Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties
Submitter: nyuuvslucy

Een van de grootste elektronicawebwinkels van de VS, Newegg, komt naar Europa. Naar welke landen de winkel precies komt, is nog niet duidelijk, maar de Amerikaanse webwinkel komt in ieder geval naar het Verenigd Koninkrijk.

Newegg bevestigt het nieuws zelf op het officiële Twitteraccount. Volgens de website heeft de Newegg 18 miljoen geregistreerde klanten en was er in 2010 een omzet van meer dan 1,8 miljard euro. Het bedrijf verkoopt hardware, software, games maar ook witgoed, kleding, horloges, kantoorbenodigdheden en meubels.

In het Verenigd Koninkrijk zal Newegg de concurrentie aangaan met gevestigde webwinkels als Amazon, Scan Computers en eBuyer. In Nederland zou de grootste concurrentie komen van sites als Bol.com, Wehkamp en de webwinkels uit de Pricewatch. Of en wanneer Newegg naar Nederland komt, is echter nog niet bekend. Neweggs grootste concurrent, Amazon, heeft ook plannen om in Europa uit te breiden, maar ook daarover zijn weinig details bekend. Het bedrijf zou volgens geruchten al in 2012 hebben gewerkt aan een Nederlandse introductie, maar om onduidelijke redenen is die uitgebleven.

Newegg logo

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (99)

Ik denk dat ze graag naar hier komen om juist niet de Amerikaanse prijzen te hanteren.
Volstrekte online handelaars hanteren prijzen per continent/land. Kijk maar naar Steam. Amerikaanse klanten kopen voor andere (lagere) prijzen. Zelfs binnen Europa verschillen de prijzen zelfs binnen de landen van de eurozone.

Amazon kan zeker de prijs drukken met hun verzendingskosten laag te houden. Je hebt snel 20§ en dan heb je zelfs geen verzendkosten. Daar kunnen weinig andere kleinere handelaars tegen op.
Die zogezegde concurrentie is dus maar een tijdelijke zaak. Blijkbaar denken consumenten gelijk politiekers enkel vandaag en misschien morgen is belangrijk. Eenmaal alles dood geconcurreerd en er is nog ťťn winkel dan is het oei. Ach overmorgen is het toch allemaal 3d printing dus een gehele andere belastbare systeem is op komst.

Wat zeker is dat de Staat zijn vampiristische eigenschappen zal behouden hebben ten laste van het gepeupel.
Amazon kan zeker de prijs drukken
Amazon lijkt goedkoop, maar als je verder zoekt vind je boeken prijzen onder Amazon prijs.

Alleen uit gemakzucht (en daar verdienen ze hun geld mee) zullen weinig mensen die 10 boeken wil kopen deze bij verschillende partijen gaan "sourcen" even los verzendkosten.

Steam kon je vroeger voor de gek houden. Want je nu kunt doen is Steam activatiecodes kopen bij sites elders deze in dollars betalen en dan gebruiken, scheelt je soms wel 75% op steamshop prijs.
Hoe meer concurrentie hoe beter. Van mij mogen ze erbij komen.
Dit is een monopolist die met hun maand omzet al meer binnen harkt als alle Nederlandse partijen met hun webshops bij elkaar per jaar doen.

Net zoals Metro-Groep (Media-markt, Saturn, Makro en Metro groothandels) dicteren ze bij leveranciers de condities waartegen ze hun spullen willen verkopen.

Bovendien betalen ze in meeste constructies pas NA verkoop aan fabrikanten. En bieden ze fabrikanten de mogelijkheid om strategische verkoop oppervlak te huren in hun winkels. (die A-merk die op een kopstelling op ooghoogte staan is niet zomaar daar terecht gekomen.

Uiteindelijk verstoren ze de markt, aangezien oudere partijen niet de inkoop kracht hebben en uiteindelijk is het doel van elke monopolist de grootste te worden en de markt te regeren.
Dus concurrenten uit de weg te helpen of zorgen dat je zonder je eigen marges tekort te doen je tegenpartij voor meer moet inkopen.

De huidige situaties bij de "tweakers pricewatch" webshop is dat de goedkoopste prijzen bijna altijd de 10 stuks/meer prijs is bij de groothandel/importeur/distributeur. Dus als IT bedrijf die af en toe kleine aantal van iets nodig heeft, is het niet meer lonend om uitgebreid te gaan sourcen aangezien je via pricewatch al (vrijwel altijd) beste inkoop prijs vind.
Dit komt omdat er tientallen MKB'ers zijn die hierop anticiperen (laagste prijs, grootste kans op order), sterker nog rechtstreeks website van veel van die webshops bezoeken (zonder refferral van tweakers) geeft je een andere (vaak hogere) prijs.

Redcoon is een opvallende verschijning, die zijn in de meeste dingen een subtoppers in prijs. Overigens bij grotere orders wel het overwegen waard, want je gaat niet bij een kleine webshops 20.000 vooraf betalen en dan weken wachten op levering.

Ik verwacht dat als Newegg naar Nederland komt ze een marktaandeel moeten verwerven. Alleen Redcoon zou met hun meegaan, maar zodra er een shake-out heeft plaats heeft gevonden kunnen ze prijzen controleren. Redcoon zal gezien mediamarkt concept net iets onder "goedkoopste" prijs willen zitten.

Dus mijn conclusie is liever 30 MKB webshops die met elkaar stoeien voor je order, dan een paar monopolisten die keten vanaf fabrikant geheel naar hun hand kunnen zetten en qua overhead en inkoop veel lager kunnen inkopen.

Huidige webshops sourcen hun inkoop bij een tiental deels-wereldwijd opererende importeurs/distributeurs en slechts bij beperkte product groepen (en aantallen) zullen ze rechtstreeks bij fabrikant inkopen. Die importeurs/distributeurs voegen ook iets toe aan overhead.

Uiteindelijk zal een partij die de goedkoopste prijs heeft en 10% marge heeft het afleggen tegen 1 na hoogste prijs die 30% marge pakt.
Dit juich ik wel toe... webshops aan overvloed hier in Nederland, maar eigenlijk geen enkele waarbij je op 1 site werkelijk allerlei uiteen lopende elektronische zaken kan aanschaffen. Zelfs met gebruik van ebay kom je vaak ver in het buitenland uit voor meer gespecialiseerde items met bijbehorende hoge prijzen en verzendkosten. Een vergelijk met bol.com is er eigenlijk niet, maar het is in die zin wel een van de voornaamste concurrenten, bol.com heeft denk ik toch wel het breedste assortiment in Nederland.

@ diverse reacties hieronder. Nee.... shops als Coolblue en Redcoon komen in principe met dezelfde gedachte mbt het aanbod, maar het komt echt niet in de buurt van NewEgg.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 25 februari 2014 10:11]

Gewoon de Tweakers pricewatch gebruiken. Altijd het goedkoopste.
Dat dacht ik ook, alleen is dat helaas niet altijd het geval. Het zit als volgt: Ik kwam onlangs een webshop tegen die nog niet in de Pricewatch stond, hierop heb ik contact opgenomen met de uitbater van de shop. Die vertelde mij dat hij wel graag in de Pricewatch zou willen staan, maar dat het simpelweg te duur is voor hem, gezien zijn omzet.

Ik schrok hier wel een beetje van, ik had niet gedacht dat 'adverteren' in de Pricewatch helemaal gratis zou zijn. Maar nu blijkt dat het totaal onbereikbaar is voor kleine webshops, erg jammer imho. Terwijl deze link anders doet vermoeden: reviews: Tweakers FAQ

N.B. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, ik ga af op wat de webshopeigenaar tegen mij heeft gezegd.

[Reactie gewijzigd door Puch-Maxi op 25 februari 2014 12:54]

SHOPVERMELDING IN TWEAKERS.NET/PRICEWATCH -- o.a.
Ehm ja, nou weten we nog niks...
o.a. == op aanvraag
Ik ben ook wel benieuwd. Stel ik heb een webwinkel met 2500 artikelen, wat kost een prijsvermelding voor al die spullen me dan? M.a.w. hoe betrouwbaar is de pricewatch?
Zo te zien aan jouw pdf linkje is een vermelding in de PW dus gratis........

Een heel klein winkeltje als Yagoda,
http://tweakers.net/shopreview/6386/yagoda/overzicht/
Staat ook gewoon in de PW en die hebben echt geen fors budget voor vermeldingen.

Edit:
Het hangt er ook vanaf wat er bedoeld word met tweakers ROS, Channels (ex It pro) en IT pro. Geen idee nl hoe die indeling werkt of wat daarmee bedoeld word. De eerste en laatste lijken gratis

[Reactie gewijzigd door trm0001 op 25 februari 2014 13:38]

Ja, dat dacht ik aanvankelijk ook. Echter zou volgens die redenatie "uitgelichte shopvermelding in tweakers.net/pricewatch" ook gratis moeten zijn ;). Ik neem aan dat het allemaal op aanvraag is.
En als het je de goedkoopste prijs nog te duur vindt maak je een prijs alert :)
En als het je de goedkoopste prijs nog te duur vindt maak je een prijs alert
Nee, als je de goedkoopste prijs nog te hoog vindt, dan zoek je 20 andere mensen die hetzelfde artikel ook goedkoop willen hebben, en dan organiseer je een flash-mob bij een winkel. :)

[Reactie gewijzigd door twop op 25 februari 2014 13:13]

Gewoon eerst even begrijpend lezen ;) Ik heb het niet over de doorsnee artikelen die je in de pricewatch terug kan vinden en/of dat NewEgg meer prijsvoordeel biedt dan een Nederlandse prijsvechtende webshop.Ik ben bijvoorbeeld onlangs naar een artikel op zoek geweest wat ik via de in Nederland bekende routes alleen op ebay kon vinden en dan moest het helemaal uit Australie komen... dan was ik meer dan 2x zoveel aan verzendkosten kwijt dan het artikel moest kosten... DAT is het voordeel waar ik het over heb.
Als ik even snel kijk zie ik nog geen voordeel voor ons. Een voorbeeldje:
pricewatch: Synology DS214play
§ 298,90
http://www.newegg.com/Pro...2E16822108162&ignorebbr=1
$384.99 = 280 euro
En dan ga ik er van uit dat je de dollers kan omrekenen, zonder verzendkosten etc.

De site lijkt een kopie van Ebay te zijn?
Is het niet zo dat Amerikanen geen BTW betalen? Doe er 19-21 procent bij en die prijs is minder interessant.
Prijzen worden normaliter zonder verkoopbelasting weergegeven omdat het af te dragen percentage afhankelijk is van de staten waar de koper en de verkoper gevestigd zijn.
Ik dacht dat internetaankopen in de VS sowieso vrijgesteld zijn van BTW.
Dream on... en vergeet niet dat de BTW ook over de verzendkosten nog gaat als je gaat importeren...
Volgens mij heeft hij wel gelijk, maar alleen als je iets koopt bij een winkel buiten jouw staat. Newegg is dacht ik gevestigd in CaliforniŽ, dus iedere amerikaan die buiten CaliforniŽ woont kan tax free winkelen maar inwoners van CaliforniŽ moeten wel btw betalen.

Is hier trouwens ook zo, niet eu-inwoners kunnen btw vrij aankopen doen.
Volgens mij is er onlangs een wet aangenomen in America die ervoor moet zorgen dat Americanen ook BTW moeten betalen als ze in een andere staat iets kopen over het Internet. Dan nog is de BTW daar een stuk lager dan hier. Hun prijzen zijn in elk geval zonder BTW.
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk Paypal te gebruiken en in dollars te betalen voor digitale waren. Stuk goedkoper als hier in Nederland diezelfde waren aan te schaffen. :S
Ik koop ook vaak in het buitenland, maar kijk uit met grote bedragen. PayPal rekent 2,5 % voor het omzetten van valuta's. Dat kan je zien aan de lagere wisselkoers.

Plus verzendkosten zijn in de US ook de pan uitgestegen dus ik bestel bijna altijd in de UK (Amazon en Play zijn geweldig voor entertainment, en Play rekent geen verzendkosten).
Maar dan moet je toch een creditcard hebben (bij Amazon tenminste)?
Ik betaal bij Amazon.co.uk gewoon met mijn Maestro bankkaart.
Is dat ook niet vorm van creditcard?
nee Meastro is gewoon je bankrekening kaart geen creditcard
als er geen geld op je bankrekening staat kun je dus ook niks betalen

bij creditkaarten kun je een schulde opbouwen en die overtijd aflossen met dikke rente
Aha, dat moet op iedere bank kunnen aansluiten? Sorry klinkt misschien dom maar ik werk er ook gewoon totaal niet mee ofzo.
Dat weet ik niet precies, volgens mij is het voornamelijk belangrijk voor 'fysieke' betalingen (winkel, pinautomaat etc) - digitale overboekingen gaan via de bancaire systemen (SEPA) en de systemen die via websites aangeboden worden en voor maestro kaarten is dat volgens mij voornamelijk overboekingen, incasso's en acceptgiro's.
Ja helaas, maar je kan een virtuale creditkaart aanmaken op verschillende websites als dat je stijl is. Een echte heb je voor iets van 3,60 per maand bij je bank (en je betaalt geen rente zolang de bedragen kunnen worden afgeschreven).
so? zijn kredietkaarten hier niet te krijgen soms? Ik meen er toch echt zonet nog met getankt te hebben.

En neen, een kredietkaart is echt niet gevaarlijker dan een debetkaart. Gewoon leren er verantwoordelijk mee om te gaan.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een credit card geld kost puur en alleen om er een te hebben. Dat zien de meeste mensen terecht niet zitten. Het is al erg genoeg hoe er tegenwoordig aan allerhande transacties een prijskaartje hangt.
Voldoende banken die die kaart gratis geven hoor :)
Zou graag willen weten dan. Het gezeik wat er bij komt is zeker dat je dan naar een andere bank moet overstappen... >>
En ik vind persoonlijk creditcards gewoon helemaal niks. Puur omdat je er alles mee kan kopen zonder een goed overzicht op je geld te hebben. Ik zie die kaarten als gevaarlijk en kwaadaardig. :P
Nee maar ik moet die kaarten gewoon niet. Amazon zou dan gebruik moeten maken van een andere online betaalmethode. Ik hoop echt dat er voor online aanbetalingen ooit een einde komt aan de creditcard. Ben er wat dat betreft fel op tegen. :(
3V prepaid debet kaart aan schaffen transacties kosten 1 euro per stuk maar dan heb je wel een goed overzicht en een limiet aan uitgavens 250 euro ofzo..

ik gebruik em alleen voor aankopen in het buitenland en nood gevallen als ze niks anders accepteren
Er is anders geen betere bescherming dan een creditcard met betrekking tot je geld terug krijgen. In de meeste betaalpakketten is een CC gratis en je kan gewoon online inloggen op je rekeningoverzixht net als internetbankieren. Er is niks engs aan. Gewoon maandelijks het gehele bedrag af laten schrijven en je betaalt geen cent rente. Je betaalt ook gewoon een fee voor je betaalpas, maar omdat dat in het pakket verwerkt zit, is het niet eng? Ik snap die redenaties echt niet. Wereldwijd kan je met Visa/MasterCard altijd betalen, dat is niet altijd zo met je pinpas.

En zo veilig zijn andere betaalmethoden helemaal niet:
iDeal is gewoon een gekoppelde overboeking = geld kwijt bij een malafide bedrijf.
Overschrijving = idem.
ING = nog gevaarlijker

[Reactie gewijzigd door SeŮor Sjon op 26 februari 2014 09:56]

Amerikanen betalen lager invoerrechten dan wij hier in Europa.
Het is maar hoe je een voordeel beschouwd, jij pakt nu een redelijk doorsnee artikel... ik heb het juist over die 'gekke dingen' die je normaal gesproken niet zo snel bij een webshop vind... en al helemaal niet onder 1 dak. Dan hoeft het nog niet eens de goedkoopste prijs te zijn... maar zo ben ik bijvoorbeeld onlangs op zoek geweest naar een paar adapter ringen die ik in Nederland nergens kon vinden. Op ebay kon ik ze wel vinden maar dan zijn de prijzen weer niet mals omdat het dan helemaal uit Australie moet komen... 40/50 euro verzendkosten op een setje kunststof adapter ringen van 15 euro vind ik te gek. Newegg zou een flinke brug tussen die afstand moeten kunnen slaan en 'ons' betere aansluiting geven op dergelijke handel.

Ik begrijp overigens niet waarom je het een kopie van ebay noemt? De sites lijken niet echt op elkaar, behalve uiteraard de algehele insteek want ze zijn immers beide webshop/marketplace.

@witkop... dus een non argument, want supermarkten lijken in dat opzicht ook allemaal op elkaar. Een garage heeft doorgaans ook dezelfde indeling... werkplaats, receptie en showroom. Allemaal kopieen... 8)7

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 25 februari 2014 11:49]

Denk eerder dat hij/zij inderdaad de uiteindelijke doelstelling bedoeld. :x
Wat bedoel je met kopie van eBay? eBay is slechts een tussenpersoon en verkoopt zelf niets.
Als ik al 1 heel groot voordeel mag noemen is de hoeveelheid nuttige reviews die er per product worden weergegeven. Soms echt honderden. I hoop dat ze ook per product de reviews consolideren dus wereldwijd. Met zoveel reviews kun je een goede Grosso-Modo indruk krijgen over een aan te schaffen product. Ik gebruik nu ook amazon en newegg voor de reviews.
Conrad? Daar verkopen ze alles, als er maar een snoer aan zit of batterijen in kunnen.
... maar het komt echt niet in de buurt van NewEgg.
Je kunt bij NewEgg zelfs Raspberry Pi's, en FPGA development kits kopen :)
bij Alternate kan je anders ook wafelijzers en kettingzagen bestellen...
Hopelijk ook BelgiŽ, maar de kans zal wel klein zijn voor ons kleine landje zeker ? :,(
Of ze nu naar Belgie of Nederland komen bestellen kan je er toch wel. Ik bestel meestal bij de Nederlandse webwinkels omdat het prijsverschil zo enorm is. Om de verzending moet je het zeker niet laten. Het wordt gewoon bezorgd door de Nederlandse post. De volgende dag en ook op zaterdag ;)
Dat was vroeger zeker zo door de lagere BTW, maar nu de BTW ook in NL is omhoog gegaan vind ik de verschillen niet zo groot meer.
Kijk je wel goed dan? Gewoon even snel een greep uit de collectie van Alternate BE/NL

http://www.alternate.nl/S...ct/1106479/?tk=7&lk=10190

http://www.alternate.be/S...uct/1106479/?tk=7&lk=6623

Is toch al een verschil van 30 euro.... En dan heb ik het maar over een kaart. Voor mij is het zelfs goedkoper om er even heen te rijden. Dan ben ik toch nog minstens 10 euro goedkoper uit.
Zal vast in de vorm van Benelux worden... En sowieso zie ik enorm vaak dat NL webshops ook Verzenden naar BE...
Ze zullen vast wel aan de hele EU leveren als ze willen concurreren met Amazon en zo.
Hmm ik denk dat ze het in Nederland nog wel eens moeilijk kunnen gaan krijgen: Als ik prijzen vergelijk, en de aanbiedingen topics scan, gebeurt het niet vaak dat de prijzen van Nederlandse webwinkels hoger zijn dan Amazon.de of .co.uk. En zeer interessant: gerelateerd nieuws in de sidebar verwijst naar een verhaal dat Amazon naar Nederland zou komen in september, maar de aankondiging is uit 2012!
Ik ervaar juist het tegenovergestelde. Ik koop juist vaak via Amazon.co.uk of Amazon.de, omdat het daar vaak (veel) goedkoper is. En dan bestel ik niet alleen electronica, maar ook bijvoorbeeld keukengerei, schoeisel, boeken of doucheproducten. Als een product in Nederland duurder is dan twee tientjes, dan loont het om daar te gaan kijken. Vaak scheelt het minstens een paar euro. Verzendkosten zijn boven de 20 euro ook gratis (mits direct gekocht bij Amazon). Het duurt alleen een paar dagen voor je het in huis hebt.
Voor nieuwe games moet je op Amazon .uk zijn , altijd goedkoper.
Het kan nog goedkoper, al kijk je maar naar de goedkopere cd-key sites in zowel binnen als buitenland.
en het grappige is dat een hoop Amazon pakjes gewoon uit Amsterdam worden vestuurd :)
In Nederland zou de grootste concurrentie komen van sites als onder andere Bol.com, Wehkamp en de webwinkels uit de Pricewatch
In Nederland zal het voornamelijk CoolBlue zijn tegenwoordig, waar ze de concurrentie mee aan moeten als het gaat om elektronica.
CoolBlue is totaal niet competitief, net als Bol of Wehkamp
Je vergist je nog... Maar als Newegg lage prijzen aanhoud, reken er maar op dat Newegg het hier goed zal doen.
Het bedrijf zou volgens geruchten al in 2012 hebben gewerkt aan een Nederlandse introductie, maar om onduidelijke redenen is dat uitgebleven.
Ze hadden zeker BCC gekocht, dat net failliet ging op het moment dat ze het wilden gaan omvormen tot 'Newegg'... :)
je bedoelt It's neem ik aan? BCC is niet failliet :p
Ik bestel tegenwoordig veel bij Amazon.de, ik heb gemerkt dat daar de prijzen een stuk lager liggen dan bij de Nederlandse webshops. Laatste wat ik daar gekocht heb is een Moto G, scheelde 30 Euro en werd zonder kosten verzonden (werd zelfs vanuit Amterdam verstuurd).
Wat bijvoorbeeld heel erg veel scheelt is bijvoorbeeld speelgoed voor kinderen. Die zijn bij Bol.com erg hoog en nog maar niet te zwijgen van de speelgoedwinkels als Bart Smit en dergelijke, lijkt wel bijna of ze daar prijsafspraken over maken. Verschil kan zelfs oplopen tot meer dan 30%
Dus ik juich een dergelijke winkel wel toe in Nederland, meer concurrentie is goed.

[Reactie gewijzigd door tomvdlee op 25 februari 2014 11:03]

Inderdaad, ik ervaar precies hetzelfde met de prijzen. Koop daarom ook vaak in het buitenland. Overigens denk ik wel dat wanneer Newegg of Amazon zich specifiek op de Nederlandse markt gaan richten, dat de prijzen ook wel iets hoger zullen worden. Het zijn natuurlijk commerciŽle organisaties.

Overigens verzend Amazon niet vanuit Amsterdam. Ze versturen alle pakketten vanuit heel Europa gewoon naar Amsterdam en laten het daar ophalen door PostNL. Is voor Amazon veel goedkoper, omdat ze dan het binnenlandse tarief van PostNL betalen in plaats van het direct vanuit het buitenland verzenden.
Wacht maar als de media markt en Saturn echt een online winkels alleen maar gaan houden en de winkels in de straat verdwijnen. Dan gaan ze allemaal mee doen de andere zaken. Er zullen maar weinig winkels overblijven in de straat.
Mediamarkt en Saturn hebben al online winkels (valt onder hetzelfde concern) Ik meen ook dat nog niet zo heel erg lang geleden ze Redcoon hebben overgenomen.
Mediamarkt en Saturn zijn nu ook weer niet zo goedkoop. Ze hebben meestal een aantal leuke lokkertjes daardoor lijken ze goedkoop.
Bovendien moeten ze toch een naam opbouwen en hun website is niet echt vriendelijk. Ik denk dat ze behoorlijk wat expertise missen en behoorlijk moeten gaan investeren.
Nice! Nu nog een winkel als radioshack en ik moet mijn electronicacomponentjes niet meer in china bestellen als ik een deftige prijs wil.
Radioshack heeft zijn beste tijd gehad hoor, de fysieke winkels zijn een soort mix van Dixons/Conrad geworden. En prijzig.

Als je componenten zoekt kun je eens kijken bij de Europese marktleiders:

RScomponents
http://nl.rs-online.com/web/

En Farnell
http://nl.farnell.com/
al een tijdje niet meer gekeken maar de laatste keer kon ik als particulier niet bij Farnell bestellen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True