Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 93, views: 41.129 •

De populaire torrentsite Demonoid blijft met problemen kampen. Na een week downtime door een ddos-aanval verwees de site enige tijd door naar een server die malware verspreidde. Op dit moment is de site weer offline.

De torrentsite, die de afgelopen tijd herhaaldelijk uit de lucht was, verwees volgens Torrentfreak door naar een advertentieserver met malware. De admin van Demonoid zou tegenover Torrentfreak hebben aangegeven dat deze redirect was ingesteld om 'hoge kosten door dataverkeer' te voorkomen, die door de ddos zouden zijn veroorzaakt.

Het is echter onduidelijk wat de admin hier precies mee bedoelt; zo is het onduidelijk of Demonoid aan de redirect naar de advertentieserver verdiend heeft. Duidelijk is alleen dat de site inmiddels opnieuw offline is. Wanneer Demonoid, een van de grootste torrentsites ter wereld, weer online komt, moet nog blijken. Volgens TorrentFreak heeft de admin momenteel andere dingen aan zijn hoofd, zoals een 'belangrijke familiegebeurtenis'.

Demonoid no work

Reacties (93)

Ik vraag me altijd af wie een site zoals Demonoid aanvalt met een ddos?
copyrightwaakhonden?
Ik kan me voorstellen dat er toch een grote groep mensen en organisaties Demonoid liever ziet verdwijnen.
Ik vraag me altijd af wie een site zoals Demonoid aanvalt met een ddos?
Brein? ;-)
De concurrentie die geld met torrent sites verdient.
Scene groups hebben niet graag dat hun materiaal via torrent sites verspreid wordt.
Die denken vaak dat het materiaal van hen is; in dat opzicht zijn ze net zo erg als de contentindustrie zelf.
Binnen een scenegroups zijn er verschillende rollen; rippers, hosters en ze hebben runners in dienst. Runners verspleiden 'rips' van zijn screne via diverse wegen. Die 'rips' worden eerste op hun root-ftp servers geplaatst.
Runners halen daar het materiaal vandaan, en verspreiden dan op diverse 'media'. Denk hierbij aan mirc, torrent en soms http etc. Wat ook gebruikt kan worden als ruilmiddel voor releases die jouw groep nog niet heeft (en die worden weer terug geplaatst op de root server)
Die runners zijn er juist zodat die scene groups hun `(we are first) claim kunnen leggen op desbetreffende file-transfer systeem

//edit; dialmformark; geloof met, dat gaat niet via http sites, maar zijn 'root ftp-servers'. Door omstandigheden had ik ooit sneller internet (upload) dan de meeste. Daardoor ben ik klein jaartje als runner actief geweest. Best leuk om te doen, en je collectie groeit explosief :+ en die jongens worden runners genoemd, geen couriers.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 2 augustus 2012 18:26]

root-ftp en runners? :D Zeg dan topsites en couriers (curry).
Stro's en racers... ja danku...

De FXP Scene gebruikt Stro's ( al dan niet gehackte bakken, ookwel boxes genoemd) om hun data neer te zetten, de mensen die dit vanaf hier verder verdelen over het internet zijn de Racers.

Er zullen door de tijd heen misschien nieuwe termen geboren zijn ( ik baseer dit op ongeveer eind jaren 90 tot half 2006 )

maakt ook niet gek veel uit HOE je ze noemt, wat ze doen is altijd uit pure goede intenties geweest. ik kan de man(en) achter Deminoid dus alleen maar sterkte wensen!
Demonoid goede intenties? Het is gewoon de zoveelste site die geld verdient aan illegale software. Dat is niet wat de scene groups willen.
Wat motiveert de mensen in zo'n scene group? Is het puur voor de lol of wordt er ook geld verdient?
De motivatie is heel simpel "my e-penis is bigger than yours".

Ik kom zelf uit de ancient Commodore 64 scene en daar werd het gedaan als sport en met respect. Tegenwoordig zijn het voornamelijk verwende arrogante knulletjes met een veel te grote bek die menen een burocratie aan regels aan jan en alleman op te mogen leggen.
Wat motiveert de mensen in zo'n scene group? Is het puur voor de lol of wordt er ook geld verdient?
Geld verdienen is net waar de scene groups tegen zijn. Het is puur voor de fun, voor het snelste te zijn.
leuk artikel als je meer wilt weten over hoe de scene opereert

http://www.wired.com/wired/archive/13.01/topsite.html
Mensen die tegen illegale websites zijn? Mensen die er niet van houden dat misdadigers zomaar hun producten voor niets aanbieden?
Ik ben wel eens op demonoid geweest maar er wordt helemaal niets aangeboden, net als bij andere torrent sites.
Je bedoeld waarschijnlijk dat ze sommige bezoekers (niet alle) faciliteren bij auteursrechten schending?
ach zeik niet zeg, je weet dondersgoed dat de 99999 van de 100000 torrentsites bezocht wordt omdat die sites voor 90% vol staan om zo illegale muk binnen te halen.. monova was ook leeg nadat ze alle illegale muk hadden verwijderd.
beetje hypocriete manier van aanpak denk je ook niet?
Zou een BREIN actie kunnen zijn, maar ow wacht je bent brein aanhanger nietwaar.

ik gebruik soms ook wel torrents, meestal omdat ik gewoonweg geen dvd speler in de pc heb en dus het origineel in de kast laat staan. alle rechten zijn dus gewoon betaald...
daarnaast zoals blouwekip aangeeft en tal van andere redenen is dit GEEN illigale website..

- edit- dit was dus @ GetBack

[Reactie gewijzigd door Nounours op 2 augustus 2012 19:51]

"ik gebruik soms ook wel torrents, meestal omdat ik gewoonweg geen dvd speler in de pc heb" Ik denk dat dat tegewoordig inderdaad een grote reden wordt. Ik heb mn dvd drive in mn laptop vervangen voor een SSD. In (alle?)ultrabooks zit ook geen dvd speler meer.
Het downloaden is dan ook niet verboden, maar ik neem aan dat je niet alleen leeched?
@ Getback :
"Door GetBack, donderdag 2 augustus 2012 16:48

Mensen die tegen illegale websites zijn? Mensen die er niet van houden dat misdadigers zomaar hun producten voor niets aanbieden?"


Tja.... d'r zijn van die geitenwollensokkendragers die menen overal zich mee te moeten bemoeien.....


groetjes , Sjaan
Damn, als je iets nodig hebt is er wel weer is wat aan de hand, demonoid is al een dag of 4-5 uit de lucht :(
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Piratebay: 194.71.107.81

Als bovenstaand ip adres niet lukt, altijd 1tje bijtellen, dus 194.71.107.82, 194.71.107.83...
Ja, dan ban je toch gewoon 194.71.107.0 op een gegeven moment ...
Volgens de rechtzaak mag Brein alleen addressen opgeven en geen ranges.
of typed in op google "piratebay proxy list" en drukt op het eerste resultaat. En je krijgt er een stuk of 200.. :)

[Reactie gewijzigd door kajdijkstra op 2 augustus 2012 20:01]

fucktimkuik.org
Nog makkelijker
Deze werkt het allerbeste! Waarschijnlijk vanwege de naam in de url. Kweet niet waarom... :+
kan me vergissen, maar die komt van orgine af van geenstijl. (kunt lullen wat je wil, maar daar zit wel beetje kennis van zaken)
Het enige dat ze doen is je browser doorverwijzen naar een willekeurige proxy van andere mensen.
of je past je hosts file aan met 2 entries voor tpb (.com
wel veel van die proxies zit vol met malware helaas. goed mee opletten dus! (snap ook niet dat ze zelf niet ff die proxies tjekken en volgens mij gewoon direct van google CPen
Niet van die halve maatregelen! Gelijk 194.0.0.0/8 in de firewall gooien.
Doe dan meteen 0.0.0.0/0. 194.x.x.x is een class C adres dus /24 is ruim voldoende, ik betwijfel dat TPB meerdere achtereenvolgende IP blokken gekocht heeft ;)
Bedankt voor de tip Nico, maar bij UPC werkt dit dus niet. Boven .83 krijg in geen resultaten en t/m 83 is geblokkeerd. Ik weet dat webproxy's ook werken, maar het was leuk geweest..
thepiratebay.isoke.nl
Nu kom ik zelf nooit op Demonoid maar is hetgeen ze daar aanbieden zo specifiek dat dat nergens anders te krijgen is?
Ja. Zij hebben bepaalde dingen die andere sites niet hebben. Comics bv komen daar vaak als eerste of alleen daar aan.
offtopic:
eerste en alleen klopt niet want comics komen altijd eerst op niet torrent sharing netwerken terecht. Wel hebben ze de meeste comics op een torrent tracker :+ (of is dat toch TPB?)
Demonoid is veiliger dan TPB en ze hebben echt veel meer te bieden.
Veiliger? hoe dat zo?
Om te kunnen registreren moet je een invite krijgen van een ander lid. Ze laten dus niet zomaar iedereen toe.
Laatste keer dat ik keek was het aantal invites wat ik kon uitsturen een stuk of 150 ...

Dan betekent een uitnodiging ook geen drol meer als het op deze tour gaat.
daarnaast worden de invites vaak verruild of verkocht...

demonoid was eerst wel zo netjes dat als een van je referrals malware uploadde jezelf ook een ban kon krijgen (ik weet niet of dat nog zo werkt)
ik had er eerst ook een account van (kwijtgeraakt toen demonoid weer een keertje down ging en een back-up nodig had waar mijn account nog niet instond :/)

als ze weer online gaan toch even kijken of ik er weer een account voor kan krijgen.
dat fucktimkuijk is wel heel leuk maar elke keer als ik die naam lees krijg ik zo'n vieze smaak in de mond...
Niks wat je werkelijk nodig zou hebben en niet op andere plekken te verkrijgen is, al moet je er dan soms voor betalen.
Voordeel van private trackers is vooral dat er minder fakes/malware op wordt aangeboden dan op publieke trackers.
Lang leve tpb?

Zou het niet een actie van demoniod zelf kunnen zijn, om inkomsten te vergaren? Ze hebben toch kosten en zo.
uhm.. als het een actie was om geld in te zamelen hadden ze niet de hele site platgelegd ;)
slim, als je toch ddos ontvangt kan je het net zo goed door buigen naar een site met malware kan die de zaken verwerken en als je dan betaald krijgt...
Alsof een DDOS ook daadwerkelijk een pagina ophaalt en dan ook nog eens de javascript uitvoert die een redirect doet...

als je geen zin of mogelijk hebt om een DDOS te migiteren, dan kan je beter het IP-adres van je domein wijzigen en laten doorsturen naar een ander gedeelte.
BV buma-stemra of zo.
....het webadres kan miss naar het IP van een andere pagina zijn beginnen verwijzen?

Ik zeg maar wat, maar dat zou werken indien de DDOS gericht is op demonoid.com, en neit rechtstreeks op hun IP

[Reactie gewijzigd door kiang op 2 augustus 2012 16:33]

Je kunt ook prima met de HTTP status 302 of 301 een redirect initiëren. Ik denk eerder dat hij het A-record van het domein naar een ander IP-adres heeft laten verwijzen terwijl zijn eigen server op een ander IP-adres gestationeerd wordt (om directe IP aanvallen af te slaan).
Even TPBen dan maar?
"Volgens TorrentFreak heeft de admin momenteel andere dingen aan zijn hoofd, zoals een 'belangrijke familiegebeurtenis'."

Krijg je het gevoel dat er wat anders achter zit..
Ik ken de geschiedenis van demonoid niet maar meestal beginnen dat soort sites als hobby.(of hoe je het ook wilt noemen)
Het lijkt me dus best geloofwaardig dat die nu gewoon geen tijd heeft om grote problemen op te lossen, en niemand kent die het wilt overnemen.
Die ddos aanvallen zullen vast wel van een organisatie komen die copyright steunen!
Kan me haast niet voorstellen dat een organisatie zoals bijvoorbeeld (Anonymous) o.i.d. hier achter zit!

offtopic;Kan iemand me hier een invite sturen van Demonoid?
Hoe wou je dat doen als de site offline is .. 8)7
copyright organisatie zou kunnen. Maar ik kan me niet voorstellen dat die dit soort methoden gebruiken. Als het uitkomt is hun geloofwaardigheid 0,0. en binnen het rechtssysteem zijn er genoeg methoden om hun centjes bij elkaar te harken.

Feit is dat je weinig zicht hebt wat er achter de schermen gebeurd, concurrerende releasegroepen, ontevreden ex. werknemer of andere zakenpartners die nu ook al in een grijs of zwart gebied opereren. je weet het niet.

[Reactie gewijzigd door -36- op 2 augustus 2012 16:24]

Precies, DoS aanvallen zijn in principe verboden via de Telecommunicatiewet, en juist de auteursrechtenorganisaties hebben veel belang bij strikte naleving van de wetten.

(Aan de andere kant hebben mensen in de warez scene er juist wel belang bij dat hun hobby niet al te groot wordt.)

[Reactie gewijzigd door Soultaker op 2 augustus 2012 17:42]

Die ddos aanvallen zullen vast wel van een organisatie komen die copyright steunen!
Zo'n uitspraak zegt vooral veel over jou zelf als persoon.
Ze hebben wel een motief :). Het kunnen ook andere diensten zijn die hetzelfde doen, Al zou dat niet zo slim zijn omdat die zelf ook niet op deze manier aangevallen willen worden. Of de amerikaanse overheid. Die hebben ook een heel cyber leger toch? tegenwoordig. En die mogen ook doen wat ze willen onder het mom van security :P En amerika heeft ook een belang en dus een motief..

PS. even een vraag aan deTweakers, Is het niet mogelijk om je te beschermen tegen ddos, En waarom is bijvoorbeeld tpb nog wel online?

[Reactie gewijzigd door kajdijkstra op 2 augustus 2012 18:33]

[sarcasm]
Nu de helft van Nederland niet meer bij TPB kan door de successvolle censuur blokkades, gaan deze mensen naar Demonoid, en al dat extra verkeer legt nu Demonoid lam? :P
[/sarcasm]
Jammer dit. Altijd een goede site met veel meer aanbod dan op de 13-in-een-dozijn andere torrentsites zoals tpb, kickasstorrent en torrenthound.
Ben ik de enige hier die liever Usenet gebruik dan torrents ?
voor zo ver ik weet is er meer te vinden op usenet met veel betere snelheid.

en niet te vergeten, minder neppe dingen (dus dat je geen *** porn krijgt ipv je disney film o.i.d.)

[Reactie gewijzigd door Kagelol op 2 augustus 2012 16:10]

Ik heb usenet jarenlang gebruikt maar toen ik een tijdje zonder abo zat. Ben ik torrents gaan gebruiken. VInd het gebruiksgemak van torrents groter. De snelheid is iets trager maar tegenwoordig download je toch al zo snel dat me dat niet zo boeit.
Providers die (behoorlijke) usenet ondersteuning bieden zijn een aflopende zaak. En een betaal abonnement is ook niet voor iedereen weggelegd, de meeste mensen willen immers vooral gratis downloaden
Providers die (behoorlijke) usenet ondersteuning bieden zijn een aflopende zaak. En een betaal abonnement is ook niet voor iedereen weggelegd, de meeste mensen willen immers vooral gratis downloaden
Voor paar tientjes per jaar? Dan maar een paar biertjes minder ...
Dat is waar maar als je bovenop die paar tientjes nog een paar tientjes legt heb je alles legaal. En naast dat het makkelijk is is het grootste voordeel van downloaden vooral ook dat het gratis is
Haha ik ben benieuwd hoeveel spellen jij haalt voor 60 euro? Als dat niet uit de grabbelbak is voor 5 euro, zal je hooguit 2 redelijk recente spellen via steam/origin kunnen halen.

En ik heb een hekel aan torrentsites, met alle reclame en zogenaamde virusscanners "Scan je PC" bla bla onzin. Daar heb ik met mijn usenet geen last van
Blijkbaar kom ik dan op alleen goeie torrentsites. Het enige waar ze je daarmee 'lastigvallen' zijn verzoeken om donaties.
@ Kermit306TCI:


"Door Kermit306TCI, donderdag 2 augustus 2012 16:44

Haha ik ben benieuwd hoeveel spellen jij haalt voor 60 euro? Als dat niet uit de grabbelbak is voor 5 euro, zal je hooguit 2 redelijk recente spellen via steam/origin kunnen halen."


Helemaal mee eens !!! :)


"En ik heb een hekel aan torrentsites, met alle reclame en zogenaamde virusscanners "Scan je PC" bla bla onzin. Daar heb ik met mijn usenet geen last van"


Die paar reclames vallen vaak wel mee, en is het best wel waard ! ;)

groetjes, Sjaan.
voor zo ver ik weet is er meer te vinden op usenet met veel betere snelheid.
Das niet mijn ervaring. Vaak de wat oudere, minder interessante film rips kan ik zelden vinden op usenet en zoek ik juist via torrents.
Nou, usenet is altijd veilig :+

Er zijn genoeg neppe dingen te vinden op usenet, dus ook porn ipv disney. Het ligt altijd alleen aan de welke jij wilt.
Dit is zo met torrents en met usenet. Van sommige weet je gewoon dat ze niet kloppen en verkeerd zijn.

Ik gebruik zelf ook usenet, maar voor sommige onvindbare dingen komen torrents goed van pas!
Ben ik de enige hier die liever Usenet gebruik dan torrents ?
voor zo ver ik weet is er meer te vinden op usenet met veel betere snelheid.
Op Usenet kun je vooral nieuwe dingen heel snel vinden, maar soms wil ik wel eens iets downloaden dat écht oud is: denk aan een audio-album dat alleen op LP is uitgekomen en al tientallen jaren uit de handel is, maar waarvan ik wel weet dat er MP3's rondzwerven. De kans dat je dat album als Torrent vindt (of vroeger, eMule) is veel groter dan de kans dat je het op Usenet te pakken krijgt.

En dit is dan overigens ook het enige dat ik download: muziek en films die al ongeveer eeuwen uit de handel zijn. (Ja, ik ga wat betreft muziek en film ver terug in de tijd, en ik kijk ook nog wel eens zwart/wit films. So sue me... :P) Mocht een van die films re-issued worden, dan zal ik hem wel kopen (en dat heb ik dan ook een paar keer al gedaan).

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 2 augustus 2012 16:21]

het aloude Soulseek wil ook nog wel is helpen voor muziek

http://www.slsknet.org/
Soulseek is inderdaad ook een leuk programma voor met name moeilijk vindbare muziek
idd Slsk is voor muziekliefhebbers. Je kan er bijna alles vinden, maakt niet uit hoe oud of onbekend het is. Populaire muziek is vaak lastiger.
Ik gebruik tegenwoordig ook torrents om de simpele reden dat er sinds de opmars van FTD jaren een constante stroom aan bagger op Usenet werd gezet waarbij de leverancier te beroerd was om een goede NFO erbij duwen met wat hij/zij daadwerkelijk op Usenet had geploft. Via de torrentsites zoals Demonoid krijg je duidelijk te zien wat je binnenhengelt.

Kortgenomen, de kwaliteit is gewoon vele malen beter of het nu om een mp3, avi of dvdr gaat.
Met torrents kun je ook eenvoudig GEVEN ipv alleen maar nemen... :)
@Kagelol
Waarom kiezen als je ook beide kan gebruiken. Het beste van twee werelden (Torrents en Usenet)

[Reactie gewijzigd door Deem op 2 augustus 2012 16:40]

Ben al jaren user van Demonoid. Die lui zijn de hele wereld over gevolgen met hun hosting geloof ik. Ook een tijdje in Nederland. Vond het wel al langer tegenvallen en heb de overstap naar Usenet gemaakt, maar vaak die kleine dingen vind je bij Demonoid.

Hopelijk duurt het niet te lang voordat ze weer up zijn!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.