Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 165 reacties

Microsoft heeft bekendgemaakt dat het sinds de introductie in november vorig jaar wereldwijd meer dan drie miljoen Xbox One-consoles heeft verkocht. Desondanks zegt Phil Spencer van Microsoft Studios dat hij teleurgesteld is over de vertragingen in Nederland en BelgiŽ.

In de eerste 24 uur wist Microsoft naar eigen zeggen een miljoen Xbox One-spelcomputers te verkopen. Inmiddels is dat aantal gestegen naar meer dan 3 miljoen stuks, zo heeft de softwaregigant laten weten op zijn website. Dit verkoopresultaat is geboekt in de dertien landen waar de Xbox One is te verkrijgen, maar in een aantal Europese landen, waaronder Nederland en België, is de console nog steeds niet te koop.

Tegenover de Britse site OXM laat Phil Spencer van Microsoft Studios weten dat hij teleurgesteld is over het uitblijven van een Xbox One-introductie in november in onder andere Nederland en België. Volgens Spencer was Microsoft hiertoe genoodzaakt om 'de kwaliteit van zijn Xbox-platform te kunnen garanderen'. Met name het vertaalwerk voor de stemaansturing via Kinect zou veel tijd kosten. De console moet later dit jaar alsnog beschikbaar komen in Nederland en België.

Xbox One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (165)

Das niet veel lijkt me, of hebben ze gewoon tekorten?
Volgens http://vgsales.wikia.com/wiki/Xbox_360 had Microsoft de Xbox 360 ook in november gereleased en hadden ze aan het einde van het jaar 1.4 miljoen consoles verkocht. 3 miljoen is dus zeker niet weinig. Ik begrijp ook niet waarom die mensen jouw reactie +3 hebben gegeven want het voegt vrij weinig tot niks aan het arikel toe.

Edit: en die 1.4 miljoen is wereldwijd, niet alleen Amerika dus 3 miljoen is zeker wel veel.

[Reactie gewijzigd door TCIS op 6 januari 2014 19:57]

Die 3 miljoen is ook wereldwijd (13 landen, welke de grootse afzetmarkten hebben natuurlijk). Daarbij zegt Microsoft dit wel, ik wacht wel af op een bericht van een onafhankelijke bureau.

MS moet natuurlijk hun imago wel omhoog houden en vooral de imago van de One, gezien deze al wankelt sinds het moment dat hij aangekondigd is. Realiseer als de werkelijkheid wat minder chroom is en zij dit ook naar buiten brengen, dit alleen maar schade brengt voor het product.

Dat de PS4 de One qua populariteit verslaat op dit moment is wel duidelijk. Ik ken namelijk al enkele mensen met een PS4 echter geen met een One. En ja hij is niet in NL beschikbaar, maar zelf de grootste xbox liefhebber die ik ken, wilt niet de moeite nemen om naar DU te gaan en daar eentje op te pikken en dat zegt voor MIJ wel genoeg.

EDIT: Dit alles wil niet zeggen dat ik de One geen interessante product vind. Integendeel zelfs, ik zal eerder de One halen dan de PS4 puur omdat het technologisch vernieuwender is. Dat gezegd heb ik al een mooie pc en de combi van PC + Wii-U lijkt me ook interessant. Althans, als Nin zijn game 'up stepped' en ff met een lading dikke spellen komt EN de prijs verlaagt naar laten we zeggen 200 euro excl. game.

[Reactie gewijzigd door Sankara op 6 januari 2014 20:20]

Microsoft mag niet gewoon liegen over hun cijfers he... Dat is alsof ik beursgenoteerd ben en zeg dat ik 100 miljoen stuks van mijn product X heb verkocht, en dan stijgt het aandeel met 200%... Dat mag dus niet.

Dat imago van MS is echt niet zo slecht als je zou denken hoor, anders geraken ze niet aan 3 miljoen voor 2013.
3 Miljoen verkocht betekend niet altijd 3 Miljoen verkocht... Een oude en gekende boekhoudkundige trucje is:

MS verkoopt echt 3 Miljoen exemplaren aan de Retailers / Distributie bedrijven.

Maar ... hoeveel van die 3 Miljoen zijn er echt verkocht aan de klanten. Stel dat er 2 Miljoen gekocht hebben, en dat er nog 1 Miljoen over de wereld verspreid staat in warenhuizen, winkelschappen enz ...

Technische is MS in orde, als ze x getal zeggen, maar voor de "console" wars, maakt het cijfers niet echt duidelijk wie er "wint". Een belangrijke factor ook voor de game & toebehoren producenten. Want dit bepaald welke platforms ze prioriteit geven, hoeveel exemplaren ze drukken / produceren voor de lancering van hun titel, hun stock enz...

En aangezien je nooit zeker weet wie er "overdrijft" met hun cijfers, ...
Microsoft zei wel dit:

Over 3 million Xbox One consoles were sold to consumers in 13 countries before the end of 2013.

Dat is dus rechtstreeks naar gebruikers, en niet naar retailers en distributie.

Bron: http://news.xbox.com/2014/01/xbox-one-january-thank-you

[Reactie gewijzigd door X-Fighter op 6 januari 2014 23:29]

Dat is een marketing trucje :)

Een Retailer die stock heeft. gaat echt niet aan MS vertellen dat hij nog 30 van die dingen op voorraad heeft staan :+ zodat MS deze uit zijn stats kan halen :)

MS kijkt gewoon naar zijn boekhouding. Dat houd in. Oh.. 3 mil exemplaren zijn van onze voorraad of.. Winst inboeken en dit aan de shareholders vertellen en dan een press release ;)

Je kan niet bij elke retailer aan bellen. Hallo hoeveel heb jij nog op voorraad staan!!
Of om je console operatief te hebben moet je connectie gemaakt hebben met de servers (day one patch), ze weten het perfecte aantal van consoles die connectie hebben gemaakt met hun servers. Dus daar kan dat getal ook van komen...

[Reactie gewijzigd door X-Fighter op 6 januari 2014 23:43]

idd ik vraag me af waarom ik -1 heb aangezien ik ontopic reageer..

afijn. MS zou kunnen zien hoeveel consoles er online zijn geweest klopt. maar dat is nog steeds niet de cijfers die MS gebruikt om verkopen aan te tonen. De marketing en boekhouders kijken gewoon naar voorraad afboekingen. Zeker voor boekhouders is dat interessant gezien elke afgenomen X1 geld inbrengt bij MS wat positief is voor de aandeelhouders.

Dat er dan nog 1 miljoen op voorraad staat bij retailers is dan inrelevant gezien die geen extra inkomsten genereert op console verkopen bij MS. MS heeft dat geld al ontvangen.

Misschien staan die miljoen X1 op voorraad in minder dicht bevolkte gebieden en worden daar mondjes maat verkocht. terwijl in de grote steden die dingen als warme broodjes worden verkocht.
Je punt is duidelijk maar je bent in de war met "shipped" en "sold to consumers". ;)
Heb 6 retailers in DTL moeten bellen om er ťťn te vinden. Denk niet dat er zoveel op stock zijn.

Stock is not goed voor MS, maar zeker niet voor de retailer.
Dat is een marketing trucje :)

Een Retailer die stock heeft. gaat echt niet aan MS vertellen dat hij nog 30 van die dingen op voorraad heeft staan
als retailers elke week vragen wanneer de nieuwe stock geleverd kan worden, dan mag je er redelijk zeker van zijn dat zijn huidige stock uitgeput is, zeker als je die consoles allemaal een paar dagen later al online hebt gezien
Dan klopt het toch?

Ze hebben een boekwaarde van 3 miljoen consoles gehaald. Dat de retailers deze nog moet slijten maakt voor MS niet zo veel uit. Maar MS heeft iig 3 miljoen consoles verkocht en dat geld is binnen.

Het zou anders zijn als MS stelt dat er 3 miljoen consoles zijn geregisterd in het netwerk. Daarnaast is MS nog steeds aan het produceren. kortom er is nog steeds vraag en aanbod..
liegen mag niet, maar spelen met de cijfers wel :)
Dat heet spelen met woorden zodat de cijfers anders worden gebracht dan dat ze daadwerkelijk zijn. Dan nog is het hopen dat het dan de goede kant op gaat anders crasht je aandeel harder dan een junk zonder drugs.

Drie miljoen consoles in pak 'm beet 2 maanden is niet verkeerd. Ik snap prima dat ze teleurgesteld zijn, meer is natuurlijk altijd beter. Desalniettemin een mooi resultaat.
Ach ze verkopen de 360 en de orginele Xbox er keihard uit en nog zijn ze teleurgesteld....

Mooi resultaat, blij dat MS er is. Ik vind het altijd wel mooi zo'n tweestrijd.
Waar het voornamelijk Nintendo-Sega was vroeger is het nu Sony-MS. En zonder MS zou het Sony alleen zijn geweest. (als er geen ander bij gekomen was)
. En zonder MS zou het Sony alleen zijn geweest.
Nee. Nintendo is slachtoffer geweest van de komst van MS op de gameconsole markt.
Zonder MS, zou het nu waarschijnlijk nog Sony vs. Nintendo geweest zijn.
Zoals Batjes en Wulfklaue het al zegt, spelen op cijfers kan dus wel en dat doen ze ook. Waarom mij originele post dan ook een soort van off-topic score heeft gekregen weet ik dan ook niet. Maar is goed, zo te zien op de pikken van enkele overdreven One liefhebbers getrapt, hoewel ik wel aangaf dat ik het een interessante product vind. Vaag hoor.

Ennuh de imago van MS in het geheel is tuurlijk niet slecht, die van de One heeft zeker wel gewankelt of je hebt de nieuws en reacties daarvan niet gelezen (hele drm en spybox gebeuren). Dat ontkennen slaat dus nergens op.

Verder een reactie op je verdere post: Microsoft heeft niet gezegd dat 3 miljoen xbox ones geactiveerd zijn en dat zij dit vanuit hun patch installatie cijfers kunnen aantonen. Dus ja, beetje biased ben je IMO.

EDIT: @ To_Tail, leuk zo'n boekwaarde. Vooral als het dalijk hetzelfde blijft bij het einde van 2014 ;) Sinds retailers niet meer gaan bestellen als de voorraad nog strekt. Niet dat het zal gebeuren hoor maar ik geef het alleen maar aan. Dan zal het MS heus wel veel uitmaken.

[Reactie gewijzigd door Sankara op 17 januari 2014 04:46]

Spelen op de cijfers gaat wel, dat is waar. Maar NDP heeft net ook bekend gemaakt dat Xbox One, best verkochte console was in december met 900.000 stuks in Amerika alleen. Dan klinkt het echt wel logisch dat ze die 3 miljoen gehaald hebben over de hele wereld op anderhalve maand hoor.

En ja dat imago heeft gewankeld, maar daar zie je nu nog amper iets van. Vandaar dat ze er zoveel verkocht hebben, mensen kijken verder dan hun neus lang is hoor. Ze luisteren niet enkel naar zever zoals "Spybox", anders zou toch niemand nog een Playstation kopen nadat hun netwerk plat lag voor 1-2 maanden en er gegevens gestolen waren?

Ik weet dat ze niet gezegd hebben dat daar de 3 miljoen cijfers van komen, ik wil maar aantonen dat ze wel het exacte aantal weten, als ze dat willen weten.
Je statement over de populariteit vs de PS4 is een beetje krom, zeker als je aanhaalt je 'data' enkel van kennissen te halen... In BelgiŽ en NL is het logisch maar dat is zo miniem dat het echt niks zegt over de populariteit op globaal niveau... daar is het nog wat vroeg voor.


Je trekt wel de cijfers van MS in twijfel maar vergeet er bij te zeggen dat Sony niet eens cijfers los laat?

Je post ruikt toch een beetje naar partijdigheid hoor ;)


Ik blijf in ieder geval nog even verder spelen op de PC tot er een PS4 slim of Xbox one slim (zonder kinect) aankomt voor een lagere prijs. Ik denk trouwens dat er veel mensen zijn die weten dat deze alternatieve versies er aankomen en daarom hun aankoop uitstellen. Er komen ook nog tig goede games aan voor de vorige generatie.

De problemen van de vorige generatie bij launch kunnen ook nog in het achterhoofd zitten, RROD ed... weer een aantal mensen dat zal wachten tot er een "update" aankomt...

[Reactie gewijzigd door Inrage op 6 januari 2014 20:25]

Helemaal waar, ik wacht ook nog wel even op een "re-design" van de next-gen consoles. In de tussentijd vermaak ik mij wel met de pc.
Dan maar weer reageren. Ik ben helemaal niet partijdig, zeg alleen wat ik observeer. Ik gun de one het helemaal gezien het tenminste inovatief is. En ja, ik ken de cijfers van Sony niet nog weet ik of ze het wel bekend hebben gemaakt (dat laatste zal wel, heb het alleen niet bij Tweakers zien langs komen). Daarom dan de data van wat ik wel ken, namelijk ik mensen ken met de PS4 maar geen met de One. Daarnaast ook wat ik gelezen heb over de net, zowel artikelen als reacties. Met een beetje verstand hier in de mix ben ik tot de conclusie gekomen dat in de eerste maanden de PS4 populairder was. Niets mis mee toch?

Ik heb zowel de Xbox als de 360 als de PS1,2 en 3 gehad. En alle Nintendo's behalve virtual boy (ja die bestond jongens), 3ds, wii en Wii-u gehad.
U vraagt, wij draaien. Volgens een marktvorser heeft de Playstation in de VS ondanks problemen met de leveringen een kleine voorsprong genomen in de verkopen.

Aangezien het hun thuismarkt betreft en dure producten tijdens de decembermaand een relatief voordeel hebben, belooft dit weinig goeds voor Microsoft. Ten opzichte van Sony dan; misschien zijn ze in absolute aantallen niet eens erg teleurgesteld.

Het ziet er in ieder geval naar uit dat beide producten flink geld in het laatje zullen brengen. Heeft Sony sowieso nodig. De hardware divisie van Microsoft ook (Android is nu hun enige winstmaker).
Dat jij alleen maar mensen ziet met een PS4 en niet met een Xbone is niet gek als die laatste hier niet uit is. Nee, alleen die-hards rijden ervoor naar Duitsland en aangezien er met de PS4 een prima alternatief is het niet gek dat je er geen aantreft. Het zegt niets over de wereldwijde verkopen.
Voor mij zegt het heel wat als mijn x-box fanaat vriend niet de moeite heeft gedaan om naar DU te gaan. Dat heb ik alleen maar geuit (en toch wel duidelijk gemaakt dat het mijn mening is en geen feit). Vind het grappig, zoveel reacties op mijn post en alsnog een 0 rating. Stelletje haters :P

[Reactie gewijzigd door Sankara op 17 januari 2014 04:59]

Integendeel zelfs, ik zal eerder de One halen dan de PS4 puur omdat het technologisch vernieuwender is.
Je bent je ervan bewust dat de PS4 een stuk krachtiger is dan de Xbox One. Zeker met betrekking tot GPU kracht?
Software en de Kinect ligt Microsoft wel een stuk verder voor...

Als mijn broertje aant game is, en ik wandel de kamer binnen, en de Xbox zegt gewoon "Hi X-Fighter" (natuurlijk niet mijn echte naam :D), dat is altijd zo een leuk moment. Meteen ben ik ingesigned, en ik moet maar zeggen "Xbox, Show My Content", en ik zie alles wat mij lief is.

Ik veronderstel dat je bij de PS4 nog steeds moet kiezen wie je wilt insignen, iemand moet outsignen, enzo?
en wat nu als je stil moet zijn omdat je familie ligt te pitten maar wel wilt gamen?

of dat je irritante broertje er doorheen begint te blairen waardoor je console onspeelbaar is geworden?

ik praat liever niet tegen een stukje software maar tegen echte mensen
Je moťt er niet tegen praten eh. Controller werkt nog altijd perfect.
En in alle games die ik al gespeeld hebt, kan je die kinect controle perfect afzetten.
Je klinkt gewoon als de eerste mensen die tegen een telefoon waren...

Zoals al gezegd is, je moet er niet tegen praten, het kan. De console is niet onspeelbaar zonder voice, maakt het gewoon makkelijker met... Dan is dat ook enkel het besturen, want gamen doe je met je controller, maar navigatie doorheen alles doe ik met voice.
klinkt als?
maar is er wel een oplossing voor dit probleem?
Welk probleem bedoel je precies? Je kan Xbox gebruiken zonder voice commands, probleem opgelost? :)
Nou leuk tegen je xbox praten. Ik wil gewoom gamen op een console, meer ook niet. Al dat geneuzel er om heen. Schijf erin en klaar. Voor meer geneuzel heb ik een pc.

Daarom heb ik een ps4 (en om de betere hardware).
Daarvoor zou ik dan net een game PC kopen als dat zo belangrijk is :s
De PS4 heeft ook face recognitiŽn en voice control in het OS, wat zelfs bij beide testen op de PS4 zelfs sneller en beter werkt in veel gevallen. Maar het feit dat de One die feedback terug geeft zegt niet zoveel. Als Sony ook feedback wilt hangen zodra de PS Camera je herkent heb je hetzelfde.

En wat versta je onder software? OS of Games...want als het om die laatste gaat dan komt Microsoft daar nog lang niet in de buurt qua game ontwikkeling intern. En het eerste is misschien omdat ze van oorsprong een software bedrijf zijn, maar in veel gevallen is het OS op de PS4 sneller met bepaalde (belangrijke features).
OS... Als je vindt dat het OS van de PS4 beter is, dan denk ik niet dat je ooit een Xbox One gebruikt hebt...

En waar zijn die testen dan gebeurd tussen PS Eye en Kinect 2? Gelieve daar een bron van te tonen, want daar geloof ik niets van.
Duidelijk dat je niet verder dan de Xbox One hebt gekeken. Bijna in elke OS feature is de PS4 sneller (zelfs de browser).

http://www.youtube.com/watch?v=JkTY7zJ6oHk

Heel mooi filmpje, hier laat hij zien wat mij persoonlijk nooit is overkomen dat ik 3x moet herhalen. Sure het is me weleens voor gekomen dat hij me niet verstond (ook vanwege drukte op de achtergrond ofzo), maar 3x terug te komen naar home screen...nee.

Wat ik persoonlijk een beetje komisch vind is dat ik geen andere belangrijke features of argumenten hoor over de Xbox dan alleen maar die Kinect 2.0 als ''belangrijke feature'', voice control...maar totaal niks als het gaat om gamen zelf (wat het meest belangrijke van alles is).

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 7 januari 2014 01:28]

In dat filmpje komt Kinect 2 er beter uit dan de PS4 Eye hoor...

Trouwens gamen is niet meer het belangrijkste van alles, begrijp niet dat mensen dat niet door hebben... De Xbox One is niet alleen voor game, het is OOK voor gamen. Als dat het belangrijkste voor jouw is, dan moet je daar zeker op letten. Maar Smartglass werkt ook bij game, waren ze ook veel vroeger mee dan Sony, die nu pas iets gelijkaardig hebben liggen in elkaar knutselen. De enige feature waarvan ik zeg: Shit Microsoft dat hadden wij ook moeten hebben, is Remote Play. Zeker aangezien 90-95% van de computers Windows draait, zou het toch wel mogen dat we remote play via laptop zouden kunnen doen. Hopelijk komen ze daar ooit nog mee. Voor de rest vind ik amper iets wat uitsteekt bij de PS4, heel die UI is gewoon lelijk (in mijn ogen).
Je bent duidelijk dan 1 van de weingen die een Xbox of in dit geval een game console koopt als hoofdreden dat je er op kan gamen. 95% koopt het als game console, dan had je net zo goed een media playsr kunnen kopen. Je hoort mij ook niet zeggen dat alle andere features mij niet boeien want ook ik gebruik de media features die er nu beschikbaar zijn. Maar het feit dat jij en vele andere Xbox fans buiten die features met geen andere argumenten komen zegt genoeg. En de reden dat de PS4 veel populaider is heeft puur te maken met Sony's houding naar developers en ook naar hun eigen studio's. Meeste media features op beide zijn nog tijd gimmicks. De App van de PS4 op mij. Telefoon werkt prima! De xbox had ook pas veel later zo'n app en er was al een app voor de PS3. Lekker belangerijk dat ze nu met de PS4 een volwaarige app hebben. Het werkt perfect namelijk en ook het OS. Het je smaak maybe niet zijn. Maar qua features en snelheid loopt hij voof op de Xbox. Alleen al met opstarten, downloaden, installeren, multitasking hebben beide en het is overzichtelijk.

Nogmaals succes met niet game .
Waarom moeten er meer argumenten gegeven worden? Het argument dat CoD in 1080p is, vind ik zelfs geen argument... Er is geen enkele game, want we gaan het dan maar over gamen hebben, waarvoor je beter terecht bent bij de PS4, zonder dan die extra features...

Maarja als jij in die illusie wilt blijven dat Sony het beter doet, dan mag dat. Ik ga FIFA spelen, met men Kinect
Het is een feit dat Sony het beter doet en geen illusie. Wat moet je kinect erbij tijdens Fifa?...niks dus ;-)

Als je aan het gamen bent dan game je en doe je niet duizenden dingen ernaast. Nu doe je net alsof de PS4 geen media features heeft. De PS3 was al een betere media speler dan de Xbox. Het is een kwestie van tijd tot de PS4 al die features weer heeft en meer.
Zoek jij maar naar de afstandsbediening terwijl ik dan al lang TV aan het kijken ben
Zo kan ik ook nog wel even doorgaan met nietszeggende argumenten. Als ik stop met spelen gaat mijn PS4 uit of in standby mode en raad eens, dat kan ik met de PS app doen, via voice control, of gewoon met de controller. Ik zou zeggen, veel plezier met het terug moeten betalen eind van het jaar naar je energie leverancier ;-)
Hoezo is dat nietszeggend? Blijkbaar is voor jouw de handigheid van niet moeten opstaan, zoeken naar controllers of afstandsbedieningen, niet belangrijk. Het vloeiend en snel wisselen tussen TV en gamen, of TV en Internet, of beide tegelijk... Maar dat maakt blijkbaar allemaal niet uit, want jij koopt een console voor te game, want dat is het belangrijkste volgens jouw. Maarja dan ben je veel beter af met een PC.
Hahaha wat een bullshit zeg sorry hoor. Wie zegt dat ik moet opstaan? Ik heb een network receiver dus alles kan via een app overschakelen. Ik gebruik niet eens de afstandsbediening van mijn tv of receiver. Hoezo zou ik willen internetten en gamen tegelijk? Daarvoor heb ik mijn Macbook naast me of mijn telefoon en als ik dat echt wil dan druk ik 2x op de home button op de dualshock controller. Hiermee kom ik terug in het laatst geopende app. Weer 2x en dan terug in de game.

Ik kan de bal beter terug kaatsen want als gamen niet belangrijk voor jou is en tv kijken wel, dan koop je een goedkopere media speler zoals de Western Digital Live streamer die ik ook heb of een Apple tv. Want gamen kan je toch op de PC..niet waar?

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 7 januari 2014 17:42]

Ik bedoelde TV kijken en internetten, trouwens om te game en internetten op je macbook, zal je toch eerst je spel op pauze moeten zetten, of heeft je macbook ook misschien voice recognition?

Het overschakelen moet dus nog steeds via een app gebeuren, waarvoor je je gsm moet nemen. Of het nu een gsm of afstandsbediening is, mijn punt blijft hetzelfde...

Gamen is niet hťt belangrijkste, en zelfs al was dit het geval dan zie ik nog steeds niet in waarom PS het beter doet. Want met de games die nu uit zijn, koop je beter een Xbox One. Of ga je dat misschien ook ontkennen? Terwijl iedereen zegt dat de launch line-up beter was van Microsoft.

Ik wil een simpele, all-in-one solution, buiten Xbox is er niets die me dat aanbiedt op dit moment.
''Ik bedoelde TV kijken en internetten, trouwens om te game en internetten op je macbook, zal je toch eerst je spel op pauze moeten zetten, of heeft je macbook ook misschien voice recognition?''

Hoe verwacht jij tijdens het gamen op de Xbox tegelijk iets op internet te doen? Met snapmode zal je als nog je focus moeten verplaatsen dus kan je nog steeds niet tegelijk gamen...eindpunt onzinnig argument. Daarbij als ik mijn macbook naast me heb of zelfs op schoot dan ben ik zelfs sneller dan wanneer jij snapmode+webpagina heb bezocht. In een multiplayer game gaat het voor jou net zo moeilijk als voor mij namelijk of je moet ergens in een hoekje gaan zitten.

''Het overschakelen moet dus nog steeds via een app gebeuren, waarvoor je je gsm moet nemen. Of het nu een gsm of afstandsbediening is, mijn punt blijft hetzelfde...''

Nogmaals het is allemaal een gimmick om daarvoor dan 2 devices of maybe 3 (receiver meegeteld) aan te laten staan. In dit geval kan ik gamen en tv kijken tegelijk (remoteplay) is in mijn ogen een nutterige functie over dat tv kijken via je console. En wat boeit het dat ik de app open en mijn receiver schakel naar cable/sat. Het is eerder een manier van luiheid van jouw kant en geen functie in mijn ogen om daar een console van 500 euro voor te kopen.

''Gamen is niet hťt belangrijkste, en zelfs al was dit het geval dan zie ik nog steeds niet in waarom PS het beter doet. Want met de games die nu uit zijn, koop je beter een Xbox One. Of ga je dat misschien ook ontkennen? Terwijl iedereen zegt dat de launch line-up beter was van Microsoft.''

Vanuit de industrie en gamers is gamen nummer 1 functie op een console en alle andere media gedoe is allemaal een bijzaak. Je doet net alsof ik van een ander planeet kom en roep dat gamen belangrijker is en nog sta je vreemd te kijken. Het heeft eerder met de visie van Microsoft te maken, want als jij die extra HDMI poort niet had, dan zou je dat namelijk niet zeggen. Je gaat mij niet vertellen dat jij 500 euro hebt betaald om nog luier tv te kunnen kijken?

Waarom zou ik games op de Xbox One kopen? Alle multiplatform games zijn beter op de PS4 en de exclusive launch titels zijn op beide goed. PS mist 1 game maar we mogen volgende maand en maand erna alweer genieten van 2 top titels...kan je niet zeggen over de Xbox One namelijk. Een console koop je voor langertermijn en niet alleen om de launch titels. Daarbij stellen de launch titels op de Xbox ook niet veel voor. Enige game die grafisch eruit springt is Forza, de rest is best redelijk tot matig (Dead Rising 3).

''Ik wil een simpele, all-in-one solution, buiten Xbox is er niets die me dat aanbiedt op dit moment.''

Dat is prima, maar dat TV gedoe is daar geen argument in, want de Xbox One heeft geen ingebouwde decoder. DAN pas had je een all in One solution. Overigens had de PS3 al een uitbreiding voor Live tv (PlayTV)...niet gek kijken als Sony hier ook hier iets mee gaat doen in de toekomst, maar dan dmv een app. Al met al..buiten dat ''tv kijken via je console'' en zoals de argumenten aankomen die niks met gaming te maken hebben, doet de Xbox niks speciaals. Live streamen, camera support in streams, installaties, snelheid OS, opstarttijd, multitasking tussen apps...stuk voor stuk vloeiend en sneller op de PS4. Kwaliteit voor opnemen van gameplay is zelfs beroerd op de Xbox One.

Anyway voor mij einde discussie!

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 7 januari 2014 18:02]

Beter werkt? Geef hier eens een bron van. Tot nu toe heb ik juist namelijk van mensen gehoord dat de ps4 camera voor geen meter werkt en als ze bij mij komen zijn ze altijd verrast dat de kinect 2.0 juist zo goed werkt. Puur omdat Playstation fanboys zoals jou tegen iedereen gaat zeggen dat het niet werkt etc etc terwijl jullie geen ervaring hebben.

De ps camera werkt hetzelfde als de oude kinect ( playstaton loopt dus een generatie achter in vergelijking met de kinect 2.0).
De nieuwe kinect werkt zelfs in het donker omdat het deeltjes uitstraalt en deze weer opvang en zo een beeld creeert (zoals sonar/radar).
De PS Camera valt niet te vergelijken met de Kinect 2.0. 2 lenzen die samen een 3d beeld vormen.... totdat het een beetje donker word en hij niks meer ziet.
http://www.ign.com/blogs/...0-vs-playstation-4-camera
Wat is voor geen meter werkt? Dat is nogal kort door de bocht echt zegt niks. De PS camera word goed verkocht en dat ook mede door de streaming mogelijkheden. De camera is prima en geeft zeker goed beeld en slecht kan ik het zeker niet noemen. Het is duidelijk dat het voor Sony geen prio was om een betere camera te maken want dat hadden ze makkelijk gekund. Dit alles maakt de functionaliteit nog niet meteen slechter. Playroom laat met de nieuwe update de mogelijkheden verder zien wat er mogelijk is in de toekomst en is best indrukwekkend in combinatie met de Dual Shock 4.

http://www.youtube.com/watch?v=shELWQxD1Hg

Hier laat ik alleen een filmpje zien hoe snel het gaat. Dat er op de Xbox meer commandos zijn is waar, maar komt ook omdat de Kinect gebouwd is rondom dit OS.

Anyway ik wens je veel plezier met je One en het praten met je Xbox..dan game ik ondertussen wel..
Voice werkt beter op ps4
De camera zelf is kut!

Overal voelt kinect volwassener aan.
Mwa zoveel verschilt dat niet hoor als het op brute kracht aankomt.
Ze hebben beide alleen een compleet andere aanpak.

Daarnaast is MS veel beter met software en kunnen ze makkelijker meer performance uit dezelfde hardware halen.
Veel betere software? De software van de PS4 is retesnel en werkt ontzettend soepel. Qua apps kan het beter maar ik neem aan dat die vanzelf wel komen.
Inderdaad en volgens mij is het ook Sony die hun software voor de ontwikkelaars veel beter op orde heeft.

Daarnaast volgens mij zit er best nog wat rauwe kracht verschil tussen beide, in het voordeel van de ps4. En dit is niet alleen theoretisch, een van de eerste games (was het battlefield 4 of cod ghost?) draait 1080p op de ps4 en 720p op de Xbox One. En dat is geen verdubbeling van hrt aantal pixels, maar meer en met 5% rauwe kracht verschil ga je dat verschil niet halen (beide 60fps)
zo veel verschilt dat wel echter moeten de game devs daar wel gebruik van maken maar dat is een ander verhaal

in ieder geval is het geen wat jij zegt gewoon gebaseerd op gebakken lucht
want MS maakt de games niet dat doen Developers zoals Dice die zijn de genen die games moeten optimaliseren voor de console

MS en Sony geven alleen een standaard aan

verder is de architectuur in de huidige consoles ENORM schaalbaar en kan er heel simpel een optie aan of uit gezet worden in de grafische instellingen waardoor het voor devs vrij simpel is om iets op betere kwaliteiten te laten draaien op de PS4 of Xbox one

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 7 januari 2014 01:41]

Ow ja en dat is inovatiever dus? Of wel technologisch vernieuwender? Nope. Ook is het verschil niet zo enorm dat ik over een grote technologische vernieuwing/voorsprong kan spreken. The One heeft spraak herkenning en kijkt gewoon je kamer in (of waar je de console hebt staan) en registreert dit. Naast alle conspiracy theory buiten gelaten, heeft dit gewoon veel meer potentie dan een geupgrade PS3. Niet dat ik weer wil haten over de PS4, t'is alleen duidelijk technologisch minder vernieuwend. In vergelijking met de PC is het haast geen vernieuwing te noemen zelfs.

MAAR de Sony heeft het nu met de PS4 wel beter aangepakt vind ik dan MS. Sony is gewoon wat slimmer geweest in hun marketing strategie. MS met The One moet zich in mijn ogen nog bewijzen.
De Xbox One is in Duitsland volop te krijgen (voorradig!).
Wie er een wil, kan hem zo bestellen bij Amazon.de. Gewoon op voorraad. PS4 is nog weken (mogelijk zelfs maanden) uitverkocht naar het laat zien.

Heel opvallend is dat er niet een Xbox One-console of game in de videogames top 100 van Amazon Duitsland te vinden is, terwijl de PS4 (die al tijden uitverkocht is) daar op plaats 4 staat en ik wel een groot aantal PS4-titels (en dan vooral nog uit te komen games zoals Destiny, The Order, Infamous: Second Son, Tomb Raider, Thief, ed.) wel in de lijst zie. Het lijkt erop dat ze in Duitsland niks van de nieuwe Xbox vinden. Ruim te koop, maar geen enkele vraag ernaar.
Zoals ik het lees gaat het voornamelijk om vertaalwerkzaamheden voor de Kinect voice command. Ze willen hem niet uitgeven voordat het echt goed werkt. Wat je ook wel terug vind in de posts van mensen die hem in het buitenland hebben gehaald. De Kinect werkt nog niet goed in het Nederlands (maand geleden las ik dat in reacties op tweakers).

Weet iemand of streamen van een NAS al mogelijk is op moment van release want de ps4 ondersteund dat nog niet? Voor vergelijking van uitrol stijlen tussen ps4 en xbox one.
PS4 ondersteunt media-center meuk met de day1 patch.
Ty goed om te weten.
Sony wil helemaal geen concrete cijfers geven. Dus ja, wat is veel/weinig of te wijten aan produktie-factoren?
PS4 heeft de XBO eruit verkocht in het Verenigd Koninkrijk. Alhoewel dit geen officiŽle cijfers zijn en dat dit maar 1 markt is.
Prima aantal voor consoles hoor.
Het is sowieso in veel landen al uitgesteld, waaronder in Nederland.
Volgens mij doet Sony het beter met hun PS4.
als je dan wat cijfers post is dat wel zo nuttig:

de Xbox one heeft 1 miljoen verkocht op lauchday en dus 2 miljoen in de 5 weken die volgden,
de PS4 heeft 2 miljoen consolves verkocht in 2 weken, daarna is er niets gerapporteerd.
dus er valt weinig over te zeggen, echter we kunnen ervanuitgaan dat gezien de hype en lagere kostprijs de ps4 iig even veel heeft verkocht, wat het aantal next gen consoles op 6-7 miljoen zet,

beide verkopen beter dan welke console in de geschiedenis ook. (incl de Wii welke tekorten had) dat is dus zeker een prestatie te noemen is, zeker gezien de minder toename in grafische kwaliteit in deze console generatie dan waar de vorige generaties voor hebben gezorgd, (en ook geen extreem nieuwe features).

bron: http://www.gamasutra.com/...ion_worldwide_in_2013.php
Maar hoe nuttig zijn jouw cijfers? Jij stelt dat Sony 6-7 miljoen consoles verkoopt op basis van je gevoel. Zoals je zelf al zegt, er valt weinig over te zeggen gezien Sony geen cijfers geeft.

We zullen dus moeten wachten tot ze zelf met cijfers naar buiten komen, anders blijft het koffiedik kijken.
Goed lezen. Freak zegt dat het totaal aan nextgen consoles 6 tot 7 miljoen is, niet de PS4 alleen. Als zou dat natuurlijk wel kunnen...
echter we kunnen ervanuitgaan dat gezien de hype en lagere kostprijs de ps4 iig even veel heeft verkocht, wat het aantal next gen consoles op 6-7 miljoen zet
Ah, zo kan je het ook lezen. Een beetje verwarrend om te lezen door het veelvuldig gebruik van komma's en geen punten.

Ik zat ook al met de cijfers te rekenen die hij aangaf, en kwam ook op geen enkele manier op 6-7 miljoen. Ik ging er dus van uit dat freaq met die getallen enkel de PS4 bedoelde.

Maarja, we weten nog steeds niets over de verkoopaantallen van de PS4 helaas.
Beiden verkopen goed. Maar houd er wel rekening mee dat de Xbox One pas in 13 landen verkrijgbaar is tegenover de 21 landen waar de PS4 verkrijgbaar is.
Maar de XBO is beschikbaar in hun "home turf" Amerika en de PS4 is dat niet in Japan.

Zal ook redelijk wat impact hebben op de verkoopcijfers.
Klopt, maar dat doet het grote verschil in verkrijgbare landen niet teniet.
Uitverkocht = uitverkocht. Het zegt niet zoveel over het aantal verkopen, want je weet niet hoeveel consoles er geproduceerd worden.

Je kan zeggen dat de PS4 schaarser is omdat deze in 32 landen uitverkocht is, maar bij even grote productie als de XBO is dat slechts een illusie.

Je kan zeggen dat de XBO beter verkoopt, want deze is in 13 landen uitverkocht (kleinere markt), maar bij een zelfde productie grootte als de PS4 is ook dat een illusie.

Dat de PS4 beter verkoopt in Amerika dan de XBO lijkt een indicatie van de mindere interesse in de XBO, maar zonder gepubliceerde aantallen verkocht van de PS4 zijn het slechts aannames.

Ofwel, de vergelijking is op dit moment alleen gebaseerd op gevoeles en aannames.

Oscar Wilde schreef ooit over aannames:

"When you assume, you make an ass out of you and me" (o.i.d.)

Houdt dat in gedachten!
PS4 is in minstens 48 landen verkrijgbaar.
Zie http://blog.eu.playstatio...-48-countries-from-today/
Ah excuus, ging nog steeds van de eerste 21 landen uit.
Het is er zelfs nog een meer. Gisteren is de PS4 in India gelanceerd.
Die is wel meer verkocht in totaal, maar is in de VS ook al een week langer uit. Xbox One verkoopt wel sneller.
Nee, dat klopt niet. De Xbox one verkoopt niet sneller dat was een jedi mind trick.

Sony heeft in twee dagen alle voorraad weten te verkopen waarna ze hebben moeten wachten op een nieuwe voorraad, terwijl MS over een langere periode heeft kunnen verkopen.

Het is dus maar hoe je het nieuws brengt. Als je het nieuws een beetje volge blijkt uit vrijwel alles overigens dat de PS4 meer en vaker is verkocht.

Maakt verder niet uit de Xbone is ook mooi.

[Reactie gewijzigd door p0pster op 6 januari 2014 20:18]

Je noemt het een jedi mind trick, maar je realiseert je niet dat Microsoft misschien een veel grote voorraad heeft aangelegd dan Sony? Het boeit echt niet wie het snelst geen voorraad meer heeft als je niet van beide partijen weet hoe groot die voorraad was. De laatste cijfers van de PS4 geven een verkoopcijfer van 2.1 miljoen (3 weken na launch), de Xbox One had bijvoorbeeld al 1 miljoen consoles verkocht 9 dagen na de launch. Voor zover we met de huidige bekende cijfers kunnen berekenen lopen ze dus gelijk. Hoewel je er bij de Xbox One dan wel moet bijnemen dat het in minder landen beschikbaar is voor nu en dus per land gemiddeld beter verkoopt dan de PS4.
Ligt er maar aan naar welke markt je kijkt.

Dat de XBO domineert in de VS is redelijk standaard en te verwachten, net als dat de PS4 de Japanse markt compleet zal vernietigingen.

Maar in het VK heeft de PS4 de XBO eruit verkocht bijvoorbeeld.
Dat begrijp ik niet zo zeer wat je wilt zeggen. Ik begrijp uw redenering niet achter waarom het een jedi mind trick is.
Haha ja ik weet wat een jedi mindtrick is, ik begreep gewoon niet waarom hij dat zegt :D
Gebaseerd op wat? sony wil niks zeggen dus dan staan hun verkoop voor mij gelijk aan het aantal mensen die ik ken met een ps4.
OT: Meerals ik had verwacht maar in de media werd de xbox toen hij net uitkwam wel als een goede concurrent tegen de ps4 gezet en dat de tragere geheugen weinig van zich liet merken bij de eerste games. kan alsnog de bottleneck worden aan het eind van deze gen.
Dat vertaalwerk blijft een drogreden, er zijn ook landen waar het niet is gelokaliseerd en toch is de X1 daar wel gelanceerd
Dit is niet waar. De 13 landen waar het gelanceerd is (volgens mij zijn er geen meer bijgekomen):
  • Australia
  • Austria
  • Brazil
  • Canada
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Mexico
  • New Zealand
  • Spain
  • the UK
  • and the US.
De gesupporte talen:
  • English - US
  • English - GB (WW)
  • French
  • Spanish - MX
  • Spanish - ES
  • Italian
  • German
  • Portuguese
Volgens mij dekken die lijsten elkaar volledig, als je natuurlijk Maori niet meerekent voor NZ, of het oostenrijks-duitse dialect. Je kan je afvragen of het een legitieme reden is, maar MS is in ieder geval wel consistent.
Hmm je hebt gelijk, ik had een andere lijst gezien. I stand corrected.
3 miljoen verkocht of verscheept??

3 miljoen is erg veel lijkt mij, ik ken niemand met een xone (1 persoon in mijn xbox360 lijst heeft hem)
Dat komt waarschijnlijk omdat hij niet in Nederland te koop is, daarentegen is de Xbox One vrij op voorraad te verkrijgen in oa. Duitsland en de UK, terwijl er voor de Playstation 4 nog hele lange wachtrijen zijn. Geruchten gaan dat er nog pre-orders uitstaan die pas eind februari zullen worden geleverd.

Zonder dat ik een consolewar wil beginnen lijkt het er wel op dat de Playstation 4 een stuk populairder is dan de Xbox One.
Ik woon in nl en heb mijn xbox one gewoon uit Duitsland geÔmporteerd. Er zijn veel meer mensen die dat doen.
Misschien in andere landen (of de verdeling onder shops is erg slecht, of mijn maten hadden mazzel) maar 2 maten van me hebben de PS4 mee kunnen nemen bij een kleine lokale gameshop zonder pre-order eind december, ze liepen toevallig binnen en hij had er nog 2 staan (wel de kale PS4, bundels waren er niet meer).
Er van uitgaande dat je woonachtig bent in Nederland/BelgiŽ, is het ook wel een beetje logisch dat niet veel mensen hem bezitten. Gezien hij "officieel" nog niet verkrijgbaar is in Nederland/BelgiŽ.
maar de mensen die ik spreek gaat eigenlijk iedereen wel voor de ps4 en niet voor de xone...... zo denk ik er ook over, de ps4 wordt mijn eerste playstation, ik ben altijd een xbox gamer geweest.....
ik ken niemand met een xone (1 persoon in mijn xbox360 lijst heeft hem)
En dat noemen we een Contradictio in terminis.

Gezien je taal ben je een Nederlander of een Belg en aangezien de console op die markt nog niet is uitgebracht is het feit dat jij slechts een persoon kent die een X-One heeft nogal voorspelbaar. Ik heb hem wel en veel mensen in mijn omgeving hebben hem. Dat zegt net zo veel als jouw omgeving waar niemand hem heeft.

[Reactie gewijzigd door mathijs_kok op 6 januari 2014 20:06]

Bekijk het Xbox one bestel topic eens.
Het is niet bepaald moeilijk om hier een Xbox one te krijgen.
Gewoon te bestellen via redcoon.nl Microsoft.de of amazone.de en wellicht vergeet ik nog 100 andere mogelijkheden.
Als iemand hem dus graag wil hebben lukt dat makkelijker dan in Nederland een PS4 te scoren.
behalve dat veel "common" mensen naar de speelgoed winkel ervoor gaan.
+ er is nog geen enkele reclame geweest in nederland.
+ het idee van voorlopig geen "officele" support stoot veel mensen af. (MS schijnt wel support te leveren maar dat weet niet iedereen)
Naar aanleiding van je post over Redcoon.nl ben ik gelijk even gaan kijken. Het klopt wat je zegt, v.w.b. de beschikbaarheid op de site. Deze staat op direct leverbaar, maar heeft iemand deze ook daadwerkelijk besteld en uitgeleverd gekregen? Met andere woorden, zijn er toevallig medetweakers met ervaringen hierover? Ik ben wel geÔnteresseerd namelijk.

bij voorbaat dank!
Valt mee, ik heb een Xbox One en zie steeds meer mensen uit mijn friendlist met een Xbox One online komen.... Van de 94 Xbox 360 vrienden hebben er in mijn vriendlist al 19 de moeite genomen om een Xbox One zelf uit het buitenland te importeren.

Ik vind dit dus best veel, een aantal mensen geven aan de Nederlandse release af te wachten.
Maar toch ik games als Battlefield 4 kom je op de Xbox One de laatste dagen steeds meer Nederlanders tegen waar je mee of tegen gamed.

Kortom, het mag jou niet veel lijken, maar de praktijk laat toch wel andere dingen zien.
1 op de 5 in mijn lijst van voor 22 december heeft nu (ook) een One. Daarnaast heb ik sinds 22 november ook nog eens iets van 20 mensen van GoT toegevoegd.

Import is zeer simpel gegaan en dat er in jouw vriendenkring meer mensen erover denken om een PS4 te kopen, zal dan ook dan kans op One-bezitters verkleinen.
Ik denk dat de Xbox fanbase erg wordt onderschat , ik heb wat gamers in USA , en toen die uit was zag je alles in 1 keer veranderen van xbox 360 -> xbox one :p

Het is alleen jammer dat ze Nederland hebben uitgesteld anders hadden ze er (misschien) wel 4 miljoen gehad :Y)
denk dat je voor Nederland eerder in de 200-300 honderd duizend moet denken (ook voor de PS4).
Zwaar indrukwekkend. Ben benieuwd naar Sony's cijfers... Die liep immers flink voor begin December...

En 3 miljoen in deze tijd is hťťl indrukwekkend en vele malen beter dan de vorige console launch. Bijna 2x zo veel als ik het me correct herinner...

Sony heeft hoe dan ook al zijn eigen record met 2x verbroken want de Ps3 verkocht helemaal niet zo goed op launch window tijd...

[Reactie gewijzigd door Brutal1ty op 6 januari 2014 20:04]

Ik denk dat Sony aan het wachten is op de mijlpaal van 4 miljoen, en dat ze bewust eerst Microsoft voor hebben laten gaan. Ze weten sowieso dat ze meer hebben verkocht, en weten dat ze dichtbij de 4 miljoen zitten. Dus laten ze eerst Microsoft die mijlpaal van 3 miljoen vernoemen, om dan over paar dagen wrs zelf uit te komen met cijfers.

OF Microsoft heeft ze ingehaald, maar dat geloof ik niet :D
''For those looking for PS4 numbers as well. If we base our numbers from http://www.vgchartz.com/ which most online sources tend to grab from them as well–I'd say the PS4 is at 4 million units sold world wide. As of Dec 28th the X1 was at 2.9M and the PS4 at 3.9M.

I think both consoles are doing great overall. The PS4 came out earlier, is a bit more powerful but see value in the Xbox One too. I bought the PS4 on release day and the Xbox One right after Christmas.''

Bedoel je dat? =p
VGChartz volg ik niet, die staan bekend om foute cijfers ten toon te spreiden, zeker op vlak van hardware...

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=18919

Maar ik denk wel nog steeds dat Sony dichtbij 4 miljoen zit hoor, maar VGChartz is geen bewijs. :D

[Reactie gewijzigd door X-Fighter op 6 januari 2014 20:41]

Inderdaad, maar vraag me af of het veel effect zal hebben als Microsoft ook hun console beschikbaar maakt in 48 landen. De vraag is gewoon hoeveel mensen willen nog een PS4, en kunnen er geen kopen omdat ze "op" zijn, en hoeveel mensen willen in die landen een Xbox One kopen... Ik denk dat voor Microsoft en Sony in bijna heel 2014 ze constant amper consoles beschikbaar gaan hebben
.. Ik denk dat voor Microsoft en Sony in bijna heel 2014 ze constant amper consoles beschikbaar gaan hebben
Vandaar dat je voor de Xbox one in Duitsland er zo een uit de schappen van de winkel trekt en je voor een PS4 nog een paar maanden moet wachten?
3 Miljoen lijkt mij ook tegenvallen. Ik denk dat de productie nog op gang moet komen.
Hoop alleen niet dat tegen de tijd dat xbox One in Nederland uitkomt dat de hardware voor de helft van het geld in de winkel verkrijgbaar is...
Zo heel erg vindt ik het ook niet dat hij later uit komt in Nederland, kunnen andere mensen de bugs alvast vinden :P hopelijk is die tegen de tijd Bugvrij :9

Is er trouwens al iets bekend of de tv functionaliteiten van de Xbox One ook in nederland beschikbaar worden?
Reken er maar niet op dat diensten als Huluplus of de tv gids hier zondermeer zullen werken.
Daarnaast heeft Microsoft ook nog eens de schijn tegen dat ze snel wat zullen verbeteren aan hun TV diensten in Europa.

Mede doordat alle TV gerelateerde diensten in de Xbox One werken op 60Hz, daar waar wij in Europa 50Hz gebruiken. Door het upscalen naar 60Hz blijken er allerlei artifacten te onstaan. Dit probleem is overigens zoals het nu lijkt een hardware probleem en niet zomaar op te lossen met een software update.

Zie ook: http://www.hdtvtest.co.uk/news/xbox-50hz-201311233468.htm
en http://www.telegraaf.nl/d...ie_xbox_one_hapert__.html

[Reactie gewijzigd door p0pster op 6 januari 2014 20:10]

De update in de eerste link die je geeft toont aan dat het wel zomaar opgelost kan worden door de console op 1080p 50Hz in te stellen ipv 60Hz.

Zie ook:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/50hz-fix-201311263472.htm

[Reactie gewijzigd door grivy op 6 januari 2014 20:18]

Is een console op 50Hz wel wenselijk? Games zijn geoptimaliseerd voor 30 of 60fps. Krijg je op 50Hz dan ook niet een stotter-effect? Ik denk dat Xbox One-bezitters beter op 60Hz kunnen blijven. Beter een stotternde tv-in modus dan stotterende games. De enige manier om dit echt op te lossen is om afhankelijk van het gebruik "on the fly" tussen 50Hz en 60Hz te schakelen (maar veel TVs geven dan heel kort een zwart beeld wat ook niet mooi is).

Kortom: het blijft behelpen, wat je ook doet. MS heeft duidelijk enkel alleen aan eigen Amerikaanse markt gedacht bij het ontwikelen van de Xbone.
Videos stotteren vanwege framerate conversie. Games niet. Elke normale game engine kan verschillende framerates/frequenties aan, immers elke monitor op de PC heeft weer andere specs. Het zou dan ook raar zijn dat opeens bij de Xbox One de game engines problemen krijgen die ze nooit hadden.
Op de PC kan dat omdat games configureerbaar met allerlei grafische opties en de snelheid van de CPU/GPU altijd anders is. Da's niet het geval op een console.

De Xbox One is geconcipieerd om games op 60Hz af te spelen want da's de standaard in de VS en Europa. Voor de PS2 en daarvoor was dat niet het geval en moesten games aangepast worden voor 50Hz en de hogere resolutie.
MS kan de xbox zo laten werken dat hij bij tv beelden overschakelt naar 50hz en bij games 60hz en als 1 gesnapt is bij de ander dan de frequenty van de grootste.

Daarnaast is 50hz een standaard setting en game devs zouden dat dan ook moeten ondersteunen.
3 miljoen is dus totaal niet tegenvallend, dat is een zeer mooi cijfer... Hoeveel denk je dat Sony er verkocht heeft?

Als 3 miljoen voor Microsoft slecht is in jouw ogen, zou ik denken dat Sony er wel al 5 miljoen verkocht moet hebben om goed gedaan te hebben...
5 miljoen voor maart 2014 jaar was de officiele doelstelling. Aangezien de PS4 overal uitverkocht is, denk ik dat nu al gehaald is.
Ze hebben die nu nog totaal niet gehaald, maar voor maart 2014 halen ze dat wel. Weet ook niet waarom je Łberhaupt denkt dat ze nu al aan 5 miljoen zitten, waar haal je die indicatie en cijfers vandaan?
Hahaha - Ik denk dat Amatoer hier wel gelijk heeft hoor.
Waar kun jij een PS4 kopen? Een Xbox One kun je zo halen in Duitsland, de UK en Frankrijk.
Ze blijven gewoon op de schappen liggen terwijl de vraag naar de PS4 enorm is en mensen bereid blijken te zijn gewoon twee maanden te wachten op hun Playstation.
Sony kan niet beter verkopen dan dat ze nu doen. De PS4's gaan als een trein. Volgens mij is elke PS4 die van de productieband is komen rollen gepreorderd en verkocht. Alleen Sony weet hoe veel dat er zijn en het zou zomaar kunnen ze de 5 miljoen al zijn gepasseerd. Dat je als Nederlander sneller een Xbox One in huis hebt dan een PlayStation 4 is toch wel opmerkelijk. Vraag me af hoe de verhoudingen zijn in Amerika.
Sony ging de productie opschroeven omdat de vraag groter was dan verwacht. Gezien de PS4 in europa beter verkoopt dan de XOne, zal de PS4 tegen de 4 miljoen zitten. Sites als VGChartz wijzen ook op die richting.
Mooi resultaat, en de Surfaces 2 zijn ook al tijden uitverkocht. Microsoft scoort duidelijk met hardware.
Off: Niet verwacht die Surface 2 uitverkocht :o
Nee, helemaal niet omdat ze op de vorige versie 900 Miljoen Dollar moesten afschrijven. (RT dan)
En dus? Op een omzet van dik 2miljard op een markt die ze uit hun mouw toverde binnen een jaar.
Vraag blijft hoeveel hardware ze geproduceerd hebben... en de voorraden dat ze hadden.

Wii... perfect voorbeeld, van hoe een console puur op de uitverkoop hype, de illusie gewekt werd dat het ultiem populair was. En dan als veel mensen hem kochten, belande de console als een soft vergarende toestel onder de TV, terwijl de kinderen met de xbox360/ps3 meer zaten te spelen. Veel van die verhalen gehoord.

Hype met "uitverkocht" doet mensen altijd denken dat x goed moet zijn. Waarom is de Apple hun iPhone altijd uitverkocht, ... je zou denken voor een bedrijf dat weet dat hun product ultra populair is, dat ze dubbel voorraad zouden aanleggen. En toch iedere keer... djuuu sech, uitverkocht na 1 of 2 dagen *wink*

En is niet alsof het bedrijf zo "arm" is, dat ze niet kunnen investeren in een grotere voorraad.
De voorraad is mij inderdaad niet bekend. Wel opmerkelijk dat de Surfaces 2, dus zowel de RT's als ook de PRO, uitverkocht zijn. De RT's en Pro's (versie 1) zijn nog steeds te koop. Niet alleen in Nederland hoor, ook al maanden in de US. Het is des te opmerkelijker omdat de RT (eerste versie) juist zeer slecht verkocht.
Microsoft heeft met de nieuwe generatie Surface tablets ook veel van de klachten van de eerdere generatie aangepakt. Daarnaast was de marketing van de RT gewoon bagger, en dat kwam ze duur te staan.
Erg mooi 3 miljoen stuks, en dan zijn ze nog niet verkocht in de kleine landen.Goed dat die ps4 ook lekker verkoopt .
Nu nog goede games , die mis ik nog , al is dit voor consument als "ons" de goede weg , veel verkopen is een goede reden om meer games te gaan maken als producent.
Zoals in het artikel vermeldt, wordt de Xbox One nog steeds in 'maar' 13 landen verkocht. Persoonlijk vind ik de vergelijking met de PS4 niet zo nuttig qua verkoopcijfers. Zelf zal ik nooit een Xbox One in Duitsland kopen, ook al is dat voor mij dichterbij dan bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde Media Markt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True