AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Specificaties AM4 socket • Hexa (6) core @ 3,6GHz-4,2GHz - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - Processors tot 200 euro - Betaalbare, courante cpu's vergeleken

Terwijl we aan de vooravond staan van de komst van AMD's Zen3-processors, bekijken we in deze review het huidige aanbod van consumentenprocessors tot 200 euro.

149 27 sep

Review - Ryzen 5 3600 en 3600X - Nieuwe Ryzens op budget

Op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met 12 cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

177 19 jul '19

Review - AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor goedkoper?

Een originele processor kopen in China voor 100 euro minder dan je in lokale winkels betaalt. Dat klinkt te mooi om waar te zijn, maar is het dat ook?

579 21 dec

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165 11 jun '19

08:41

Videoreview - Ryzen 5 3600 en 3600X Review - Nieuwe Ryzens op budget

Met de formele introductie van de nieuwe Ryzen 3-serie op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met twaalf cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en, met dank aan Azerty, de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

3 19 jul '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Maarten682 27 juli 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Super cpu, goede snelheden haalbaar met nieuwe productie exemplaren. Veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Aanzienlijk sneller dan specs op de doos doen geloven

Minpunten

• Stock cooler

Jean90Newbie 16 juli 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Top Cpu voor deze prijs tov Intel. Veel mogelijkheden om te upgraden naar betere CPU komende jaren

Pluspunten

• 4,2Ghz all core load
  • prijs/kwaliteit
  • why buy expansive intel
  • Upgradability

Minpunten

• Kennis voor het beste er uit te halen

sicinc 1 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

AMD heeft grote stappen gemaakt in de single core performance. Dus mijn 1600 vervangen door de 3600 op een Asus Prime X370 Pro. Bij mij was het wel plug and play.

Pluspunten

• Sterke single en multi core performance
  • Veel processor voor je geld
  • Stroomverbruik is erg laag

Minpunten

• Bios is nog in ontwikkeling
  • De verkoopprijs van je oude processor is zo laag ....

Rubelski 26 december 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

In de zomer heb ik radicaal besloten om een nieuwe computer te maken, ik draaide nog op een oldskool FX 8350. Maar klapte vanwege de hitte vaak uit tijdens Warzone. Neem de tijd voor deze review kan bepalend zijn. Deze review is tevens een review over AMD in het algemeen.

Pluspunten

• prijs + perfomance ratio, perfect
  • SMT 12 Threads
  • 65 Watt !
  • Veel cache vergeleken concurentie
  • Hoge klokfrequentie voor een niet X
  • 7nm chip
  • Mogelijkheid voor extreem veel werkgeheugen

Minpunten

• 5e generatie al bijna uit
  • Koeler geen fan van
  • Pins op processor blijft toch riskant
  • AMD blijft gevoelig voor fouten
  • Blue screens voor flash

p0wnisher 12 juli 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Prijs/Kwaliteit <3 Meer dan waar voor je geld, zie mijn review

Pluspunten

• 12 Threads
  • 4,2GHz
  • alles op ultra Easy

Minpunten

• De koeler

tech4u2 26 juli 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Supersnel, flexibel en betrouwbaar.

Pluspunten

• Extreem overklokbaar
  • Beste prijs/prestatie
  • Laag energie verbruik
  • Cores makkelijk aan/uit te zetten

Minpunten

• Het Ryzen logo is niet zichtbaar vanonder de koeling

raverzzz 31 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Voor mij geen plug en play. Ik twijfelde om mijn ervaring te delen maar denk dat er veel doorsnee gebruikers zijn die ook aan een upgrade zitten te denken. Ik heb gisteravond erg veel problemen ondervonden met mijn upgrade naar Ryzen 5 3600 + MSI B350 PC Mate moederbord.

Pluspunten

• Hoge verwachtingen

Minpunten

• Bios issues?

Jinzen 14 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Na jaren intel in m'n main pc te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de fantastische Ryzen reeks. Goede single en multi core performance voor een scherpe prijs! Koeler is standaard maar die ziet er wel een stuk sexier uit dan zo een standaard intel koelertje :)

Pluspunten

• Sterke single en multi core performance
  • Veel CPU voor weinig €

Minpunten

• hier moet iets staan

Airryan04Newbie 27 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Mooie CPU van AMD. Loopt erg soepel en ik heb zelf niet echt minpunten gemerkt. Ik ben zelf nog vrij nieuw in de PC wereld maar naar mijn weten loopt alles gesmeerd. De CPU was ook makkelijk te monteren.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Mooie voorkant alleen je ziet het natuurlijk niet door de cooler

Minpunten

• Het puntje op de hoek wat duidelijker maken

wannesfNewbie 26 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Een prima aankoop voor een nieuwe pc! Het is makkelijk te installeren. Het is een goede aankoop qua prijs en prestaties. Ik ben er zeer tevreden over. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk installeren
  • Zeer goede prestaties

Minpunten

• De koeler was wat puzzelen hoe je het moet doen maar eens je het weet zeer makkelijk te installeren.

florisp 25 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Deze processor gekocht voor mijn game pc. Perfecte processor werkt goed bij alles wat ik wil (vooral gamen). Echter is stock cooler een beetje matig dus ik raad aan een betere cooler erbij te kopen om hem niet te beschadigen. Erg blij met bestelling

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Geschikt voor de beste games

Minpunten

• Stock cooler

The-Real-Finn 24 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Nette CPU, prima prijs en performance is uitstekend. kon ik goed 3d-modelen, fotoshoppen of video bewerkingen mee uitvoeren. Zeker een aanrader als je budget niet hoger gaat dan 200 euro!

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • prima prijs

Minpunten

• geen

Larssss 23 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Voor 200 euro nog steeds je geld waard. Snelle 6 core, 12 thread processor, een goede budget optie, boost naar 4.2GHZ all core. Stock cooler is erg slecht, 80 graden under full load.

Pluspunten

• 6 core, 12 thread
  • Goede budget optie
  • Erg snel

Minpunten

• Stock cooler 80 graden under full load in een case met goede airflow (be quiet! 500dx
  • Stock cooler blokkeerd een RAM slot op sommige moederborden

SkxtchyNewbie 22 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

goed product zeker voor de prijs dit is de beste bang voor de buck die je kan krijgen voor dit geld cpu start snel op en kwam gelukkig samen met cooling paste in de doos

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • lage prijs
  • 6 core 12 thread cpu

Minpunten

• cooling paste die erbij komt is niet ideaal als je ooit nog is wilt overclocken

Dennisd2Newbie 21 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Prima processor, doet wat het moet doen, prima voor een simple build

• kwaliteit
  • Stroomverbruik

Minpunten

• Koeler

indy1221Newbie 6 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Goede processor als eerste aankoop makkelijk ruimte om verbeteringen toe te passen. Er zit geen RGB in de cooler, maar dit is natuurlijk niet nodig.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit vergelijking

Minpunten

• Geen RGB

MvdZijden 5 april 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Een geweldige processor die veel waar voor je geld geeft. Zeker in taken zoals meerdere tabbladen open hebben en ook nog een game spelen is deze CPU goed. Erg aanbevolen!!! (Trouwens ook de 100ste reviewer :))

Pluspunten

• PCI-e 4.0
  • Laag stroomverbruik
  • Goede processor voor de mid-range gebruiker
  • Redelijke stock cooler
  • Goed in multistasking

Minpunten

• Geen

JoeyLinkzNewbie 1 april 2021 Hands-on

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

De CPU zorgt voor grote audio- en gamingverwerking. De overkloksnelheid naar 4.2GHZ is meer dan genoeg voor een CPU in deze prijsklasse 6 cores verwerkt de CPU met plezier de meeste bovengemiddelde vereisten De eerste keer dat ik AMD ben gegaan, en tot nu toe ben ik onder de indruk

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • robuust gebouwd
  • Lage prijs

Minpunten

• Sommige audio-interfaces werken niet met AMD
DylannJS 30 maart 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Voor de prijs een perfecte CPU!

• Prestaties

Minpunten

• Geen

TheJensHD 24 februari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Goede prijs / kwaliteit. Meegeleverde fan maakt soms gekke toeren en is lawaaierig, echter presteert prima.

Pluspunten

• prijs
  • Kwaliteit
  • performance

Minpunten

• stock fan beetje lawaai

galwayboggerNewbie 24 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Exceptional price/performance ratio. More than enough for gaming PC & home workstation. Average load <40% when gaming max settings in latest 1440p games at max settings (paired to RX5700 XT). Simple installation. Massive tweaking/OC potential even with B450 motherboard. Stock fan barely enough to cool stock config.

Pluspunten

• Price/Performance ratio
  • Perfect for 1440p gaming
  • Great tuning/OC potential

Minpunten

• Stock fan is too weak

MightyMike87 14 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Wat mij betreft nog steeds de beste CPU voor Full HD en 2K Gaming. Beste prijs/kwaliteitverhouding. Word geleverd incl. een zeer degelijk en stille stock cooler. Indien je de stock cooler gebruikt GEEN koelpasta gebruiken, er zit fabrieks uit thermalpad op de cool unit!

• Hexacore (6c)
  • Hoge kloksnelheid
  • Incl. goede stock cooler

Minpunten

• Geen

WintersGaming 11 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Ik hoef niet veel te zeggen want het is al erg bekend dat dit erg leuke processors zijn voor het geld. draait als een zonnetje!

Pluspunten

• Snel
  • 6 Cores 12 Threads

Minpunten

• Eigenlijk geen 1

DjDjdavagi 14 december 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Een fantastische prijs voor prestatie kampioen! Op dit niveau zul je waarschijnlijk geen verschil zien tussen CPU's in gaming, tenzij je een zeer hoogwaardige GPU hebt.

Pluspunten

• Goede prestaties voor het geld
  • Hoge kwaliteit

Minpunten

• De prijzen de fluctueren (Dec. 2020)

TeTeman 29 november 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

De (boven)gemiddelde gamer heeft niet meer nodig. Uitzonderingen als Star Citizen daargelaten, is er geen moment dat deze cpu bottleneckt met 1080ti op 1440p. Overclock potentie nauwelijks, undervolt potentie groots en makkelijk te bereiken met Clocktuner. ("Silver" sample: 4.2Ghz@1.185V). Met AIO draaien de fans op idle @100% cpu load (56°C).

Pluspunten

• Undervolt potentie
  • Uitstekende price/performance

Minpunten

• Overclock potentie

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100
1 2 3 4 5

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed?