Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Redactie Tweakers

Just Cause 2

Tropisch eiland

We hebben nog niet eens een week van het lenteweer kunnen genieten en we worden al getrakteerd op een enkeltje naar het tropisch warme, Aziatische eiland Panau. Op het eiland krijg je alle vrijheid, en je krijgt er knallende actie en meer stunts en spektakel dan je bij de gemiddelde doorsnee-game krijgt voorgeschoteld. Just Cause 2 heeft heel wat voor je in petto.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3 en pc

Wie een paar jaar geleden de eerste Just Cause heeft gespeeld, heeft destijds met een game te maken gehad waar de potentie vanaf spetterde. Het was zeker geen slecht spel, maar er moesten duidelijk nog wat zaken aan worden gladgestreken. De studioleden van Avalanche Software zijn vervolgens begonnen aan de ontwikkeling van een actiespektakel waarin je helemaal los kunt gaan.

* Een flinterdun verhaal

Wanneer je een beetje thuis bent in de films met Sylvester Stalone, Steven Seagal en Arnold Schwarzenegger, dan weet je dat actiefilms het niet moeten hebben van fantastische dialogen en een complex verhaal. Dit geldt ook voor de actiegame Just Cause 2. De held van het verhaal is Rico Rodriguez. Deze getrainde agent van het briljant genaamde ‘The Agency’ moet op Panau een vermiste agent zien te vinden. Het vermoeden bestaat dat deze agent is overgelopen. Panau wordt geleid door een dictator en er zijn drie facties die de positie van deze machthebber graag willen overnemen. Rico moet zijn collega vinden en zal hiervoor opdrachten moeten uitvoeren voor de drie facties.

Klinkt allemaal niet heel bijzonder, maar toch bevat het verhaal van Just Cause nog wat verrassingen - waar we hier verder niet op in zullen gaan. Waar we wel even bij stil willen staan is de manier waarop in Just Cause 2 het verhaal wordt verteld. In de loop der jaren hebben we flink wat manieren van 'vertellen' voorbij zien komen. Dat varieert van de geluidopnamen in Bioshock en de teksten en queesten in World of Warcraft, tot de filmpjes en verhaalgebonden missies in Grand Theft Auto IV. In Just Cause 2 lijkt het verhaal er af en toe echter met de haren bij te zijn gerukt. Tussenfilmpjes moeten het verhaal duidelijk maken, maar in deze filmpjes word je geconfronteerd met houterige animaties en een gebrek aan detail. Daarnaast vallen de animaties van de factieleiders, die steeds weer langskomen om te vertellen wat je nu weer op mag blazen, erg tegen. Tel daar de niet al te serieuze dialogen bij op, en je kunt alleen maar hopen dat het verhaal niet het belangrijkste onderdeel van Just Cause 2 vormt.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Actie

Gelukkig blijkt dat inderdaad niet zo te zijn; het meest enerverende onderdeel van Just Cause 2 is zonder twijfel de actie. Rico Rodriguez beschikt over een grijphaak, hij kan overal wapens vinden, en er is een gigantische hoeveelheid voertuigen waarmee Rico zich ter land, ter zee en door de lucht kan verplaatsen. De grijphaak, de voertuigen en een parachute zorgen voor de belangrijkste acties in het spel. Dankzij zijn grijphaak kan Rico Rodriguez zich niet alleen snel verplaatsen, maar kan hij vijanden ook van daken trekken of ze vastbinden aan een brandend vat dat op het punt staat de lucht in te vliegen. Steeds wanneer je valt of door de lucht scheert aan je grijphaak, kun je je parachute oproepen om vervolgens rustig door de lucht te zweven en de vijand vanuit de lucht te bestoken. Klap je vervolgens de parachute weer in, dan val je verder naar beneden, waarna je op het laatste moment je parachute weer open kunt trekken om niet te pletter te vallen. In Just Cause 2 is geen ruimte voor realisme. Alles in deze game komt ten goede aan het spelplezier.

Alle actie in het spel hangt samen met je wapens, en mocht je even zonder munitie zitten dan biedt je grijphaak uitkomst. Je kunt hem, zoals gezegd, gebruiken om vijanden te pakken en bijvoorbeeld aan rijdende auto’s te binden. Daarnaast vind je om de haverklap kisten met wapens en laten dode tegenstanders hun wapens achter. Omdat de hoeveelheid vijanden in theorie oneindig is, zul je nooit een gebrek aan wapentuig ondervinden. Soms lijkt het schier oneindige aan de stoet vijanden een wat zinloze toevoeging, maar het past wel bij de 'over de top'-actie in het spel.

* Chaos

Rico Rodriguez moet zijn voormalig collega zien te vinden, maar daarvoor zal hij eerst opdrachten moeten uitvoeren voor een of meerdere facties. De meeste missies hebben als doel om gastanks te slopen of om een legerleider om te leggen. Ook het vernielen van overheidseigendom wordt gezien als een positieve actie, en daarom krijg je er ‘Chaos-punten’ voor. Hoe meer chaos je veroorzaakt en hoe groter de explosies, hoe meer Chaos-punten je verzamelt.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Alles draait om chaos

Het verzamelen van die Chaos-punten is een noodzakelijke bezigheid. Alleen wanneer je genoeg van deze punten verzamelt, krijg je toegang tot nieuwe, betere wapens en tot de eerstvolgende missie. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld de missies voor een van de drie facties en de missies van The Agency. Zo vormt het vrijspelen van elementen uit de game een centraal onderdeel van de gameplay. De toevoeging van een illustere handelaar is bijvoorbeeld een gemakkelijke manier om een wapen, een voertuig of ammunitie per helikopter te laten bezorgen.

* Afleiding in de speeltuin

Het eiland Panau is vrij toegankelijk en zodra je een helikopter of vliegtuig tot je beschikking hebt, is het extra gemakkelijk om het eiland te doorkruisen. Je zult soms nogal wat afstanden af moeten leggen om je missies uit te voeren en daarbij kom je langs diverse locaties. Locaties waar je wellicht nog niet eerder bent geweest, waar je een legerleider kunt neerschieten, een aantal gastanks kunt opblazen of overheidseigendommen kunt slopen. Alles wat je in een omgeving kunt vinden en kunt slopen wordt bijgehouden. Zo word je om de haverklap afgeleid door alle mogelijkheden op Panau en wil je nog wel eens vergeten waar je eigenlijk naar onderweg was.

Dat laatste is geen ramp, de spelwereld van Just Cause 2 is nu eenmaal een speeltuin. Het is niet voor niets zo, dat je naast de missies voor The Agency en de drie facties ook nog eens extra geld kunt verdienen met vliegtuigraces en basejumpen. De speeltuin die ze in de game 'Panau' noemen, biedt zo’n 350 grotere en kleinere locaties waarin je tekeer kunt gaan. Mocht je het idee hebben dat je dat allemaal wel eventjes gaat doen, dan vergis je je. Je zult je moeten voorbereiden op een gigantische taak.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

* Verzameldrang

Het eiland is gigantisch groot en zelfs wanneer je een vliegtuig gebruikt, duurt het een tijdje voordat je van de ene naar de andere kant bent gevlogen. Er zijn honderden locaties om te ontdekken en veel van deze locaties zijn niet eens van belang om het verhaal van Just Cause 2 uit te spelen. Wat dat betreft lijkt het spel bijna op een verzamelgame, en je zult tientallen uren bezig zijn om het spel voor de volledige honderd procent uit te spelen. En toch is het interessanter om die honderd procent te halen en alles te laten exploderen, dan om je te concentreren op het uitspelen van het verhaal.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Conclusie

Just Cause 2 is een game zonder duidelijk doel, maar toch weet hij te boeien. Het zijn de explosies, de glansrol van de schitterende open wereld van Panau en de creatieve manieren waarop Rico Rodriguez kan afrekenen met de enorme hoeveelheden vijanden, die Just Cause 2 interessant maken. Gamers die van spellen houden waarin een goed inhoudelijk verhaal wordt verteld, kunnen Just Cause 2 beter links laten liggen. Just Cause 2 biedt daarentegen genoeg ruimte om een bijna kinderlijke drang naar actie te verzadigen. Avalanche Software heeft het spel letterlijk zo knallend mogelijk gemaakt, en ervoor gezorgd dat de kogels je om de oren vliegen. Wanneer je in bent voor wat ouderwets knalwerk, is de open wereld van het eiland Panau absoluut de moeite van het bezoeken waard.

Pluspunten

+ Actie staat centraal
+ Panau is schitterend
+ Grote diversiteit

Minpunten

- Flinterdun verhaal
- Matige tussenfilmpjes

Cijfer: 8,0

Titel Just Cause 2
Platform PlayStation 3, Xbox 360 en pc
Ontwikkelaar Avalanche Studios
Uitgever Square Enix
Releasedatum inmiddels verschenen

Reacties (104)

Wijzig sortering
Dit spel hoort een 10 te krijgen!! Als GTA op iedere review site met minstens een 9 wordt beoordeeld. Alsof in dat spel een sterk verhaal hangt!! Of dat er een leuk filmpje tussendoor komt!! NOT. Maar het was wel een knal game waar je uren in kon verdwalen.

Heb de story mode ook al gespeeld. Er blijven nog genoeg faction missies over om te spelen. Het blijft leuk om nieuwe plaatsen te ontdekken. Dit is echt een must have game, balen alleen dat er geen online mode inzit.

PS, de limited edition maakt het spel wel makkelijker. Je kan direct aan het begin al volledig geüpgrade wapens downloaden.
Ik vind juist dat Tweakers games over het algemeen veel te hoog beoordeeld, het lijkt er bijna op alsof er geen slechte games meer zijn...
Tweakers reviewed over het algemeen geen slechte spellen.
Tweakers reviewed over het algemeen geen slechte spellen.
Ja, vreemd he... Ook zo vreemd dat het allemaal spellen zijn van grote uitgevers... En dat ze zoveel adverteren op Tweakers....
Ik meen dat C&C4 toch echt een negatieve review had. En dat terwijl Tweakers overduidelijk flink gesponsord was (fullscreen advertentie op de achtergrond).
cnc 4 kreeg een voldoende echter was een 6,5 al veeeels te hoog.... verder vond ik het verassend dat de review al snel van de voorpagina verdween~!
C&C4 kreeg een score van 75 van PC Gameplay, die normaal gesproken niet te beroerd zijn om een spel onvoldoende te laten scoren, dus dan is 6,5 nog best laag.
Als een 6,5 een negatieve review is, dan weet ik het ook niet meer. Een 6,5 is een voldoende. Wanneer is de laatste keer geweest dat een game een 5 heeft gescored? Reviews zijn er om lezers te informeren, dus dan review je ook slechte games zodat mensen ze niet kopen. Tenzij tweakers opeens een andere waarderings methode gebruikt, van een 6 tot een 10?
Vreemd he, grote uitgevers die adverteren op een grote technologiewebsite.
8)7
Dat is ook het punt, elke game krijgt een hoog cijfer. Gemiddelde licht zelfs tussen de 7 en 8. Je kan niet voordat je een spel reviewd zeggen of die goed of slecht is.
8)7
Dat is ook het punt, elke game krijgt een hoog cijfer. Gemiddelde licht zelfs tussen de 7 en 8. Je kan niet voordat je een spel reviewd zeggen of die goed of slecht is.
Of de spellen die Tweakers.net slecht vind slaan ze gewoon over. Vind ik niets mis mee, ik lees liever over de games die wél goed zijn. En er is ook wel iets voor te zeggen om spellen die slecht zijn gewoon géén aandacht te geven in plaats van ze nog het voorrecht te geven om er een artikel over op de frontpage van Tweakers te zetten. ;)
Hoe weet je van te voren of iets goed of slecht is als je het nog niet gespeeld hebt. tenzij tweakers opeens psychics inzet voor hun spellen review selectie...
Hoe weet je van te voren of iets goed of slecht is als je het nog niet gespeeld hebt. tenzij tweakers opeens psychics inzet voor hun spellen review selectie...
Het is toch ook niet gezegd dat ze de spellen waarvan ze géén reviews maken ook niet uitgeprobeerd of aangeraakt hebben?
Zo moeilijk is het toch niet lijkt me; je probeert een hoop spellen en degenen die je goed genoeg vindt daar schrijf je een uitgebreide review over en over de rest niet. Wat heeft dat nou weer met psychics te maken?

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 8 april 2010 15:12]

@ Kaluro2
Tweakers reviewed over het algemeen geen slechte spellen.

reviews: Rogue Warrior

[Reactie gewijzigd door rickmasselink op 7 april 2010 19:17]

niet alleen tweakers, tegenwoordig krijgt geen enkel spel nog een onvoldoende als het reclamebudget groot genoeg is. De reviews zijn tegenwoordig over het algemeen zeer oppervlakkig, het lijkt alsof reviewers niet meer weten wat grondig reviewen betekent.
En ik vind dat dit spel een 6 hoort te krijgen.

Het verhaal gaat nergens over en na een uurtje ben je het doelloos rondrijden/dingen slopen ook wel zat. Vooral omdat de besturing echt ronduit slecht is (op pc) en je veel te snel irritante police mannetjes achter je aan krijgt (zodat je dus eigenlijk niks kan slopen).

Ik zou het een 6 of mischien nog een 7 vinden, absoluut geen 10!
e veel te snel irritante police mannetjes achter je aan krijgt (zodat je dus eigenlijk niks kan slopen).
Dat had je in GTA toch ook.

Ik vind het juist wel goed te doen, ik speel wel met een xbox controller op de pc want ik vond de besturing met toetsenbord/muis veel te controller achtig aanvoelen.

Het verhaal gaat inderdaad nergens over, maar de gameplay is zo absurd dat het mijn niet echt stoort, het pas er wel bij.

De politie is ook makkelijk kwijt te raken als je een beetje offroad gaat en wat banden kapot schiet.

Een klif af rijden en dan de parachute opentrekken is een van mijn favoriete ontsnappings manoeuvres.

Ik vind een 6 veel te laag, een 8 vind ik een mooi cijfer voor deze game, misschien zelfs iets meer omdat het zich toch wel redelijk onderscheid van de meeste games.
En daarom vind ik GTA ook niet heel bijzonder ;)

maargoed ieder z'n eigen mening hé ;) een 10 vind ik in elk geval niet rechtvaardig
Het enige supergave van dit spel is de bewegingsvrijheid die je hebt, + dat het ongelooflijk groot is. Dat is tof, maar als daar verder niets bij komt kijken, vind ik het al erg snel saai worden. Erg jammer juist, een combo zou pas die 8-9 echt waard zijn.
Dit spel hoort een 10 te krijgen!! Als GTA op iedere review site met minstens een 9 wordt beoordeeld. Alsof in dat spel een sterk verhaal hangt!! Of dat er een leuk filmpje tussendoor komt!! NOT. Maar het was wel een knal game waar je uren in kon verdwalen.
GTA ondersteund tenminste nog XP en dit spel niet. Daarom alleen al verdiend het een lager cijfer. Een 8 is zelfs nog te hoog. Verder worden er nooit tienen gegeven. Dat is alleen op school zo en dat wordt slechts een enkele keer gegeven.
Nja wie weet wat konden ze allemaal niet met DX10 en hoger.
Ik heb hem sinds vorige week voor de PC, moet hem via Steam installeren wat overigens niet helemaal vlekkeloos verliep maar uiteindelijk kreeg ik hem geïnstalleerd. Eerste indruk is goed, maar ik merk echt dat er een duidelijke vertraging aanwezig is vanuit de besturing. Dit kan ook aan de te hoge instellingen liggen maar vond het nogal vreemd.

Na tien minuten het spel gespeeld te hebben zat ik op gegeven moment vast. Ik gebruikte mijn grappling hook en hij bleef in een bepaalde positie staan, helemaal gefreezed. Kon verder niks meer anders dan het spel afsluiten. Vond dat erg jammer en heb hem sindsdien ook niet meer gespeeld, maar ook mede door tijdgebrek :P

Toch maar even een mailtje doen naar Ubisoft denk ik maar.
Vsync uitschakelen hielp bij de demo wel flink om de besturing wat sneller te krijgen, misschien ok een tip voor de volledige versie?
Dat had ik al geprobeerd, scheelt iets inderdaad, maar veel niet. Wat ik wel verwacht van Ubisoft is dat er nog een patch komt voor de PC die dit soort slordige foutjes corrigeert. Misschien was het een zeldzaamheid dat ik die "bug" kreeg, maar het spel is natuurlijk nog erg jong, dus Ubisoft heeft in ieder geval de aandacht voor de gebruikers neem ik aan :)
Toch maar even een mailtje doen naar Ubisoft denk ik maar.
Wat heeft Ubi ermee te maken? Ik schrok even, ik dacht meteen "drm", maar volgens mij heeft Ubisoft niets met deze titel van doen, wel?
Ik ben blij te zien dat iemand anders ook vraagtekens plaatst achter de besturing. Er is bij mij duidelijk sprake van een soort vertraging tussen mijn input en het personage (niet te vergeten de vreemde ghost die ik zie achter mijn hoofdpersonage als hij beweegt..mijn monitor heeft geen ghosting :P)
Mijn pc is sowieso vrij goed, en lagere instellingen maken geen verschil.
Ik vind dat je dit spel niet kunt vergelijken met GTA4, omdat GTA4 toch wel wat meer realistischer is. Als ik zo de filmpjes zie is het gewoon pure actie en is er niet echt nagedacht aan realisme, zoals het overnemen van een voertuig, het lijkt net alsof hij net als één of andere krachtige magneet er na toe trekt ipv er naar toe springt. iig geen spel voor mij. Voor de rest zien de graphics er wel redelijk uit. Moet me denken aan Farcry 1

#edit

GTA4 ;)

[Reactie gewijzigd door Crp op 7 april 2010 15:48]

Indeed, of wat te denken van je parachute die 2 meter boven de grond nog helemaal werkt. :)
GTA realistischer? GTA4 misschien, maar GTA3, Vice City en San Andreas waren echt net zo absurd. En dat maakte voor mij die spellen ook heel leuk, itt GTA4.
Ik heb hem al een tijdje op de PC.
Hij draait op 1920-1200 met alles max. en ik vind hem serieus niet mooi.
De filmpjes en alles zien er ook veel mooier uit dan in werkelijkheid..
Iemand nog meer dit ondervonden?
Raar. Ik draai hem net niet op het allerhoogst en ik vind het echt PRACHTIG. Als ik op een berg sta is het uitzicht echt adembenemend...
Ik vind dit juist één van de mooiste spelletjes die ik heb gespeeld, vooral als het gaat om 't eiland zelf. De verschillende types natuur (woestijn, jungle, grasvlaktes, stranden, bergen), de dag/nacht cyclus en de weerseffecten zijn allemaal prachtig.

De enige uiterlijke minpunten zou ik leggen bij de animaties en de af en toe wat onvoorspelbare physics, en het feit dat het spel niet voldoende getest lijkt voor de pc. Ik had zelf weinig last van bugs, maar de besturing van Rico had veel strakker gemoeten. Nu lijkt het in drukke gevechten wel alsof je dronken bent, zo langzaam reageert het spel op je muisbewegingen. Met superveel fps is 't beter te hakken, dus heb ik zelf m'n resolutie maar omlaag geschroefd, wat er overigens nog steeds heel mooi uitziet. Tegenover die slome input staat dan wel dat er standaard een soort auto-aim in zit, maar dat voelt dus weer een beetje goedkoop.

Hier en daar is de audio een beetje vreemd (vooral afstand van de bron is vaak onduidelijk), en de heat levels lijken ook een beetje onderhevig aan willekeur. Soms heb je na 't opblazen van één watertoren een half leger op je dak, en soms is de meter compleet vol, en komt er alleen af een toe een jeep aangereden.

Maar alle bezwaren gaan simpelweg de deur uit op 't moment dat je een legerbasis aanvalt, snipers uit torens trekt, gastanks opblaast, om vervolgens de helikopter die de boel komt versterken te kapen, daarmee de rest van de basis te vernietigen en op twee kilometer hoogte boven de jungle eruit te skydiven om zo aan de rest van de backup te ontsnappen. En dat is dan nog maar één van de vele manieren waarop je een uurtje Just Cause 2 kan vullen.
Heb het bij een vriend gespeeld en vindt het eigelijk ghewoon een soort van GTA maar dan op een tropisch eiland :P
heb het net een heel stuk doorlopen en het is inderdaad een soort mix van GTA / FarCry2. Verhaal gaat nergens over maar de combinaties van erg goede graphics, een _enorm_ gevarieerd eiland (echt, je kan alles meemaken daar, van metropolen tot havens, woestijnen en besneeuwde toppen tot raketlanceerinrichtingen tot een soort bermudadriehoek-achtig gedeelte) en het feit dat dingen opblazen gewoon lachen is maken dit echt een vet spel

wat ik nog niet in de review teruglas is dat er ook wel echt fouten zitten in bijvoorbeeld de besturing. Het gebeurt nog wel eens dat je iemand volpompt met lood maar dat je niks raakt, en ook dat je maar wat wegschiet en dat dat dan op eens wel raak is. Cool hoor dat je op een auto kan staan en de bestuurder lek schieten maar als je niet raak kunt schieten is dat nogal irritant.

[Reactie gewijzigd door Garma op 7 april 2010 10:01]

Bermudadriehoek achtige gedeelte is een easter egg op de serie lost! Op het strand zie je ook een tekst staan met "Search --->" en als je die pijl volgt en een beetje heel goed zoekt zie je het luik wat ook in de serie voorkomt.

Buiten dat feitje om, is het inderdaad een zeer vermakelijk spel, de graphics zijn zeer te spreken en de actie is geweldig. Dankzij de grapling hook kan je echt alle kanten op. Zo heb ik geprobeerd om een vliegtuig aan de vliegtuig te koppelen, vervolgens met 1tje de lucht in en dan in de lucht in de andere zien te komen. (nog best lastig!)

Maar, jammer dat er toch nog redelijk wat bugs in zitten, het verhaal is inderdaad niet goed, maarja, daar koop je de game eigenlijk ook niet voor.
Ook denk ik dat ik het spel al snel ga neerleggen, het is leuk, net als in GTA om rond te kloten, maar dat begint na een uurtje ook wel te vervelen.
Ook gaat het nog wel een tijdje duren om het spel 100% te completen, die mini dorpjes doorzoeken begint heeeel erg snel te vervelen. (al is het wel nodig voor de upgrades, dus dat zorgt ervoor dat je tijdens de 'campaign' al op jacht gaat, anders zal niemand het uberhaubt in zijn hoofd halen die dingen te zoeken)
Bermudadriehoek achtige gedeelte is een easter egg op de serie lost!
Offtopic, maar je bedoelt denk ik een persiflage of een parodie op Lost.

Een easter egg is een verborgen functie in een game of app. Dat hoeft elkaar natuurlijk niet uit te sluiten, maar een easter egg kan niet "op" iets zijn. ;)
een easter egg verwijzend naar Lost dan? Easter eggs verwijzen juist vaak naar andere games of andere media.
Ik zelf heb alleen de storyline gedaan, het aanmodderen in het spel zelf (ala GTA) begint snel te vervelen.
Het proberen unlocken van de 100% (en unlocks) vondt ik zelf helemaal niets, veeelste veel herhaling en heb dan ook gewoon een trainer aangedrukt voor de unlocks.
Ik heb het spel op de PC uitgespeeld. wat ik echt mis, en ook niet in de review zie terugkomen, is het ontbreken van multiplayer. Moest je dit spell in co-op kunnen spelen of elkaar achterna vliegen, zou dat echt een meerwaarde geven. Dit maakt het spel voor mij echt niet compleet, duidelijk minpunt dus.
Beetje raar minpunt lijkt mij. Omdat jij denkt dat het met MP leuker is (denk ik zelf ook hoor, stunten met meerdere mensen) en dat het er niet in zit, is het gelijk een minpunt voor jou? Ik zie het meer als "jammer, had zeker tof geweest", maar een minpunt? Een tikkeltje te zwaar misschien.
Ik zou dat pas als een minpunt zien als bijvoorbeeld de MP e wel rin zat, maar gewoon slecht zou zijn uitgewerkt.

Maar goed, nu ik erover nadenk is het natuurlijk ook een wat persoonlijke mening ;)
Ik vind persoonlijk een MP optie wel echt iets toevoegen aan een game, dat ze dit niet in de game hebben zitten vind ik ook een nadeel, de nadelen die opgenoemd zijn in de review vind veel minder belangerijk. :)
Ik heb onderhand zelf de storymode doorgespeeld. Het verhaal is inderdaad niet erg sterk maar als je van pure actie en explosies houdt is het een zeer vermakelijk spel!
Is dit spel geschikt als 'casual game' (daar gaan we weer ;) )?
M.a.w., kun je gewoon tussendoor effe een potje knallen?
Heeft die gozer een parachute verslaving?
In iedere situatie in de trailer trekt ie aan ze touwtje... En POEF! Daar komt weer een luchtzak uit z'n achterste zetten... Hoop niet dat dat de complete verhaallijn betreft...
Je hoeft niet altijd je parachute te gebruiken, maar let maar op, als je het speelt blijf je het maar doen.

Fantastisch spel, lekker verslavend en heerlijk onrealistisch.
Enige punt van kritiek, de auto's rijden echt poep. Maar goed, ik vlieg toch overal naar toe.
;) Dat is idd zo ongeveer de hele verhaallijn. Totaal niet realistisch, maar wel leuk... alleen voor even dan.
Ik heb me al kostelijk geamuseerd met dit spel. van de storyline trek ik me niet zoveel aan ik loop, vlieg, vaar,.. lekker wat rond en blaas de boel op :)
ook moet je geen monsterpc hebben om dit spel deftig te kunnen spelen op 1920x1200 draai ik alles op high met mijn 8800gt sli en q9450.
voor mij is dit een absolute aanrader de perfecte gta, bf, crysis combo :+
Inderdaad, het viel mij ook op dat je met een redelijke pc alles vol kan opentrekken, en dat oudere pcs deze game ook nog makkelijk kunnen spelen.

De plaatjes zijn misleidend, op de pc is alles echt knalstrak, een pietsje mooier :)
Laptops daarintegen :/

Nuja, niet over een kam scheren.
Bij dit soort multi-platform games begint bijna boeiend te worden welke fijner speelt.
Ik overweeg deze game te spelen met x360 controller op de pc maar misschien is muis toch wel handiger, het is het fijnste om niet te switchen want dat is vaak rampzalig voor je besturingsgevoel van de game.

Hoe is de besturing op de x360?
Best lastig op momenten. Hangend aan je parachute op een boomtak richten om je grappling hook op te schieten is niet te doen
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True