Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties

Niet alleen de torrenttracker maar ook de site van Demonoid is weer actief. De bekende tracker werd in augustus 2012 offline gehaald en in tegenstelling tot eerdere keren kwam Demonoid toen niet terug. De oorspronkelijke beheerders hebben de dienst echter toch weer tot leven gewekt.

Demonoid logoDe tracker dook enkele weken geleden al weer op maar ook de site is nu weer actief, schrijft Torrentfreak. "Na een verdiende vakantie zijn weer terug online", melden de beheerders. Oude logins zouden nog werken en ook de oude lijsten van torrents staan er nog bij, wat doet vermoeden dat de oorspronkelijke beheerders de oude site weer nieuw leven in hebben geblazen.

Wel zouden er enkele veranderingen aan de achterkant zijn doorgevoerd. "De site is nu cloud-gebaseerd en er zijn veel wijzigingen bij de code doorgevoerd", aldus de beheerders, zonder in detail te treden over de wijzigingen. De domeinnaamextensie is die van de Filipijnen.

In augustus 2012 werd Demonoid offline gehaald waarbij de Oekraïense politie bij hostingaanbieder ColoCall de servers verzegelde. Hoewel in de maanden daarna pogingen ondernomen leken te worden om de dienst weer terug te laten keren, bleef een echte comeback, tot nu toe, uit.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (99)

Gebruiken zo veel mensen nog steeds torrents dan? Ik ben de laatste tijd tijdens discussies over downloaden vooral nzb-voorhangers tegengekomen. Torrents lijken mij nogal out-of-date.

Demonoid laat met zijn comeback wel duidelijk zien dat het niet bang is voor anti-download bewegingen. Goed initiatief, als je het mij vraagt.
Het terugdelen van de content zal ik echter wel blijven vermijden gezien dit in vele gevallen illegaal is.
Out of date? Bittorrent is, als architectuur, een stuk beter op de toekomst voorbereid dan de meeste alternatieven, die een klassiek client-server model hanteren, zoals sites als megaupload tot voor kort was, nieuwsgroepen of streaming. Bittorrent is een mesh-netwerk, en met het werk wat de afgelopen paar jaar verricht is aan bijvoorbeeld Tribbler hier in NL is het ondertussen praktisch onmogelijk te blokkeren. Ook applicaties als bijv. Popcorn Time innoveren op het gebied van torrenting. In nieuwsgroepen is eigenlijk al heel lang niets veranderd, en andere alternatieven zullen verdwijnen ten gunste van streaming-diensten zoals Netflix.

Met de mogelijkheden tot het automatisch downloaden van nieuwe episodes/films/whatever via RSS-feeds, streaming-functionaliteit en het gemakkelijk universeel delen van content via het sturen van een magnet-link kan bittorrent alles wat andere manieren van downloaden kunnen, met lagere kosten voor zowel gebruiker als de uploader, voor minder moeite. Het is de toekomst. Streaming video en muziek kunnen niet heel winstgevend gemaakt worden met de enorme kosten die de infrastructuur met zich meebrengt. Bittorrent distribueert die load.

Het terugdelen van content is illegaal, maar de meeste torrentclients bieden al de mogelijkheid al het uploadverkeer te versleutelen. Hoef je alleen maar te zeggen dat al die GB's die je door je telefoonlijn hebt zitten duwen echt allemaal legale Linux-distro's waren.
Vind juist het tegenovergestelde, nzb nogal out of date. Geluk hebben met de juist news group aanbieder of zelfs betalen. En dan nog problemen bij niet genoeg parts.

Torrents is veel makkelijker eigenlijk. Een paar enkelingen die ik ken gebruiken news group, rest Torrent.
Laat nieuwsgroepen zijn downsides hebben, maar het is in mijn ervaring letterlijk honderden keren zo snel.. Met torrents krijg ik gemiddeld downspeeds tot zo'n 2mb/s (uitzonderingen daargelaten) en met nieuwsgroepen pak ik de volle 150mb/s! En ook torrents gaan niet altijd goed hoor.. Probeer maar eens wat "underground" muziekalbums op te halen... Heb er nu nog ééntje in mn lijst al 2 week vast staan op 98% :( Met torrents heb je natuurlijk ook het nadeel dat je in 9 van de 10 gevallen zelf ook uploadt (sommige mensen hebben dit niet door), en dat is illegaal..!
Waar het fabeltje vandaan komt dat uploaden tijdens het downloaden van torrents illegaal is weet ik niet. Maar dat het zelfs op sites als tweakers als waarheid wordt aangenomen vind ik onbegrijpelijk. Vaak wordt teruggegrepen naar de bepalingen omtrent de thuiskopie en het auteursrecht. Hierin staat slechts dat het publiek maken van auteursrechtelijk beschermt materiaal niet mag, maar het is maar zeer de vraag of het uploaden van torrents tijdens je eigen download gelijk staat aan "publiek maken". Immers je CD uitlenen aan je buurman zodat hij een thuiskopie kan maken wordt expliciet NIET aangemerkt als publiek maken.
Tot op heden heeft geen Nederlandse rechter hierover een uitspraak gedaan en is het dus helemaal niet zo dat het uploaden wat je doet bij torrents illegaal is. Laten we maar gewoon eens wachten op de rechterlijke macht voordat we dit soort conclusies trekken.
Nee, het uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal word expliciet aangeduid alszijnde verboden. Er zit ook nogal een verschil tussen het uitlenen van een cd aan je buurman en het uitlenen van je cd aan je hele wijk, dorp of stad (ter vergelijking). Er zijn inderdaad in Nederland nog geen rechtszaken geweest tegen individuele uploaders, maar dat houdt niet in dat dat in de toekomst niet gaat gebeuren. Misschien niet tegen de "kleine zelfstandige", maar de grote jongens kunnen juridisch gezien zeker wel worden aangepakt!
Dit klopt niet. Ga de officiële richtlijn van Justitie maar eens nalezen: als het niet op grote en commerciële schaal gebeurt, dat uploaden, word je niet gestraft. Er was onlangs nog een zaak waarin de rechter op basis van precies die overwegingen iemand vrijsprak (of wat de technische term ook was) die heel veel electronische boeken boeken geüpload had.
Het Openbaar Ministerie had een 23-jarige man die vijfduizend e-books via The Pirate Bay had verspreid, niet mogen vervolgen. Dat oordeelt het Gerechtshof Den Haag. Volgens de rechter is er geen algemeen belang bij de vervolging van de man. — nieuws: Gerechtshof: OM mag uploader e-books niet vervolgen
Immers je CD uitlenen aan je buurman zodat hij een thuiskopie kan maken wordt expliciet NIET aangemerkt als publiek maken.
Bij het uitlenen van een CD wordt geen kopie gemaakt, bij het versturen van content wel (jij hebt het origineel immers nog). En net zoals je geen kopie van je CD mag maken voor je buurman, mag je ook niet uploaden.
Uploaden tijdens het downloaden via een torrent client lijkt meer op kopiën uitdelen aan iedere willekeurige mens die ze maar wil hebben dan op uitlenen aan de buurman zodat hij voor eigen gebruik een kopie kan maken.

Dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het verhaal over uploaden op deze manier mag niet een fabeltje is.
Volgens mij zijn er amerikaanse rechtzaken geweest waarin iemand schuldig werd bevonden van uploaden bij torrenten. Zeker weten doe ik het alleen niet.
Dit is echter Amerika niet, maar voor zover mij bekend is dat verhaal van Ravnoss ook totale onzin. Uploaden mag niet, en het moge duidelijk zijn dat aan tig users tegelijk iets uploaden niet t zelfde is als een CDtje aan één bekende uitlenen die dan *knipoog knipoog* er een kopietje van maakt zonder jou medeweten... Hoe je het ook wil spinnen, uploaden = verspreiden zonder toestemming = illegaal.

Waar je je nog eerder op zou kunnen beroepen is dat je louter een stukje citeert omdat je bijna nooit het hele nummer of film in je eentje upload, maar zelfs dat is ren aardige reality stretch waar een rechter denk ik om kan lachen voor hij het hammertje met een serieuze blik en een zwaaiend vingertje neerslaat.
Ik stel voor om de rechter die afweging te laten maken, in plaats van dat wij aannames gaan doen. Overigens zuig ik die informatie niet uit mijn duim, maar parafraseer ik een professor gespecialiseerd in auteursrecht tijdens één van mijn rechtencolleges gedurende de Master ;)
Het is relevant omdat Stefan het brengt alsof wat er in Amerika gebeurt relevant voor ons rechtssysteem zou zijn. Het Amerikaanse systeem is echter geen maatstaf, zie citaten hieronder.
Wat ik duidelijk wou maken is waarom veel mensen denken dat het torrenten illegaal is. Of dit echt zo is laat ik aan een rechter over.

Het ging dus niet over wat hier wel of niet legaal is maar waarom mensen iets vaak denken.
irrelevant? Echt niet. Ik woon in Canada en heb veel Amerikaanse vrienden, sommig zijn echt het land uitgevlucht. Amerika was ooit een mooi land, en dat is het nog steeds. En tussen de 350 miljoen inwoners zitten een zooi vriendelijke en vrijgevige mensen. Tijdens WII hebben velen families hun zonen en dochter naar het front gestuurd om europa van de nazi's te bevrijden.

Maar sindsdien is het land in een oorlog's machine verandert ... met oorlog als export product één. De armoede neemt de laatste 10 jaar exponentieel toe en de regering voert sinds Clinton al exact dezelfde koers. Wist je dat veel zwangere Amerikaanse vrouwen naar Canada komen voor de bevalling? Zonder privee verzekering kan een bevalling je wel 5000 dollar kosten. Nu is dat wel aan het veranderen met Medicare (ook Obamacare genoemd) maar dat willen veel Amerikanen dan weer niet.

Rare jongens .... maar de regering is dus echt zwaar kut en het hele land lijd er onder. Wat zeg ik ... de halve wereld lijd eronder.

Vraag maar eens aan de mensen die met drones te maken hebben wat ze van Amerika vinden. Elke maand plegen er gemiddeld 3000 veteranen zelfmoord ... waarom? Omdat het leger schijt heeft aan hun en hun oorlogen al lang niet meer te rechtvaardigen zijn en wie er als soldaat achter komt dat je zo gebruikt bent die word er depressief.
Leugens, excuse me?? Misschien moet je eens wat meer kranten lezen als je zo weinig van de wereld weet.
A federal jury Thursday found a 32-year-old Minnesota woman guilty of illegally downloading music from the Internet and fined her $80,000 each -- a total of $1.9 million -- for 24 songs. — http://edition.cnn.com/20...sota.music.download.fine/
Mr Saltzman is one of at least 3,278 people serving sentences of life without parole for non-violent crimes, according to a new report from the American Civil Liberties Union (ACLU). Around 79% of them were convicted of drug crimes. These include: having an unweighably small amount of cocaine in a shirt pocket, selling $10-worth of crack to a police informant and mailing small amounts of LSD to fellow Grateful Dead fans. Property crimes that earned offenders a permanent home in prison include shoplifting three belts, breaking into an empty liquor store and possessing stolen wrenches. — http://www.economist.com/...-prison-throwing-away-key
Het Nederlandse rechtsysteem is niet perfect, maar zulke dingen komen hier niet voor.

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 31 maart 2014 13:54]

Wees dan wel volledig:
http://en.wikipedia.org/w...ds,_Inc._v._Thomas-Rasset
Uiteindelijk $222.000, nog steeds veel geld, maar een stuk minder dan die $1,9 miljoen die jij noemt.
Tja, ik wist het precieze bedrag niet meer en heb het eerste artikel genomen dat ik zo gauw zag uit een betrouwbare bron. In hoger beroep is het dus een stuk lager geworden...Maar dat vind ik nog wel in de zelfde orde van grootte: genoeg om iemand te ruïneren. Verder vind ik het vonnis van de lagere rechtbank ook relevant: blijkbaar kan er in Amerika zo'n vonnis worden opgelegd. Daarnaast had deze vrouw blijkbaar het geluk dat ze geld genoeg had om in beroep te gaan, had ook anders kunnen lopen.
Wederrechtelijk? Het is niet wederrechtelijk, hun wetten en rechtssysteem werken nou eenmaal zo. Je kent de betrouwbaarheid van The Economist niet? Kom op, zeg, het is een van de meest vooraanstaande kranten van de wereld. Lees het artikel maar en verwijder je uitspraak "leugens", want dat vind ik echt over de grens.
Je hebt het artikel niet eens gelezen. Beetje jammer. Het is precies zoals ik zeg.
Like most prisoners serving life for non-violent crimes, Mr Aaron is black. Racial disparities among non-violent “whole-lifers” exceed even those of the prison system itself. Among federal prisoners, blacks are 20 times more likely to receive such sentences: they are 65% of the national total, compared with 18% for whites and 16% for Latinos. In some states the numbers are yet more skewed: blacks are 91% of non-violent life-without-parole prisoners in Louisiana, 79% in Mississippi and 68% in South Carolina.

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 31 maart 2014 13:40]

Goed, blijkbaar "geloof" je niet in mainstream-media. Dan houdt het op, hè.

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 31 maart 2014 14:04]

Met private trackers heb ik nooit problemen met de snelheid, zeker niet met courante content. Ook qua aanbod heeft dat meerwaarde. Er zijn bijvoorbeeld een tweetal muziektrackers waar je u tegen zegt..
Kan zijn, ik heb nog nooit de luxe van een private tracker gehad. Ik moet zeggen dat ik qua aanbod zeer tevreden ben over usenet, en ik hoef niet te uploaden om mijn content te krijgen.
Tja, het ligt aan wat je wilt hebben.

De nieuwste series staan altijd netjes dezelfde dag nog klaar, en een 1080 BRIP van Gravity duurde 9m 42s. Misschien dat Usenet een paar minuten sneller was geweest, maar is dat het waard?
Zulke snelheden haal ik dus nooit met torrent! Nogmaals, ik heb niet de luxe van een private tracker dus wat dat aangaat geen vergelijkingsmateriaal! Maar wat ik wel weet is dat ik met usenet kan wachten op mijn downloads en met torrents kan ik rustig eerst een andere film gaan kijken.
Geen private trackers ;)

TPB en Torrentz.eu
Gemiddelde tik je toch wel de 4MB/s aan als je een beetje fatsoenlijke torrents pakt.
Sorry maar het verschil tussen 4Mbit en 150 Mbit is me toch wel wat te groot hoor.. En waar hebben we het over? Nog geen 6 euro per maand voor usenet 8)7 Nou, daarvoor kan ik geen film of album kopen in de winkel...
Bij welke usenet provider heb je 150Mbit voor ¤6,- per maand? Bij mijn huidige provider krijg ik 1.2Mbyte voor ongeveer dat bedrag.

Als ik een torrent met veel seeders pak ga ik daar makkelijk overheen.

[Reactie gewijzigd door BlackOwl op 31 maart 2014 22:34]

Het ging me niet zozeer om de prijs, alleen om je opmerking dat je op torrents lekker rustig kan gaan wachten.

Bij games is dat inderdaad zo, maar bij een film is die altijd binnen het kwartier klaar.
En als iets sneller voor iemand 6 euro per maand mag kosten vind ik dat helemaal prima. Ik koop van die 72 euro dan een SSD erbij, of een nieuw toetsenbord :)
Net wat ik zeg, ik heb torrents nog nooit echt snel zien gaan.. Maar nu download ik vaak de minder bekende muziekalbums, films niet zo zeer. Dus dan maar een paar centen voor de luxe van snelheid en meestal volledige downloads betalen :)
De piratebay heeft nog steeds het grootste aanbod ... maar alleen populaire torrents met genoeg seeders geven je de volledige snelheid. Daarom dat het zo leuk is dat demonoid terug is ... die database is de tweede grootste na de piratebay en heeft altijd een leuke community gehad. De site heeft een login maar de tracker niet ... iedereen kan dus een torrent van demonoid openen en het bestand downloaden. Ook non-users. Semi-private heet dan.

Wil je echt een goede download ervaring? Veel aangenamer en goedkoper dan usenet? Probeer lid van een goede private tracker te worden.

Ik zit op CHDbits.org, HD-torrents.org en HDbits.org

Op CHDbits uploaden die chinezen altijd de bluray's vanuit de pers fabrieken daar. Zie soms wel eens een bluray een paar maanden voor de film in Nederland in de bioscoop is. (bij een veel latere release in Europa dan Amerika).

Voordeel is ook dat je met torrents kunt streamen ... en met usenet niet zo gemakkelijk.
Ik haal met torrents gemiddeld een downspeed van 3 - 4 mb/s, en dat is exact de maximum van mijn internet. Waarom zou ik gaan betalen, om enkel niet te uploaden? "Underground" muziek luister ik toch niet. Voor mijn muzieksmaak is clublandlv meer dan genoeg :)
Dan moeten er wel erg veel parts missen, over t algemeen van wat ik zie kan er gerust zo'n 20% ontbreken en dan kan t nog hersteld worden dankzij applicaties als QuickPar... Ligt wel aan de poster natuurlijk.
Heb je ooit wel eens gehoord van private trackers? Zodra je het voor elkaar hebt, is niet makkelijk, om daar een account te krijgen dan wil je echt niet meer gebruik maken van nzb's.
Nou daar ben ik t niet mee eens. Het enige voordeel wat ik uit een private tracker haal is dat ik sommige films/series net iets sneller heb dan via usenet, en dan hebben we t echt over een verschilletje van 24 tot 36 uur. De snelheid en retentie van usenet is echter verreweg superieur over torrents, zelfs private.

Het enige nadeel aan usenet is dat soms de nieuwste films offline gehaald worden na notice & takedown. So be it, dan pak je een upload van een andere dag :P

Maar ondanks de private trackers, vind ik usenet toch echt tig keer beter dan torrents.
Hoezo vind iedereen de nieuwsgroepen altijd traag qua release? Meestal heb ik ze 2 uur nadat ze in de USA zijn uitgezonden al via de nieuwsgroepen binnen :S

XBMC geeft de NL tijd aan van wanneer een nieuwe aflevering wordt uitgezonden, en als die om 4 uur 's ochtends word uitgezonden staat hij om 6 uur netjes gedownload in de bibliotheek.
Met usenet kun je niet meteen de serie of film beginnen te kijken want de bestanden moeten eerst nog uitgepakt worden.

De meeste private trackers ondersteunen qbittorent, daar kun je sequentieel mee downloaden. Met andere woorden, als ik iets download van mijn private trackers dan kan ik binnen een minuut de download al streamen met VLC.

Da's wel zo aangenaam, wanneer het dan tegen valt dan stop ik de download.
Alleen vooruitspoelen gaat natuurlijk niet.

Op die trackers moet je natuurlijk wel uploaden om een goede ratio te behalen maar dat doe ik liever dan een usenet provider betalen. Op zo'n tracker site ben je ook lid van een leuke community.
Offtopic:
Dat geld hetzelfde voor NZB private sites, als je eenmaal binnen bent en de registratie is gesloten dan zit je wel goed. Ik download bijna alles met dmv usenet, alleen als ik iets niet kan vinden of er is een takedown geweest dan wil ik nog wel eens naar torrents grijpen.
Nzb is mijn favoriet , maar met de takedowns de laatste tijd zijn torrents weer een alternatief.
(helemaal als je oude films/series zoekt , zijn torrents nog steeds de uitkomst)
nieuwsgroepen hebben steeds vaker het probleem dat complete posts van newservers verdwijnen door take-down verzoeken welke binnen een paar uur na uploaden worden ingediend.

Ik merk dat ik steeds vaker naar torrents terug moet grijpen omdat posts dus verwijderd zijn (gelukkig kom je met een bestandsnaam heel ver)
Demonoid is al heel lang weer online, maar in een soort beta-stadium als d2.vu.
d2.vu is niet de echte demonoid en ook niet van de makers/admins van. Iemand heeft de source en databases van demonoid gepakt, daarmee een nieuwe rebranded site online gegooid en zo alle voorgaande leden een mailtje heeft gestuurd. Mogelijk een oude werknemer van demonoid.

Het belangrijkste verschil is wat d2.vu niet heeft, de tracker van demonoid.

bron
d2.vu is niet de echte demonoid en ook niet van de makers/admins van. Iemand heeft de source en databases van demonoid gepakt, daarmee een nieuwe rebranded site online gegooid en zo alle voorgaande leden een mailtje heeft gestuurd. Mogelijk een oude werknemer van demonoid.
Zou dit niet juist een anti-downloads dienst kunnen zijn om grote downloaders in kaart te brengen? Of ben ik nu heel erg achterdochtig?
Ik heb namelijk een beetje moeite om een doorstart van download-sites te vertrouwen nadat ze volledig zijn uitgezet.
En nu is het dus blijkbaar weer terug in een stable variant ipv beta, en van de originele devs ;)
Mooi toch? :)

Ook handig dat de oude logins nog werken, wel zo prettig.
Yep, net ingelogd ... dat is nog geen garantie dat het de oude site is trouwens. De database is uitgelekt als torrent ... dus iedereen kan een demonoid clone opzetten waar je oude login werkt. Wees dus voorzichtig ... niet met je username en password (is toch al uitgelekt, ook al staat het misschien encrypted in de database) maar met drive by downloads en malware infecties.
Maar zoals het er nu uit ziet lijkt het alsof het oude demonoid echt terug is!
Hoera! Napster was kapot te krijgen ... de 4 volgende varianten ook ... maar bittorrent is NIET kapot te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Kain_niaK op 31 maart 2014 17:29]

Meh, heb altijd met plezier van demonoid gebruik gemaakt (in de tijd dat het nog invite only was.. zo trots dat ik was op mijn account!)

Laatste paar jaren echter was zo goed als alles wat je op demonoid kon vinden ook al op TPB beschikbaar en voor 't gemak ben ik toen maar volledig overgestapt (mede omdat TPB niet achter een account-wall zat)
Volgens mij niet helemaal betrouwbaar gebleken. Er heeft op het begin malware opgestaan en er was discussie of de 'code' wel of niet was gestolen. Het was zover wat ik weet ook niet van de officiële makers. Op TF staat nog een interview met een van de admins.
Laatst nog een keer nieuwsgroepen geprobeerd, na een uur downloaden was alles corrupt en was niet te maken met quickpar, gelijk weer gestopt en weer terug naar torrents gegaan al is het niet altijd mijn max download snelheid.
Als releases een uur na downloaden corrupt zijn, is het 9/10 kans door een takedown notice.

Het probleem is, dat iemand een release upload naar server a ( voorbeeld astranet ), andere providers halen dan de nieuwe "posts" op van elkaar. Maar terwijl men zit te syncroniseren / updaten naar elkaar, als er een takedown notice komt, en de release / files worden verwijderd bij de originele provider, dan ineens hebt je incomplete bestanden op de andere nieuwsserver provider.

Een aantal van die newsserver providers zijn gekend vanwege hun "geautomatiseerde" takedown's. Zodra er een request binnen komt, word het automatische verwijderd, met als gevolg, dat het vrij snel van de servers is ( en de andere niet de release volledig hebben ).

Jammer genoeg worden de nieuwsserver constant vervuild deze dagen:

* Password beschermde bestanden
* De mini bestanden ( 10MB bestanden ) met dezelfde release namen, maar dan met virus zaken erin.
* En de nieuwe trend... Bestanden waarin alles correct lijkt ( release naam, mkv/avi bestand aanwezig, geen password beschermd ), maar waar de release niet van werkt, en je zogezegd "codecs" moet installeren ( wat niets anders zijn dan virus / trojans ).

Interessant genoeg, merk je niet veel van takedown's op die corrupte/virus releasen. Zelf Populaire films waarbij de releases binnen het uur verwijderd worden, zal vreemd genoeg de "fake" versie, wel blijven staan ( ondanks dat het dezelfde release naam heeft ). Geeft aan dat er een link is tussen die valse releasen & bepaalde bedrijven dat de takedowns doen.

Hun doel is de boel te vervuilen & te filteren op zo een manier, dat het platform nutteloos word ( of dat het veel mensen doet afzetten van het platform ).

Het grappig is, torrents zijn vaak leuker voor de content makers, want het is simpel om te weten wie de torrents download ( P2P = directe naar uw IP connectie ). Waar nieuwsservers een soort van buffer bescherming geven voor de download & de uploader ( want er is een partij tussen in ). ( en men moet al een gerechtelijk order moet hebben, om de logs van de nieuwsserver providers op te vragen, als ze logs hebben... ).

Feit is, men doet grondig hun best om te boel te vervuilen, of het nu torrents zijn of nzb downloads via de nieuwsservers. Daartegen ... word er nu meer & meer gewerkt met de oude "rating" systeem, via nzb index sites, om snel te weten of releases corrupt/beschermd/of vals zijn. Voor iedere actie is er een tegen reactie. Maar hun doel is niet de gevorderde downloaders het leven lastig te maken ( want die vinden wel snel oplossingen ), maar vooral de gemiddelde Joe.
Oja passwords was ik ook helemaal vergeten 8)7 Zeer irritant wanneer je een paar gig hebt met een password, waardoor je weer opzoek kan.
Word lid van een private tracker en alle bovenstaande problemen zijn weg, je moet alleen flink uploaden voor een goede ratio.
Gratis providertje? Met slechts 1 dag retentie oid kom je niet zo ver natuurlijk. :)
Ik trek een bluray rip a zo'n 6GB binnen 10 minuten binnen afhankelijk van m'n WiFi en dan hoeft ie 9 van de 10 keer niets te herstellen...
Ik kijk dezelfde bluray rip binnen 30 seconden ... torrent openen, sequentieel downloaden aan zetten, binnen 20 seconden is er genoeg gedownload om de stream te openen.
Hoef geen usenet provider te betalen, nooit corruptie, hoef nooit uit te pakken. En door de database van een private tracker bladderen is veel aangenamer dan op usenet.
Ik zie ook meteen de IMDB score, de verschillende ondertitels die beschikbaar zijn.

Nee usenet is alleen handig voor heeel oud spul ...dat op torrents niet meer genoeg geseed word.
Problem is, ik wil niet streamen; ik wil het bestand rechtstreeks naar m'n NAS hebben die met een directe USB kabel aan m'n TV gekoppeld zit. :)

Iedereen heeft natuurlijk zo z'n eigen toepassingen, maar ik vind "stream kunnen kijken" iets anders dan "het bestand binnen hebben". :) En dat laatste is wat ik, snel, wil.
Het download gewoon hoor, je kunt het gewoon al bekijken terwijl het nog aan het downloaden is ...
Ik snap de definitie van een stream, maar de TV is daar helaas niet compatible mee; die snapt het niet. :P Zelfs als ik de file zou openen snapt ie het niet omdat ie dan denkt dat het bestand corrupt is. Het is een *gasp* 2 jaar oude TV.

Dus moet ik het hele bestand in 1x hebben. :)
welke bestanden kan je tv afspelen dan?
MKV, AVI, MP4, et cetera; het probleem is echter dat hij deel bestanden niet snapt, dan kapt ie gewoon met spelen op het punt waar hij was met downloaden toen ik het afspelen starte.
mijn torrent applicatie heeft de optie het eerste deel en laatste deel van het video bestand te downloaden. Zolang je tv niet het hele bestand scant zouden mp4 en mkv bestanden afspeelbaar zijn. Probeer eens een buffer van 10%, zou moeten werken.
Dat zou kunnen werken wellicht, maar teveel moeite en alsnog vast aan torrents. :) Als de snelheid omlaag valt zit je de hele tijd je film te bufferen :P
Liever geen moeite, gewoon een paar minuutjes wachten (zie het als eenmalig bufferen en in de tussentijd ff bier koud zetten :P) en dan heb ik het volledige bestand in 1080p binnen en weet ik zeker dat het helemaal goed zit; zonder extra moeite en instellingen waarmee gespeeld moet worden. :)

Waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk kan, zegmaar. ;)
In ieder geval wel bedankt voor je tips en pointers wat het zou kunnen oplossen.
Het was een tijdje heel erg met de takedowns, ook op betaalde usenet-servers. Ook simpele low-res afleveringen van TBBT bijv. bleken ineens onvindbaar. In zulke gevallen zijn torrents nog steeds het enige goede alternatief. Ik heb een tijdje actief usenet gebruikt. Mijn provider bood slechts 40 Mbit/s aan, maar toch kreeg ik via de usenet server een krappe 80 Mbit/s binnen. Heel raar.
Nee gewoon betaalde, waren tijd geleden ook veel takedowns, maar ik ga ook geen 10 euro+ betalen per maand, aangezien ik toch niet meer als 1.4 mb/s haal. Dan duurd het net zo lang als met torrents.
"Member since: July 21st 2006" ghehe *trots*

Fijn dat deze betrouwbare website weer online is :-) Stond altijd heel veel op en veel werd goed geseed. Na een tijd was het standaard dat andere trackers mee gingen doen met torrents (torrentz.eu laat dat goed zien) waardoor de exclusiviteit een beetje weg viel. Heeft weinig toegevoegde waarde als je het mij vraagt in deze tijd, the pirate bay is veel populairder
Ratio: 1.23dickhead666
Member since: February 4th 2005

bam ! :) mijn account werkt ook nog
In het kader van de wedstrijd "Wie kan't verst pissen":

Member since: July 30th 2004
Dat wedstrijdje verpissen ga ik niet winnen helaas :P

Member since: September 14th 2005

Wel mooi dat ze weer terug zijn! Is toch een soort van 'open/private tracker'. Ze hadden altijd een gigantisch aanbod en goede filtermogelijkheden.
Ratio: 2,44 *knip*
Member since: March 24th 1975
Voor zover ik weet is Demonoid begonnen in 2003. en bestaat het bittorrent protocol pas sinds 2001. In 1975 bestond de Apple I nog niet eens...
Ik bedoelde 2006 :D
Inderdaad, baas boven baas. :)

Overigens ben ik van mening dat een ratio boven de 1.25 een slechte ratio is want je maakt het laatkomers vrijwel onmogelijk om nog redelijk te kunnen seeden.
Member since: June 1st 2007

Meh... }:O
Member since: November 19th 2001
Member since: May 3rd 2006

LOL, had hetzelfde gevoel.. :)
Thanks, mijn account werkt ook nog!
User accounts zijn hersteld, maar zonder de opgebouwde share ratio
Opvallend dat de site via httpS bij mij niet bereikbaar is, moest httpsanywhere uitzetten wilde ik erop komen.
Het zal wel zoiets als Isohunt zijn, alleen de naam/logo is nog intact..
Mijn inziens zou de industrie er beter aan doen de kwaliteit van hun services te verbeteren, in plaats van een heksenjacht op piraterij. Zolang ik voor iedere serie een ander abonnement moet nemen om het uit legale bron te kijken, en voor sommige series een tweede huis in een ander land moet kopen omdat je het niet in het buitenland zal krijgen (en zeker niet in een uncut versie) blijf ik The Pirate Bay gebruiken. En wanneer zaken kreupel worden gemaakt met DRM (bijvoorbeeld Adobe DRM dat op bijna niets werkt waar geen Windows op draait, dus Linux en diverse ereaders zijn uitgesloten) moet ik wel uitwijken naar piraterij, want het legale alternatief kan ik niet eens op een fatsoenlijke manier aan de praat krijgen. Als de industrie zo bezig blijft zichzelf in de vingers te snijden zal piraterij nog wel even blijven bestaan. Als ze eindelijk services hebben van kwalitatief hoog genoeg niveau om met piraterij te competeren zal piraterij bijna uitsluitend neerkomen op mensen die niet willen betalen. Nu zal ik TPB gebruiken, al gaf je me een jaar lang gratis Netflix (waarop series niet eens per episode, maar per seizoen worden geüploaded, zodat je nooit de laatste aflevering kan zien zodra die uitkomt). Piraterij geeft de gebruiker gewoon de beste service.
Ik ben al een tijdje lid van IPtorrents en Torrentday. De eerste heeft een wat groter aanbod, maar weinig ondertiteld. Ga Demonoid ook eens proberen.

[Reactie gewijzigd door Binnetie op 31 maart 2014 15:49]

Yeah. Login doet het nog
Gaat nog rap ook, de laatste ~450 torrents zijn van de laatste 3 dagen. De bestanden van daarvoor zijn van voor Jun 07, 2012.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True