Review door de redactie

Review - Ryzen 5 3600 en 3600X - Nieuwe Ryzens op budget

Op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met 12 cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

177    19 jul

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165    11 jun

Videoreview - Ryzen 5 3600 en 3600X Review - Nieuwe Ryzens op budget

Met de formele introductie van de nieuwe Ryzen 3-serie op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met twaalf cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en, met dank aan Azerty, de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

3    19 jul

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
raverzzz 31 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Voor mij geen plug en play. Ik twijfelde om mijn ervaring te delen maar denk dat er veel doorsnee gebruikers zijn die ook aan een upgrade zitten te denken. Ik heb gisteravond erg veel problemen ondervonden met mijn upgrade naar Ryzen 5 3600 + MSI B350 PC Mate moederbord.

Pluspunten

• Hoge verwachtingen

Minpunten

• Bios issues?

sicinc 1 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

AMD heeft grote stappen gemaakt in de single core performance. Dus mijn 1600 vervangen door de 3600 op een Asus Prime X370 Pro. Bij mij was het wel plug and play.

Pluspunten

• Sterke single en multi core performance
  • Veel processor voor je geld
  • Stroomverbruik is erg laag

Minpunten

• Bios is nog in ontwikkeling
  • De verkoopprijs van je oude processor is zo laag ....

LuucWNewbie 13 november 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Gewoonweg geweldig, prijs/prestatie is geweldig, alles aan deze processor is goed, het enige minpunt dat ik kan bedenken (voor mensen met een lager budget) is dat er geen iGPU in zit.

Pluspunten

• Snel.
  • Hoge prijs/prestatie.
  • Goede prijs.

Minpunten

• Geen iGPU (voor mensen op een lager budget)

TRKninetyone 1 november 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Voordat je deze processor koopt, houd rekening mee met moederbord compatibiliteit. Ook heeft deze CPU geen ingebouwde GPU, de HDMI van je moederbord werkt dus niet. Qua prestaties heb ik niets te klagen, Adobe en spelletjes werken prima gepaard met een 1660 XC Ultra van EVGA. Nog geen OC ervaring.

Pluspunten

• Prestatie/prijs verhouding
  • Box koeler koelt goed
  • Presentatie van de doos

Minpunten

• Geen ingebouwde GPU kan voor verwarring zorgen
  • Box koeler is luid

GRAPSV 29 oktober 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Blijft een aanrader voor de mensen wie voor niet veel geld een geweldige game PC willen hebben. Voor 200euro een CPU met deze performance is dan ook wel weer typisch AMD. Raad wel aan de stock koeler te vervangen, wat een herrie maakt die zeg.

• Lage stroomverbruik
  • Snel

Minpunten

• Stock koeler is gewoon troep

SleepyMario 18 oktober 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Weer een flink stuk sneller dan de ryzen 5 2600 die oorspronkelijk gebruikt werkt. Doet het prima in een X470 moederbord. Geoverklokt naar 4100Mhz op 1.36875 Vcore, dus wsl wat pech gehad in de 'silicon lottery'. Alles meegenomen zeer goedkoop voor wat je krijgt en een echte aanrader.

Pluspunten

• snel, snel, snel
  • goedkoop
  • relatief laag elektriciteitsverbruik
  • snel RAM geen probleem.

Minpunten

• afgaande op eigen + online ervaringen wsl geen geweldige overklokker

van der Fluit 12 oktober 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Waanzinnige CPU: snel, krachtig en scherp geprijsd. Denk alleen niet dat je er zonder aftermarket koeler vanaf komt. Helaas tijdelijk gebruik van moeten maken in afwachting op een Be Quiet! Dark Rock AM4 opzetstuk. Temperaturen van 90-95 waren geen uitzondering met als gevolg sporadische crashes.

Pluspunten

• Uitstekend voor gamen icm RX 5700XT
  • Ook prima als workstation
  • Goed geprijsd
  • Mogelijkheid tot snel geheugen

Minpunten

• Waardeloze koeler
  • 6 cores zullen op een gegeven moment een bottleneck opleveren

Meessen 5 oktober 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Heethoofd die niet koel is te krijgen, raakt overhit met de standaard koeler. Hier zijn veel klachten over, AMD schuift het af op de gebruiker en programma's van derden.

Pluspunten

• Prijs prestatie verhouding

Minpunten

• Draait te warm
  • Overhit met stock koeler
  • Trage updates
  • AMD erkent problemen niet

Gamehack 2 oktober 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Fantastische processor voor zijn prijs.

• Aantal cores
  • Temps

Minpunten

• Geen RGB?

Phusebox 26 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Eerste AMD cpu in jaren en zeer tevreden over. Met Dark Rock 4 komt de temperatuur niet boven de 50 graden met zware games. Wel aan te raden om de stock koeler te vervangen ivm geluidsproductie. Verder geen minpunten kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Snel
  • Temps met juiste koeler
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Stock koeler luid

Jarn00bje 17 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Ik heb deze cpu gekocht voor mijn nieuwe pc. Alles perfect behalve dat de hij met de stock koeler net te warm word soms wel 90 graden.

Pluspunten

• Geweldige prestaties voor de prijs
  • 6 cores 12 threads
  • lage tdp

Minpunten

• stockkoeler kan beter
  • niet compatibel met elk moederbord

Gabriel19 13 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Geweldige prijs/performance. Ik heb de bios geupdate van mijn msi gaming plus x470 moederbord. PC starte op in 1 keer, en werkte gelijk als een zonnetje.

Pluspunten

• Stock koeler
  • Prijs/performance
  • Laag stroom verbruik
  • Makkelijk overclockbaar
  • Single core prestaties
  • Multi core prestaties

Minpunten

• Geen

Tysonnina 10 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Top CPU heb hem draaiend op een b450 moederbord.

Pluspunten

• Ipc
  • Multitread performance
  • Goedkoop

Minpunten

• Stock koeler is niet veel.

Azmodania 8 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Fijne CPU. Geleverd met redelijke koeler met voorgesmeerde thermal paste.

Pluspunten

• eenvoudig te installeren
  • stille koeler
  • krachtig

Minpunten

• ik had per ongeluk pasta eraf gesmeerd

rkrijgsman 6 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Geweldig 6 core voor relatief weinig geld, voor iets meer heb je een Intel Core i5 9600K maar deze heeft enkel 6c/6t tegenover 6c/12t van AMD. In combinatie met een Noctua CPU cooler is deze cpu idle op 25-29 graden te houden en 60-65 tijdens gamen (Apex Legends).

Pluspunten

• 6c/12t op 3.6Ghz = snel
  • Gelijkwaardige Intel CPU duurder
  • Makkelijk te overclocken met Ryzen Master

Minpunten

• 36C idle met stock cooler
  • Soms meerdere BIOS updates nodig

Carl-Colivar 4 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Goede prijskwalitiet. Gebruik hem in combinatie met oudere moederboard Gigabyte AB350 gaming.

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Games

Minpunten

• Warm
  • Koeler kan beter

70M45 28 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Volgens mij een van de beste processors met betrekking tot prijs/kwaliteit. Werkt goed op GB B450 Aorus Pro met de laatste bios. Standaard fan is wat luid, door snelle wisseling in temperatuur extra vervelend. ''Opgelost" door 2 traps PWM in fan controller in te stellen.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Werkt goed op B450
  • Single core performance

Minpunten

• Standaard fan (geluid)

timpie81 25 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Belachelijk goede prijs/prestatie verhouding. 6 cores is op het moment van schrijven voldoende voor de meeste applicaties en games. Snelheid boven de 4gig vrijwel gegarandeerd, maar 4.2 gig is lastiger te behalen. Om dit te behalen met turboboost schroeft het moederbord de vcore automatisch flink op (1.4v) tijdens turboboost.

• Prima prestaties
  • Komt met cooler

Minpunten

• 4.2 turboboost niet haalbaar zonder extreem hoge vcore
  • Met standaard cooler warm

noda32 17 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Prima processor, komt met Mugen5 koeler niet boven 65 graden, plug en play op MSI Thomahawk Max b450 moederbord.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Nog geen

Nikeo 10 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

De nieuwe processor van kaliber i5-2500k maar dan van AMD en in het jaar 2019. Prima installatie inclusief bios flash op een B450 gaming pro AC van MSI.

Pluspunten

• Supersnel

Minpunten

• geen

Festafa 9 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Als upgrade gekocht voor mijn 1600x in combinatie met een ASRock X570 PRO4 Zeer goede processor voor een relatief lage prijs. Verbetering in vrijwel alle spellen i.c.m. een RX580 Zeker een aanrader voor personen die opzoek zijn naar een bang voor buck processor.

Pluspunten

• Performance tijdens gaming
  • Veel lager verbruik t.o.v. 1600x

Minpunten

• Stock cooler is matig

KRB 7 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Ik heb mijn oude 4670K vervangen door deze processor en ben er zeer tevreden over. De prijs/prestatieverhouding is goed, en ondersteuning is beter dan ik verwachtte (op wat kinderziektes de eerste dagen na). Aankoopprijs €212,-

Pluspunten

• 6c/12t voor redelijke prijs
  • Overclocking niet meer nodig
  • Geen extra koeler nodig
  • Koeler op 100% niet vervelend luid

Minpunten

• Mogelijk nog kinderziektes

Robi.S 5 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Wat een beest van een cpu. Sneller dan mijn Ryzen 2700X in alle games ook voelt hij vlotter in normaal dekstop gebruik.

Pluspunten

• Super Snel
  • Prijs!
  • 32MB l3 Cache!

Minpunten

• Problemen op sommige oudere moederborden

aminam 30 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Geupgrade van r5-1600 naar deze cpu en mijn x370 moederbord gehouden. Is vooral bij iets oudere games merkbaar sneller bij een mid-highend videokaart, heeft met multitasken ook geen enkele moeite. De enige irritatie die ik heb is dat de temperatuur heel kort spiked bij het inschakelen van PBO OC.

Pluspunten

• Keurige single core prestaties
  • Indrukwekkende multicore prestaties
  • relatief goedkoop

Minpunten

• temperatuur spikes bij OC
  • Low-end koeler

Jern_97 26 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Ik heb mijn Ryzen 1600 vervangen door deze chip en gewoon B350 moederbord kunnen houden. Grote single threaded improvements voor een schappelijke prijs. Jammer van de onduidelijkheid i.v.m BIOS versies/bugs voor de doorsnee gebruiker.

Pluspunten

• Goeie performance
  • Goeie prijs
  • Draait op B350 moederborden
  • Zuinig

Minpunten

• Onduidelijkheid rond BIOS versies
  • draait relatief warm in idle
  • Weinig/geen ruimte tot overclocken

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 3600 Boxed?