Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

Warner Bros., DC Entertainment en OTOY werken aan een virtual reality-versie van de geanimeerde Batcave. De locatie uit de Batman: The Animated-series te bezichtigen zijn met de Oculus Rift en verschillende andere vr-apparaten.

Warner Bros, DC Entertainment en OTOY werken aan een simulatie, waarin personen de geanimeerde Batcave uit Batman: The Animated-series kunnen bezichtigen. De Oculus Rift en de Samsung Gear VR worden specifiek benoemd als apparaten die de simulatie moet ondersteunen. Later komen daar wellicht andere toestellen bij, zoals tv's en mobiele apparaten. Het doel is om fans de geanimeerde locatie op een nieuwe manier te laten verkennen. Er wordt niet gesproken over een game, maar over een 'holografische video'.

De bedrijven werken samen met Bruce Timm, de producer van Batman: The Animated Serie. Hij zal het project ondersteunen om de Batcave zo nauwkeurig mogelijk te recreëren. De televisieserie was van 1992 tot en met 1995 op tv en won destijds meerdere Emmy Awards, wat de serie voornamelijk te danken had aan de animaties en de kwaliteit van de scenario's.

OTOY zegt dat de samenwerking met Warner Bros. de potentie van vr-apparaten als een nieuw filmmedium onderstreept. De ontwikkelaars zijn al gestart met de werkzaamheden om het project te realiseren en hebben zich als doel gesteld om het in de winter op te leveren.

Geanimeerde Batcave

Geanimeerde Batcave wordt met vr-apparaten te bezichtigenGeanimeerde Batcave wordt met vr-apparaten te bezichtigenGeanimeerde Batcave wordt met vr-apparaten te bezichtigenGeanimeerde Batcave wordt met vr-apparaten te bezichtigen

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Er is al iemand die een "batcave" heeft gemaakt maanden terug: https://www.youtube.com/watch?v=YkYOcsDMjQs

Screenshots zien er leuk uit, ik zet m'n DK2 alvast op :)
Jammer dat ze voor cartoon gaan, jou link ziet er veel beter uit!
Wat nog eens extra vreemd is aangezien Octane Render een unbiased GPU renderer is.
Een standaard unreal/unity/cry engine zou zo veel makkelijker zijn geweest en ook nog eens van betere kwaliteit zijn zoals Post-human hierboven al aangeeft.

Hier is overigens de link voor het downloaden van dit betreffende project:
https://share.oculusvr.com/app/kite--lightnings-the-cave
Vreemd, ik dacht dat dit wel zou werken als SBS op mijn 3D scherm maar ik moet een beetje scheel kijken om het goed te zien. Wil dat zeggen dat je met de OR constant scheel aan het kijken bent?
De DK2 laat 1 helft van het beeld op elk oog zien en de vervorming / fish-eye die je in het Youtube filmpje ziet wordt daarna gecorrigeerd door de lenzen in de DK2.
Eens, maar ik denk dat als je dit op een juiste manier aanpakt dit ook héél erg gaaf kan worden. Ik ben in ieder geval benieuwd !
Erg leuk project, goed te zien dat er zoveel op VR wordt ingespeeld nu de hardware hiervoor in opkomst is... maar ik vraag me toch af wanneer bijvoorbeeld de consument versie van de oculus definitief klaar is. of Morpheus/Samsung VR for that matter...
Nu is bijvoorbeeld de batcave deze winter klaar maar nog niemand om het te zien, op personen met developer kits na dan..

:).. ik sta te popelen.
Tja, de meeste consumenten hebben nog niet de vereiste hardware. Ik heb zelf zo'n developer kit een weekje in huis en je wordt gewoon hartstikke misselijk als de framerate onder de 75Hz is. En dat haal je pas met een hele dikke game machine. Helemaal als er in je omgeving ook nog eens veel beweging gerenderd moet worden.
Hoe stoer is dit.. En hoe gaaf zou het zijn als het verhaal zich gewoon om je heen blijft afspelen terwijl je ernaast staat in die Batcave..

Ik zit er klaar voor :-)
Die screenshots zijn wel de moeite zeg.. En ze hebben tot de winter?
Had liever door de batcave uit de films (dus nonanimatiefilms) gelopen
Erg interessant! Lijkt mij ook erg leuk om een film te kijken vanuit de hoofdpersoons perspectief.
Zelf inmiddels wat gespeeld met Virtual Reality, maar ik wacht nog op de eerste die met de current-gen graphics een demo bouwd. Geen idee waarom dat dat zo lang duurt en alles er nog steeds zo eind jaren '90 eruit moet zien :S
Toch gaaf dit soort dingen, ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik denk dat details heel erg belangrijk zijn bij dit soort dingen.
Een kinderdroom die uitkomt O+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True