Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Infinite Crisis, de free-to-play mobagame met personages uit de verschillende universums van DC Comics, houdt een open bčta. De test zal op 14 maart beginnen en bevat 27 personages, en 3 maps. Ten opzichte van de gesloten bčta worden er 3 personages en 1 map toegevoegd.

Spelers kunnen zich voor de bèta inschrijven op de officiële website van Infinite Crisis. Hoe lang de bètafase duurt, is niet bekend. In-game aankopen die in de bèta worden gedaan, blijven gewoon aanwezig op het gebruikersaccount wanneer de game officiëel af is. De nieuwe personages zijn Mecha Superman, Aquaman en Green Arrow.

Infinite Crisis gebruikt personages uit verschillende DC Comics als Batman en Superman, inclusief vele van de variaties die over de jaren gecreëerd zijn van die personages. De nieuwe map, Gotham by Gaslight, is tevens de titel van het eerste 'Elseworlds' stripboek van DC uit 1989. De Elseworlds-comics plaatsen bekende DC-personages in andere tijdlijnen en creëren zo compleet nieuwe verhalen met dezelfde personages. Bovendien heeft de game omgevingen die beschadigd kunnen worden en zogeheten 'catastrophic events', die mogelijkheden bieden om het tij te keren voor een verliezend team.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Wat is nou de vernieuwing van deze MOBA t.o.v andere MOBA games? Ik zie precies hetzelfde gebeuren als in een LoL, HoN of DotA, op het jasje na.
Dat is ook het hele probleem van een populair genre. MMORPG's hadden dit 10 jaar geleden, toen had je WoW en ging iedereen eigenlijk precies WoW proberen na te bouwen met een ander jasje (enkele innovaties daargelaten). Met MOBA's is het gewoon heel moeilijk om tussen de markt te komen met een League of Legends en DOTA 2, het enige wat dan denk ik goed werkt is een iets andere vorm ervan, zoals met SMITE. Personages zeggen niet alles namelijk, kijk maar naar die Guardians of Middle Earth... (Lord of the Rings MOBA)
Daarom speel ik SMITE, Third person is toch heel anders en voelt toch beter aan dan de control van LoL of Dota 2.

Inf Cr moet denk ik meer de striphelden fanbase aanspreken. zelf vind ik IC een beetje te chaotisch. Concept van een MOBO blijft toch het zelfde. 5 vs 5
Hier nog een SMITE speler.

Aww wat een heerlijk spel is dat toch.
Eindelijk eens iets "heel" anders op de MOBA markt.

IGN: Sulvix
Jup hier hetzelfde. En het toffe aan Smite is dat elke shot een skillshot is. Iets wat het moeilijker maakt tegenover de andere.

3rd person moba ftw!
Het grote verschil is altijd de map en de champions.. En als je een beetje into de comics bent, kun je de abilities etc wel waarderen. Maar economie/item systeem is ook heel wat anders.

Maar om even een verglijking te maken met lol champions hoe anders het spelen kan zijn.

Gaslight batman;
Q: Verglijkbaar met die van Zed.
W: Is het zelfde als de E van Lux.
E: Is de Leap van Kha Zix.
R: de ult is hetzelfde als van van Ezreal.

Die combinatie speelt dus weer totaal anders. Economie/beacon is ook toch heel wat anders, het kan een lane maken of breken. En er is nog geen vaste meta voor de game. Dus een Flash mid kan nog gewoon. Of andere line-ups uiteraard.

Moet zeggen de game speelt lekker en ziet er mooi uit. Alleen de responses van de champions/abilities laten het soms weten. Maar dat komt vooral door de smartcast blijkbaar, en ik speel op NA only^ En niet alles is nog goed gebalanced. Maar voor de rest is een zeer leuke game!
Denk niet dat je een erg sterk argument maakt door termen in het rond te slingeren die in deze games worden gebruikt. OP lijkt niet daadwerkelijk deze games ook te spelen.
Ik probeer toch ook helemaal geen argument te maken met wat termen. Ik noem simpel weg waarom deze moba zo anders is dan andere atm. Mensen kunnen van de genoemde abilities al conclusies trekken..

En ik kan moeilijk een beacon formuleren als oa een vlag wat uit de lucht komt vallen wat je extra krachten geeft. Nee sorry, dat schiet al helemaal niet op. 8)7 En daar komt iedere speler ook vanzelf wel achter...

''OP lijkt niet daadwerkelijk deze games ook te spelen.''

Pardon?
OP, als in de gast waar je op reageert. Anders had hij die vergelijking niet gemaakt dat alles maar een beetje hetzelfde is.

"Lux" "Ezreal" etc en hun respectievelijke "E" en "R" skills, dat zegt iemand die het niet speelt geen ene zak. En je probeerde wel een argument te maken, namelijk dat de karakters niet hetzelfde spelen.

Ik speel zelf af en toe League, en van beacon snapte ik ook geen drol. Ergo, in-game termen van specifieke games hebben geen plaats hier.
Nee sorry hoor. Maar mijn post gaat ook totaal niet om iemand iets uit te leggen. 8)7 Maar juist om een simpele vergelijkingen te maken. Ja inderdaad, maar met meerdere facetten. Ik noem ze zo dat iemand het kan visualiseren, en niet iemand uit te leggen wat het überhaupt is.

Alles wat ik noemde zijn toch zeer een universele taal in de moba's. Het enige wat nieuw was; de beacons.
Voor de rest komt het overal voor, dus niet alleen voor deze game. Dus dat jij er niks van snapt is heel jammer.
Maar dit zijn totaal geen ingame termen 8)7 Laat staan van een specifike game |:(

Wou er eigenlijk nog aan toevoegen dat alle carry's zeer nadelige hybrids zijn. Maar als jij hier al vraagtekens bij hebt, laat ik dat wel weg^
Dit demonstreert denk ik hoe weinig je van deze games af weet, aangezien de gameplay van Dota en LoL drastisch verschillen. Iemand die een paar jaar LoL heeft gespeeld zal in Dota onderaan moeten beginnen, bijna niets van de ene game draagt over naar de ander, behalve dat er 3 hoofdwegen zijn naar enemy base en dat er defensieve gebouwen op dat pad staan.
He? Ga eens de ability's van de hero's vergelijken, bijna elke hero zit wel in beide games!
Precies, ik zie hier op het grafische aspect na niks vernieuwends aan, het is zelfs zo na geaapt dat ze dezelfde ability namen gebruiken als in dota 2 (fissure). Wat is van dit spel de meerwaarde? Oke, er zijn environmental objects toegevoegd als vernieuwing. Hebben ze uberhoubt wel nagedacht hoe ze hier ooit een cent mee zullen verdienen? Want het maken van zo'n game zal wel niet goedkoop zijn en zijn er al volgens mij genoeg moba games.
Dezelfde ability namen? Ik googlede net fissure even, en het is ook een move in Pokémon, en wss ook wel in andere spellen.
Hmm het word nog druk op de MOBA markt.

Blizzards "Heroe's of the Storm"
Dota 2 (still beta)
Nu deze ook nog

En dan heb je nog heel veel bestaande MOBA's..

Je hebt ook veel verschillende shooters.. maar krijg met die MOBA's toch het idee dat ze erg veel op elkaar lijken.

Wat doet deze game boven de rest uit steken.. f2p (mja da's LOL natuurlijk ook)
Dota 2 is sinds juni vorig jaar al niet meer in Beta.

[Reactie gewijzigd door hawker op 28 februari 2014 12:18]

En Dota 2 is ook f2p.. :)
Er is een punt waar al die spellen verbetering kunnen gebruiken en dat is balans.

LoL is bijvoorbeeld helemaal uit het verband getrokken met de continue stroom van nieuwe champions. Sommige champions kunnen er net zo goed uit worden gehaald, die zijn zo slecht dat het je team gewoon wins kost (bijvoorbeeld orianna of skarner).
Het spel is een MOBA, dus natuurlijk lijkt het op de bestaande MOBA's. Er zitten wel wat leuke dingen in die anders zijn, meer dan dat kunnen ze volgens mij ook niet doen.

Wel de moeite waard om te proberen, je zit wel veel bekende skills en items maar het is wel leuk in elkaar gezet.
Infinite crisis is wel leuk, er is heel veel goed aangepast since de closed beta.

Ik speel wekelijks een paar potjes, net als LoL.

Het is wel een heel ander gevoel, omdat je ook de omgeving kunt gebruiken tegen je tegenstanders.
Moet wel zeggen dat sinds LoL zo'n groot succes geworden is veel te veel bedrijven MOBA-games aan het maken zijn. En volgens mij zijn ze allemaal gedoomed tot falen omdat ze nooit een grote playerbase zullen krijgen(als ze die nog niet hadden) omdat er geen reden is om over te stappen. Je hebt LoL, Dota, HoN en Smite. Alles is inmiddels al gedaan.
Je hoeft geen grote playerbase te hebben om winst te maken. Juist omdat de hele groep MOBA-spelers zo groot is, is het interessant om er een graantje van mee te pikken. Je hoeft zelf weinig mechanics te 'ontwikkelen' omdat je ze gewoon kan kopiëren van bestaande games. Al haal je maar 0,5% van de playerbase van LoL naar jouw game (al is het maar voor een maand) kan je al flink cashen als je het goed aanpakt. Ik weet zeker dat de investeerders in projecten als deze écht wel goed hebben overwogen dat dit soort projecten levensvatbaar kunnen zijn zonder echt te concurreren op grote schaal met League of Legends of Dota 2 :)
Onderschat Bizzard niet.. ze hebben bewezen met WoW en starcraft (1 en 2)dat ze ondanks het grote aanbod.. wel de nummer 1 in de gerne kan zijn.

En ik zie Heroes of the Storm straks gewoon naast LoL staan..
Ik onderschat Blizzard ook helemaal niet. Zoals ik hiervoor al noemde zijn bedrijven die een grote fanbase hebben zoals o.a Blizzard prima in staat een moba game op de markt te brengen die veel succes zal hebben. Kijk naar Heartstone, als een andere onbekend bedrijf die uit had gebracht had niemand er ooit van gehoord en was het zeker niet zo groot geworden als het nu is. Maar omdat het van Blizzard is gebeurd dit nu wel.
Ze moeten dan wel met wat beters komen dan Lich King op een pony.
Volgensmij maakt Blizzard Heroes of the Storm vooral om zijn personages wat extra aandacht te geven. Of het heel succesvol wordt maakt voor hen weinig uit.
Zwak argument. JIJ denkt dat alles al is gedaan en dat het genre op zijn hoogtepunt zit. Dat dachten spelers van het originele Dota 15 jaar geleden misschien ook.
Is er veel verschil dan tussen de originele dota en deze game of bijvoorbeeld LoL? Naar mijn idee niet, het principe is totaal hetzelfde, alleen een ander grafisch jasje en een verdien model eraan gekoppeld om de spelers ingame "items" te laten kopen die alleen maar het grafische jasje aanpassen maar gameplay technisch vrijwel onaangepast t.o.v. de originele mod.
Gameplay. In Dota 2 kun je je eigen towers en creeps "denyen" (afmaken voordat de tegenstander dit doet om te zorgen dat ze geen goud krijgen), de indeling van de 3 lanes en het gebied daartussen is anders.

LoL zit vast qua indeling, bijna elke game staat er een tank character in zijn eentje op de bovenste lane, een mage midden, een supporting character samen met ranged character op de onderste. In Dota 2 is dit totaal anders. Ook is de keuze in items in Dota 2 vele malen groter. Belangrijk is ook dat je:

Goud verliest als je doodgaat;
Goud weggegeven niet daalt als je blijft doodgaan;
Het "lasthitten" moeilijker is;
Het potentieel per character hoger ligt dan in LoL;
Er maar 1 buff-monster is op de hele kaart i.p.v. 5;
Terrain kapot kan zodat je andere vluchtroutes/ingangen krijgt;
Er meerdere shops op het veld staan ipv 1 per base;
Je niet naar base kan teleporten zonder speciale items;
Items naar je toegebracht kunnen worden;
Items op de grond kunnen vallen;
Torens focussen je character niet enkel als je een andere hero aanvalt;
Er veel meer "crowd control" aanwezig is (ook in items);
Verschil in hoogte en dagtijd de game in sommige aspecten aanpast;
Alle heroes zijn ALTIJD beschikbaar ipv 10 gratis per week;
Iedereen is in power gelijk zonder dingen in de out-of-game store te hoeven kopen zoals in LoL.

Dit zijn al heel wat dingen die bijvoorbeeld Dota 2 radicaal anders doet spelen dan LoL. Het enige wat dus hetzelfde blijft is dat je de basis van de vijand moet kapotmaken. Hoe je dit moet aanpakken is compleet anders.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 28 februari 2014 16:41]

Hadden ze dit niet beter als "addon" of special gezet bij LoL ?
Ziet er wel goed uit, maar ik zie niet waarom iemand van games zoals LoL zou overstappen naar dit spel.
lijkt gewoon precies op LOL alleen met ander personages.
en jij lijkt precies op al die andere mensen in nederland. je heb 2 benen 2 armen 1 hoofd etc.

een moba game zal er altijd uitzien als een moba game. net als een bengaalse tijger het zelfde uitziet als een siberische tijger.
Lijkt me wel grappig, een MOBA op basis van DC comics. Alleen wel jammer dat het Windows only is. Dan blijf ik waarschijnlijk toch maar bij DotA2. Zonder Mac en Linux ports moet je misschien toch eens kijken of je het concept "kapitalisme" wel begrijpt. Bij de platformonafhankelijke Humble Bundles komt al gauw 1/4e van de winst toch wel van Mac- en Linux-gebruikers. Sinds wanneer kijken bedrijven niet meer op een kwart of een derde minder of meer winst?
Heb het spel een tijd geleden geprobeerd. Toentertijd nog bomvol rare bugs en querky animaties, maar misschien dat ik hem voor de fun even een keer aanslinger en kijk wat er allemaal in is veranderd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True