Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 54 reacties

Uitgever Activision heeft bekendgemaakt dat het eerste downloadable contentpakket voor Call of Duty: Ghosts, dat eerder verscheen voor de Xbox One en Xbox 360, vanaf 27 februari te downloaden is voor PlayStation- en pc-gamers.

De Onslaught-dlc verscheen op 28 januari al voor de Xbox 360- en Xbox One-versies van het schietspel Call of Duty: Ghosts, dat Activision afgelopen najaar uitbracht. Op 27 februari zijn ook gamers met een versie van het spel voor de PlayStation 3, PlayStation 4 of pc aan de beurt, zo maakte de uitgever woensdag bekend. Gamers die een Season Pass hebben aangeschaft voor het spel hoeven de content niet los te kopen, maar kunnen deze kosteloos downloaden zodra het contentpakket beschikbaar is.

De inhoud van het Onslaught-pakket is gelijk aan het pakket dat eerder op de Xbox-consoles verscheen, en dus bevat ook deze dlc vier nieuwe maps voor de multiplayer modus van het spel, een nieuw wapen dat te gebruiken is als assault rifle en sluipschuttersgeweer, en de eerste aflevering van een vierdelig vervolgverhaal binnen de Extincion-spelmodus van het spel, genaamd Episode 1: Nightfall. Het is nog niet bekend wanneer het volgende dlc-pakket verschijnt, maar vast staat wel dat ook dat pakket weer eerst op de Xbox-platformen zal verschijnen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (54)

call of duty is de laaste tijd hetzelfde gebeleven, tot aan cod4 ging het goed, maar erna is het vrijwel identiek gebleven, op de minimale vernieuwingen na.

Wat cod bij cod misschien wel het allerbelangrijkste zijn, zijn de maps, vind ik persoonlijk. Als ik kijk naar alle topdelen(voor mij persoonlijk deel 2/4), dan hadden die allemaal PERFECTE maps. Maps die zo waren gecreeerd dat je een snelle fast-paced gameplay had. natuurlijk moeten daarvoor ook de spawns goed gergeled zijn.

Laatste jaren is dat echter niet meer het geval. Natuurlijk was BO2 voor vele een redelijk tot goede game, maar ik vindt dat het niet in de buurt komt van cod4..

De laatste delen van cod hadden in het algemeen geen goede maps, en daarbij is het er grafisch ook niet op vooruit gegaan. Wat betreft het grafische aspect maakt het mij niet zoveel uit, aangezien ik meer van de gameplay ben, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dat wel belangrijk vinden. Als cod nu eens een deel maakt, waarbij het grafisch al IETS beter is, en de maps/spawns heel goed in orde zitten, dan is iedereen al vele malen tevreden. Zo moeten zich dus gewoon eens wat meer in de maps verdiepen vind ik zelf.

Om toch maar even het bruggetje naar EA te maken: Ea zet de laaste tijd WEL games neer die grafisch helemaal in orde zijn, maar de games van EA zitten het eerste halfjaar wel boordevol fouten.. Ik heb het nu niet alleeen over battlefield4 / fifa14, maar de laaste fifa delen hebben allemaal, de eerste paar maanden, bugs gehad. En alsof dat nog niet erg genoeg is, het zijn ook nog al jaren dezelfde bugs. Over battlefield 4 hoef ik nieteens mijn woorden vuil te maken.. En battlefield 3 had ook problemen.

Dus wat dat betreft vind ik dat beide het niet zeer goed doen. Al heeft EA wel meerdere betere games, maar ik speel voornamelijk fifa/battlefield dus daar kan ik het beste over oordelen.
Als ze er nou eens voor zorgen dat t spel een beetje knap loopt. Bf4 liep meteen als een trein op ultra en cod loop bar en bar slechte op elke instelling
BF4 liep meteen als een trein op ulta?! Ik moet het even nachecken, we hebben het toch beide nog steeds over Battlefield4 toch? Het spel met de meeste launch issues en bugs ooit? Het spel dat (nog steeds) gedownscaled is in de graphics, engine en textures NA de launch omdat ze de aanhoudende problemen niet krijgen opgelost. Ja zo kan ik het ook wel als een trein laten lopen als ik alle Frostbyte3 features eruit sloop :P

Ik walg van elk CoD spel dat na het toppunt (cod4) is uitgebracht, maar dat is geen reden om de roze bril op te zetten en BF4 te verheerlijken ;)
Bij mij zitten alle graphics er gewoon in. Op sommige systemen onder win8 met een AMD kaart heb je wel dat de train decoration mist op ultra. Het kan zijn dat hij dus gewoon op windows 7 speelt.
Nee hoor, bij jou zitten alle graphics er ook niet in. Zo bewogen bomen eerst van schokgolven, was er een complexere wind simulatie op vegetatie en is de hoeveelheid vegetatie terug geschroefd. Dat er geen options in je menu zijn aangepast betekent dit niet dat dit niet op core level met patches is gedaan.

De game is op verschillende vlakken omlaag geschroefd om de kwakkelende performance omhoog te krikken, wellicht is nu het e.e.a. weer geactiveerd maar in de maanden na launch waren deze trailer features uitgezet ( vergelijkbaar met Cheetah speed in SimCity die lange tijd niet beschikbaar was ).
Dat van die schok golven op vegetatie was wel in bf3 maar in bf4 indd niet meer. Ik heb wel gewoon alle vegetatie want bij mij zit het er vol mee zoals overal hoog gras. Het is nu gewoon weer geactiveerd lijkt mij, en het spul beweegt ook gewoon.


Hier een filmpje van mijn eigen bf4.
http://www.youtube.com/watch?v=oRfx_k65S-Q

[Reactie gewijzigd door 304087 op 6 februari 2014 12:54]

ik ben bekend van de problemen van bf4 . Roze bril nee. Ik heb zelf gewoon geen hinder onder vonden. Op een paar keer dat ik eruit gegooid werd of zomaar dood was na dan.
Ik kon het spel vrijwel meteen goed spelen. Waar dit nog steeds niet mogelijk is bij cod
Komt omdat ze geen tijd hebben voor een beter lopend spel, te druk met de volgende versie.
Komt doordat Activision in de zak van MS zit. Alle platformen hebben framerate issues behalve de 360 en xbox one versie. Dat die laatste op een wanhopig lare resolutie loopt tov de ps4 en pc is dan weer een ander probleem. Hoop dat nu de xbox flink op zijn ballen krijgt dat activision eens andere platformen belangrijk gaat vinden.
Vond hem op de ps4 nog best aardig uitzien.
Ik vraag me wel af hoeveel gamers dit nog pikken. Voor mij is het wel de laatse die kocht. Tot deze heb ik me altijd prima vermaakt.
Alleen bij dese heb nog nooit langer dan 10 min gespeelt door de enorm slechte frame rate
komt omdat BF4 gewoon een geupgrade versie van BF3 is, met dezelfde bugs. Grafisch prima op max maar audio is een ramp.
Ik vind de audio juist tof. Lekker vol, toch duidelijk waar iets weg komt en de wapens knallen lekker door op wartapes dit was ook een plus punt in de reviews. Je moet dan natuurlijk niet met een simpel speaker setje of headphone luisteren want dan is wartapes te veel van het goede en gaat het eerder slechter klinken omdar je speakers of headphone dat niet goed weer kan geven.
het gaat er meer om dat niet alle samples altijd spelen. soms raak je random gewoon audio kwijt. Op een audigy met logitech 5.1 setje en/of sennheiser headset. Ook op andere pc's dezelfde bug. Staat er ineens een tank achter je die je niet hebt horen aan komen rijden omdat het ding geen motor-geluid blijkt te hebben op dat moment
Klopt dat is wel lastig, dat heb ik ook ervaren.
Zover loopt het nog steeds niet perfect op de PC dus dat ze maar eens fixes inbrengen dan koop ik mischien deze DLC.
inderdaad fix eerst maar pc versie. ik zou sowieso niet de dlc op de pc kopen. online zijn er soms maar 8000 spelers. met de dlc word het nog minder.
Het is inderdaad triestig gesteld op de pc versie. Het spel loopt perfect op max settings, maar crasht plots binnen het half uur door een of andere reden.

Na grafisch alles enorm te verlagen en de steam overlay uit te schakelen houdt die het een stuk langer uit. Maar op die manier mis je natuurlijk een stuk grafische pracht, wat best frustrerend is als je pc het gewoon aan kan.

Daarnaast mag je al blij zijn als er 10k mensen online zijn, als je geluk hebt. Daarvan spelen dan 2k mensen Hardcore Mode (wat ik zelf niet zo leuk vind). Van de 8000 resterende, zitten er gemiddeld 1500 in Domination, 6000 in Team Deathmatch, 200 in Infected en de rest lukraak verspreid (rond de 50tal per resterende modus). Zo speel ik zelf graag Ground War, wat TDM of Domination op een iets grotere schaal is, maar die lobbies zijn zo leeg dat je party vaak even groot of zelfs kleiner is dan in Domination. In sommige modussen is het zelfs enorm moeilijk om de minimum requirement van de lobby op te vullen om het spel te starten. Als je dat vergelijkt met de 40k man die op xbox one zit te spelen, is dat best triest. Zeker gezien we hier over een spel praten dat in mijn ogen zich perfect leent tot de pc (en heb het daarom ook bewust gekocht voor de pc). Voel me al direct schuldig dat ik enkele vrienden toch maar overtuigd heb het op de pc te halen ipv xbox 360.

Wil niet enkel gal staan spugen, het spel zelf is enorm leuk en ik start het dan ook doorheen alle frustraties toch makkelijk 4-5 keer per week op. Oorspronkelijk was ik van plan om direct een seasons pass aan te schaffen, maar door de vele problemen, ben ik er toch vanaf gestapt om die 50 euro extra neer te leggen bovenop de 45 die ik reeds betaald heb. Ik overweeg het nogmaals wanneer het eindelijk stopt met crashen op hogere grafische settings, maar zelfs dan trek ik mijn twijfels doordat het spel ondertussen al helemaal leeggelopen is. ;(


Dat gezegd zijnde, ik zit al hele tijd Ghosts op Twitch (via The Mark Of J die op xBox One speelt) te volgen en de nieuwe maps lijken me echt super! De maverick lijkt me ook een erg leuk wapen om eens af te wisselen :)

[Reactie gewijzigd door Szz op 6 februari 2014 12:02]

Ik vind de nieuwe maps juist tegenvallen (x360)
Ik heb ze allemaal gespeeld maar doe nu gewoon lekker de standaard maps.
Trailers zijn leuk, maar ik vind het een miskoop op de maverick na, die knalt echt lekker!

Qua online spelers, sja dat vind ik het nadeel van pc game, op de console zijn gewoonweg veel meer gamers actief met betaalde games.. Ik heb het nog niet onder de 100.000 gezien, en de Max rond de 500.000

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 februari 2014 12:55]

Ik merk niets van de problemen die jij meldt. Met alles op high/extra @1920X1200 en een stream-overlay draai ik probleemloos een paar uur achter elkaar zonder crashen of andere problemen. Ik gebruik OBS voor de stream op 1080p en een HD7970 Lightning BE (en daarvoor een HD7870-OC) handelt het grafische deel af. Daaronder hobbelt een i7 2600k @4.5GHz en alles draait gewoon vloeiend zonder crashes. Heel af en toe heb ik een artifectje in beeld, maar dat ligt niet aan Ghosts, maar aan de Lightning kaart.
Ik zit zelf met een i7 3770k, maar gezien games eerder een uitzondering zijn op de regel heb ik maar een HD6850 kaartje steken, wat voor mij meer dan voldoende is. Single player met dezelfde settings draait even vlot als bij jou dus het is niet dat ie het niet aankan, maar bij de multiplayer kletst die er toch echt wel snel uit met die settings.

Ik ben alvast niet de enige met deze problemen. De fora's staan er vol mee. Je bent waarschijnlijk een van de gelukkigen :)

Ik heb al meerdere keren gelezen dat er onder andere een enorme memory leak aanwezig is die terugslaat op de VRAM. Nu lijkt het me geen toeval dat jouw kaartje 3GB heeft steken, terwijl het mijne maar 1GB, wat dus een stuk sneller vol zit. Het valt me ook op dat de crashes meestal (maar niet altijd) voorkomen tijdens het switchen van wapens en erg vaak bij het oprapen van iemand ander's wapen. Dan moet die op dat moment waarschijnlijk nog wat extra resources gaan inladen, maar nu ben ik eerder aan het gissen dan me echt op feiten te baseren.

Long story short, er scheelt toch echt wel iets met Ghosts op de pc, anders hadden zoveel mensen er geen last van. Ik heb best al een stuk zwaardere games gespeeld zonder issues.
Ik ben het helemaal met je eens dat Ghost een brakke port is. De hardware eisen zijn belachelijk voor een pc als je ook nog eens nagaat dat het spel ook gewoon op een XBOX 360 kan draaien en er dan ook nog goed uitziet.
heb je voor mij tips om de performance beter te krijgen. ik heb zelf een gtx770 4gb en een i7 2600k en 16gb ram maar ik heb best last van drops. dat ik niet op max met txaa op 60 fps kan draaien kan ik mee leven. maar alles op max zonder AA en dan nog niet perfect 60 fps moet geen probleem zijn toch. vooral bij whiteout en stonehaven heb ik ernstige drops.

off:
ik had eerst een xbox one met gratis codghost en heb het geruild voor een ps4. heb vandaag codghost voor ps4 gekocht(om met vrienden te speln) best grafisch een verschil. xbox one vs ps4.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 6 februari 2014 17:51]

Ik snap nog altijd niet dat men uberhoubt een DLC koopt, Ik ben er enorm tegen. Denk aan het tijdperk CS waar je op internet gigantische databases met maps hebt, allemaal gratis. Nu blokken ze alle mogelijkheden tot modden af en vragen ze gauw §20 voor 4 maps en 1 wapen. Die schamen zich niet blijkbaar??? En dan zijn er mensen die twijfelen tot aankoop... I do not get iiiit.
klinkt als of Ghost net zo erg is als Battlefield 4, of wordt de consument steeds mondiger en nemen ze minder snel genoegen met wat ze krijgen.

Of brengen die software huizen inderdaad slechts een halfbakken product op de markt ?
komt dit dan omdat investeerders lopen te janken om snelle resultaten ?
Toen ik Call of Duty Ghosts speelde op Gamescom speelde het perfect, maar ik heb het idee dat dat gewoon de XBOX One version was. Maar het is een slechte port van een console versie, met memory leaks, stuttering etc.
Goed nieuws dit , dat wordt voor mij downloaden de 27ste.

Xbox eerst is al jaren zo bij CoD spellen.
weer 5 mappen waarvan 3 al eerder uitgegeven ?
cod is werkelijk king of recycling wat dat betreft

[Reactie gewijzigd door shades op 6 februari 2014 10:12]

might be,
ze leveren voor mij nog steeds uren gameplay en plezier :)
Mag je vinden, maar is dat het eigenlijk niet hetzelfde met elke franchise.
BF4 = kopie van BF3
COD = elke keer hetzelfde
NFS = uitgemolken
FIFA = weer voetbal
GT = weer dezelfde circuits

etc.. etc..

Een shooter is een shooter, een racegame een racegame. Makers van games die goed lopen proberen dat vast te houden omdat hun filosofie achter de game het goed lijkt te doen. Van alle bovengenoemde series zit altijd invloed van het vorige. Is dan niet elke gameproducent een afzetter???

Games zijn er om mensen te vermaken. Dat Activision nog steeds scoort met COD komt omdat het gewoon domweg vermakelijk is. EA melkt NFS ook uit, maar ik vind het vermakelijk.
bij battlefield krijg je meer dan alleen map packs. Ghosts is 1 grote vlop
De inhoud van het Onslaught-pakket is gelijk aan het pakket dat eerder op de Xbox-consoles verscheen, en dus bevat ook deze dlc vier nieuwe maps voor de multiplayer modus van het spel, een nieuw wapen dat te gebruiken is als assault rifle en sluipschuttersgeweer, en de eerste aflevering van een vierdelig vervolgverhaal binnen de Extincion-spelmodus van het spel, genaamd Episode 1: Nightfall. Het is nog niet bekend wanneer het volgende dlc-pakket verschijnt, maar vast staat wel dat ook dat pakket weer eerst op de Xbox-platformen zal verschijnen.

Dus dat is ook meer dan alleen map packs.

Dat Call of duty Ghosts een flop is, dat is jou mening.
2 wapens, wow! :p kom op, voor bf premium krijg je meer waar voor je geld.
Als mensen toch plezier hebben, wat is dan het probleem. Je kunt wel eindeloos lopen klagen, maar dan koop jij de DLC toch lekker niet en ga je voor de DLC van BF4. Je hoeft het tenslotte niet aan te schaffen. De keuze staat je vrij. Ik vind je discussie en commentaar een beetje nutteloos.
Het is een topic in een forum. Dat is toch bedoelt om lekker te discussierenen te klagen :p

heb cod al verkocht :p
Kan niet wachten om deze te downloaden. Heb de maps al bestudeerd op Youtube en het ziet er naar uit dat ik weer flink wat mensen kan gaan ownen. Maximum Ownage ;)
1 ding snap ik nog steeds niet , iedereen loopt te klagen terwijl ik bf4 en cod op ultra/ultiem draai Zonder problemen , ik denk eerder dat het bij veel mensen een hardware probleem is de meeste willen veel voor weinig iedereen geild op amd met mantle(scheelt 10 frames) terwijl ze binnen een week weer verkocht worden de kaarten, draai zelf 2 780 sc met acx in sli(plus triple screen 27 inch op 144 hertz)en nergens geen problemen mee

[Reactie gewijzigd door commando1 op 6 februari 2014 10:59]

Nou vergeet het maar, ik draai SLI gtx580 en ik heb niets als problemen. Bizarre hoeveelheid micro stuttering en mijn scopes flikkeren continu. Draaien in SLI is voor mij geen mogelijkheid en ik ben echt niet de enige. Er zijn zelfs gevallen waarbij SLI Titan nog problemen geeft. Er zitten zoveel fouten in de game dat ze het al op hebben gegeven volgens mij. Andere games zoals BF4 draaien bij mij vlekkeloos op Ultra. Heeft niets te maken met voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
BF4 en COD vergelijken is als appels met peren vergelijken. Het is een totaal ander spel. Ze hebben dan ook totaal andere problemen. Ik heb beide omdat ik van beide soorten games hou. Bij COD heb je grafische problemen omdat de xbox port nogal slecht uitgevoerd is. Bij BF4 heb je problemen die nog uit BF3 mee-gekopieerd zijn, en daarbvenop hevige audio bugs.
Ik vergelijk ook niets. Maar ik wil hiermee alleen maar aangeven dat een veeleisend spel als BF4 wel vlekkeloos draait (zei het na de nodige patches) en een grafisch veel minder veeleisend spel als COD: Ghosts niets als problemen heeft. Commando1 geeft aan te denken dat mensen hardware problemen hebben en dat het dus eigenlijk niet aan het spel ligt. Enkel omdat hij geen problemen ondervindt. Ik probeer aan te geven dat COD: Ghosts wel degelijk vol met problemen zit, wat de rede daarvan dan ook moge zijn.
Met dat programma wat de FOV aanpast is ghosts wel wat speelbaarder geworden op de pc. Met FOV op 60 krijgen wel erg veel pc-spelers hoofdpijn, vandaar dat ze je niet bannen als je zelf de FOV aanpast. Maar ik heb geen gejuich over de DLC gehoord van de xboxers, dus het zal niet veel zijn.
Wat is dit voor Crysis rommel? Het mooie van COD en BF games is dat ze 'realistisch' zijn. Laten we hopen dat het bij een eenmalig expiriment blijft.
Ik vraag me af hoeveel PC gamers de DLC zullen kopen. Gezien alle problemen die nog steeds niet opgelost zijn (en de bedroevend lage playercount) zullen het er niet veel zijn denk ik. Misschien dat het een teken voor IW is om nou eindelijk eens de PC versie te fixen.

Zelf kan ik maar ťťn ding zeggen, wat ben ik blij dat ik Ghosts niet heb gekocht. Ik had al zo'n vermoeden dat ze de PC versie compleet naar de klote gingen helpen en ik heb gelijk gekregen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True