World of Tanks, PC Review

Madrox 4 augustus 2013, 1.365 views

World of Tanks, PC

Pluspunten

• Historische Tanks in WWII setting
  • Multiplayer
  • Geluid
  • Arcade Gameplay leuk voor kinderen

Minpunten

• Arcade Tanks
  • Arcade Gameplay minder leuk voor volwassenen
  • Game-enging faalt op diverse punten
  • Grinding model
  • geen singleplayer
  • manke economie

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
WOT lijkt een prachtig spel en op het eerste gezicht voelt dat ook zo. Echter, na ruim 14.000 gevechten heb ik mijn mening bijgesteld.

-F2P is prachtig, behalve als je het leuk gaat vinden. Dan kom je er al snel achter dat je:

a) gratis spelend zeer veel geduld moet hebben, om genoeg XP bij elkaar te harken voor een ander tankje. Vooral de higher tier tanks en onderdelen, zijn peperduur.

b) al snel geld erin gaat pompen om sneller bij je geliefde tank te komen en meer te genieten van je spel.

In beide gevallen kom je er ook achter dat eenmaal je die tank hebt en gebruikt, de kosten ervan ook extreem duur zijn. Gratis kan je geen winst draaien met zo'n tank en word je verplicht om met een tier5/6 tank te gaan grinden om de kosten te dekken.

-Spotting systeem deugt niet.
-Camo systeem deugt niet.
-Historisch klopt er geen ruk van de tanks en hun bewegingen. Het is vooral extreeem arcade. Die term staat wel in hun titel en daar geef ik ze een minpunt voor.

Devs hebben veel beloofd, maar er kwam weinig terecht van. IPv. de game-engine verbeteren en de issue's oplossen komen ze liever met meer maps en nog meer paperware tanks. Zoveel types tanks ondertussen, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. More=less, in dit geval. Althans, dat is mijn mening.

Dan nog een heikel punt. Als je een tank om wat voor reden dan ook "verkoopt", verlies je 50% erop. Veel omruilen komt je dus duur te staan.
Wederom een leuk model voor de DEV, om je eindeloos te laten grinden en toch aan te sporen er echt geld in te pompen. Ze hadden nml. net zo makkelijk je de gewone waarde ervoor kunnen geven. Er is nml. geen 2de hands markt, de tanks verdwijnen gewoon uit je garage en niemand die ze ooit meer ziet.

Kortom, je ruikt dat ze aan alle kanten het economisch systeem zo in elkaar hebben gezet, dat je als gratis player uiteindelijk wel overstag moet gaan en met geld gaat rollen, richting de DEVS.

Juist door het verdienmodel is er weinig variatie; het is en blijft tankje slopen, ruimte voor andere missies/doelen is er niet.

Kortom: zonder het uitmelk model zou ik dit spel veel hoger waarderen maar helaas is dat niet zo. Happy grinding, Folks!

Heb jij ook een World of Tanks, PC?

Je hoeft geen nieuwe tanks te kopen en daarnaast zijn lower tier gevechten vaak spannender.
Dus als je gratis speelt kan het toch heel leuk zijn.
Zou waar zijn als je echt low tier games kan kiezen, maar dat gebeurt vaak niet; Met tier 5,6,7 tanks zit je vaak in een game met tier 9 en 10's.
Als scout kan dat inderdaad voorkomen.
Je hebt wel tanks die vaak gunstig worden ingedeeld, kan je zo opzoeken welke dat zijn.

Ik ben het met je eens dat ze het wel zo hebben gemaakt dat je snel geneigd bent toch geld uit te geven aan het spel, omdat het dan een stuk sneller gaat. Maar goed het blijft beter vind ik dan een maandelijkse fee zoals bij sommige mmo's, hier heb je in ieder geval nog keuze.
daarom koop ik ook nooit verder als tier 4. daarboven is er vaak niks aan, of je moet er veel geld in gaan steken en dat was ik niet van plan. tier 2 en 3 zijn vaak het leukst
Dat duid meteen op een groot nadeel tov. een regulier betaald spel. Waar je leuk kan spelen met spullen over de hele linie. Met grinding spellen is dat vrijwel niet te doen, er zitten gewoon haken en ogen aan en dat is mijn bezwaar ertegen.
100% eens, zelf een speler met 10.000+ battles.Laatst nog een hit de skorpion G, Een maand later was hij weer een aantal dagen te koop wat bleek? Die mensen die hem achteraf kochten kregen een generft gun met minder penetratie en damage, ook kwa de premium nerfs ze kunnen het eigenlijk niet maken je koopt een tank met specs je hebt je tank hoppekee damage naar beneden.
voorbeeld: koop een PC een dag later word hij geblokkeert waarom? Sorry meneer u kon er te veel mee wilt u een nieuwe?
Eigenlijk is het gewoon een vorm van oplichting.
Wat een dikke onzin deze review, je bekijkt alleen maar de negatieve kanten en sommige dingen kloppen niet eens. En zo erg is het ook niet om er wat gel in te stoppen, WoT bestaat nu inmiddels 4 jaar en WarGaming verdienen dit geld wel, ze werken erg hard om een leuk spel te maken en dan verdienen ze het geld wel. Ik gun het ze van harte want zo'n spel zie je niet veel. Ze bestaan al heel lang en het is nog steeds een van de grootste games. Zo'n review verdienen ze niet. _/-\o_
Je hebt blijkbaar geen idee hoeveel geld Wargaming hiermee opstrijkt. Kan je wakker schudden; het is schandalig veel....

Het spel word juist steeds minder leuk, dat hoor ik ook. Zeker na de laatste patch.

Bovendien; mijn type 59 was een heel leuke tank, die al snel generfed werd en toen was het leuke er wel vanaf. Zo werkt Wargaming; ze laten je een leuke, vet lekkere tank kopen en als je die dan hebt, gaan ze hem nerfen. Stel je voor dat ze dat bij harde waren zouden flikken, dan is het hek van de dam.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 14 april 2015 23:32]

Als je alleen het negatieve bekijkt is niks leuk en heb je een nogal saai leven. War Thunder Ground Force: de tanks slippen onrealistisch veel enz enz, toch vind ik ook dit spel leuk om te spelen omdat ik van de leuke dingen geniet... :)
tja normaal gesproken koop je een game voor 50 euro, nu geef je dan uiteindelijk misschien een kwart van dat geld uit om verder te spelen.

Daarnaast vind ik je beoordeling niet echt stroken met hoe de eerste beleving is die je verteld. Dit wordt waarschijnlijk beinvloed door je mening achter af aan het F2P systeem. Tuurlijk dat een ontwikkelaar graag wil dat je geld uitgeeft aan zn game hij heeft namelijk niet die 50 euro fee van het begin.

aan het feit dat je 14000 potjes hebt gespeeld vind ik een replay waarde van 3 sterren dus ook aan de matige kant. en de prijs kan nooit 1 ster zijn want het is gratis??? als je dan toch wat goud wil kopen om geld te verzamelen kost he tniet hetzelfde als dat je een nieuw spel in de winkel koopt.

ohwja en even over de opzet van je review
iets kost veel en is duur. kosten zijn dus niet veel maar hoog (mierenneukmodus)

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 4 augustus 2013 21:44]

Ken genoeg mede team leden die 200 euro en meer eraan uitgegeven hebben. Complete waanzin natuurlijk, maar ja; ieder zijn ding nietwaar !?
lol na 2 jaar nog ff een reactie?

en na 2 jaar ken ik ze nog niet, die mensen die er veel geld aan uit gegeven hebben
Dus als jij ze niet kent, ken ik ze ook niet ? Natuurlijk 8)7
omg..... dat zeg ik toch ook niet
je geeft in je bovenstaande post al aan dat je ze wel kent. Ik zeg alleen dat ik ze niet ken. En dat het mede teamleden zijn wil al zeggen dat je het in een iets serieuzere omgeving speeld dan ik. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat er dan meer geld aan uit gegeven wordt. Maar het gros van de spelers zullen -verwacht ik- niet 200 euro te besteden aan het spel