Door Jan Laros

Freelance redacteur

Just Cause 2

Intro en verhaal

In 2006 bracht Eidos Just Cause uit voor pc, PlayStation 2, Xbox en Xbox 360. De game was ontwikkeld door Avalanche Studios en werd neergezet als een free-roaming game met een enorme te verkennen spelwereld, veel missies en een grote lading side quests. Just Cause werd redelijk ontvangen en verkocht ook aardig, maar het grootste verwijt dat gamers de ontwikkelaars maakten, was dat de game saai en het verhaal te lineair zou zijn. Inmiddels is Eidos overgenomen door Square Enix, maar Avalanche is onverminderd aan het werk gezet om een vervolg op Just Cause te maken. In het tweede deel moest de nadruk voor de ontwikkelaars liggen op de twee grote pijnpunten die waren aangedragen door de spelers van Just Cause; variatie en free-roaming.

Just Cause 2 heeft opnieuw de hoofdrol gereserveerd voor de rauwe Rico Rodriguez. De held moet achter zijn voormalige baas Tom Sheldon aan, die gedeserteerd lijkt te zijn en waarschijnlijk de zijde van de vijand heeft gekozen. Op de eilandengroep Panau moet Rico de zittende dictator ook nog afzetten, dus het is de hoogste tijd om door zijn vrouwelijke collega uit een vliegende helicopter te worden getrapt. Rico trekt zijn parachute open en kan meteen aan de slag om de vijandige Panau-bewoners onschadelijk te maken en gedropte informatie te achterhalen. De helicopter wordt namelijk vanaf de grond beschoten en in alle consternatie laat de collega van Rico belangrijke informatie uit de heli vallen. Aan Rico de taak om alles terug te halen.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.