Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties

Uitgever Activision en ontwikkelstudio Infinity Ward hebben bekendgemaakt dat schietspel Call of Duty: Ghost op 28 januari voorzien wordt van zijn eerste downloadable contentpakket. Het spel zal uitgebreid worden met maps, een nieuw wapen en een episode-based verhaal.

Onslaught, zoals het eerste dlc-pakket heet, voegt in de eerste plaats vier nieuwe spelomgevingen voor de multiplayer modus van Call of Duty: Ghosts toe. Dat zijn Fog, Bayview, Containment en Ignition. Fog is een map van gemiddelde grootte die gekenmerkt wordt door de dichte mist die er hangt. Bayview is gesitueerd in Californië, op een pier die sterk doet denken aan Fisherman's Wharf in San Francisco. Containment is een kleinere map waar de gevechten in en om een klein Mexicaans dorp plaatsvinden, en Ignition speelt zich af op een oude raketlanceerbasis. Dat laatste speelveld is overigens gebaseerd op de de map 'Scrapyard' uit Modern Warfare 2.

Behalve nieuwe speelvelden voor de multiplayer modus voegt de Onslaught-dlc ook een nieuw wapen toe dat gebruikt kan worden als een assault rifle en een sniper rifle. De 'Maverick' laat gamers moeiteloos schakelen tussen beide kanten van het wapen, afhankelijk van wat voor wapen op dat moment het handigst is.

Daarnaast betekent Onslaught ook het begin van een nieuw, episode-based avontuur binnen de Extincion-spelmodus. Episode 1: Nightfall vertelt het verhaal van een groep wetenschappers die in Alaska onderzoek deed naar de oorsprong van aliens. Dat loopt echter verkeerd af en dus wordt er een team elitesoldaten op pad gestuurd om het laboratorium te verkennen en de door de wetenschappers verzamelde gegevens te vinden. Episode 1 voegt verder twee nieuwe soorten aliens en een nieuw, voor de spelmodus exclusief wapen toe aan Extincion.

Onslaught is vanaf 28 januari te downloaden van Xbox Live, zowel voor Xbox 360- als Xbox One-gamers. Activision heeft nog niet bekendgemaakt wanneer dezelfde content beschikbaar zal zijn voor de PlayStation-consoles, de pc en de Wii U. Dat die platformen later aan de beurt komen is echter geen verrassing; al op de E3 maakte Microsoft bekend dat de Xbox-consoles alle Call of Duty-dlc als eerste zouden krijgen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Nou nou, daar moet toch echt heel wat tijd ingestoken zijn. /sarcsm off.

De meeste DLC wordt echt zo abnormaal uitgemelkt dat het de moeite niet waard is.
Alhoewel ik Diablo 3 niet heb, lijkt die DLC wel zeker de moeite waard te gaan worden, echter verkopen ze het daar weer bijna als een nieuwe game, waardoor de prijsverhouding alsnog scheef ligt.

Waar gaat het toch op met de AAA game industrie, of liever gezegd: Waar gaat het toch op met de mensen die de content blijven kopen?!
DLC bij Diablo 3?

Waar is goede oude tijd waar het nog gewoon bij de naam werd genoemd welke het behoorde te krijgen: Expansion Pack...

Zo jammer dat de term DLC zomaar overal opgeplakt wordt terwijl er echt wel verschil zit in de DLC.

Reaper of Souls != DLC, het verandert je complete spel-ervaring en upgrade het oude spel naar een nieuwe standaard. En is dus ook meer geld waard

[Reactie gewijzigd door Ryceck op 14 januari 2014 11:12]

Jeetje wat verassend... vier nieuwe maps en een wapen! Ik durf de voorspelling alvast aan dat hierna nůg drie DLC pakketjes volgens, ieder voorzien van vier maps en een nieuw wapen.
Na nogal veel COD4 te hebben gespeeld kan ik vrijwel geen verschil ontdekken tussen MW en alles wat erna kwam...

SP en MP zijn vrijwel identiek. SP eigenlijk niet, maar die gaat de verkeerde kant op met meer en meer restricties... BLOPS2 was een stap in de goede richting maar daar had Activision blijkbaar geen boodschap aan.

De games zijn niet slecht, maar ze zijn gewoon saai - Elk jaar weer precies hetzelfde. Er is geen enkele reden waarom dit niet gewoon expansions/patches hadden kunnen zijn voor COD4 maar nee hoor, ze melken je elk jaar toch weer uit met een §60 'nieuwe' game en §60 aan DLC (waarvan de helft toch weer altijd maps zijn van vorige games).

En die invisible walls kunnen mij toch echt eens de pot op. Het echte slachtoffer is toch het level design... De meeste games zijn hier bizar slecht in maar COD loopt hiermee toch altijd weer voorop. Ik heb laatst nog eens MW3 proberen te spelen maar heb binnen 15 minuten moeten stoppen omdat de level designers van die game waarschijnlijk meer overeenkomsten hebben met een lineaal dan een mens....

http://refugeinaudacity.f...06/leveldesignclassic.jpg
Ik ben het eens met je punt, het blog waar je het plaatje (level uit Doom, de nostalgie :) ) vandaan hebt komt overigens tot een andere conclusie:
The simple truth is that the more things change, the more they stay the same. And when you are looking at the dominant beasts in a field (FPS video games, D&D as an RPG), nostalgia is always convincing you the earlier versions were so much more creative and robust than they actually turn out to have been.
ja maar vroeger had je HONDERDEN maps voor bijvoorbeeld cod2.... nu niet meer..
Nou ja, oude games zijn natuurlijk niet altijd perfect. Het punt achter dat plaatje (wat denk ik van origine van Ars Technica komt) is om te illustreren hoe de meeste game/level designers aannemen dat een gamer te dom is om te weten waar hij naartoe moet, of dat ze hem gewoon de keus niet willen geven.

Een goed level geeft je de vrijheid je eigen pad te bepalen. Het is belangrijk dat de speler een 'sense of accomplishment' krijgt - Het is erg bevredigend om zelf tot een oplossing te komen voor een probleem, echter in huidige games wordt de oplossing altijd direct aan je gemeldt door de game zelf. Quicktime events zijn hier de ultieme expressie van.

Qua shooters is de laatste game die dit soort vrijheid boodt denk ik toch wel Crysis (1). Toevallig kwam vlak daarna COD4 uit en "toevallig" heeft vrijwel elke shooter die hierna kwam dat lineare design overgenomen...
Level 6 van Doom vergelijken met Call of Duty ziet er inderdaad wel erg triest uit haha. Maar vergeet niet dat Serious Sam 3 er ook is. Weer lekker health en armor zoeken in gigantische maps tegen gigantische hordes vijanden. Ik hoop van harte dat Doom 4 ook weer zo is.

Ik heb dit jaar Call of Duty Ghosts gekocht voor de Wii U. Ik wilde toch een shooter hebben op dat prachtige dingetje en het is goed te doen! Vooral nu ik lees hoe slecht Ghosts loopt op pc's. Volgend jaar weer Treyarch, hun kennende geven ze pc gebruikers wel de liefde die ze verdienen.
Is er Łberhaupt iemand die het filmpje gekeken heeft?

Hoezo geen vernieuwing? Ik vind het best vernieuwend dat ik Michael Myers wordt als ik een field order voltooi op Fog.

Ik ga me wel weer vermaken met deze maps.
Maar waar eindigen deze onnozelheden?
Eerst zombies, dan aliens, en nu beruchte moordenaars??

Ik zie het nog gebeuren dat ze sneller met dinosaurussen afkomen dan bij Battlefield... :')
(Waar al jaren een Dino mode gevraagd wordt, maar waar DICE gelukkig tegen is: dit hoort niet bij shooter games. Ben blij dat DICE hun been stijf houdt en niet luistert naar die kinderen.)

Het valt gewoon op dat ze totaal geen relevante ideeŽn meer hebben en maar afkomen met ideeŽn die totaal NIET in het CoD thema thuishoren.
Na heel wat uurtjes gamen is deze uitbereiding welkom, de maps zijn inmiddels van binnen en buiten bekend.
kan jij het spel fatsoenlijk spelen dan? ik speelde eerst op een i5 met twee keer gtx460. maar nu met i7 en 770 is nog een waardeloos spel
Zijn wat truucjes voor (config/settings & steam overlay uitzetten, of zelfs uitloggen bij steam (als je elkaar gejoint bent blijf je gewoon bij elkaar namelijk)) maar daarna draait het supervloeiend bij mij (HD7950 en nu een R9 290) :) SLI zou ik overigens meteen uitzetten net als CF bij COD niet lekker werkt...

edit: @hieronder: zal thuis ff kijken, ben nu aan het werk :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 14 januari 2014 11:24]

Jeetje, kunnen ze die problemen niet eerst oplossen? Dit zou toch al lang verholpen moeten zijn!?
Van versie 3.0.1 naar 3.5.4 zou je verwachten dat er een hele hoop is gebeurt.
Echter is op de PC eerder sprak van beta 1, beta 2 en toen versie 3.0.1 en inmiddels 3.0.3.

Ze hebben best wat verbeterd, maar veel niet eigenlijk. 50% van de fixes kwamen trouwen van AMD / Nvidia die custom settings hebben moeten aanleveren in de drivers. Die preference xml zal nu dus weer jaren lang de driver package groter maken... Zucht.

Of ze hadden even meer dan ťťn maand genomen om de Xbox One versie te porten. Externe geluidskaart? Crashes. SLI? slechte performance. Etc etc.
Ik heb 32GB ram en af en toe zit deze VOL na een map of 2 ghosts spelen. Waarom!?!? (soundfiles memleak) Support contact opgenomen, nooit meer wat teruggehoord. Na ťťn maand patchen vonden ze het wel weer genoeg, tijd om de DLC te maken.
zou je miss een dm voor me kunnen sturen?
hier precies hetzelfde. game pc alles erop en eraan . En toch hickups bij ghosts. Ik vindt het zelf heerlijk om de MP te spelen met maat van me.

Maar 1: Spel loopt bij mij niet.
2: Pc) Cheaters( meer regel dan uitzondering)
3: Waardeloze support
4: Nu al DLC. Los eerst maar die fouten op( ik ben niet de enige )
+1. I7 3770 met GTX780. Spel loopt voor geen meter en krijgt framedrops. Waardeloos. Heb de game maar 2 uur gespeeld, heb het daarna maar opgegeven.
Ik ga het nog sterker maken. Heb net een setting gezien dat veel op low moet en dan pas een beetje spelbaar is... Ja dat vindt ik helemaal gestoord. We weten allemaal dat een oude cod engine is. Maar ik hoef geen cod 1/2 graphics..
ja het is drama .
ik vind het wel erg jammer dat het zo gaat. nou had ik met vorige versies ook wel problemen maar niet zoals dit spel. ik heb hem nu een paar keer voluit gezet en dat speelt het nog het best.
support is idd waardeloos. ik had een chat met een medewerker. die gaf aan dat mijn pc niet aan de specs van het spel voldeed? ik vroeg of die meneer verstand had van computers en toen was de connectie lost....
pff voor mij echt niet. Ik heb Ghosts zelfs gepreordered, maar ik kan het op een of ander manier niet dusdanig aan de praat krijgen dat multiplayer gameplay lekker is. Dus al helemaal geen DLC voor mij. (Ik heb een FX8350 met een R9 280X, dus dat zou niet het probleem moeten zijn)

En ik zie hierboven een post die hetzelfde zegt met een andere config. Daarnaast wordt de serie echt saai nu. Ik moet wel zeggen ondanks de kritiek, vind ik de graphics beleving wel mooi. Maar goed samengevat geen DLC voor mij. Dat heb ik trouwens ook alleen maar voor MW3 gedaan in een aanbieding.
Wat kost nou zo een DCL voor de Xbox360 ?
15 euro per pakket, of de Season pass met alle 4 pakketten voor 50 euro.
/Sarcasm mode on

Is geen geld 15 euro voor 4 maps!

/Sarcasm mode off

Nooit begrepen waarom mensen 110 euro of meer betalen voor een spel om zo de volledige versie te mogen spelen (lees: iets meer maps die je anders niet mee mag spelen met de rest)

Ik mis de tijd dat een uitbreiding ook een geheel nieuwe uitbreiding was met nieuwe spel elementen. Een uitbreiding waar zeker een jaar hard aan gewerkt werd (soms zelfs langer) ipv een paar weken voor snelle cash.
Dit is waarom ik gestopt ben met het spelen van deze meuk, ieder jaar het zelfde en je word bijna verplicht 4x een DLC aan te schaffen (tuurlijk je doet 't zelf, maar je moet bij blijven he ;)).

Buiten dat is 't een super slecht spel.
Dit is waarom ik gestopt ben met het spelen van deze meuk, ieder jaar het zelfde en je word bijna verplicht 4x een DLC aan te schaffen (tuurlijk je doet 't zelf, maar je moet bij blijven he ;)).
Ik heb alle cods (spreek je dat uit als 'kots'?) sinds COD4 (MW) maar 0 DLC's en ik kan elke game nog prima opstarten en spelen met andere (vrienden) :)

Dus nee waar die druk voor jouw vandaan komt om de DLC's aan te schaffen weet ik niet...
Niet zo zeer een druk om ze aan te schaffen, maar als je iedereen de nieuwe mappen ziet spelen heb je zelf zoiets van ja..wat nu?

Zoals ik al aangaf is de gameplay van CoD ook gewoon verweg saai geworden, tuurlijk het is snelle gameplay, maar da's ook het enigste. Mappen zien er rondweg slecht uit, wapens klinken als erwtenschieters en het "bullshit gehalte" is vrij hoog.

Dusja dit is mijn mening, 'n ander kan dit weer prima vinden :)!
Niet zo zeer een druk om ze aan te schaffen, maar als je iedereen de nieuwe mappen ziet spelen heb je zelf zoiets van ja..wat nu?
Dat gaat voor andere spellen toch net zo goed op en is niet COD specifiek. Ik heb BF gekocht omdat andere dat spel hebben, ik heb Left 4 Dead ooit gekocht omdat vrienden dat speelden...

Wat je zegt over die uitbreidingen gaat net zo goed op voor spellen natuurlijk, alle multiplayer spellen!
Hoop Bla bla....

Dusja dit is mijn mening, 'n ander kan dit weer prima vinden :)!
Gefeliciteerd, maar wat moet ik daar mee, had ik commentaar dat jij het spel slecht vindt? Volgens mij niet O-)
Ik speel het nog niet eens meer, was al na 2 weken uitgekeken op dit spel. Echt slecht dat het geen crossfire ondersteund, met een kaart speel ik beter dan met twee...

En het zal wel weer eens niet een DLC. er zullen er nog wel 3 ŗ 4 volgen in het aankomende halfjaar.
Lijkt me logisch gezien de season pass dat allemaal al lang heeft verklapt...
Idd, ik speelde het spel maar een week.. ook vanwege die crossfire support die er van bakt..
moet hem telkens uitzetten daarvoor en is ook niet handig 8)7
Je weet dat je gewoon profielen aan kan maken zodat dat automatisch gaat?
Oh? Ik kan in een profiel niet aan geven crossfire uit te zetten?
Waardeloos iig. Maar ik erger me daar meer aan bij pc gaming. Battlefield 4 loopt eindelijk wat soepeler na de laatste patch, gebruikt ie mijn 2e kaart amper nog. Blijft bezig met die onzin
Deze profielen werken nauwelijks, dus moet het wel handmatig..
Bij mezelf zit deze versie al langer niet meer in mijn Xbox, als ik COD speel dan speel ik Black Ops II, weet niet hoe andere er over denken maar heel erg overhalen doet mij dit niet om weer te gaan spelen.
Vroeger kocht je een game welke af was en als er een update kwam was die gratis inclusief mappen en wat er allemaal bij hoort. Een van de redenen waarom ik gestopt ben met het spelen van Call of Duty (na deel 2 niets meer gespeeld) en Battlefield. Uitmelken noem ik het voor een spel dat een jaar geleden ook al op de markt was, maar met wat meer kleurtjes en opgepoetste meuk trappen er nog hele volksstammen in en kopen het nog steeds terwijl de gameplay niets verandert.
Vroeger had je ook al gewoon uitbreidingen die je kon kopen hoor. Het verschil was alleen dat die in een doosje zaten en er significant meer content bij zat dan bij dan CoD DLC.

Met Battlefield vind ik dat echter niet, het aantal content wat ik kreeg met Premium bij BF3 is echt ontzettend veel, en doet naar mijn idee niet onder voor de uitbreidingen zoals je die vroeger kon kopen voor een aantal games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True