Tweakers zegt: 8,5

Poco F2 Pro (6GB ram) Blauw

Specificaties 6,67" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Arnoud Wokke - Nieuwsredacteur 29 juni 2020

Xiaomi Poco F2 Pro - Aanrader met veel asterisken

De Xiaomi Poco F2 Pro is de opvolger van de Pocophone F1 uit 2018 en de Mi 9T Pro van vorig jaar. Hij is groot, maar bevat dan ook een forse accu en een groot scherm. Dat scherm is weliswaar 60Hz, waar veel concurrenten een vloeiender scherm hebben, maar de maximale helderheid is heel hoog, de kleuren zijn goed en het heeft geen gat of inkeping voor de frontcamera; die zit in een pop-up. De camera's aan de achterkant stelen echter de show; de set-up is veelzijdig, met 8k-video-opname, een macrocamera voor foto's van dichtbij en een camera met ultragroothoeklens. De software had beter gekund, want vooral beeldmateriaal bij minder licht valt tegen. Dat is met een app van een derde te fiksen. Advertenties in de Miui-skin zijn alleen nog per app uit te schakelen in plaats van met een enkel vinkje in de set-up en dat is meer werk. Dit is dus een telefoon voor wie graag extra moeite doet om een telefoon naar eigen smaak te maken. Als je vindt dat een telefoon uit de doos optimaal moet werken, is dit vermoedelijk niet de beste keuze. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
luuk ruiterNewbie 28 maart 2021 Product gekocht

Poco F2 Pro (6GB ram) Paars

de kabel in het mobieltje laat los na 3 maand en laad dan niet meer op. dit is een algemeen probleem van deze mobiel en dat komt omdat de accu uitzet vanwege de hoge wattage waarmee je de accu oplaad.

Pluspunten

• paars
  • snel
  • pop up camera

Minpunten

• interne kabel laat los
  • prustwerk om te reparen
  • groot

ewout99 28 september 2020 Product gekocht

Poco F2 Pro (6GB ram) Wit

Awesome Telefoon, Mooi groot scherm. Gekocht voor 349 bij belsimpel. De pop-up camera is niet super snel maar daar heb ik persoonlijk geen probleem mee. De audio kwaliteit is uitstekend. En het scherm is om van de te smullen. Wel erg groot niet met 1 hand te gebruiken.

Pluspunten

• Metale/glazen behuizing
  • Audio kwaliteit
  • 21:9 Oled scherm
  • Audio jack
  • Groot!?
  • Diepe Google integratie.

Minpunten

• Geen 90hz
  • Pop camera niet super snel
  • Vinger afdruk scanner langzamer dan andere telefoons.
  • Groot!?

Balthazaar 20 augustus 2020 Product gekocht

Poco F2 Pro (6GB ram) Grijs

Een van de beste phones qua kwaliteit / prijs verhouding. Je betaald puur voor de specs.

Pluspunten

• Razend snel
  • Enorme batterij capaciteit (4700 mAh)
  • NFC Chip

Minpunten

• Geen externe micro sd slot, dus opslag is niet uitbreidbaar
  • Niet water-proof
  • 60 hz refresh rate

Tha Masternoop 9 augustus 2020 Product gekocht

Poco F2 Pro (6GB ram) Grijs

Lang gezocht naar een toestel "zonder kapotte" pixels, lees een gat in het scherm. Daar betaalden we vroeger extra voor kan ik me nog herinneren ;). Camera moest ook goed zijn en de batterij duur mocht niet tegenvallen. Draadloos laden gebruikte ik nooit, niet waterdicht is wel een groot gemis.

Pluspunten

• Groot scherm zonder gat
  • Batterij gaat heel lang mee
  • Hoofd camera maakt echt heel goede foto's. De rest valt me wat tegen.
  • Geen afbuigendehoeken aan het scherm
  • Supersnel!!!

Minpunten

• Veel te zwaar
  • Log en onhandig met een hand te bedienen
  • Standaard staat hij op 50HZ en dat zie je gewoon echt
  • Mijn model had oneffenheid op achterkant
  • Afgeronde hoeken is echt lelijk en gewoon teveel. Beetje rond prima maar dit is niet mooi meer.
  • Niet waterdicht

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Poco F2 Pro (6GB ram) Blauw?