Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties

Indie-ontwikkelaarsgroep Poem Studios is in samenwerking met fans bezig met Apeiron, een remake van Star Wars: Knights of the Old Republic. De game wordt ontwikkeld in Unreal Engine 4 en krijgt nieuwe missies en werelden mee.

Omdat de originele game onder de rechten van Disney valt mag Apeiron niet worden verkocht. Als oplossing hiervoor wordt de game gratis uitgebracht. Om de ontwikkeling toch te kunnen bekostigen heeft de Poem de intentie om donaties te accepteren, maar wil eerst een groter deel van de game af hebben.

Op de website van het project staan afbeeldingen van zowel Endar Spire en Tatooine. Ook is er vergelijkingsmateriaal aanwezig om duidelijk te maken in hoeverre Apeiron verschilt van de originele versie. Op de afbeeldingen zijn de omgevingen vanuit het eerstepersoonsperspectief te zien. In Knights of the Old Republic II: The Sith Lords was er ook de mogelijkheid om vanuit dit perspectief te kijken, maar het was niet mogelijk om zo te spelen.

Wanneer de game volledig uit moet komen is niet bekend, maar de ontwikkeling valt live te volgen op de Twitch-pagina van de ontwikkelaars. Op het moment zijn de ontwikkelaars gericht op het maken van de speelvelden en is er C++-code geschreven voor een paar levels en personages. Als zodanig bevindt het spel zich nog in Alpha. De studio zoekt nog meer fans om te helpen bij de ontwikkeling.

Apeiron KOTRApeiron KOTRApeiron KOTRApeiron KOTR

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

Op reddit heeft een attorney al confirmed dat dit niet stand gaat houden.

https://www.reddit.com/r/...is_not_legal_sorry_folks/
Hij heeft het over Black Mesa, maar dat is een prject wat wel goedkeuring heeft gekregen omdat ze onder de indruk waren van het werk dat al gedaan was. Dus hij gebruikt voorbeelden die tegen zijn punt spreken. Er is dus geen zero % kans. Je moet gewoon indruk maken op de copyright holder.
Ik denk dat het heel wat lastiger is om een (beursgenoteerde) megacorporatie als Disney zover te krijgen dit officieel goed te vinden, dan hetzelfde bij het private Valve wat kort door de bocht een stel geeks zijn die basically doen wat ze op dat moment cool vinden. Eerlijk gezegd schat ik die kans bij Disney wel bijzonder laag in en praktisch gezien eigelijk als nul ja.
Ik wacht gewoon af en schrijf het project niet direct af.

(Edit: Op 0 modden betekent dat het off-topic is. Dit is gewoon on-topic.)

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 16 februari 2016 17:14]

Valve okť, maar Disney? :?
Nee hoor, de makers van Black Mesa Source zijn een cliŽnt van hem.

"but a lot of you pinged me on this post. and I felt it deserved a broader answer."

Waar "this" refereerd naar
https://www.reddit.com/r/..._old_republic_is_getting/

Verder kan het wel, maar dan moet je eerst die licentie hebben. Die hebben zij tot heden nog niet, dus tot die tijd kunnen zij op elk moment een C&D verwachten, mag ik aannemen. Volgens mij moet je in Amerika n.l. je IP actief beschermen, anders maak je kans dat je deze verliest.

[Reactie gewijzigd door Robe90 op 16 februari 2016 17:04]

je IP actief beschermen, anders maak je kans dat je deze verliest
Dat geldt alleen maar voor patenten, niet, zoals in dit geval, voor auteursrechten, die blijven altijd gehandhaafd (totdat het verjaard is).De makers kunnen dus zelf beslissen waartegen ze actie willen ondernemen en wat ze willen gedogen.

[Reactie gewijzigd door friend op 16 februari 2016 20:15]

Op r Reddit heeft een attorney advocaat al confirmed bevestigd dat dit niet stand gaat houden.
De oplossing zit in de eerste reactie: noem het geen KoToR, maar iets volledig anders, samen met de namen van de karakters en de rest, zodanig dat het voldoende is voor een 'afgeleid werk' (wat mag).

Stuur vervolgens anoniem een patch naar het Internet die alle benamingen terug verandert. Neem als auteur van KoToR-kloon officieel afstand van deze patch ("Goh, wat jammer dat ons systeem voor makkelijke vertalingen hiervoor wordt misbruikt"). Probleem opgelost. :)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 februari 2016 15:07]

/u/VideoGameAttorney is best wel een toffe peer die heel veel pro-deo advies levert in het gebied van video games en afgeleidende topieken.

Jammer dat het niet legaal is, maar zoals andere al hebben gezegd, gewoon een andere naam geven en genoeg veranderingen maken zodat het afgeleid is, en dan kunnen ze hem volledig marketen als hun eigen game, en er zelfs misschien geld voor kunnen verdienen.

Anders ook nog best wel cool om die bekende plekken te zien in UE4.
Ik vraag mij af hoe ontwikkelaars van remakes en ports ervan uitgaan dat zij hun game 'gratis' uit kunnen brengen zonder toestemming van de auteursrecht- en merkhouder. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet thuis ben in het Amerikaanse intellectueel eigendomsrecht, maar in Nederland (en de rest van de EU) maakt het in principe niet uit of je de game gratis weggeeft of tegen betaling verkoopt.

Een remake als deze, waarbij alle belangrijke kenmerken van de originele game worden overgenomen, is in mijn ogen een onrechtmatige verveelvoudiging en vervolgens ook een openbaarmaking. Nou kan ik mij voorstellen dat de eigenaar van de IE-rechten de ontwikkeling (en uitgave) gedoogt, goede publiciteit is natuurlijk altijd wenselijk. Aan de andere kant bevinden de ontwikkelaars zich wel op glad ijs. Wat nou als Disney moeilijk gaat doen? Het bedrijf staat niet bekend om zijn soepele visie op IE-rechten.

Uit een grijs verleden kan ik mij herinneren dat er een DBZ-mod werd ontwikkeld genaamd 'Bid for Power'. Uiteindelijk werd de mod gereleased maar zůnder enige verwijzing naar DBZ. Jammer, maar wel de realiteit.

[Reactie gewijzigd door citomaster op 16 februari 2016 12:50]

Vaak word hier niet van uitgegaan, en worden remakes vooral gemaakt om de portfolio te spekken/beginnen, dat een spel dan uiteindelijk niet uitgebracht mag worden is natuurlijk ontzettend ruk, maar maakt voor de makers vaak niet heel veel uit, niemand gaat immers controleren of ze de gemaakte dingen niet even tonen bij een sollicitatie gesprek.
Ik snap je opmerking, maar ik heb het idee dat het in dit geval wel even wat anders zit. De makers van deze remake hebben groots de publiciteit gezocht. Het enkele feit dat ze op hun website claimen legaal bezig te zijn toont dat aan.

Bovendien hoef je om een portfolio op te bouwen niet te proberen een star wars-remake te maken. Dat kan je ook doen zonder merkinbreuken te plegen.
ik moet even graven in mijn geheugen, maar volgens mij is commercie wel degelijk een aspect wat meespeelt bij IP rechten.

Dat zit volgens mij zo: IP rechten (auteursrechten, merkrechten, patenten etc.) zijn er om de rechthebbende juist de mogelijkheid te geven om aan zijn vinding te verdienen. Of er sprake is van een inbreuk moet er dus op t volgende gelet worden:
-lijken de producten (kunnen ook diensten/merken etc zijn) te veel op elkaar.
-worden de rechten van de IP rechthebbende geschaadt. Een van die rechten is het kunnen uitbaten van je vinding.

Wat betreft dat laatste. Disney moet (in ieder geval in NL/Europa) dus wel schade er van ondervinden dat het spel gratis weggegeven wordt. In de US is dat misschien weer anders.

Als iemand anders nog op- of aanmerkingen heeft op bovenstaande, dan graag.
Disney zal niet heel veel moeite hebben om zijn schade aan te tonen. Het feit dat de developers gebruikmaken van de merktekens van star wars zorgt voor afbreuk aan de reputatie van het merk.
Dat gaat Disney vast wel de nek omdraaien.... iets met rechten ofzo?
"Omdat de originele game onder de rechten van Disney valt mag Apeiron niet worden verkocht."
Disney vindt vast wel een manier om te zeuren dat het copyrightschending is.
Is het toch ook gewoon? Ik bedoel, ze willen er zelfs geld voor krijgen ook, heel leuk dat ze dat dus via donaties willen doen, maar Disney Lucasarts heeft gewoon prima het recht om te bepalen wat er met hun intellectuele eigendommen gebeurd (natuurlijk totdat ze verlopen). Zelfs al zouden ze het 100% gratis aanbieden zou het niet plots okay worden, maar zoals het er nu uit ziet zou het alles behalve 'zeuren' zijn als Disney gewoon voor hun recht opkomt om hun intellectuele eigendommen (want het maken van het Star Wars universum en het orginele spel heeft gewoon geld en tijd gekost) te monetizen. Ik bedoel, ze hebben er 4 freaking miljard voor betaald, dat mogen ze toch echt op de 1 of andere manier pogen terug te gaan verdienen.

Moet daarbij wel zeggen, het slimste wat Disney zou kunnen doen is op hun afstappen en ze zeggen 'hey, zolang wij kunnen checken dat jullie niks te bizars doen en er minimaal 5 euro voor vragen en daarvan 75 procent naar ons toe gaat mogen jullie ons werk gebruiken'. Net zo iets als wat Steam met hun betaalde mods wou doen of zoals Microsoft met AoE II HD heeft gedaan (iets andere constructie, maar was ook een publieke groep modders die uiteindelijk door de contentholder gegreenlight werden).

Edit: Het zou trouwens kunnen dat Disney al het groene licht heeft gegeven dat het wel mag. De remake makers zeggen op de site 'Since the game is still under intellecal property by Disney we are allowed to make the game, but we are not allowed to sell it.', wat of betekend dat ze expliciet toestemming hebben gekregen of dat ze copyright wetgeving niet begrijpen. Ik ga even van het eerste uit, maar in de modding community zou het net zo goed het tweede kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door David Mulder op 16 februari 2016 12:49]

Volgens mij lukt dat 'proberen' wel aardig en hebben ze met ťťn film al 2 van de 4 miljard terug verdiend. 8-)
1.8 miljard winst inderdaad op de film an sich en LucasArts draaiende houden kost daarbovenop natuurlijk ook nog geld, maar goed, uiteindelijk hebben ze vast al wel een dikke miljard terugverdiend. Wel zal het waarschijnlijk steeds moeilijker zijn om geld terug te verdienen, maar zolang ze geen totale flop uitbrengen zou het in principe wel goed moeten komen. Hoe dan ook, punt was meer gewoon 'ze hebben veel geld betaald o.a. voor het werk dat in de originele game is gestopt, dus geld vragen/verwachten van mensen die dat werk willen gebruiken is niks mis mee'.
Waarom steeds moeilijker? Heb jij reden om te denken dat de Star Wars IP ineens niet meer interessant zou zijn voor het grote publiek? Ik denk dat ze hier nog jaren en jaren mee door kunnen gaan. Misschien niet op hetzelfde niveau als deze en de volgende twee films, maar allerlei spinoffs, in de vorm van series of films, of comics, of games... dat blijft allemaal wel genoeg interesse hebben voorlopig hoor.
Mijn inziens als Disney echt slim zou zijn dan geven ze support aan deze ontwikkelaars, een mooie remake van zo'n classic kan nog best wel wat geld in het laatje brengen, ik zou er best wel wat voor willen betalen.
ik geloof ook best dat de grote boze disney hier een stokje voor gaat steken zo zijn ze nou eenmaal.

Maar het zou disney zieren als ze dit project zouden omarmen desnoods met een deal dat ze de rechten mogen gebruiken en dan de game alsnog voor een redelijke prijs verkopen en dan 50% van de inkomsten krijgen of zoiets.
juist om dit soort projectjes een kans te geven en om te laten zien aan de fan base dat ze starwars sirieus nemen en het niet alleen als een melk koe zien (dromen mag toch?)
Hey je reageert niet alleen op VR berichten! :X
Jeez, niet direct zo doem-denken. George Lucas was zo iemand die dit allemaal terug floot, maar Disney ziet veel van dit soort projecten als gratis reclame.
Beetje makkelijk om direct zoiets te roepen. Als je even op website had gekeken, dan had je ook het volgende gelezen:
"Is this legal? ABSOLUTLEY!
Can you make a Star Wars game? Remakes of games have been around since the 80's and some have become very sucessful. Games like Black Mesa did it with Half Life and Renegade X rebuilt Command and Conquer in the Unreal Engine 3."
Naja, het is legaal als je toestemming krijgt van de copyright holder, iets wat ik nergens zie staan dat ze dat hebben gekregen. Niet dat dat betekend dat ze het niet hebben gekregen trouwens, maar ik zou half verwachten dat als ze het hadden gekregen dat ze het duidelijker hadden neergezet.
Dat klopt. Mijn punt is ook meer om gewoon even af te wachten en niet direct er van uit te gaan dat Disney dit project zal dwingen te sluiten.
Copyrightschending heeft NIETS met geld verdienen te maken. Copyrightschending heeft met distributie te maken, het gratis weggeven is distributie en daarmee dus copyrightschending. Dat is geen interpretatie, maar een feit.

Disney heeft een historie met keihard optreden tegen copyrightschending, LucasArts heeft dat niet en host(e) zelfs jaarlijks de SW fan awards.

Daar moet je in meenemen dat parody als uitzondering valt op copyrightschending, maar satire weer niet. Er werden veel SW spoofs gemaakt, waardoor je elke keer weer de discussie had over parody vs. satire, LucasArts heeft dat imho goed opgevangen. Echter, dit is geen parody of satire, dit is een complete remake en standalone.

Natuurlijk is donaties ook gewoon inkomen, hoe het ook verkleed is en dat zal ook menig copyrighthouder verkeerd vallen. Magic EIghtball say: "Situation doesn't look good!". En wat ze zelf zeggen dat dit legaal is, alleen als ze toestemming hebben van LucasArts/Disney (wat ik betwijfel).

Imho zijn dergelijke 'studios' opgezet door mensen met geen of te weinig creatieve geest en jatten het liever van iemand anders. Ik ben all for fanmade stuff en goede remakes/remasters, maar die website proeft als een promotie middel met iemand anders zijn IP. Disney is evil, maar dit is niet veel beter...
volgens mij moet je nog maar even kijken hoe het juridisch in elkaar zit.
copyrights hebben voor zover ik weet betrekking op een (product) naam of beeltenis oid.
het simpelweg reproduceren (door jou zelf) en gebruiken is niet aanvechtbaar. het distribueren is aan regels onderworpen. een van de belangrijke zaken daarin is wordt het gedistribueerd op een commerciele of niet commerciele manier.
sterker nog een commercieel nieuwsprogramma dat een reportage maakt over een bedrijf kan wel degelijk gecopyrighte zaken zoals bedrijfslogo en producten laten zien.
hoe verklaar je dat dan?
er zijn dus meer factoren in het spel.
Jij heb het over fairuse en in dit geval gaat dat niet op omdat alles gekopieerd wordt, ze gebruiken zelfs hetzelfde logo.

Commercieel maakt niet uit qua copyright, volgens mij ook niet bij fairuse. Waarom denk je dat we al jaren het gedonder hebben met downloaden?
nou, de jongens die commercieel het een en ander uploaden worden veel actiever nagejaagd dan iemand die gewoon een film shared.

ik heb het deels over fair use, maar dan vooral omdat het aangeeft dat het systeem niet zo simpel in elkaar zit als sommigen denken
Alleen uit bewaking voor de story/lore van het hele verhaal, is inmenging prima.

Het zou ze sieren (en sommige bedrijven doen dit gewoon) om een partnerschap aan te gaan, waarbij ze wel gedeeltelijk opbrengsten zullen innen, maar voornamelijk het product 'star wars' blijven beschermen.

Dat er niet opeens Ewoks met lightsabers rondlopen ofzo.
Gratis weggeven mag toch ook niet zomaar?
Niet om de rechten. Maar er gaat al een tijd de geruchten dat Bioware bezig is met een remake die aansluit bij de DisneyVerse. Iets wat met de groeiende aanwezigheid van nods naar de Old Republic in onder andere Rebels geen hele gekke gedachten is.
Omdat de originele game onder de rechten van Disney valt mag Apeiron niet worden verkocht.
Wil Disney met Star Wars de touwtjes meer zelf in handen houden? Ze staan bijvoorbeeld nog nieuwe Lego spellen toe. Misschien zou het mogelijk zijn voor de studio om samen te werken met Disney (in licentie nemen, of zoiets)? Van de makers:
Since the game is still under intellecal property by Disney we are allowed to make the game, but we are not allowed to sell it. So the entire game will be 100% FREE!
Door het gratis aan te bieden en dat zij gaan leven op donaties (die zij nu nog niet accepteren) vrees ik dat dit, net als vele andere ambitieuze (mod) projecten uit het verleden, te ambitieus is en een volledige versie nooit het daglicht zal zien.

Je kan zelfs kijken naar mods die commercieel zijn gegaan (zoals Black Mesa) die nog steeds niet compleet zijn. Zoiets maken vereist meer dan een beetje donaties.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 februari 2016 12:02]

Since the game is still under intellecal property by Disney we are allowed to make the game, but we are not allowed to sell it. So the entire game will be 100% FREE!
Ik denk dat dit meer hun eigen interpretatie is dan dat het juridisch is uitgezocht.. Een regelrechte remake mag ook eigenlijk nooit gratis verstrekt worden, compleet andere games gebaseerd op het IP is al niet zo simpel, maar 1 op 1 is nope....
En donaties vragen is eigenlijk ook gewoon geld voor de productie krijgen, en ook dat maakt het nogal shady...

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 16 februari 2016 13:42]

Dat de Lego spellen toegestaan worden kan een contractuele verplichting zijn geweest van LucasArts, of gewoon goede marketing. Lego spellen zijn mateloos populair ;).
Dat de Lego spellen toegestaan worden kan een contractuele verplichting zijn geweest van LucasArts, of gewoon goede marketing. Lego spellen zijn mateloos populair ;).
Ik ben ook absoluut niet tegen de Lego spellen. Net als jij ben ik alleen onbekend met de policy die Disney heeft m.b.t. third-parties en de Star Wars licentie. Laten ze nog werk toe tot "Star Wars Legends" (voormalig expanded universe), of is dat een afgesloten hoofdstuk en gaan ze nu alleen nog uit van hun eigen franchise en merchandise?
Allemaal terecht vragen ;). Ik denk dat dit de eerste echte testcase gaat worden. Tenminste, wanneer er geen licentie wordt verkregen/aangevraagd.

Ben overigens ook benieuwd naar de reden hiervan... Is het omdat ze een negatief antwoord hebben gekregen (dus wel aangevraagd), of omdat ze er van uitgaan dat er een negatief antwoord zal komen (dus niet aangevraagd).
Uit mijn hoofd word er niks meer uitgebracht wat nog met Legend te maken heeft.
Als ik het goed heb (kan fout zijn) moet alles wat Sw gerelateerd Is goed gekeurd zijn door Disney (zelfde regeling zoals voorheen met Lucas Arts)
Volgens mij ging het zelfs dieper dan dat.
Alles wat voorheen EU (Expanded Universe) was werd georganiseerd als "Star Wars Legends" en gelabeld als "Non-canon" terwijl voorheen een aantal verhalen en dergelijk wel als Canon werden beschouwd. Er waren zelfs EU verhalen geschreven door Lucas zelf en vanuit daar zijn er weer gradaties gebouwd om "Canon" aan te geven.

Eigenlijk alles na April 2014 kan worden gezien als "Canon" tenzij deze gelabeld worden als "Star Wars Legends" (een aantal verhalen van EU zijn opnieuw gedrukt onder de "Star Wars Legends" naam). Er zijn hier en daar nog wat vaagheden zoals de releases van DLC voor The Old Republic. Deze zijn naar mijn idee nog niet gelabeld als "Star Wars Legends" maar als we kijken naar de track record van Disney dan zul je merken dat op dit moment "Star Wars Legends" onderaan de stapel ligt. Zij zullen eerst hun eigen "Disneyverse" versie opbouwen als "Canon" om vervolgens licentie's te gaan verkopen.

Wat betreft het nieuws bericht: Ik zie niet hoe dit het daglicht gaat halen. KoToR was een awesome game maar op dit moment is alles wat SW betreft voor Disney nog een investering en heeft het tijd nodig om op een profitable franchise te komen. Zij hadden het overigens niet gekocht als ze niet 100% zeker waren dat dit ook een "profitable" franchise werd. Met die gedachte zul je zien dat Disney op dit moment geen "Remakes", "Rewrites", "EU/SWL" etc toe zal laten.
Misschien in de toekomst maar ook die zie ik niet gebeuren, Daar valt wat voor te zeggen wat betreft het bedrijf maar 1 ding is zeker. Zij houden de regie (zie dat positief of negatief)
Lego Star Wars is voor beide partijen ontzettend lucratief gebleken. Daarnaast lopen er ook deals met Lego vwb anderen Disney Franchises zoals de Marvel cartoons/films.
Dit lijkt me geweldig! In mijn optiek een revolutionaire game die zijn tijd enigszins vooruit was. De meeslependheid, het meesterlijke verhaal en de manier van storytelling. Voor mij persoonlijk is het gevoel dat ik met deze game had niet meer geŽvenaard.
De plot twist en keuzes die je kon maken waren geweldig.
Ziet er zeker niet verkeerd uit, ik ben benieuwd waar dit schip strand!
Ik hoop dat ze dit spel kunnen afmaken. Ik heb me uren met het origineel kunnen vermaken en hoop dat ook te kunnen met deze versie. Dat het gratis is is mooi meegenomen. :)
Als dit uitkomt dan boeit het me absoluut 0,0 wat het gaat kosten, dit is een MUST HAVE.
Haha laten we niet te vroeg juichen, ondanks dat knights of the old republic velen malen beter is dan Battlefront (Battlefront thuis de ''beta'' gedaan, en bij me neefje de officiŽle release versie, 0.0 star wars feeling te vinden in de nieuwste Star Wars game) Ondanks dat ik tegen iedereen zei: Dat wordt een instant buy, wil ik er nu geen 1 euro aan uitgeven. Wat een bagger, zwak en ondoordacht spel zeg!

Nu hebben we gelukkig wel te maken met een groep fans die hoog waarschijnlijk wel een Star Wars game weten te maken, ben ik wel huiverig om te vroeg te juichen.. Het is nog altijd onzeker of de game Łberhaupt uit zal komen :(
Goed punt. Hier is het natuurlijk ook wel een ander verhaal aangezien er al een bestaande game is ;) En inderdaad, Star Wars Battlefield viel hard tegen ondanks dat ik Star Wars geweldig vind.
Sorry, maar dat is jouw mening.... Battlefront is IMHO wel degelijk een zeer vermakelijk star wars game..
Het is een vermakelijke game dat zeker, maar het is geen STAR WARS game.. Ik doe daarom liever gewoon een potje BF veel uitgebreider en dan zet ik wel star wars geluidjes op de radio op, zelfde effect maar dan is BF net wat uitgebreider.

Battlefront is geen star wars game waar ik mee opgegroeid ben ( ik heb ze volgens mij allemaal gedaan, allemaal stuk voor stuk goed behalve Battlefront is gewoon nah nee geen star wars game... ), en dan had je een paar van die losse (Gratis) flodders, en daar hoort Battlefront bij, die had gewoon gratis moeten zijn voor de mensen die even een COD/BF game wilt spelen maar dan met een Star Wars look mod... Bedoel het idee van de maps is een beperkte versie van BF en het shoot gedeelte is gewoon COD, die een beetje gemixt en daar een star wars mod overeen gekwakt en tada.

Vermakelijk is IMHO wel iets anders toch? Ik heb nergens gezegd dat het geen vermakelijke game is, maar als je een beetje opgegroeid bent vanaf de 1e star wars games en je krijgt dan Battlefront voor je neus geschoven dan slaat Battlefront gewoon kant noch wal.... Ik kan me indenken indien het je eerste Star Wars game is dat het wel leuk is, mja kwaliteit is ver te zoeken serieus..

[Reactie gewijzigd door JeroenC op 16 februari 2016 14:18]

Ach, ik heb nog star wars op de oude atari console gespeeld, en daarna nog vele andere..
Enige wat ik wel te achterlijk voor woorden vind, is dat er geen singleplayer campaign in zit..
Wat disney zou kunnen doen, is dit gewoon backen in ruil voor de implementatie van verkoopbare cosmetics (die ze zelf aanleveren).

[Reactie gewijzigd door govie op 16 februari 2016 13:03]

Dit project heeft niet echt een duidelijke scope. Is het nou een remake, remaster of reboot? Zijn 3 mutually exclusive termen, maar ze worden allen gebruikt op de website. :?