Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Indien Arma III nog in het derde kwartaal op de markt verschijnt, dan zal de game niet de campagne bevatten die de Tsjechische ontwikkelaar Bohemia Interactive in de maak heeft. De campagne wordt in drie delen gesplitst en is na release gratis te downloaden.

"Nadat we het afgelopen jaar veel gepraat hebben over focus en kwaliteit, voelt het gewoon niet goed om compomissen te sluiten", stelt Joris-Jan van ‘t Land in een blogpost op de site Bohemia Interactive. De Nederlander, hoofd van het ontwikkelteam bij de Tsjechische studio, stelt verder dat de beslissing niet licht genomen is: "Als ontwikkelaars houden we van het ontwerpen en spelen van een campagne, dus aan iedereen die wacht op de onze; sorry voor het uitstel."

Bohemia brengt Arma III, een realistische militaire shooter, als gepland dit najaar op de markt, alleen dan zonder de campagne van het spel. Die wordt als drie losse uitbreidingen na release gratis vrijgegeven. Het eerste deel van de campagne is Survive gedoopt en verschijnt binnen een maand na release van de game. Bohemia hoopt de twee volgende delen, die Adapt en Win gedoopt zijn, in de maanden na release af te hebben.

Ondanks het ontbreken van de campagne, is de game ook in singleplayer te spelen. Bij de release heeft de game 12 singleplayer showcase missions. Verder bevat het spel 3 faction showcases, 9 multiplayer scenario's en 10 firing drill challenges. Het spel bevat de eilanden Altis van 270km² en Strasis van 20km². Verder kunnen spelers kiezen uit meer dan 20 voertuigen, meer dan 40 wapens en 5 partijen. De game bevat bovendien een scenario editor.

Multiplayer in Arma III

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Voor de echte ARMA holics hier een link met de interview met Joris Jan.
Arma 3 Q&A with Bohemia Interactive: Mods, console ports, and a lot more

http://pixelenemy.com/arm...ole-ports-and-a-lot-more/
Ik was even bang dat ze de EA strategie wouden toepassen, halve game leveren en heel veel vragen voor de DLC's. Gelukkig komen deze DLC's gratis uit. Op deze manier heb je een best of both worlds scenario. Erg netjes dat ze het probleem zo oplossen.
Ik heb eigenlijk BF3 nooit als een halve game ervaren. Het merendeel van de content zit in de basis game. De DLC's voegen vooral extra maps, wapens, voertuigen en assignments toe voor multiplayer. Ze veranderen niets in de basis game. Je kan prima het spel spelen zonder deze.

Je bent ook zeker niet verplicht om de DLC's te kopen en/of Premium te hebben. Het veranderd niets aan hoe het spel speelt.
BF3 werd standaard met 8 maps uitgebracht, en vervolgens kwamen er nog 20 bij met DLC's, BF1942 had standaard bijna 20 maps. Ik heb BF3 met veel plezier gespeeld, maar kan me inderdaad niet van de mening ontdoen dat de DLC's bij vooorbaat meegerekend worden en de content mager is als je alleen standaard speelt.

Bijvoorbeeld Paradox heeft als model de game verder te patchen met iedere DLC waardoor je zelfs als je nooit een DLC koopt nog baat hebt bij de DLC's omdat de basis game beter wordt. Dit heb ik bij EA helaas nooit gezien.
Ben het 100% met je eens. De agressieve DLC campagne van EA van Battlefield 3 heeft me uiteindelijk ertoe besluiten niet meer BF3 te spelen.
Nou het ding is meer dat je favo servers allemaal een of meerdere dlc pakketten vereisen, en net die zal je niet hebben, of je heb er helemaal geen een. Erg irritant.
Poeh, inderdaat, ik was even bang dat ik 40 euro kon neerleggen voor een Campain..
En toch blijft het er inderdaad hakkerig en houterig uitzien. De animaties, de voertuigen, de explosies, het mag dan wel realistischer spelen, maar het mist de soepelheid van bv een Battlefield 3.
het speelt gewoon veel realistischer dan bf3. een degelijke sim zoals arma maar met een frostbyte engine zou mijn aandacht zeker hebben. momenteel heb ik zowel arma 3 als bf3 als mw3 en ik speel ieder van hun wel eens. bf3 voor wat pubben. mw3 voor wat survival met een kameraad en arma 3 als ik eens een ganse dag voor t pc'tje zit. elk goed in hun manier.
Ik vind AIII anders een stuk beter uitzien dan BF3
hoe jammer ik het ook vind, ik snap niet waar je dit haalt..kwa textures, animaties, gelijk welke entitie eigelijk vind ik toch mooier in bf3. begrijp me niet verkeerd; ik vind arma 3 ook best knap maar niet van dichtbij..moeilijk uit te leggen. nuja ik speel het even graag als bf3.
Goed nieuws! Dit brengt hopelijk nog meer spelers naar dit fantastische spel? Nu maar hopen dat naar 'survival' ook nog aan het militaire aspect gedacht word.....Arma3 word zo te zien veel beter dan verwacht!
Ik denk dat jij Wasteland bedoeld? Dat is namelijk een mod!
Nee, uit de text:
Het eerste deel van de campagne is Survive gedoopt
Dit heeft niks met een mod te maken!
Op deze manier kunnen we sneller aan de slag, Ik vind het een goede zet. Maar ik zal voornamelijk de multiplayer gaan spelen denk ik.
Sterker nog, je kunt al geruime tijd aan de slag, aangezien de game al via early access op Steam beschikbaar is.

Ik weet dus niet goed waarom Bohemia deze beslissing neemt en niet zegt dat ze de early access (ofwel alpha/beta phase) langer laten duren totdat de campaign ook beschikbaar is.
Tuurlijk is het netjes dat ze het als gratis DLC uitbrengen, maar ze kunnen natuurlijk ook gewoon eerst de game volledig afmaken voordat ze deze uit de early access fase halen.
Ik denk (hoop) gezien de onafhankelijkheid van Bohemia, dat ze het hebben gedaan om de ontwikkeling van de game plezierig te houden. Als je een game op deze manier opsplitst kan je gerichter aan het werk, en zaken eerder of beter afronden.

En eerlijk gezegd heb ik zelf ook liever dat ze nu nog werken aan optimalisatie van het CPU gebruik dan aan de campaign.
Lijkt me een gaaf spel worden. Nog niet gespeeld. Wel veel arma 2 gespeeld maar daar vind ik de besturing zo houterig van. Hopelijk speelt het in arma 3 allemaal wat vloeiender.
Het gaat in de ARMA games ook niet om looks maar om de inhoud. Toegegeven de besturing is soms wat "huh wut?" maar dat wende snel vond ik.
https://www.youtube.com/channel/UCtIBkKQD1u7asfuRsqSLvYQ Een gaaf kanaal als je meer wilt weten over de ARMA serie. Laat alle gedachtes aan COD / Battlefield varen :)
zit het zo even te bekijken..
heb arma II verkocht, maar begin nu wel weer zin te krijgen..
dan download je toch gewoon de gratis versie?! ;)

'iets' mindere graphics en mogelijkheden, maar wel volle multiplay :)
Ach ja, de editor is al in Alpha helemaal vrijgegeven, dus er ZIJN al totale campaigns te vinden. check armaholic.com.
Vast niet met zulke kwaliteit als Bohemia het gaat doen, maar er zitten zeker goeie tussen.
Maar goed, eigenlijk krijgt iedere gameontwikkelaar hier een lesje: Hoe krijg ik mn community geŽngageerd.
Persoonlijk kan de single player mij gestolen worden. Ik speel ARMA II ook alleen maar online. Wel is het fijn om offline te kunnen trainen. Het besturen van luchtvoertuigen is soms wat lastig in ARMA, en dan is het handig dat je kan trainen. Niemand vind het leuk om met een volle helikopter een crash te maken. :P

Ik vind het mooi dat ze de game zonder de single player uitbrengen en deze er later aan toevoegen. Zo hoeven de mensen die graag online spelen niet te wachten omdat de single player nog niet af is.
De luchtbesturing klopt (volgens mij) ook niet met de realiteit. in Arma 3 tenminste, als je voorover gaat hellen met een heli blijft hij voorover hellen tot je zelf terug corrigeert. In mijn zicht moet de heli zichzelf (in kleine mate) stabiliseren door het gyroscopisch effect van de hoofdrotor (die wil vlak staan)
Ik vind dit jammer, maar wel een goede keuze van de devvers. Het weergeeft dat ze wel van hun fouten leren en naar de community luisteren. Vanaf ArmA1 is er geen echte degelijke campaign meer geweest, misschien met uitzondering van de PMC campaign voor ArmA2: OA waar het verhaal goed in elkaar stak maar de actie vrij beperkt was. Ik hoop dat deze campaign wat beter in elkaar steekt qua gameplay en verhaal. Ben benieuwd hoe elementen van de nieuwe engine tot hun recht komen in de campaign.

Overigens wordt er volgens dezelfde bron aan het einde van deze week bekend gemaakt wat de exacte releasedate is van Arma3. Ik zie die info niet terugkomen in het nieuwsbericht hier? Wel belangrijk om even te melden lijkt mij :)

[Reactie gewijzigd door Nickbn op 7 augustus 2013 12:06]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True