Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties
Submitter: sanderev66

Nintendo heeft de releasedata van Super Smash Bros. voor de Wii U bekendgemaakt. Op 5 december verschijnt het spel, en er komt die dag onder andere een bundeling met de Mario-Amiibo en een combinatie met de GameCube Controller-adapter uit.

Tot nog toe was alleen bekend dat Super Smash Bros. in de winter naar de Wii U zou komen, maar Nintendo heeft nu de releasedatum vrijgegeven. Zo komt er op 5 december een bundel van het spel met de Mario-Amiibo en komt er een pakket van de game met de adapter voor het aansluiten van een GameCube-controller. Op dezelfde dag komt er een speciale Super Smash Bros-GameCube Controller uit.

Nintendo Super Smash Bros. AmiiboNintendo Super Smash Bros. AmiiboNintendo Super Smash Bros. AmiiboNintendo Super Smash Bros. AmiiboNintendo Super Smash Bros. Amiibo

Verder komt het Japanse bedrijf op 28 november met de eerste reeks van twaalf Amiibo-figurines, waaronder Mario, Peach en Pikachu. Op 19 december komt vervolgens de tweede reeks met zes karakters uit, met bijvoorbeeld Zelda en Luigi. Smash Bros. voor de 3DS verscheen vorige week en volgens Nintendo zijn er inmiddels 2,8 miljoen exemplaren van het vechtspel over de toonbank gegaan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Capt. Toad is ook aangekondigd in Amerika, 5 december komt die daar uit. Is daar niets over bekend voor Europa? Daar ben ik zeer benieuwd naar, zeker gezien is $40 kost in de US of A!
Captain Toad komt pas in januari 2015 in Europa.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 oktober 2014 14:37]

Ja, dat staat op de website. Lijkt me voor Nintendo beter als ze het toch voor de kerst proberen te regelen.
Het zal wel met alle vertalingen te maken hebben.
Hier wordt er naar Cpt Toad uitgekeken.

Smash wordt in de VS op 21 nov gelanceerd, 5 december in europa.
Cpt Toad op 5 december in VS, europa twee weken later? 19e?


Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd hoe ze die amiibo figuren nu in al die spellen gaan toepassen.
Mijn vrouw kijkt er uit naar Cpt Toad, ikzelf zit met smart te wachten op Yoshi's Woolly World. Wanneer komt die? Er zit nog veel exclusief leuks aan te komen voor de Wii U eigenaren.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 7 oktober 2014 15:37]

Zit ik ook heel erg op te wachten! Zaterdag op Firstlook zeker even proberen.
Sarcasme? Wellicht moet je dat wat meer toelichten, want ik begrijp niet hoe ik je post moet op vatten.

De gamers van nu (die een wiiu hebben gekocht) willen blijkbaar wel de 'ouwe shit' van toen, dat is waar Nintendo op draait.
Je verwart Super Smash Bro met Super Mario.

De eerste versie van Super Smash Bro kwam pas uit op de Nintendo64 in 1999, jaren na de NES dus.
Jij weet dat deze serie pas sinds de N64 bestaat en tot nu to pas op elk platform maar 1x is uitgekomen? Dat betekent dat dit de 4e game is in de serie, nog jong genoeg als je het mij vraagt.

Je sarcasme gaat volgens mij volledig de mist in.
5e ;) De 3DS is versie 4.
De 3DS en Wii U-versies zijn hetzelfde spel met kleine aanpassingen hier en daar, maar het is hetzelfde spel in de SSB serie, dus nummer 4. Net als Forza Horizon 2 op de 360 en Xbox One: Hetzelfde spel, maar kleine aanpassingen zodat ze beter op het platform passen.

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 7 oktober 2014 14:56]

Nee. Intern is SSB 3DS versie 4, SSB Wii U is versie 5. Enige overeenkomst is dan ook de verzameling karakters. De Wii U heeft andere stages en spelmodes dan de 3DS versie.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 oktober 2014 14:58]

Super Smash Bros. for Nintendo 3DS and Super Smash Bros. for Wii U (Often referred by fans as Super Smash Bros. 4) is an upcoming Nintendo 3DS and Wii U title. It is being developed by Namco Bandai Games Inc. and Sora, and will be published by Nintendo. It is the fourth installment in the series.
Bron

Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen, dus in mijn ogen (en volgens de ontwikkelaars en Nintendo dus ook) hetzelfde spel met aanpassingen per platform.
Waarom iets repareren dat niet kapot is. :)
Ik geef je gelijk, maar dit is wel een uitzondering...
Ik speel nog elke week Project M met vrienden, en gezien hoe populair Project M is denk ik dat dit spel aardig verkoopt!

[Reactie gewijzigd door Erkel op 7 oktober 2014 14:31]

Omdat Super Smash Brothers een van de best verkochte serie vechtspellen ooit is, er een levendige competitieve scene actief is, en er nu 6 jaar voorbi is gegaan sinds de vorige? Omdat de vorige matig door de competitieve spelers is ontvangen en men nu nog steeds de 12 jaar oude Melee voor de Gamecube speelt, om flinke hoeveelheden geld?

Call of Duty elk jaar uit brengen is ook niet bepaald vooruitstrevend, en dit gebeurt veel minder vaak.
Interessante video over het onderwerp:

https://www.youtube.com/watch?v=Cxhs-GLE29Q

In franchises blijft het aantal verkopen steeds groeien, terwijl vernieuwende games op zijn hoogst matige succes worden. Misschien willen gamers helemaal niet wat ze denken dat ze willen (zo ken ik nog wel meer groepen die iets anders willen dan ze zeggen, but that's besides the point :p)
Ik heb een Wii U en een PS4 en dit is by far de titel waar ik het meeste naar uit kijk. Eenvoud, nostalgie (muziek, stages) , maar toch ook een hard to master game. Het is meer dan alleen een potje vechten.
Mooi Sinterklaas kado dus ;)
Ligt eraan, gaat deze op 60fps in 1080p draaien?

Edit: het gevoel voor humor is weer ver te zoeken hier op t.net :P

[Reactie gewijzigd door mkools24 op 7 oktober 2014 14:53]

Kijkend naar de vorige berichten is dat blijkbaar heel belangrijk ;)

Maar ja Super Smash zal 1080p 60fps zijn . bron1 bron 2
quote van de laatste bron:
The Wii U has confirmed games to run native 1920x1080p at 60 frames per second: Super Smash Bros. U, Bayonetta 2, Mario Kart 8 and Rayman Legends.
Ook zijn er bewijzen dmv filmpjes: youtube en Gamersyde

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 7 oktober 2014 15:04]

Mario Kart 8 en Bayonetta 2 zijn zeker niet 1080p. Toch volgens mij was 1080p wel bevestigd voor Smash Bros.

[Reactie gewijzigd door Retroster op 8 oktober 2014 09:13]

Fact: ja. 1080p is bevestigd. Framerate nog niet (en is waarschijnlijk afhankelijk van met hoeveel mensen je speelt) maar elke smash bros is nog 60fps geweest. Evenals Mario Kart en eigenlijk de meeste blockbusters van Nintendo.

Ik wil niet de consolewars discussie hier naar toe trekken btw.
ik denk eerlijk gezegd niet dat die 4 spelers nou zoveel extra paarden kracht nodig heeft om uberhaupt ook maar een beetje invloed te hebben op framerate immers kijk je naar 1 scherm met 1 level en word dat niet dubbel gerendeerd zoals bij split screens
Nee, maar als je een stabiele framerate wil... Zie Mario Kart 8! :)
ja mario kart met meerdere spelers is split screen super smash bros is dat niet.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 7 oktober 2014 16:18]

De game zal gewoon op 60FPS draaien met hier en daar een animatie op 30FPS. Denk aan animaties van pokemons uit pokebalss etc. er is een heel interview oid op het netwerk van nintendo zelf te vinden waar je ook een deel ontwikkeling ervan kan volgen. hierin word ook precies gezegd wat op welke fps draait.
Eindelijk hier wacht ik al op sinds ik de Wii U heb aangeschaft met Mario Kart.
Maar eindelijk dan het beste nintendo spel op de Wii U.
Nu al zin in!
Als dit een topper wordt ga ik zeker een wii u kopen :D
Ik kijk er al naar uit dat ik deze game thuis op de bank kan gaan spelen, maar eerst maar eens deze zondag op de first-look Super Smash gaan spelen, waarvoor ik, dankzij tweakers, niet in de rij hoef te gaan staan }>
Ik zag gisteren opeens een 3DS versie voorbij komen, was al geschokt dat ik de WiiU release had gemist, maar blijkbaar niet :P
Ik kijk er naar uit!
Ik vind de Super Smash Bro's altijd één van de leukere games van Nintendo.
Beste fighting game ooit gemaakt :) kan niet wachten om hem eindelijk in full HD te spelen met goede online play!
Eindelijk kan ik noobs inelkaar beuken!
Heb je daar een spel voor nodig? Noobs inelkaar beuken kon altijd al :)
Helaas is niet iedereen een 2 meter lange shaolin monk.