Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 85, views: 15.865 •

Call of Duty-ontwikkelaar Treyarch heeft gamers die Call of Duty: Black Ops op de PlayStation 3 spelen beterschap beloofd. Het spel kampt, ondanks de release van diverse updates en patches, met veel technische problemen.

Als reactie op de aanhoudende storm van kritiek nadat een eerder deze week vrijgegeven patch de problemen alleen maar leek te verergeren, stuurde Treyarch donderdag een verklaring uit waarin het bedrijf beterschap belooft. Volgens community manager Josh Olin heeft Treyarch sinds de release van de patch al een hotfix doorgevoerd en kan de geplaagde PS3-community nog meer van dergelijke updates tegemoetzien.

Naast beloftes bevat de verklaring van Olin ook een waarschuwing. Op diverse forums zou het gerucht gaan dat het wissen van opgeslagen data de connectieproblemen vermindert. Volgens Olin is dat onzin. "Het verwijderen van opgeslagen data zal geen effect hebben op je verbinding. We hebben de eerste hotfix vrijwel gelijktijdig met het ontstaan van dit gerucht vrijgegeven. De hotfix is dan ook de reden dat deze gebruikers verbetering in hun verbindingen waarnamen", aldus Olin, die de Call of Duty-community via het officiële forum op de hoogte houdt van de updates.

De PlayStation 3-versie van Call of Duty: Black Ops wordt sinds de introductie van het spel op 9 november door diverse problemen geteisterd. Zo klagen veel spelers dat het lang duurt voordat een onlinespel wordt gevonden, en verliezen veel spelers regelmatig de verbinding met lobbies en lopende spellen.

Reacties (85)

En hoe zit het met de pc-spelers dan?
Dit is dus weer typisch zo'n voorbeeld van een console port, de game is gewoon gemaakt voor de Xbox en is gewoon geport naar de PS3 en PC, en op beide werken ze neit goed.
Op mijn PC draait ie al een maand hardstikke goed. Betreft een Core i7 920 met HD4870 1GB. In de eerste week constante freezes, maar na die week geen problemen meer gehad.
Ik heb nog steeds die freezes en lagg, maar sommige mensen hebben er minder of meer last van dan anderen.
Ik moet zeggen dat ik sinds de patch van gister geen lag meer heb.. Dus volgens mij was de PC patch wel een succes :).
Bij mij draait die ook gwn perfect. Alleen in de SP last van freezes, maar voor de rest niks.
tja, maar met een core2duo E6600 op 2,4ghz met een gtx480 kun je onmogelijk spelen.

ik vind het maar slecht als ik een nieuwe pc moet kopen om een slechter spel te kunnen spelen (beeldkwaliteit en code kwaliteit... want als de code goed was, was er geen probleem!)
Of je gebruikt een veels te hoge resolutie of je settings zijn beetje te hoog.
Ik draai met E4500 @ 2,6ghz en een Nvidia gt8600(@heelveel overclocked, zelfde score als nvidia 9800gts).
En ik kan het spel redelijk draaien op normale settings @ full HD.
Maar inderdaad het spel zuigt vreselijk hard, maar goed dat ik een Xbox heb 8) .
hehe, maar mijn Live s weer eens verlopen :(
Ik zie ook niet in waarom het niet goed draait bij jou. Ik draai ook prima op een e6750 (wel oced) + 6850 en 4 gig. En je hebt zeker niet een betere pc nodig voor BO. het zou praktisch hetzelfde of iets minder zwaar moeten zijn als mw2!
Heb je steam al even opnieuw opgestart om de laatste patch te downen?
Hetzelfde of minderzwaar als MW2??
BlackOps is wel degelijk zwaarder dan MW2!
Als TryArch al vertelt dat ze niet nog meer in BO konden stoppen qua opties, graphics etc omdat de hardware op PS3 tot bijna max nu word gebruikt........ en jij zegt dat MW2 net zo zwaar is?
Als TryArch al vertelt dat ze niet nog meer in BO konden stoppen qua opties, graphics etc omdat de hardware op PS3 tot bijna max nu word gebruikt........ en jij zegt dat MW2 net zo zwaar is?
En geloof je ook daadwerkelijk alles wat Treyarch zegt?
Als Black Ops "bijna" het maximale uit de PS3 trekt doen ze iets verkeerd. Er zijn zat veel mooiere spellen op de PS3 dan Black Ops. Ze gaan veels te lang door op dezelfde engine die uiteindelijk brak zal worden door de hoeveelheid aanpassingen die eraan worden gedaan. Volgens mij is hier ook sprake van een matige port.

[Reactie gewijzigd door MarluXiaXl op 17 december 2010 13:59]

Haha. Max. Waarschijnlijk haalt Killzone 3 nog niet eens de max en dat is zelfs grafisch de beste shooter op PS3 (Killzone 2 60%). Uncharted 3 is ook n van de mooiste games en die haalt ook zowat MAX.

Niet die mensen geloven hoor
ach waarom niet. of ze zitten gewoon de boel voor te liegen of ze hebben gewoon een bagger code geschreven wat in beide gevallen negatief voor ze is.

ik weet genoeg om te weten dat ik dit spel sowieso niet wil hebben. zelfde geld voor de voorganger. ze zijn het verkeerde pad in geslagen.
Een E6600 is nu net de minimum requirement van black ops. Dus dat het dan niet super gaat is niet zo gek. Je cpu kan het gewoon niet bijbenen. Je zou kunnen overwegen een overclock naar 3 Ghz te doen.
Ik zou je core2duo overclocken naar 4Ghz of je CPU vervangen. Die GTX480 lijkt mij goed genoeg.
oh, ja, tuurlijk. Ze moeten die games maar coden dat je dezelfde performance krijgt op een Celeron uit de jaren '90...
yeps,

De reden dat consoles zo lang mee gaan is optimalisatie ... er zouden maar zo bijna ondenkbare dingen kunnen gebeuren als we werkelijk zullen gaan optimaliseren voor een enkel systeem van pak weg 10 jaar geleden.

Wat jammer is dat we allemaal maar accepteren dat die snelle processoren en video kaarten enkel nodig zijn omdat de code slecht geoptimaliseerd is en de engines te bulky zijn (en dan de 400 lagen die nodig zijn om de bagger te draaien).
Het is raar dat ze daar weer vanaf zijn gestapt want ik geloofde dat ze in het verleden gewoon gestart zijn op de PS3 en dan naar de rest. Of toch vele developers die de dag zo beginnen.

Naar wat ik gelezen heb is dit zelf een ideale combinatie omdat de PC en de Xbox 360 zelf meeprofiteren met optimalisaties of bepaalde technieken die nodig zijn voor de PS3.

Ik heb toch zo het gevoel dat een "eenvoudig" platform om voor te ontwikkelen er toch vaak nagenoeg voor zit te zorgen dat het dan mank begint te lopen op meer striktere systemen.

Infity ward ontwikkeld zelf parallel de versies.

Eigenlijk is het toch wel gek dat vanaf infity ward zich eraan zet COD op PS3 begint spaak te lopen en wanneer IW een versie maakt mag je met een gerust hart COD aankopen. Dat zegt toch veel over het verschil van kwaliteit tussen die 2 studios.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 17 december 2010 11:14]

PC en Xbox zitten dicht bij elkaar en daarom is het relatief gemakkelijk van xbox naar PC te porten. PS3 is een heel ander verhaal (ik betwijfel sterk of optimalisaties voor PS3 veel zin hbben op xbox - dit zullen vaak optimalisaties zijn die heel specifiek zijn voor de PS3-hardware (en niet triviaal te programmeren zijn) .
Ik kan het artikel niet direct terugvinden maar ik geloof dat het iets te maken had met het feit dat de PS3 vooral veel baat heeft bij parallellisatie en dat andere platformen (die daarin veel vergeeflijker zijn en dus meer ruimte laten om "sloppy" om te gaan) daarvan ook kunnen profiteren.

Het was iets in die aard, leek mij eigenlijk wel vrij logisch. Probeer het terug te zoeken dat artikel.

Je merkt dat toch dat games die de 360 als hoofd platform hebben vaak resulteren in heel slechte PS3 versies, omgekeerd kan ik mij echt heel moeilijk slechte 360/PC ports herinneren die de PS3 als hoofdplatform hebben gehad.

Ga zelf meer zeggen vanaf dat ik weet dat een game de 360 als hoofdplatform heeft gehad dan loop ik niet direct naar de winkel. Niet zozeer om infantiele redenen maar gewoon omdat ik dan nooit zeker ben van een goeie PS3 port.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 17 december 2010 11:33]

Over ports naar de consoles weet ik niets, maar ports naar de PC van om het even welke console zijn toch meestal wel aan een patchje of twee, drie onderhevig voor ze behoorlijk lopen, en dan nog niet heel erg van het niveau 2010 zijn.
Zo slecht als Bops is echter al jaren niets meer geweest. Zelfs spellen als S.T.A.L.K.E.R. en Fallout3 die bij hun launch nou bepaald niet 's werelds meest stabiele code draaiden deden het niet z slecht.
Maar goed, daar was wellicht iemand op het idee gekomen het te testen voor het uitgebracht werd, iets wat ik bij Bops PS3 betwijfel en bij Bops-PC pertinent niet geloof.
Als je ziet hoe zelfs Blizzard tegenwoordig bij Cataclysm ook de bal een beetje mis slaagt (ik spreek nu niet eigen ervaring maar Tol Barad zou echt geen voorbeeld zijn van een gebalanceerde battleground of whatever). Dat is nu d ontwikkelaar die altijd alles enorm uitbalanceerde en bijschaafde tot het perfect draaide. Er is teveel druk bij ontwikkelaars om een kerst-release te halen en dan worden op het einde de kantjes er niet afgevijld.
Het was dit artikel dat je bedoelde denk ik :)
PS3 is lastiger te programmeren dacht ik, het is dus ook lastiger om de PS3 versie te porten naar een x360 en pc versie aangezien de xbox en pc veel op elkaar lijken.
er is gisteravond en patch gedownload die bij mij het spel veel heeft verbeterd. en fouten zijn er om opgelost te worden.
ik had een continu cpu load van 98% die is nu dynamisch tussen de 50% - 95% geworden spel loopt nu prima.
De pc versie is gisteren gepatched, eindelijk zitten sommige xbox 360 updates er ook bij;
■Improved threading performance on computers with only 2 cores.

■Additional performance optimizations

■Added an option to pre-cache all shaders during load time. This fixes hitching related to shader compiling on some video cards when viewing an area of the map for the first time.

■Fixed random freezes in certain computer configurations.

■Allow Team Change on Ranked servers when it does not unbalance teams (this is a server admin option).

■Allow Team Change grace period at start of match (server admin option).

■Added 4 more reserved slots (server admin option)

■Added /connect

■Improved quickmatch results (server side change)

■Fix for watching films through Combat Record

■Fixed compassSpectatorsSeeEnemies exploit

■Fixed 3rd person fov exploit

■Fix for infinite supply drop exploit.

■Fixed crosshair flickering when stereo is active.

■Various spawn improvements

■Various sound improvements

■Fix for Zombies ' Teammate shadows not displayed properly.

■Fix for radar not staying on in One in the Chamber when it should.

■In a Domination match, the Position Secured medal is no longer delayed.

■'Hardened: Equipment Shot' Challenge can now be completed by destroying a 'Camera Spike'.

■Fix for choppy final killcam in dedicated servers.

■Various map glitches fixed.

■Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)

■Added mixed hardcore playlist

■Added mixed barebones playlist

■Added 12 player versions of all playlists
In een lege server ben ik van een minimum fps van 45 naar 54 gestegen. In een volle server wil de fps echter nog steeds wel eens richting de 30 gaan.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 17 december 2010 14:13]

Eerste spel waar bij de PC de default scherminstellingen niet goed werken. Mis bijvoorbeeld tellertje totdat HQ gecaptured kan worden. Na eenmaal crash blijft elke keer de vraag komen of ik met veilige settings wil starten (niet vanuit windows, maar echt BO).

Na patch geen crash gehad, normaal elk uur wel eentje. Vage maar werkende tip: gebruik andere resolutie instelling. Tweaken met 16:9/16:10 kan het verergeren of verhelpen. Try it.

Wel bizar dat serverlijst nog door blijft scrollen en je pas na laden ervan een game kunt dubbelklikken.
ik hoop dat het ook echt zo is en dat het geen loze beloftes zijn
Op de Xbox 360 gebeurt dit ook.
Best wel vervelend.

Helemaal voor de PS3 gebruikers, maar gister zelf nog niet veel van gemerkt bij mijn schoonbroer.
Hij kon gewoon 2 uur +- lekker spelen zonder enige problemen.

Of is dit bericht meer gericht aan de buitenlandse spelers?
Bij mij duurt het ook veel te lang voor ik uberhaupt een game vind.. (ps3) Zit ik er eindelijk in, verliest ie de verbinding. Leuk die beloftes, maar geef dan ook een indicatie/datum aan..
nee niet echt. ik moet zeker 5minuten wachten voordat ik het spel kan starten.
mijn MSN naam staatin het multplayer level maar dan sta ik in level 1
(pas na 5minuten komt daar mijn icoon met 1 prestige en het juiste level)

gisteren weer geprobeerd maar na het 4e spel weer niet afgemaakt te kunnen hebben weer gestopt.
connection lost - failed migration host etc etc.. tis gewoon DRAMA, en dan nog niet te praten over de mogelijkheid tot partys en de LAG.


MW2 en andere spellen werken nog steeds prima, dus het is niets met me verbinding of PS3.
wat ik niet snap; waarom die problemen er zijn?! Het is een game engine die al voor de 4-5e keer (her)gebruikt wordt. Je zou verwachten dat 't inmiddels qua engine wel solide in elkaar zit, schijnbaar niet :x
Kan je ook van WoW en expansions zeggen: zolang er geld mee te rapen valt, kunnen ze blijven geven. :)
Ben ik toch even blij dat ik een XBOX 360 heb xD
betaal jij nog een maandelijks bedrag om online te mogen gamen, of is dat opde kruisdoos ook gratis geworden, net als PSN en PC gaming?

is 't over? XD
komt er ook van als developers worden gepusht door hun uitgever, slechte games en ontevreden fans :(
Ik ben allang gestop met spelen van de PC versie, omdat het spel technisch waardeloos is.
Lekker makkelijk roepen. Ik heb echt nergens last van. Black Ops draait als een zonnetje op mijn PC. Deed ie al voor de patch die deze week uit kwam.

Misschien een zwaardere PC nemen? Zijn je drivers up to date? Of misschien met lagere settings genoegen nemen?
Lekker makkelijk roepen, bij jou draait het goed, dus de mensen met issues zijn maar onzinkramers?
Hier heb ik ook problemen, en met lagere settings word het alleen maar erger, het is gewoon een belachelijk slechte console port.
Er zijn veel problemen, en niet iedereen heeft ze.

Je geboden "oplossingen" zijn geen oplossingen en met een dergelijke houding ben
je geen tweaker maar een blinde n00b. De markt is groter dan enkel uw PC.
lol onze held, als het bij jou draait dan moet het wel aan ons liggen en onze pc... _/-\o_
Ik denk het ook, een spel dat net zo zwaar is als mw2 dat iedereen wl kon draaien met een pc die boven alle recommended specs zit, maar bij black ops niet goed draaide...
Kijk voor de grap eens even op het forum in het probleem topic van 88 pagina's.... 8)7
Bij mij speelt hij ook prima, idd misschien de hardware is upgraden want hier doet hij het goed ! En ken veel meer mensen waar hij het zeer goed doet !!
Maar jij bent niet iedereen.
Zijn veel mensen waar die probleemloos spelen, die ik ook dagelijks tegen kom in de servers ;-)
En ik spreek in mijn bericht ook niet alleen over mezelf ook over meerdere mensen dus lezen .....
ik speel bijna elke dag wel een uurtje, maar dat wil niet zeggen dat het probleemloos loopt hoor... ij hebt gene problemen en ds ga je er maar van uit dat een ander dat ook niet heeft.
Bops-PC is verre van "klaar" - en als je denkt dat die "paar" mensen zelf iets fout doen, moet je mij eens uitleggen hoe ik mensne met quad core, 12 of 24 GB ram en SLI setups hoor vloeken over het geschok en laggy rotzooi terwijl het bij anderen met simpele c2ds en instapmodelvideokaarten wel goed loopt.
Dat zal wel zijn omdat de eerstgenoemden moeten upgraden. }:O
misschien de hardware is upgraden
Goed advies. Kost ook niks gelukkig. Makkelijk andermans geld uitgeven.
Treyarch zal toch niet door het stof gaan kruipen omdat alles prima werkt en alleen een paar losers hun hardware moeten upgraden of wel. Het hele forum zal toch niet vol problemen staan van mensen die het proberen te spelen op een 286? Men zal toch niet een hele reeks patches uitbrengen om een flawless werkende game te verbeteren>

Oftewel er is wellicht een kans dat Bobby en anderen met problemen niet geholpen zijn met jouw advies om hun PC weg te gooien en een nieuwe te kopen en dat ze liever gewoon een spel hebben dat het gewoon goed doet??
Fok dat, Hij heeft gelijk!! Luister niet naar die mafkezen die alleen naar hun fps kijken. Wat dacht je vd opties voor je server te beheren? Je kan niet eens next map of map restart doen via rcontool. Daarnaast teamswitch zit nu na meer dan een maand pas in de game! Worden onze vrienden op de map met blauwe kleur weergegeven ipv groen?? Nee! Alleen xbox! Overigens de combat training mode kan je ook niet teamswitchen en speel je ALTIJD tegen je vrienden. Smg's hebbe te hoge accuracy met hipfire. Serverlijsten kan je bij refreshen niet eens stoppen! Er zijn maar 2 maps waar je een sniper kan gebruiken zonder zelf gesniped te worden door een fokking scorpion met acog. Cod4 was vet voor pc! Mw2 was al minder met achterlijk veel killstreaks en totaal geen server controle, maar wel goed party systeem. BO wil graag cod4 met MW2 combineren maar failed hier zwaar in. Deze game had nooit uit mogen komen met zoveel problemen. Hiervoor heb je beta testen voor publiek!
Komt een Rcon Tool beta voor BO :-) Kun je alles bedienen !! Want die standaard is idd slecht LOL !! Verder Totaal nergens problemen mee speel de game dagelijks Vind het heerlijk... COD4 is er idd niet mee overtroffen qua gameplay maar dat gaat denk ik ook moeilijk.. OMDAT WE DAT AL JAREN SPELEN... het is natuurlijk ook een kwestie van wennen. Ik blijf bij mijn mening dat het een geweldig spel is !!
En tuurlijk hier en daar nog wat kleine foutje, maar die worden ook toegegeven... En daar word aan gewerkt. Kijk als ze het nou zouden ontkennen zou ik zoiets hebben van idd een K*T spel.. Maar er word aan gewerkt en ik vind het spel geweldig. Kan niet wachten op paar extra level packs e.d. Speel het meer dan COD4 :+
Het verliezen van de verbinging is ook een punt op de X360
Zo zie je maar dat het ontwikkelen voor 3 platformen(Xbox, PS3 en PC) toch best lastig is, zelfs voor een grote studio met een hele grote uitgever erachter.

Het blijven 3 echt verschillende hardware platformen.

Ik hoop voor de PS3 spelers dat het snel opgelost wordt, voordat ze bij Treyarch met kerstvakantie gaan!
Na de laatste patch opeens last van freezes en verbindingen die wegvallen, host migrations die mislukken. Terwijl ik voor de patch nergens last van had.. Way to go Treyarch ;(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013