Kingston A2000 1TB

Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Tomas Hochstenbach - Redacteur componenten 12 oktober 2020

Vijftig NVMe-ssd's - Groter, sneller, goedkoper

De zéér betaalbare Kingston A2000 combineert prima prestaties met een keurige vijf jaar garantie. De sequentiële snelheden zijn zeker niet de hoogste uit de test, maar juist in de relevantere praktijkbenchmarks kwijt deze ssd zich uitstekend van zijn taken. Lees verder »

Pluspunten

• Zeer scherpe prijs
  • Goede prestaties in praktijktests
  • Vijf jaar garantie

Minpunten

• Lage sequentiële snelheden
  • Minder sterk in zware steadystate-test
Tweakers zegt: Great value

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
ixl85 4 oktober 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Een snelle goedkope SSD met TLC geheugen. Benchmark in body.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel
  • TLC voor een lage prijs

Minpunten

• Sticker op geheugen (ivm heatsink)

EValentino 19 september 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Ik heb deze SSD gekocht voor in mijn laptop, en ik heb er geen moment spijt van gehad. Het systeem voelt flitsend snel aan, en met 1TB kun je de komende jaren prima vooruit. Voor €100 is dit echt een no-brainer.

Pluspunten

• 1TB voor €100
  • Vlot en betrouwbaar, heb er al meerdere van deze draaien zonder problemen
  • Goed leverbaar

Minpunten

• Karig geleverd in een blisterverpakking
  • Geen schroefje meegeleverd
  • Niet heel mooi, maar als hij eenmaal zit kijk je er nooit meer naar

DennisH82 3 juli 2021 Hands-on

Kingston A2000 1TB

Al verschillende van deze, en ook de 500 GB versie gebruikt voor klanten, goede prijs en prestaties, kwaliteit (5 jaar garantie), en worden ook niet bijzonder warm, iig niet zo extreem als sommige Samsung's

• Prestaties
  • Blijven goed koel

Minpunten

• Geen gevonden
Tweakriez 21 april 2021 Product gekregen

Kingston A2000 1TB

Na een aantal maanden spontaan kapot. Lekker dan!

Pluspunten

• Gewonnen dus geen geld voor betaald

Minpunten

• Onbetrouwbaar

KvanGinkel 6 januari 2021 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Super tevreden met deze SSD. Heb 2 goeie ontvangen, en ze werken nog steeds super.

Pluspunten

• Snelheid
  • Compact
  • Geheugen grootte

Minpunten

• geen

robj28 12 december 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Snelle SSD voor een lage prijs, maar de betrouwbaarheid is slecht. Werkt in Linux alleen met een aangepaste kernel parameter.

• Snelheid

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Bugy firmware

jandraadeindNewbie 23 oktober 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Afrader!. Evenals andere reviews hier, ook die van mij ging na enkele maanden stuk en dat kost veel tijd om te herstellen. Gebruikt in een NUC 10i7FNH2. Gekocht bij Megekko, die de SSD terug naar Kingston stuurt en vervolgens begint het grote wachten.

Pluspunten

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • Snel stuk

PloxKevinNewbie 8 oktober 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Niet geweldig. Snel stuk (tweemaals). Een ietwat zwaardere Minecraft server op gehost. Tweemaal stuk. Voor de casual gebruikers misschien wel bruikbaar.

Pluspunten

Minpunten

• Kwaliteit

MelodyDeluxe 6 oktober 2020 Product gekocht

gaat als een raket!

Pluspunten

• zeer snel
  • vriendelijke prijs

Minpunten

• vooralsnog geen

Psychostase 29 september 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Goed product; Prijs, NVME (snel), 1 TB, SLC chips, kwaliteit is prima tot zover! Tot nu toe erg tevreden!

Pluspunten

• Goedkoop
  • NVME, TLC, 1TB
  • Acronis Hard Drive Cloning Software
  • Snel

Minpunten

• Matige Kingston SSD toolkit software
  • "betrouwbaarheid" -> twijfel over aanschaf

Twanne 21 september 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Gekocht voor in nieuwe PC. Werd zeer simpel geleverd, gewoon verpakt in wat bubbelwrap. Oogt wat goedkoop door de sticker, maar dat is geen issue als je een heatsink hebt of een case zonder window.

Pluspunten

• Prijs/GB
  • Zeer snel

Minpunten

• Sticker oogt goedkoop
  • verpakking

martyparty 9 september 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Gebruikt voor NUC10i7FNK2 mini-pc. Vanaf het begin rare errors in mijn computer. Na een maand herkent het moederbord hem niet meer. Nu heb ik een nutteloos chipje waar wel een maand aan gegevens op staat. Jammer.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Hoge opslagruimte

Minpunten

• Binnen een maand kapot

egerlich 4 september 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Goede prijs kwaliteit verhouding. Kreeg er ook een code bij voor Acronins om eventueel een bestaande disk te clonen naar de nieuwe SSD. Al met al prima!

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • gratis serial voor Acronis
  • Tot nu toe wordt de SSD niet te warm

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken nog

Kamato 5 juli 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Op moment van schrijven de goedkoopste 1TB PCI-e NVME in de pricewatch, en toch wijd geaccepteerd als een van de beste NVME's van deze grootte. Zelfs komend vanaf een sata-ssd is dit een spectaculaire upgrade in snelheid van installeren van programma's, opstarten van windows en laadtijden van games.

Pluspunten

• snelheid
  • prijs

Minpunten

• feitelijk formaat doet wel iets af aan de geadverteerde 1TB
  • lelijke sticker (gelukkig heeft mijn mobo heatsinks voor eroverheen)

Snorrenan 29 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Kwam er na twee dagen eraan werken achter dat toen ik uit wanhoop ubuntu gebruikte er drive fail errors kwamen. Nog gekeken of er wel een nieuwe installatie van Windows 10 op kon, maar gaf een error zonder foutcode. Alles ook nog gecontroleerd op mijn andere pc. Terugsturen dan maar...

Pluspunten

• 3 jaar garantie

Minpunten

• De mijne was d.o.a.

Thombje 18 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Goede SSD. Als vervanging van een 128 GB nvme SSD gekocht aangezien dat erg krap werd. Prestaties in de praktijk zijn gelijkwaardig aan de 970 EVO, maar de prijs flink lager. Let wel op dat er geen schroefje wordt meegeleverd, die komt meestal met het moederbord mee.

• Prestaties
  • TLC

Minpunten

• Geen schroefje meegeleverd

dejeroen 17 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Uitstekende SSD. De eerste M.2 opslag die ik heb, en installatie ging gemakkelijk, geen gedoe met kabels netjes wegwerken, of 4 schroefjes in de zijkanten. Gewoon 1 schroefje om het op zijn plaats te houden en het werkt. De snelheid is zoals geadverteerd en maakt het systeem een stuk sneller.

Pluspunten

• snel
  • relatief goedkoop

Minpunten

• normale sata ssd lijkt relatief traag

Tycondero 12 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Prima 3d v-nand (TLC) SSD. Niks op aan te merken. Goede opslagcapaciteit voor een zeer aantrekkelijke prijs. Clonen van mijn OS drive op deze SSD via de bijgeleverde licentie voor Acronis verliep ook prima. Deze is misschien iets minder dan die van Samsung, maar werkte goed.

Pluspunten

• Prima snelheid
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

Shaco 4 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Zeer snelle en relatief goedkope SSD. Gebruik icm met een B450M Steel Legend moederbord en Ryzen 5 3600.

Pluspunten

• Zeer snelle read/write
  • Makkelijk te installeren
  • 940GB bruikbaar

Minpunten

• Geen

PeerkuNewbie 23 mei 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Ik heb het product aangeschaft op : Had meteen problemen kreeg namelijk: BSOD: Thread_Exception_Not_Handled" error on stornvme.sys Dit komt vaak voor zoals ik heb gelezen op internet en blijkbaar doet Kingstone hier niks mee Heb ook geen oplossing gevonden Mobo was geupdate het gaat om de 1tb en 500gb versie

Pluspunten

• Snel
  • Mooie prijs voor wat je krijgt

Minpunten

• BSOD: Thread_Exception_Not_Handled" error on stornvme.sys
  • Geen oplossing voor de fout

Jornzor 20 mei 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Prima SSD. Relatief goedkoop voor de hoeveelheid opslag. Prima SSD.

Pluspunten

• Snel
  • Veel opslag

Minpunten

• geen

nrbuitenhuis 20 mei 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Na lezen van reviews van Tweakers en Hardwareinfo over van SSD naar Nvme. Dit zijn snelheden waar ik alleen van kon dromen maar voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• 'Goedkope' storage
  • Snel Read/ Write snelheden
  • No moving parts

Minpunten

• Duurder dan SATA SSD
  • Persoonlijk geen use voor 3000Mb/s

Sebben 6 maart 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Ging lekker, tot hij binnen een paar weken stuk was. Eerst vage windows fouten en de dag er na was hij overleden. Ik heb wel garantie, maar ik zie het niet zitten om schijven met data terug te sturen. Dus ik moet een nieuwe kopen. Geen Kingston meer voor mij.

Pluspunten

• Leuk als hij het doet

Minpunten

• Stuk
  • Lelijke sticker

tdboer 1 januari 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Ik heb dit geheugen gekocht voor mijn QNAP TVS-672N NAS server. Deze SSD is makkelijk te installeren en werk prima met de NAS. De 2 stuks draaien als RAID0 in de NAS. Het is verschrikkelijk snel.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk te installeren
  • Werkt met TVS-672N

Minpunten

• Geen (misschien de prijs)

devriesthymonNewbie 3 november 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Zeer snelle TLC SSD die goed betaalbaar is.

Pluspunten

• Snelheid bij het opstarten van windows en het laden van games
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Grootte van de opslag komt 70GB tekort aan de geadverteerde 1TB

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Kingston A2000 1TB?