Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties
Submitter: Diagoras

Star Wars: The Old Republic krijgt een derde uitbreidingspakket met de naam Shadow of Revan. De dlc is vanaf 9 december te verkrijgen en bevat een nieuwe verhaallijn, missies, werelden en verschillende andere extra's.

Het spel brengt een aantal vernieuwingen met zich mee. Er is een nieuwe verhaallijn, waarin de speler het opneemt tegen Revan, die wordt beschreven als een van de krachtigste personages uit het tijdperk van The Old Republic. Er zijn vijf missies aan het spel toegevoegd en het maximumlevel wordt verhoogd naar zestig. Ontwikkelaar BioWare introduceert daarnaast twee nieuwe werelden, met elk zijn eigen tegenstanders. Ook verschijnen er nieuwe Flashpoints en Operations die met andere spelers kunnen worden gespeeld.

Spelers die een pre-order voor het spel plaatsen, krijgen een aantal voordelen. Als er voor december wordt besteld dan krijgen ze een week eerder toegang tot de game. Daarnaast ontvangen ze tot 1 december een xp-boost, waardoor ze tot die tijd tot twaalf keer sneller hun level kunnen verhogen naar level 55. Spelers die op of na 1 december de game bestellen, krijgen kleinere bonussen. Het spel is momenteel voor 19,99 dollar, omgerekend ongeveer 15,90 euro, te reserveren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

De grootste vernieuwing zullen de zogenaamde Disciplines zijn (dit vervangt het huidige skill-tree systeem): http://www.swtor.com/info/news/blog/20141006
Hier zal ook een stream vanavond (om 9 uur geloof ik) over worden uitgezonden op de twitch channel van SWTOR.
wou net zeggen ken letterlijk niemand die deze game speelt en ken toch aardig wat mensen online die gamen, allemaal hebben ze deze game geprobeerd maar het is een dikke faal (zelf even getest en vond het een oersaaie game).
Mja.. het spel is tot lvl40 leuk om te spelen. Het grootste probleem met deze game, althans toen, waren de laadschermen, de rollercoaster space battles en de werelden met onzichtbare muren. De paden waren zo smal dat je altijd een pack mobs aantrok, zelfs als je een stuk hoger level was.
Een nog groter probleem, en hetgene wat mij het meeste niet aan stond, was dat het totaal niet breekt met de standaardformule van MMO's; het is weer een grind feest van kill 10 rats (waar de ratten deze keer aliens zijn). Ze hebben het dan mooier aangekleed dan de andere standaardformule MMO's met voice acting en pogingen tot verhaallijnen, maar als de core gameplay gewoon nog steeds hetzelfde is... haak ik gewoon af.
De voice acting vond ik juist bloed irritant. Het is idd mooi gemaakt en is heeft erg veel werk in gezeten. Maar als je hier geen behoefte aan hebt en snel wilt levelen kost het erg veel tijd om elke keer door die hele dialoges heen te gaan. Ja je kan snel door de gesprekken heel clicken, maar nog kost het erg veel tijd en frustratie. Bij andere MMO's klik je oven het algemeen op accept en je bent klaar.
De voice acting vond ik juist bloed irritant.
De voiceacting en de soort van ok single player verhaal lijn is het enige wat mij een paar uur heeft vermaakt aan deze game

Als pure MMO is hij zo ontzettend standaard dat er eigenlijk helemaal niks aan is, als je paar keer een MMO hebt gespeeld met echte action gameplay waarbij skill meer telt als level, is dat selecteer vijand en druk op skill echt zo verschrikkelijk

Kan ook echt niet begrijpen dat ze met een game als Starwars, zulke trage gameplay er in hebben gezet, hier hadden epic lightsaber gevechten in kunnen zitten
die kun je overslaan / onderbreken met de spatie balk :+
Mja.. het spel is tot lvl40 leuk om te spelen.
Precies, het was leuk om te doen totdat je bij de standaard MMO grind-for-epic-gear grappen aankwam. Toen had ik het wel gehad. Alle classes bij de Empire kan gedaan, denk na deze update maar eens de Jedi kant proberen.

Op zich is het een leuk spel en als je van Star Wars houd zou ik het zeker eens een kans geven. Het is helaas geen KOTOR3 (wat ik had gehoopt) qua verhaal en gameplay maar dat is ook niet echt mogelijk in een MMO setting denk ik.
Typisch een spel dat je op een SSD wilt hebben. Ik speel WoW, ook vanaf SSD. Laadschermen? Dat komt vooral door alle addons die ik draai, en is nog steeds te verwaarlozen. In een dungeon ben ik de eerste die beweegt.
Klopt, maar een laadscherm voor een gang van 20 meter om daarna weer een laadscherm te krijgen? Destijds was de reactie van de makers dat het nodig was omdat er content was in die gang, wat ik zelf nooit heb gezien. En daarom is die gang er niet uitgehaald :S
Heb het ook even gespeeld en kwam mij ook heel erg saai over, jammer, denk dat dit juist een mooie franchise was om echt iets goeds mee te doen, misschien ook te hoge verwachtingen.
Voor mij kon dit spel ook nooit de verwachtingen naleven.

De lat lag al gigantisch hoog mits de single player voorgangers zowat de beste games zijn die ik ooit gespeeld heb. Knights of the Old Republic I & II zijn beide extreem goede games (das natuurlijk subjectief). Die games hebben me intresse doen krijgen in Star Wars, wat ik voordien uberhaupt niet had.

Heb het een paar maanden geprobeerd, maar het kon niet tippen aan Kotor I & II |:( .
Ik denk dat jij hetzelfde hebt als ik. Ik heb het ook een tijdje gespeeld maar het kom niet aan mijn (waarschijnlijk te hoge) verwachtingen kon doen. Ik hoopte meer op een KotoR 3. En wanneer deze uitkomt zal ik deze in volle glorie spelen!

Na 4 dagen continu spelen van swtor heb ik ook maar besloten om te stoppen met MMO'S. Heel me leven werd geconsumeerd door al die content :O
SWTOR biedt van alle MMORPG's toch wel de beste levelling/singleplayer experience hoor. Cinematics, voice acting, cutscenes en elke class heeft best een aardige unique storyline. Het is het gebrek aan end-game, unbalanced pvp en het missen van enkele core gameplay features ( in het begin ) wat de game de das om deed.

Persoonlijk ken ik weinig mensen die niet met plezier tot lvl50 zijn gelevelled, op meerdere toons zelf. Er was simpelweg niks te doen op lvl50, nightmare ( hard ) content raids waren binnen de 1e maand gecleared en je was fully geared. De latere expansions en feature patches kwamen too little, too late. Het is tegenwoordig écht wel een solid MMO, zeker één van de betere, maar ondergaat hetzelfde lot als ESO en GW2.

@maniak
Dat was volgens mij alleen echt op Coruscant en Correlia zo dat de ruimtes crowded en smal waren/aanvoelden ( urban ), maar de gebieden zoals Tatooine, Hoth, Ilum, Alderaan waren enorm uitgestrekt en voelde immens groot aan. Daar was je écht niet gebonden aan paden met invisible walls :o Ook met loadscreens viel het wel mee meen ik? Dit was voornamelijk bij het reizen tussen planeten ( als ik het goed herinner ).

[Reactie gewijzigd door quintox op 7 oktober 2014 15:27]

Tijdens de release helemaal kapot gespeeld, een van de betere single player mmo's
Toen de server leeg liep, transfer aangevraagd, dit kon niet. Toen is iedereen gestopt.
Ondertussen zijn de servers opnieuw terug goed vol. Als je een nieuw character start, op Tython bijvoorbeeld, voelt het aan alsof het launch day is. :P
Bioware heeft op Gamescom ook aangekondigt dat SWTOR meer dan een millioen spelers heeft dat maandelijks spelen.

In 2013 was SWTOR het 4de best verdienende subscription based MMO (artikel hier onder toont een chart, met WoW als numero uno of course)
http://www.gamespot.com/a...3-star-wars/1100-6421191/

Het heeft een mooie comeback gemaakt over de jaren heen. :*)
Ik wacht wel op de opvolger, die volgens de geruchten de vrijheid en mogelijkheden bied zoals Star Wars Galaxies :)
Dat zou natuurlijk goddelijk zijn. Destijds op Eclipse met de guild Synergy SWG helemaal grijs gespeelt.

Maar laten we oppassen met zulke statements, een dergelijk statement legt de lat wel heel hoog ;)
Ik zat bij de WaTON guild ;-)
Kleine wereld!
Tenzij EA besluit van met hun eigen te competen denk ik dat je nog minstens 8-9 jaar gaat mogen wachten, aangezien EA een exclusief contract heeft met Disney heeft getekent voor 10 jaar.
Jup, daar zit ik ook op te wachten maar dan in "Fantasy setting". Iets wat met WOW eerst belooft wastoen het werd aangekondigt, en waarna het steeds meer "Houdt het handje maar vast!" werd. De grootste carebear in WOW is toch echt Blizzard zelf. INstances die maar 15 minuten duren, je letterlijk vertellen waar je naar toe moet of je zelfs al op een mount er naar toe schoppen en de verhaal lijn zo versimpellen dat Thrall nu de grootste Mary Sue ooit is. (Knap voor een niet Elf, dat moet ik toegeven als Blood Elf fan, vaak zijn het toch echt de Elf characters ;) ).

Je hebt eigenlijk geen keuze, het reputation system is meer een veredeld item grinding balkje geworden en dishonourable kills zijn er uit want sommige mensen voelden zich in hun kruis gegrepen omdat ze een DKtje kregen. Man ik mis de "At War" optie die je vroeger mt guilds had zeg.

Dus ja hoewel TOR het niet slecht doet, en het geen slecht spel is... is het gewoon net als WOW een :"Handje vast! en doe maar gewoon met de grote meneer mee" mmo.
weer revan?

SW:TOR speelt zich 300 jaar na KOTOR af

zometeen vissen ze darth malak ook nog uit de sloot, of bastila...
Mijn eerste gedachte bij die naam was ook al: "Revan? Dé Revan uit KOTOR?". Klinkt interessant, maar als de MMO zich inderdaad veel later af speelt vraag ik me af hoe ze hem erin gaan verweven.
Ik denk idd dat ik liever had gezien dat dat in een aparte, single player game hadden gepakt, dat dan misschien meer een echte opvolger van KotOR 1 en 2 kon zijn. Ik ben een beetje bang dat het wat gezocht kan worden, zo.

Ook twijfel ik of ik nu m'n account eens moet gaan afstoffen of niet. Ik heb namelijk echt wel interesse in de verhaal-kant hiervan, maar de grind-based MMO opzet van SW:TOR vind ik daar een beetje aan afdoen... (En ja, ik snap heus dat single player RPG's en MMO's inherente verschillen in opzet hebben - ik geef alleen meer om verhaal dan wat anders, dus spellen die erop gericht zijn je kunstmatig zo lang mogelijk aan het spelen te houden zijn voor mij niet ideaal.)
I know the feeling. En spijtig genoeg is dat waar voor iedere MMO.
Er is nu wel tijdelijk die xp boost voor Class stories (x12 xp), zodat spelers kunnen levelen naar 55 zonder al die side missions te doen. (Rise of the Hutt Cartel missions worden ook als Class stories getelt hiervoor)
Dat hebben ze al gedaan via een storyline in game (rond level 30). De nieuwe storyline bouwt daarop verder.

(Vaag antwoord om spoilers te vermijden ;) )
Was deze game niet redelijk uitgestorven?
Tenminste, dat is wat ik dacht.
Heb het twee jaar gespeeld om daarna het vaarwel te zeggen. The Hutt Cartel uitbreiding 'in volle glorie' nog meegemaakt en ook de implementatie van een nieuwe spacebattle expansion.

Het leukste aan swtor is voor mij het levelen omdat de stories erg leuk zijn waarbij de imperial agent het leukste was. Endgame content ging erg snel vervelen en vond het als dps zeker niet leuk om een turret te zijn. Ook had ik maar sporadisch het gevoel in een star wars spel te zitten.

Het minst leuke aan swtor is dat het semi play to win is, waarbij je niet het allerbeste aan mods kan kopen, maar een tier daaronder. En dat gaat rap als je packs met echt geld koopt en dat aan kan bieden in het spel voor credits. Op een gegeven moment krijg je het gevoel dat je nog speelt omdat het star wars is en dat kan niet de bedoeling zijn. Overigens stoorde ik mij aan de vele Russen die op de chat hun gedoe spamden en was het vervelend om een Rus tijdens een dungeon uit te leggen waar ze voor moeten uitkijken. Maar goed, heb niks tegen Russen, maar het ging ten koste van een positievere beleving.

Bring on Warlords of Draenor.
yup, maar ze hebben een contract met lucasarts om het nog eens te proberen nieuw leven in te blazen (wat niet zal lukken)
Bestaat LucasArts dan nog? Heeft Walt Disney dat niet laten opdoeken?
Dat is LucasArts' video game branche. LucasArts bestaat op zich nog wel, maar regelt alleen nog licenties voor StarWars gerelateerde games.
De contracten zijn van voor Disney.
Ze hebben dan ook geen contract met Disney voor deze game maar met lucasarts, de nieuwe games zijn wel in contract met Disney.

En Disney is trouwens geen volledige eigenaar van Star Wars, episode 1/2/3/4/5/6 en de Star Wars naam zijn nog steeds eigendom van 20th century fox.

[Reactie gewijzigd door stewie op 7 oktober 2014 15:45]

Ik speel geen enkele blizzard online game, sterker nog, ik heb nog nooit world of warcraft gespeeld..

Star Wars the old republic wel trouwens |:( :z (want ik had er hoop in dat het op KOTOR leek, niet dus)

[Reactie gewijzigd door stewie op 7 oktober 2014 20:56]

nee totaal niet, super actief nog
Het heeft geen WoW aantallen maar volgens mij is de subscriber base nu redelijk stabiel en maakt het genoeg winst om nog een tijdje mee te gaan.
Ik heb een aantal maanden heeeeeel fanatiek gespeeld en me prima vermaakt, tot de end-game content. Dat was helaas helemaal niks. Misschien dat ik het nu weer eens ga proberen
Complex bonussysteem. Past goed bij een spel met een (veel te) complex verdienmodel ;)
Ik denk dat ik dit wel ga doet, door de xp boost zou ik dan via class queests kunnen levelen en die saaie side queests kunnen overslaan en dan eindelijk eens een class-story kunnen completen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True