Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 165, views: 32.120 •

Apple gaat vanaf september beginnen met de massaproductie van een tablet met een kleiner scherm dan de huidige iPad. Dat meldt zakenkrant The Wall Street Journal. De 'iPad Mini' zou dit najaar op zijn vroegst in de winkels kunnen liggen.

Apple bracht de derde generatie van zijn tablet iPad enkele maanden geleden uit, maar Apple zou pas deze week aan leveranciers hebben gevraagd om vanaf september de kleinere iPad te produceren, meldt The Wall Street Journal. The Wall Street Journal is een van de media waarnaar Apple met opzet informatie over aankondigingen en nieuwe producten zou lekken. Bovendien zit de krant er zelden naast met informatie over aankondigingen en nieuwe producten van Apple. De informatie over de 'iPad Mini' komt bijna een week nadat Google zijn eigen kleine tablet Nexus 7 aankondigde.

Wall Street Journal meldt weinig details over de kleinere iPad, behalve dat het scherm kleiner zou worden dan 8". Eerder werd al gesuggereerd dat de kleinere iPad net als een nieuwe Amazon Kindle Fire een scherm van 7,85" zou krijgen. Als de schermgrootte 7,85" en de resolutie 1024x768 pixels wordt, kan Apple waarschijnlijk de productielijnen voor schermen van de iPhone 3GS gebruiken; die heeft precies hetzelfde aantal pixels per inch als de kleinere tablet dan zou hebben. Omdat schermen altijd in grote formaten worden gefabriceerd en vervolgens op maat worden gemaakt, zou dat voor de hand liggen.

Apple kondigde zijn tablet iPad in 2010 aan en is nog altijd veruit marktleider op het gebied van tabletverkopen. De geruchten over kleinere iPhones en iPads gaan al bijna sinds de apparaten werden gepresenteerd. Tot nu toe hield Apple vast aan de schermformaten van zijn mobiele apparaten: 3,5" voor de iPhone en 9,7" voor de iPad. De inmiddels overleden Apple-topman Steve Jobs zette zich in 2010 af tegen 7"-tablets.

Mockup: iPad Mini

Reacties (165)

Reactiefilter:-11650156+142+22+30
Als hij nou ook kan bellen, kan Samsung Apple aanklagen voor slaafse kopie van de Galaxy note :)
Precies, daar zat ik ook aan te denken. De concurrentie beschuldigen dat ze je producten kopiëren maar zelf nét zo hard meedoen.
Dit snap ik nu eigenlijk totaal niet. Hoe is deze iPad op welke manier dan ook een kopie van de Galaxy Note?

Ten eerste is hij een flink stuk groter. De Galaxy Note heeft een 5,3" scherm, en deze iPad duwt daar nog eens ruim 2,5" bij.
Daarnaast lijken de verhoudingen ook anders te liggen. De iPad is een stuk vierkanter dan de Galaxy Note, waarbij de Note meer wat weg heeft op de iPhone die hierboven links van de iPad is weergeven.
De bezel van de Note is in verhouding ook een stuk smaller, waarbij Note bovenaan bovendien ook nog haar logo en volgens mij een speaker heeft geplaatst. De bezel bij de iPad is een stuk dikker en op één knop na leeg.
Ten slotte heeft deze iPad ook gewoon de knop die tot nu toe vrijwel ieder iDevice heeft meegekregen, en geen veel bredere en vierkantere knop zoals de Galaxy Note.

Ik ben geen voorstander van Apple en zeker niet van hun patentenstrijd, maar ik vind het simpelweg kinderachtig en gewoon irritant als het vuur onnodig wordt aangewakkerd puur uit 'wraak'. Waar Apple andere bedrijven op aansprak was gewoon onzin, maar dit vind ik serieus nog minder serieus te nemen. Op die manier krijg je het patentensysteem natuurlijk nooit hersteld.

[Reactie gewijzigd door ThePendulum op 5 juli 2012 13:35]

dit allemaal zeggen wij ook al heel lang van de ipad -> galaxy tab
toch mag die in sommige landen niet verkocht worden.

scherm is even groot en hij lijkt er een beetje op, verbieden dus die handel.
samsung had de eerst 7 inch tablet, ik verwacht dat samsung zodra deze uit is kan gaan aanklagen :)
Hier gaan we weer.

Het ging hem in de rechtszaken van Apple tegen Samsung ivm de Tab niet enkel om de formfactor, maar ook om de Samsung software schil bovenop het OS, de verpakking, de accessoires etc die allemaal zouden afgekeken zijn van de iPad

hier een beknopte illustratie: http://www.reddit.com/tb/kr14a

Als het enkel zou gaan omdat beide tablets zijn, waarom heeft Apple dan nog niet geprobeerd om de Kindle Fire te laten verbieden?
Dat plaatje wat jij geeft is zo vaak al ontkracht, ben je een Apple fan? Aangezien ik niet verwacht dat een ander persoon dit plaatje zou gebruiken.

Maar goed ik zal deze dus zelf ook ontkrachten.

Dat plaatje van de winkel is GEEN Samsung Store. Dit was een winkel waarbij Samsung een klein plekje inhuurt. Echter is er een foutje gemaakt, de plekken van bedrijven zoals Apple en Samsung waren nog niet zeker. De manager zelf van deze keten heeft het vertelt. Zoals je aan de foto kan zien klopt de achtergrond layout niet helemaal met de "stand" van Samsung. Wat mijn vermoeden is als ik het verhaal las dat daar eerst de Apple "stand" zou staan maar nu Samsung is gekomen en de winkel zelf heeft die muur layout gemaakt en NIET Samsung. Buiten dat even, wees nou eerlijk.. niemand is zo dom om zulke fouten te maken en zeker niet Samsung, geloofde je nou echt dat dit verhaal klopte zoals de media het ons vertelde?

De USB Lader:

http://www.youtube.com/watch?v=HrXfNZ_ChAY

Kijk rond 1:50 dan zie je hoe de USB Adapter er daadwerkelijk uitziet. Elke land krijgt zijn eigen "stekker" want zoals je ziet gebruikt Samsung één oplader met de optie om de stekkers los op te koppelen.

De doos.. Oh nee een foto van het product wat boven op de doos staat. Nee daar is Apple als eerst mee natuurlijk, elk ander bedrijf heeft zoiets nog noooooit gedaan hoor.. néé echt niet! Maar goed bij Samsung staat nog onder Samsung Galaxy Tab terwijl de iPad alleen de foto heeft van een iPad. Dat maakt dus dat dit geen kopie is (de doos dan).

De USB Kabel, dat is zelfde verhaal. Bijna elke "goede" tablet gebruikt zo'n soort aansluiting (zoals Asus met hun Transformer) en is ook absoluut niets nieuws bij gebruik van elektronica. Blijkbaar hebben tablets meer pins nodig voor bepaalde taken over USB. Maar ik ken telefoons die zulk soort aansluitingen hadden voordat de iPad uitkwam. Maar goed kan ook zeggen dat Apple na-aapt om hun apparatuur op USB aan te sluiten en niet op hun geliefde FireWire meer.

Dan de spraakrecorder.. Ik snap dit even niet hoor aangezien de functie zelf al tig jaren bestaat. Enige overeenkomst wat ik zie is een microfoon die wordt afgebeeld aangezien de schermen zelf compleet anders uitzien. Of bedoel je dat de optie opnemen en lijst op de scherm staan? (hoewel daar ook nog grote verschillen tussen zitten) Nou ik zal je vertellen.. dat bestaat al sinds de Touchscreen van telefoons bestaat.

Hou eens op met die reddit link te geven, want net zoals ik het weer doe is het ontkracht.

[Reactie gewijzigd door linkkrw op 5 juli 2012 18:01]

Daarnaast lijken de verhoudingen ook anders te liggen. De iPad is een stuk vierkanter dan de Galaxy Note
Dat was anders bij iPad vs Galaxy tab ook een groot probleem, terwijl die ook verschillende maten hadden

Maar ik denk dat je hem beter kan vergelijken met de Galaxy tab 7 inch dan met de Note
@ThePendulum : Dat is nou nét het kromme wat er momenteel gaande is tussen Samsung en Apple.

Apple beschuldigd Samsung van het namaken van de iPad ondanks dat een blinde ziet dat het twee verschillende apparaten zijn.

Ditmaal maakt Apple een nieuwe iPad die ongeveer dezelfde afmetingen krijgt als de Galaxy Tab 7. Als je in de lijn van verwachtingen gaat kijken (hoe onzinnig dit ook is-) zou je kunnen concluderen dat Apple nu Samsung aan het na-apen is.

Natuurlijk is dat allemaal onzin. Ik wilde er ook geen serieuze discussie over starten. Ik wilde enkel aangeven dat de beschuldigingen die Apple aan het adres van Samsung maakt nét zo onzinnig zijn als mijn opmerking dat Apple nu Samsung aan het na-apen is.

Wat maakt het nou uit dat tablets op elkaar lijken ? Alles lijkt tegenwoordig op elkaar; televisies, computers, laptops, luidsprekers, auto's, fietsen en ga zo maar door.

Waarmee ik maar wil zeggen dat de patenten die Apple in handen heeft omtrent vorm en afmetingen van een tablet veel te algemeen zijn en nooit toegewezen hadden mogen worden. Een tablet is vierkant of rechthoekig en heeft een scherm dat je aan kunt raken. Een fiets heeft (normaal gesproken-) twee wielen, een stuur en een paar trappers.

Goed, je begrijpt wel waar ik op uit ben.
Samsung was ook de eerste (grote) met een 7" tablet.

Blijkbaar is Apple toch wel bang. Mogelijk vooral vanwege de prijs die lager is.
Niet zozeer bang voor Samsung, anders had Apple al veel eerder een kleinere tablet gemaakt. Maar de Kindle Fire doet 't erg goed, dus kennelijk is er ruimte voor een goedkopere tablet met kleiner scherm.
En wat te denken van de Nexus 7? De timing van deze geruchten komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.

De Nexus 7 komt uit met een prijs van $199. De helft van een nieuwe iPad 2 en ongeveer 40% van de nieuwe iPad. Dat gaat Apple echt wel merken, zeker omdat het eindelijk een kwaliteits Android Tablet is, voor een goede prijs (volgens Google zelf tegen kostprijs).
Zou kunnen, maar de Nexus is nog te nieuw om iets over het succes daarvan te zeggen. De Kindle Fire is nu nog de enige tablet die heeft aangetoond dat er wel een markt is voor kleiner en goedkoper.
De timing dat dit naar buiten komt is natuurlijk gericht op het afremmen van de verkopen van de concurentie. Door dit naar buiten te "lekken" zullen mensen die geen geld voor een iPad hebben maar er toch 1 willen wellicht de aanschaf van de concurerende producten af houden.

Dat de iPad mini waarschijnlijk nooit zal komen is weer een ander punt. Wie daar dan op gewacht heeft heeft kunnen sparen, en koopt dan toch een Real iPad...
De ipad 2 vind ik te zwaar om ebooks uren achter elkaar te lezen, laat staan in de zon. Ik had gehoopt dat de nieuwe ipad een stuk lichter zou zijn. Jammer genoeg niet het geval.

Apple had in 2011 een patent voor een hybrid lcd ,e-ink display.

Als apple zou komen met een +- 8 inch < 300gram wegend LCD/E-ink ipad, dan zou dat mijns inziens best wel kunnen concureren met andere e-readers en tablets.

Ik ben zo'n persoon die alles graag in één wil hebben. Jammer genoeg ben ik ook vaak te optimistisch wat mogelijk en betaalbaar zou moeten zijn in deze day and age... Ik moet dan vaak het nieuwste kopen omdat wat ik in mijn hoofd heb wat mogelijk zou moeten zijn nog lang niet op de markt is of onbetaalbaar voor een consument zoals ik.
Let op: het gaat hier om een 8" tablet. De iPad wordt met zijn 9,7" ook een 10" tablet genoemd.
De note is wel degelijk een handige gadget.
Je kan er makkelijk en snel (kleine) notities mee schrijven zonder probleem te hebben dat je de verkeerde knop indrukt.
Ook kan je er makkelijker op tekenen. Hiermee bereikt samsung de kunstzinnige onder ons.
Er komt ook een Note 10.1 met een quadcore processor die mij zeer handig lijkt. Makkelijk chatten, tekenen, ...

Verder laat apple nu zien dat er wel degelijk vraag is naar 7-inch tablets. Ze hopen nu weer een slag te slaan met een kleinere ipad, maar ik betwijfel of veel van die dingen worden verkocht aangezien bijna iedereen al een grotere ipad heeft of een andere (kleinere) tablet.
De Note is ook een onzinnig apparaat. Te groot om als telefoon te gebruiken en te klein voor een functionele tablet. De enige markt zijn de obsessieve gadgetfreaks - zijn er wel steeds meer..
Kul..je vergeet de groep vergrijzende ouderen die een groter scherm zonder bril kunnen lezen...
Als hij nou ook kan bellen, kan Samsung Apple aanklagen voor slaafse kopie van de Galaxy note :)
Eerder de Galaxy Tab 7", de Note is 'maar' 5,3", da's toch een flink verschil met 7", daarnaast blijft afaik de aspect ratio van de ipad gehandhaafd, de note is ruwweg 16:10...
Ja, maar was dat ook niet zo bij de Galaxy Tab, die heeft ook een heel andere beeldverhouding maar zou toch te veel op de iPad lijken.
Da's nooit echt Apple's businessmodel geweest, om iedereen blij te maken. Altijd one size fits all (hier vrij letterlijk).
Maar goed, als het werkt dan is the more the merrier.
Tim Cook heeft wel al meer dingen verandert waarvan ik denk dat mr. Jobs niet persé voorstander is geweest. Persoonlijk denk ik dat het alleen maar goed is dat hij niet krampachtig vast houd aan het gedachtegoed van Jobs. Of het voor Apple ook goed is moet nog blijken, tot nu toe heeft het "alles simpel houden" model ze in ieder geval geen windeieren gelegd.
de nieuwe iPhone wordt waarschijnlijk iets groter... de nieuwe iPad wordt iets kleiner. Hmm..

Hoe Apple het nu doet is dat ze vasthouden aan 1 model per jaar (per product: iPhone, iPad)..

Vóór de introductie van de 4S kwamen er ook geruchten dat er 2 modellen geïntroduceerd zouden worden... niet het geval geweest. :/ we zien wel of Apple vasthoudt aan het 1-model-per-jaar-principe of niet.
Nee? En al die verschillende ipods dan?
Tja, in de reeks iPods hebben we idd de Touch, mini, nano etc. Dan is dit de iPad tweener :)

“7-inch tablets are tweeners: too big to compete with a smartphone and too small to compete with the iPad” zei Jobs in 2010. “These are among the reasons that the current crop of 7-inch tablets are going to be DOA — dead on arrival”.

[cynisme]Voorzienend van Jobs om het toen over de 'current crop' te hebben, want de nieuwe iPad tweener is natuurlijk de ideale mix tussen smartphone en iPad.[/cynisme] Helaas voor hem was Samsung ze voor met de Note. :P
Met de opkomst van de 5" Android telefoons denk ik niet dat een 7"Android tablet ooit een succes zal gaan zijn.
En de Kindle Fire van Amazon?
Dat is geen succes als je het mij vraagt, een marginaal verkoopaantal als je het vergelijkt met de iPad.
De Kindle Fire is nog niet eens een jaar op de markt. Verder moeten ze in de VS ook concurreren met de Nook Color. Laten we nog een half jaar wachten voordat we overhaaste conclusies trekken.
Hoezo helaas? De Note hype is al weer over hoor :) Mensen gaan weer terug naar het echte leven waarin ze een kruising tussen mobiel zijn en gemak kiezen, en niet voor "mijne is groter dan jouw" gaan. Tenminste buiten de middelbare school, om het in context te zetten.
Note hype over?
Ja hoor, daarom heeft de nexus een groter scherm dan de voorgaande telefoon, en de SIII en One X ook een groter scherm als alle voorgaande topmodellen...
De Note hype is niet de 'groter scherm hype', daar trek je een verkeerde vergelijking. De Note hype is vooral dat wat het zegt, hype rond de Note.

En ja, het is een hype, zoek de definitie daar maar eens van op :) Dan zie je dat het een hype was, maar nu niet meer.

Wat je wel kan stellen is dat massa of mainstream modellen een groter scherm krijgen als het uiteindelijke product daar wat bij te baten heeft, maar dat is een trend, niet een hype. De trend is dat de kwaliteit van de weergave beter wordt, en dat is iets wat uit meerdere componenten bestaat:

- Betere technologie, kijk bijv. naar IPS gebruik of SLCD
- Betere resolutie, bijv. de hoge PPI die je tegenwoordig kan krijgen
- Betere formaten, kijk maar eens naar de topmodellen die gewoon veel weergeven maar toch compact blijven. Als je bijvoorbeeld de randen kleiner kan maken, het oppervlakte een beetje vergroten, maar wel op een schaal blijft dat de content nog te consumeren is zit je goed
Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is.
bron
Valt de iPad dan ook niet onder die definitie?
De hype rond de Note viel toch in het niet in vergelijking met die van de iPad.
Nee, want de ipad is niet tijdelijk. Of noem jij een paar jaar tijdelijk?
De hype is tijdelijk niet het product!
Dan is de Note net zomin een hype.
Tenminste buiten de middelbare school, om het in context te zetten.
Juist zakelijke gebruikers hebben heel veel baat bij de note. Daar is het ook op gericht. Het is heel verrassend, maar op de Note kan je heel makkelijk aantekeningen maken :P
Ik zie zakelijke gebruikers (in de segmenten en markten waar in in werk) vooral met pen en papier of iPad-formaat tablets werken. Maar vooral nog gewoon dingen met fysieke toetsenborden. Waar zie jij die zakelijke gebruikers met een Note rondlopen?
Haha ga je nou de Note kopers wegzetten als kinderen, dat zegt toch echt meer over jouw leeftijd dan over die van een ander!

Daarbij verkopen ze er nog steeds 1 miljoen per maand, wat in het begin ook al zo was dus hoe kom je op een daling?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 juli 2012 13:26]

Nee, dat zegt wat over de locaties waar ik mensen met een Note rond zie lopen, dat is vooral het publiek waarvan je uit de persoonsgegevens te weten komt dat ze op een middelbare school zitten, of dat ze in het 1e of 2e jaar van een HBO zitten.

Ik kom ze niet tegen in de enterprise omgevingen, ook niet tijdens vergaderingen, niet in restaurants, niet in inventarislijsten van personeelsbestanden waar BYOD in het bedrijf als mogelijkheid geboden wordt. Ook niet in HBO 3e jaar en hoger, en niet op de uni. Ook niet bij datacenter personeel (Telecity 2, Easynet, CIT/Rug). Wel veel bij HBO Journalistiek en Communicatie van 1e t/m 3e jaar.

Dus doe maar niet denigrerend :) Ik weet waar ik over praat.
Waar jij ze wel of niet tegenkomt zegt natuurlijk niet zoveel over hoe Samsung de Note in de markt heeft willen zetten.
De Samsung Galaxy Note moet volgens de fabrikant vooral een topper worden in de zakelijke markt.
bron

Wat je in de reclames ziet/leest duidt erop dat Samsung wel degelijk de zakelijke markt in gedachte heeft voor de Note. Een handzamere tablet, met daarbij de functionaliteit van een telefoon.
Het feit dat daar middelbare scholieren mee rondlopen doet daar niets aan af.
“7-inch tablets are tweeners: too big to compete with a smartphone and too small to compete with the iPad” zei Jobs in 2010.
Het gaat hier overigens om een 8" tablet (de 9.7" iPad wordt immer tot de 10" tablets gerekend)
[/miereneuken]
kan Apple waarschijnlijk de productielijnen voor schermen van de iPhone 3GS gebruiken
Dan maar hopen dat de kwaliteit wel minmaal 5x zo goed is als het scherm van de 3GS, want die zwartwaarden grijswaarden zijn echt zwaar ergelijk en een kijkhoek van 10 graden (ookal zegt Apple meer, er treden echt heel snel verkleuringen op) is ook niet echt van deze tijd en zeker niet op z'n 'Apples'...
De productielijnen, niet dezelfde schermen. Dat betekent dus dat dit het einde is voor de 3GS, die imo nog veel te lang verkocht word.
Dan zullen ze die productielijnen behoorlijk moeten restaureren voordat er een fatsoenlijk beeldscherm vanaf komt. Dat scherm was al bij introductie gedateerd. Vergelijk het eens met bijvoorbeeld een SE Xperia X1 uit dezelfde periode. En ze verkopen die 3G dus nog steeds...
Wat ze zullen doen is waarschijnlijk de productielijnen van de iPhone 3GS uitfaseren, doordat met de komst van de iPhone 5 de 3GS niet meer verkocht zal worden. Dan zal de 4 het nieuwe ' budget' toestel van Apple worden. De vrijkomende lijnen kan deze iPad 'mini' perfect op geproduceerd worden :)
Wat is er tegen 7" tablets?? Kvindt ze persoonlijk fijner dan die grote 10" dingen..
Omdat je dan net zo goed een Mobile telefoon kan kopen, want de nieuwe Mobile telefoons zijn rond de 5" groot, zo als:

HTC One X 4,7"

Samsung Galaxy S III 4,8"

LG Optimus 4X HD 4,7"

Want daar kan je mee bellen en ook net nog in je broek of jas zak doen, en dat gaat zo goed als niet met een 7" apparaat.


En waarom zou je kleiner willen gaan dan 10" met een tablet, of 10" zo groot is.
Waarom zou je dat willen? Nou ja, voor portabiliteit, ze zijn best groot nog die 10" modellen, en voor het gewicht, een 10" tablet weegt best door als je die met 1 hand probeert vast te houden.
Daarnaast is het verschil tussen een 4,7" scherm en 7" groter dan dat je zo zou denken, het oppervlak van de tweede is zo'n 2,2 keer zo groot als de eerste, niet maar 1,5 keer zoals je misschien door de diagonaal zou denken (oppervlakte neemt immers kwadratisch toe). Ik heb zelf een One X maar als de Nexus 7 hier uit komt dan zou ik best voor de bijl kunnen gaan hoor, ben nu al aan het denken of ik er misschien een uit engeland zou halen als hij op schema gereleased wordt en in winkels te vinden is (ga waarschijnlijk eind juli/begin augustus daar naar toe).

edit: Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat lang niet iedereen een telefoon met zo'n groot scherm heeft of wil. Het kan ideaal zijn om voor een kleinere telefoon te kiezen die je makkelijk weg stopt en dan een 7" tablet voor als je een groter scherm wil.

[Reactie gewijzigd door finraziel op 5 juli 2012 13:05]

Niet iedereen wilt een 5 inch scherm in zn zak hebben de hele dag.... Persoonlijk vind ik het zelfs jammer dat de iPhone 5 waarschijnlijk een groter scherm dan 3,5 zal krijgen.

Persoonlijk zou ik wel een 7 inch tablet willen hebben, als ie tenminste een stuk goedkoper wordt, want een iPad is gewoon te duur voor zn functionaliteit naar mijn mening.
Tja we kunnen natuurlijk heel lang doorgaan over wat nou de beste grootte voor een telefoon is. Ik vind persoonlijk 4.3" van de S2 te klein en ik zou het liefst een Note willen hebben :+

Voor mij gaat het allemaal om het ideale balans tussen
1) Mobiliteit;
2) Handzaamheid en
3) Werkbaarheid.

Een tablet valt door het eerst criterium eigenlijk al af. Als je zo'n ding mee wilt nemen dan moet je altijd een tas bij je hebben. En dat wil ik gewoon niet. Het 3.5" scherm van de iPhone heb ik net gister toevallig in m'n hand gehouden in de Media Markt, maar wat is dat ding klein! Is bijna niet op te werken toch? Dus de iPhone valt door het derde punt af, maar is op het tweede punt weer top. Het is dus zoeken naar, voor jou, het beste van alledrie en waar jij je prioriteiten en grenzen van de drie, zoals ik ze dus noem, "gouden regels voor schermgrootte".
Het is vooral ook een kwestie van gewenning, toen de eerste iphone uitkwam hadden we met zijn allen zoiets van mijn god wat een groot bakbeest is dat! Niet dat ik em nu zelf niet ook klein vind hoor :)
Ben het met je eens, Apple zou zich zelf een moeten laten zien als een merk met lef en de iPhone gewoon het zelfde houden qua schermgrootte. Niet dat Apple geen lef heeft anders had de 4S wel een groter scherm gehad.
Heb hier een Blackberry Bold 9900 (telefoon met 2.8" touchscreen, dus beperkt qua mogenlijkheden) en een Blackberry Playbook (7" Tablet). De ene geeft de internet verbinding voor de ander.
De een laat me snel even wat RSS nieuwsberichten doornemen, de ander volledige Falsh ondersteuning voor normaal formaat websites.
Weegt vier keer m'n telefoon, en past met gemak in m'n rugzak zonder bezwaarlijk zwaar te worden. Pas ook in de binnenzak van m'n winterjas.

Eén van de redenen dat ik géén iPad heb genomen (los van kosten en iTunes koppeling) is dat het zo'n onhandig groot en zwaar ding is. En waar gebruik je zo'n ding nou eigenlijk voor? Emails lezen en wat website bijhouden.
7-8" is juist veel logischer voor een tablet dan 10". Vanaf dat formaat kan je beter een ultrabook of gewoon laptop gebruiken.

-Edit. Thanx Max998. Idd 2.8".

[Reactie gewijzigd door Faab de nde op 5 juli 2012 14:51]

Heeft de Bold geen 2.8 '' touchscreen?
Het probleem zit 'm vooral in dat de 7" tablets dezelfde resolutie hebben als de 4.7" en dergelijke telefoons. Er zit te weinig verschil tussen de twee vanuit een werkings-standpunt. Dat houdt me niet tegen om voor +- 169 euro een Nexus 7 te willen, maar dat is meer gadget-liefdom dan dat ik m'n iPad er mee wil vervangen.
Rumors, rumors, rumors.
Eerder een grotere iPod (iets langer scherm 4") dan een kleinere iPad.
Rumors, rumors, rumors.
Eerder een grotere iPod (iets langer scherm 4") dan een kleinere iPad.
Meestal reageer ik zo schouder ophalend op al die geruchten, ik geloof het pas als ik Tim Cook met dat ding op een podium zie staan. Maar als de WSJ het roept ... die hebben meestal toch vrij goede bronnen binnen Apple.
De afgelopen dagen zijn er veel geruchten geweest omtrent een kleinere iPad. Ik denk dat Apple gewoon z'n eigen weg inslaat met een nieuwe iPhone met een iets grotere scherm en geen iPad mini uitbrengt. En volgens mij past dit echt niet in de lijn/ strategie van Apple.
Het zou een vooruitgang kunnen zijn. Apple is immers ook met de MacBook Air naar 11" gegaan om mobiliteit te vergroten.

Ik denk dat er een hoop mensen een 7,x" iPad kunnen waarderen, en hem makkelijker meenemen. Kleiner betekend, meestal, lichter! :)
Ben het hier wel mee eens, je kan prima de sterkste hardware in kleine producten verwerken en ik denk dat dat ook prima zou moeten werken. Klein=fijn
Dan koop je een iPhone.

Ik kan me weinig situaties bedenken waarbij je 7 inch wel mee kan krijgen en 10 inch niet.
Mits de prijs in orde is krijgt de concurrentie daar nog een zware dobber aan.
wanneer heeft apple ooit naar de prijs gekeken? Dit is, indien waar, een poging om de Nexus 7 op technish vlak te counteren, maar niet om te concureren op prijs, dat zal Apple nooit (moeten) doen.
Mits de prijs in orde is krijgt de concurrentie daar nog een zware dobber aan.
Da's bij apple meestal het probleem ;)
Niks, maar dat maakt het net een grote Smartphone. Niet dat dat erg is.
De MacBook lijn, en de iMac lijn zijn ook allemaal verschillende formaten, dus lijkt me zeer plausibel.

Een kleinere iPad is een prima tussenstap tussen de iPod touch (als die niet vervalt) en de iPad.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013