleren naar mijn inzien......

Zonder plugin's is het online leven nutteloos, ofja vrijwel onmogenlijk zoals wij het gewend zijn.... Is een modification dan ook een halfbrakken oplossing?
Het is niet eens een oplossing. Tjah voor die persoon (want dan kan hij wat hij eerst niet kon) maar voor andere een nieuwe wereld van mogenlijkheden -lees: veelal GRATIS mogenlijkheden...

Een auto, maar dan met andere velgen of in een andere kleur? is dat ook een halfbrakkenoplossing...
Een tv met een setupbox? is dat ook een halfbrakkenoplossing... (nu ik het zeg: 't zou ander moeten kunnen' maar is geen halfbrakkenoplossing).
Een huis met een uitbouw is dat ook een halfbrakkenoplossing?
Of eentje met een dak kapel? Etc....


Je trapt me op de tenen met die opmerking

[Reactie gewijzigd door Bazinga op 30 april 2013 22:16]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013