Specificaties Standaard (Aluminium) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master CUBE mini Review

gekke-gerrit 7 maart 2014, laatste update op 7 mei 2014, 808 views

Cooler Master CUBE mini

Pluspunten

• Stabiel ook voor de iPad mini
  • Werkt met Cooler Master Yen Folio
  • Geen oplader
  • Gaat 'alle' generaties apparaten mee
  • Apparaat goed te bedienen
  • Stevig
  • Glijd niet weg

Minpunten

• Minder praktisch voor telefoons door opstaande rand
  • Nog niet overal te koop

Breng mij naar boven!

Afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest met het ontwikkelen van mobile applicaties. Ik ben tijdens het ontwikkelen druk in de weer met zowel mijn iPad als iPhone. Om ook deze apparaten een mooi plekje te geven naast mijn muis, toetsenbord, speakers en beeldschermen is een standaard handig maar wel een standaard van goede kwaliteit! Ik heb twee standaarden getest en hier heb je de bevinding van de Cooler Master CUBE mini.

Lees hier de review van de JAS mini

Breng mij naar boven!

Specificaties netjes van Cooler Master's zijn website gestolen :)

Model R9-TPS-JSMS-GP
Apparaten Smartphones en tablets tot 8"
Materiaal Plastic, Rubber, Aluminium
Afmetingen128mm x 54mm x 29mm
Gewicht158 gram
Garantie 2 Jaar

Breng mij naar boven!

De CUBE mini in de verpakking.
Op de vermelding staat vermeld dat het voor tablets en smartphones is tot 8".

De standjes van de CUBE mini.

En uiteraard de bijbehorende boekjes.

Breng mij naar boven!

Mijn eerste reactie toen ik de CUBE mini uit de verpakking haalde was: "Wow! Wat is dat ding zwaar" en dat klopt, want de poot van de CUBE is een massief blok aluminium. De eerste indruk van de CUBE mini is in ieder geval goed!

Zijaanzicht: Hier zie je al dat de CUBE mini geen afslank dieet volgt.

CUBE mini uitgeklapt.

De aluminium poot is ruim 15mm dik!

Op de achterkant staat het logo van Cooler Master netjes verwerkt. Het is niet te opvallend!

De CUBE mini van voren. Alles wat zwart is bij de CUBE mini is van rubber. Lekker zacht en voorkomt het glijden en krassen.

Hier zie je de iPad mini in de standaard in landscape stand. Dit werkt nog steeds goed! Hij is stabiel ook als je hem gebruikt!

De iPad mini in de standaard in portret stand. Dit werkt hartstikke goed.

De iPad werkt ook nog met de Cooler Master Yen Folio. Dit is een pluspunt voor Cooler Master. Het docking station van Apple werkt bijvoorbeeld niet met zijn eigen hoesjes. Het is super vervelend als je telkens je hoes van je iPad of iPhone moet halen om hem neer te zetten.

De iPad mini vanaf de zijkant in de CUBE mini

Tijdens een open dag van Windesheim is het altijd de bedoeling dat je als student iets laat zien wat jij hebt gemaakt. De CUBE mini is goed door de praktijktest heen gekomen. Ik heb de Whiskybase.com iPad app de hele dag kunnen demonstreren zonder problemen.

Vergelijking met de JAS mini.

Breng mij naar boven!

De CUBE mini is een zeer netjes afgewerkt product. Het rubber zorgt ervoor dat de CUBE mini en het apparaat zelf niet van zijn plaats af komt.
Ik vind hem minder geschikt voor mijn iPhone, omdat de opstaande rand van de CUBE mini half over mijn 'home button' heen komt en dat maakt de bediening een stuk lastiger.

Omdat de CUBE mini zo zwaar is zorgt het ervoor dat je de iPad mini ook goed kan bedienen in landscape. Hij is dan een stuk stabieler dan de JAS mini. Momenteel (as we speak) staat de CUBE mini links naast mijn beeldscherm en mijn iPad mini staat in de CUBE mini. Zo zie ik makkelijk mijn mining rig in de gaten houden. Ook vind ik het niet erg dat er geen oplader in de CUBE mini zit. Hierdoor kan ik elke tablet en telefoon in het apparaat blijven gebruiken. Mijn accu gaat nu ook langer mee, omdat ik hem niet overlaad met het gevolg dat mijn accu dan stuk gaat.

Mocht je een goede houder zoeken voor je iPad mini of andere tablet dan is dit zeker een aanrader.

Kost tussen de 20,- en 25,- Niet heel goedkoop maar je krijgt er kwaliteit voor terug!

Breng mij naar boven!http://i481.photobucket.com/albums/rr178/gekke-gerrit/Coolermaster/other.pngMocht je op- of aanmerkingen hebben, laat het mij weten!

Special Thanks to my lovely girlfriend Teresa :D voor het verbeteren van mijn review! _/-\o_

Heb jij ook een Cooler Master CUBE mini?

Mooi review, net als je JAS mini review. Ik snap alleen niet je opmerkingen over het opladen/overladen?

Mij lijkt het juist fantastisch dat je gsm/tablet in een standaard ook laad. Bij voorkeur draadloos. Het is allemaal 5V USB en overladen doen accu's al jaren niet meer. Sowiso is het beter om je (moderne) accu continue zo vol mogelijk te hebben. (diep)ontladen en laden is juist funest.

[Reactie gewijzigd door RJVG op 22 maart 2014 23:17]