Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Honor, een dochterbedrijf van Huawei, begint woensdag met de verkoop van zijn eerste smartphone in Nederland. De Honor 6 werd eerder al uitgebracht in thuisland China en is vanaf woensdag alleen te koop via webwinkel Bol.com.

De Honor 6 werd in juni al aangekondigd, maar toen was Honor nog niet actief in Nederland. Dat gebeurt nu wel: vanaf woensdag is de telefoon in Nederland te bestellen. Dat kan aanvankelijk alleen via Bol.com; later volgen andere webwinkels.

De Honor 6, die 300 euro gaat kosten, biedt onder meer Huawei's eigen octacore-Kirin 920-soc die op 1,7GHz is geklokt en 3GB aan werkgeheugen. Het scherm meet diagonaal 5 inch en heeft een resolutie van 1920 bij 1080 pixels. De telefoon kan met 16GB of 32GB aan opslag worden geleverd; het is onbekend hoeveel gebruikers moeten bijbetalen voor de 32GB-variant. Ook beschikt het toestel over 4G+, de snellere variant van 4G, meldt NU.nl. De accu heeft een capaciteit van 3100mAh.

Ook andere producten van Honor worden aanvankelijk enkel via Bol.com verkocht. Met de Honor-merknaam richt Huawei zich vooral op jongeren, meldt All About Phones. Daartoe zullen Honor-telefoons en -tablets een eigen applicatiewinkel voor games krijgen. Daarnaast zouden de toestellen laaggeprijsd moeten worden, wat Huawei onder meer wil bereiken door minder en alleen online te adverteren.

Huawei Honor 6Huawei Honor 6Huawei Honor 6

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Dual SIM als ik de screens zo zie? Maar waarom betaal je meer voor de 4G en niet voor de 4G+ :) Hoort het niet andersom?
Dat gedeelte van 4g en 4g+ staat los van het bijbetalen, dat gaat over de hoeveelheid geheugen van 16gb of 32gb.

Met het 4g gedeelte wil men alleen benadrukken dat de telefoon theoretisch een snelheid van 225mb/s(LTE v.6) kan halen ipv 150 bij 4g(LTE v.4)
Geen dualSIM, maar een microSD en een SIM kaart.

Daarmee is het mogelijk om zelf (relatief goedkoop tov bij de fabrikant) extra opslagruimte toe te voegen, iets wat helaas lang niet altijd mogelijk is (vooral bij high-end toestellen ontbreekt dit nog wel eens, vanwege winstmaximalisatie ruimtegebrek).
Ben je zeker dat het geen Dual sim is ? Op de eerste foto zie ik toch iets dat lijkt te wijzen op twee sim kaarten, rechtsboven aan de telefoon
En zou me beetje verwonderen dat een chinese telefoon geen dual sim heeft. Hebben ze toch allemaal
Idd, wat Thmz159 zegt. De versie in Nederland heeft die optie alleen niet, die is één SIM + één sd kaart. Deze zitten trouwens wat lager op de telefoon, achter een klepje.

[Reactie gewijzigd door Thas op 28 oktober 2014 20:23]

Klopt, er zijn nog al wat versie van de Honor 6 in omloop. De variant die Bol gaat verkopen is de H60-L04.

H60-L04: Single-SIM, 4G 800/1800/2100/2600MHz, 16GB, geen NFC ~ ¤299
H60-L02: Dual-SIM, 4G 1800/2100MHz, 16GB, geen NFC ~ $349
H60-L12: Dual-SIM 4G 1800/2100MHz, 32GB, wel NFC ~ $440

Daarnaast heb je ook nog de H60-L01 (16GB) en H60-L11 (32GB), maar die zijn echt China Only (TD-SCDMA)

Zie: http://www.bol.com/nl/b/elektronica/honor/3409259/index.html
Tijdelijk met gratis bookcover
Ik heb toch liever een dual sim variant.
Aangezien ik vaak in het buitenland zit. Heb nu single sim en aangezien ik in sommige gevallen met NL nummer nodig heb is het sim kaart wisselen op een gegeven moment vervelend. Natuurlijk voor een prijs van 440 dollar kan je bijna net zo goed twee telefoons mee nemen :P
Goede informatie!! Maar waar zie je de tijdelijke gratis bookcover?

Verder lijkt mij wel mooi toestel. Even dagelijks gebruik reviews afwachten.
Die foto's zijn gewoon van de Chinese versie die dual sim is. Eigenlijk heeft die een extra sim-slot en microSD kaart slot gecombineerd (dus ofwel dual sim, ofwel single sim met een microSD er in) . Er zijn ook varianten (bv voor de Russische markt) die alleen single sim zijn met dan een SD kaart slot.
op gsmarena staat ook gewoon dat hij standaard dual sim heeft...
http://www.gsmarena.com/huawei_honor_6-6461.php

maar goed daar klopt de antenne info ook niet helemaal volgens mij... ding werkt niet op KPN/Vodafone als ik het zo lees (behalve in de grote stad)

[Reactie gewijzigd door ArcticWolf op 28 oktober 2014 21:41]

...Maar waarom betaal je meer voor de 4G en niet voor de 4G+...
waar lees je dat dan? Er staat alleen dat er ook een 32GB variant is maar waarvan nog niet bekend is wat de meerprijs is tov de 16GB versie.

[Reactie gewijzigd door Yucko op 28 oktober 2014 17:41]

Ik heb er inderdaad overheen gelezen :+ Oeps!
Ik doelde erop dat de snellere variant 4G heeft en de andere 4G+ :P
Nope, er staat dat 4G+ de snellere variant is van normale 4G. Er zijn niet 2 typen telefoons waarbij de een sneller is ofzo, ze hebben alleen verschillende formaten opslag. (Allebei met 4G+)

[Reactie gewijzigd door Ultrapc op 28 oktober 2014 23:02]

Ziet er goed uit voor die prijs. Ben alleen benieuwd hoe die processor het zal opnemen tegen de rest.
Los van de snelheid, ik vraag me af wat voor software hierop draaid. In de artikel lees ik er niks er over. De screenshots lijken op Android.
Als het Android is, zit er wel playstore op?
In elk geval Android 4.4

http://www.huaweimobilesh...gb-smartphone-5-inch.html

Andere pagina repte over 4.4.2:
http://indianexpress.com/...bs/huawei-honor-6-review/

NO Playstore op de Azie-versies, aldus:
http://forum.xda-develope...read.php?t=2800079&page=7

Sommige versies wel, sommige versies niet:
http://www.huaweimobilesh...im-smartphone-5-inch.html

[Reactie gewijzigd door Puffino op 28 oktober 2014 19:25]

Ik denk anroid met emui. Maar ik heb helaas geen bron.

edit: als ik naar de screenshots kijk is het zeker emui.

[Reactie gewijzigd door Johan9711 op 28 oktober 2014 18:24]

goeie reden om er CM11 op te zetten.....
off topic, waarom staan de CM builds voor alles wat geen samsung Sx heet altijd op van die schimmige sites?
Ja lijkt me super inderdaad.. heb CM11 op mijn Galaxy S3 gezet en heb niks anders dan gezeik met Wifi en de camera app die crasht. Laat staan het gebrek aan een degelijke FM radio. Ik zeg niet dat het de schuld is van CM (zal allicht Samsung zijn die het verdomd om drivers vrij te geven), maar wel dat CM niet allen maar koek en ei is.
Het is Emui. Emui 3.0 is op dit moment aan het uitrollen en die is geloof ik gebaseerd op Android 4.4.

Ik kijk al langer naar deze telefoon en de enigste reden wat mij tegenhield om hem te importeren uit China was het gebrek aan custom roms door de Kirin soc. Hopelijk komt daar nu wat verandering in. Huawei bracht de honor 6 onlangs ook in India uit na China, dus er zullen wel meer landen volgen na Europa.
Verder is het ook maar afvragen welke versie er naar Europa komt. Er zijn nu al een stuk of 5 verschillende Honor 6 versies op het moment 8)7 En ook een Honor 6 extreme waar er maar 999 oid van verschijnen.
Heb je het artikelgelezen? Daar staat wel iets vermeld over een playstore namelijk.
HIer een review van de snelheid: http://www.gizchina.com/2...i-honor-6-vs-oneplus-one/

Honor 6 is sneller qua CPU (scheelt weinig) maar moet grafisch wat toegeven.

CPU is dus dik in orde, grafisch is het een niveau lager.
Waarom noemen ze het niet gewoon Huawei Honor? Inplaats er plots een aparte merknaam van te maken, maar goed de Huawei Honor 2 heeft bij mij ruim 22 maanden goed zijn werk gedaan en functioneert nog steeds prima.

Alleen ik wou upgraden naar een Oneplus One, dat vind ik eerlijk gezegd toch een betere deal dan deze Huawei Honor 6 en Tweakers heeft recent een vergelijkbare Huawei smartphone gereviewed.

reviews: Huawei Ascend Mate 7: smartphone met beste accuduur tot nu toe
Door een apart goedkoop merk te introduceren kan huawei langzaam naar het duurdere segment opschuiven. Anders blijft het label goedkoop aan hun telefoons kleven, en consumenten willen geen 500 euro voor een goedkope telefoon betalen.
Huawei houd wel van verwarring creëren met hun namen, mijn Huawei Honor X1 noemt als je hem hier koopt bv Huawei Mediapad X1. Ik vermoed dan ook dat het Honor merk enkel voor de westerse markt is en het voor de Oosterse markt gewoon een reeks blijft.
Dit valt inderdaad in het niets bij de OnePlus one.
De One plus One is dan ook puur om marktaandeel te winnen door weinig winst of verlies te maken op het toestel.

En later wordt naarmate het merk bekend wordt de prijs natuurlijk opgeschroefd.

Want One Plus One kan heus niet op een magische wijze ineens onderdelen goedkoper dan de concurrent inkopen.

En een merk verzinnen waar je dingen anders gaat aanpakken en doen alsof je exclusief bent door invites te sturen kost natuurlijk geen drol.

Je kan op die manier nog 300 merken opzetten, het is gewoon de hoop dat de kunstmatige hype aanslaat en dan langzaam de prijs wordt opgedreven.
De oneplus kost echt nog geen 100 euro om te maken. Het bedrijf heeft geen kosten aan marketing (ja, 4 man voor het forum en wat onlinespul, maar niets vergeleken met de budgetten van anderen, verder hebben ze geen dure winkeliers en tussenhandelaren. Er zijn 3 dc's in de wereld en thats it. Ze hebben maar 1 type telefoon, dus daarin toch ook het schaalvoordeel.

Kortom: het valt wel mee. Misschien minder marge dan apple, maar het zou in relatieve zin (dus in percentage) nog wel eens mee kunnen vallen. OPO heeft een enorme gratis reclamecampagne gehad, daar doet de gemiddelde marketeer een moord voor. Misschien is de prijs nu aan de lage kant en daarmee de marge, en zal er een beetje meer in de toekomst nodig zijn.. ik verwacht eerlijk gezegd eerder dat dit de echte commoditization van smartphones inzet. Men gaat straks geen 800 euro meer neertellen voor een toptelefoon... het is net als met televisies, die kosten geen hol meer..

Grappig ook is dat OP dus een veel minder goedkoop imago heeft door die invites: het is tenslotte schaars, kan niet echt cheap zijn...

De menselijke geest zit vreemd in elkaar.
Die paar man personeel die je bespaart is echt niet de lange termijn doelstelling.

Het gaat erom om een miljarden bedrijf te worden, en dan het liefst eentje die tientallen miljarden omzet.

Maar door te besparen op een paar mensen ga je die miljarden echt niet verdienen.
Ze besparen dan ook niet op een 'paar man'. Het kantoor hier in Shenzhen is constant aan het recruiten.

Wat heel veel (eigenlijk iedereen op Tweakers) vergeet is dat OPO ook gewoon de domestic markt probeerd aan te spreken.
Daar werken ze zonder invite systeem (en zonder CM11) en is de telefoon gewoon vrij in de winkel te krijgen. En gezien de moordende concurrentie in het binnenland moeten ze wel wat aan marketing doen. Op dit moment doen ze nog vrij weinig maar dat moet wel gaan veranderen.
Je verhaal zou kloppen...in een wereld zonder concurrenten.

Daarnaast is bij Oneplus One niet alles goud wat er blinkt (dus zijn de onderdelen wat goedkoper dan je zou denken)

http://oneplus.net/nl/one#features-6lens

In de plaats van een "13 megapixel Sony Exmor IMX214 camera" zit er helaas een onbekend chinees ding in:

https://nl.ifixit.com/Teardown/OnePlus+One+Teardown/26484
"Both the front-facing and rear-facing cameras are designed by Sunny Optical Technology."
"The rear-facing camera is labeled P13N05A, while the front-facing camera is identified as P5V35A."

Beetje jammer dit.
Hier de review van Anandtech: http://www.anandtech.com/show/8425/huawei-honor-6-review/
Ze zijn er redelijk positief over maar de slechte eMMC en erg slechte Wifi vallen wel op

Al met al best interessant telefoontje maar ik hou mijn OnePlus One order van gister toch maar staan :)

[Reactie gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28 oktober 2014 19:32]

Wifi is van meer dan goede kwaliteit, ik heb met mijn Honor 6 betere wifi verbinding dan vele andere telefoons.
Ik vind het opvallend veel op een iPhone lijken, niet alleen de achterkant maar ook gewoon de bezels en dergelijke, een homeknop erop en je hebt een ietwat anders gevormde iPhone :+

Het is toch ook weer een één in een dozijn telefoon. Denk dat bijna niemand deze gaat kopen; of je kiest voor de echt voordelige en mooie telefoons (genre 1+ One) of je neemt een dure Samsung/iPhone. Geen halfslachtige kopie. Maar dat is hoe ik het zie, uiteraard ;)
Ik ben het met je eens. Dit lijkt belachelijk veel op een iPhone. Niet alleen de behuizing maar ook de skin die over Android ligt. Maar ja, beter goed gejat....
Dit lijkt mij een interessante ontwikkeling. Hopenlijk zijn in de toekomst meer Chinese toestellen bij bol.com te koop voor ongeveer dezelfde prijs als in hun thuisland (denk aan iNew, ZTE, Lenovo, Doogee, Jiayu, Umi, THL, Meizu). Het is wat gemakkelijker te retourneren en daarnaast ook 2 jaar garantie.
Leuke specs, goede prijs. Hij beschikt blijkbaar ook over een 13 MP camera en draait KitKat, volgens GSM Arena.

Maar ligt het aan mij of is het design 13 in een dozijn?

[Reactie gewijzigd door LankHoar op 28 oktober 2014 17:49]

Dat is het ook en ik snap niet waarom die Chinese telefoonbouwers niet gewoon even een pas afgestudeerde ontwerper inhuren om er ten minste iets redelijks van te maken. Het hoeft niet hemelbestormend te zijn, zolang het maar niet lijkt op een mislukte ouwe iPhone zoals deze.
Het is inderdaad Android kitkat met een emui laag erover, waarschijnlijk emui 3.0, en uiteraard zit daar gewoon de Google Playstore, wel opvallende zet vind ik om een serie af te stoten naar een nieuw budget merk, heb zelf de Huawei Honor 3C gehad, echt een goed toestel voor de prijs.
Het is inderdaad ook bijna hetzelfde als de Miui laag van Xiaomi, erg prettig in mijn ogen!

[Reactie gewijzigd door krissie100 op 28 oktober 2014 18:30]

Leuke specs voor die prijs. Dat zal de doorslag moeten geven voor mensen om het toestel te kopen, want qua uiterlijk vind ik het geen hoogstandje.