Kingston A2000 1TB

Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Best Buy Guide - Ssd Best Buy Guide - Maart 2020

Ook in deze editie van de SSD-BBG zoeken we naar de beste deals van sata- en nvme-drives. Met stijgende ssd-prijzen is het lastig, maar met prijs-prestatieverhoudingen helpen we je.

55    27 mrt

Best Buy Guide - Ssd Best Buy Guide - januari 2020

In deze laatste SSD-BBG van 2019 bekijken we welke nieuwe drives zijn uitgekomen en welke niet meer te koop zijn. Uiteraard zetten we ook de prestaties en prijzen op een rij.

72    5 jan

Best Buy Guide - Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019

We zetten de prestaties én de prijzen van sata-drives en nvme-ssd's op een rijtje om je te helpen de goedkoopste en best presterende ssd's te kopen.

153    24 aug '19

Best Buy Guide - Ssd Best Buy Guide - Oktober 2019

We zetten de prestaties én de prijzen van satadrives en nvme-ssd's op een rijtje om je te helpen de goedkoopste en best presterende ssd's te kopen.

52    22 okt '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
ixl85 4 oktober 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Een snelle goedkope SSD met TLC geheugen. Benchmark in body.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel
  • TLC voor een lage prijs

Minpunten

• Sticker op geheugen (ivm heatsink)

martyparty 9 september 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Gebruikt voor NUC10i7FNK2 mini-pc. Vanaf het begin rare errors in mijn computer. Na een maand herkent het moederbord hem niet meer. Nu heb ik een nutteloos chipje waar wel een maand aan gegevens op staat. Jammer.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Hoge opslagruimte

Minpunten

• Binnen een maand kapot

egerlich 4 september 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Goede prijs kwaliteit verhouding. Kreeg er ook een code bij voor Acronins om eventueel een bestaande disk te clonen naar de nieuwe SSD. Al met al prima!

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • gratis serial voor Acronis
  • Tot nu toe wordt de SSD niet te warm

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken nog

Kamato 5 juli 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Op moment van schrijven de goedkoopste 1TB PCI-e NVME in de pricewatch, en toch wijd geaccepteerd als een van de beste NVME's van deze grootte. Zelfs komend vanaf een sata-ssd is dit een spectaculaire upgrade in snelheid van installeren van programma's, opstarten van windows en laadtijden van games.

Pluspunten

• snelheid
  • prijs

Minpunten

• feitelijk formaat doet wel iets af aan de geadverteerde 1TB
  • lelijke sticker (gelukkig heeft mijn mobo heatsinks voor eroverheen)

Snorrenan 29 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Kwam er na twee dagen eraan werken achter dat toen ik uit wanhoop ubuntu gebruikte er drive fail errors kwamen. Nog gekeken of er wel een nieuwe installatie van Windows 10 op kon, maar gaf een error zonder foutcode. Alles ook nog gecontroleerd op mijn andere pc. Terugsturen dan maar...

Pluspunten

• 3 jaar garantie

Minpunten

• De mijne was d.o.a.

Thombje 18 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Goede SSD. Als vervanging van een 128 GB nvme SSD gekocht aangezien dat erg krap werd. Prestaties in de praktijk zijn gelijkwaardig aan de 970 EVO, maar de prijs flink lager. Let wel op dat er geen schroefje wordt meegeleverd, die komt meestal met het moederbord mee.

• Prestaties
  • TLC

Minpunten

• Geen schroefje meegeleverd

dejeroen 17 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Uitstekende SSD. De eerste M.2 opslag die ik heb, en installatie ging gemakkelijk, geen gedoe met kabels netjes wegwerken, of 4 schroefjes in de zijkanten. Gewoon 1 schroefje om het op zijn plaats te houden en het werkt. De snelheid is zoals geadverteerd en maakt het systeem een stuk sneller.

Pluspunten

• snel
  • relatief goedkoop

Minpunten

• normale sata ssd lijkt relatief traag

Tycondero 12 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Prima 3d v-nand (TLC) SSD. Niks op aan te merken. Goede opslagcapaciteit voor een zeer aantrekkelijke prijs. Clonen van mijn OS drive op deze SSD via de bijgeleverde licentie voor Acronis verliep ook prima. Deze is misschien iets minder dan die van Samsung, maar werkte goed.

Pluspunten

• Prima snelheid
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

Shaco 4 juni 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Zeer snelle en relatief goedkope SSD. Gebruik icm met een B450M Steel Legend moederbord en Ryzen 5 3600.

Pluspunten

• Zeer snelle read/write
  • Makkelijk te installeren
  • 940GB bruikbaar

Minpunten

• Geen

PeerkuNewbie 23 mei 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Ik heb het product aangeschaft op : Had meteen problemen kreeg namelijk: BSOD: Thread_Exception_Not_Handled" error on stornvme.sys Dit komt vaak voor zoals ik heb gelezen op internet en blijkbaar doet Kingstone hier niks mee Heb ook geen oplossing gevonden Mobo was geupdate het gaat om de 1tb en 500gb versie

Pluspunten

• Snel
  • Mooie prijs voor wat je krijgt

Minpunten

• BSOD: Thread_Exception_Not_Handled" error on stornvme.sys
  • Geen oplossing voor de fout

Jornzor 20 mei 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Prima SSD. Relatief goedkoop voor de hoeveelheid opslag. Prima SSD.

Pluspunten

• Snel
  • Veel opslag

Minpunten

• geen

nrbuitenhuis 20 mei 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Na lezen van reviews van Tweakers en Hardwareinfo over van SSD naar Nvme. Dit zijn snelheden waar ik alleen van kon dromen maar voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• 'Goedkope' storage
  • Snel Read/ Write snelheden
  • No moving parts

Minpunten

• Duurder dan SATA SSD
  • Persoonlijk geen use voor 3000Mb/s

Sebben 6 maart 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Ging lekker, tot hij binnen een paar weken stuk was. Eerst vage windows fouten en de dag er na was hij overleden. Ik heb wel garantie, maar ik zie het niet zitten om schijven met data terug te sturen. Dus ik moet een nieuwe kopen. Geen Kingston meer voor mij.

Pluspunten

• Leuk als hij het doet

Minpunten

• Stuk
  • Lelijke sticker

tdboer 1 januari 2020 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Ik heb dit geheugen gekocht voor mijn QNAP TVS-672N NAS server. Deze SSD is makkelijk te installeren en werk prima met de NAS. De 2 stuks draaien als RAID0 in de NAS. Het is verschrikkelijk snel.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk te installeren
  • Werkt met TVS-672N

Minpunten

• Geen (misschien de prijs)

devriesthymonNewbie 3 november 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Zeer snelle TLC SSD die goed betaalbaar is.

Pluspunten

• Snelheid bij het opstarten van windows en het laden van games
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Grootte van de opslag komt 70GB tekort aan de geadverteerde 1TB

HansWorst 29 oktober 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Snelle en grote NVME ssd. Zeker voor de prijs is dit een prachtige optie.

Pluspunten

• Snel
  • Groot (940GB bruikbaar)
  • Goede prijs/kwaliteit en prijs/opslag verhouding

Minpunten

• Niets

Sithlord76 24 oktober 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Vergeleken met mijn oude ssd super snel. Ook met het laden van de games merk je dat. De installatie was met een paar tellen gedaan en werd ook direct in de bios herkent.

Pluspunten

• snelheid
  • prijs

Minpunten

• nog niks

RainakeNewbie 20 oktober 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Via reviews beslist deze M.2 te kopen vanwege de prijs/kwaliteit. Na de installatie bleken de tests zeer correct te zijn qua performance. Zeer tevreden van deze SSD.

Pluspunten

• Ruimte/prijs
  • Prijs/kwaliteit
  • Performance/prijs

Minpunten

• Geen

timpie81 15 oktober 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Heb zowel de 1tb als de 500gig versie gekocht. De beste prestaties die voor deze prijs te koop zijn. In de praktijk merk ik geen verschil met de Samsung evo 970 maar wel een verschil in mijn portemonnee. Tevens biedt Kingston een goede garantie.

• Prima prestaties
  • Goede garantie

Minpunten

• Verpakking gaat stuk bij openenen
  • Ziet er goedkoper uit door witte stikker

noda32 8 september 2019 Product gekocht

Kingston A2000 1TB

Snelle SSD die onder gaming workload stabiel snel blijft. Heb het idee dat de FPS iets hoger zijn dan voorheen dankzij deze ssd (4x sneller lezen in theorie). Verder opvallend hoe klein zo’n M.2 sticky is! Stuk kleiner dan de sata ssd. SW is matig. Prima en snel apparaat!

Pluspunten

• Snel
  • Stabiel
  • 940Gb effectief

Minpunten

• Bijgeleverde SW is matig
  • Geen M.2 schroefje meegeleverd die je wel nodig bent

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Kingston A2000 1TB?