Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

Games die gebruikers spelen op basis van beweging verliezen aan populariteit op PlayStation-consoles. Dat zegt een Sony-topman in een interview. In 2010 bracht Sony Move uit, waarmee gebruikers PS-spelletjes kunnen spelen door middel van beweging.

De tijden van de door beweging gestuurde games zijn voorbij, zegt Shuhei Yoshida, topman van Sony Worldwide Studios. "Motion gaming was een groot iets, maar net als met sociale games, dansgames en gitaargames denk ik dat er nu geen behoefte is aan een nieuwe game op basis van besturing." Yoshida zegt dat in een interview met de Britse website Pocket-Lint.

De Sony-topman deelt geen exacte gegevens over de terugloop van de populariteit van zulke games, waardoor het onduidelijk is of er nog wel een publiek voor is. Yoshida vermeldt wel dat gamen op basis van bewegingen vermoedelijk terugkomt als Sony zijn Project Morpheus uitbrengt, waarbij de gebruiker games ziet in een bril waarin een scherm zit, waardoor hij zich in de wereld van die game zou wanen. De besturing daarvan gebeurt ook op basis van bewegingen.

PlayStation bracht zijn bewegingscontroller Move vier jaar geleden uit, in een reactie op de populariteit van de Nintendo Wii, die gamen op basis van besturing via beweging in de jaren daarvoor populair had gemaakt.

PS Move

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

Mijn ervaring was dat veel mensen games besturing met beweging vooral hinderlijk, vermoeiend en vaak niet intuitief vonden. Het Wii-stuur voor Mariocard? Vermoeiend voor je armen. Dragonball Z bewegingen? Verkeerd geinterpreteerd door de console/game waardoor je vaak verkeerde of andere moves deed uitvoeren.

Het concept was goed; Lichaamsbeweging tijdens het gamen en mogelijk door de bewegingen na te doen meer in het spel worden getrokken.

De realiteit wass echter dat mensen uiteindelijk toch niet de discipline hadden om actief te gamen en dat de motioncapturing toch niet helemaal zo precies was als gehoopt.
Daarnaast zijn er maar een beperkt soort spellen uitgebracht met nuttige, werkende ondersteuning voor de bewegingsbesturing.

Zelf heb ik ook Move, maar geen echt spel omdat het allemaal toch te veel het zelfde is. Party games of sport spellen, waar je uiteindelijk amper voor hoeft te bewegen.. andere spellen waar het in zit zoals killzone en little big planet is het meer een gimic. Of de spellen zijn niet echt goed uitgewerkt
Met het stuurtje is de enige manier hoe ik goed kan race in Mario Kart Wii en Mario Kart 8.

Ja, het motion gebeuren was een goede gimic en vooral Nintendo heeft dat met de Wii goed aangepakt. En ze passen het nog steeds leuk toe in de nieuwere games op de Wii U.

Daarnaast: de volgende stap zijn volgens mij toch echt wel de helmen zoals Oculus Rift. Maar om nou vier man op de bank te zien zitten met zo'n helm op lijkt me wel hilarisch.
Ik ben het grotendeels eens met je post, en als fervent controller gamer was ik ook sceptisch:
Het Wii-stuur voor Mariocard? Vermoeiend voor je armen.
Dit is niet waar. Speel dagelijks een potje MK8 met collega's en het was even wennen maar het werkt gewoon subliem.

Mits goed uitgevoerd, kan motion gaming een toevoeging zijn. Helaas is dit meestal niet het geval.
Misschien speelt TS het met gestrekte armen ofzo? 8)7
Ik snap ook niet waar dat vandaan komt.
Inderdaad, dat was ook mijn ervaring. Het was te vermoeiend en vooral ook minder accuraat. Op de Wii heb ik veel motion games gespeeld en op de PS3 ook wel een paar, vooral tennis dan en dat was echt te vermoeiend. Je moest ook alles aan de kant zetten wat maakte dat je al snel naar je gewone controller deed grijpen.
Ja dat heb je met sport, het is vermoeiend :)
sommigen worden al moe van er naar te kijken.
Andere vinden dat nu juist het goede er aan, spel en beweging combineren ideaal voor de stilzittende jeugd, helaas grijpen ze dan toch naar de controller.
Haha ik zie de ironie wel maar een vijfsetter tegen Nadal spelen zijn maar weinigen gegeven zelfs in het echte tennis :+
Dit was vooral een reactie op het succes van de Nintendo Wii.
Ik denk dat de meesten het er wel mee eens zijn dat zulke games (heel) fun kunnen zijn met een groepje vrienden, maar langs de andere kant vaak vermoeiender dan nodig om alleen te spelen. bovendien is het nieuwe en hippe er nu wel af ook!
De Wii staat bij veel vrienden stof te happen, dus het verbaast me nik sdat Sony gelijkaardige trends in hun verkopen ziet.
Move is nooit een succes geweest, itt de Wii (overigens maakte Sony de Wii Remote bij aankondiging nogal belachelijk, maar dat terzijde).

Sony heeft trouwens in dit interview gezegd dat Move 'de tijd vooruit was' 8)7
Hebben ze ooit populariteit gehad?
Ja de Wii was razend populair. Mensen vonden het leuk en vernieuwend. Maar dat is er nu van af.
Dus haken veel van die mensen weer af en zijn het weer vooral de mensen die voor de hype al games speelde. Die mensen gebruikte nog steeds een controller.
Ja de Wii was razend populair. Mensen vonden het leuk en vernieuwend. Maar dat is er nu van af.
Zeg liever dat het toen hype was. Mensen dachten dat het iets leuke, innovatief was. Maar na een korte tijd waren mensen het al snel weer beu.

De reden dat de Wii zo razend populair was, was die initiële hype, de constante berichten van een "tekort/uitverkocht" ( wat de mensen nog meer aanzette om dat ding te willen kopen ), de typische groep mentaliteit van de buurman heeft er één, we moeten er ook één hebben.

Maar eenmaal dat de mensen het in hun bezit hadden, ging het zoals veel "hype gadgets", lekker stof vergaderen, terwijl die zelfde mensen dan op een PS3/X360 volop spelletjes zaten te spelen.

Als je de game verkoop zag, was diezelfde trend ook zichtbaar. De meeste gespeelde games waren die dat initiaal bij de box zaten. De beste opvolgende games, waren de specifieke Nintendo titels dat altijd goed verkochten.

Dit is ook de reden dat de Wii's opvolger zo flopte ( in vergelijking met de Wii ). Mensen hadden hun les geleerd dat gans dat "bewegen gedoe" ( *lol* ), hun niet zo aansprak, en de verkoop was niet zo denderend. Je zou zelf kunnen zeggen, dat de verkoop geen flop is, maar de normale verkoop van een Nintendo systeem, voor die specifieke doelgroep ( de mensen dat graag de Mario, Zelda enz games willen spelen ).
De opvolger van de Wii gebruikt gewone controllers (weliswaar met een ingebouwde tablet).
Je kunt je Wii-motes gewoon op je Wii U aansluiten.
Ik heb niet gezegd dat het geen hype was. Alleen maar dat hij razend populair was. En dat was wel een feit. Die dingen waren niet aan te slepen. Ze verkochten er in no time meer dan Microsoft of Sony.
Daarom heeft Nintendo nu ook geblunderd met de naam WII U, als ze nou Nintendo Revolution hadden geheten net als de merknaam. Hadden veel meer mensen de nieuwe console aangeschaft. :(
Revolution is de wii dat was de code naam van de console , Nintendo evolution was wel nice geweest , de WiiHD en Wii2 waren ook namen die misschien gebruikt werden voor de WiiU , het is een fail zoals de gamecube ook was dat was de laaste Hardcore console van nintendo :( ben ook afgehaakt nu enkel nog playstation
Nou, hardcore console was het zeker. Maar toen was de gamecube ook nog gewoon prachtig, en voor op zijn tegenstanders. Nu loopt het achter Sony en Microsoft te gapen.

Maar ik heb wel de Wii U aangeschaft hoor, alleen al vanwege Mario Kart. + Dat in november Super Smash Brothers Brawl uitkomt.

Dat waren ook tijdens de N64 en Gamecube mijn favoriete titels waar ik de meeste uren in heb zitten, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Dus geef het gewoon een kans Android :p
De casual gamer is net het soort gamer conument dat niet meteen voor de nextgen gaat. Want die ebben al de Wii. En zijn daar al tevreden mee.
Daarnaast voor hardcore gamer is WiiU cheap voor casual al stuk duurder dan hun vorige gen. Daar is prijs wel veel doorsag gevender. En ze zijn al voorzien van Wii.

De casual gamer staat ook al helemaal niet te springen voor vervanging en houden hun huidige veel langer aan.
Dan de WiiU met tablet controler gimmick ziet er voor mij al helemaal niet al te casual uit. Dus het spreekt een heel ander groep aan.

Iedere non gamer die wel een getennist ge golft of billiard kan zich de wii goed voorstellen. De WiiU nou nee.
Daar naast de third party en hardcore game aanhang zien vooral een zwak aparaat.
Hou je vooral de nintendo IP fans nog over.
En deel van doorgroeiende ex casuals.

[Reactie gewijzigd door SG op 22 augustus 2014 07:11]

Ik vond het eigenlijk superirritant, het is dat Brawl voor die console was..

Als ik ga gamen wil ik relaxen, als ik iets sportiefs (Wii Fit e.d.) wil doen ga ik wel naar de sportschool. Meeste mensen die ik ken die een Wii hebben denken er precies zo over.
Tja ik ken ook mensen die wel sporten op de WII.
Zelf vind ik sporten in de sportschool ook niet de oplossing doe het dan buiten of op het sportveld.

Zo is er voor iedereen iets:
De een wil liever de natuur, De ander de sportschool, En weer een ander thuis voor de buis.
Het is leuk voor een avondje uitproberen(leuk, bowlen en oma kan ook meedoen!), maar niet om serieus mee te gamen.
Er zijn toch zeker wel een flink aantal mensen geweest wel er gebruik van hebben gemaakt. Bij mainstream gamers echter is het nooit aangeslagen.

Het heeft praktisch ook weinig toepassing binnen reguliere games. In titels als Call of Duty en Battlefield zit je er niet op te wachten met een move controller te kloten. Je pakt gewoon een normale controller en doet je ding. In fantasy games met zwaarden en dergelijke zou het leuk kunnen zijn, maar ook daarvoor werkt het in de praktijk te matig. Denk Zelda op de Wii. Link zwaait zijn zwaard toch niet zoals jij het doet, en vanaf de bank een beetje schudden heeft hetzelfde effect.

Wel denk ik dat het in de toekomst weer een terugkeer zal maken. In combinatie met overige peripherals zoals de VR brillen, gloves, walking spheres, etc. Maar ondertussen zullen we wel ruim 20 jaar verder zijn eer dit een beetje mainstream geworden kan zijn. Veel features welk nu tenslotte allemaal nog in de kinderschoenen staan.

Uiteindelijk werken we langzaam aan toch wel toe naar de natte droom van iedere nerd welk opgegroeid is met Star Trek, de holodeck.
Tja, échte games met motion controls hebben allemaal zo'n beetje het Star Wars Kid-syndroom: het staat belachelijk als je in het rond staat te molenwieken, zéker vergeleken met je karakter op het scherm. Met party games doe je tenminste iets dat je in het echt ook zo zou doen.

Motion controls gebruiken om de "immersion" te verhogen is als een kleuter die "broem broem" zegt achter het stuur van zijn rolautootje om te doen alsof hij met een echte auto rijdt.

Wii Sports, dansgames en consoorten hebben dat probleem niet, maar daar kun je ook niet veel varianten op bedenken. Bovendien is dat Sony's corepubliek niet. Ik vermoed dat Sony het bovenstaande ook heeft doorgekregen en nu zijn investeringen in motion controls wil stopzetten zonder zich even belachelijk te maken als Microsoft.
Ik vermoed dat Sony het bovenstaande ook heeft doorgekregen en nu zijn investeringen in motion controls wil stopzetten zonder zich even belachelijk te maken als Microsoft.

Kan je dit toelichten? Daar waar MS geen move variant heeft, waarschijnlijk om reden dat het geen interesses meer heeft anno 2014? Maar maken ze zich daarom belachelijk?
Deze move 2 versie is min of meer belachelijk van Sony.

Tenzij je mikt op de Kinect2, maar dat lijkt mij niet? Dit doordat de kinect2 wel een mooi stuk techniek is, althans ik kan me goed indenken dat veel mensen deze wel willen gebruiken vanwege alle functies die het bied.
Kinect2 in combinatie met een VR bril is min of meer het gene wat iedereen wel zou willen, maar nog niet ziet gebeuren.. Echter is MS al heel ver op dit gebied, indien ze morgen een VR bril lanceren, is heel deze droom werkelijkheid.. Gewoonweg geen beperkingen zoals sony op dit moment wel zou hebben met hun camera versie.

Zelf zie ik mijn eigen niet voor de TV staan en gekke bewegingen doen icm een bril op me hoofd, maar ik kan me indenken dat er genoeg mensen zijn die hiernaar snakken.
vanaf de bank een beetje schudden heeft hetzelfde effect.
Dit is precies de reden waarom wij de wii hebben weggedaan, het hele springen dansen springen verhaal er omheen was superleuk, maar met een spelletje waren de mensen op de bank die vrij weinig bewogen altijd de beste. De huidige motion controls / werking ervan doen gewoon nog niet iets 1:1, wat je verwacht. Maar idd, de opkomst van dingen als die gloves etc zullen mss verandering doen brengen!
Semi. Het probleem met motion controls t.o.v. een reguliere controller is dat afstand om een actie te doen bij motion controllers te groot is waardoor je al snel tegen een limiet aanloopt qua reactietijd. Zo van: ik deed de beweging maar was toch te laat of de beweging registreerde niet omdat ik had moeten anticiperen dat ik de controller minimaal 2cm moest verplaatsen. Juist dat zorgt ervoor dat mensen geen motion controls meer willen. Zodra het nieuwe er vanaf is, wil je weer gewoon een controller die meteen reageert omdat je een knop maar 1mm hoeft in te drukken.

Als pointer werken de motion controls wel goed, maar dan gebruik je ze dus als lightgun.
Alle dancehall games? Just Dance? Golf en andere sporten via motion control? Ze zijn er zeker, alleen zijn het games die op een Nintendo populair zijn.
Mijn eerste gedachte inderdaad.
Misschien bij Sony niet, maar de Wii was wel onwijs populair. Hoe vaak heb jij niet lopen bowlen op Wii sports?
Nul keer?

De Wii is ook geen mega verkoopsucces omdat de 'gamer' zo graag motion sensing heeft. De niet-gamer vond het wel leuk, en juist voor een niet-gamer wordt gaming zo toegankelijker gemaakt. Voor een gamer is het vooral irritant of inefficient.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 21 augustus 2014 13:56]

De wii geen succes onder welke steen lag jij die tijd , ik heb heel wat gebowld en Tennis was ook leuk

[Reactie gewijzigd door ANDROID88 op 21 augustus 2014 17:40]

Volgens mij moet je nog even goed lezen wat ik schreef. Of werken aan tekstbegrip.
Ik begrijp jou zin wel degelijk . Je beweert dat het geen succes was met zo 90moljoen sales . Moet je echt belachelijk verklaren . :P
Nee, je begreep het niet. Nog steeds niet.

"De Wii is ook geen mega verkoopsucces omdat de 'gamer' zo graag motion sensing heeft. "

Anders verwoord: De reden van het verkoopsucces van de Wii ligt niet bij de vele gamers die het kochten vanwege motion sensing. Het waren juist de van nature niet-gamers die de Wii tot een succes maakten.

Het zijn ook die niet-gamers die ervoor zorgen dat de Wii U geen succes wil worden: de Wii U was namelijk een poging van Nintendo om juist de 'gamer' wat meer aan te spreken met hogere specs e.d. Daar heeft de niet-gamer geen boodschap aan.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 augustus 2014 13:27]

Nu heef je uitleg als je dat nou gelijk deed in je eerste post waren er een hoop misverstanden vermeden;)
De kinderen van mijn broer waren er anders dol op. Ik denk dat je vergeten bent hoe kleine kinderen de wereld ervaren, of je verward 'gamers' met mensen die CoD of GTA-achtige spellen spelen. Knikkeren is eigenlijk ook gamen (als wij vroeger Monopoly speelden noemden we dat ook 'een potje gamen'). In de jaren '80 waren de machines waar je met een pistool op een scherm moest schieten ook razend populair. Ik heb een Xbox, maar ook een WII, smartphone en een PC, op allen speel ik weer wat anders.
Dus als je een game speelt met een Wii-mote ben je geen gamer? 8)7
Als je een game speelt ben je aan het gamen dus ben je een gamer.
Je snapt toch wel wat hij bedoelt? Hij bedoelt mensen die nooit gamen maar swiepen met een Wii mote wel even leuk vonden. Iedereen kent wel mensen in zijn omgeving die hieraan voldoen. Daar moest de Wii het ook van hebben. Het probleem met deze groep was alleen dat zij dat bowlen wel even leuk vonden maar verder niets met gamen hadden en dat nog steeds niet hebben en dus ook weer net zo snel afhaken.
Geweldig hoe mensen geen besef hebben van context, naar mijn comment keken en allerlei vreemde conclusies trekken. Goed om te zien dat er toch ook mensen wel begrijpend lezen. :)
Eigenlijk niet, als je meerdere keren per week op een langere termijn games speelt voor een bepaald aantal uur ben je een gamer. Sorry dat het misschien vaag overkomt, maar mocht je 5 keer gebowld hebben op de Wii in een maand tijd en daar buiten niks, ben je niet echt een gamer. Dan speel je af en toe een spelletje.
Ik poep gemiddeld 14uur per maand dus ik ben echt een poeperd, ik kan genoeg mensen die maar 2uur per maand poepen, zijn dat dan geen poeperds maar "wc-bezoekers".
Juist, want een lichamelijke behoefte is natuurlijk exact te vergelijken met een virtuele bezigheid voor vermaak. Dank je, je hebt mijn ogen geopend.
Wat een scheve vergelijking. als ik met mijn bolide een middagje ga racen op zandvoort ben ik dan een coureur? Als ik iemand zijn tand uit zijn bek sla ben ik dan een tandarts?

Je krijgt in mijn ogen pas de titel als je het op regelmatige basis doet en je echt tot de groep behoort die het ook doet. Als ik 1 keer een wii mote vast heb gehad om een avondje te bowlen dan ben ik zeker geen gamer.... dan zou mijn oma van bijna 80 ook een gamer moeten zijn... die heeft hier 2 keer gebowld.
Dit is een eindeloze discussie merk ik wel. Ik durf best te zeggen dat ik een gamer ben. heb de afgelopen 3 jaar zo'n 1000 uur battlefield 3 gespeeld. iemand die een uurtje speelt is in mijn ogen geen gamer :)

Ik ben overigens niet gay en ook nog eens maar 70 kilo. heb een goed betaalde baan en ook nog een vriendin.

De in jouw ogen stereotype gamer.. is niet altijd zoals jij het voorschotelt.

Maakt verder ook niet uit, maar ik zie een oma van 80 die 2 keer een wii mote vast heeft gehouden niet als gamer door het leven gaan.
Aparte quote aangezien dat niet mijn tekst is :)

maar nu we het er toch over hebben;

1. Moet.
2. Vaak was het optioneel en niet verplicht.
Haha... Ik denk dat het bij iedereen bij 5 blijft steken. De Wii was echt zo'n console die iedereen moest hebben vanwege de bewegingsspellen en was het al vrij snel moe... Ik ken best wel wat mensen waar die bij in de kast staat niks te doen...
WAS !!!, De WII is bij ons herondenkt. Gisteren de balanced voard gekocht en het is ruzie maken wie op de WII mag, terwijl mijn PS3 stof aan het verzamelen is, Ondanks dat de beeldkwaliteit van de PS3 vele malen beter is.
Is vaak zo bij nieuwe dingen, volgende week is je Wii weer stof aan het happen.
Ik gooi het op een keer of 2. Honkbal ook ziets. Een Wii is nou niet de verpestte graphics gamer zn eerste keuze.
Mijn eerste gedachte was dat hun grootste concurrent ontzettend hoog heeft ingezet op bewegings technologie door in eerste instantie de Kinect te bundelen met de voorkoop van de One.

Aangezien ze nog steeds veel onderzoek naar bewegingsdetectie doen met morpheus vind ik het dus een apart statement. Maar marketingtechnisch gezien een sterk punt :)
De Kinect is een heel andere bewegingstechnologie.
bij Sony en de Wii moet je continue met zo'n ding in je hand blijven zitten, terwijl de Kinect veel meer vrijheid en accuratesse biedt.
Ja de Kinect werkt veel beter. Ben je aan het spelen pakt ie zo willekeurig iemand van de bank als speler 1 of 2. Met zijn allen de kamer weer uit en alleen de spelers de kamer weer in vervolgens voegde de rest er weer bij dat ging dan 10 minuten goed en dan pakte die zo weer een willekeurig persoon van de bank. Geweldig! Dat apparaat was echt een miskoop.

Dit gaat trouwens over Kinect bij de Xbox360 Ik weet niet hoe dit bij de Xbox one is.

[Reactie gewijzigd door Thalent op 21 augustus 2014 18:32]

Als het goed is kan de kinect 2 meerdere spelers herkennen, deze dienen dus ook eerst gesynct te worden met de kinect2. Stel je bent met 4 man een kinect game aan het doen ( alle 4 gesynct en ondertussen aan het spelen ) en je vriendin komt even 4 biertjes op tafel zetten zal je vriendin niet herkent worden en dus geen invloed hebben op het spel.
Tenzij je vriendin dezelfde huidskleur heeft, zelfde lichaam afmetingen (totale lenge, lengte benen, armen, nek, hoofd) en etc als jou 1 van je vrienden dan kan er misschien een probleem ontstaan. Gelukkig is deze kans vrijwel 0.
De Ps4 cam heeft deze tech allemaal niet en is min of meer te vergelijken met de eerste kinect versie ( iets uitgebreider ala: betere resolutie camera, maar het komt niet in de buurt van de kinect 2 )

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 augustus 2014 07:40]

Ik wilde precies hetzelfde typen, nu hoeft het niet meer ;)
een populariteit die nooit echt zeer hoog is geweest. Of in ieder geval niet bij de mensen die ik ken.
Niet op de PlayStation misschien maar de wii is door die motion controls een gigantisch verkoopsucces geworden dus populair is het zeker wel geweest.
De eerste zin van de inleiding luidt "Games die gebruikers spelen op basis van beweging verliezen aan populariteit op PlayStation-consoles. " Dus daar wordt wel degelijk gerefereerd naar de 'populariteit' van de Move.

En dat spellen op basis van beweging populariteit verliezen op PlayStation consoles lijkt me een redelijk open deur. Het aantal Move spellen voor de PlayStation 4 is volgens mij met 1 vinger te tellen (Just Dance 2014, zou geen andere weten). Zonder aanbod lijkt me populariteit creëren/behouden redelijk lastig.
Als je de Move controller vergelijkt met de WiiMote is het ook niet zo verwonderlijk.
Move en kennect werken echt niet zo goed en intuitief als de WiiMote.
En dan had de WiiMote ook zijn beperkingen, dus ja.

Beste imho WiiMote spel was die Zelda /Link shooter en Resident evil 4.
Misschien zegt Sony dit wel omdat het de strijd met de superieure Microsoft Kinect heeft verloren?
Hoewel Kinect idd superieur is aan Move lijkt Microsoft dezelfde strijd te hebben verloren - Kinect is immers optioneel geworden dus goede integratie kan men nu wel op hun buik schrijven.
Volgens mij heeft MS ook de strijdt met de Kinect verloren, het ding is immers weer gedegradeerd tot optie in hoop om toch nog wat nieuwe consoles te verkopen.
Deze opmerking van die Sony meneer is hetzelfde als dat er geen behoefte is aan een nieuwe handheld gezien de verkopen van de Vita. Als er geen wegen aangelegd waren was de auto nooit zo populair geworden.
Als Sony nu eens voor fatsoenlijke games gezorgd had was het wellicht anders gelopen maar een Move uitbrengen zonder daarvoor games te ontwikkelen is zinloos geweest. En dat geldt ook voor de Vita.
Nintendo is ook zo goed als gestopt met het maken van games voor hun bewegingscontroller. MS heeft de Xbox One uitgebracht waarbij Kinect 2 verplicht was. Van de Kinect-verplichting zijn ze al na een half jaar teruggekomen. De Kinect wordt nu enkel als losse accessoire verkocht. Het aantal Kinect-games is tot nu toe minimaa, MS heet zover ik weet 1 Kinect-game uitgebrachtl en heeft niets in de pijplijn. Op zowel E3 als Games.com is niets meer van Kinect vernomen.
D4 gemist? http://www.ign.com/articl...remonition-and-thats-fine

Game die Kinect besturing hoog heeft staan. Al is het vast ook alleen met een controller te spelen nu er ook Xbox One's zonder Kinect worden gestopt.

MS heeft de Kinect overigens niet gestopt omdat ze er niet meer in geloven, maar omdat ze wel moeten om de xbox prijs te verlagen. En dat kan alleen maar door de Kinect te laten vallen.

Ik hoop nog steeds dat er een paar goede Indie developers via ID@XBOX de Kinect beter kunnen benutten.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 21 augustus 2014 14:43]

Het is ook zo dat niet zo geweldig werkt, je kunt ook veel beter mikken met een controller of muis dus waarom zou je nou die motion dingen gebruiken.
Tov WiiMote Met muis ja met controller nee, met Move of kennect bwach.

als je met de Wiimote niet kan mikken raad ik je aan om ook geen geweer/revolver of boog te gebruiken. Neem dan ook maar je controller :P of alternatief een SMG, die zijn toch ook maar bedoeld om op korte afstand te sprayen vanuit de heup zonder te hoeven mikken.
ok ok je moet de Wiimote ook calibreren op gebruik als vuurwapen, maar dat ging best goed, zeker met de + variant.
Het probleem van games die beweging support hebben, is dat het vaak een crap game is die even leuk is om tussendoor te doen en dat grote AAA-titels deze ondersteuning niet heeft/krijgt.

Daardoor is er een kleine userbase == kleine populariteit.
Heavy Rain + Move = Awesomeness
Move blijft voor mij de beste in motion gaming, Kinect blijft beetje 'moeilijk' omdat het soms gewoon dingen iets goed registreert of de ruimte voor de camera is gewoon de klein.

Maargoed, je kansen dan op VR te zetten, ben je ook niet helder bezig.
VR in combinatie met Move. Tijdens de Project Morpheus demo's tijdens E3 waren er ook demo's die Move juist weer gebruiken.
Ik vind de Kinect toch leuker.
Dat van Sony vond ik toch een echte na-aper van de Wii, niks nieuws.
Terwijl de Kinect toch iets nieuws was, het werkte niet probleemloos maar toch, iets besturen zonder controllers te gebruiken.
uhhh, kinect echt iets nieuws? de eerste games leken toch nog steeds het meeste op de PSEye games van de PS2...... En juist 1 van de grote problemen met kinect is juist dat je niets in je handen hebt, ofwel, leuk voor 'dance'-achtige/fitnes-games...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True