'Apple iPhone 4G krijgt dualcore-cpu en oled-scherm'

De iPhone 4G wordt in april geïntroduceerd, zo beweert een manager van telecomprovider KT, die in Zuid-Korea de partner van Apple voor de iPhone is. De 4G zou een dualcore-processor en betere graphicshardware krijgen.

iPhone-logoDe iPhone 4G, zoals het toestel zou gaan heten, krijgt volgens de manager een oled-scherm en ondersteuning voor videochat. Eerder ging al het gerucht dat de telefoon overweg kan met de 4g-techniek lte, wat gezien de naam van het toestel niet verwonderlijk zou zijn. Het toestel zou verder worden uitgerust met een dualcore-processor en een krachtigere grafische chip, die onder meer hogere resoluties mogelijk maakt.

De telecomprovider zou van plan zijn om de nieuwe iPhone-versie vanaf juni te distribueren. De leidinggevende van KT, die anoniem wilde blijven, deed zijn uitspraken tegenover de krant Korea Times. Andere bronnen binnen het bedrijf zouden zijn verhaal bevestigd hebben.

KT heeft in Zuid-Korea het alleenrecht op de verkoop van iPhones. Het bedrijf zou momenteel in gesprek zijn met Apple over het aantal 4G-toestellen dat bij de launch beschikbaar moet zijn. Al in april zouden enkele grote zakelijke klanten het toestel mogen uitproberen.

Een andere opmerkelijke noviteit van de 4G zou zijn dat de accu kan worden verwijderd. Apple werd onder andere door de Europese Unie bekritiseerd omdat iPhone-accu's niet door de gebruiker kunnen worden vervangen zonder dat het recht op garantie werd verspeeld. De werknemers van de provider wisten tot slot nog te vertellen dat Apple haast met de iPhone 4G wil maken, om te voorkomen dat de telefoon het slachtoffer wordt van de toenemende interesse in Android-telefoons. Van een Amerikaanse of Europese release is nog niets bekend.

Door Joost Schellevis

Redacteur

13-01-2010 • 13:44

353

Reacties (353)

353
349
210
7
0
6
Wijzig sortering
Haast maken, da's meestal geen goed teken... :Y)

In elk geval leuk om de ontwikkelingen bij Apple te volgen.

Ik zie alleen vooralsnog niet echt een reden waarom deze 4G mij beter zou bevallen dan de 3Gs. De verwijderbare accu is een belangrijke vooruitgang, de rest boeit me nog niet zo.

Maar Apple kennende komt dat vast wel weer goed. :)

[Reactie gewijzigd door Ramzzz op 27 juli 2024 14:31]

Het feit dat het gerucht spreekt over een verwisselbare accu maakt het gelijk ongelofelijk ongeloofwaardig.
Apple heeft de bewuste keuze gedaan om de accu in te bouwen (Hij is echter wel verwijderbaar!) om daarmee een veel grotere draaitijd en stijfheid van de telefoon te bereiken.
Daar is een boel commentaar op geweest, dus in plaats van dit in de 3G en de 3GS aan te passen, hebben ze het ook in de laptops toegepast.
Lijkt mij dus dat ze dit niet opeens terug gaan draaien.

(Trouwens, Apple producten zijn niet de enige zonder verwisselbare accu, Mijn TomTom heeft dat ook niet...)
Inderdaad!
Het gerucht heeft inderdaad een laag waarheidsgehalte door de verwisselbare accu.

Ik vind stevigheid en compactheid veel belangrijker dan zelf de accu kunnen verwisselen. Apple ziet dat ook en zal hier daarom niet snel van afstappen.
inderdaad. En als mijn accu naar filesteinen is ga ik toch ff naar de apple store voor een nieuw, ben je paar euro kwijt maar dan kan die weer lang mee toch? bovendien vind ik de iphone wel een telefoon waar je wat langer mee kunt doen. Bij de meeste telefoons was ik het helemaal zat naar 2 jaar
Wat dacht je van een hogere resolutie, en een betere CPU dus misschien zijn er meerdere apps tegelijk te draaien? Tot slot een grafische chip die misschien wel eens 1080p materiaal kan verwerken. Apple zal zeker zijn best moeten doen, want de lijn van improvements aan het Android OS loopt een stuk steiler dan die van het iPhone OS. De N1, X10 en Milestone zijn zeker geduchte concurrenten voor de iPhone... Helemaal qua prijs/prestatie verhouding (N1).
Grappig dat je eerst hardware zaken noemt en daarna zegt dat het Android OS sneller verbeterd. Het OS en de hardware zijn natuurlijk onafhankelijk...
Ze vormen uiteindelijk wel samen de gebruikerservaring, dus in dat opzicht gaat het prima. En niet alleen het Android OS verbeterd snel, kijk naar de hardware van de N1, die verslaat de iPhone met gemak, waar bijv. de Hero dat nog niet deed. Ik ga hier geen vergelijking neerplempen maar die zijn er genoeg te vinden op het www.
miss. krijgen we dan eindelijk fm radio geactiveerd. zou wel nice zijn
Er wordt gereageerd met "wauw, wauw", maar dit is helemaal niet logisch. Wat heeft de iPhone in hemelsnaam aan een dualcore-processors als besturingssysteem helemaal niet multitaskt? Mobiele applicaties hebben doorgaans niet zoveel aan multithreading.

Sowieso is de Cortex A9-architectuur alleen nog maar in tablets te vinden, het duurt echt nog wel even voor dat we dat gaan terugzien in mobieltjes.
Wat heeft de iPhone in hemelsnaam aan een dualcore-processors als besturingssysteem helemaal niet multitaskt?
De iPhone heeft een volwaardig multitasking OS, de enige beperking is dat Apple kan bepalen welke processen in de achtergrond mogen draaien.
Op dit moment zijn dat o.a. Mail, Phone, iTunes, SMS en de iPod app.
Elk process kan wel ongelimiteerd gebruik maken van multithreading.
Mobiele applicaties hebben doorgaans niet zoveel aan multithreading.
Een ding is zeker, je hebt geen ervaring met het schrijven van toepassingen voor de iPhone :)
Je vergeet ook dat er op elk willekeurig moment meerdere processen met op hun beurt meerdere threads actief zijn op de iPod. Een dual-core CPU is dus wel degelijk zinvol.
Sowieso is de Cortex-A9 MPCore architectuur alleen nog maar in tablets te vinden, het duurt echt nog wel even voor dat we dat gaan terugzien in mobieltjes.
Er zijn geen dual-core Cortex-A8 chips! ALS er in de nieuwe iPhone een dual-core ARM komt dan kan dat alleen maar gebaseerd zijn op de A9 architectuur.
Ook is de Cortex-A9 niet alleen zuiniger maar ook nog eens sneller dan de Cortex-A8.
Wat je ook niet moet vergeten is dat Apple in 2008 P.A.Semi heeft overgenomen, die club is/was o.a gespecialiseerd in het ontwerpen van chips met ARM cores.
Apple hoeft dus niet te wachten tot Quallcomm of Marvell met een dual-core A9 op de markt komen.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 27 juli 2024 14:31]

Anoniem: 298637 13 januari 2010 13:51
Geen nieuws over een mogelijk nieuw OS? Het huidige OS spreekt me namelijk atm helemaal niet aan en tot die tijd neem ik geen iPhone. :)
Developers zijn volgens de geruchten al in het bezit van SDK 4.0.

Zie iPhoneclub en Macrumors

Overigens zal er mijns inziens weinig aan het OS worden veranderd.

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op 27 juli 2024 14:31]

klopt, ik kan op mijn dev account ook al SDK 4 downloaden. onder een flinke disclaimer message.
Ik weet niet welk dev account jij hebt, maar hij staat er bij mij nog niet tussen....
Het huidige iPhone OS is juist de reden waarom mensen een iPhone kopen: het werkt gewoon perfect. En Apple gaat echt niet voor mensen zoals jou die een succesvol OS helemaal niks vinden opeens alles omgooien :').
Of het perfect werkt is ook weer afhankelijk van de persoon zelf. Ik heb thuis een iPod Touch en op zich werkt het prima. Maar ik mis toch echt wel wat features om het een goede telefoon te laten zijn. Persoonlijk heb ik liever een soort home scherm waarin je bv direct je toekomstige afspraken ziet. Zonder dat je hiervoor een agenda functionaliteit hoeft te openen. Tevens mis ik toch echt meerdere applicaties kunnen openen. Ben je ergens mee bezig (spel), wil je even iets opzoeken op internet dan kun je het wel weer vergeten waar je gebleven was met het spel. Niet iedereen zal dit nodig vinden, maar hier zijn andere telefoon OSsen al wat verder in (WebOS, WinMo).
Tja, Apple is wel inventief, maar zeker niet vooruitstrevend.

Wat je beschrijft zou inderdaad op het lockscreen moeten komen. En multitasking is een pre. Ik heb vaak genoeg dat ik een sms krijg en niet kan beantwoorden omdat ik bezig ben met een spelletje ofzo.

Daarnaast zou het fijn zijn als Apple nog wat principes los laat: bluetooth compatibility, andere browsers, enz. enz.
Morellow zegt dat als het iPhone OS niet helemaal wordt verandert, hij het nog steeds niks vindt en dus geen iPhone wil. Het succes van de iPhone is juist te danken aan het iPhone OS, dus die gaat Apple echt niet veranderen. Ik zeg niet dat omdat het iPhone OS succesvol is, iedereen het goed moet vinden, maar dat omdat het succesvol is, het OS echt niet zomaar even veranderd wordt voor de mensen die het niet goed vinden.
OK, misschien begreep ik je verkeerd. :)
Anoniem: 296913 13 januari 2010 13:51
Krijgt deze dan ook een tweede camera aan de voorkant? Anders zie ik videochat niks worden...
Yep, dat is ook wat ik er in lees.
ondersteuning voor videochat.
= tweede camera.
Anoniem: 68905 @KrKr13 januari 2010 16:12
Apple heeft een patent op een camera verwerkt in het beeldscherm, zodat je elkaar dus in de ogen kan aankijken tijdens het bellen. Als ze dit nu introduceren hebben ze weer een killer app erbij.

nieuws: Apple krijgt patent op kijkend beeldscherm
Of de camera verplaatst naar de display kant ... maar 2 stuks is inderdaad handiger voor de fotocamera functie ;) Voor video chat zal het dan wel een low res webcam gatje worden weggewerkt onder de glasplaat.
Dit heb ik overigens nog nooit begrepen, en misschien kan jij het me uitleggen.
Waarom zou je in hemelsnaam gaan videobellen? Waarom zou je dat nodig moeten hebben?

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op 27 juli 2024 14:31]

Videobellen is x1000 keer leuker dan bellen. Zie je tenminste tegen wie je bezig bent.

Is hetzelfde als mensen die geen webcam willen kopen en andere die avonden lang kunnen cammen met elkaar.
videobellen is 1000 keer duurder dan bellen. Het is gewoon veel te duur voor wat het is. Als het goedkoper zou worden, dan zou het pas interessant worden. Zelfde verhaal voor MMS. Geflopt door de prijs.
Anoniem: 147258 @Sluuz13 januari 2010 15:36
nogmaals... videobellen kan ook via skype en dat wordt toch wel veel gebruikt...
Geef even aan waarom het duur is en plaats iig de tarieven van jou provider

Ik heb het namelijk al vaak gedaan en nooit een echt hoge rekening gekregen
Anoniem: 196662 @Sluuz13 januari 2010 17:32
Videobellen gaat gewoon over 3G hoor. Dus verander eens van provider als de jouwe graag geld steelt :p
MMS is inderdaad geflopt door de prijs, maar email heeft dit (voor mij) behoorlijk vervangen op de iphone. Overigens, MMS is ook geflopt omdat meer dan de helft die dingen niet kan ontvangen.

Voor videobellen idem. Gaat ook niks worden, maar als iedereen met een iPhone het kan, dan wordt het wel leuk. Op skype bijvoorbeeld.

Dat is wel het voordeel van een iPhone. Binnen de kortste keren wil iedereen de nieuwste. Als je de nieuwste Nokia hebt, heb je nog zes verschillende telefoons die allemaal wel op bepaalde punten niet compatible zijn.
Ik denk dat Apple opnieuw het voortouw neemt en er velen zullen volgen.
Ja, mischien is het iid leuker maar als die ander geen telefoon heeft die videobellen heeft is het toch een stuk minder. :+
Waarom zou je HDTV nodig hebben?
Waarom zou je internet nodig hebben?
Waarom zou je electriciteit nodig hebben?
Omdat het cool staat bij het lijstje specs en iedereen doet het.. dus jij moet het ook.. daarom! niemand gebruikt het.. :)
Je kunt je telefoon ook laten brommen zoals een scheerapparaat en hem dan langs je kin bewegen. Je hebt het misschien niet nodig, maar toch hebben veel mensen dit geinstalleerd.

Dus misschien omdat het leuk is? Maar zoals ik hierboven ook heb geschreven, videobellen zal in NL sowieso niet doorbreken zolang de verstuurde data niet binnen je data bundel valt IMHO.
Deze argumenten zijn niet geschikt voor deze website geloof ik :P

Je bent een Tweaker of je bent het niet :Y)
hoe wil je dan anders video chat doen?
Anoniem: 162502 13 januari 2010 13:49
Hoe zit het met de software?!?
Wordt neem ik aan ook nog wel het een en ander aan gesleuteld.
Ik vind dat Apple drastisch iets moet veranderen aan de software hoe goed het volgens velen dan ook werkt. Het huidige OS kent iedereen nou wel. Of je nou de eerste of de laatste iPhone hebt, ze zien er hetzelfde uit en werken hetzelfde.

Persoonlijk vind ik Android mooier omdat je de home screens naar eigen smaak kan inrichten met grote en kleine knoppen, widgets e.d. De lange lijsten met applicaties op de iPhone vind ik niet mooi nog overzichtelijk.

Ik denk dat de consument wel toe is aan iets nieuw i.p.v. een telefoon die er weer hetzelfde uitziet, dezelfde software draait, maar enkel is geupdate met functies die andere merken allang hebben zoals OLED en video bellen.
Ik vind dat Apple drastisch iets moet veranderen aan de software hoe goed het volgens velen dan ook werkt. Het huidige OS kent iedereen nou wel. Of je nou de eerste of de laatste iPhone hebt, ze zien er hetzelfde uit en werken hetzelfde.
En waarom zou dat erg zijn? Een consistent systeem is juist altijd het grote pluspunt geweest bij Apple.
Persoonlijk vind ik Android mooier omdat je de home screens naar eigen smaak kan inrichten met grote en kleine knoppen, widgets e.d. De lange lijsten met applicaties op de iPhone vind ik niet mooi nog overzichtelijk.
Naar eigen smaak inrichten met grote en kleine knoppen... Het is maar waar je behoefte aan hebt. Wat de lange lijsten betreft kan er wellicht wat verbeteren. Waarschijnlijk hadden ze niet voorzien dat die lijsten zo lang zouden worden. :)

@EvilB2k: Natuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar niet omdat 'iedereen het huidige OS nou wel kent' of omdat 'het zijn nieuwigheid heeft verloren'. Het is zoals je zelf zegt: terwijl Apple haar OS zelf heeft ontwikkeld, maken andere fabrikanten zoveel mogelijk daarvan na. Wie innoveert er dan echt?

[Reactie gewijzigd door torp op 27 juli 2024 14:31]

Daar heb je gelijk in, maar het moet natuurlijk niet in de weg gaan zitten van vernieuwing. Een goed systeem blijft goed, maar een vernieuwd (nog) inovatiever systeem is beter.

Het iPhone OS heeft tenslotte z'n nieuwigheid inmiddels verloren. Andere fabrikanten proberen zoveel mogelijk iPhone OS dingetjes namaken. Dat zou voor mij een indicatie zijn om verder te innoveren...

Maar je weet maar nooit voor OS4 voor de iPhone :)
Je moet wel kijken hoe blij mensen zijn met Nokia puur en alleen omdat bijna alle nokia's hetzelfde OS hebben. Je kan hem bijna altijd zo instellen dat de menu structuren gewoon precies hetzelfde zijn als jaren geleden waardoor veel mensen juist voor deze toestellen kiezen

Daarom vind ik dat ze het OS moeten houden en verbeteren zodat ze eenzelfde naam kunnen krijgen zoals Nokia nu heeft en dan is het gelijk weer makkelijker om in de grote mid range markt te springen want daar is het echte geld te verdienen natuurlijk
Een consistent systeem is erg belangrijk in de profecionele wereld, maar consumenten houden volgens mij erg van nieuwe dingen.

De iPhone was initieel wellicht een innovatie, maar zeg nou zelf. Wie loopt er in 2010 nou nog warm van een OLED scherm en videobellen? Kwam SamSung hier niet als eerste mee een jaar of 2-3 terug? (videobellen zal in NL sowieso niet doorbreken zolang de verstuurde data niet binnen je data bundel valt IMHO)
Anoniem: 147258 @My-life13 januari 2010 15:32
ja... video bellen is dan misschien geen succes geworden maar videochat met skype (al dan niet op je eigen wifi thuis) lijkt me wel een leuke feature!!
Toch gek waar symbian het verwijt krijgt al enkele jaren out of date te zijn, zou nu de iphone zich aan de consistent systeem moeten houden....

Ik ben zelf wel een voorstander van consistentie, of het nu windows, macos of nokia is.

Symbian als voorbeeld genomen, geef mijn vader, moeder, broer, kleine neefje, oom, tante enz. een telefoon met symbian v3 of v5 en ze kunnen ermee uit de voeten.
Uiteraard is het voor een fervent mobiel gebruiker nieuwe functies en mogelijkheden te hebben, maar de grote massa kiest toch echt voor het primaire gebruik...bellen en smsen. Dat is dan ook juist de kracht van een app store. Voor wie meer wil is er de mogelijkheid dit uit te breiden, zonder dat het ten koste gaat van de kernfunctionaliteiten.

De iphone vind ik daarom een geniaal product. Standaard een hoge vorm van gebruiksgemak en daar bovenop een erg grote catalogus applicaties. En het hoge gadget gehalte helpt uiteraard ook een beetje ;)
Maar symbian is out of date om dat dat gewoon zo is. Heeft niets met consistent te maken. De eerste iPhone had veel minder features dan ie nu heeft en ook het OS was anders. Het OS wordt bij elke release vernieuwd tot zelfs op de oudere modellen. Het is niet omdat je oudste model het nieuwste OS kan draaien dat daarom het OS niet up to date zou zijn.
Anoniem: 95032 @My-life13 januari 2010 16:45
Dat is net het toffe aan de iPhone, welk model je ook koopt, je hebt altijd het laatste nieuwe OS. Als je nu een iPhone 3G hebt ga je dus ook de meeste functies van de 4G kunnen gebruken. Maw elke iPhone is up to date.
Ja je hebt gelijk, alleen dan zouden ze geen dual core proc. erin hoeven te doen, en geen extra GPU

Softwarematg kan je telefoon wel up to date zijn, maar hardwarematig wandel je nog achter de feiten aan.
Juist daarmee krijg je verwarring, waarom is op toestel A (4G) wel dit mogelijk zonder vertraging, en die van B (3G) loopt programma X voor geen meter.

Ga dat maar eens uitleggen aan de 'casual trendy user'

Softwareupdate's zijn geen upgrade's
Het is anders toch wel heel Apple simpel. Elk jaar brengt Apple 1 telefoon uit en maakt rond die ene telefoon een heel jaar reclame. Kom je in de winkel dan er liggen er 2 modellen, dus tja als er een prijsverschil is zal het wel duidelijk zijn dat het duurste model meer zal kunnen?
Voor mij ook geen verandering gewenst, Nokia heeft bijvoorbeeld ook al jaren een zelfde os draaien en niemand hoor je erover klagen. Je weet altijd gelijk hoe alles werkt en waar alles staat en het gebruiksvriendelijkheid van de Iphone vind ik juist helemaal top.
En dat de consument er aan toe is vind ik kort door de bocht, ik ga gewoon deze G4 aanschaffen als die uit is of die nu het zelfde OS heeft of niet.
Anoniem: 292796 @My-life13 januari 2010 15:39
Het is juist de kracht van Apple dat de OS er zo mooi uit ziet en tegelijkertijd zo vertrouwd is. Het merendeel van de Iphone consumenten zijn helemaal geen techneuten. Apple (Iphone / IPod) is naast een gebruikersvoorwerp ook een (mode)statement. Niets voor niets is de Iphone door Nederlandse vrouwen verkozen tot gadget van het jaar 2009.

Apple houdt zich verre van publieke publicatie van (technische) specificaties van aankomende producten. Het bedrijf maakt intuïtieve producten met een mooie look en feel. Apple speelt heel slim in op de wanna-have behoefte. Het is daarom van groot belang dat de bediening intuïtief en consequent is. Indien ze de bediening van de Iphone zouden veranderen zou die van de Ipod daarom mee moeten veranderen.

Het merendeel van de mensen met een Iphone kopen in eerste instantie een mooie gadget welke het meebrengen van een telefoon bovendien overbodig maakt want je kunt er nog mee bellen ook! Briljante marketing van de Apple boys!
Ik vind van niet. Ik heb die android dingen ook wel gezien, maar ik wordt er helemaal gek van. Ik vind juist erg praktisch op de iPhone.

Apple zou de mogelijkheden wel uit kunnen breiden, voor liefhebbers. En info op het lockscreen e.d. zou standaard moeten worden.
Nou ik heb zelf dus een 3GS en net ff mogen spelen met een HTC touch 2.
Nou ben ik nog wat blijer met me Iphone want ik vind het toch een stuk handiger werken die software. Zal persoonlijk zijn, ben absoluut geen Apple freak, maar het werkt gewoon erg goed...
Vreemd genoeg had ik afgelopen weekend hetzelfde,

Mijn pa had een Iphone 3GS en wilde wat 'helderheid' in het gebruik, hij komt van een sony W800 ( in de richting dan )
hij had problemen met de contacten over te zetten, iets wat mij bij de N900 binnen een paar minuten geregeld was, en ook op een Sony Satio was het zo gebeurd

Dus dat de Iphone persé beter of gebruikersvriendelijker is, is puur een persoonlijke kwestie.
Ik deel deze mening niet, op de eerder genoemde toestellen had ik in eerste instantie minder moeite met mijn weg te vinden.

Na een kwartiertje "leer" je de route's wel, en vindt je uiteindelijk alles wat je zoekt, maar dan ligt het weer aan de gebruiker of het werkelijk "beter" is.
Het stond er ook bij, Zal persoonlijk zijn, :)
Ik vond het leer traject op de Iphone voor een Non Gadget freak al ik heel stijl..
Elk zal wel weer een versie 4 komen met een paar extra futures, zoals we niet anders gewent zijn van Apple.
dual core = nice
beter grafische chip kan full hd betekenen. removable accu nice, video chat, nice.

Goed, wat je in hemmels naam met een dualcore in je telefoon moet weet ik niet. tenzij, je background apps mag draaien is het wel rete gaaf. eindelijk background apps. :)
Veel software is geschreven voor singlecore cpu. Multithread programeren is niet eenvoudig.
Wat wel plezier zou zijn is dat bepaalde apps op de 2e cpu draaien -> Dnet op je phone }:O
Multithread programeren is niet eenvoudig.
Met Grand Central Dispatch (ook van Apple, maar opensource) is dat een stuk eenvoudiger.

Dnet op je phone? Is de accuduur nog niet kort genoeg of zo? ;)
Zoals Refried aangeeft, dit zou niet toevallig zijn aangezien GCD een tijdje geleden door Apple is aangekondigt. Dit vereenvoudigd het programmeren al behoorlijk en ik zie het wel zitten dat eens te gaan testen.

Wat ben ik blij met de deal met m'n vriendin, allebei een jaar verschil tussen iPhone aanschaf, zij krijgt ieder jaar m'n "oude" en ik verleng naar de nieuwe. Feitelijk een 1-jarig contract zo. ;)
En jij doet elke avond de afwas?
Nee, puur toevallige samenloop van omstandigheden die goed uitpakte. :) En zij vindt de 3G al prima genoeg, zoals het natuurlijk ook is. Als ik echter voor een kelin bedrag of gratis kan verlengen dan doe ik dat graag zo.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 27 juli 2024 14:31]

Wat wel plezier zou zijn is dat bepaalde apps op de 2e cpu draaien
Welke threads op welke CPU draaien wordt bepaald door de scheduler, de programmeur heeft daar geen invloed op.
en wat je met full-hd moet is ook de vraag, ik verwacht niet dat er binnenkort (2-3 jaar) nog een full-hd (1080i) 3-4 inch OLED scherm op de markt komt voor op je mobiel :P

trowuens dual-core kan handig zijn, check maar de Nokia N95, die is onderhand 3 jaar oud maar had al dual-core cpu... Vervolgens is deze in de N96 vervangen door een single-core maar volgens Nokia zou dat ongeveer hetzelfde presteren... Denk ook dat als het OS en/of applicaties daar geen degelijke gebruik van kunnen maken (dual-core) daar ook weinig nut voor is...

[Reactie gewijzigd door TIGER79 op 27 juli 2024 14:31]

Enige wat ik kan bedenken is de telefoon via video-uit aan te sluiten op een projector of televisie. Of misschien dat er nog eens een pico-projector geintegreerd wordt in een toekomstige iPhone, dan ben ik wel over.
Kleine kans hoor vaak worden externe chips hiervoor gebruikt
Nee maar wel full HD afspelen via een hdmi kabeltje op je TV.. jammer dat de dock connector dat niet onderstuend dus het zal wel niet ...
Ipods en iphones kunnen nog altijd op je tv worden aangesloten, daar is HD materiaal natuurlijk wel leuk om te hebben. Component kan maar mag geen 1080p materiaal verzenden (blijkbaar een regel), en zover ik weet neemt een 1080p video ook erg veel ruimte in beslag.

Ik kan mij voorstellen dat een dual-core voordelen heeft ivm. parallelle processen, zoals video-chat tijdens het telefoneren. Of misschien is het mogelijk een core uit te schakelen als de telefoon niet belast wordt.
Anoniem: 326505 @tedades13 januari 2010 14:30
Component kan zeker 1080p materiaal verzenden. Alleen niet iedere tv accepteerd dit.
Idd snap ook niet waarom mensen denken dat zoiets minder is... Precies dezelfde stelling dat mensen beweren dat DVI en HDMI compleet verschillend zijn en dat je over DVI geen full hd + geluid kan uitsturen (compleet onzin)
hdmi is toch dvi met geluid? Dus over enkel dvi kan je niet EN full-hd EN geluid versturen.
Weet je wel wat je met een fullhd phone moet dan?
meenemen naar Jan en alleman en via HDMI aansluiten op hun setje. Kan je je eigen gekochte (via iTunes) films en series kijken en daarna weer naar huis. Handig hoor.
Maar met zo'n hoge DPI lijkt me het normale gebruik niet prettig, of ze moeten heel veel pixels gebruiken voor de GUI en alles sterk vergroten.
Over background apps, ik zie hier geen nut voor buiten radio applicaties de rest kan toch makkelijk push gebruiken ?
Anoniem: 171291 13 januari 2010 14:09
Not gonna happen. Een verwijderbare accu... dit is toch duidelijk een hoax. De iPods hebben al voor x aantal jaar nooit een klepje gehad voor de batterij, waarom zouden ze nu ineens overstag gaan?
Werd het niet een verplichting vanuit de EU?
het is verplicht dat een accu verwijdebaar is. (bij recyling) daar voldoet ie prima aan, moet je wel een schroevendraaier pakken. Net zoals bij de meeste phillishaves en elektrische tandeborstels.
Of een TomTom.
Opvallend dat je de lokale tweakers daar nooit over hoort dat de accu niet verwisselbaar is, maar wel iedere keer over de iPhone...
Vergeet de Macbook Pro's niet, daar wordt ook over gezeurd met de accu, maar idd de iPhone staat stipt op één.
De EU eis is verwijderbaar niet (door de gebruiker) verwisselbaar.
Exactly my thoughts. De Macbooks zijn onlangs trouwens ook van verwijderbaar naar vast geupgrade.

En laten we eerlijk zijn, wie heeft er nu een batterij van zijn iPhone moeten vervangen?
ik ken mensen die veel op pad zijn en altijd een reserve accu bij hebben om te kunnen wisselen. Deze mensen zullen dus niet snel een iPhone pakken.
Heerlijk.. Dit word weer leuk wanneer ik mijn abbo ga verlengen.

de specs zijn zo slecht nog niet :)
Ik mis alleen info over de kloksnelheid, hoeveelheid aanwezige RAM, resolutie van het scherm, etc

Ik mag in december verlengen, dus kom maar op :D
Anoniem: 50624 @aramdin13 januari 2010 13:55
Apple publiceert dit soort info nooit. Dus je zult moeten wachten tot een tech website er eentje uit elkaar kan halen :)
Resolutie wordt wel aangegeven op de 'specs' pagina van de iPhone, CPU en RAM idd niet.
Anoniem: 218081 @ZpAz13 januari 2010 15:29
FM emitter zou ook leuk zijn op zoon multimedia phone :).
Deze zit ook al in de 3GS, alleen maken ze er geen gebruik van, zucht.... :(
Waarvoor dan, mijn auto ondersteund gewoon bluetooth en kan gewoon draadloos muziek afspelen van mijn telefoon. Met zo'n telefoon kan je toch ook wel een fatsoenlijke bluetooth radio kopen, het klinkt nog beter ook. :)
Via Bluetooth mijn IPhone afspelen op mijn autoradio lukt anders mooi niet. (ws omdat die via de telefoonset gaat)
Ja ok, maar niet op allen voertuigen zitten bluetooth radio's (tractors). ;)
Idd, laatst toen ik voor een nieuwe auto ging kijken viel het me op dat Ford zelfs nog nieuwe fiesta's met casette spelers uitbrengt. Ook kan je in de meeste nieuwe auto's niet zo gemakkelijk de radio vervangen.
Anoniem: 218081 @poepkop13 januari 2010 20:05
Dat vind ik dus ook, nu zit alles geintegreerd, GPS, radio enz...
Dat merk ik wel in onze 407, radio is niet vervangbaar behalve door een origineel van Peugeot (wat natuurlijk een berg geld kost).
Voor mijn 307 kon ik voor 35 euro een "wisselframe" kopen.
Zeer waarschijnlijk hebben ze die ook wel voor je 407. :)

Enige nadeel is dat daarbij mijn stuurbediening niet meer werkte maar dat geldt voor zowat alle radio's.

Let op als je via Internet een frame besteld of je 1 of 2 DIN neemt.

Overigens in mijn Hyundai Sonata zelfde probleem.
Wisselframe erin en heb nu een ChinaVasion GPS/DVD/DVB-T met 7 inch :*)
[offtopic] Ik heb een Lexus GS met de Mark Levinson installatie, kost een slordige 4000 euro, met 6 DVD wisselaar, Ipod connectie en casette... :? [offtpic]
Anoniem: 134756 @Boeing14 januari 2010 13:17
ik heb een Aston Martin DBS met B&O speaker systeem en blu ray wisselaar
Nou rustig maar....... Hij zegt dat er Fiesta's worden verkocht met cassettespelers..... Niet dat ELKE Fiesta zo'n ding aan boord heeft 8)7
Alsof specs zoveel uitmaken.

Het gaat 95% van de gebruikers om het gebruiksgemak, een fijne en logische interface, een breed aanbod van eenvoudig te installeren en gebruiken programma's, stabiliteit, een goede telefoon, accuduur, etc.
Zei je nou accuduur? Die dingen( heb zelf ervaring met 3g en 3gs) zijn binnen de kortste keren leeg. Hopelijk scheelt het gebruik van een OLED scherm want als ik de helderheid nu lekker hoog zet gaat hij een dag op zn MAX mee....
Verder helemaal eens. ik wil niet anders meer ondanks die accuduur
Anoniem: 282252 @a3aanm13 januari 2010 15:57
Hoe lang speel jij er dan wel niet mee?

Ik heb um vaak hier dagen rondhangen en dan werktie nog steeds prima.

Ries
Als ik mijn 3GS op zijn helderste stand zet, krijg ik hoofdpijn van het felle licht. Niet nodig.
LOL we praten precies al over PC's
Wel, eigenlijk kan je ze de laatste tijd perfect vergelijken.
Inderdaad, nu er ook al meerdere cores aanwezig zijn beginnen ze er goed op te lijken. Alleen wordt de programma-rekenkracht nog gedeeld met de grafische kant. De volgende generatie een volledige grafische kaart aan boord?
dat is al het geval! de 3GS bijvoorbeeld bevat een PowerVR SGX GPU. veel WiMo toestellen bevatten ook al losse volledige OpenGL2 GPU's, al zij het dan meestal niet discreet - ivm PCB real estate wil je zo'n GPU'tje liever in dezelfde package als je CPU en northbridge-esque-functies hebben zitten.
Same here..Heb KPN Abbo en een Iphone 3G 2 maanden terug van een vriendin overgenomen (legaal laten unlocken door T-Mobile). Mijn abbo bij Hi stopt ook in december dus mijn volgende toestel zal zeker weten weer een Iphone worden.
Illegaal unlocken bestaat niet in NL (gelukkig)
hehe veel mensen weten dat niet. ;)
bij je provider kun je hem toch pas na een jaar gratis laten unlocken?
Gratis heeft niets met wel of niet legaal te maken. Je kan altijd bij je provider aankloppen om je telefoon te unlocken. Hoe vroeger je dit doet, hoe meer je betaalt. Ze subsidiëren je telefoon niet voor niets hoor.
Dat gaat niet _helemaal_ op, de subsidie is nl. al terugverdiend omdat er een abo bij verkocht is. Het totale abonnementsgeld wordt geen euro minder om, dat geld is de eigenaar gegarandeerd al kwijt aan de telco.
Euh nee...

Het draait om een term die buiten de telecom wereld nooit valt, ARPU, oftewel Average Revenue Per User.

Aangezien je bij Tmobile de iPhone al gratis kan krijgen bij een T-Mobile Zakelijk Optimaal abonnement van €12,50 per maand, wordt het terugverdienen bepaald door de ARPU.

Bij zakelijke klanten vraagt TMobile bijvoorbeeld een paar recente maandfacturen van de klant bij de huidige provider, om te zien wat de klant nu voor belgedrag heeft. Indien de klaant voor enkele honderden euro per maand verbelt, is het interessant voor T-Mobile om een iPhone cadeau te geven. Anders niet.

In de telecom wereld wordt altijd EX BTW gerekend, bij een iPhone 3GS 16GB subsidieert T-Mobile bij afname van een i300 abonnement maximaal 442 euro EX BTW. Op basis van 24 maanden brengt het i300 907 euro aan Omzet op, waarvan 442 dus bedoeld is voor de afbetaling van de subsidie, 100 euro voor de desbetreffende dealer (Belcompany/TforTelecom etc.) en 50 euro CO-AD (meeadverteren in folders van de desbetreffende dealers etc), dit is marktconform en ook EX BTW.

Dan blijft er een bedrag over van 315 euro EX BTW, ook dit is nog geen winst, want stel dat een iPhone gebruiker belt, dan moet er ook geld worden betaald aan de provider van de ontvangende partij. Bij KPN is dit voor mobiel verkeer 6 cent EX BTW per minuut mobiel en SMS en Vodafone idem. stel dat 80% van de beschikbare minuten aan dergelijke mobiel verkeer wordt besteed, dat zou dan van de 300 minuten/sms, 240 minuten zijn en in geld is dat maandelijks €14,40 en op het gehele contract is dat een bedrag van €345,60. €315 - €345,60 = €-30,60, dus we duiken al het negatieve in.

We hebben het dan nog niet eens gehad over dataverbruik, kosten aftersales, etc.

Het is T-Mobile er dus zeker aan gelegen om klanten zoveel mogelijk buiten de bundel te laten bellen, T-Mobile hoopt dat een klant met zijn/haar iPhone meer verbelt dan die 300 minuten en 300 SMSjes per maand. Vaak doen ze dit door de zakelijke gebruikers voor de kosten van particuliere gebruikers op te laten draaien.

Of verborgen kosten, denk aan winstdeling uit App-store of een paar keer in het buitenland data en of belverkeer genereren. Of Aansluitkosten van 30 euro om toch niet teveel geld te verliezen. OF kosten rekenen voor het unlocken van je mobiele telefoon :), tel uit je winst/verlies.

De telecom wereld is lang niet zo simpel als de consument vaak denkt. Ook is de concurrentie moordend en worden wilde gokken genomen om geld te verdienen.
Anoniem: 171072 @Paradox13 januari 2010 13:58
Ik vraag me af zou deze 4G nu "backward compatible"is, Want dat 3G of 3Gs apps zijn zo handig...

@edit: Wat ik zelf denk? nou wonderen zijn de wereld niet uit dus het kan zo dat ze met nieuw distro komen waardoor de oude apps toch niet zo bruikbaar zijn, of juist dat nieuwe 4G kwetsbaar maken ;)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 171072 op 27 juli 2024 14:31]

Wat denk je zelf? Zou apple zich niet gigantisch in de peer snijden als ze dat niet zouden doen? Ongetwijfeld dat anders zo geport zijn, maar of dat nodig is ....

maar ... van de andere kant zou 't mij ook weer niets verbasen als apple van jou verlangt dat je de eerder gekochte software opnieuw moet aanschaffen voor het nieuwe systeem :+ zulke boeven zijn 't dan ook weer

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 27 juli 2024 02:45]

maar ... van de andere kant zou 't mij ook weer niets verbasen als apple van jou verlangt dat je de eerder gekochte software opnieuw moet aanschaffen voor het nieuwe systeem :+ zulke boeven zijn 't dan ook weer
Licht eens toe? Apple heeft er dacht ik altijd voor gezorgd dat je in ieder geval op hun computers oude software kon blijven gebruiken tijdens de overgang van oa. PPC naar Intel/OS9 naar OSX. (Tot op zekere hoogte (gelukkig, op een gegeven moment moet je oude troep niet meer willen ondersteunen)).
Uhm ik kan mij bijvoorbeeld herinneren dat ik op mijn Ipod Touch moest betalen voor een firmware upgrade. En dan kunnen ze wel zeggen dat ze functionaliteit hebben toegevoegd en daarmee geld vragen ervoor rechtvaardigen, maar er zaten ook patches in voor allerlei issues.
Anoniem: 19339 @Arjant213 januari 2010 15:13
Niet zozeer een kwestie van rechtvaardigen, als wel door de wet verplicht worden. De Sarbanes-Oxley Act zegt zoiets dat het toevoegen van nieuwe features aan een bestaand product niet kosteloos mag.

Dit geldt alleen voor apparatuur die functioneert zonder een subscription waaraan een bedrijf kan verdienen, wat de iPhone dus wel doet.

Blijf het een vage regel vinden, maar ik geloof dus niet helemaal dat het Apple's keuze was. Anders hadden ze het bij de iPhone ook wel gedaan.
Sarbanes-Oxley gaat over aansprakelijkheid van bestuurders bij het onjuist sturen van de onderneming. dit zorgt ervoor dat ze moeten aantonen dat ze hebben vastgesteld dat processen binnen de daarvoor vastgestelde normen zijn uitgevoerd.

De wet is een antwoord op de grootschalige fraude bij Enron e.d. Dit heeft werkelijk niets te maken met het rekenen van een upgrade-fee.
Hoe kan het dan dat Microsoft wel degelijk in het verleden functionaliteit heeft toegevoegd aan bestaande producten? Daar heb ik toch ook geen abonnement op?

En waarom zou Nokia op haar telefoons het wel mogen doen? Ze ontvangen van mijn provider geen geld voor een firmware/update.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 27 juli 2024 14:31]

Welke functionaliteit dan precies? Ik heb jaren WM gebruikt en het werd mij altijd onmogelijk gemaakt een nieuwe versie op mijn pda te zetten en dat is vaak nog steeds het geval. Dit ligt vaak aan de telecom-providers zelf, maar dat neemt niet weg dat de iPhone juist continue updates met nieuwe functionaliteit krijgt tot aan de eerste generatie aan toe. En dat kan ik echt niet simpele updates noemen in alle gevallen. Deze manier van werken was juist 1 van de punten waarom ik voor de iPhone ben gegaan, eindelijk kan ik eens wat langer doen met een "oudere" telefoon.
Anoniem: 95032 @Arjant213 januari 2010 16:40
Omdat die met een abonnement zijn. Je moet goed lezen natuurlijk. De upgrades zijn gratis voor de Apple iPhone net als bij WiMo of Nokia. Enkel bij de iPod Touch betaal je voor de upgrade omdat die niet aan abonnement is gelinkt zoals de iPhone of je Nokia telefoon.
Voor Apple is het op de telefoons zelf ook gratis, enkel niet voor de niet telefoons, dus dat is direct al niet vergelijkbaar, want daarbij staan de beide producenten dus op hetzelfde, beide keren gratis.
En sinds wanneer geldt de wet van America in Nederland?
De Internationale Productwetgeving - ook bekend als aaneengesloten bedrijven in de WTO (World Trade organisation) als ik me niet vergis.

Ontopic: Mooi beestje, maar alleen jammer dat dit natuurlijk het beste is met een abbo. Benieuwd wat voor specs ze er van maken.
Waarom kan Sony het dan wel gratis met de PSP? Daar komen ook continu nieuwe features op en heb er nog nooit iets voor hoeven betalen.
Voor de iPhone betaal je al een vast bedrag per maand, en natuurlijk vind Apple het ook niet erg dat ze geld moeten vragen voor iets wat kosteloos zou moeten kunnen.
Logisch, voor je nieuwe Windows versie heb je toch ook betaald? Ik snap niet dat het dan ineens vreemd wordt gevonden als je dat voor een 'zakcomputer' ook moet als je er een nieuwe versie OS op installeert.

Daarnaast kosten enkel major releases (daarvan zijn er al twee geweest, phoe hee) die geld kosten a 7 euro.. Dat is inderdaad een rib uit je lijf. De 'service packs' zijn gratis. (de non-major releases dus). Netzoals onder bijvoorbeeld Windows.
Nee het systeem wat je nu hebt is niks anders als V1 met steeds maar updates, inderdaad soms wat grotere als de andere maar zeker niet vergelijkbaar met windows en upgrades inderdaad wel met de updates ;)!
In V1 had je bijvoorbeeld geen App-store mogelijkheden en dus geen mogelijkheid om extra applicaties te installeren.. Dus dat lijkt me een grote update?

De verschillen tussen V2 en V3 zijn ook vrij groot.

Zo zijn veel applicaties zo gemaakt dat deze ook landscape modus ondersteunen, is spotlight toegevoegd, is de dev-API aangepast zodat er veel meer mogelijk is, is er ondersteuning gekomen voor A2DP, MMS en meer.

Als jij het verschil toch zo klein vind, waarom ging je dan updaten? Er was vast iets wat je trok. Dusja.
Durian vroeg een voorbeeld waarin Apple geld probeert te krijgen uit updates.
Ik heb niet gevraagd om een geheel nieuw OS op mijn Ipod Touch, maar wilde wel graag dat hij fatsoenlijk werkte. Alleen updates kwamen er niet, gelijk een geheel nieuw OS wel.
Waarom is Apple dan de enige die dit doet? Ik heb bij Nokia nog nooit hoeven te betalen voor een firmware upgrade/software update en daar wordt ook nieuwe functionaliteit aan toegevoegd, gratis en voor niets.
Dus dat is even de vergelijking die ik wilde maken en het voorbeeld dat ik wilde geven.

Edit: oke wat ik hier onder lees is dat het te maken heeft met een abonnement? Maar wat heeft Nokia/of Apple te maken met het abonnement dat ik heb met Vodafone? niets, ze ontvangen er geen geld voor van Vodafone... ook als ik geen abonnement meer heb kan ik de telefoon updaten en voorzien van de laatste firmware/updates.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 27 juli 2024 14:31]

Durian vroeg een voorbeeld waarin Apple geld probeert te krijgen uit updates.
Ik heb niet gevraagd om een geheel nieuw OS op mijn Ipod Touch, maar wilde wel graag dat hij fatsoenlijk werkte. Alleen updates kwamen er niet, gelijk een geheel nieuw OS wel.
Waarom is Apple dan de enige die dit doet?
Dat gebeurt wel vaker (overigens is de ipod touch de enige waar dit bij gebeurt in apples geval), microsoft heeft er ook een handje van door upgrades/bugfixes als een nieuw os te verkopen
Anoniem: 95032 @Arjant213 januari 2010 16:30
Omdat het in de VS verboden is om gratis nieuwe functies toe te voegen aan een apparaat. Enkel in combinatie met een abonnement mag je gratis nieuwe functies toevoegen.
Dat komt door de amerikaanse wetgeving. Upgrades mogen enkel gratis zijn in samenspraak met een abonnement. Gezien de Ipod Touch dat niet heeft, zijn ze verplicht een bedrag ervoor te vragen. Kan je geen bronnen geven, maar heeft al vaak gestaan in iPhonegerelateerde siteberichten.
Als apple er zo van baalt dat ze geld moeten vragen voor een Upgrade, zouden ze ook best $0.01 dollar kunnen vragen, maar dat doen ze dan ook weer niet...
De kosten van het innen van die ene cent zijn al meer dan die cent...
Niet direct wetgeving (als het Belgische verbood op koppelverkoop) - maar accounting (IFRS) regels. Deze zou ervoor zorgen dat ze een deel van de ipod opbrengst niet meteen als winst mogen nemen. Dat drukt de resultaten.
Sinds wanneer moeten we in nederland de regels die in de VS gelden opvolgen? Mijn Sony PSP kan ik ook elke keer gratis updaten waarbij bijna elke keer nieuwe funcites toegevoegd worden. Als die het wel kunnen, waarom kan Apple het dan niet?
Bepaalde firmware upgrades voegen nieuwe functionaliteit toe. Zo heeft Apple 2 jaar geleden een upgrade uitgebracht die bij bepaalde mac's de Wifi van G naar N type bracht. Hier moest ook voor betaald worden. Dit is een gevolg van de zgn Sarbanes-Oxley act uit 2002. Het betalen voor bepaalde upgrades is het gevolg van een aantal accounting regels die daarin zijn opgenomen.

OT.

Volgens Appleinsider zou de mogelijke kandidaat voor de multi-core processor een snelheid tot 2 Ghz hebben. Heeft een aantal nieuwe features en kan ook 'out of order' processing, wat oa de efficiëntie van de processor verbeterd.

http://www.appleinsider.c...les_next_gen_iphones.html

Verder wordt in het originele artikel gemeld dat de introductie bedoeld is voor een kleine groep corperate klanten, met als doel een soort 'litmus test' voor dit nieuwe toestel. Lokale distributeurs zouden de eerste nieuwe toestellen in Juni binnen krijgen.

OS4.0 zal ongetwijfeld een aantal nieuwe functies en mogelijkheden bieden, en misschien op bepaalde gebieden een inhaalslag maken op sommige concurrenten.
Indien de dual core CPU in de nieuwe Iphone wordt gebuikt dan is multi-tasking waarschijnlijk een van de belangrijke nieuwe 'features' van OS4.

[Reactie gewijzigd door obimk1 op 27 juli 2024 14:31]

Die update waar jij het over hebt kostte volgens mij geld omdat Apple licentiekosten moest gaan afdragen voor het gebruiken van de ingebouwde bluetoothchip, welke voor die tijd niet operationeel was en vanuit de door Apple bedongen deal hoefden de licentiekosten niet eerder betaald te worden aan de leverancier. Je kreeg er dus een stukje functionele hardware bij welke je eerder niet had....logisch dat je voor het toevoegen van nieuwe hardwarefunctionaliteit betaalt, toch?
Dat heeft er mee te maken dat dit verboden is in de VS ofzo. Tenminste zoiets las ik ooit. Waarom de iPhone dan buiten schot blijft weet ik niet, maar Google eens. Dan kom je er wel achter denk ik.
Ik denk dat dat meer bij de app bouwers zelf ligt, en of ze bereid zijn om hun apps aan te passen met de nieuwe API die meer resoluties (en multicore) ondersteunt. Apple boeit het niet zoveel denk ik - die zullen toch wel verdienen aan de apps, compatible of niet.

En ook dan lijkt me een compatibility mode niet ondenkelijk. Als je ziet dat bijvoorbeeld programmas gemaakt voor Windows ook wel tien jaar draaien op nieuwere versies van hun besturingssysteem...

[Reactie gewijzigd door YopY op 27 juli 2024 14:31]

Als je als developer wilt verkopen dan doe je dit natuurlijk, zo'n enorme opgave is het namelijk niet allemaal. De SDK is hier nogal makkelijk in en dankzij het modulaire karakter van objective-C kan je mooi verschillende aspecten ordelijk herprogrammeren.
Ik denk dat dat meer bij de app bouwers zelf ligt, en of ze bereid zijn om hun apps aan te passen met de nieuwe API
Waarom zou je je App moeten aanpassen? Alle API zijn zover ik weet 100% backward compatible.
(en multicore) ondersteunt.
Met NSOperations gaat dat automatisch.

Gebruik je geen NSOperations dan vraag je gewoon het aantal CPU's op en bepaal je aan de hand van de uitkomst of het zinvol is om voor een bepaalde bewerking 1 of 2 threads te starten.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 27 juli 2024 14:31]

Waarom zouden de apps niet compatible zijn? Apple wint er zelf niets mee als de Apps incompatible zouden worden met de 4G.

Als er al een overgang nodig zou zijn, ik zie niet in waarom - maar goed, dat heeft men met Mac OS Classic->X en PPC->X86 wel laten zien dat men zo'n overgang met een minimum aan impact voor de bestaande gebruikers probeert te laten zijn.
Ook dat, vaak kan het echter wel problemen opleveren. Dit was al zo met 2.1 naar 3.0. Developers dienen hun app dusdanig aan te passen dat alles lekker loopt. Als ze dat overigens zowiezo al netjes hebben geprogrammeerd loop je veel minder snel tegen problemen op.
Ook dat, vaak kan het echter wel problemen opleveren. Dit was al zo met 2.1 naar 3.0. Developers dienen hun app dusdanig aan te passen dat alles lekker loopt.
Pertinent onwaar.
Ow? Vandaar dat developers werd geadviseerd (ik ben er 1) om te zien of hun app 3.0 compatible was...
meest belangrijke (accuduur) wordt niet vermeld.... wil jij een laptop met allerlei mooie/snelle dingen als die maar een uurtje meegaat?? ik in ieder geval niet, ik vind nu al dat de iphone veel te snel leeg gaat bij mij hangt hij letterlijk iedere avond aan het infuus en soms moet ik het in de auto ook al in de oplader hangen...
Ik vrees dat ik op de 4GS moet wachten (figuurlijk gesproken).

Ben wel zeer tevreden met m'n 3GS. Echt een aanrader.
Mijn Vodafone abbo loopt in April af... YAY.
Overstappen :Y)

ps. Nice Specs voor zover ik dit gerucht mag geloven :9~
Eerst maar eens flash ondersteuning, en dan pas ga ik nadenken over iPhone, leuk allemaal, maar zonder fatsoenlijke internetondersteuning vind ik dit maar bagger
Denk dat je met die dualcore een heel eind dichterbij Flash komt....

Tot nu toe is Flash wel mogelijk, alleen niet snel genoeg. Die Snapdragons en wat voor een dual core er dan maar ook in deze iPhone mag komen, presteren al weer een heel stuk beter.

Flash sites zijn zwaar; pak maar eens een oude PC en een flinke flash website....
Apple weigert flash omdat je dan applicaties kan draaien. Hun huidige hardware is al goed genoeg voor een flash.
Daarom is er ook Flash-lite :) maar goed ook dan blijft het zwaar voor een mobiel processortje..

@jacob.korf
...zonder fatsoenlijke internetondersteuning vind ik dit maar bagger
ff dat je het weet, internet <> flash.. sterker nog menig web developer zal je vertellen dat ze flash het liefst uit willen bannen..
Flash, en hoe vaak heb je dat nu nodig dan? Of het ligt aan mij, maar ik surf al 2 jaar op de iPhone en kom nergens gigantische problemen tegen, wel echter goed gerenderde pagina's en dat lijk mij veeel belangrijker dan Flash. Als Flash de boel vertraagd en energie slurpt dan hoef ik het al helemaal niet.
Anoniem: 256386 13 januari 2010 13:57
Ik vraag mij af welk merk de duo core cpu levert. Die van Snapdron moet dit jaar nog uitkomen.
"Die van Snapdragon"???
De Snapdragon is een naam van een processor-reeks uit het gamma van Qualcomm.

Het zal zeer waarschijnlijk een variant zijn met 2 ARM Cortex-A8 of A9 cores. Van welk merk die dan is maakt niet zoveel uit. Ik denk Marvell of misschien Qualcomm.
Het zal zeer waarschijnlijk een variant zijn met 2 ARM Cortex-A8 of A9 cores.
Er is geen dual core Cortex-A8!
Als het gerucht waar is dan zal de nieuwe cpu gebaseerd zijn op de ARM Cortex-A9 MPCore architectuur.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 27 juli 2024 14:31]

Volgens mij kan er wel een dual core Cortex A8 processor worden gemaakt. De Cortex A8 is alleen niet geoptimaliseerd om in een multi-core configuratie gebruikt te worden.
De cortex A9 is dat wel.

Ik vermoed (en hoop) ook dat Apple voor de Cortex A9 cores gaat kiezen of gekozen heeft.
Volgens mij kan er wel een dual core Cortex A8 processor worden gemaakt
Theoretisch wel maar ARM heeft nooit een dual-core versie van de Cortex-A8 ontwikkeld, en gezien de recente introductie van de Cortex-A9 MPCore architectuur gaat die er ook niet meer komen.
Ik vraag mij af welk merk de duo core cpu levert. Die van Snapdron moet dit jaar nog uitkomen.
Het wordt vast niet de Snapdragon van Qualcomm maar een eigen (door P.A. Semi) ontworpen chip gebaseerd op de ARM dual-core Cortex A9

[Reactie gewijzigd door Carbon op 27 juli 2024 14:31]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.