Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 451 reacties

Canon en Apple zijn als grote winnaars uit de bus gekomen bij de jaarlijkse Tweakers Awards. Canon wist in vier categorieën zijn nominatie te verzilveren, terwijl Apple er met drie awards vandoor gaat. In totaal zijn er bijna 450.000 stemmen uitgebracht.

Tweakers heeft in de afgelopen maanden voor het zevende jaar op rij de Tweakers Awards georganiseerd. Bij deze jaarlijks terugkerende verkiezing kunnen bezoekers van Tweakers in diverse categorieën stemmen op hun favoriete producten en diensten.

Bij deze editie van de Tweakers Awards is een recordaantal stemmen uitgebracht. De teller eindige uiteindelijk op 447.929, aanzienlijk meer dan de 245.471 stemmen die vorig jaar werden uitgebracht. In totaal hebben 20.783 mensen hun stem uitgebracht, wat bijna een verdubbeling is ten opzichte van de 10.779 mensen die vorig jaar stemden. Gemiddeld brachten ze in 21,5 categorieën hun stem uit.

Canon domineert de uitslag dit jaar met maar liefst vier awards. Deze fabrikant gaat aan de haal met de prijs voor beste spiegelreflex-, systeem-, en compactcamera met respectievelijk zijn 5D Mark III, EOS M en SX260. Canon wint bovendien in de categorie beste printer met zijn Pixma MG5350. Apple wint met zijn iPad Air, iPhone 5s en MacBook Pro Retina 15 in respectievelijk de categorieën beste tablet, smartphone en laptop.

Providers KPN en Ziggo slepen ook beide een award in de wacht, voor respectievelijk beste mobiele provider en beste internetprovider. Windows 7 wint opvallend genoeg in de categorie beste besturingssysteem, ondanks dat in die categorie zowel Windows 8 als Windows 8.1 waren genomineerd. Coolblue is verkozen tot beste webwinkel.

Het volledige overzicht met alle winnaars en een korte toelichting daarop is te lezen in een uitgebreid achtergrondartikel.

Beste besturingssysteem Microsoft Windows 7
Beste beveiligingssoftware Microsoft Security Essentials
Beste browser Google Chrome
Beste compactcamera Canon SX260
Beste cpu Intel i7 4770K
Beste e-reader Sony PRS T3
Beste game Grand Theft Auto V
Beste internetprovider Ziggo
Beste koptelefoon Sennheiser HD650
Beste laptop Apple MacBook Pro Retina 15
Beste mobiele provider KPN
Beste moederbord Asus Z87-Pro
Beste monitor Dell Ultrasharp U2713HM
Beste nas Synology DS214+
Beste pc-speakerset Logitech Z 906
Beste printer Canon Pixma MG5350
Beste router TP-Link TL-WDR4300
Beste smartphone Apple iPhone 5S
Beste spiegelreflexcamera Canon 5D Mark III
Beste ssd Samsung 840 EVO
Beste systeemcamera Canon EOS M
Beste tablet Apple iPad Air
Beste televisie Samsung F8000
Beste videokaart Asus R9 290X 4GB
Beste webwinkel Coolblue
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (451)

1 2 3 ... 6
Ieder jaar dezelfde zure reacties. Alsof de "Tweaker Award" een Nobelprijs is. Niet zo serieus nemen Natuurlijk zijn er methodologische opmerkingen, maar het is nog steeds een interessantie populariteistpeiling,

Om te beginnen zal je met geen van deze producten een buil vallen, allemaal puike aanschaffen, maar het is niet zo dat je nu verplicht bent om een 5S aan te schaffen als je een telefoon wil, of een Canon Pixma MG5350 als je per se een printer wil.

Wat dat betreft kun je het eerder zien als "benchmark" voor 2014. Ga je een product in een categorie kopen, dan is de 'winnaar' 2013 een goede keuze om het aan af te spiegelen. Zowel in absolute als in relatieve (prijs/kwaliteit) zin.

In plaats van te zeuren over wie de winnaar had moeten zijn, doe een analyse op wie de winnaar is. Waarom wint Microsoft Windows 7 de "OS Battle". Blijkbaar zijn we anno 2014 toch echt over XP heen, maar nog niet klaar voor Windows 8? Grand Theft Auto, een spel boordevol geweld en onvolwassen humor wint de categorie "Games". Blijkbaar zijn het de extreem hoge produktiewaarden van dat spel hetgene dat het boven de rest doet uitsteken... of toch misschien juist _vanwege_ het geweld en de onvolwassen humor?

Uren filosofeerplezier, op basis van de input van 450.000 (!!!) medetweakers. (hoeveel nep- en dubbele accounts zouden daar bij zitten? Of is Tweakers echt zo stormachtig gegroeid dat het nu net zoveel bereik heeft als de Telegraaf?!) 20.000 medetweakers. (Thanks@JJ93, gewoon daaroverheen gelezen in shock van dat getal!

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 31 januari 2014 00:17]

Niet alleen bereik, ze hebben ook allemaal gestemd. 450.000, dat is 1 op de 35 Nederlanders, inclusief baby's en hoogbejaarden. Ongelooflijk. Niet gelezen.

Maar het is natuurlijk een totaal waardeloze uitslag, zoals elk jaar. Elk jaar Canon winnaar in alle cameracategorieën. Ook al is dat product niet zo populair (de EOS M), dan lift hij wel mee.

Commercieel gezien is het wel een briljante move van Tweakers. De meest populaire producten kunnen nu een Tweakers Awards logootje erbij knallen, oftewel Tweakers pakt op die manier het grootste bereik. Slim.

[Reactie gewijzigd door BarôZZa op 30 januari 2014 23:39]

Begrijpend lezen is ook een kunst..
Bij deze editie van de Tweakers Awards is een recordaantal stemmen uitgebracht. De teller eindige uiteindelijk op 447.929, aanzienlijk meer dan de 245.471 stemmen die vorig jaar werden uitgebracht. In totaal hebben 20.783 mensen hun stem uitgebracht, wat bijna een verdubbeling is ten opzichte van de 10.779 mensen die vorig jaar stemden. Gemiddeld brachten ze in 21,5 categorieën hun stem uit.
Totaal zijn er 20.783 medetweakers die hebben gestemd, en gemiddeld heeft elke tweaker in 21,5 categorieën een stem uitgebracht. In totaal komt dat dus uit op 447.929 stemmen. Maar dat zijn niet allemaal unieke stemmen.

Verder staan er wat mij betreft zeker een aantal terechte winnaars tussen :Y) Mijn vader heeft sinds vorige week een Dell U2713HM, echt een prachtig scherm. Zelf wacht ik op de komst van 4K schermen @ 60 Hz met een IPS paneel voor iets van 500 euro. Moet toch lukken ergens aan het einde van dit jaar of in de eerste helft van 2015.

[Reactie gewijzigd door JJ93 op 30 januari 2014 23:33]

3 maand geleden heeft tweakers zijn 500.000ste bezoeker verwelkomt en er zijn atm volgens de header meer dan 525.000 gebruikers. betekend dus dat meer dan 80% van de gebruikers heeft gestemd, wat best veel is

[Reactie gewijzigd door Gropah op 30 januari 2014 23:18]

Wow, Canon EOS M twee jaar op rij verkozen tot beste systeemcamera is ronduit droevig, gezien het ding op veel fronten erg tegen valt en zich niet kan meten met de veel completere systemen van Sony, Panasonic en Olympus.

Het toont des te meer aan dat mensen in categorien die ze niet kennen gewoon maar op een bekende naam klikken in plaats van de categorie over te slaan. Jammer.
Inderdaad, ik vind de Sony NEX, Fuji en Olympus E-Mxxx toch vele malen innovatievere en betere systeem ILC's dan die Canon EOS M. Neem nou de Sony A7(R), dat is toch echt iets bijzonders!
Mis ik iets waarom die Canon de keuze is geworden... :?
Dat geeft inderdaad het failliet van de Tweakers verkiezing aan.
Ik heb zelf al jaren Canon (d)SLR's, en was heel erg nieuwsgierig naar de EOS M. Zou er misschien één gekocht hebben als toevoeging op mijn 40D. Maar dat ding is gewoon een mislukking!! Kan zich van geen kant meten met de concurrentie.
"Canon en Apple grote winnaars Tweakers Awards" luid de kop van dit artikel.
De kop op concurrerende sites zou kunnen zijn; "Geloofwaardigheid Tweakers.net grote verliezer Tweakers Awards".
Het geeft meer het niveau aan van de fotografiekennis van de mensen die gestemd hebben, denk ik. Waarschijnlijk gewoon Canon fanboys die hun favoriete merk uitgekozen hebben zonder ook maar iets van de EOS M te weten. Dat kan iig nauwelijks anders lijkt mij.
Helemaal mee eens. Wat mij betreft zou een v/d Fuji X cameras tot beste systeemcamera uitgeroepen moeten worden; eigenlijk zijn de systeemcameras van elk ander merk (zelfs Samsung) in veel opzichten aantrekkelijker.
Veel terechte winnaars,

maar deze?
Beste beveiligingssoftware Microsoft Security Essentials

Die snap ik niet
Dat snap ik prima. Hij is gratis, snel en draait erg licht. Vind het zelf een fijn programma die ik ook eignelijk altijd gebruik.

Vreemder vind ik de Canon EOS M als beste systeemcamera. Ik vermoed dat hier een Canon fanploeg op alles wat Canon is heeft lopen stemmen :Y) Ik had hier toch eigenlijk een NEX verwacht (misschien omdat er maar één systeemcamera van Canon is t.o.v. een serie NEX'en. Ik vermoed dat hier ook wat gestemd wordt om maar te stemmen. Zo staat de NEX-7 ook ver boven de NEX-6, iets wat je op GoT in het NEX topic nou niet direct terug ziet ;)
Nouja als je dus 4 NEX-camera nomineert en mensen kunnen op ieder van die 4 stemmen, dan zal opgeteld het aantal NEX-stemmers wel hoger zijn maar omdat er maar één EOS M is, scoort die hoger.
Ik denk dat het dit is. De EOS-M is geen slechte camera (ik heb hem zelf), maar beter dan een NEX7 kan ik hem niet noemen. Eigenlijk is alleen de AF ondermaats.
Ik vind dit ook zeer vreemd vooral als je op het internet de vergelijking tussen een NEX en de eos M ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=9AHFNwo_9EM
tja en als je dit ziet http://www.youtube.com/watch?v=EsINWVKi4BA
EOS M doet het prima , bij de Nex vind ik pas Nex 7 prima.
Helemaal met je eens wat betreft de EOS M. Ik heb zelfs al een DSLR van Canon met goede objectieven maar toch stond deze onderaan mijn lijstje. Onderscheidt zich totaal niet van de concurrentie, AF is zelfs ondermaats.
Lange tijd deed MSE het vrij goed in alle tests. Het was daarnaast gratis, en zeer licht. Je merkt er eigenlijk helemaal niets van. Gewoon geïntegreerd in Windows. Echter, het afgelopen jaar is gebleken dat het toch achterblijft op de betere pakketten zoals de Nod32's, Avira's en Kaspersky's van deze wereld, volgens o.m. de tests van AV-Comparatives en Antivirus Bulletin. Dit is echter een gegeven dat aan veel mensen voorbij gaat.

Maar het is inderdaad ook meer een populariteitstest dan dat het over de afgewogen kwaliteit van het product gaat.

Ik bedoel hebben alle mensen die gestemd hebben op bepaalde producten echt alle reviews gelezen? Het is gewoon het typische merkhoeren waarbij mensen bepaalde merken sowieso als top zien en dan per definitie andere merken nooit zullen kiezen. De camera's zijn wel een goed voorbeeld. Sony heeft met de NEX-serie een prachtig model neergezet. Kwam waarschijnlijk niet in de buurt van de winst. Canon is het bekendste merk voor camera's, dus die wint het dan. Dit terwijl het specifieke model het volgens de kenners zelfs overtuigd aflegt tegen de directe concurrentie.

Bij de televisies, heeft het gros van de gebruikers geen flauw benul van wat goede televisies zijn (te merken uit de reacties onder zowat iedere televisie-gerelateerd artikel), maar Samsung is het populairste merk en volgens velen hèt topmerk onder de televisies. Nu hebben het dit jaar inderdaad goed voor elkaar met de 5, 7, 8 en 9000-serie. Maar als die allemaal helemaal crap waren, had Samsung het nog steeds gewonnen.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 30 januari 2014 22:49]

Ook veel onterechte winnaars. Dit is echt een populariteitscontest, objectiviteit is ver zoek. iPad air de beste tablet? Het heeft niet de meeste mogelijkheden, dat heeft de Surface Pro toch echt wel. Ook geen keyboard dock zoals zoveel andere tablets wel hebben en noem maar op. W7 is intussen al wat ouder aan het worden maar ja. Conservatieve tweakers houden niet van W8 natuurlijk en velen denken nog steeds dat er niet eens een desktop in zit. En de ergste van alles vind ik Chrome. Naast dat Chrome niet veel voordelen heeft ten opzichte van Safari, Opera en Firefox is het wel net degene waar het bedrijf achterzit wat leeft van de verkoop van gegevens. En dat net die zo populair is op het anders tinfoilhat tweakers is frappant. Maarja het is niet van MS dus hoe kan het evil zijn?
Haha komt die weer. Mensen houden niet van W8 omdat ze conservatief zijn. Zijn tweakers niet ook juist de early adopters van nieuw spul waaronder besturingssystemen?

Misschien heeft het wel te maken dat Microsoft een tweede interface heeft ontwikkelt die gericht is op touche screens (wat prima is), hebben ze die toegevoegd aan het het bestaande OS (was ook prima is) zodat je beide kunt gebruiken (nogmaals prima). Maar vervolgens dringen ze dat nieuwe gedeelte ook op aan de gebruikers die de gewone desktop (ontwikkelt voor de muis) willen gebruiken. De muis-gebruikers zeg maar. Die worden ook telkens weer geconfronteerd met de metro-interface (weghalen startmenu is daar een voorbeeld van) dat ontwikkelt is voor touche screens.

Ook zijn een aantal mogelijkheden ingeperkt, gedeeltelijk ivm met die Metro-omgeving.

En tot overmaat van ramp maken ze die tweede GUI (dat tweede OS eigenlijk) een gesloten systeem door applicaties ervoor te laten lopen via hun eigen winkel. Iets waar veel Windows gebruikers dus echt niet op zitten wachten.

Heel misschien is dat wel de reden dat men het niet heeft op Windows 8(.1)?

Maar we kunnen het er natuurlijk ook erop houden dat ze gewoon conservatief zijn. Die doet het altijd wel goed als mensen een bepaalde ontwikkeling niet goed vinden. Dat argument word ook vaak in politieke discussies gebruikt. Altijd makkelijk en je kunt de onderbouwing waarom iets men niets vind dan ook fijn negeren.

[Reactie gewijzigd door Devata op 31 januari 2014 14:20]

Conservatief is zo'n makkelijk stempel. Ik kies ook voor windows 7 en was toch echt een early adaptor van win8. Maar na een paar maanden ergenis ben ik toch weer terug gegaan naar win7. Niet conservatief, maar gewoon praktisch.
"Het heeft niet de meeste mogelijkheden, dat heeft de Surface Pro toch echt wel. Ook geen keyboard dock zoals zoveel andere tablets wel hebben en noem maar op."

En daarom wint hij ook in de categorie Tablet. Het is geen laptop wannabe, maar volledig toegespitst op de mogelijkheden van een Tablet.
Als je 2 product categorien bij elkaar brengt in 1 product doen de fabrikanten nu helaas concessies die het en geen betere tablet maken en ook nog geen laptop maken.
Apple concentreert zich op de kracht van 1 product concept en buit dit volledig uit.

Never trust een duck that siwms like a dog ;)
Jij denkt dat de belangrijkste eigenschap van een product 'het aantal mogelijkheden' is? Think twice.
Waarom is de iPad air dan wel de beste? Omdat die het lichtste is? Think twice.

Nergens werd gezegd dat hij dat de belangrijkste eigenschap vond maar het was (althans zo interpreteer ik het) maar één argument. Keyboards zitten bijvoorbeeld bij veel tablets als mogelijkheid.

Een product het beste noemen zou op basis van verschillende factoren moeten en imo loopt de iPad nog achter op veel vlakken. Geen USB, geen inklapbare stand, minder mogelijkheden software wise dan Surface pro, geen keyboard connector, geen SD card en noem maar op. Toch nogal wat beperkingen die veel andere tablets wel hebben behalve dan het x86 gebeuren wat alleen de Surface pro heeft. Welke dan het beste is zou ik zelf niet meteen kunnen zeggen maar ik ben er van overtuigd dat veel mensen op Apple stemden omdat het Apple is zonder vergelijkingsmateriaal te hebben.
Die beperkingen hebben een doel: het apparaat zo simpel mogelijk maken. En dat werkt blijkbaar.

Het gaat uiteindelijk om de gebruikservaring, en die is bij Apple gewoon goed. Zeg ik dat ik de iPad Air de beste vind? Nee, ik heb mijn mening over de beste tablet totaal niet gegeven. Maar je moet wel extreem kortzichtig zijn om niet te kunnen begrijpen waarom de iPad Air heeft gewonnen. Als ik de review op Tweakers bekijk, zie ik dat de iPad Air: (1) supersnel is, (2) superlicht is, (3) een supergoede accuduur heeft en (4) een heel mooi scherm heeft en (5) daarnaast heeft iOS de meeste tabletapps. Dat zijn vijf belangrijke kwaliteiten en op allemaal die vlakken scoort de iPad Air uitmuntend.

Niet de meeste features? Ongetwijfeld. Maar op die vijf punten scoort de iPad Air gewoon heel goed, en dat zijn geen onbelangrijke punten. Er zijn vast en zeker tablets die voor de gemiddelde Tweaker beter op hun wensen aansluiten, maar ik begrijp best waarom de massa voor de iPad Air heeft gestemd.

[Reactie gewijzigd door TMC op 31 januari 2014 10:16]

Features zijn irrelevant voor hoe goed een product is, sterker nog, met meer features loop je het risico dat het product onhandelbaar wordt. Hert gaat juist bij beste om de gebruikers ervaring, en die is - zo vinden velen, hoef jij het echt niet mee oneens te zijn, is bij Apple ongeëvenaard.

Maar om het nou direct af te doen als onterecht? Ik denk dat al die stemmers dat juist onterecht vinden.
ipad air is de beste omdat de meeste mensen dat vinden. punt. Dat jij die mening niet deelt, oke. Maar vlak de mening van een paar honderduizend stemmers niet uit.
Er hebben maar iets meer dan 20.000 mensen gestemd, maar pp zo'n 21.5 stemmen uitgebracht, dus 450k stemmen in totaal.
Haha wie gebruikt er een toetsenbord aansluiting? Gewoon BT toetsenbord werkt prima.
Misschien moet je de review van Tweakers nog eens lezen, hij kreeg 4.5 sterren, niet perfect, maar ze waren er zeer over te spreken.
Waarom denkt nu iedereen hier dat ik een iPad air slecht vind omdat ik simpelweg stel dat veel mensen op Apple stemmen omdat het gewoonweg Apple is? Daar is geen ontkennen aan dat veel stemmen in dit soort polls door fans worden gedaan zonder de andere kandidaten te kennen. Ik zeg niet dat de beperkingen slecht zijn noch dat het de tablets die die zaken wel hebben beter zou maken maar het is gewoon stof tot nadenken. Ik vind dit soort polls gewoon echt verkeerd benoemd, er zijn maar weinig mensen die kunnen zeggen welke tablet/smartphone/camera de beste is. Meeste mensen proberen niet veel verschillende merken/modellen en bij de Apple bezitters is dit effect nog eens het sterkste. Om een tablet als beste uit te roepen op grootte van de gebruikersgroep tja, er zit iets in want de meest populaire zal heus geen troep zijn maar ik vind het wat vreemd om de populairste == de beste te zeggen, my 2 cents. Op Tweakers had ik ook graag deze polls wat meer uit het tweakers standpunt gezien en niet als huis-tuin en keuken gebruikers. Is een iPad air niet net één van de minder tweakable devices als logisch gevolg van de hoge gebruiksvriendelijkheid?
Er hebben maar 20.000 mensen gestemd en waar je vandaan haalt dat dat een afspiegeling is van de gehele bevolking ipv dat het voornamelijk Tweakers zijn is mij een raadsel. Volgens mij was het noodzakelijk om hier een account te hebben. In een andere reactie noemde ik al eerder dat de helft van de winnaars overduidelijk niet de meest verkochte produkten zijn, dus die redenering van je houdt geen stand. Volgens mij is er niets inherent mis met deze poll, maar hoe je het de resultaten interpreteert is natuurlijk aan jezelf, als je liever professioneel advies volgt moet je de reviews hier lezen en niet naar een publiekspoll kijken.
Ik weet niet of je 'evil/TinFoilHat' theorie hier echt opgaat. ''We" stemmen immers wel voor Microsoft producten als het om virusbeschermin gaat, als je ergens wel wilt dat een 3rd party meekijkt (als je in evil MS gelooft), is het wel met je security beleid.

Blijkbaar geven we toch een stuk minder om privacy, en geven we onze gegevens graag aan Google, zolang Microsoft over de veiligheid van ons OS waakt.

Ook opvallend, we stemmen voor Windows7 als OS, maar kiezen op het gebied van Hardware massaal voor iPhone/iPad/MacBook. Gebruikers van deze producten zeggen daarnaast vaak dat naast de prima Apple hardware het OS zo fijn is. Een vreemde combinatie, maar goed.
Misschien heeft het toch iets met de versnippering van Windows hardware te maken, waardoor we de smalle productlijn van Apple in een verkiezing wint.
mensen kiezen enkel wat ze zelf hebben bij zulke subjectieve populariteitspolls.

"wagen van het jaar" is nog zo eentje die makkelijker is als voorbeeld: gezinsauto'tjes of groene mormels worden verkozen, maar als je zegt: kies er maar gratis eentje uit op het autosalon, dan zullen ze daar zelfs niet naar omkijken
Natuurlijk kies ik producten die ik ook zelf heb. Op het moment van kopen kijk ik wat er interessant is prijs/kwaliteit/features/onderhoud. Als de prijs geen factor meer weegt dan krijg je een andere vergelijking.

@NoRedThumbs ik heb ook voor de ipad gekozen, een toetsenbord kan me gestolen worden, daar heb ik een laptop voor en een PC in de woonkamer. Mijn ouders heb ik een ipad aangeraden ipv een laptop/android tablet omdat het enkel was voor email op de bank en wat internetten. Mede omdat de grootste idioot er (veilig) mee overweg kan. hoevaak ik al de pc/laptop opnieuw had moeten installeren... dat is compleet over met de ipad.
haha, je bent de eerste die ik zocht als 'No' voter - veel onterechte winnaars... hahaha!
Ik kon men ogen al niet geloven... Apple mee grote winnaar van tweaker awards.
Als er een site is waar Apple bekritiseerd word, andere merken meer mogelijkheden bieden, goedkoper zijn is het hier wel.

Jij bent een echter tweaker zie.
:-)
Denk vooral omdat die gratis is. En doet wat die moet doen ..?
Ik dacht dat de meeste tweakers hier ondertussen wel wisten dat Microsoft Security Essentials niet de beste gratis beveiligingsoftware is die er is. Zie ook deze test. en ook via http://www.av-test.org/en...dows-7/julaug-2013/scoort Microsoft weer erg laag.

Dus nu ben ik erg benieuwd wat de redenatie is van de stemmers? Of waren er veel stemmers bij die maar wat gestemd hebben (en omdat MSE standaard geïnstalleerd is).
Daarnaast stem je natuurlijk ook wat je kent of wat je in huis heb gehaald.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 30 januari 2014 23:06]

MSE is ruim voldoende voor een tweaker, omdat ze meestal weten wat ze wel en niet moeten doen. Dan voldoet hij prima. Lekker licht en zeurt niet ( lees add/popup)

Mijn schoonmoeder daarentegen........

off-topic: Heerlijk apple/android discussie hieronder..

[Reactie gewijzigd door Mr.Monk op 30 januari 2014 23:29]

google jij informatie in een VM?
googled 'een gemiddelde tweaker' in een VM?
zo niet dan vind ik je statement op z'n zachts gezegd erg boud
zelfs op nu.nl staat wel eens een virus, of komt de gemiddelde tweaker daar soms niet?

ik bedoel maar te zeggen...
wat heeft googlen in een VM met een antivirus te maken?

en op nu.nl staat wel eens virus? Het zou kunnen gebeuren jah.. Die komen meestal via adds binnen. Een gemiddelde tweaker klikt niet op alles...

Maar om nou een duur antivirus pakket aan te schaffen daarvoor ( die hem dan vervolgens ook niet ziet)? neen.
Zo duur is een goede virus scanner helemaal niet.
En dat deze niks zou vinden is natuurlijk onzin, vind een stuk meer dan die security essentials (uit ervaring: mijn gelicenseerde NOD in elk geval)

Googlen op info in een vm is een min of meer zekere manier om ervoor te zorgen dat je een virus outbreak contained.
Snapshot van de VM terug en je bent weer helemaal clean. (network outbreaks daargelaten)

MSE is zeker niet voldoende voor een leergierige tweaker die veel informatie van verschillende sites verzameld om deze te vergelijken.
Ik zie echt regelmatig op sites die bovenaan in google staan mijn NOD er een virusje tussenuit vissen die MSE niet ziet.

Al begin ik wel te twijfelen of mijn beeld van de gemiddelde tweaker nog wel klopt de moderatie van mijn bovenstaande post ziende.
Het probleem van deze betaalde virusscanners is dat ze zowel slecht als duur zijn. Probleem 2 is dat juist de wat minder 'tweaker' voor dit soort pakketten kiest.
Bij sommige pakketten durf ik zelfs te zeggen dat het middel erger is als de kwaal (McAffee; Norton). Er zijn weinig virussen irritanter als deze software.

Wat ik wil zeggen:
De gemiddelde gepensioneerde wil goed beschermd zijn tegen virussen. Koopt bij de Dixons een pakket Norton. Vervolgens draait de computer nog maar half zo snel, krijg je dagelijks waarschuwingen over een licentie die over een jaar gaat verlopen. Aanbiedingen van partners en allerhande meldingen die nietszeggend zijn.
Uiteindelijk doet dit Norton pakket wellicht wel voor een deel wat moet doen, maar ik kan me voorstellen dat security essentials een verademing is voor deze personen:
Gratis, je hoeft de deur niet meer uit, en als je het hebt geinstalleerd doet het zijn werk rustig op de achtergrond. Geweldig.
Ik zou zeggen gebruik een Mac of Linux (veel kleinere kans op Malware al is die NIET nul, zet een goede adblocker op je browser en een goede firewall).
Dan heb je die antivirus troep niet nodig.
dat denk je... 'antivirus troep' is zelfs niet genoeg, je hebt ook nog een goede firewall nodig..

we hadden het over goede virus scanners, daar schaar ik norton niet onder...

dat hierboven beweert wordt dat je een mindere tweaker bent als je een goede virus scanner gebruikt is onzin.

de meeste virussen tegenwoordig zijn er op gebouwd om niet detected te worden, dan zit je in een botnet zonder dat je het doorhebt, en alles blijft het prima doen.

mod me maar weg, en denk maar dat je veilig bent, ga alleen niet klagen als je zelf de pineut bent, of als websites waar je op wil geDDOSed worden, daar heb je dan misschien zelf wel aan meegeholpen.
een beetje gebruiker heeft geen virus scanner nodig.. behalve als je overal op klikt of paranoide bent. Ik heb afgelopen jaren 0 virussen gehad.
dat hierboven beweert wordt dat je een mindere tweaker bent als je een goede virus scanner gebruikt is onzin.
er wordt beweert dat een tweaker geen "goede" virus scanner nodig heeft..
Ik stel me vragen bij de redenatie van de Iphone5 S stemmers, hebben die ooit al iets anders in huis gehaald ?
Hier heb je er 1:
Ik heb naast mijn iPhone een Android en een Ubuntu toestel (op de Nexus 4). Daarnaast werk ik vaak met Windows Phone voor mijn werk.
Android is best leuk en aardig, maar ik vind dit het slechtste pakket van de genoemde opties. Het is omslachtig, niet altijd duidelijk en persoonlijk vind ik het de minst mooie qua uiterlijk en gui. Wat een pluspunt was, was dat het open source was, maar stukje bij beetje wordt het steeds meer closed source. Dan heb je nog de diverse skins, de ene voegt wat toe maar de meesten zitten vooral in de weg. Komt nog eens bij dat ik een aversie tegen Google heb gekregen de laaste tijd, al met al komt elk Android toestel bij mij ver onderaan de lijst met opties.

Ubuntu is fantastisch, maar nog niet af. Ik hoop dat het wordt opgepakt door de toestelbouwers, heeft een heleboel potentie. Het is mooi, snel en echt helemaal open.
Windows is stabiel, mooi en compleet. Het heeft 1 groot nadeel: Je moet je aanpassen aan de wensen van Microsoft. Microsoft heeft op een aantal plaatsen een keuze gemaakt die niet altijd in het voordeel is van de gebruiker. Deze keuze is dan vaak irritant, omslachtig of ongewenst. Daarnaast is een deel van de programma's die ik graag gebruik niet aanwezig voor Windows.

Dan blijft iOS over, en de 5S is gewoon een heel mooi toestel.
iOS is een bijna perfect OS. Het is gesloten wat een voor en nadeel is. Voordeel is dat het feilloos werkt. Vrijwel nooit problemen.
De vingerafdruk ontgrendeling werkt snel en goed, en het is dan ook daadwerkelijk een toevoeging aan de functionaliteit.
Dan de 64 bits processor en prima beeldscherm. Het is gewoon af.

Dus: Ja, ik weet wat de concurrentie in huis heeft en mede daardoor vind ik dat de iPhone 5S terecht deze prijs heeft gewonnen.
Inderdaad iOS is heel goed technisch maar het is zoiets als wonen in een huis met overal kamers waar je niet in mag en waar je niks zelf aan mag veranderen. Dan maar liever Android, maar dat is persoonlijk. Vaak is het een kwestie van goed onderhouden dan wordt je systeem niet langzamer op langere termijn.
Bij mij op mijn pc niet, en op die van mijn moeder ook niet. Rotzooi is het. Tweakers zou beter moeten weten.
Heeft dan ook niks met beste nodig maar eerder met populairste.
Inderdaad. En daarom heb ik op de meeste catagorien ook helemaal niet gestemd. Ik heb geen tablet, en ben geen Apple fan. Moet ik dan op een andere tablet gaan stemmen dan die van Apple? Als je met maar 1 apparaat uit een lijst hebt gewerkt kan je ook niet zeggen of die van jou het beste is. Hoeveel van de stemmers denk je dat er zijn die elk apparaat of elk programma uit het lijstje waar ze op stemden ook daadwerkelijk hebben zitten testen? Hebben degenen die op een laptop hebben gestemd afgelopen jaar alle 9 laptops gekocht?

De winnaars van de Tweakers Awards zijn dan ook absoluut niet de beste, ze zijn simpelweg de populairste zoals -The_Mask- ook zegt. Mensen stemmen op het apparaat of programma wat ze zelf gebruiken, of op een product van het bedrijf dat ze het meest mogen.
MSE is niet de beste virusscanner, maar er zijn nog altijd veel mensen die niet de moeite nemen een betere te installeren en dan gewoon stemmen op MSE omdat ze dat nou eenmaal hebben draaien.
[sarcasme=aan]
De Intel i7 4770K, Dell Ultrasharp U2713HM, Asus R9 290X 4GB, 15" rMBP en de Eos 5D Mark III zijn idd de meest verkochte produkten in hun segment...
[sarcasme=uit]

Dat mensen iets kopen betekend niet dat ze dat het beste achten, het kan ook dat ze het kopen omdat het goedkoper is en ze niet meer te besteden hebben. In het geval van deze awards betekent "de beste" dus iets dergelijks als "waarvan de meeste mensen het idee hebben dat het het beste produkt in de categorie is".
Inderdaad, daarnaast denk ik ook dat voor dergelijke hi-end producten gebruikers eerder geneigd zijn te stemmen omdat ze trots zijn op hun systeempje (en dat mag best).

Ikzelf heb alleen voor de ipad air gestemd, puur omdat ik er 1 heb (daarvoor al 2+jaar een ipad2) en er dik tevreden mee ben.
De beste hoofdtelefoon is de Pioneer HDJ 2000 hoofdtelefoon vind ik persoonlijk :)
"Mensen stemmen op het apparaat of programma wat ze zelf gebruiken"

En waarom gebruiken mensen specifiek dat apparaat? Omdat ze menen dat dat het beste is voor hun doeleinden.
Precies. En daarmee geef je meteen de crux van het verhaal aan: "het beste" is een subjectief begrip.

Je kunt van alles meten en testen om aan te tonen dat product A superieur is aan product B, maar als product B net dat ene dingetje heeft wat ik belangrijk vind is product B voor mij toch beter.
Idd, wss omdat het gratis is.
Niet vergeten dat hij heel licht is, geen pop-up spam en als je niet zo onkundig bent om elke babylon toolbar en elke scam banner klikt kun je met MSE aardig uit de voeten. Ik heb vaker gratis AV's gebruikt en ik vind MSE het prettigste werken en nog nooit grote virus problemen gehad.
Waarschijnlijk omdat het gratis is, wat eerder vernoemd is hier. En toch echt heel weinig resources neemt van het OS. Ik gebruik het al lang niet meer (OS X), maar de overstap naar MSE was een verademing tegenover AVG of McAfee. Ik weet niet of dit tegenwoordig nog steeds zo is.
Ik weet zeker dat Avast beter is + ook gratis... Lichter draaiend dan Avast kan gewoon bijna niet + hijs ook beschikbaar voor mobile devices... EN niet geheel onbelangrijk, hij doet gewoon een verschrikkelijk goede job... Als die niet is genoemd is kennelijk is die onterecht zwaar ONDERschat...

[Reactie gewijzigd door Nokian95dude op 30 januari 2014 23:00]

Toen ik op zoek was naar een nieuwe virusscanner waren er verschillende websites geweest die tests hadden gedaan. MSE kwam hierbij goed uit. Daarnaast is het ook licht op het systeem. Persoonlijk gebruik ik het nu 3 jaar en het bevalt erg goed. Beter dan Avast waar nog wel eens wat langs glipte en ZoneAlarm, wat veels te zwaar en invasive was.
Hij zit standaard in Windows 8 gebakken en doet z'n werk aardig goed voor een gratis scanner.
Nooit problemen mee gehad.

In mijn mening is dit dus een duidelijk resultaat van een goede scanner.
Veel terechte winnaars,
Ja maar natuurlijk alleen nieuwswaardig als het "underdogs" betreft.
En dat is bij de meeste categorieen niet echt het geval, zie ik.
Die snap ik ook echt niet, misschien vanuit een zakelijk perspectief. Heb bij een zaakje gewerkt waar die leuk standaard geïnstalleerd werd op verkochte computers. Die dingen kwamen veel te vaak terug met rootkits, maar ook trojans die door andere scanners wel gepakt werden.
Hoezo niet ? Hij werkt anders prima en gratis!
Komt vaak als een van de slechtste (al dan niet de slechtste) uit de bus :D
Inderdaad, ben afgelopen jaar gewisseld naar iets anders omdat de virussen er gewoon doorheen kwamen. Andere scanners detecteren wel...
Snel, gratis en licht en natuurlijk ook gewoon veilig. Zeker, MSE is niet de veiligste oplossing die je zult vinden, maar hij doet het toch aardig, een beetje verstand en MSE/WD is een uitstekende AV.
absoluut niet mee eens, het gros is zwaar onterecht winnaar geworden... 1 van de uitzonderingen is W7 als OS... Die was 1 van de weinige wel terecht...
Deden Linux varianten en OS X niet mee ofzo? W7 is wel goed, maar zeker niet het beste OS.
Face it er zijn minder OS X en Linux users dan Windows users. Ik vind persoonlijk W7 ook het fijnste, zeker als gamer dan heb je nooit dat je spellen niet kunt spelen of niet optimaal kunt spelen.
Dus volgens jou zitten hier vooral Apple fanboys? Ik denk dat je veel Tweakers hiermee beledigd.
Ik heb persoonlijk nog een Samsung GS2 maar mijn vriendin heeft nu reeds 2 maanden een 5S. Het enige nadeel aan die telefoon is dat het scherm voor mij iets te klein is, voor de rest is het een zéér homogeen toestel dat misschien alles net een tikkeltje beter doet dan de rest. En dan heb ik het niet over pure specs, want dat bepaald maar voor een deel de algemene gebruikerservaring. Ik heb het dan eerder over een stabiel besturingssysteem, gigantische app-store, relatief goeie batterijduur, geen bloatware, hoge graad van afwerking en ik kan zo nog wel even doorgaan.
Ik vindt het dus nog zo gek niet dat de 5S dit onderdeel wint.
Apple biedt maar 2 typen telefoons aan met 1 soort OS.
Daarbij wordt de keuze wel heel erg smal.
Twee andere bekende OSsen dragen veel meer fabrikaten en deze fabrikaten bieden een veelvoud aan keuze dan die luizige 2 stuks.
Logisch dat de 5S verkozen wordt tot "beste" toestel.
Van al deze winnaars heb ik er maar op een gestemd en dat is security essentials gezien het de minst resources opvreet. Verder verbaast het me niets dat apple wint, apple heeft gewoonweg minder producten om de apple stemmen over te verdelen dus meer stemmen per product.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat er veel Apple-fans zijn ongeacht het geringe toestellen zegt natuurlijk iets over de kwaliteit/aantrekkingskracht. Je draait het dus om: het feit dat Apple maar één toestel heeft maakt het juist moeilijker (als fabrikant) om te winnen. Samsung heeft 1000 toestellen en dus ook 1000 toestellen die zouden kunnen winnen.
Stel ik heb een iPhone 4, zal ik alsnog op de iPhone5S stemmen omdat dat het enige Apple product is wat erbij staat. Heb ik echter een LG toestel (Nexus 4 bijvoorbeeld), zal ik kiezen tussen LG G2 en LG Nexus 5, wat dus resulteert in een verdeling van stemmen ALS je alleen naar merken kijkt.

Sterker nog, als je de telefoons van hetzelfde merk bij elkaar op telt zie je dat LG bovenaan komt (zelfs Samsung komt in de top 3), en is de uitspraak "Apple als grote winnaar" een stuk minder sterk:
reviews: Tweakers Awards 2013/2014: de uitslag
Ik snap wat je bedoelt, maar er is geen enkele manier waarop je goed kan praten dat minder toestellen tot een hogere winkans leidt. Er zijn gewoon veel Apple-liefhebbers, dat geloof ik graag, maar die komen niet uit de lucht vallen, dat zal vast iets te maken hebben met het feit dat het fijne producten zijn. :)
Het gaat om de inhoud lijkt me, en ik onderbouw mijn mening zo goed mogelijk.

Overigens ben ik anti onterechte kritiek, en die krijgt Apple het meest, maar soms ook Samsung bijvoorbeeld. Of MS met Windows 8.
Spijtig dat de Canon sx260 het gehaald heeft van de Sony RX100 MII in de compact categorie! De rx100m II is echt een juweeltje (waarover iedereen in de fotowereld het bij uitzondering trouwens roerend eens is), maar wel peperduur (daar is ook iedereen het over eens :)). De keuze voor de uit 2012 stammende Canon 5dMIII als DSLR van het (vorige??) jaar is ook vreemd; alsof er in 2013 geen enkele zinnige DSLR uitkwam! De Pentax K3 lijkt me hier een zeer waardige winnaar! En wat mirrorless betreft is het knokken tussen de verbluffende full-frame Sony a7r en de 5-axis gestabiliseerde Olympus OM-D E-M1. Het Canon mirrorless systeem doet zelfs gewoon niet mee; Canon is effectief waardeloos in dit segment.
Mooi zo, ik heb het altijd wel geroepen dat de iPhone 5s en de iPad Air de beste smartphone resp. tablet zijn.

Android phone komt telkens dichter in de buurt maar mist nog performance, goede hardware designs (vooral de behuizingen muv van HTC one zijn vaak niet zo best) en ze zijn nog niet in 64 bits ARM technologie verkrijgbaar. Ook het batterijverbruik van de Android telefoons is helaas niet om over naar huis te schrijven. Wel is het zo dat veel android telefoons grotere schermen hebben maar dit is een mixed blessing (hanteerbaarheid) al zou ik op zich vrede hebben met de mogelijkheid een iPhone met een groter scherm te kunnen kiezen als de compacte variant maar niet afvalt.

Windows phone is aardig bezig maar qua functionaltiteit helaas nog achterlopende en qua ecosysteem nog niet helemaal aangehaakt. Wel heeft nokia een mooi toestel met een goede camera maar dit is mijns inziens welliswaar onderscheidend doch niet doorslaggevend voor een mobiele telefoon; betere foto's maakt men nog altijd met een fotocamera.

Qua tablets is de iPad werkelijk nog steeds onverslaanbaar, ik denk zelfs dat de grootste concurrent hier van het windows platform komt en niet van Android (windows tablets dus op de 2e plaats). Android tablets hebben nog een verbeterslag nodig qua app aanbod en ook de scherm dimensies, met uitzondering van de LG pad, verraden dat de Android tablets nog teveel telefoon-dna met zich meedragen om werkelijk in de strijd om de tablet kroon een rol te kunnen spelen. Meer onder de indruk ben ik van het windows platform, maar ook het tablet gebeuren van windows loopt enigszins achter de feiten aan maar naar ik hoop zal windows vooral mbt het creatieve itt het consumer aspect onderscheidend kunnen zijn (toetsenbord). Toch, is het iPad origineel zowel qua 64 bits hardware, geslaagdheid mbt design, performance als ook het ecosysteem in 2014 de partij om te verslaan.

Al met al kan ik me dan ook niet vinden in het op tweakers.net community breed levende sentiment al zou Apple beide prijzen onterecht gewonnen hebben.
Jammer dat je het IFaggots noemt... Hierdoor is je post direct minder geloofwaardig. Als je het niet kunt hebben dat Apple's Iphone tot beste smartphone bekroont is reageer er dan normaal op. Dat is misschien jou mening. Maar van alle Tweakers die gestemd hebben is het tot de beste smartphone verkozen. Dus over het algemeen. Niet alleen op de accuduur.

On-topic: Tweakers bedankt voor de awards :)! Nu weet ik wat de beste producten waren van de afgelopen tijd! Ben benieuwd wat de technologie ons gaat brengen!
Alle fotografiesites die je maar kunt bedenken kiezen de Olympus OM-D E-M1 of de Sony A7(r) als camera van het jaar maar hier wint de Canon EOS M, een camera die door al die sites als middelmatig werd beoordeeld. Dit was voor mij de laatste keer dat ik bij de Tweakers Awards meestem. Wat een flutvertoning. 8)7
Snapte ik ook al niet. Het is gewoon een flutcamera, zelfs met de firmware-update die em iets minder slecht maakte. Waar worden die scores in vredesnaam op gebaseerd? Op welke fabrikant het meeste aan T.net betaalt ofzo :?

Ik ben ook vrij snel gestopt met lezen. EOS M de beste spiegelloze camera noemen is ronduit onbetrouwbaar.

Of de auteur moet heel goed uit kunnen leggen waarom ik mijn Olympus E-M5 weg moet doen en een EOS M moet kopen :?

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 30 januari 2014 23:04]

Ik kan dit wel enigsinds begrijpen. De Canon Eos M kost gewoon 3x minder dan de Olympus. Dus voor de mensen die nog steeds hun DSLR als hoofdtoestel gebruiken, of die gewoon geen 1000 euro over hebben voor een fototoestel, is die Canon best veel waar voor je geld.

Afgelopen jaar waren ze soms verkrijgbaar voor net iets meer dan 200 euro, en heb ik zelfs nog op het punt er eentje te kopen. Al was het maar omdat ze evenzeer compatibel zijn met je bestaande Canon lenzen. Uiteraard zou het bij mij in de eerste plaats gaan om een compacter toestel dat 's avonds gemakkelijker mee te nemen is, en als backup voor mijn Canon DSLR.

Daarom heb ik voor de Canon Eos M gestemd. Als ik ooit een systeemcamera koop, is het de Canon met stip. Hoewel ik me er zeer van bewust ben dat deze lagere prestaties biedt dan zowat alle concurrentie, biedt hij mij veel meer waar voor mijn geld.
Er zijn veel betere camera's voor hetzelfde geld. Alleen sja, niet van Canon.

Compacter is het ding nauwelijks. Na de EOS-naar-EOS-M adapter kun je je gewone lompe lenzen gebruiken, waarbij de body bijna niets meer uitmaakt. En je moet wel, want echte EOS M-lenzen zijn er zo goed als niet.
De auteur hoeft niets, die rapporteert wat erg gestemd is door de bezoekers van deze website, niets meer en niets minder.

Waarom zou je in hemelsnaam je Olympus weg moeten doen? Waar wordt dat gesteld? Nergens. Dat de meeste stemmen naar de EOS M is gegaan betekend niets, jij hebt immers al een camera uit die klasse, en bent er zo te zien tevreden mee. Waarom zou je het überhaupt in je hoofd halen dat iemand je zou kunnen uitleggen dat je hem weg moet doen? Denk jij niet voor jezelf (overduidelijk wel), en is het meest populaire product ook het product wat jij moet hebben? Natuurlijk niet.

Het is hetzelfde met die iPhone discussie hier in de reacties. (Nou ja, discussie is wel heel veel eer voor dat gewauwel). De iPhone heeft de meeste stemmen. De android liefhebbers voelen zich verraden of iets dergelijks. Zelfde verhaal. Wat voor de ene het beste product is, is voor de ander niet het beste product. We hebben allemaal andere wensen, eisen, en smaak. Daar valt verder totaal niets over te zeggen, en toch vliegt iedereen elkaar in de haren. Respecteer elkaars keuzes nou eens.
Blijkbaar vindt het publiek de Canon beter (vermoedelijk qua prijs-prestatie, want die twee camera's die jij noemt kosten 1300 en 1500 euro tegen minder dan 300 voor de EOS M), en hebben die magazines dus erg weinig invloed op de opinie van het tech-savvy deel van de bevolking.
Ik las ook al die negatieve reacties hier over de eos M. Maar ik heb ook op de Eos M gestemd.

Leuk zo'n panasonic gm1 of olympus pen serie. Maar als je ziet wat je er voor betaald tov de Canon eos M. Voor mijne heb ik 360 euro betaald (nieuw). En dat is de body + flitser + 18-55 + 22mm. En dat icm met Magic lantern. De autofocus is meer dan prima voor mij (vakantie, timelapse etc).
De EOS M krijgt hier het stempel "beste spiegelloze camera". Ik lees nergens dat dat slaat op de beste prijskwaliteit-verhouding, of beste prijs. Alles wijst erop dat het gaat om botweg "beste product". De EOS M is dan gewoon de verkeerde keuze. En dat is niet mijn mening, dat is gewoon een meetbaar feit.

@sweebee
Jij hebt het dan ook verkeerd gedaan. Je hebt gestemd op de beste camera. Ik heb ook een EOS 550D, maar dat vind ik geenszins de beste. Hij is goed genoeg voor mij, de autofocus is so-so en low-light prestaties zijn om te janken, maar ik ga toch verdorie dat ding niet bestempelen tot "beste camera" puur omdat ik em heb en voor mij goed genoeg presteert? Sinds wanneer is "goed genoeg" hetzelfde als "beste"? :?

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 31 januari 2014 20:36]

Nee. Het publiek is ontzettend Canon-minded. Dat zie je hier wel vaker. Ook als je kijkt naar de prijs, zijn er betere systeemcamera's te koop. De EOS M heeft trage autofocus, een zeer beperkte keuze in objectieven en de beeldkwaliteit is niet beter dan de concurrentie in dezelfde prijsklasse. Dus wat heeft deze camera dat hem de beste systeemcamera maakt? Helemaal niets.
Van echte 'tweakers' had ik toch niet de iPhone 5S als beste smartphone verwacht. Of massaal aan de jailbreak?
In mijn ogen had een Nexus 5 of LG G2 meer kans gehad.
Als Tweaker hoef ik ook niet alles constant te Tweaken. In het dagelijks leven ben ik al programmeur, dan hoef ik niet in mijn vrije tijd constant met alles te knutselen. Leuk dat Android goed aan te passen is, maar ik heb liever een OS waar ik weinig aan hoef te passen.
Same here (programmeur) maar vind het toch fijn als ik zaken kan aanpassen die mij niet bevallen + daarbij biedt een iPhone echt niet alle functionaliteiten die ik op mijn Note 3 wel heb (zoals veel RAM, echte multitask e.d., groot scherm waarmee ik echt relaxt kan browsen).

+ Daarbij hoef ik niet te klooien met iTunes om een MP3 op mijn telefoon te krijgen..

[Reactie gewijzigd door David Regeling op 30 januari 2014 22:34]

Ik ook, ben jaren bezig geweest met zelf computers bouwen e.d. Leuk toen ik jong was, nu inmiddels 12 jaar aan het ontwikkelen als beroep en ik draai alles op Mac en iOS, kracht van een *nix omgeving met de grafiache pracht die je zoekt. Noiit gezeik, en Al in geen vier jaar meer drivers hoeven downloaden of installeren. Alles werkt altijd.

Geen tijd meer voor over om me daarmee bezig te houden
Mja als ik niet zit te programmeren wil ik toch nog graag genieten van een leuke game op mijn PC, en dat kan een Mac mij absoluut niet bieden zowel qua prijs als het aanbod ;)

En nee helaas ben ik ook niet meer zo jong maar wat zegt leeftijd ? Het gaat erom dat je geniet van de zaken die je doet + ik laat mij niet beïnvloeden door wat men denkt dat je moet doen, ik doe wat voor mij goed is/voelt.

[Reactie gewijzigd door David Regeling op 30 januari 2014 22:51]

Je bent niet verplicht om Android aan te passen he voor een goede werking. Standaard werkt het perfect.
Ik had m'n ipad gejailbreaked (broken?) voor de gein... wat is Cydia een rommel, en d'r zit niks in wat meerwaarde biedt over de app store en dergelijke. Thema's / customizations leken ook nergens op.
Dit is een populariteit wedstrijd. Tweakers, gaat zonder round-ups van processor coolers, aandacht voor hardware mods, natuurlijk steeds meer naar een consumentenwebsite.
Hmmm interessant! Ik had de LG G2 toch wel bij de beste Smartphone verwacht.
Onbekend maakt onbemind, maar de G2 heeft idd. een boel pluspunten...
Mee eens. Heb hem nu een weekje in mijn bezit, komende van een One X. Wat een verademing. Zeer goede toevoegingen, super scherm, super camera en de accuduur is iets wat ik nog niet heb mogen ervaren op een smartphone. Zoals mijn voorganger zegt: onbekend maakt onbemind.
beste systeemcamera een Canon M? 1 van de meest lackluster systeem camera's en presteren fors minder dan de rest.

Overduidelijk dat een hoop hebben gestemd op merk in plaats van met kennis. Kan dit echt niet serieus nemen. En zo zijn er meer voorbeelden.
Maar je pikt het mooiste voorbeeld er wel uit. Het toont prima aan dat Tweakers op het gebied van fotografie niet meer serieus te nemen is. Met afstand de slechtste camera van het stel wordt met grote voorsprong de winnaar. Terwijl het ook nog een camera uit midden 2012 is....

Tweakers, stop maar gewoon met het hele camera gebeuren.
Dit blijft een populariteitswedstrijd :)
blijkbaar veel Canon fanboys hier bij Tweakers. Vrijwel geen enkele serieuze foto site heeft positieve reviews van de EOS M. Het is de minst interessante, langzaamst focussende camera met weinig features. De sony fullframe, of Olympus e-m1 zijn betere kandidaten.
Van het merk blijkbaar, niet van deze EOS M zelf want die is helemaal niet populair. :)
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True