Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Het derde en laatste deel van de singleplayercampagna van Arma 3, 'Win', komt op 20 maart uit. Het contentpakket bevat naast nieuwe missies ook twee vliegtuigen en een modulaire vrachtwagen die bestand is tegen mijnen.

Gamers die Arma 3 op Steam hebben, krijgen automatisch een update en hoeven niets te doen om het laatste deel van de campagne te bemachtigen. Bohemia Interactive, de ontwikkelaar van de Arma-games, liet weten dat het splitsen van de delen van de singleplayercampagne te maken heeft met dat de ontwikkelaar de singleplayermodus zo veel mogelijk wil 'perfectioneren en oppoetsen', zo schrijft Polygon.

Het Tsjechische Bohemia interactive bracht Arma 3 officieel in september van 2013 uit zonder een singleplayermodus. De eerste uitbreiding, 'Survive', kwam in oktober uit, daarna kwam 'Adapt' in januari en deze maand volgt 'Win'. Daarnaast brengt Bohemia gratis multiplayer-dlc ' Zeus' uit. Daarin kunnen spelers in de rol van 'God' andere spelers in zelf-geconstrueerde multiplayerscenario's plaatsen. Wanneer die uitkomt, is nog niet bekend.

Arma 3 screenshot

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

De Zeus beta is er al voor de mensen die een kijkje willen nemen. Even je Arma 3 in steam op Development build zetten :)

Uiteraard zitten daar nog fouten/bugs/veranderingen in ;)
Draait ARMA3 een beetje? Ik heb nog ARMA2 maar dat is zo'n drama met het laden van missies, zit je gerust 30 seconden te wachten. Als je dan steeds switcht tussen editor en missie wordt dat een veelvoud van telkens 30 seconden :-(

Aan m'n computer ligt het niet...

Anders overweeg ik hem te kopen. Maar langer wachten dan kunnen spelen (en die rare in-game voices die hakkelende zinnen opleveren) heeft bij mij de charme er een beetje afgehaald. Ik speel eigenlijk alleen maar via de editor.
Hoewel Arma 3 beter draait dan zijn voorganger is het met de multiplayer soms nog huilen met de pet op. De reden hiervoor is dat wanneer er veel AI is, de framerate heel erg daalt. Daarnaast gebruikt de engine van Arma niet alle beschikbare cores van je CPU. De editor draait inderdaad prima omdat er weinig AI aangestuurd hoeft te worden. Op het forum van Bohemia lopen er verschillende topics over dit probleem, maar de ontwikkelaar lijkt niet echt prioriteit te geven aan dit probleem wat al jaren speelt.

Als je de JSRS 2.0 sound mod installeert en met een groepje vrienden speelt is het overigens wel een hele toffe ervaring, het spel ziet er ontzettend goed uit en vereist veel meer geduld. Daarnaast is de map echt gigantisch.
De editor draait inderdaad prima omdat er weinig AI aangestuurd hoeft te worden.
Vreemd, aangezien er van Arma 2 heel veel fimpjes te vinden zijn van Battles tussen 1200 AI mannetjes en dat loopt dat toch vrij soepel
De ontwikkelaar wil hier best zijn moeite voor doen, maar de engine, kan dit gewoon niet, dan zou het hele spel herschreven moeten worden.

Elke AI heeft zoveel om in te stellen en bij te houden dat ik het al knap vind hoe een dual-triplecore engine dit zo kan afhandelen.

Zelf vind ik Altis Life wel erg leuk, de popo omzeilen enzo :9
Ben verfent ArmA fan en speel het al een jaar of 6, maar ik weet niet wat het is, Chernarus vind ik een bepaalde charme hebben, iets persoonlijks, en de namen zijn te onthouden. Ik heb dit niet bij Altis tot nu toe, en dat vind ik jammer.

Ik snap sowieso de benaming van die toekomstwapens niet, ik speel echt veel liever een spel waar ik weet welk wapen welke damage heeft op welke range enz. enz.

IK, vond/vind ArmA2(OA) tot dusver meer charme hebben, ik denk dat dit komt omdat alles in dit tijdperk speelt, ArmA3 is ook heel vermakelijk, maar toch anders.

De Engine iig, heeft als grootste hekelpunt gewoon dat het maar 1-2-3 cores gebruikt, en als er veel gerendert moet worden de usage van graka omlaag duikt, puur door de manier waarom de Engine renderd.
Helemaal mee eens. Ik heb honderden uren vermaak gehad in ArmA 2 maar ArmA 3 weet mij nog niet te winnen. Misschien is het dat de ACE mod daar niet beschikbaar is, maar ik blijf het inderdaad spijtig vinden dat ze voor die toekomstige sfeer gingen.

Ik prefereer het rondlopen met een normale M4A3 in plaats van een of ander onbekend wapen, om niet te spreken over de voertuigen. Ik mis de HMMWV :'(
Hier idem dito. Was helemaal verkocht aan Op. Flashpoint, toen Arma I die helemaal geweldig was (nog altijd mijn favoriete shooter), vervolgens een Arma II die teleurstellend was, maar zich redelijk had hersteld na Arrowhead.

Nu dan Arma III. Loopt lekker soepel met prachtige beelden. Werkelijk mooi. Echter, de setting met zo'n toekomstige (en daarmee niet bestaand) gear doet mij niet zoveel. Sterker, ik vind het niks. Arma was juist zo geweldig door het realisme, vooral ook van de gear!

Natuurlijk is er nog de zeer actieve community met zijn remakes, maar is toch niet hetzelfde.

Goede game, jammer van het loslaten feitelijke gear en units.
Ja ik las vanmorgen dat het team achter de engine al heel lang niet meer bij Bohemia werkt en niet genoeg documentatie heeft achtergelaten voor het huidige team om er goed mee aan de slag te kunnen.

De wapens en voertuigen bestaan trouwens degelijk in het echt. De namen kloppen niet en de ontwikkelaars hebben zelf soms kleine dingetjes veranderd maar ze zijn in ieder geval gebaseerd op echte wapens.

http://forums.bistudio.co...32745-Is-Arma-3-authentic


@ Sinester

Ligt er aan wat je soepel vindt, als je andere games gewend die makkelijk op 60fps of meer lopen kom je bij Arma van een koude kermis thuis. Als ik Warfare speel op EUTW die bekend staan als goedlopende servers en ik in de steden mijn framerate zie dalen richting de 20 - 25 fps kan ik dat niet soepel noemen hoewel Arma niet een snel spel is en het dus minder opvalt.
Bedankt voor de tip van de JSRS 2.0 sound mod!

Gisteren even geprobeerd en wow, wat een wereld van verschil. Ik dacht altijd al, waarom klinken wapens in een realistische shooter zo suf. Ook toen ik voor het eerst een bom af liet gaan was ik enorm underwhelmed. Dat is allemaal stukken beter in die mod!

Ik ga nu met veel meer immersie de campaign spelen!
Het probleem voor die dingen ligt overwegend bij de host server en de software daar. Op dit moment is die software nog niet genoeg geoptimaliseerd, maar daar wordt nu aan gewerkt (samen met de DayZ devs en enkele gameserver hosts)

Probleem daarbij was dat de server software veel te weinig gebruik maakte van threading. Dit samen met het feit dat de server onnodig veel van de map berekende, zelfs al was er niemand in dat bepaald deel van de map, zorgde ervoor dat de server te weinig processing power vrij had per user => verminderde performance per user, wat om een of andere reden ook het aantal FPS be´nvloedde.
De arma 3 engine is vele malen beter dan de arma 2 engine.
Lopen door gebouwen gaat beter, de controls werken beter en het loopt beter en ziet er beter uit.
Errr, je bedoeld een verbeterde versie. Het is namelijk de zelfde, maar een verbeterde versie met een nummer 4 i.p.v. een 3.

Laden van kaarten is niet echt versneld, maar je krijgt meer voor je geduld. Hakkelende zinnen blijven, het is nou eenmaal een computer die de woorden aan elkaar plakt. Infanterie bewegingen zijn soepeler en het voelt niet meer alsof je poppetje van hout is. Ook voertuigen rijden iets fijner.
Dit kan ik be-amen.
Me too. En dan speel ik het nog op de VM van mijn Apple iMac 27": Bootcamp. Natuurlijk niet op Ultra maar nog steeds met een 30 a 40 frames per seconde. En ik geniet er nog steeds even veel van als spelen op een behoorlijke game-PC die ik vroeger had.
Een hoop van de problemen die je net noemt zijn inderdaad verholpen met Arma 3. Ik speel het al sinds de Alpha met erg veel plezier en zeker als ik samen speel met anderen in m'n clan kan het erg leuke, grappige en actievolle situaties opleveren die soms een Call of Duty of een Battlefield "waardig" zijn :)
Ik heb nog nooit problemen gehad met lang laden, ARMA 3 map "Altis" is 15 keer zo groot als Chernaraus (Als ik het goed spel hehe) dus dat word wel een pain in the ass.. arma 3 draait voor mij soepel en duurt een minuutje ofzo.. ik heb ook geen beest PC :P
Ik moet zeggen dat ik de vorige twee delen erg goed vond, ook gaaf dat ze in tegenstelling tot vele uitgevers gratis multiplayer DLC maken.
Nou volgens mij is Zeus een gratis DLC voor map making.. ARMA 2 Operation Arrow head koste wel gewoon geld..
Operation ArrowHead was dan ook wel meer dan de gemiddelde DLC van tegenwoordig...
Ja daar heb je gelijk in, je kan de extensie draaien zonder ARMA 2 te hebben maar voor arma is het een dlc, niet zoals COD DLC waarbij je een wapen en een map krijgt voor 40 euro..
Operation ArrowHead was dan ook evenveel een losse game als dat het een DLC was.
Dat zei ik ook
je kan de extensie draaien zonder ARMA 2
Whoohoo heerlijke Single Player campaign is dit! Kan niet wachten!

Ook zit er in deze update een variant van de A10 genaamd A-164 Wipeout!
Dit begint toch zo langzamerhand wel een super uitgebreide Militaire Simulatie game te worden. Leuk om te zien en het begint steeds meer te kriebelen om hier ook een pc specifiek voor op te bouwen. :)
Persoonlijk vind ik Arma 3 niet heel erg leuk, misschien komt het ook omdat die learning curve nog best moeilijk is als je nog regelmatig arma 2 speelt. De vingerbrekende toetsencombinaties zijn mij iets teveel werk, terwijl ik toch wel om meer opties had gevraagd.
Visueel is arma 3 perfect, maar gameplay vind ik persoonlijk minder leuk dan Arma 2 en expansions.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True