Apple komt met Kensington lock-adapter voor Mac Pro-desktops

Apple heeft voor zijn nieuwe Mac Pro-modellen de Mac Pro Security Lock Adapter aangekondigd. Met de adapter kan een Mac Pro via de Kensington lock-uitsparing worden vastgemaakt aan een kabelslot. Het accessoire kost 49 dollar.

De Pro Security Lock Adapter maakt het mogelijk om een Mac Pro 2013-model aan een bestaand Kensington lock te koppelen. De adapter kan zonder verder gereedschap aan de desktop worden vastgemaakt. Hierdoor wordt het ook onmogelijk om toegang te krijgen tot het binnenwerk van een Mac Pro.

Apple rekent voor het antidiefstalaccessoire in de VS een prijs van 49 dollar, oftewel circa 36 euro. De computerfabrikant heeft zelf nog niet eerder een adapter voor de nieuwe Mac Pro-modellen uitgebracht. Macrumors meldt dat de fabrikant bij opgestelde Mac Pro-modellen in zijn winkels tot nu toe gebruik maakte van een alarmsysteem dat werkt via de ethernetaansluiting: als de netwerkkabel wordt verwijderd gaat er een alarm af.

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

02-07-2014 • 08:51

116 Linkedin

Reacties (116)

116
107
53
7
0
39
Wijzig sortering
Snap dit soort sloten nog steeds niet.
Als ik ze mee wou nemen dan hoef ik niet eens kracht te zetten met een betonschaar...
Gewoon een beetje goede schaar is al voldoende.
Das wel grof, 50 euro vragen omdat je vergeten bent een uitsparing te maken. Sowieso zijn bij Apple op alle modellen de kensington gaten aan het verdwijnen. Dat je hem op een MB air niet kwijt kan snap ik, maar op de retina's moet toch lukken? En zo niet, maak dan een nieuw soort slot voor hele dunne laptops..

Dit, 50 euro voor een adapter is echter wel het toppunt. (Ja ik zie ook omgerekend 36 euro staan, maar zo werkt de Apple conversie niet)

[Reactie gewijzigd door cmegens op 2 juli 2014 08:57]

Zo werkt geen enkele conversie, bij de dollarprijs zit nooit BTW en zo'n product moet ook hier naartoe komen (douane heffing)
Desalniettemin is $50,- best wel een ripoff voor een ijzeren plaatje van ca. 25x25mm met 2 geboden zijkanten en een ovaal gaatje in het midden.
Dan maak je dat ding toch zelf...
..Neem deze converter, neem een dvi-hdmi converter voor je mac-air, een standaard hdmi zou gewoon op je laptop moeten zitten. Neem een UTP verloop kabeltje. Neem een standaard adapter. Alles wat andere producenten standaard inbouwen of gratis meeleveren kost je bij Apple minstens 20 euro. Waarom? Omdat ze competitie moedwillig buitensluiten met nodeloze chipjes. Het typerende is dat mijn eerste hdmi verloop kabeltje van Apple binnen een weekje het aflegde toen een kleine 25 euro. Ik had een Chinese kabel besteld voor 2,50 euro die net zo goed functioneerde.
De aansluiting op de MacBook Air (en niet MacAir) is gewoon een Thunderbolt/mini displayport aansluiting. Sterker nog, Apple maakt niet eens een Mini DisplayPort adapter naar HDMI (wel voor de iOS apparaten), dus idd kan je voor heel weinig een Chinese adapter kopen (met veel verschil in kwaliteiten overigens -uit eigen ervaring- ).
Wat betreft ethernet, je kan gewoon een USB ethernet adapter kopen hoor van veel verschillende merken, werkt er ook gewoon op. koop je echter de ThunderBolt -> Ethernet adapter van Apple, dan heb je eigenlijk een PCIe gigabit ethernet kaart gekocht (en nee, niets specifiek met apple chippies hierop, gewoon standaard thunderbolt).
En alles kan stuk, zo ook de adapters en kabels van Apple producten, maar gelukkig heb je er gewoon garantie op.
Ik snap niet helemaal waarom je een -1 krijgt, want eigenlijk heb je gewoon gelijk.

Het is toch ronduit belachelijk dat je €50,- mag aftikken voor een adapterplaatje met een ovaal gaatje erin? Meer is het niet namelijk.

Niet te vergeten natuurlijk dat je voor de Mac zelf minimaal €2780,- hebt betaald! Een apparaat dat notabene gemaakt is voor de professionele markt. Het had Apple gesierd als ze de adapter gratis hadden verstrekt aan degene die erom zou vragen.
Bij de MediaMarkt hier in de buurt staat er ook een, heb om heb goed te kunnen bekijken een keer mogen afkoppelen, maar toen de ethernet los ging hoorde ik nergens een alarm :p

Werken oudere kensington sloten ook niet? Het is toch een bepaalde standaard, of heb ik dat mis?
Het gaat niet om het slot, maar om de bevestiging van het slot aan de computer. Dit is standaard aanwezig op laptops, maar normaal niet op desktops.
Nou op een MacBook Pro Retina 13+15 inch zit anders ook geen lock. Wel een tekortkoming imo.
Anoniem: 154887
@InsanelyHack2 juli 2014 12:51
Inderdaad, ik meen me wel te herinneren dat dit er vroeger bij de PowerBooks standaard voorzien was. Vreemd dat dit weggelaten is.
Wellicht vonden ze het een lelijke oneffenheid in de behuizing opleveren?
Dat is afhankelijk van de kast, veel kasten bedoeld voor kantoor of educatief gebruik hebben een kensington slot op een plaats waarbij het ook niet mogelijk is om de kast te openen wanneer er een dergelijk slot op zit. Ik vind het dan ook vreemd dat het niet standaard in het ontwerp van de macpro verwerkt zit.
Omdat ze er nu 49 euro voor kunnen vragen. En het lijkt een opzettelijke actie, want de adapter kan zonder gereedschap vastgezet worden, iets dat over het algemeen enige voorbereiding in het ontwerp vraagt. Nu zullen de meeste mensen zeggen "Ach, voor een apparaat van duizenden dollars maakt die 50 dollar/euro toch niet uit? En Apple vangt weer 50 dollar/euro voor een plaatje metaal van hooguit 2 euro. Met bijna 150 miljard dollar in kas komen ze niet meer bij van het lachen daar.
Moeten ze het gratis doen dan?

Maak jij je ook druk om Intel die een stukje silicium van 50 cent voor 500 euro verkoopt?
Ze moeten niks, maar bij elke andere fabrikant is het wel gratis. Dit soort trucs zijn voor mij reden om nooit maar dan ook nooit iets van Apple te kopen.
Ja beetje moeilijk he als je een massief stuk aluminium hebt om die aan te passen aan een Kensington lock terwijl dat het hele design verandert en er dus allerlei andere aanpassingen moeten worden gedaan als dat uberhaupt al mogelijk is.

Bovendien zal niet iedereen een kensington lock gebruiken en maak je iets wat dus in bepaalde gevallen niet gebruikt zal worden.

En ik denk niet dat Apple een gat in de luch springt voor die 49 euro, ja leuk dat ze een paar tientjes kunnen verdienen maar je doet alsof Apple hier miljarden mee gaat binnenharken.

En als jij een platform die specifieke taken veel beter kan uitvoeren en een OS heeft wat voor productief kan werken gaat boycotten omdat ze een accesoire voor een bepaalde prijs verkopen heb je er niks van begrepen.

Een echte professional laat zich absoluut niet door dat soort dingen afleiden.

Een aantal vrienden van mij zijn na hun studie begonnen met full time werken en verdienen ook een goede salaris en hebben alles vervangen met Apple omdat dat voor hun het productiefst werkt.

Hun kan het echt aan hun reet roesten dat Apple een beleid heeft waar ze een paar tientje meer vragen dan de gemiddelde fabrikant aan een accesoire.

Sterker nog met dat soort dingen houden ze zich niet bezig omdat ze gewoon 8-10 uur per dag werken voor 50 euro per uur en het ze dus niks boeit.

En jij behoort dus niet tot die doelgroep en denk ook niet dat Apple jou mist als klant.
Wil niet de fanboy uithangen, maar wat je koopt aan performance in een Mac Pro is zeer zeker "goedkoop" voor wat je krijgt, en op de bedragen die men uitgeeft aan een dergelijk systeem lijkt het me nauwelijks meer boeiend om 5 tientjes extra aan een stukje metaal uit te geven :).
dat zijn R&D kosten, je betaald niet alleen voor silicium. Intel moet de chip ontwerpen dat kost geld.

In dit geval is het gewoon een kwestie van tijdens het ontwerpen een gaatje in de behuizing maken waarbij de kap en het frame aan elkaar zitten zodra je er een kensington slot doorheen steekt. Dit doet iedere andere fabrikant. Nu brengen ze er achteraf een stukje metaal voor uit dat 50 cent kost om te produceren en verdienen ze er 49.50 euro op en hebben bijna geen R&D kosten. Dit is niet te vergelijken met een processor die machines van miljoenen euro's vereist om het te produceren. Met die beredenatie is een diamant ook maar een hoopje karbon en olie een plantendrap.
Intel verdient na aftrek van R&D kosten nog steeds flink aan hun processors hoor.

Sterker nog wat Intel doet gaat eigenlijk nog veel verder dan wat Apple (en alle andere fabrikanten eigenlijk) doet.

Intel heeft gewoon een stuk silicium waar ze notabene "gezonde" cores uitschakelen of zaken zoals hyperthreading opzettelijk uitzetten.

Als je dan toch de moraalridder wilt uithangen lijkt me dat iets waar je je beter zorgen over kan maken.

Apple levert daadwerkelijk iets maar vraagt een paar tientjes meer omdat ze nou eenmaal niet al die moeite willen doen voor een paar euro.

Ondertussen moet je dat toch wel begrijpen en accepteren?

Ieder bedrijf heeft zo zijn eigen bedrijfsvoering, Media Markt verkoopt HDMI kabels voor 15 euro en bij de Action zijn ze 2 euro.

Zijn ze bij de Media Markt dan oplichters omdat ze bij de Action verlies maken op HDMI kabels om klanten te lokken?

Zo is het ook bij Apple, ze kunnen er wel 5 euro voor vragen maar dat is niet een manier om je bedrijf levensvatbaar te houden.

Jij bent te snel gewend geraakt aan de situatie na 2005 waarin hardware enorm in prijs is gedaald en fabrikanten zoals IBM gewoon gestopt zijn met hardware omdat er geen droog brood meer mee te verdienen valt.

Apple houdt zich echter nog aan de prijsstelling van voor 2005 en dat is ook de enige manier om een gezonde marge te verdienen.

Zoals het nu gaat vallen er ieder jaar een paar fabrikanten af.

Harddisks heb je alleen nog Seagate en WD en beetje Toshiba.
GPU heb je alleen nog AMD en Nvidia en beetje Intel.
Beeldschermen heb je Samsung, LG, Sharp en nog een paar spelers.
Laptops is Sony al mee gestopt en HP en Dell hebben zelfs moeite nog geld te kunnen verdienen.
RAM en Flash is in handen van 3 of 4 grote bedrijven zoals Samsung, Toshiba, Micron en Hynix.

En dan heb ik het niet eens over de kwaliteit die ook nog eens omlaag gaat omdat men perse op prijs moet concurreren.

Juist omdat Apple een hogere prijs vraagt schuwen ze niet aluminium unibody en IPS schermen te gebruiken.

Daarnaast heb ik niks van Apple maar heb ik het wel helemaal gehad met elke keer weer componenten op te sturen voor garantie, 1 op de 2 producten die ik koop is vroeg of laat iets mee aan de hand of is DOA.

Altijd lopen klooien met RMA's en teruggaan naar de winkel omdat de fabrikant een paar cent wilt besparen 8)7
De meeste Apple desktops waren wel voorzien van een Kensington oogje...
Het gaat niet om het slot, maar om de bevestiging van het slot aan de computer. Dit is standaard aanwezig op laptops, maar normaal niet op desktops.
Er zit een Kensington slot gat op elke iMac...
Het slot is gewoon (nog steeds) dezelfde standaard.
Het ovaalvormige gaatje ontbrak alleen, zou ook niet echt werken omdat het een vrij dunne behuizing van aluminium is die bovendien gemakkelijk los te maken is van de computer.
Nu hebben ze dus dat dikkere metalen plaatje gemaakt wat dit dus oplost.

Het probleem met die kensington-locks is eigenlijk dat, hoewel het een prachtige standaard is, ze niet echt ontworpen zijn op de dunne en lichte (aluminium) industriële ontwerpen van deze tijd
Is het niet omgekeerd?
De behuizing is niet geschikt voor een slot doordat deze niet stevig genoeg is.
Dat geldt voor een kensingtonslot maar evengoed voor bijvoorbeeld een oogje voor een kabel/hangslot.

Of je zou een verlengde variant van een kensingtonslot kunnen maken die je dieper de kast in kan steken waar wel een stevig bevestigingspunt zit.
Veel succes een relatief slappe constructie beschadigd te verkopen omdat je het slot eraf trok... ;)
Hoe 'geweldig' simpel deze man (volgens mij een nederlander naar accent) het mogelijk maakt om met een rolletje wc-papier de Kengston van een laptop open te krijgen binnen luttele seconden:

http://www.youtube.com/watch?v=as-CPdf-rKI

Edit: gebruik dit als waarschuwing!!

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 67950 op 2 juli 2014 12:16]

Op deze manier is de laptop defect en kan deze niet meer gebruikt worden. Het hele idee erachter is dat er een soort van metalen strip in je laptop zit. Van zodra deze "over" is omdat het slot eruit is getrokken, dan werkt de laptop niet meer. Bijgevolg is de dief er niets mee.
Maar dat is dan nog een minpunt van de kast, die biedt geen stevig bevestigingspunt.
Je mist het punt: als het stukgaat boeit dat dus niet, want onverkoopbaar.
Maar als er een stevig bevestigingspunt opzit dan gaat het niet zo snel kapot.

En met het opzetstuk wat je er nu bij kunt kopen zit je toch met hetzelfde euvel?
Als het niet sterk genoeg is danbeschadig je de kast als je vergeet dat het ding vastzit en het wil verplaatsen.
Zucht... Je koopt zo'n slot niet om het ding heel te houden, je koopt het om dieven te ontmoedigen.

Niets werkt zo ontmoedigend als een zwaar beschadigd en onverkoopbaar product.
Als je zo'n ding jat, is iedere euro winst... en er zullen best mensen zijn die het geen zier uitmaakt met gestolen Mac's te werken, mits leuk prijsje zou zo'n gat "mij" echt niks uitmaken.

@ Sietse hieronder, klopt allemaal wat je zegt... toch zijn er genoeg mensen die weten dat iets gestolen is en het niet uitmaakt, als de prijs maar goed is.

[Reactie gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 2 juli 2014 11:09]

Als je een product koopt waar je aan kunt zien dat het gestolen is, ben je zelf ook illegaal bezig. Een beschadiging maakt me zelf ook niets uit, maar bij dit is het dus duidelijk zichtbaar dat het gaat om diefstal. Zoek maar eens op "heling". Persoonlijk vind ik dan ook nog dat die mensen te zacht worden aangepakt, want zonder helers zal er een stuk minder gestolen worden.
Maar de verkoper zei dat hij vast zat aan 't slot en toen iemand over die kabel struikelde. Leek me een betrouwbaar persoon dus dan zal het wel.
uit interesse, weet iemand wat de productiekosten per unit van zo'n ding zijn? ik vraag me altijd af wat de marge is bij dit soort merken.
Ik denk dat hier vooral veel R&D kosten in verwerkt zit.
Hahaha, Ja inderdaad! Super ingewikkeld om zoiets te bedenken :+

(Ik neem even aan dat sanderev66 sarcastisch was)

Ontopic: Zoiets moet natuurlijk standaard bij jatbare apparaten aanwezig zijn. Of de Mac Pro daar ook onder valt is een beetje een grensgeval, je zet hem niet in een café neer om ff te werken, maar in een bedrijfssituatie kan ik me wel voorstellen dat het jatgevoelige dingen zijn. Het zou Apple sieren als ze dit dus gewoon standaard bijleveren, 50€ (zo rekenen we van zonder belasting $ naar €) hier voor vragen is natuurlijk absurd.
Hahaha, Ja inderdaad! Super ingewikkeld om zoiets te bedenken :+

(Ik neem even aan dat sanderev66 sarcastisch was)
Zo vaak kom je niet een ronde computer tegen met deze airflow.
edit:
Ik dacht dat jullie het over de Mac hadden. Stom nog geen koffie op :+

[Reactie gewijzigd door 90710 op 2 juli 2014 09:33]

Ach kom op. R&D... Ik heb meegewerkt aan miniatuurprojectoren die in stiftgrote objecten ingebouwd werden. Naast twee cameras, een USB hub en LED belichting van een paar W... Ja, dan heb je een koelprobleem dat je met speciale materialen en geoptimaliseerde vorm moet oplossen.

Dit is een ronde computer, maar om nou te zeggen dat er echt R&D achter zit. Je kunt dezelfde specs in een compleet vlak, passief gekoeld ding kwijt. 1 kerel vogelt uit welke fan erin moet en klaar. Meer is het niet.
Ow, gewoon een computer dubbelvouwen, in een buis proppen, ventilator erop en klaar :p
Denk dat er in de Mac pro wel iets meer onderzoek en testwerk gestopt is dan dat.

Ook die Kensington aansluiting zal wel even over nagedacht zijn, omdat het een beetje oké moet smoelen, behuizing niet moet beschadigen bij montage en voorkomen dat je hem makkelijk open maakt, mogelijk nog, (zoals onder genoemd) intern eea moet beschadigen bij 'verkeerd verwijderen'.
Daarbij is een goed Kensington slot zelf ook niet echt cheap.

Nut van Kensington sloten is volgens mij ook meer tegen 'graai' diefstal, voorkomen dat iemand ongemerkt zo'n ding onder z'n arm mee naar buiten neemt.
Zo nieuw is het ontwerp nou ook weer niet. Apple heeft al eerder een ronde vorm toegepast bij een mac, namelijk de iMac G4.http://en.wikipedia.org/wiki/IMac_G4
Je kunt het ook prima zelf maken, zolang je het dan maar voor jezelf houdt. Want, je kunt erop wachten dat als je het op de markt zou brengen... Enfin, je snapt het zelf denk ik wel. Apple is niet te beroerd om je dan een dikke claim aan je reet te smeren, vanwege het feit dat je hun product gekopieerd hebt.
Dat verklaart een hoop, koffie is toch een essentieel deel van de opstartfase van een dag :P !
Ik ben het met je eens dat er aardig wat R&D in de bouw van de Mac zelf is gaan zitten, als het zo makkelijk is als een aantal hieronder stellen dan zal het echt wel vaker gedaan worden. Het blijkt toch een lastige (onhandige?) maar mooie vorm te zijn voor een computer :+
Dat lijkt me toch niet ze hebben de 3d tekeningen van de kast ze kunnen er makkelijk een 3d gemaakt plaatje tegenaan plakken en die dan laten stansen. Dan even een middagje testen dat kost wel een paar kasten. Het is gewoon plaatje monteren kebel eraan flinke ruk kijken of het blijft zitten. Volgende model plaatje eraan flinke ruk.

Het lijkt me niet dat het een prijs van 50 dollar rechtvaardigt. Ze moeten hem In mijn ogen gewoon zelfs gratis nasturen naar alle mensen die al een machine hebben.

Alhoewel...

https://www.youtube.com/watch?v=Ge6sh4srzbI

het maakt ook geen ene drol uit.

[Reactie gewijzigd door 4play op 2 juli 2014 09:33]

Anoniem: 528441
@ErwinPeters2 juli 2014 09:04
Ik denk dat dat plaatje ongeveer 1 euro kosten met zich mee brengt (en dan schat ik nog erg......)
Je wilt een antwoord? Ruim 400%.
ok, super bedankt...

Weet iemand het ook echt want met zo'n sneer erbij komt het natuurlijk niet zo serieus over.
Dat kan. Maar het is toch echt zo. Of ga je nu weer zeggen dat ik een sneer gaf?
Nee, maar ik ga je er wel van verdenken 12 jaar oude te zijn. Reageer voortaan alsjeblieft niet meer op me want ik vind je strontvervelend en je draagt niets bij.

[Reactie gewijzigd door ErwinPeters op 3 juli 2014 17:42]

Leuk om te horen en een reden om je dus nog MEER te gaan vervelen :)
Productiekosten zijn de materiaalkosten, bijna nihil. Het enige wat ze geld kost is shipping en R&D.
Maar dit is geen echte implementatie van Kensington. Want op laptop en beeldschermen waar dit opzit is het er zo in verwerkt dat als je met geweld het ding probeert los te trekken je het moederbord aan gort trekt omdat het lock vastzit aan dezelfde plaat als waar het moederbord aanzit.
Dat is dan ook gelijk de hele zwakte van dit standaard. Je moet als fabrikant je design er teveel voor aanpassen wil dit werken. Dit gaat bij grotere producten vrij makkelijk, maar bij de huidige dunne designs is dat natuurlijk lastiger. Het nut voor dit soort sloten zie ik sowieso steeds minder worden.
Gevoelige data wordt steeds minder op de devices zelf opgeslagen, of goed encrypted opgeslagen zodat een dief er niks mee kan. Wat je dan verlies bij diefstal is enkel een stukje hardware, waarvoor je vaak ook nog verzekerd bent.
Belachelijk dat dit 50 moet kosten. Voor de prijs die je betaald voor een Mac Pro zou het er best gewoon bij mogen zitten...
Anoniem: 156408
@benji832 juli 2014 11:21
Hoezo? Ik hoef helemaal niet zo'n lelijk ding op mijn Mac Pro, heb dat slot nergens voor nodig
Als je 3000 euro voor een computer uitgeeft dan maal je ook niet om 50 euro extra om deze te beveiligen.
Bij hp/dell/lenovo betaal je er ook gewoon voor. Waarom iets erbij leveren wat niet iedereen nodig heeft?
Bij de hp/dell/lenovo zit het gewoon aan de kast vast, daar kun je zo een kensington aanmaken.
Ja, het slot moet je kopen, dat is logisch, maar de bevestiging is standaard.
Wordt alles van Apple tegenwoordig zo hard op gehypt dat zelfs een kensingtonslot, wat tot de standaard uitrusting hoort, nieuwswaardig is? Nou sorry hoor maar ik word er niet warm of koud van.
Of zo gehyped dat zelfs (uitgaande van de afbeelding) een aluminium zetplaatje van zo rond €5,00 het tienvoudige waard word. Begrijp me niet verkeerd ik vind het een mooie ontwikkeling die beveiliging maar ergens is het toch wel uit de klauwen gelopen
Wordt alles van Apple tegenwoordig zo hard op gehypt dat zelfs een kensingtonslot, wat tot de standaard uitrusting hoort, nieuwswaardig is?
Het is niet eens een Kensingtonslot. Het is een adapter waarmee je een Kensingtonslot kan aansluiten.

Het is belachelijk dat hiervoor een adapter nodig is. Stel je voor dat je voor je laptop, (professionele) desktop of monitor eerst een adapter moet kopen voordat je hem aan een Kensingtonkabel kan hangen. 8)7

[edit]
Ah, slot als in 'slot'. Mijn punt blijft echter staan. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 2 juli 2014 09:07]

Voor sommige mensen is het best handig om er een te hebben, zonder dit nieuwsartikel zou ik er nooit aan gedacht hebben een te kopen. Als er ooit een inbraakpoging is bedank ik Tweakers met heel mijn hart voor dit artikel O+
Een Kensington slot houd niet heel veel tegen bij een inbraak. Knippie knippie en weg is je mac.

Ik heb in een DTP studio gewerkt waar de Mac's (toen nog G4 pro's (2009 versies) ) gewoon met dikke bouten aan de vloer vast stonden en alsnog hebben ze er gewoon in 10 minuten 6 gestolen. een ferme ruk en je hebt een Mac in je handen, met vervrongen kast dan maar je hebt hem.

Gewoon de data buiten je bedrijf veilig stellen en dan accepteren dat er af en toe een computer gestolen wordt lijkt de enige oplossing voor georganiseerde dieven. Allen voor het snel weggrissen van je laptop op een terasje is het net afdoende.

Nadeel van een bewuste georganiseerde inbraak is dat ze eerst alle kabels doorknippen van alles wat achter de PC hangt (beeldscherm, muis, tobo, ethernet alles) en dat als ze de PC niet meekrijgen je dus wel fijn alles (behalve de PC) kunt vervangen. Het blijft gewon verschrikkelijk irritant dat dit soort beveiligingen nodig zijn. En verschrikkelijk dom van Apple dat ze het niet standaard op de duurste machines van ze zetten.
Een kensington kabel losknippen is 1 ding, een goede tang en voila , hij is weg.
Maar dan heeft de inbreker nog het plezier om het later zonder veel schade er af te krijgen. 1000 cijfercombinaties , have fun !
lees "cijfercombinatie "
Heb ik een keer gehad met mijn koffer net voordat ik op vakantie ging. Na een half uur was die open.

Beveiliging schikt af en maakt het lastiger, niet onmogelijk.
Over het algemeen nemen inbrekers eenvoudig te stelen spullen mee. Met een slot maak je het wat lastiger een computer te stelen.

Die inbreker loopt dan misschien door naar het volgende waardevolle ding dat hij ziet.

[Reactie gewijzigd door klonic op 2 juli 2014 09:38]

Ja, de eerstevolgende Mac Pro die daisychained gekoppeld zat aan diegene met het slot...
Nadeel van een bewuste georganiseerde inbraak is dat ze eerst alle kabels doorknippen van alles wat achter de PC hangt (beeldscherm, muis, tobo, ethernet alles) en dat als ze de PC niet meekrijgen je dus wel fijn alles (behalve de PC) kunt vervangen.
Van beeldschermen en netwerkapparatuur zijn de kabels te vervangen. Voor een bekabelde muis en toetsenbord is het wel nadelig, maar ook daar zitten de kosten niet in.

De grootste economische slagen bij computerdiefstal zijn vaak de verloren data en tijd dat het kost om weer het voorgaande productiviteitsniveau te bereiken. Grote bedrijven mitigeren dit enigszins met full disk encryption, backups en de mogelijkheid om een medewerker weer snel van een werkend systeem te voorzien. De gestolen hardware is bijzaak, waardoor technieken die dit proberen te ontmoedigen niet lucratief zijn.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 2 juli 2014 10:01]

"Voor sommige mensen is het best handig om er een te hebben, zonder dit nieuwsartikel zou ik er nooit aan gedacht hebben een te kopen. Als er ooit een inbraakpoging is bedank ik Tweakers met heel mijn hart voor dit artikel O+ "

Maar voor hetzelfde geld heb je een eenvoudig alarmsysteem dat je hele kamer kan beveiligen in paats van alleen je computer.
Uhm, om ff verder te zeiken of te zanikken zoals jij dat zo mooi noemt... Ik heb zelf meerdere Apple producten. En nee, ik word daar niet warm of koud van.
Zaniken*

Nou, goed toch? Is er ook geen reden om over te zeiken.
Waarom hebben ze dat niet direct in de kast ingebouwd?
Omdat ze er nu extra geld voor kunnen vragen.
Het is Apple, dus de fanboys zullen weer verzinnen dat een iKensington gat best een meerprijs van $50,- waard is.
Het is wat de doelgroep er voor wil betalen, dus waarom niet? Apple komt heel makkelijk weg met de hoofdprijs voor dingen als kabeltjes, adapters, ed.
Dat doet af aan het ontwerp.
Mijn MBP Retina heeft ook geen standaard lock mogelijkheid. Daarin zijn ze iets doorgeschoten met less is more. Want die kun je niet nog effe via thunderbolt aansluiten.
Om ook maar wat kritiek te plaatsen... had dit niet sowieso al niet in het basis ontwerp moeten zitten? Een opening voor een Kensington slot is dermate klein, dat dat makkelijk gepast had. En voor workstations die richting de 8000 euro gaan, ook zeker geen overbodige luxe. Wellicht een ontwerp foutje, of niet gedacht dat gebruikers hier om vragen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee