Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 121 reacties
Submitter: IMarks

HTC zou later dit jaar zijn nieuwe vlaggenschip, de M8 Prime, willen uitbrengen. Dat meldt UnwiredView maandag. De M8 Prime moet naar verluidt een premiummodel worden van de huidige M8 en biedt vergelijkbare specificaties als de LG G3 en de Samsung Galaxy S5 Prime.

HTCVolgens UnwiredView zal de HTC M8 Prime over een 5,5''-QHD-beeldscherm met een resolutie van 2560x1440 pixels beschikken. Het toestel zou verder een Qualcomm Snapdragon 805-quadcoreprocessor met een kloksnelheid van 2,5GHz en 3GB aan ram-geheugen aan boord hebben. Daarmee wijkt de hardware van de M8 Prime niet veel af van de eerder bevestigde LG G3 en de nog onaangekondigde Samsung Galaxy S5 Prime.

Als de M8 Prime daadwerkelijk over een Snapdragon 805-soc beschikt, ondersteunt de telefoon ook lte van categorie 6, waarmee theoretisch downloadsnelheden van 301,5Mbps en uploadsnelheden tot 51Mbps haalbaar zijn. De smartphone zal verder naar verluidt bestaan uit een combinatie van aluminium en vloeibare siliconen, ook wel aluminium-siliciumcarbide genaamd, en waterdicht zijn.

Met de M8 Prime wil HTC vermoedelijk de powerusers bij zich houden. Mogelijk is het toestel een reactie op LG's G3-smartphone, die naar verwachting volgende week uitkomt. De nieuwe high-endsmartphone van LG beschikt volgens het bedrijf onder andere over een ah-ips-scherm met een resolutie van 2560x1440 pixels.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (121)

Vloeibare siliconen, ook wel aluminium-siliconencarbide genaamd
Ik zou graag een link willen van waar jullie die onzin vandaan hebben.
Het is gewoon een composiet materaiaal van aluminium (Metaal) en siliconcarbide (silicium -koolstof verbinding geen siliconen, een ceramische materiaal bekend om zijn hoge hardheid. Siliconen is een polymeer met O.a. Silicium, O, koolstof, waterstof etc, maar absoluut niet het zelfde).
Dit materiaal behoort tot de metal matrix composite, waarbij er een metaal is en een ander ingredient (in dit geval een keramische materiaal).
Vloeibare siliconen heb ik thuis liggen samen met een harder (Na het toevoegen van een harder word het dus siliconen en zonder... glijmiddel ofzo :+ ).
Volgens mij is er erg makkelijk ge-kopieerd van het originele bericht. :|

Al jaren wacht ik op een liquid metal telefoon (gekocht door apple, de sim ejection tool van de Iphone5(s) is gemaakt van liquid metal) maar een MMC telefoon mag er ook zijn.

Edit: volgens de geruchten zit er dus een snapdragon 810 in...

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 19 mei 2014 18:01]

Staat hier dat het vloeibare silicone is? :? .... Deze link stond ook bij het bericht van wat SiC er staat daar dus dat het een MMC is. aluminium-siliconencarbide ≠ Vloeibare silicone.
Geen idee waarom jij het hier over gaat hebben, je voorgaande bericht is een treffende omschrijving. Ga even fijn ergens anders trollen.
Volgens een eerder bericht van vandaag, was het verschil tussen 1080p en 2K duidelijk te zien bij de S5 Prime. Kom dus maar op met 2K schermen!
Er is niks onnodig aan.
Het verschil tussen 720p en 1080p was ook nog duidelijk zichtbaar (S3/Note 2 -> S4).

[Reactie gewijzigd door calvinturbo op 19 mei 2014 17:15]

Vergeet niet dat een amoled scherm over minder subpixels beschikt waardoor een hogere resolutie meer nut heeft. Dat het verschil op de S5 Prime te zien is betekend dus niet dat je dit op de HTC ook zult merken.
@calvintur

Van 720p naar 1080p is duidelijk zichtbaar, maar van 1080p naar 2K is echt niet te zien met het blote oog. ( beoordeeld van een note 3 naar S5 ).

Klopt ook, want de pixeldichtheid is zo groot bij een 1080P scherm dat je het verschil onmogeljik ziet bij een 2K scherm.
Een S5 heeft helemaal geen 2K scherm dus dan zie je inderdaad geen verschil met een Note 3.
Omdat de S5 een kleiner scherm heeft dan de note 3 heeft een s5 wellicht de pixeldichtheid van een note 3 met een 2K scherm.
Ga daar maar niet vanuit, dan ga je namelijk ver over de 6" heen.
2K op 6 inch zal nog scherper zijn dan nu 1080p op een S5 of welk ander 5 inch model dan ook.
Op mijn 4.7 inch 720p schermen zijn ondanks mijn erg goeie ogen pizels toch echt niet meer te zien tenzij je echt gaat lopen zoeken.
dus naat 1080p zie ik echt al geen verschil meer.
Echter weet ik niet of samsung nog steeds de zelfde slechte amoled panelen gebruiken die ze in de S3 gebruikte.
Dat werd namelijk verkocht als een 720p scherm maar dat was het simpelweg niet omdat pixels maar 2 ipv 3 sub pixels hadden en daardoor veel minder scherp was.

Volgens het volgende linkje gebruikt samsung nog steeds geen gewoon rgb scherm met de S4:
reviews: Samsung Galaxy S4, hetzelfde en toch anders

dus voor samsung is het misschien waar maar 720p tot 5 inch is echt alles wat je nodig heb. of 1080 als je graag wil muggenziften met vergrootglas.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 19 mei 2014 18:20]

Ik zie ook geen pixels op 720p, maar desondanks is een 1080p scherm op 5 inch vele malen scherper.
Leg dat eens uit dan? :P
Dat kan dus niet. Als je geen pixels ziet kan het niet scherper worden omdat je geen punten op de randen ziet.
Ik heb de LG G2 naast mijn telefoon gehad en het blijft hetzelfde ik zie geenverschil tenzij ik ga muggenziften maar dan kan ik zelfs bij de G2 met 1080 nog pixels zien.
Misschien is het een placebo effect :)
Dus dan is dit scherm in de vermoedelijk nieuwe M8 gewoon beter omdat jij wel pixels kan zien op de G2 met 1080, muggenziften of niet.

Het scherm is gewoon mooier/beter en zolang ik er het einde van de dag mee haal vind ik het helemaal top.
Onzin. die pixels kan je alleen zien als je je telefoon tegen je oog aan houd en dan kan je dus compleet niet zien wat er op je scherm staat en daar is een telefoonscherm nou net voor bedoeld...
Die als je normaal (cm of 30 afstand) naar je scherm kijkt kan je geen pixels zien.

Haal je je telefoon dichterbij kan je wel pixels zien maar kan je niet meer focussen op je hele scherm en kan je dus niet lezen wat er op staat en dus gebruik je je telefoon niet zoals bedoeld.

Onder nogmale gebruiks omstandigheden is 720p voor 5 inch meer dan genoeg. iedereen die zegt dat het wel nut heeft let op pixels en niet op de tekst op zijn scherm.

En als je het einde van de dag wil halen heb je een grotere kans met 720p dan met 1880 pc aangezien er 125% meer pixels gerenderd moeten worden met een 1080p scherm wat dus je gpu harder laat werken wat weer sap kost.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 19 mei 2014 18:49]

Vooral bij rechte lijnen die schuin getekend zijn, is het gewoon te zien. En daar gaat het om lijkt me. Op het moment dat dat ook niet meer te zien is.......

Ik heb ook g2, zeer mooi, scherp beeldscherm, maar "nog steeds" zijn pixels te zien (en dan vooral op momenten waarbij rechte lijnen schuin getekend zijn).

Of het nut heeft en of het noodzakelijk is, laat ik in het midden. Maar een 1440p scherm is bij mij gewoon welkom! _/-\o_

Daarnaast kan ik helemaal geen pixels zien wanneer ik mijn g2 tegen mijn hoofd zet...dan is alles gewoon wazig.

En nog een laatste puntje; de schermopmaak maakt ook nog erg veel uit. Pentile bijvoorbeeld.....
Als je het over de doorsnee gebruiker hebt, lijkt het me verstandig ook niet te reageren op een techsite. Hier zitten dus blijkbaar minder doorsnee mensen die al die pixels wél waarderen (waaronder moi overigens).

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 20 mei 2014 00:44]

gewoon mooier/beter en zolang ik er het einde van de dag mee haal vind ik het helemaal top.
Hogere resolutie -> meer rekenkracht -> meer accuverbruik
Dat snap ik, maar het maakt me niet uit zolang ik met een volle accu een volle dag de telefoon kan gebruiken.

Liever een beter scherm en 1 volle dag de telefoon kunnen gebruiken dan een minder scherm en de telefoon langer kunnen gebruiken. Langer hoeft voor mij niet aangezien ik hem elke dag oplaad.
Dan zul je minimaal gebruik moeten maken van je telefoon, wil je 1 hele dag meegaan op de accu (14-18 uur). Of de telefoon moet een hele grote accu hebben, wat weer ten koste gaat van het gewicht / dikte van de telefoon.
Lukt met de Note 2 en 3 prima, zal met de 4, zelfs met die resolutie ook wel lukken. En in dat geval vind ik het een toegevoegde waarde.
Dat is dus simpelweg niet waar, een scherm kan ook scherper worden als je de pixels niet ziet.
Ja, wel scherper, maar niet zichtbaar scherper. Je kunt het nog 100 miljoen maal scherper maker, maar je ziet het niet. Dus why bother.... Oh wacht, natuurlijk omdat producenten/fabrikanten graag geld verdienen, nieuwe dingen met betere specs uitbrengen en er dan altijd mensen zijn die dat dan braaf kopen. Want scherper is immers beter dus trek je beurs want we moeten het beste van het beste hebben.

Heel goed, iedereen helpt zo de economie groeien en mij kost dat geen scheet met mijn nokia 6303.
"Ha, ik lach bij het zien van mijn schoonheid in deez' spiegel."
Ik had het over zichtbaar scherper, ik zie dat toch echt met mijn 18 jarige ogen, dat sommigen dat hier niet zien zegt dat toch echt meer over hun ogen dan dat 2K zinloos is.
Nou ja ,ik wil maar zeggen dat ik denk dat je het verschil niet ziet, maar dat je het graag wilt zien om je keuze te kunnen rechtvaardigen. Dat is een welbekend en goed beschreven menselijk psychologisch fenomeen. Het komt voort uit cognitieve dissonantie theorie en is beschreven door de Amerikaan Festinger. Je past je mening of zelfs je waarneming aan, zodat die in overeenstemming is met een gedraging van jezelf. Als je dat niet doet, heb je namelijk iets gedaan wat niet verstandig, aardig, sympathiek of b.v. correct is. En dat vinden mensen niet fijn om dat van zichzelf te vinden. Dus je ziet die pixels niet, maar je gelooft oprecht dat je ze wel ziet, om te aankoop van een dure nieuwe foon te kunnen rechtvaardigen.
Dan mag je er natuurlijk ook bij zeggen dat het omgekeerd ook werkt, als je het niet wilt zien omdat je het niet wil geloven, zal je het ook niet snel zien :)
Nee, dat is niet zo. Andersom werkt het niet, omdat je je daar niet hebt gecommiteerd door er 6-700 eur. aan uit te geven. Het punt is dat je je overtuiging aanpast op het moment dat dat noodzakelijk is om een goed zelfbeeld te behouden. Bij een aanschaf die je hebt gedaan kan dat alleen door je waarneming aan te passen. De koop kun je niet zomaar ongedaan maken. Maar je kunt je mening wel zonder probleem aanpassen als je die aanschaf niet hebt gedaan. Dat schaadt je zelfbeeld nl. niet. Je kunt dan zeggen:" oh ja, inderdaad, ik heb me vergist. Het is toch scherper. Ik zie het nu. Wat ben ik toch een goed een flexibel persoon dat ik mijn mening aan kan passen zonder me daar voor te schamen." Dat kan bij die aankoop niet. Je hebt net dat geld weggetikt, voor iets dat er niet is. Zeg maar voor de nieuwe kleren van de keizer. Als je dan zegt dat je het niet ziet, ben je wel nog steeds dat geld kwijt en dat is beschamend als het voor niets was. Dus daar pas je je waarneming aan.

Zo wil ik de mening aan dat die hoge res. wel zinvol is, als ik zie dat het dat is. Dan nog zou ik er niet zoveel geld voor uitgeven. Hell, ik vind 300 al idioot veel voor een telefoon, waar je met een model van 200 werkelijk alles kunt doen. Maar dat is mijn persoonlijke keuze. Als een ander dat wel wil uitgeven dan is dat zijn of haar zaak.

Punt is dat de aankoop het herzien van je mening ingewikkeld maakt en dat dat zonder aankoop probleemloos kan.

Een Porsche rijder zal niet snel zeggen dat het een belachelijke aanschaf is geweest omdat je toch niet harder dan 130 mag in nl. Iemand die geen Porsche heeft kan vinden dat het om die reden een belachelijke auto is, maar ook vinden dat het natuurlijk wel supergaaf is om zo'n auto toch te hebben al is het maar voor een tripje Duitsland.
Jij niet, maar veel andere mensen wel. ;)
Klopt ook, want de pixeldichtheid is zo groot bij een 1080P scherm dat je het verschil onmogeljik ziet bij een 2K scherm.
Ligt aan je ogen :) Genoeg mensen die het niet gaan zien, en ook mensen die het wel zien...

Ik zie bij mijn Note 3 wel degelijk nog (subpixels), dus dat is zeker te verbeteren! Kan mogelijk komen door de subpixel layout, maar er is dus wel degelijk verbetering mogelijk in de verhoging van het aantal subpixels :)

1 ding is blijkbaar wel zeker en dat is dat JIJ het verschil niet ziet :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 19 mei 2014 17:26]

maar de note 3 heeft een 5.7" scherm hoe groter het schern hoe groter de pixels zij.
kijk maar na de note 3 heeft minder ppi als de andere toestellen met een full hd schern bij bv. de z ultra ga je dan ook het gemakelijkst subpixels zien.
ook hetzelfde verhaal met tv's een 32" full hd tv heeft kleinere subpixels als een 55" 4k tv.
ik ben het wel met je eens over dat verbetering mogelijk is maar er is altijd ruimte voor verbetering en dat het mogelijk is betekent zeker niet dat het nodig is.
persoonlijk zie ik nog niet echt het nut in van 2k schermen op smartphones op tablets zou wel evt. kunnen (is er ook al).
en dan is er ook nog het feit dat al die extra pixels er voor gaan zorgen dat het baterijverbruik toeneemt.

[Reactie gewijzigd door izzet3838 op 20 mei 2014 07:42]

5,55"
En pentile.. ik zie soms kartels op 40cm, maar er zijn ook mensen die op 25cm nog niets zien
Volgens Samsung zelf is t toch echt 5.7 inch ;) Misschien ben je in de war met de Note 3 Neo of Note 2? :)
Ohja je hebt gelijk. De Note 2 had een 5,55" 720p scherm met RGB indeling waarvan blauw in de hoogte zat naast rood en groen. Snelle schets [: |]

De Note 3 is 5,7" met 1 groene subpixel per 2 pixels. Helaas ben ik hier gevoelig voor en zie ik de komst van hogere resoluties wel zitten

[Reactie gewijzigd door Mikayu op 19 mei 2014 22:38]

ik dacht al dat het een 5,7" was
maar de note 3 heeft een 5.7" scherm hoe groter het schern hoe groter de pixels zij.
Alsof ik dat niet weet xD

Daarom en door de subpixel indeling ben ik dus voorstander van hogere resoluties :)
Het zal zichtbaar blijven (maar een kleiner verschil) tot het moment dat je je camera aan hebt staan en je niet meer zeker weet of je tegen het beeld van je telefoon aan zit te kijken of of er gewoon een gat in zit waar je doorheen kijkt.
Nee, dat is dus onzin. Niet alleen de pixeldichtheid bepaald de "echtheid" van een afbeelding die door een scherm getoond wordt. Ik denk dat de kleurechtheid veel belangrijker is, en de helderheid, en of het glanst of niet.

Ik vind HD televisie ook nog steeds niet "echt" als ik er naar kijk, je ziet duidelijk dat het nep is en niet een "raam" naar een verre werkelijkheid ("fernseher"). En dat ligt niet alleen aan de resolutie maar ook aan andere kwaliteiten van de afbeelding.
En dat ligt niet alleen aan de resolutie maar ook aan andere kwaliteiten van de afbeelding.
Zoals het gebrek aan stereografie. En het feit dat ie je hoofd niet trackt.

Als je die twee dingen al correct hebt, dan is er niet veel meer nodig om je te overtuigen. Een glans of zelfs een zichtbaar pixel grid lijkt dan meer op een glazen raam of muggengaas.

3D films maken meestal een potje van die stereografie. Zoals objecten voor het convergentievlak projecteren terwijl ze niet in full frame zitten.

Is leuk om dingen naar het publiek te smijten/schieten in de bioscoop voor het "wauw" effect, maar het helpt niet met realisme.
Ondanks de zeer kinderachtige comment van jou (of het is een onderling ding, "moet je bij geweest zijn... .. .), toch een reactie;

Ik denk dat dat per persoon verschilt. Maar ik denk wel dat er een soort ondergrens is. Ik gok rond 5inch bij 1440P.

Wat ik wel weet is dat ik bij 5,2inch op 1080P hier en daar kartels zie. Dus wat mij betreft mag die 5,5inch op 1440P! _/-\o_

*edit: wat is hier offtopic aan?!?

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 19 mei 2014 23:52]

Als ik het goed lees vergelijk je 2 1080p beeldschermen met elkaar? De ene is alleen 5,7 inch en de ander 5,1? Of mis ik iets?
maar wat de friggin hemelsnaam hebben we er nou precies aan? Die resoluties zijn wel netjes en alles, maar wat ga je nou "beter doen" op zon megaklein detail als t scherm?

Ik run nog op 720P en heb een xperia Z gehad met fullHD, zag t verschil wel..maar na een paar dagen gebruik veranderd het relatief niet echt veel. het 720p toestel gaat een dag meer mee en ik doe er precies hetzelfde op.
Het gaat niet om beter doen, het gaat erom dat het er flink beter uitziet.
Net zoals met camera's die steeds beter worden.
Ik ga niks beter doen, maar ik ben wel blij dat mijn foto's beter worden en idem dito voor mijn scherm dat qua helderheid, resolutie en kleurweergave steeds beter wordt.
is 2K niet een minuscuul klein verschil met 1080p? 1080p is 1920x1080 en 2k is 2048x1152, als je rekening hout met een 16:9 ratio.
2K = 2560 × 1440.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/2K_(resolution)
En in het nieuwsartikel staat '2560x1440 pixels'

[Reactie gewijzigd door calvinturbo op 19 mei 2014 18:55]

Is die resolutie eigenlijk niet 2,5k? Of valt alles tussen de 2000 en 2999 pixels gewoon onder 2k?
Ja niet minuscuul. ongeveer 78% meer pixels. Echter is de stap van 720p naar 1080p groter met een pixeldichtheid verhoging van ongeveer 125%. Daarnaast meer pixels vreten meer batterij en meer GPU vermogen. Simple math. Tip: http://pixeldensitycalculator.com/
Jahaa, en dat dan ook nog eens onder water, zodat je op de bodem van je zwembad in QHD een filmpje kan pakken of je schoonmoeder kan bellen. Maar dan wel je headset met polsdikke zuurstofvrij koperen monsterkabels aansluiten, anders hoor je vervorming.

(*facepalm*)

[Reactie gewijzigd door scsirob op 20 mei 2014 08:55]

Dat was omdat onze telefoons groter werden maar nu is er een punt bereikt dat het niet nog groter kan.
Nu breekt me de klomp. Als HTC fan ben ik dan ook innerlijk verdeeld. Enerzijds is het fijn als HTC mee gaat met de concurrenten, anderzijds laat men de huidige M8 gebruikers zwaar in de steek. HTC zou nog maar 1 high end toestel uitbrengen.
Waar ik me wel over verbaas is dat alle fabrikanten nu achter LG aan rennen. De vermoedelijke G3 met het hoge resolutie scherm. Nu snap ik dat dat op papier meerwaarde biedt, maar in de praktijk? Ik vind het dan ook geen echte meerwaarde, terwijl ze de waterdichtheid in feite in de huidige M8 hadden kunnen implementeren. Het enige waar ik nu op hoop is dat ze een andere camera in de telefoon steken.
Ik moet ondertussen wel lachen om het feit dat HTC eerst beweerde dat hun telefoons niet veel groter zouden worden dan 4,7". Het verschil tussen 4,7" en 5,5" vind ik anders behoorlijk.
In ieder geval toont HTC aan dat het net zo veranderlijk is als de wind, wanneer het gaat om concurrentie bijbenen. Momenteel heb ik dan toch meer respect voor Apple, die volgen tenminste nu (nog) hun eigen lijn zonder zich teveel aan te trekken van hun directe concurrenten.
Het is de wereld van technologie, als je er zeker van wilt zijn dat je 1 jaar lang het nieuwste toestel in huis hebt dan moet je de iPhone nemen. De concurrentie op de Android markt zorgt er gewoon voor dat fabrikanten wel verplicht zijn om veel sneller upgrades uit te brengen van bestaande hardware. Het probleem is in mijn ogen wel dat het effect van een nieuw toestel steeds verder zal afnemen.
Het punt is wel dat je met een iPhone dan soms achterloopt op hardware (én software) gebied. Daarbij gezegd hebbende dat Apple wel vaak dingen gebruiksvriendelijk en zinvol wilt inzetten, waarbij je bij Samsung soms af kan vragen hoe zinvol die nieuwe feature is.
Tja, dat ligt er net aan wat je wilt. Ik hou gewoon van iOS en de smoothness met het scrollen, zoomen etc. Het gaat naar mijn gevoel altijd nog soepeler in vergelijking met Android. De overige functies hoef ik niet. Mijn iPhone gebruik ik om te browsen, bellen, foto's maken, tekstberichten versturen en af en toe een keer een app te downloaden. De rest is voor mij overbodig, eerder was ik altijd nog wel gek van custom Android ROM's etc installeren, maar als je dat eenmaal hebt gezien dan geloof je het allemaal wel. Ik denk als je eerlijk bent dat iedereen zijn telefoon voornamelijk gebruikt voor de basisfuncties, want wat moet ik in hemelsnaam met een hartslagmeter op mijn telefoon of een temperatuur/luchtvochtigheidsensor? Aan de andere kant snap ik Samsung ook wel dat ze graag iets extra's willen bieden, echter zijn het vooral functies die je 1x gebruikt en daarna nooit weer.
Waarom gaat Apple dan ook 4,7 en 5,5 inch schermen in hun telefoons stoppen? Was 3,5 inch volgens Apple ook niet de perfecte grootte?
Dat ze nu de schermgrootte gaan aanpassen wil niet meteen zeggen dat ze niet hun eigen lijn blijven volgen. Volgens mij volgden ze toch echt een eigen lijn met de 64 bit procesor, een goed functionerende vingerafdrukscanner, een dubbele led, de (in verhouding) magere resolutie, het gebruik van een dual-core tegenover de quadcores en octacores. Volgens mij denk ik dat zij meer een eigen lijn volgen dan bijvoorbeeld HTC. Ze hoeven daarbij niet de eerste te zijn, zoals met de scanner. Maar ze maken pas veranderingen wanneer Apple denkt dat ze bijdragen aan een betere gebruikerservaring en niet noodzakelijk vanwege de specsheet.

Ik heb een 5s en een M8, beide top toestellen die niet voor elkaar onder doen. De M8 verliest het op cameragebied en Apple verliest op basis van design van HTC (al is dit subjectief). Maar qua resolutie ziet mijn oog niet heel veel verschil, behalve dat het scherm gewoon stukken kleiner is bij de 5s. Beide zijn haarscherp. Ik zie dan ook, behalve de specsheet, geen reden voor de 1440p schermen :), al is het technologisch weer een stap vooruit.

Nog iets anders, iets waar ik voor ben en voortkomt uit Apple: technologische vooruitgang is een ding. Technologische vooruitgang om de consumentenervaring te verbeteren is een heel ander ding. Ik ben voor het tweede. Nu mag mij iemand vertellen wat de consumentenervaring verandert van een 1080p naar 1440p scherm. Zie ik er een film beter op? Nee. Ik kan hoogstens meer tekst erop kwijt. Naar mijn mening draagt het dan ook weinig bij, tenzij iemand anders wel op argumenten kan komen waarop een nog scherper beeld dan full HD bijdraagt aan de consumentenervaring?

Dat de behuizing van een ander materiaal wordt gemaakt dat lichter en waterdicht is, dat vind ik persoonlijker ook veel relevanter. Net zo goed dat HTC met hun boomsound speakers op smartphone gebied zowat alles weg blaast. Dat draagt bij aan de consumentenervaring. De Ultrapixel kan ik me nog iets bij voorstellen. Het scherm echter niet.
Waarom gaat Apple dan ook 4,7 en 5,5 inch schermen in hun telefoons stoppen? Was 3,5 inch volgens Apple ook niet de perfecte grootte?
De 5 serie is al 4 inch
Tja dit was te verwachten, de Snapdragon 805 is er en de 2560*1440 schermen beginnen van de band te rollen, gewoon net na de periode dat HTC en Sasmung standaard hun telefoon introduceren, uitstellen is niet goed voor de verkopen, dus komen ze al vrij snel met een beter toestel...
Als ze de camera verbeteren haal ik hem zodra hij uit is. Imo is dat het enige punt waarop htc een fout heeft gemaakt bij de gwone m8
Ja ik lees veel mensen die er nogal negatief over zijn , maar ik had hiervoor een htc one x en heb nu dus de m8 maar ben zelf tevreden ( zie wel duidelijk de verbetering van one x --> one M8 )

wel mooi om te zien . Als het gerucht klopt heeft htc echt een super high end telefoon ! alleen zonder van die hoge resolutie.

[Reactie gewijzigd door holhuizen op 19 mei 2014 17:34]

Klopt camera is voor mij ook echt een dealbreaker. Echt jammer want het design is erg mooi.
My thoughts exactly! Van alles wat een smartphone kan, gebruik ik de camera ver weg het meeste. Als de camera beter was geweest, zou de One M8 absoluut mijn keuze zijn geweest! Wat een schitterend toestel! De S5 is lelijk en ik heb geen vertrouwen in de bouwkwaliteit van de Z2 in combinatie met hoe ik met een smartphone om ga... :) Dus het zal dan wel de S5 (prime) worden, vanwege de camera en het fenomenale scherm.
5,5 inch!
Dit maakt de One ook eindelijk interessant voor mij :)
5,5 inch is IDD interessant voor mij. Ik wacht met vol spanning af.
grafische prestaties zullen minder zijn als die van de gewone ONE, vanwege de hogere resolutie met dezelfde gpu
Je weet dat de snapdragon 805 een adreno 420 heeft en geen 330?
De specs maken mij persoonlijk best enthousiast, maar zo'n 5.5" scherm vind ik voor een mobiel te groot. Als ze hem met 5" uitbrengen, schaf ik hem wellicht wel aan.

Om het niet helemaal als nutteloze post te hoeven bestempelen, kan iemand mij vertellen of het überhaupt mogelijk/rendabel is om zo'n resolutie in een 5" scherm te proppen? Zoals hierboven wordt vermeld is het met het blote oog vrijwel onmogelijk om het verschil te zien, maar is het financieel en materieel mogelijk om het te produceren?

[Reactie gewijzigd door MisterChaoSs op 19 mei 2014 17:25]

Ja, het heeft wel degelijk zin. Zeker als steeds meer smartphone schermen richting de 6 inch gaan. Qua pixeldichtheid heeft mijn 'oude' One M7 al 468 PPI. Deze nieuwe M8 Prime komt op 534 PPI met deze nieuwe qhd resolutie, bij full hd zou hij slechts 400 PPI halen. Dat verschil zie je echt wel.

Overigens lijkt me dit de opvolger van de HTC One max, vreemd dat ze hem Prime willen noemen.
Dat verschil zie je echt niet.
Betwijfel of de nieuwe LG volgende week al uitkomt. Hij wordt dan voorgesteld maar zal niet direct in de winkel liggen. Ben benieuwd wat HTC met de camera gaat doen.
Gaan ze elke verbeterde versie van de recente vlaggenschippen Prime noemen?
Langs de andere kant vind ik dit een prima verbetering. Qua hardware specificaties zijn de recente flagships enorm aan elkaar gewaagd, maar hem waterdicht maken, geeft toch nog dat tikkeltje meer zekerheid naar de toekomst vind ik. Ik krijg dan toch een groter gevoel van houdbaarheid van deze toch vrij prijzige toestellen.
Ik hoop dat ze de rand aan de onderkant dan wat dunner gemaakt hebben, de m8 is een toptoestel maar die grote rand onderin vind ik echt een heel groot nadeel. Als het scherm 5,5 inch wordt en die rand er nog bijkomt wordt hij wel erg groot. Ik vraag me ook af of hij nog steeds zulke goede frontspeakers zou hebben, dat lijkt me wel moeilijk als hij ook nog waterdicht moet zijn. Als laatste vraag ik me af wat die nieuwe behuizing (naast waterdichtheid) toevoegt, of het nieuwe materiaal echt een grote verbetering is.