Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 173, views: 30.990 •

Volgens diverse geruchten werkt Valve aan Counter-Strike: Global Offensive, een nieuwe versie van de populaire online-shooter. De geruchten zijn afkomstig van testers die bij Valve op bezoek zijn geweest om hun mening te geven over de game.

Leden van de eSports-gemeenschap zouden bij ontwikkelaar Valve op bezoek zijn geweest om hun commentaar te geven op Counter-Strike: Global Offensive, een nieuwe editie van de populaire online-shooter. Sommige testers, die ongetwijfeld allemaal een geheimhoudingsverklaring hebben getekend, melden hun bevindingen op het internet. Het duidelijkst is Bastian Veiser, in het dagelijks leven productmanager bij een Duitse eSportssite. Hij meldt via Twitter dat hij bij Valve een hele dag het nieuwe Counter-Strike: Global Offensive heeft mogen spelen. Ook medewerkers van eSportssite Esea waren bij Valve op bezoek.

De geruchten worden bovendien gevoed door Jess Cliffe, die aan de wieg stond van de mod waarop de shooter is gebaseerd. Hij mengde zich op het forum van Valve in de discussie over de nieuwe versie door de naam Counter Strike: Global Operation te verbeteren tot Global Offensive.

Het spel zou al in het eerste kwartaal van 2012 op de markt verschijnen. De game zou nieuwe wapens, nieuwe granaten, aangepaste maps en gratis munitie bevatten. Valve heeft zich nog niet uitgelaten over een nieuwe versie van Counter-Strike. Het is dan ook niet duidelijk of de titel slaat op een geheel nieuwe game of op een aangepaste versie van Counter-Strike: Source. De nieuwe versie zou in ieder geval draaien op een aangepaste versie van de Source-engine.

Counter-Strike

Reacties (173)

Reactiefilter:-11730162+156+29+31
1 2 3 ... 8
Counter-strike dat brengt goede herinneringen bij me op!
Ik weet niet of die herinneringen veel zullen helpen met deze versie ...

ik hoor niemand over 'gratis munitie' in dit artikel...

Wordt dus een versie als de huidige TeamFortress 2 met ingame store items???
Ik mis nog steeds de fast pace van Tactical OPS en SOFII in veel online shooters en hoop dit ooit terug te vinden in de huidige shooters

[Reactie gewijzigd door El_Bartholomew op 12 augustus 2011 12:58]

ik hoor niemand over 'gratis munitie' in dit artikel...
Idd opmerkelijk. Misschien is de speeltijd betalend en gaan ze terug naar de arcade tijd, 1€ voor drie levens. Overstappen op een F2P model met betalende store lijkt me wel een logische stap. Ben niet echt counterstriker maar een nieuwe release wil ik zeker en vast wel wat uitproberen gezien de grote schare fans en communities.
Zoals in dit artikel:

De game zou nieuwe wapens, nieuwe granaten, aangepaste maps en gratis munitie bevatten

het woord 'gratis' zegt voor mij voorlopig al genoeg om conclusies te trekken wat er op til staat ...

[Reactie gewijzigd door El_Bartholomew op 12 augustus 2011 13:24]

Jullie hebben blijkbaar nooit Counterstrike gespeeld?

Je verdient in Counterstrike virtueel (nep) geld om wapens e.d. te kopen. In CS 1.6 en de eerste versies van CS: Source moesten kogels ook daarmee gekocht worden. Dit is later bij CS: Source verandert. Nu willen ze dit systeem gewoon doortrekken. That's all.
Jammer, vond het altijd wel grappig: soms wou je per se dat ene geweer, maar dan moest je wel oppassen dat je ook nog poen had voor ammo. Anders kon je het na één encounter al schudden...
Dat dacht ik dus ook, het kopen van equipment voegt gewoon wat toe aan het 'realisme'. Ze hadden dan ook beter dit soort acties kunnen koppelen aan toetsen (ja, ik weet dat dit al bestaat, echter niet zonder 3rd party scripts) dan het er gewoon uit te slopen.
Package deals zijn ook realistisch, bedenk dat dat je gewoon gratis kogels bij je iets geweer krijgt ;)

Vond het altijd wel leuk, eerste ronde een deagle kopen en dan kon je maar 7 kogels bijkopen en moest je daarna knifen of wat anders zoeken/oppakken :D
7 kogels in je magazijn en 21 kogels om te herladen bedoel je?
Ach bullshit, het realisme is ver te zoeken in CS (In de meeste games trouwens). Waar het om gaat is dat niet iedereen direct met het beste wapen rond gaat rennen, want dan word het natuurlijk een saaie boel. Het geld systeem is puur bedoelt voor balance, goed bedacht want het brengt een leuke extra dimensie. Maar om het nou gelijk realisme te noemen...?

[Reactie gewijzigd door ravenamp op 13 augustus 2011 12:52]

Kleine aanvulling:

Counter-strike werkt met rondes.
Standaard beginnen spelers met een handgun. In de eerste round start je met 800$ om kogels/armor/grenades te kopen.
Per gemaakte kill krijg je 300$ bonus en als je de bom plant/defused krijg je ook een bonus.
Daarbij krijgt de verliezende partij 1500$ en de winnende partij krijgt 2500$.(iets in die richting)

Met dit geld kun je dus per ronde guns kopen/armor/ammo etc.

Het ammo kopen was zeker een leuke feature. Soms had je genoeg geld voor een gun en armor maar niet voor kogels, kreeg je de gun met 1 enkele clip en dan goed je best doen :D

Dus de zin: De game zou nieuwe wapens, nieuwe granaten, aangepaste maps en gratis munitie bevatten

zal waarschijnlijk mee bedoeld worden dat je nu gratis ammo krijgt als je een gun koopt.

[Reactie gewijzigd door Junia op 12 augustus 2011 14:55]

De :source versie heb ik gespeeld. Als ze een 'functionaliteit' een versie laten overslaan kan je nu wel niet echt spreken over een lijn "doortrekken". Gezien er games bestaan in welke je wel degelijk je munitie dient te kopen was het aannemelijk wijzigingen in het betaalmodel te overdenken.
Ja, vooral omdat het een zinloze handeling is, iedereen moet toch wel ammo kopen.
*on topic

Er zullen hier vast wel mensen op zitten te wachten, maar de oude CS's wisten mij nooit aan te spreken, lijkt me ook niet dat ik deze ga spelen. Ben benieuwd wat het verdienmodel gaat worden. Hoop F2P met premium voor meer xp (sneller unlocken van wapens/maps/mods/etc, wellicht dat ik het dan ga spelen.
50 euries initiele aanschaf en dan nog 5 a 15 euro voor elke dlc is niet aan mij besteed

*off topic
SOF I en II idd, dat mis ik. SoF II is dan ook de laatste shooter die ik online met plezier/op redelijk niveau heb gespeeld (world of tanks uitgezonderd).
Jammer dat SoF payback zo ruk was :(

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 12 augustus 2011 13:12]

CS zal naar mijn inziens gewoon een betaalde game worden, voor de rest geen DLC of extras (zou ook onzin zijn in CS). Dat is nog nooit geweest, en aangezien het een compo game was, zal het dat ook wel blijven. Dit maar microtransacties dan ook niet bepaald handig.

Waarschijnlijk zal de prijs tussen de 15 en de 35 euro liggen gok ik zo, gezien de trend van de oude CS's, al werden die vaak (gratis) meegelevers bij HL1 en 2.
CS zal naar mijn inziens gewoon een betaalde game worden, voor de rest geen DLC of extras (zou ook onzin zijn in CS). Dat is nog nooit geweest, en aangezien het een compo game was, zal het dat ook wel blijven. Dit maar microtransacties dan ook niet bepaald handig.
Fout. Counter-Strike: Zero en Garry's mod waren zijn gewoon betaalde uitbreidingen.
Garry's Mod is GEEN uitbreiding maar een mod gemaakt door Garry Newman! Heeft niets met Counter-Strike of wat dan ook te maken!

OT:
Hoop dat ze het dan niet zo verkrachten zoals ze toendertijd met CS;Source hebben gedaan, vooral het ammo kopen was heel erg jammer dat ze dat eruit hebben gesloopt!
Het hele CS concept is al goed. Ammo kopen is bullshit, want dat heb je sowieso nodig, het is alleen maar een extra handeling waar je niets aan hebt.

Denk niet dat valve iets aan het concept gaat veranderen en dat het gewoon een betaalde game wordt. Althans, het lijkt mij dat daarin het meeste te verdienen valt. Ik geloof niet zo in micro-transacties zoals in TF2 nu het geval is. Het is volgens mij meer een hype die zo weer voorbij is. Ik moet dat soort games in elk geval niet hebben.

[Reactie gewijzigd door ravenamp op 13 augustus 2011 13:08]

Garry's Mod is echter niet door Valve gemaakt.
Volgens mij bedoelen ze dat je in de huidige CS versies nog altijd munitie moest kopen bij je wapens. Nu zit dus de munitie standaard bij het wapen in.
TacOps maps waren inderdaad echt geweldig, weinig campers, spelers die gewoon zo snel mogelijk aan de andere kant wouden komen. Rapidwaters... :)

Ik heb CSS ook een hoop gespeeld maar begon op een gegeven moment toch te vervelen. De engine/graphics zijn inmiddels redelijk outdated, het is inmiddels gewoon een oude game en tijd voor een nieuwe!
Ik gok dat ze het hebben over free ammo in de game zelf. Afhankelijk van hoe goed je speelde in de vorige ronde kan je geld besteden aan wapens & ammo.
Deze ammo zou nu dus gratis zijn ipv enkele honderden dollars ingame.
niet zo snel panikeren ;) :9
Mij ook, speel het na 10 jaar nog steeds, hoewel Valve vorig jaar na een bepaalde Steam update mij het leven zuur maakte. Sinds een jaar kon ik eerste uur prima spelen, daarna ong elke 7 minuten een kick met de melding "Can't connect to VAC server".

Na veel Googlen en m'n totale interne netwerk onveilig te hebben gemaakt door alle firewalls en security software uit te schakelen niet alleen op m'n machine maar ook op de router, ben ik gisternacht er eindelijk achter gekomen wat het euvel is en dat er dus daadwerkelijk bij Steam een steekje los zit gezien hun totale zwijgen over deze bug en fix.

Iedereen die dit herkent moet maar eens checken of ze "In-game Community" aan hebben staan in de Steam Settings. Sinds ik die uit heb gezet heb ik weer als vanouds tot diep in de nacht kunnen gamen zonder enige VAC kick. In-game community is toevallig ook een nieuwe feature die vorig jaar in Steam kwam maar dat zo iets knulligs zo veel gevolgen heeft wist ik niet.
Heerlijk, Go Go Go ! :+ Oude tijden herleven....

[Reactie gewijzigd door BioBlade op 12 augustus 2011 12:04]

Kom maar op!
Goede tijden, in de klas met zijn alle onder de les datacommunicatie, counterstrike spelen.
Ik ben benieuwd!
Ze zouden beter eens beginnen aan Half Life episode 3 of nog beter, Half Life 3.
Zeker! Ik kan niet wachten tot die eindelijk aangekondigd, of nog beter, uitgebracht worden.

Maar ze hebben vast meer dan 1 team en ik ben ook blij met een nieuwe Counter Strike :)
Deze opmerking valt in de herhaling, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik daar meer op zit te wachten dan een nieuwe Counter Strike. Maar ok, voor de fans van CS natuurlijk mooi nieuws.
Ja inderdaad, ik meen iets gelezen te hebben dat ze meerdere episodes wilden uitgeven per jaar om een doorlopend verhaal aan te houden.

Terwijl ze nu naar 2 episodes al gestopt zijn.


Misschien zijn ze stiekem al een tijd bezig met een nieuwe engine voor Half-Life³
Ja, het hele idee van episodes was om sneller vervolgen te kunnen uitbrengen.

Da's jammer genoeg niet echt gelukt.
Zie Valve Time, de developers nemen de vertragingen zelf ook op de hak.
Haha, zelf developer zijnde kan ik een beetje zelfspot wel waarderen. Het loopt toch altijd anders en duurt altijd langer, dan je van tevoren denkt.
Misschien zijn ze stiekem al een tijd bezig met een nieuwe engine voor Half-Life³
Ik hoop het, de Source engine die ze al jaren gebruiken (recent voor Portal 2) heeft toch zijn beste tijd gehad. Toentertijd was het wel een revolutionaire engine, 1 van de eerste waar goeie physics in zaten als ik het me goed herinner. Maar dat is ondertussen alweer 7 jaar geleden.
We zitten inmiddels op source engine 7 ofzo als ik me niet vergis. De engine word nog steeds geupdate. Om nou te zeggen dat die engine nu al achterhaalt is lijkt me wat ver gezocht. Ik ken weinig games van de afgelopen 2-3 jaar die er grafisch beter uitzien dan laatste lichting source-games. (Bijv. Portal2, L4d2 etc.)
idd, ze mogen wel oppassen dat het geen Duke Nukem Forever verhaal wordt.

Hoe langer ze wachten, hoe hoger de verwachting, hoe groter de kans dat het tegenvalt.
Het verhaal van Half-Life is meesterlijk en het 2e deel was even goed dan wel niet beter dan het eerste deel. Lijkt me sterk dat een 3e deel tegen zou vallen.
Het verhaal van Half-Life is meesterlijk en het 2e deel was even goed dan wel niet beter dan het eerste deel. Lijkt me sterk dat een 3e deel tegen zou vallen.
Het valt tegen dat ze maar niet met het vervolg op episode 2 komen...
Vergeet niet dat op steam counterstrike 1.6 én counterstrike source nog steeds in de top 3 staan van meest gespeelde games elke dag. Source op 1, Team Fortress 2 op 2 en 1.6 op 3 als ik het goed zeg uit mijn hoofd.

Kortom dat ze hier in investeren is geen heel grote verrassing.
Hoeft niet uit je hoofd, http://store.steampowered.com/stats/

Het zou eigenlijk ook raar zijn om niet een nieuwe CS uit te geven, moet er wel een nieuwe engine komen, niet een kleine upgrade. Toen de Source engine uit kwam was het echt een goede engine. Nu is het toch wat achterhaald. Helemaals als je naar Frostbyte 2 kijkt.

Ik hoop ook dat deze nieuwe cs een voorbode is voor HL3. HL2 is te lang geleden.
Frostbyte 2 ondersteund geen DX9 en WinXP, dat betekend dat 38% van de spelers op Steam buiten de boot vallen. Dat is toch echt een enorme dobber voor een game.
Of juist dat die 38% die met een behoorlijk oud OS eindelijk gaan upgraden, :). Je zult toch een keer verder moeten, zowel de gamefabrikanten als de gamers zelf.
Zetten ze nou maar eens Tactical Ops: AOT erin :Y)
Tactical Ops, wat een geniaal spel was dat! Vooral met die Mutator waarbij je aliens kon neerknallen, ik krijg er nu al weer zin in.
Doen we nog steeds hoor, total MONSTER mayham.

m4-2a1 , OICW M60 en naatuurlijk de effective Parker Hale, Headshot! :9 :9~
meest gespeelde games op steam != meest gespeelde games

spellen gelijk WoW, Starcraft2, League of Legends hebben een veelvoud van de nr 1 op steam als ik me niet vergis.
Mocht het zo zijn dat ze een geheimhoudingverklaring getekend hebben..., dan hoop ik dat ze hard aangepakt worden! Dan krijg je zo een mooie kans en verpest je het door je mond open te trekken. Of valve moet het zo gewild hebben....?
Tweets zijn nog niet verwijderd dus dat lijkt me wel eigenlijk.
Dit is natuurlijk een staaltje hoogwaardige marketing. Gratis reclame, wat wil je nog meer als bedrijf.
Zeer waarschijnlijk hebben ze wel een NDA moeten tekenen waarin staat zoiets als: "Geen screenshots, details over wapens/verhaal/whatever, en dergelijke", maar dat er wel mag worden gezegd dat ze de nieuwe CS hebben gespeeld.
Zelf een persmededeling rondsturen kost anders even goed niets en daarmee weten we ook even weinig. Gratis reclame kun je dit niet noemen, het enige wat we weten is dat er een nieuwe CS op komst is.
Fout, een persbericht van de studio zelf wekt minder belangstelling op dan "geruchten" ( inmiddels bevestigd, maargoed.. ) Geruchten gaan sneller rond en worden sneller opgepikt door communities. Nou zal dit bij een studio als Valve en de merknaam Counter-strike wel meevallen, maar dit is gewoon hoe marketing werkt.
Kijk dat is pas mooi nieuws!
Maar wss zal hieronder een hoop gezeurd gaan worden over CS:Source die volgens de menigte zo veel slechter was als 1.6
Ik zag enkel verbetering in CS:S tegen over 1.6 hoor.
veel betere controle in movement en uiteindelijk nog steeds gebruikt in compo's op LANen

ik hoop toch dat ze het nog altijd dedi servers houden en niet van de gehoste shit.
dat heeft elke COD nieuwer dan COD4 kapot gemaakt.
wat voor slechte movement had cs1.6 dan? mijn mening is juist dat cs1.6 de beste movement heeft van alle schietspellen...
ik ben na 1.6 gestopt. vond CS:S niet om aan te zien.
van die kouwgom ballen ragdolls. en rare movements.

oke als je nooit 1.6 gespeeld hebt voor heen is het te doen.
kwestie van smaak, ik vond cs:s prima te pruimen na jarenlang <= 1.6. eindelijk vielen lijkjes van trappen enzo, prachtig :p
CS 1.6 was voor mij de beste online shooter ever. Daar moest je echt knokken om een van de beste te worden. Jaren aan mijn computer vast gezeten. Het was geweldig maar die verslaving hoef ik niet terug. Toen met de update naar protocol47 (of 48) hebben ze het spel gesloopt btw. Teveel mensen die er mee stopte.
De enige reden waarom in mijn omgeving Source minder werd gespeeld dan 1.6 is van wegen de hardware specificaties, we konden 1.6 nog net spelen op de laptops van toen, we hadden geen zin om enorme zware PCs (en toen nog CRTs) mee te slepen naar de LAN party ;-)
Grootste ergenis was het granaat gooien
Om het makkelijk uit te leggen in 1.6 gooide je bovenhands
In source onderhands dus net overstappende spelers herkende je meteen die gooide granaten tegen teamgenoten in plaats van naar de tegenpartij.
(hoeveel flashbangs ik wel niet gehad heb daardoor :()
Maar voor de rest vond ik ze allebij enorm goed en speel het nog steeds af en toe.

PS ik mis wel de goeie oude tijd 5.6 beta was naar mijn inziens de beste
1.6 was wat mij betreft simpelweg niet speelbaar, 1 keer geraakt worden door een kogel en je staat vastgenageld aan de grond. Bijzonder irritant spel daardoor.
CSS heeft tenminste een beetje snelheid en ziet er grafisch 10x beter uit.
Ondanks alle kritiek op CSS, word CSS momenteel net zoveel, zo niet meer, gespeelt dan 1.6.

[Reactie gewijzigd door ravenamp op 13 augustus 2011 13:35]

Vet, ik vond het 1 van de vermakelijkste online shooters die ik ooit heb gespeeld.
Zoals zombie-mod en Gungame. Volgens mij hebben veel hedendaagse shooters veel te danken aan Counterstrike.

Dit weekend toevallig ook weer een CS:S en Halo gameweekend, just like the old days. met een clan waar ik 7 jaar geleden bij kwam maar nu nooit meer mee speel.

Laat maar komen dit spel. :)
Gaaf! Ben erg benieuwd naar deze game.
De tegenhanger van CSS 'Tactical Intervention (geloof ik)' is al tijden aangekondigd, maar is nog niet gelanceerd, ik hoop dat deze wel begin 2012 op de markt komt.

Over Tactical Intervention"
" Thank you for participating in Phase 1 (6-8 May 2011) of the Tactical Intervention Closed Beta Test!

Our end goal is to allow as many FPS fans as possible to fight against each other in Tactical Intervention. As this overhaul will take time, the Phase 2 Closed Beta is tentatively scheduled for a Q3/Q4 2011 release!

Info over Global Offensive, zie 1e link in artikel (http://eseanews.com/index...mp;d=comments&id=9967)

Rumors:

* Planned to be released Q1 2012
* Focuses on 5v5 competition
* Press release within 24 hours from VALVe
* Plays on an updated source engine
* Individual & Team rankings
* New Guns added
* New Grenades
* Dust & Aztec major revamp
* Spamming still viable
* Ammo is free


Mooi, krijgen we eind 2011/begin 2012 keuze uit 2 online shooters als opvolger van CSS. :P, al hoop ik niet dat er teveel nadruk op 5v5 komt te liggen

[Reactie gewijzigd door wvdlinden op 12 augustus 2011 12:39]

Niks mis met source afgezien van de hitboxes, en dat is vooral van lag afhankelijk. Opeen beetje slechte server zul je áchter je tegenstander moeten schieten.
Neemt niet weg dat ik CSS he-le-maal kapot gespeeld heb, zal mij benieuwen, hoewel ik meer een update verwacht als ik kijk naar de open béta met nieuwe features die ze nu nog voor CSS draaien...
Hitboxes,
Ragdolls (in CSS iig)
geluiden die je vrijwel niet meer hoort -> Voetstappen (ja oke, het is ook niet normaal om iemand van door een 2m dikke muur te kunnen horen maar dit was wel echt één van de aspecten die CS 1.6 maakte)
Granaten die aanvoelden alsof je een pingpong bal gooide

De stabiliteit van het aimen was ook heel anders dan bij cs 1.6. Bij CSS leek het net of iedereen aan het sproeien was (ook op hoger niveau) in vergelijking tot 1.6 waar de meeste mensen bursten.

Sorry, voor mij geen CSS :P

Het enige voordeel wat source echt had boven 1.6 had waren de graphics. maar dit ging zwaar ten koste van de gameplay.

[Reactie gewijzigd door Junia op 12 augustus 2011 14:54]

Wow dit komt (voor mij) uit het niets. Vraag me af hoeveel mooier en beter dan CS:S het zou worden. Ik denk voornamelijk dat ze de gameplay onderhanden nemen(en dan met name het combat gedeelte, de objective based aspect niet, behalve misschien wat uitbreiden). Dat voelde namelijk wel inmiddels wat verouderd aan. Hoeveel kun je nog aan graphics verbeteren met de Source engine ten opzichte van CS:S?
Ik vrees, als ik het zo een beetje opvat, dat ze gewoon dezelfde engine gaan gebruiken. Maar dat dus de wapens en mappen een frisse look krijgen.

Maar CS is imo niet gefocussed op graphics, maar op humor, samenwerking, maar vooral veel fun. De graphics hebben me bij deze game nooit echt geboeid, want al mijn energie ging op naar de fun van deze game.

Als ze de graphics te gelikt maken en dusdanig zwaar dat je je pc moet upgraden missen ze ook weer een groot voordeel van CS. Dat het op bijna alle pc's vlekkeloos draait.

Maar ik ben benieuwd. Wellicht dat de nieuwe mappen en wapens me weer kunnen boeien.
Graphics zouden voor ALLE games ondergeschikt moeten zijn aan de gameplay, jammer genoeg is dat tegenwoordig niet meer het geval :(

Zelf speel ik nu nog altijd condition zero (beetje opgekuiste versie van 1.6) en moet zeggen: koop af en toe wel een spel maar ik keer toch altijd weer terug naar een spel van -hoeveel jaar nu al ?- geleden.

Waarom: GAMEPLAY !! |:(
Source is constant in ontwikkeling. Bij elke game die ze uitbrengen in Source is de engine weer een beetje geupgrade. Maar wie weet hoe lang dat vol te houden is inderdaad ?
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013