Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zilver

€ 1.030,90
Specificaties 6,8" • 3200x1440 • 256GB - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zilver Review

Aesic 20 december 2021, 671 views Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zilver

De opvolger van mijn Note 20 Ultra. En een waardige opvolger ook, lees vooral mijn uitgebreide review voor zoveel mogelijk duidelijkheid.

Pluspunten

• 120hz
  • Snel

Minpunten

• Duur

De Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

Welkom bij mijn review! Een tijd geleden heb ik een stukje geschreven over mijn eerdere telefoon de Note 20 Ultra 5G. Ookwel bekend als mijn stap naar het Android Ecosysteem. Daar ga ik het verder niet over hebben maar ik ga de vergelijking genoeg maken!

Wat kun je verwachten van de review? Dit!
  • Inleiding
  • De telefoon zelf
  • Software
  • Camera
  • Scherm
  • Accuduur
  • Design
  • Conclusie
De opvolger van mijn Note 20 Ultra, een waardige opvolger en eentje die een stuk langer zal blijven gok ik.
Deze telefoon is aangekocht omdat mijn vorige niet beviel, irritante randen, een pennetje die ik nooit gebruikte en eigenlijk best wel een ruk batterijduur. Vinden we dat hier terug? Nee. Deze telefoon heeft dat allemaal niet!

Maar wat wel?

De telefoon zelf
Ja, het heeft een hoop. De complete specificaties ga ik hieronder even kort opsommen.
  • Netwerk: GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
  • Afmetingen: 165.1 x 75.6 x 8.9mm
  • Gewicht: 227 gram
  • Gorilla Glass Victus met een Aluminum Frame
  • Single / Duo sim
  • Display: Dynamic AMOLED 2X, 120HZ, HDR10+, 1500nits
  • Display vervolg: 6.8" , 1440x3200 resolutie en een Screen to Body ratio van 89.8%
  • Origineel met OneUI 3.1, nu op OneUI4.0
  • Exynos 2100
  • Fingerpint. Accelerometer, gyro, proximity, compass en barometer
  • 5000mAh accu, 25w fast charging
  • IP68 rating
Pff wat een lijst, ik kan echt niet precies alles uitleggen helaas maar zo megabelangrijk is dat niet.

Software
Megabelangrijk want als dit al niet werkt hoe ga je dan de telefoon fijn gebruiken?
Gelukkig kan ik vermelden dat de software netjes werkt.
Ik ben persoonlijk niet s'werelds grootste OneUI fan maar het werkt en zolang het dat doet ga ik niet klagen.
Met OneUI4.0 is er niet veel veranderd, spijtig. Ik keek erg uit naar Googles thema dus het was een redelijke teleurstelling om te zien dat er zo goed als niks echt echt anders is.

Camera
Voor mij onbelangrijk maar voor jou wellicht heel belangrijk. Om een goed beeld van de camera te krijgen ben je beter af een andere review te lezen, sorry!

Scherm
Waar de Note 20 Ultra mij irriteerde doet de S21 Ultra dat juist niet. Het scherm is mooi vlak en heel responsief. Prachtige kleuren dankzij het AMOLED paneel en een hoge resolutie zorgen voor een scherm dat heel erg fijn is in het dagelijks leven.
Om 3 uur snachts wakker worden en je scherm als zaklamp gebruiken is ook nog een optie! Het gaat fel genoeg, ik kan niks zeggen qua zon gezien deze telefoon niet echt in die omstandigheden is gebruikt.

Om de volle 120hz altijd te benutten gebruik ik een app genaamd Galaxy Max HZ.
Het is lekker responsief wat zorgt voor een fijne gebruikservaring. Dankzij de mooie kleuren is het ook geen probleem om films, series of videos te kijken al raad ik wel een groter scherm aan daarvoor.

Accuduur
Superbelangrijk! Al helemaal voor mij als scholier. De telefoon is wellicht wel het belangrijkste wat ik elke dag meeneem. Zonder Spotify kom ik niet ver in de trein. Deze telefoon gaat met mijn gebruik opzich wel een normale dag mee. Een lange dag gaat hem niet worden.

In mijn dagelijks gebruik zitten de volgende apps:
  • Instagram
  • Spotify
  • Snapchat
  • TikTok
Hiermee probeer ik je een beeld te geven van mijn gebruik, de telefoon wordt zeker niet elke seconde gebruikt. Ik probeer hem zo veel mogelijk weg te leggen, daarmee zeggende was het een beetje een teleurstelling om alweer mijn telefoon op te moeten laden bij thuiskomst. Enfin, so be it.

Design
Hier kan ik eigenlijk wel kritisch zijn. Een gigantische bonk van een camera zorgt weer voor een telefoon die voor geen meter horizontaal in de hand ligt of vlak ligt. Het is niet s'werelds ergste dealbreaker maar toch iets wat erger was dan ik had verwacht.

Verder oogt de telefoon een heel stuk dikker dan de Note 20 Ultra.
Er zit een net gewicht aan wat de telefoon een premium feeling geeft wat ook wel mag voor deze prijs.

Qua schermdesign zul je mij niet horen klagen, er zijn geen gebogen randen die mij zo erg irriteren, het scherm is netjes afgewerkt en de rest van de telefoon ziet er netjes uit. Afgezien van de wat aparte designkeuzes kan ik er mee leven en ga ik er niet verder over klagen. Het is wat het is.

Aangekomen bij het eind gaan we het hebben over.. Is het je geld waard?
Als je van premium houdt en graag een van de twee grote spelers in je handen hebt dan ja. Absoluut.
De keus tussen iPhone en Samsung is voor velen toch best moeilijk vaak. Persoonlijk zal ik eerder de nieuwe iPhone 13 pro verkiezen boven deze telefoon.
Daar haalt niet vanaf dat deze telefoon uitstekend is. Als je langs de designkeuzes kunt kijken zul je zien dat de telefoon uitstekend is, snel is en vertical best fijn in de hand ligt. Over horizontaal gaan we het niet hebben.

TLDR: De telefoon is zijn geld waard indien je langs het design kunt kijken.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 256GB opslag, Zilver?