Metal Gear Solid V Preview

The Phantom Pain blijft indruk maken

Verschijnt in 2015

Niets is moeilijker voor een studio dan fans krijgen. Stel je voor, je geeft weinig om een bepaalde serie, bekijkt een presentatie en bent daarna in één klap volledig om. Alles over Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ging tot aan de E3 van dit jaar een beetje aan ons voorbij. Metal Gear Solid IV vonden we een prima game, maar de persoonlijke connectie die je soms met een game hebt was er nooit. De E3-demonstratie van MGSV, die enkele maanden daarna trouwens ongewijzigd werd getoond op de Gamescom, blies ons echter volledig weg. Het maakte Metal Gear Solid V: The Phantom Pain voor ons misschien wel dé game van de E3.

The Phantom Pain op TGS2014

Het feit dat Konami voor de Gamescom geen nieuwe demonstratie in elkaar had gedraaid, maakte dat we in Keulen uiteraard niet nogmaals aandacht aan de game konden besteden. Daarom is het des te leuker dat Hideo Kojima en zijn mannen voor 'hun eigen' Tokyo Game Show wel een heel nieuwe demonstratie in elkaar hebben gezet. We zagen op de beursvloer in Tokio een ongeveer twintig minuten durende, nieuwe presentatie. Daarin komt niet alleen een nieuw personage naar voren, maar zagen we ook wat andere omgevingen en stukken gameplay die we nog niet eerder hebben gezien.