Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 101 reacties

Uitgever Activision heeft een grote hoeveelheid permabans uitgedeeld aan spelers van de PlayStation 3-versie van Call of Duty: Ghosts. Veel spelers van het spel klagen via fora en Twitter dat er ten onrechte bans zijn uitgedeeld.

Om hoeveel bans het gaat, maakt Activision niet bekend. Wat wel uit diverse topics en tweets blijkt, is dat het gaat om spelers van de PlayStation 3-versie van de game en dat het om console bans gaat. Dat betekent dat er dus ook geen Ghosts-multiplayer gespeeld kan worden op dezelfde console terwijl die ingelogd is op een ander PSN-account.

Op onder andere Reddit is een topic aangemaakt over de ban wave, en ook op Twitter stromen de klachten binnen over het onderwerp. Er wordt onder andere gesproken van een ban voor een speler met een 'k/d-ratio van 0,2'. Bovendien heeft een speler direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om een petitie op te zetten die om meer transparantie van Activision vraagt bij hun ban-beleid. In een reactie op Reddit stelt de Official Activision Support dat 'bans alleen ingezet worden nadat een account onderzocht is' en dat die bans 'definitief en onomkeerbaar' zijn. Toch melden enkele gebruikers dat bans op hun console later weer teruggedraaid zijn, wat de indruk wekt dat Activision alsnog de zaken nader aan het bestuderen is. De uitgever heeft nog geen verdere reactie op de klachten gegeven.

PlayStation 3-ban Call of Duty: Ghosts

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (101)

Dus als je te goed bent krijg je een ban? ik vraag me af wat er te 'cheaten' is op de console.
Het is net zo makkelijk als de Challenge lobby's van MW2.
Als je een USB stick hebt en een online programma download.
Kan je heel gemakkelijk je PS3 jailbreake.
Dan heb je nog een appart programma dat je na he jailbreake kan installeren en je bent klaar.
Het gaat dus gemakkelijk dan dat de meeste mensen misschien denken.
Wel jammer mensen die graag op een normale manier de game willens spelen zijn hier vaak de dupe van. ;(
Alleen PS3's met een firmware van 3.55 zijn makkelijk te jailbreaken. Zelfs al heb je een Phat PS3 zal je alsnog met een hardware downgrader eerst naar 3.55 terug moeten indien je op 1 van de laaste firmware's zit.

Als je een PS3 slim model 2k5 of een Superslim hebt is deze helemaal niet te jailbreaken of CFW op te installeren. Je kan alleen dan alleen terugvallen op ODE. En ODE is momenteel bij de 3k en 4k series ook moeilijker geworden en is niet meer download-en-play. En met een ODE kan je geen eboot hacks aanpassen aangezien de eboot (vergelijkbaar met een .exe bestand) moet origineel zijn bij het starten. Echter is het wel mogelijk om andere files aan te passen die niet door de PS3 gecheckt worden.

Meeste mensen die cheaten zullen ongetwijfeld gebruik maken van een CFW op een oudere PHAT PS3. Deze is naar de laatste officiële firmware te zetten en redelijke stealth te maken.

Maar zoals Activision wel vaker gedaan heeft, is een bepaalde test of het mogelijk is naar een bepaalde map te schrijven op de harde schijf. Dit is op een originele PS3 firmware niet mogelijk, maar een PS3 waar custom firmware op staat wel. Zo is het dus makkelijk te checken of je CoD op een PS3 speelt met custom firmware.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, kunnen mensen aimbots/wallhacks programma's draaien (of whatever) op hun PS3?
Ik als call of duty speler op de ps3 kan dit inderdaad bevestigen.
Aimbots wallhacks etc kan je allemaal draaien op een gejailbreakte ps3.
Zo kan je bv met 1 kogel iemand neerschieten uit een normale pistool van heel ver, ze kunnen je gewoon op de radar zien en hierdoor van te voren schieten of door de muren heen en ervoor zorgen dat je heel makkelijk leveld. Uitermate irritant voor de serieuze of echte gamers die er wel hun best voor doen of gewoon een potje willen gamen. Vooral met de game mode S&D is dit irritant omdat je maar 1x spawnd per ronde.

Gaming wordt hierdoor zwaar verpest. Eerst was het een hobby maar door mensen die het voor zulke doeleinden gebruiken verderft het pret erg snel. Hierdoor ben ik zelf minder gaan gamen als vroeger.
Wat op de pc versie kan, kan ook op de ps3 versie. Zelfs zonder het draaien van custom firmware. Vaak is het vervangen van een savegame al voldoende.
En terecht deze bans. Het online gamen wordt kapot gemaakt door de hackers en cheaters. Bij GTA4 (PC) was het op een gegeven moment zo dat, als als je je er een beetje in verdiept, duidelijk wordt dat alle 'top spelers' gewoon hackers zijn. Dat spel werd gewoon onspeelbaar.

Wat mij verbaasd is dat het op de console zo gemakkelijk is. Hopelijk kan dit worden aangepakt op de next gen consoles hoewel ik het ergste vrees.
Bij de opkomende generatie consoles, zie je dat er veel meer RAM en rekenkracht voor het OS gereserveerd is. Ik heb dan ook wel het vermoeden dat sony en microsoft eventueel de mogelijkheid toevoegen om via het OS in de achtergrond cheats op te sporen in de toekomst. (althans, dat zou ik als ik bij sony of microsoft werkte toch echt hebben meegenomen voor deze generatie als je zo op de online mogelijkheden hamert)
Vast wel, zo moeilijk is het niet.
Je kan namelijk je ps3 via je pc / laptop het internet op laten gaan.
Ondertussen kan je dan ook dingen veranderen in wat er ontvangen en verstuurd word.

Voor gta was het iig niet moeilijk om dmv je pc met de server instellingen te kloten, en volgens mij draait een ghosts multiplayer sessie lokaal bij de 1ste gamer in de sessie?

Edit: Bij oudere cod games kon je sowieso cheaten, kijk maar is op YouTube

[Reactie gewijzigd door Ting87 op 17 maart 2014 11:45]

Wow, jij kent er veel van.

Verbinding tussen ps3 en PSN server is gewoon encrypted.... Hoe kun je daar dan een MAN attack op doen?

Op de PS3 kan op een paar mamieren gecheat worden maar zoals jij zegt betwijfel ik tenzeerste.

Ofwel
- CFW die niet gedetecteerd kan worden
- Controller mod voor rapidfire etc
- Savegame
- Lag Glitch

[Reactie gewijzigd door Icekiller2k6 op 17 maart 2014 12:54]

De communicatie met PSN gaat altijd wel encrypted. De communicatie van de game data vaak niet. (kost extra rekentijd, iets meer lag, en afhankelijk van hoe je het doet gedonder als er pakketjes missen). ooit als proof of concept (met de PS2 toendertijd) de console en het modem op een hubje geprikt. PC er aan gehangen, en met de PC luisteren naar alles wat er binnen komt. Daar kon je al snel genoeg mee achterhalen waar mensen zich bevonden, dus PC aan en PS2 aan, en picture in picture mogelijkheid van de TV gebruiken om een "radar" in beeld te zetten met waar anderen zich ten opzichte van jou bevinden. Het werkte niet perfect, maar was een leuke manier om op school eens te demonstreren hoe makkelijk je data kon onderscheppen en in je voordeel kon gebruiken.

Het zal nu wel minder makkelijk gaan, maar voor games als CoD zijn er altijd partijen die best wel willen betalen voor dit soort hacks. En met name deze variant waarbij het op een apart systeem draait, kan je gewoon niet detecteren.
Indien je interesse hebt kan ik je een werk door sturen van een collega van me. Hij deed onderzoek naar verschil tussen ping tijden tussen PC versie en Xbox 360 games.

Daar werd ook nader toegelicht of het encrypted was of niet... en volgens zijn verslag hierover was het gewoon encrypted. Dit is overigens een geverifieerd document ... (Universiteit ..)
Ik houd me daar nu niet meer mee bezig, te druk met andere dingen. Het was meer een demonstratie voor klasgenoten waarom je soms ook voor op het eerste gezicht "nutteloze" informatie versleuteling zou moeten gebruiken, want hoewel het niet privacy gevoelig was kon je het toch misbruiken.
Ik zeg ook, het zal vast niet moeilijk zijn.
Dat je via je pc met je Ps3 online kan is niets geks, je gebruikt hem dan als gateway ipv je modem / router.
Op het moment dat je dan de gegevens kan filteren / aanpassen kan je er dus misbruik van maken in wat voor vorm dan ook.

Bij Gta kon je zo die serverhack doen om multiplier te verhogen, en daarmee wil ik aankaarten dat het me niet zou verbazen dat dat bij COD net zo makkelijker is, waar een online game daar lokaal gehost word op iemands PlayStation.

Of het ook gebruikt word voor dit spel, geen idee maar moeilijk zal het niet zijn.
Encryptie tussen ps3 en PSN server is gewoon encrypted....
"Kaas is gewoon kaas."

Je bedoelt waarschijnlijk dat de verbinding versleuteld is, niet dat de versleuteling versleuteld is.
Ja hoor. Wanneer ik CoD op m'n PS3 speel dan zie ik regelmatig cheaters voorbij komen. Niets aan te doen helaas.
En jij weet dat het cheaters zijn omdat?
Ik zie het zo vaak dat mensen voor cheater worden uitgemaakt door anderen, terwijl het gewoon om spelers gaan die echt goed zijn, die bv ook uren spenderen aan het spelen van het spelletje terwijl dat degene die mauwt iemand is die af en toe eens speelt..
Ja, schiet ik in BF3 met m'n sniper rifle iemand door z'n hoofd nadat ik 'm gevonden had via z'n scope glare, wordt ik meteen voor hacker uitgemaakt.
Omdat ze onzichtbaar zijn of allemaal maar headshots maken zonder iron sight te gebruiken en ze worden zelf geen enkele keer gekilled. Vervolgens wordt de map een paar keer genuked en is het rondje binnen een paar minuten voorbij. Ik denk dat er geen twijfel mogelijk is dat er iets mis is.

[Reactie gewijzigd door Belecthor op 17 maart 2014 18:08]

Juist niet. Als je een K/D hebt van 0,2 ( 0 Kills 2 Deaths) ben je niet echt een goede speler (Nu speel ik zelf geen CoD:G maar ik neem aan dat de K/D principe overal hetzelfde is). Daarvan uitgaande denk ik dat je met een K/D van 2,0 "boven gemiddeld" bent.
Er wordt onder andere gesproken van een ban voor een speler met een 'k/d-ratio van 0,2'.

Blijkbaar ook als je niet super goed bent. (no offence).
Cheaten hoeft uiteraard niet perse toegepast te worden voor een betere K/D, ook het unlocken van items kan via de savegames. Die speler roept nu misschien wel heel hard 'ik heb maar een k/d van 0,2' ... en vergeet misschien te vertellen dat hij/zij wapens en of perks tot de beschikking heeft die hij/zij eigenlijk nog niet heeft vrijgespeeld... om maar een scenario te bedenken.
Waarschijnlijk is dat dan 'Worlds Worst Cheater'
Er zal wel een test toegevoegd zijn op het formaat/inhoud van savegames en als je een savegame op je PS3 hebt met een aanpassing die niet door de game zelf kan ziin gemaakt dan krijg je zo'n ban.
Yeah, dat lijkt allesbehalve op een cheater score, das 2 kills op 10 deaths, of 1 goeie nade ...
Daar geloof ik nu niets van. Mensen die verbannen zijn, zeggen natuurlijk dat de ban onterecht is, hetzij omdat ze echt niet inzien dat ze iets verkeerd gedaan hebben of uit kwaadwil.

Ik heb geen console, maar precies hetzelfde gebeurt in League of Legends: iedereen die bestraft is, klaagt dat de Tribunal oneerlijk is en dat ze voor niets een ban te vreten hebben gekregen. Dan lees je de reform card na: game #1 - wenste een teammate kanker toe; game #2 - 21 keer "noob"; game #3 - noemde teammate een achterlijke flikker. Zijn uitleg hierop: jamaar die gast was 0-5, het is niet meer dan logisch dat ik me kwaad maak, deze ban is oneerlijk.

Wat je K/D-voorbeeld betreft: "ik ging 0-7-2 en kreeg een ban" is een vaak voorkomend excuus in League of Legends. Blijkt dan dat 'ie 0-7-2 ging in game #1 en in game #2, #3 en #4 zijn team van begin tot einde de huid volschold. Dat is natuurlijk iets dat ze niet vrijwillig toegeven wanneer ze jammeren over hun ban op het forum. Heh.
Een ban in een teamgame omdat je afk bent waardoor je team daalt op de ladder en misschien een promotie- en/of placementmatch verliest? Daar kan ik me volledig in vinden. Mensen die niets geven om hun team mogen gerust Skyrim gaan spelen waar ze niemand anders kwaad doen.

Dat is overigens ook de motivatie achter de bans voor schelden. Als je niet uitgescholden wil worden, dan moet je de kerel maar muten, maar iemand die staat te schelden in plaats van te spelen verknoeit de winkansen van de andere teammates.

Dit is niet CoD waar het niemand kan schelen wie wint.
Allemaal leuk en aardig,maar als jij avond eten moet en je geband word voor zowel afk als leaven,dan sit er tog een steekje los.

Als je echt aan leaderbord doet,ok dan kan ik de frustratie indeken,maar een normaal random potje? nee.
De ander kan netzogoed aan het trollen zijn en daar schiet je dan ook niks mee op.
Als je binnen tien minuten moet gaan eten, dan begin je potdorie geen match. Dat is toch gewoon een minimum aan respect tegenover je team.

De meeste mensen spelen inderdaad ranked en ja, jouw leave kan iemand anders met een demotie opzadelen waardoor 'ie opnieuw door promoties moet enkel en alleen om zijn rank terug te winnen. Als hij in zijn placement matches zit, dan riskeert hij minstens tien extra games te moeten spelen om die ene loss te compenseren.

En ja, een loss in normal games maakt niet uit - maar het gaat dan niet om de loss maar om het feit dat je een hoop tijd verknalt in een onwinbare match eer je kunt surrenderen. Shit happens als je er niets aan kunt doen, maar als je wéét dat je afk moet gaan dan ontbeer je toch wel enkele sociale basisvaardigheden.

First blood aan 3 minuten -> "gg noob support, bye" -> 4v5. Tegen dat de 17 minuten voorbij zijn en je met de moed der wanhoop 1-6 bent gegaan tegen een hopeloze overmacht heb je zin om de leaver met je klavier tot appelmoes te slaan. En ondertussen zit jij lekker te eten.
10 minuten is wat anders dan 45 minuten.

Ik heb er geen tijd bij vermeld.
Gelijk denken aan 10 minuten maakt gelijk duidelijk in wat voor opzicht jij mijn reacties ziet.

Ik kan nu ook op lol gaan,in een ranked match,en gewoon gaan kloten.Daar schiet het team net zo hard niks mee op.

De banns zijn puur een excus voor het niet weten hoe ze drop in moeten implementeren.
Als je gaat kloten dan word je ook geband.

Het punt is dat je geen snars geeft om je teammates en dat je Riot hiervan de schuld geeft.

Oh well, enjoy your ban, good riddance. :D
Als je woorden als "gay" als scheldwoord gebruikt vind ik dat je sowieso geen plek verdient in een online community, waar een ieder zich wel moet kunnen voelen.
Het zou bij wet verboden moeten worden om permabans uit te delen als je op deze manier geen gebruik meer kan maken van je aangeschafte product. De macht die deze bedrijven om op deze wijze zonder enige vorm van regulatie of verantwoording mensen te bannen als ze ook maar een heel klein beetje het idee hebben dat er iets gebeurt wat eigenlijk niet mag is kompleet absurd. Dergelijke macht zonder verantwoording af te hoeven leggen is in het verleden al op zo veel andere vlakken een slecht idee gebleken.

Het is natuurlijk prachtig dat het "hun" servers zijn maar er word ondertussen van alles ingebouwd om te voorkomen dat mensen op eigen servers spelen. Je lot ligt dus ook volledig in hun handen terwijl zij ook de enige partij zijn die cheaten gewoonweg kunnen voorkomen door betere producten/code te leveren.

[Reactie gewijzigd door Sorcerer op 17 maart 2014 14:19]

Dergelijke macht zonder verantwoording af te hoeven leggen is in het verleden al op zo veel andere vlakken een slecht idee gebleken.
Als ik begrijp waar je op doelt; we hebben het hier nog wel over een online spelletje, niet over mensenlevens. Toch wel even iets anders...

Uiteindelijk is dit gewoon een bedrijf dat een bepaalde benadering kiest in hoe ze met klanten omgaat. Dat is een keuze van Activision, en het staat de klant vrij om te kiezen voor andere producten. Er zijn namelijk ook andere publishers waar het beleid anders / beter is. Het is ook niet de eerste ronde bans, de vorige CoD's hadden ook allerlei gedonder met servers, kwaliteit ervan en gebrekkige cheat filters. Als daar geen verbetering in komt heb je twee opties: je geld terugvragen of toekomstige producten van bedrijf in kwestie niet kopen.
Dus als holigan stadion kaartje betaald heeft. Heeft die vrij spel!
Of in bioscoop je hebt toch betaald dus kan flink daar de beest uithangen!

Dacht het niet.
"Te goed" met een KD van 0.2?

De user die het poste zei dat het zijn vrouw was dus ik denk ook niet dat er enig modding / cheating is gebeurd
Wat jij en veel anderen vergeten wat ik zo zie in de comments:
Wat dacht je ervan dat iemand al zo lang aan het verliezen is dat zijn K/D ratio 0.1 was waarbij K900:D9000. Hij/Zij is het zat en gaat maar cheaten. Voordat de K/D ratio 0.2 is moet die tenminste 900 kills maken zonder 1 keer dood te gaan. Dat gaat nog wel even duren dacht ik zo.
Je K/D ratio lijkt nog steeds ruk, maar je laatste potjes was je onmogelijk goed.

Let wel, het gaat om een console en een spel die al een poos bestaan.
Als zelfs iemand met een k/d van 0,2 een ban krijgt zullen de bans wel lukraak gevallen zijn.
Eeeh

Weet het niet hoor, zouden ze veel mensen bannen zonder goede reden?

Maar het is vaker gebeurt dat een tooltje op de server reageert op foute dingen. Dat en hoe moet je cheaten op een PS3, de PS3 is een gesloten systeem.. je kan niet zomaar de software aanpassen. Ja ik weet het er zijn gehackte PS3's maar welke idioot gaat daarmee online.

Dus hoe is dat dan mogelijk cheaten met en zo gesloten systeem?
Aan gepaste save games. Met stukjes code ect. Action replay orwhatever de naam tegen woordig is. Kan je gewoon kopen bij de saturn

http://www.gamemania.eu/g...365_GM_PACKAGE_0001_M.JPG
LOL ik weet niet maar als je door aangepaste saves, online kunt cheaten is er iets serieus mis met de implementatie van save games, zouden die normaal niet alleen invloed hebben op de singleplayer?
Dit is allemaal voor singleplayer om te modden. Gegevens van MP zijn op de server opgeslagen.

Enige manier wat ik kan bedenken is een gemodde ps3 om wallhacks/aimbots te gebruiken. Hacks draaien in het geheugen en daar kan je alleen bijkomen als je ps3 gemod is.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 17 maart 2014 22:42]

ik denk dat daar misschien wel de hoofdreden zit aangezien het een consoleban betreft
cfw op ps3 laat online play toe en bans van Sony uit zijn vrij schaars waardoor veel cfw users toch online gamen.
Het is vrij goed mogelijk dat COD deze op een of andere manier detecteert
Doet me denken aan de eerste iteratie van het reportingsysteem in Dota 2. Je werd in low priority gezet na 2 matches waarin je gerapporteerd werd in 48 uur, en het aantal rapporten was onbeperkt en je rapporten werden niet gecontroleerd. Enkele lolbroeken die iedereen rapporteerden en bingo: tot 1/3 van de gehéle Dota 2-community zat in low priority.
Volgens mij is het iets genuanceerder aangezien je per speler maar een paar reports (orde grote van 3!) kan geven binnen X-tijd. Het is niet zo dat je in 3potjes 27 reports kan/kon versturen...
Nu wel ja. En dat was precies de reden. Ze hebben iedereen ge-unband en vervolgens een limiet ingesteld.
Ahh, ja ik heb nog een poos vast gehouden aan "Dota1" (via WC3). Later pas de overstap naar Dota2 gemaakt dus wellicht dat ik dit stukje dan gemist heb.
Nee, zo zat het niet helemaal. Iedereen had een limit van twee of drie reports per week, en bij een low priority 'succes' kun je er nog een extra doen.

De controle op reports, daar heeft Valve inderdaad over gelogen, of in elk geval heeft men de suggestie gewekt dat die 'beoordeeld' zouden worden terwijl dit niet zo is. Maar heel eerlijk, ga je een paar honderdduizend, zo niet meer, reports per dag behandelen voor een F2P? Zelfs voor een betaalde service ga je dat niet doen...

Komt nog bij dat player-generated report zwaar misbruikt wordt, elke scheet wordt nu een report voor gestuurd, het is bijna zielig. Als ik iemand z'n farm 'in de weg zit' (volgens die persoon) is dat volgens sommigen een report waard - dan heb je het niet begrepen :)

Doe mij maar banwaves a'la Activision ipv die domme report functie in Dota 2, die werkt alleen elitaire houding en pesterij in de hand en filtert verder bijna niets. Momenteel is het soms in de low priority leuker en hogere kwaliteit Dota2 dan in de ranked matches waar iedereen van zichzelf vindt dat ze enorm pro is (om vervolgens te towerdiven of rustig een 4e carry te picken ofzo - moet daar altijd een beetje om lachen...).

Ontopic / gerelateerd:
je kan het bij een 'ban' eigenlijk als bedrijf nooit goed doen. Ga je mensen teveel inzage geven dan wordt elk woordje een discussiepunt omdat je de 'klant' daar de ruimte toe geeft, wat betekent dat je een gigantische kostenpost creeert. Doe je het afgeschermd dan ben je niet transparant. En als je NIET bant, dan ben je een publisher die niet om het online gedeelte geeft en cheaters de vrije loop laat. Dus ja...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 17 maart 2014 17:14]

En jij denkt dat mensen lang blijven spelen als het vol met cheaters zit? Als je als designers bij het moment bent aangekomen dat je liever cheaters laat spelen omdat het toch weer een paar extra mensen online zjin, dan kan je beter de handdoek in de ring gooien en wat anders gaan doen, want dan ben je op het punt aangekomen dat het toch hopeloos is. En cheaten is wel echt voor het gamen?

Ik ben wel benieuwd wat uiteindelijk gaat blijken. Tuurlijk gebeurd het dat er mensen onterecht worden gebanned, maar mijn eigen ervaring is toch wel dat nagenoeg altijd wanneer mensen claimen onterecht gebanned te zijn, het toch niet zo onterecht is. Vooral bij zulke banrondes: dat een punkbuster of soortgelijke ergens een false positive op geeft gebeurd nog wel, maar bij echt zulke banrondes zijn het volgens mij toch vooral de cheaters die claimen dat ze echt niet hebben gecheat.
Modern Warfare 2... nuff said :) Na het vertrek van de grote mannen bij Infinity Ward is er alleen nog maar geconcentreerd op het uitbrengen van DLC... en werd zelfs beweerd dat EAActivision/IW er met de toen huidige technische status niets aan de hackers kon doen. Op een gegeven moment waren zeker de helft van alle lobbies hacked en onspeelbaar voor de eerlijke speler...

Edit: met dank aan Vayra... Activision had daar idd moeten staan... stom stom 8)7

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 17 maart 2014 17:07]

EA heeft niets met de CoD franchise te maken?

IW is van Activision.
en werd zelfs beweerd dat EA/IW er met de toen huidige technische status niets aan de hackers kon doen.
Geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen.

EA, IW en consorten staan nou niet bepaald bekend als partijen die moeite doen om iets kwalitatiefs op de markt te brengen. Het draait ze alleen om het geld, en de spelers zijn slechts een middel om dat geld binnen te halen.
Dat het niet willen is dat weet ik ook wel... maar ze hebben doelbewust dit probleem genegeerd in MW2.
Tuurlijk. Het aanpakken ervan kost immers geld...
Ik speel liever tegen weinig 'non-cheaters' dan tegen heel veel cheaters ;)
Wat een rare logica, als het spel voor anderen verpest word moet die persoon verdwijnen en niet de gedupeerden!
Ze moeten wel bannen, ook bij oudere games zoals MW3.
Ik dacht onlangs nog even een potje MW3 te spelen. Het viel mij echter heel erg tegen wat ik aantrof.
Domination en TDM zitten vol met hackers en zijn gewoon onspeelbaar geworden op de ps3.
''PS3-spelers CoD''.....en op het plaatje zie ik: Xbox Live :D
het gaat neem ik aan om het principe!
Dat ze zomaar mogen bannen zonder tussenkomst of contact met een speler is sowieso belachelijk.
Je betaald veel geld voor een product en dan kan de producent naar eigen inzicht je account bannen? Dat zouden ze dus ook kunnen doen bij mensen die heel veel spelen om zo hun servers wat ruimte te geven. Aangezien ze zich niet hoeven te verantwoorden kan niemand daar iets aan doen of de rede achterhalen. Pure arrogantie.
Dat je gebanned wordt ok, maar permanent?

Ik dacht ooit een neefje een plezier te doen door hem mijn login te geven. En ja hoor gebanned. Maar permanent? 6 maanden ofzo zou ik fijn vinden, maar ik ben gewoon mn geld kwijt. 3x gebanned = Perm ban. 1e x gelijk perm = doei ik koop nooit meer zo'n spel.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van cheat software voor op een console, volgens mij bestaat het ook niet eens.

Cheating is op de PC echt een probleem. Betaalde premium hacks worden amper gedecteerd, misschien 1 x per jaar hooguit per game. Dit is echter allemaal windows software.

Ik heb nog nooit gehoord van cheats voor een console. Wellicht dat de bans zijn voor misbruik van glitches?
Ja kom op zeg!! Ten eerste het spel was al een week eerder gelekt! Vervolgens vol met hackers en ze lieten het zo. Tot verkort namen ze pas actie onder maar tevergeefs! Nu komen ze met een id console ban! Wel heel extreem. Ze hadden het gewoon niet zover moeten laten komen! Maar mensen kunnen als nog online als ze hun console id veranderen met een tool. Maarja dat is ook tijdelijk. Ik speel zowiezo niet meer op ps3 alleen ps4.
ik koop cod niet meer
bij cod2 kwam pas met de eerde patch punkbuster.
Het is gewoon een vreemde verkoop truuk.
Dan kopen de hackers ook het spel.
Misschien maken ze de cheate zelf :p
En geen eigen servers meer lol der gauw af .
Jammer dat ik er pas mw3 achter kwam.
ik vind het wel apart..... in de PC versie barst het van de premium hackers.... zeker 6 vd 10 games die je speelt zit er wel iemand in waar iets niet klopt (gebaseerd op scores als 56-2 en 34-0 waar de rest max 12-10 scoort gemiddeld) en er word maar gerapporteerd en geklaagd hierover . Er word (iig niet gemeld) amper iets aan gedaan. Zelfs mensen met een VAC ban hacken gewoon door... Maar de consoles leveren het grote geld op voor Activision dus .. sja.... need i say more?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True