Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Gigantisch in Rusland: World of Tanks

Door , 132 reacties

Beelden en physics

Voor een free-to-play game ziet World of Tanks er prima uit. Dat klinkt kleinerender dan we het bedoelen. Feit is dat het spel zich grafisch niet kan meten met miljoenenproducties als Battlefield 3. De wereld en de tanks ogen daarvoor wat te ongedetailleerd en te korrelig. Het mag geprezen worden dat vrijwel alles in de spelwereld kapot kan. Je kunt met je tank dwars door dorpjes walsen, mocht je daar zin in hebben. De manier waarop de huisjes dan kapot gaan verraadt echter weer dat je niet met een hedendaagse 'AAA'-productie te maken hebt: zodra je een hoekje uit een huis rijdt, verdwijnt het hele huis in één keer.

Als je even verder kijkt dan je neus lang is, zie je dat Wargaming de beschikbare rekenkracht gebruikt voor belangrijkere zaken, zoals het gedrag van de tanks zelf. In de eerder uitgebrachte 8.0-update werd verbeterde zwaartekrachtsimulatie toegevoegd aan het spel, en dat is te merken. De tanks veren prachtig heen en weer na een schot, en de mate waarin dat gebeurt wordt geloofwaardig beïnvloed door de mate van stabiliteit van de tank zelf en de stabiliserende extra's die er eventueel door de speler zijn opgezet.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*