Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 160, views: 57.921 •

Google heeft op zijn eigen I/O-conferentie de nieuwe Android-versie 4.1 Jelly Bean voorgesteld. De nieuwe versie van het mobiele OS biedt onder andere prestatieverbeteringen, aangepaste notificaties en een Siri-tegenhanger.

Android 4.1 krijgt vsync in alle geanimeerde onderdelen, waardoor het gehele OS op  60fps wordt gefixeerd. Dat geldt niet alleen voor de interface, maar vsync is ook voor applicaties beschikbaar. Ook heeft Google triple buffering voor graphics toegevoegd en is er een mechanisme ingebouwd dat kan voorspellen waar de gebruiker zijn vinger plaatst op het touchscreen, om zo de latency te verlagen. Het geheel van deze aanpassingen moet ervoor zorgen dat het besturingssysteem soepeler aanvoelt.

Google heeft in de nieuwe Android-versie de notificaties aangepast, waardoor deze meer informatie geven. Notificaties kunnen uitgeklapt worden waardoor bijvoorbeeld tekst en foto's zichtbaar worden. Ook kunnen bepaalde acties uitgevoerd worden zonder naar de desbetreffende app te hoeven gaan, omdat er knoppen bij de notificaties weergegeven worden. Gebruikers kunnen daarbij zelf instellen hoe zij hun notificaties willen zien: door een gesture met twee vingers worden meldingen in- en uitgeklapt.

De zoekfunctie is uitgebreid met een vraag-en-antwoordfeature die met de stem is te bedienen. Gebruikers kunnen vragen stellen, waarna de telefoon antwoordt. De feature lijkt op Apples Siri. Er gingen al geruchten dat Google met een feature die Assistant wordt genoemd een concurrent voor Siri wil maken, maar de naam Assistant werd tijdens de presentatie niet genoemd. Wel komt spraakbesturing in Android 4.1 offline beschikbaar.

In Jelly Bean heeft Google verscheidene nieuwe talen toegevoegd. Ook is het mogelijk meer toetsenbordlayouts toe te voegen, waardoor bijvoorbeeld typen met dvorak mogelijk wordt. Het wordt tevens gemakkelijker om widgets op een homescreen te plaatsen omdat deze automatisch worden geresized. Tenslotte heeft Google de browser verbeterd.

Google rolt Android 4.1 in juli uit naar de Galaxy Nexus en de Motorola Xoom en zal dan ook de broncode beschikbaar stellen. De bijbehorende sdk voor ontwikkelaars is echter nu al beschikbaar. Het duurt waarschijnlijk langer voordat hardwarefabrikanten hun eigen toestellen updaten. Google heeft echter voor Android 4.1 een aparte sdk ontwikkeld, die het een platform development kit noemt, zodat software-updates sneller nieuwe versies van het OS geschikt kunnen maken voor hun mobiele apparaten. Enkele fabrikanten hebben al een aantal weken toegang tot deze pdk, aldus Google.

Google Jelly Bean Google Jelly Bean Google Jelly Bean Google Jelly Bean Google Jelly Bean

Reacties (160)

Reactiefilter:-11600152+170+21+30
Iedereen net blij met ICS op zijn telefoon :D

Vooruitgang is altijd goed maar de fabrikanten kunnen het nu al moeilijk bijhouden en voor de "normale" gebruikers kan het ook wat verwarrend worden.

[Reactie gewijzigd door IJssiej op 27 juni 2012 19:55]

Iedereen? Volgens mij zitten de meesten nog te wachten!
CM9 RC1 is voor veel toestellen uit, veel mensen die hun toestellen rooten zullen nu of binnekort overgaan naar ICS, er zijn voor sommige toestellen al ICS roms langer beschikbaar maar veel wachten op CM9.

Ik ben niet zeker of dat sommige devices zoals de HTC Wildfire CM9 zullen krijgen en als het krijgen of ze het wel goed draaien door de tragere hardware(en in het geval van de HTC Wildfire, geen GPU).
Zoals je zelf zegt, CM9. Welke niet door de fabrikant geleverd wordt en ondersteund.
Maar maakt dat nu echt uit? Mensen die geen custom rom kunnen installeren zijn doorgaans ook niet de mensen die enthousiast worden van weer een nieuw OS. Die zijn blij dat hun telefoon werkt en doen ermee wat ze willen doen. Voor hun brengt een nieuwe Android-versie niks aan verbetering. Ze weten niet eens dat er een dergelijke update is op nieuwere toestellen tot hun toestel eventueel een update krijgt. We redeneren hier altijd vanuit de tweaker, waarom dan nu niet?

En volgens mij ligt het late lanceren van Android-versies er bij de fabrikanten ook voor een groot deel aan dat ze hun eigen software moeten aanpassen aan de nieuwste Android-versie, iets wat de Nexus-toestellen met hun vanilla Android-ervaring niet hebben. Ik zou veel liever zien dat ze niet zo "onderscheidend" proberen te zijn met hun eigen laagjes en bloatware. ICS werkt heerlijk zoals het is.

* Grrrrrene is erg benieuwd naar JB op zijn Galaxy Nexus :9

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 28 juni 2012 08:03]

Waarom probeer je het al niet vast? de GMS versie van JB is al geript en je kan em testen via dit topic op XDA:

http://www.xda-developers...-gsm-galaxy-nexus-ripped/
Ik heb momenteel cm9 op mijn wildfire s draaien. Het loopt beter als dat het eerst ging al is het een unofficial cm9 rom. In mijn zoektocht naar goede roms kwam ik meerdere unofficial cm9 roms tegen.
mwah...geef mij maar liever de officiele versie, geen zin in al dat gehannes....Galaxy Tab 10.1 (originele) zou de ICS in juli krijgen.....
Nou ICS begint mij anders al saai te worden, mag er al ruim een half jaar van genieten :)

Maar goed mooi dat Google niet stil zit omdat sommige fabrikanten dat WEL doen!
Dan ben je veruit een van de weinige...
ik heb ook al ruim een half jaar ics op mijn desire Z. Van de mensen op Tweakers.net mag je toch wel iets meer verwachten dan gemiddeld... ;) Ik zou eigenlijk verwachten dat de meeste Android bezitters hier allang op ICS zitten.
NIet ieder device heeft even goede ICS roms ;). Voor de galaxy s+ is er een rom die nog geen camera ondersteuning bied. (unofficial CM9 port). Maar ik heb graag een rom waarbij alles werkt.
Modernere hardware aanschaffen wellicht...

De Galaxy S was simpelweg al een oud toestel en de S plus was géén modernisering, maar meer een alternatief goedkoper model met een even oude Cpu en mindere gpu.
Wat geen belemmering hoeft te zijn, maar als je geen top-of-the-line koopt kan je inderdaad nooit garanderen dat het allemaal gaat werken met updates, hoe jammer dat soms ook is.

Ik heb persoonlijk ook al een ruime tijd ICS draaien naar tevredenheid, maar ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg uitkijk naar 4.1, 4.0.3 en later zijn namelijk gewoon helemaal in orde naar mijn mening.

Ik vraag me af of ik tegen de tijd dat 4.1 uit komt nog met m'n SGS2 rondloop, dan zou het m'n 2e toestel worden die zo veel android versies meemaakt... (van 2.3.0 naar 2.3.5 op dag 1, vervolgens naar 2.3.7 en 4.0.1, inmiddels 4.0.4) (daarvoor m'n HTC Hero: 1.5, 1.6, 2.0.1, 2.1.0, 2.2.1)
ICS draait anders wel heel erg smooth op de Galaxy S (i9000) hoor :) Beter dan welke andere Android firmware daarvoor. Ik ga er van uit dat JellyBean net zo goed draait.

Mijn Galaxy S heeft 2.1, 2.2, 2.3 en 4 gedraaid en van elke bijna alle subversies. :)
ICS heeft gemiddeld genomen voor elke app méér geheugen nodig dan Gingerbread (o.a. omdat er vaak meer libraries ingeladen moeten worden), en het geheugen hier is ook beperkt. En ik vermoed dat dit met Jelly Bean niet beter zal zijn geworden.

Ik zou wel over kunnen stappen naar ICS (Sony ondersteunt het voor de Xperia Active die ik heb), maar ik zit niet te wachten op de performance-achteruitgang die ik ervan mag verwachten. Sony geeft dit zelf ook aan. Deze telefoon is eigenlijk gewoon net niet performant genoeg voor ICS, zowel qua processor als qua geheugen. Kortom: ik stap niet over.

En ja ik heb bewust voor deze telefoon gekozen, o.a. vanwege het formaat en de waterbestendigheid.
Toch heb ik hier op diverse toestellen niet veel van gemerkt. Toegeven dat benchmarks verschil aantonen, maar in de praktijk heb ik geen last ondervonden, eigenlijk alleen maar voordelen.

En ja, ik heb ook ICS op toestellen met extreem lage hardware gedraaid, zoals een HTC Desire (192mb) en Samsung Mini (188mb) en eigenlijk werkte dat prima voor basisfuncties. Nu pakte beide toestellen met trage graphics wel een behoorlijke hit in games, maar goed, dat vind ik niet zo gek en erg eigenlijk.

Als email, telefonie, browsen etc maar vlotjes werkt. En dat is alleen maar beter geworden. Heftig multitasken gaat echter wel simpelweg trager, net als applicaties installeren tijdens andere bezigheden. Problematisch? Nee, eigenlijk niet, want het zijn vooral vermijdbare zaken die vertraging oplopen.
Je moet Sony alleen niet geloven want wij praten over Android en Sony praat over zijn eigen meuk bovenop Android
Sony heeft inderdaad een shell bovenop Android, een fijne nog wel, daar is wat mij betreft niks mis mee. En Sony biedt een officiele ICS-port voor mijn telefoon, waar netjes benchmarks mee zijn gedaan.

Ik zou niet weten waarom Sony deze snelheidswaarschuwingen neerzet zonder een goede reden. Het informeren van gebruikers over verwacht prestatieverlies vind ik vrij netjes.

Ik denk niet dat Sony een specifiek belang heeft bij niet-updatende klanten, dus wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Sony = evil?
Maar goed mooi dat Google niet stil zit omdat sommige fabrikanten dat WEL doen!
Tja andere fabrikanten hoeven het niet te doen omdat ze al direct met de juiste GUI kwamen. Zij hoeven dan tenminste niet stil te zitten met hun OS en kunnen features introduceren waar van Google dan eerst zegt het een stom idee is klik

[Reactie gewijzigd door SoSueMe op 27 juni 2012 22:00]

Ik heb dan nu net een paar maanden de HTC One X maar ben nog lang niet uitgekeken op 4.0 hoor. :P Tuurlijk, een upgrade is altijd fijn maar ik vond dit eigenlijk tot nu toe de meest volwassen versie. Het loopt snel en heeft een hoop leuke features (mede door HTC Sense, maar veel zit al in Android gebakken!)
Sinds december al, danku Sony voor de ICS beta!

Maar eigenlijk lijkt 4.1 me veel interessanter dan 4.0. Dit brengt precies de features waar ik op zat te wachten zoals smoothness en andere UI verbeteringen. Nu kan Android ook op dat gebied de andere OSen aan. Voorheen was het meer kiezen voor óf de functionaliteit van Android, of de soepelheid van iOS en WP. Voor mij geen enkele reden meer om over te stappen nu.
Dit zal waarschijnlijk sneller gaan dan ICS, omdat het niet zo een grote update is.
De PDK moet daar dus verandering in brengen: fabrikanten krijgen zo al enkele maanden voor de release van een Android-versie de tijd om hun updates vorm te geven.
Huh? PDK staat voor Platform Development Kit, een low-level API/platform om stuurprogramma's e.d. beter op het OS af te stemmen. Deze bevordert niet de snelheid waarmee bedrijven hun eigen aanpassingen in een interface (ik noem een HTC Sense bijvoorbeeld) doorvoeren. Het is nu al een beetje zo dat de jongens die nauw samenwerken met Google (een Asus bijvoorbeeld) al vroegtijdig inzage in de broncode van een volgende Android versie krijgen.
Juist het porten van de drivers heeft behoorlijk veel tijd gekost in de overstap van Gingerbread naar ICS. Kijk bijvoorbeeld naar Samsung, die hebben juist aan de interface weinig veranderd bij de overstap. De tijd moet dus ergens anders in zijn gaan zitten en dat wil men ondervangen met de PDK.
Eerst maar eens Android 4.0.4 op m'n Galaxy Nexus, vreemd genoeg is die niet beschikbaar en moet ik het met 4.0.2 doen. Hopelijk is 4.1 wel snel beschikbaar.
Dan heb je wellicht de Nexus welke eigenlijk geen Nexus is omdat deze alleen updates van Samsung krijgt. Ik heb hetzelfde en daarom de telefoon geroot en de Google firmware erop gezet. Zie http://bit.ly/Ia4POO
Blij, blij. ICS is op mijn SGSII niet echt een verbetering; batterij eerder leeg, geheugengebruik is gestegen en er zitten een paar glitches in bij video afspelen en vreemd genoeg ook bij het typen van smsjes. Dan loopt swype vast en moet ik eerst 'terug' naar het Samsung toetsenbord. Wellicht specifieke problemen, maar ik ben geen andere apps gaan gebruiken.

Hoe dan ook, OT: Jelly Bean klinkt goed, maar de vraag is inderdaad hoe lang we hier nu weer op moeten wachten en niet te vergeten: hoe snel de app developers mee gaan.
Inderdaad net dezelfde problemen met batterij, geheugengebruik, SMSen (swype dat ineens de zwarte voorspelbalk niet meer toont tussen de sms en het toetsenbord bij mij) en videos. Alsook vaak wifi die niet aanslaat als ik hem aanzet, blijft dan in een greyed out modus staan.. Enorm irritant, ik kan er niet anders op vinden dan hem weer te herstarten dan.
Ik was er ook niet blij mee. Na de reboots met Gingerbread was nu ineens de batterij soms in een mum van tijd leeg en werd het toestel heel warm.
Ik draai nu al een maand een nightly build van CM9 en dat bevalt prima. Ik ben benieuwd naar de final build.
Ik vind mijn SGS2 qua hardware een prima toestel maar de software van Samsung is onder de maat. Eerst maar eens kijken hoe dat met de SGS3 gaat voordat ik weer een Samsung neem.
Normale gebruikers interesseert het niet zo veel. Mensen die altijd de nieuwste Android willen, waaronder ikzelf, weten al een tijdje dat je het beste de Nexus toestellen kunt gebruiken. Dit mag inmiddels geen verassing meer zijn lijkt me.
Ik ben deze week overgestapt op een CM9 rom voor mijn note :) ik ben benieuwd wanneer CM met een 4.1 rom komt. Mijn CM9 rom is al wel 4.04 tov 4.03 die je nu vooral op stock telefoons ziet.

Ik denk dat het lang gaat duren voordat fabrikanten 4.1 gaan uitrollen. In de eerste instantie zal het wel alleen voor nog uit te komen telefoons zijn.
Waar halen die devs eigenlijk al die versienamen vandaan? Jelly Bean, Gingerbread, Cupcake, Donut, Honeycomb, Ice Cream Sandwich..
De dikke duim waarschijnlijk of daar gebruiken ze hun 20% voor :)
Het is allemaal lekker, en het gaat het alfabet af.
De letters van het alfabet ;)
Het zijn de versie's chronologisch en alfabetisch in de vorm van lekkernijen. Hoe ze aan die namen komen? uhh ik denk iets als dit: http://bit.ly/LBHisF :+
Simpelweg alfabetisch (cupcake, donut, eclair, froyo, gingerbread, honeycomb, ice cream sandwich, jelly bean, ... ) en de devs hebben gekozen voor de namen op zoetigheden te baseren.

Is een veel voorkomende 'taktiek' alleen zijn het niet steeds zoetigheden :-)
Maar waar zijn Apple en Blackberry? :+
Alpha en Beta gok ik, al zijn deze dacht ik nooit echt uitgekomen. Volgens mij was de G1 al op Cupcake toen die uit kwam.
Nope:

Google's Android is the fastest selling mobile operating system as of late 2010[1] and was developed as a partnership with the Open Handset Alliance, with version 1.0 being released on September 23, 2008.[2] The first publicly codenamed version of Android was "Cupcake" which was released on April 27, 2009.[3] Since then, all further releases of Android were named after desserts, with names being chosen in alphabetical order, although sometimes the same name was applied to multiple versions. Google has not disclosed what the first versions, 1.0 and 1.1, were called but it is assumed that they were named after desserts starting with "A" and "B".[4] It has been stated that the first two versions were called Astro and Bender, but in order to avoid trademark/copyright violations, desserts were used instead. [5] A few days before each named operating system is unveiled, Google unveils a lawn statue representing that version's codename. The statues are on the grass lawn in front of Building 44, where the Android development team works.[6]

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Android_lawn_statues
Volgens verschillende bronnen heetten de eerste 2 versies "Apple Pie" en "Banana Bread", al zou ik dat voor de eerste wel ironisch vinden
Plaatselijke koffietent misschien? Lekkere cupcake erbij.... Hey leuke naam..
Ze gebruiken desserts in alfabetische volgorde:
"with 1.5 "Cupcake" being the first named after a dessert and every update since following this naming convention."
http://en.wikipedia.org/w...g_system)#Version_history
http://articles.cnn.com/2...randall-sarafa?_s=PM:TECH

EDIT: Spuit 9001 Maar ik heb een bron :P

[Reactie gewijzigd door TheJVH op 27 juni 2012 19:57]

Vreemd dessert, zo'n "jelly bean" ;)
Lekkere hapjes op alfabetische volgorde.

Froyo (Frozen yoghurt), Gingerbread, Honeycomb, Icecream sandwich en nu dus met de J: Jelly bean. Zijn zoals je ziet ook samengestelde woorden of 2 woorden.

Edit: Ubuntu doet iets soortgelijks met dieren: https://wiki.ubuntu.com/DevelopmentCodeNames Ook op alfabet en 2 woorden (die ook beide dezelfde eerste letter hebben, Oneiric Ocelot, Precies Pangolin)

[Reactie gewijzigd door svenk91 op 27 juni 2012 20:00]

Ben wel benieuwd wat ze met de letter K gaan doen. Het is best lastig om een lekkernij met de letter K in engels te vinden. :P
zeer waarschijnlijk wordt de volgende android versie: Key lime pie
Offtopic: Net terug van vakantie in de VS. Damn da's lekkere taart die Key Lime. Eens een goed recept voor opzoeken.
Waarscheinlijk uit hun koelkast.
Benn en jerrys misschien? :9

Ps. Om dit te begrijpen moet je de iOS 6 presentatie video bekijken :Y)
Volgens Siri bij Ben en Jerry's Oeps je was me voor :-)

Maar als ze de respons verbeteren juich ik dat toe. Ik hoop dat 4.1 sneller komt dan de ICS update.

[Reactie gewijzigd door haraldo op 27 juni 2012 23:52]

Iemand een idee wanneer hij naar AOSP wordt gepushed? :)
Staat er nu al op volgens mij:
http://source.android.com/source/index.html

Edit: oh, dat is dus slechts de SDK

Bas449 in 'nieuws: Google introduceert Android-versie 4.1 Jelly Bean'

[Reactie gewijzigd door sdk16420 op 27 juni 2012 20:05]

Midden juli zeiden ze (ik volgde de livesteam)
Mooie nieuwe features, maakt het OS er nog beter op!
Ik lees niet of de source code nu al beschikbaar is. Wanneer gaan ze die dan wel releasen? Daar weten de mannen @ xda wel raad mee denk ik :)
Google rolt Android 4.1 in juli uit naar de Galaxy Nexus en de Motorola Xoom en zal dan ook de broncode beschikbaar stellen.

Lezen is ook zo moeilijk :O

Klinkt als een volwaardige update 8-) .
Ik ben benieuwd wanneer deze op de asus tf300 komt, (die ik hopelijk volgende week in mijn bezit heb).
Asus is meestal erg snel met zijn updates.Ik hoop hem ook snel te ontvangen op mijn Prime.
Ik ben ook benieuwd of Asus deze versie voor de 300T beschikbaar maakt. Ik heb deze tablet nu een week in mn bezit, en het is een prima ding.

OT: leuke kleine update, alleen hebben nog maar weinig telefoons 4.0, dus ze gaan wel iets snel ;-)

[Reactie gewijzigd door gijs46 op 27 juni 2012 22:20]

En een livestream citeren schijnbaar ook... ;-) Ik heb zelf wel degelijk de Nexus S ook in het rijtje voorbij horen komen (laat ik die toevallig nu zelf bezitten \o/).

Ik ben benieuwd!
Haha, Google 'kopieert' Siri, maar doet het dan gelijk beter: ook offline beschikbaar!
Maar wel alleen nog in het Engels, dat deed zelfs Siri beter.
Geen Nederlands, dus ik heb aan beiden niets (ja ik kan engels, maar eerste een engelstalig commando en dan een nederlandse tekst (om een bericht te sturen) gaat niet)

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juni 2012 22:27]

Zat die Siri tegenhanger, of gewoon google voice, niet gewoon al jaren in android
Zat die Siri voorganger, of gewoon voice control, niet gewoon al jaren in het iPhone OS en daarna in iOS
Mensen, Siri is een gekopieerde versie van Iris die al jaren lang op Android zat, ze hebben hem slechts wat verbeterd. Snap je Siri... (omgedraaid)... Iris :*) . Dus Apple is de gene die hier aan het kopieren is en dat Google Voice is dus geen tegenhanger tegen Siri maar gwn eindelijk een betere versie van Iris. Ik snap dus niet dat die gene van tweakers.net dat ooit schreef |:( kent de geschiedenis blijkbaar niet.
Jij bent degene die de geschiedenis niet kent. Iris is een Android app welke pas is uitgebracht nadat Apple met Siri op de markt kwam. Verder is de app overigens niet erg indrukwekkend in vergelijking met Siri. Iris is tevens nog slechts in alpha versie.
Voice control in android was altijd al onvergelijkbaar uitgebreider dan in iOS totdat apple op bepaalde vlakken android overtrof met siri en nu dit weer sommige van de nieuwe functionaliteiten van siri overneemt (net zoals siri dat deed met sommige dingen die de voice search options van google zaten). en @Madame Jeanette: google voice is iets *totaal* anders (alhoewel wel vreselijk geweldig :P ).
Ik weet het niet, ik heb Siri nooit gebruikt maar van de demo-filmpjes was ik nooit echt onder de indruk, volgens mij kon mijn Desire het meeste al, voorzover ik het getest heb want ik scroll liever door een menu dan tegen m'n telefoon te praten
Met voice control kon je niet iets doen zoals "Text Albert I'm going to be late", dat kon voice search al sinds Android 2.0

Voice control had al moeite met 'bel jan'

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juni 2012 22:29]

Laten we wel wezen, Voice Command zat ook al in Windows Mobile.
Iedereen 'kopieert' van iedereen. Dat is de normaalste zaak van de wereld. Ik snap niet dat mensen zich daar nog over verbazen.

Tevens is dat Offline geschikbaar maken helemaal niet goed. Een telefoon heeft maar zoveel processor capaciteit en gegevens beschikbaar offline en zal lang niet zo goed werken als deze een volledig 'cloud' database kan benaderen.

Siri is ontworpen om steeds on the fly verder ontwikkeld te worden. Deze assistant neem ik aan ook dus verwacht niet veel van deze offline modus.

En laten we eerlijk zijn: Niemand wil mensen meer online dan Google!
Ik snap je argument tegen de offline functionaliteit niet. Ook al werkt het minder, het is toch altijd meer dan niets? Of begrijp ik dat verkeerd?

Als je alles wilt moet je dus zorgen dat je online bent...
Offline beschikbaar... maar zal dan ook wel beperkt zijn in gebruik. Je kan hier niet gaan vragen wie de huidige president van Frankrijk is/ weerbericht/ wegbeschrijving/..., want in offline modus zal hij u geen antwoord kunnen geven.
Wel handig om je toestel te besturen.
Woohoo heb sinds kort een Nexus, wel direct AOKP rom erop gegooid, wat een heerlijk toestel zeg, alles werkt perfect!

Ik ga deze versie zeker uitproberen!
Zie er goed uit, net live de mogelijkheden beken via de Google I/O presentatie....
Met name het zoeken van JB (Android 4.1) was erg goed. Ook verwacht ik dat actieve ontwikkelaars zeker iets met de nieuwe notificatie mogelijkheden kunnen doen.

Het verschil tussen 4.1 en 4.0x is natuurlijk minder groot dat tussen 2.3.x en 4.0 ik hoop dat de updates dan ook niet zo lang op zich laten wachten ;)

ps. wat ook erg netjes is dat de SDK voor ontwikkelaars nu 2 a 3 maand voor de versie release beschikbaar komt......

[Reactie gewijzigd door Bullet NL op 27 juni 2012 19:56]

Super, wel leuk dat ze de nexus weer netjes eerst doen, daar koop ik hem stiekem een beetje voor
Android 4.1 komt half juli naar de Galaxy Nexus, Motorola Xoom en Nexus S. Dan brengen ze ook de source code uit. De SDK-developerpreview is nu al beschikbaar.