Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 27 januari 2021

Samsung Galaxy S21 & S21 Ultra - Op de rem voor onderscheid en betere prijs

Met de Galaxy S21 Ultra haalt Samsung alles uit de kast. Het toestel heeft een helder en mooi oledscherm en een camerasysteem met een goede nieuwe primaire sensor en twee veelzijdige telecamera's. De S21 Ultra is 100 euro goedkoper dan zijn voorganger, maar biedt een groter onderscheid ten opzichte van de S21 en S21+. Het is daardoor een van de meest complete smartphones die je kunt kopen, al is het jammer dat er geen lader wordt meegeleverd en dat de opslag niet meer is uit te breiden. Als je het niet erg vindt dat je telefoon wat groot en zwaar is, en je wilt geen concessies doen, dan is het zaak de S21 Ultra mee te nemen in je overweging. Lees verder »

Pluspunten

• Bijzonder goed en veelzijdig camerasysteem
  • Zeer vloeiende Android-ervaring
  • Prachtig helder scherm met adaptieve verversingsfrequentie
  • Fijne nieuwe vingerafdrukscanner
  • Goede accuduur

Minpunten

• Soms maakt de camerasoftware gekke foutjes
  • Geen lader meegeleverd
Tweakers zegt: Ultimate

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
mouse86 19 april 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zwart

Wat een fijn toestel! Niet te groot, fijne accuduur, lekker vlot, zeer mooie foto's, prachtig geluid, prachtige selfie camera... Kortom ik ben ontzettend blij als upgrade van mijn s10.

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid fingerprint sensor
  • Batterij duur veel beter dan m'n oude s10

Minpunten

• Niets?

Aesic 20 december 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zilver

De opvolger van mijn Note 20 Ultra. En een waardige opvolger ook, lees vooral mijn uitgebreide review voor zoveel mogelijk duidelijkheid.

Pluspunten

• 120hz
  • Snel

Minpunten

• Duur

swhnld 13 februari 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 128GB opslag, Zwart

Meestal koop ik 1 keer per jaar een nieuw toestel. Uitzondering was de Samsung Note 8 welke ik 3 jaar had en vorig jaar verving voor de Oneplus Nord, en nu al weer voor de Samsung S21 Ultra vanwege de software.

Pluspunten

• Mooi scherp scherm
  • Fijne software schil
  • Stereo speakers
  • Optische zoom 30x
  • Dual sim plus eSim

Minpunten

• Gewicht
  • Scherm te helder automatisch
  • Geen oplader voor bijgeleverde USB-c kabel

Kaassaus3 30 maart 2022 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 128GB opslag, Zwart

Ik kwam van s9 64gb af dit voelt als ik van n slome wagen komt naar n supercar gaat heb m officieel 1 week all en nogsteeds onbegrijpelijk voor worden

Pluspunten

• 12 gb
  • 1440p met 120hz
  • Goeie accuduur
  • Hele goeie camera's

Minpunten

• Bixby
  • Bloatware
  • Niets

Bart Flevo 9 november 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zwart

Afgelopen week tijdens black-friday actie dit model gekocht ter vervanging van iPhone 7+. Installeren ging erg makkelijk, inclusief foto’s die ook in de cloud stonden. Foto’s zijn prachtig. Tijdens bellen is geluid uitstekend in tegenstelling tot iPhone, waarbij stem dun en ver weg klinkt.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Mooi scherm
  • Prachtige foto’s
  • Android 11 werkt soepel
  • 4 jaar updates

Minpunten

• Geen

JordydG1998 13 augustus 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 128GB opslag, Zwart

Grote, ietwat zware telefoon. Is wat minder praktisch dan een klein formaat maar de telefoon is daarom wel super snel, goede batterij, prachtige camera en super mooi beeld op 120HZ.

Pluspunten

• Camera
  • Beeld (120HZ)
  • Behuizing
  • Snelheid
  • Batterij

Minpunten

• Prijzig
  • Ietwat groot en daardoor soms onpraktisch

mt21 21 april 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zwart

Beroerde service Samsung S21Ultra256 GEEN oplader 25w 45w? okee...maar, oude opladers doen het niet ! Ná eerste nacht al leeg Klachtenafdeling niet te bereiken, alleen virtuele assistent (Sam), krijg niemand spreken, eerst Samsung messenger dan Whatsapp.. Uiteindelijk chat maar 20 mensen tegelijk, 1antwoord per 10min: 2,5 uur bezig! Samsung NOT!

Pluspunten

• Groot en duur

Minpunten

• zwaar en duur
  • geen oplader en oude opladers werken niet

HaruHaru 18 maart 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zilver

Mooi toestel, prachtig scherm, vlotte Android ervaring in combinatie met 120hertz scherm. Echter tegenvallende camera. Matige fotos, macro fotos niet scherm genoeg (mijn OnePlus 8T maakt mooiere) en slechte batterij gebruik (misschien ligt dat aan mijn toestel). Na volledig opladen, 5 minuten Twitter en staat al op 95%.

Pluspunten

• Super snel
  • Mooie scherm
  • Goede fotos in dag licht
  • Goed geluid.

Minpunten

• matige macro fotos
  • accuduur (?)
  • Trage animaties (zelfs na 0,5 multiplier)

heudeldepreu 15 februari 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zwart

Een razendsnel toestel met een prachtig scherm, goede accu die ook een paar uur aan mobiel gamen prima vol houdt, en een camera die geweldig of absoluut verschrikkelijk is. De meest inconsistente camera die ik ooit heb gezien op een smartphone, zelfs 3 updates na release.

Pluspunten

• Prachtige 120hz display
  • Goede prestaties
  • Uitstekende accuduur
  • Samsung DEX wireless
  • Optische zoom (3x & 10x) met prima stabilisatie
  • Combi-deal met buds pro & smart tag

Minpunten

• Inconsistente camera, overbelicht 90% van de foto's en maakt personen vaak lijkbleek
  • Prijskaartje

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zwart?