Cooler Master Yen Folio voor iPad mini Zwart Review

gekke-gerrit 3 september 2013, laatste update op 7 mei 2014, 2.332 views

Cooler Master Yen Folio voor iPad mini Zwart

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik.
  • iPad In en uit de hoes gaat gemakkelijk
  • Goede afwerking
  • Fijne structuur
  • Portret stand
  • Lockfunctie dmv magneten
  • Past nog steeds in mijn jaszak!
  • Ipad mini retina past ook!

Minpunten

• Lastiger om hem goed in de typestand te zetten
  • Hoek zakt naar beneden

Breng mij naar boven!

In mei 2013 heeft mijn schoonvader een iPad Mini voor mij meegenomen uit Hong Kong, uiteraard op mijn verzoek en netjes 2600 Hong Kong Dollar voor betaald wat welgeteld 260 euro is.
Voordat mijn schoonvader terug kwam met de iPad Mini, had ik de eerste Ebayhoesjes al binnen. Ik probeerde tijdens het aanschaffen van de hoesjes erop te letten of je hem ook in de readerstand (ook wel bekent als portret stand) kon zetten. Het excuus om überhaupt een iPad te kopen was namelijk: "veel digitale boeken van school en die kan ik dan makkelijk lezen." Ik heb twee hoesjes gekocht één die 360 graden kan draaien en één die het zelfde is als de Apple Smart Cover maar dan met achterkant bescherming.

Cooler Master heeft mij de mogelijkheid gegeven om de Yen Folio uit te proberen.

Breng mij naar boven!

Specificaties netjes van Cooler Master's zijn website gestolen :)

Carbon textuur met rubbercoating frame
Smart cover en achterkanthoes in één
Vier kijkhoeken
Automatische slaap- en wekfunctie door middel van magneten
Microfiber linnen beschermt het beeldscherm en de achterkant

Materiaal:Polycarbonaat, Microfiber, Polyurethaan
Afmeting (B/H/L):203 x 139 x 12 mm
Garantie:DOA (Death On Arrival)
Kleur: Midnight Black, Sky Blue, Silver White, Golden Bronze, Charcoal Gray

sleep/wake functie dmv magneetjes

Ze hebben een aantal leuke kleurtjes!

Breng mij naar boven!

Voeluhhh!! Je kan nu even voelen hoe het materiaal voelt. leuk voor in de winkel!

Voor alle mensen die niet weten wat Yen is. Cooler Master heeft er werk van gemaakt zodat je het kan begrijpen! Ik kom hier nog wel even op terug :)

De achterkant geeft de vier mogelijke standen weer. Ik heb er nog één extra ontdekt :+)

Microfiber linnen beschermd de achterkant tegen krassen. Het linnen voelt zacht aan en geeft het vertrouwen dat de iPad beschermt is tegen krassen. Wel ervoor zorgen dat er geen zand oid tussen je ipad en de hoes komt, want hoe zacht de stof dan ook is, krassen krijg je gegarandeerd!

Het installeren van de iPad gaat zoals verwacht heel gemakkelijk! je schuift hem (zoals afgebeeld) rechts naar binnen toe en je zorgt dat de volume knoppen als eerst in de hoes zitten. daarna aandrukken en tadaa! je iPad zit vast in de hoes!

Wanneer de Ipad in de hoes zit, ziet het er ongeveer zo uit :)

De duidelijke vouwlijnen maken natuurlijk deze iPad hoes tot de Yen, de Y is duidelijk zichtbaar en daar dankt hij ook zijn naam aan!

De randen zijn echt super strak afgewerkt met de gripgevende rubbercoating Voor elke in/output van de iPad is er ruimte gemaakt!

In plaats van een grote opening aan de onderkant heeft Cooler Master ervoor gekozen om een grill te maken. ik vind het er mooi uitzien en het geeft mij niet de indruk dat dit het geluid belemmerd.

Aan de achterkant staat in het klein en vooral niet opvallend de naam van de fabrikant.

De vier kijkhoeken + 1 extra :)

Landscape kijkhoek 70°

Landscape kijkhoek 65°

portret kijkhoek 45°

Landscape kijkhoek 10°

Landscape kijkhoek 55° ? (door mijzelf ontdekt maar niet aan te raden omdat je dan je microvezel linnen aan de buitenkant hebt :)

Chinese iPad hoes

Toen mijn Chinese iPad hoes aan kwam zat er een scherpe rand plastic aan, die heb ik er eerst afgeschuurd met schuurpapier 600. Inmiddels is de plek waar ik heb geschuurd vies geworden omdat dit niet zo glad is in vergelijking met de rest van mijn hoes. De zijkant is al behoorlijk aan t slijten en de steken laten al los. Ik baal ervan dat ik niet een portret stand heb zodat ik hem makkelijk kan neerzetten. Dan heb ik die 360° draaibare hoes nog, tja, laat ik het daar maar niet over hebben. De sleepfunctie doet het niet goed. Hij is enorm dik en hij valt uit zijn positie zodra je er tegenaan blaast. al zou hij blijven staan. Hij neemt in portret stand net zoveel ruimte in als in landscape. Makkelijk naast je laptop neerzetten in krappe ruimtes (tafels met studenten + laptops) gaat dan niet echt.

Nog een foto als hij staat. Als je goed kijkt zie je nog wel die plastic naad/ scherpe rand waar ik het over had.

Wat ik wel fijn vond aan de Chinahoes is dat hij, wanneer je hem oppakt niet de hoek naar beneden zakt zoals de Yen Folio wel doet.

Een pluspunt voor de Yen Folio is zeker dat hij lekker vasthoud wanneer je hem als een driehoek hebt opgerold. fijner dan de Chinahoes omdat hij een meer puntige driehoek vormt. Als ik mijn iPad vast houd, hou ik hem altijd op deze manier vast omdat de bezel van de iPad Mini best klein is.

Om de Yen Folio in de typestand van 10° te krijgen moet ik wat meer moeite doen dan voorheen. Maar als hij er eenmaal in staat staat hij ook solide en stevig.

Breng mij naar boven!

Al met al vind ik de Yen Folio een dikke winnaar! Voor de iPad Mini is het de eerste in zijn soort. Dit type zocht ik al een hele lange tijd. voor de iPad overal te krijgen. Voor de iPad Mini nooit kunnen vinden tot nu!
Hij staat zeer stabiel. Het carbon voelt wat glad aan maar de rubbercoating maakt dat allemaal goed! Grip genoeg!

Over de duurzaamheid van de Yen Folio kan ik nu nog niets zeggen. Zeer binnenkort gaat hij met mij mee, terug naar waar de iPad vandaan kwam. Hong Kong. lekker op vakantie in een warm land en dan zullen we zien hoe hij zich houd in een warm, benauwd en zweterig/zweethanden klimaat. Ik zal proberen deze review zo nu en dan bij te werken met een nieuwe status.

Update 25 november 2013
Inmiddels heeft hij de reis van Hong Kong erop zitten.Hij ziet er nog als nieuw uit! Na al die maanden zit er nog geen krasje op mijn iPad en de hoes toont ook geen enkel spoor van slijtage! echt een kwaliteitsproduct!

Ik neem vaak mijn ipad mee naar mijn vriendin, dan doe ik hem normaal in mijn binnen jaszak. Ook dit past nog steeds!
Ik zeg doen!

http://i481.photobucket.com/albums/rr178/gekke-gerrit/Coolermaster/other.pngMocht je op of aanmerkingen hebben, laat het weten!

Heb jij ook een Cooler Master Yen Folio voor iPad mini Zwart?

Nooit gedacht dat iemand zoveel kon schrijven over een hoesje :P
Maar je doet het wel zonder dat het saai is om te lezen of dat je maar een beetje loos aan het ouwehoeren bent :)

Mooie review en goede, duidelijke foto's.
Informatief duidelijk artikel met duidelijke fotos. Ik heb er inmiddels eentje aangeschaft!
Dank je wel voor het compliment! ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen met je keuze! :)
Allereerst dank voor je review.
Ik heb deze cover sinds vandaag om mijn nieuwe iPad mini Retina zitten. Ik was even bang dat het niet zou passen vanwege de grotere afmetingen van de Retina, maar dit lijkt geen probleem. Daarom ook deze reactie. Ik hoop dat nieuwe kopers er wat aan hebben :)