Reviews door gebruikers

Gemiddelde gebruikers score Score: 3
Toon reviews van:
Bliepo 21 december 2016 Product gekocht

WD Red (128MB cache), 8TB

Prima harde schijf voor mensen die op zoek zijn naar een harde schijf die veel capaciteit biedt en toch geen gebruikt maakt van SMR en energziezuinig is. Nadelen zijn de prijs en dat de energiezuinigheid ten koste gaat van de rotatiesnelheid (5400 RPM vs 7200 RPM).

Pluspunten

• Hoge capaciteit
  • Energiezuinig
  • Stil
  • Goede betrouwbaarheid bij 24/7 gebruik

Minpunten

• Duur
  • 'Lage' RPM (5400 RPM)

rschwartnld 30 augustus 2021 Product gekocht

Pas op met gebruik in bestaande NAS is geen PMR betreft WD60EFAX

Pluspunten

• iets goedkoper dan PMR

Minpunten

• zeer traag
  • slechte SMR techniek
  • duur
  • af te raden als je een snelle nas wil

Mr. Freeze 19 mei 2020 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 4TB

Gekocht voor NAS, ik had nooit van SMR of CMR gehoord.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • snel

Minpunten

• niet combineren met CMR schijven (?)

DoggyDogger 26 februari 2018 Product gekocht

WD Red (128MB cache), 8TB

Voor massa opslag, een prima aankoop. Het heeft de juiste snelheid voor het opslaan van grote bestanden. Om er een OS op te installeren is misschien niet het slimste idee. De schijf is daar net niet snel genoeg voor en liet Windows 10 jammer genoeg vastlopen bij middelmatige load.

Pluspunten

• Redelijk stil vergeleken met Blue en Black. Dit komt door de variabele snelheid van 5400rpm naar 7200rpm met load.
  • Prima voor grote opslag.

Minpunten

• Zelf vind ik 3 jaar garantie een beetje weinig. De Black versie heeft dan wel 5 jaar garantie
  • Het zal de snelheidsrace niet winnen.
  • Alle opslag media boven 2.2TB hebben geen ondersteuning met de oude Bios. Houd daar rekening mee.

AntonMadness 23 september 2021 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 4TB

In 2019 gekocht voor een Synology NAS. En nu issie kapot. Waarschijnlijk door het CMS/PMR verhaal, dus les geleerd. Maar ik vind het toch onbegrijpelijk hoe WD een RED schijf maakt die niet heel goed is voor in een NAS.

Pluspunten

• 3 jaar garantie.

Minpunten

• Kapot na 2 jaar.

dsibma 28 juli 2021 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 4TB

Vier van deze schijven draaien inmiddels al weer een jaar in mijn servertje. De prestaties zijn prima, de schijven zijn stil en blijken tot nu toe betrouwbaar. Gezien mijn vorige ervaring met Red schijven heb ik er alle vertrouwen in dat mijn data hier nog jaren veilig op staat.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Betrouwbaar

houser 18 juni 2021 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 6TB

Ik had al 3 WD Red 6TB schijven in mijn Synology DS918+ draaien en was toe aan een uitbreiding, dus een vierde erbij gekocht. De eerste drie schijven draaien al ruim 30.000 uur, de vierde heeft het binnen een jaar begeven. Vermijd type EFAX als je een Synology NAS hebt.

Pluspunten

• Stil
  • Relatief goedkoop

Minpunten

• Binnen een jaar defect
  • Type EFAX niet geschikt voor Synology (kies EFRX)
  • Gebruikt SMR i.p.v. CMR

roland83 26 december 2020 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 6TB

Deze schijf heeft een prima prijs/kwaliteitverhouding, wordt niet warm en is zeer stil. De prestaties zijn prima. Doordat dit SMR schijven zijn, zijn vooral de leesprestaties goed. Gebruik 2 van deze tegelijk, maar combineer ze niet met CMR-schijven.

Pluspunten

• Stil
  • Niet te duur
  • Leesprestaties prima

Minpunten

• SMR-schijf, niet combineren met CMR-schijven
  • Schrijfprestaties redelijk

Spanjard 28 september 2020 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 4TB

net gekocht omdat ik meer ruimte nodig had. tot nu toe alles in orde. 3 weken in gebruik.

Pluspunten

• stil
  • past prima in kast
  • direct werkend gekregen
  • niet langzaam (180mb/sec)

Minpunten

• 3,63 TB (beetje ver van 4 TB)
  • prijs (nog steeds zo duur?)
  • niet extreem snel (NAS drive)

Yariva 18 juni 2020 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 4TB

Deze schijf gebruikt SMR, ontwijk dit product voor een NAS systeem. De 64MB variant is een CMR variant en prima voor NAS gebruik. WD verkoopt deze schijf als de perfecte schijf voor NAS systemen, terwijl het een van de slechtste keuzes is. Relevante informatie: https://www.youtube.com/watch?v=8hdJTwaTl8I, https://www.youtube.com/watch?v=LPlaEiSQR1o

Pluspunten

• De 64MB variant is een prima harde schijf voor je NAS
  • Productcode WD40EFRX betreft een CMR schijf, uitstekend voor NAS gebruikers

Minpunten

• SMR technologie
  • Productcode WD40EFAX ontwijken voor NAS systemen

ChiLLeR 2 mei 2020 Product gekocht

WD Red (256MB cache), 6TB

Pas bij installatie er achter gekomen dat deze niet ondersteund worden door mijn Synology DS416play vanwege het gebruik van SMR. Check dit dus eerst bij je fabrikant van je NAS of deze schijf met type EFAX ondersteund wordt.

Pluspunten

• Prima prijs

Minpunten

• SMR, niet compatible met alle NAS

Hermida 8 november 2019 Product gekocht

WD Red (128MB cache), 8TB

Uitstekende schijven voor in de NAS. Veel opslag, relatief beperkt stroomverbruik, geen enkel probleem met temperaturen en een prima snelheid voor deze toepassing. Echter géén aanrader voor in een PC of een NAS die in de woonkamer staat: de schijven zijn opmerkelijk luidruchtig.

Pluspunten

• Veel opslag
  • Snelheid prima voor video en opslag

Minpunten

• Zéér luidruchtig
  • Snelheid waarschijnlijk te beperkt voor intensief gebruik

vermeulen1992 11 juni 2019 Product gekocht

WD Red (256MB cache, 210MB/s), 10TB

Ik heb er 8 in bezit draaiend in 2x soft raid 5. Erg tevreden mee, voor snelheid moet je ze niet kopen voor als je simpelweg heel veel wilt opslaan is het een aanrader. Laag in stroom verbruik en gaat netje in idle wanneer niet in gebruik.

Pluspunten

• Door cache snel in kleine hoeveelheid data
  • Geen extreme warmte
  • Weinig geluid

Minpunten

• Langzaam voor grote hoeveelheid data

indy1 28 augustus 2018 Product gekocht

WD Red (128MB cache), 8TB

De schijf presteert goed, maar ik had ze gekocht voor stilte en op dat vlak is het toch echt een tegenvaller. Als ik enkele torrents binnentrek is het één en al herrie. Mijn andere schijven, een Seagate 4TB en een WD Red 3TB zijn veel stiller onder load.

Pluspunten

• Snel
  • Enorme capaciteit
  • Redelijke prijs/GB
  • Stil in idle

Minpunten

• Veel herrie tijdens schrijven (torrents binnenhalen = overlast)

henk717 11 juni 2018 Product gekocht

WD Red (128MB cache), 8TB

Nutteloos als NAS schijf in mijn behuizing door nonstandaard design.

Pluspunten

• 8TB aan opslag
  • Je kunt er data op zetten

Minpunten

• Past niet in drive slots i.v.m. nonstandaard achterkant
  • 5400RPM
  • Hogere prijs

martin72 4 juni 2017

WD Red (128MB cache), 8TB

Prima harde schijf voor NAS oplossing (Synology DS213+ in mijn geval), wel iets luidruchtiger dan andere versies. Geluidsniveau is nog steeds prima, maar ik gebruik ook 3, 4 en 6TB exemplaren en die ervaar ik als stiller. Toch een aankoop die ik zo weer zou doen..

Pluspunten

• heel veel ruimte
  • geluid zeer acceptabel
  • snel zat voor een NAS

Minpunten

• Stevige hap uit je portemonnee
  • toch iets meer geluid dan eerdere varianten

SpeedingWilly 25 januari 2017

WD Red (128MB cache), 8TB

Deze schijf is de ideale NAS schijf. Ervaringen uit het verleden leren mij dat de WD Red serie een betrouwbare NAS schijf is. Deze schijf biedt heel veel opslag met prima prestaties.

Pluspunten

• Prestaties
  • Betrouwbaarheid
  • Garantie (3 jaar)
  • Stil
  • (relatief) energiezuinig

Minpunten

• (relatief) duur

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een WD Red (256MB cache), 4TB?