Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Blizzard heeft Spawning toegevoegd aan StarCraft II: Heart of the Swarm. Daarmee krijgt iedereen die de gratis Starter Edition van de rts heeft de optie om mee te spelen met iemand die de volledige versie heeft. De twee spelers moeten samen in een groep zitten.

Met Spawning wil Blizzard meer spelers de mogelijkheid geven om de volledige inhoud van het multiplayer-gedeelte van StarCraft II: Heart of the Swarm uit te proberen, voordat ze tot aanschaf overgaan. Wie de gratis Starter Edition van de game heeft, kan het multiplayer-gedeelte uitproberen als hij een groep vormt met iemand die de volledige versie van de game heeft. Blizzard gaf in 2011 de Starter Edition van StarCraft II vrij. Die maakt de eerste missies van de campagne van de rts en een deel van het multiplayer-gedeelte gratis speelbaar.

Er zijn wel restricties. Zo kunnen gasten enkel met het Terran-ras spelen en niet met Zerg of Protoss. Het is niet de eerste keer dat Blizzard nieuwe spelers de kans geeft om mee te liften met spelers die de game al in bezit hebben. De eerste StarCraft en Warcraft II hadden een vergelijkbare optie.

StarCraft II: Heart of the Swarm krijgt Spawning

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Waarom weer Terran? Krijgen we nu overvloed aan Terran spelers?
En Terran is ook nog het moeilijkste ras van de 3.
Dat is jouw mening...

Over 3800 stemmen van teamliquid, vinden de meeste mensen voornamelijk Zerg het moeilijkste ras van de 3

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=271162
Dit is gezegd rond de metagame en available units van WoL in 2011. Met de nieuwe units en changes aan bestaande units is het een totaal andere metagame geworden en zijn deze statistics niet meer representatief voor de hogere levels in play.

Daarnaast @ comments op jouw comments:
Het is geheel mogelijk om met mass marines op gold ++ te winnen. Zo streamt Dragon vaak 'troll games' waar hij bijvoorbeeld met mass ravens wint van masters players.
Klopt helemaal, maar iemand die een spawn gebruikt om multiplayer te spelen, lijkt mij niet een pro speler, maar eerder bronze / silver.
Altijd lache als mensen het hebben over high bronze/silver ;)

Je stoomde zo door naar diamond met mass marines. Het was inderdaad niet mogelijk op hoog niveau te doen maar je kan zeker wel meer dan 80% van de SC2 community hier mee verslaan.
scroll eens naar beneden in je link :p zerg wint als moeilijkste om te beginnen, terran mid range en protoss als pro
daar ben ik niet mee akkoord. om het op hoog level te spelen valt dat te bediscussieren, maar iedereen kan gewoon mass marines maken en kans hebben tegen iedereen tot gold league. toen ik dit spel juist begon en als random queue'de was dat de manier waarop ik het meeste won, 1 base verzadigen en dan 4-5rax marines en expanden.

zoek thestaircase maar eens op :p
Met alleen Mass Marines ga je het echt niet redden, ook niet in high-Bronze/Silver en zeker niet in 1vs1 games.

Mass Marines zijn voornamelijk in team-games als dodelijk ervaren, wat ook niet echt gebalanceerd is als 1vs1.
Goed dat ze het hebben toegevoegd, nadat het standaard in SC1 zat.

Jammer alleen van de beperkingen qua ras kies mogelijkheden. Wat dat betreft hebben ze nog wat te leren van SC1, waarin alle rassen te selecteren waren.
Wat dat betreft hebben ze nog wat te leren van SC1, waarin alle rassen te selecteren waren.
Of ze hebben daarvan geleerd en doen het nu zo, dat klinkt waarschijnlijker :+

Maja, nadat jullie allemaal laatst masaal beweerde dat de belangrijkste reden dat je games torrent is dat er geen trials zijn, dan zou dat dus moeten betekenen dat niemand hier starcraft II pirate... enige is, net naar het aantal seeders gekeken en lijkt geen opmerkelijk verschil te zijn met een paar andere spellen uit diezelfde periode :( Blijft gelden, hulde aan blizzard dat ze wel een soort trial aanbieden :D :D En nog meer hulde dat ze ook actief aan het denken zijn wat de beste vorm is hoe die trial er uit moet zien (in plaats van het in het begin te maken, ergens te dumpen en het daar bij te laten).
Er zullen genoeg mensen zijn die geen vrienden hebben die SC II hebben, of gewoon geen vrienden hebben :')
Dan kunnen ze single player spelen of gewoon het spel kopen.

Maar ik vrees dat Blizzard met Diablo 3 een hoop goodwill kwijt is.
Dit moet toch eigenlijk standaard in iedere game zitten.
Ik speel heel vaak LAN met een vriend of broer, hij hoeft geen eigen account of stats. Voor die paar keer dat iemand meespeelt, is het zonde om een extra game te kopen. Die extra game koopt iemand anders wel als hij stats etc wilt.
Helaas heeft SC2 geen LAN :(
Interessant. StarCraft is ook niet een spel waar men zich zomaar aan durft te wagen. Een vriend hebben die je in het begin kan coachen zou inderdaad heel wat speler kunnen overtuigen om het op zijn minst te proberen.

Slimme zet van Blizzard.
Ik vind starcraft II anders een zeer eenvoudige game kwa gameplay, alles zit op logische plekken en het is allemaal heel standaard.
Het enige wat een moeilijk leer curve heeft is welke units goed zijn tegen welke units.

Ik vind starcraft nog steeds een erg leuk rts spel wat ik soms nog wel eens speel. de rassen zijn erg verschillend en de maps zijn erg goed uitgedacht. de reden dat ik het minder ben gaan spelen is omdat iedereen dezelfde tactieken toepaste wat de gevechten steeds een beetje hetzelfde maakte.
heb de uitbreiding zelf nog niet, daarvoor wacht ik even totdat hij wat goedkoper word
Voor wie op zoek is naar de uitgebreide battlenet versie hiero

Wat overigens ook mogelijk is is dat je een vriend met Wings of Liberty hebt, en je doet die vervolgens in een party heeft hij ook toegang tot de Heart of the swarm multiplayer. Ook al heb je Wing of Liberty.

En alleen bij multi kan je geen protoss en zerg zijn. In Arcade en costum kan dat wel.

De reden dat Blizzard dit nu pas heeft gedaan is in aller waarschijnlijkheid dat de game zelf het mogelijk gemaakt heeft.

Als je starcraft 2 Wing of liberty hebt, heb je ook alle heart of the swarm spullen op je computer staan. Maar omdat je geen heart of the swarm hebt heb je geen toegang tot deze dingen. Maar als je een MPQ editor op een wings only computer zet en de mappen extract kan je zien dat er ook Hots dingen opstaan. (zoals de tempest, de swarmhost ect)

Daardoor heeft iedereen hetzelfde op zijn PC staan Starter of hots dat maakt niet uit. Daardoor is deze optie aantrekkelijk. Hiermee kan Blizzard meer mensen naar zich toetrekken.

In warcraft 2 had een game op je HDD staan. Dus iedereen die WC 2 had installeert had deze files. Met warcraft 3 ging dat niet ivm de uitbreiding.

in sc 1 en BW is deze optie er ook pas veel later bijgekomen, nadat BW en SC1 bij elkaar zijn gekomen.

PS, voor elke sc2 speler. Je kan een special potrait unlocken wanneer je een starter in je party doet. + er is 50% korting en starters kunnen deze week met elk race spelen.

Het is een plaatje van carbot.
Spawn installeren bij Starcraft 1 was al vanaf het begin mogelijk.

Goede feature dit; ik speel vaak met een vriend samen en die heeft HOTS wel, en ik nog niet. Als ik het goed begrijp kan ik dankzij deze feature dus wel HOTS multiplayer games spelen als ik samen met hem in een team zit?
Kan ik me niet meer herinneren. Ik dacht dat dat pas in 2003 mogelijk was.

Back 2 topic, ik heb het al geprobeerd en er is een dikke rel voor mensen die dat plaatje willen. Wel grappig om te zien. Blijkbaar kan je dat plaatje ook verdienen als je Arcade speelt, ook is er nu een tijdelijke actie dat je alle 3 de races kan spelen. en 50 % bonus XP krijgt als je met een starter of Wings speelt. Maar dat is tijdelijk.
Goede actie van Blizzard. Het is dan ook het uitproberen van een combi van full version // demo. Zeker de interactie met het multiplayer gedeelte kan meer mensen overstag halen.
Ik blijf dit een goede tactiek vinden om spelers aan te trekken naar een game.
Zoals met Arma III waar iedereen 3 light code's krijg om weg te geven aan mensen die geļnteresseerd zijn.

Zo lang je het gratis meespelen maar tijdelijk houd en wat minder features als de gekochte versie ben ik helemaal voor. :)
Ze willen ook potentiele klanten niet laten proberen of ze het een leuk spel vinden, ze willen potentiele klanten genoeg laten proeven dat ze het volledige spel willen proberen. Daarom de restricties.

Dit is gewoon uitbereiding van de demo, niet extra functionaliteit van het echte spel.
Deze strategie hanteerde Blizzard 17 jaar geleden ook bij het spel Diablo. Een gespawnde versie kon geen singleplayer doen, maar wel meebeuken in LAN-games. Heb flink wat uurtjes op die manier doorgebracht (totdat we uiteraard uiteindelijk de beschikking kregen over meerdere volledige versies).

http://www.diablowiki.net/Diablo_I#Spawn
Als ze zonodig hun playerbase willen vergroten, release dan gewoon de multiplayer versie van dit spel voor niets. We leven in tijden dat free 2 play games bijna standaard worden.

Je ziet het ook bij MMO's. Betaalde MMO's sterven enorm snel uit, en komen uiteindelijk met een Free 2 play constructie.

Je ziet het ook met MOBA's. Kijk naar League of Legends, enorm populair, free 2 play, en Riot maakt toch enorme omzetten.

Ik denk dat 50 euro neerleggen voor een game, waarvan men alleen multiplayer wilt spelen z'n beste tijd gehad heeft.
Starcraft 2 draait bijna volledig om het multiplayer deel... als ze dat gratis weggeven geeft niemand er nog geld aan uit.
Denk je dat die MMO's op lucht draaien ofzo? Er wordt nog steeds geld gevraagd/verdient door die MMO's in de vorm van microtransacties e.d. Sommige spellen gaan zo ver dat als je niet betaald je eigenlijk geen kans hebt. Het fijne juist(!!!!!!) van games als SC2 is je betaald 1x en je weet wat je krijgt. Geen bijkomende kosten of oneerlijkheden voor mensen die meer betalen. Zo is nog maar te zien of Generals 2 een succes zal worden, mede door de risico dat het loopt om een Pay2Win concept te worden. Doe mij maar gewoon 1x betalen en iedereen hetzelfde, dan blijft het tenminste om het spel gaan.

En 50¤ klinkt misschien als veel geld, maar niet voor een game waar je 100+ uur in kan steken. En F2P MMO's zijn echt niet altijd goedkoper, zo heb ik al 100¤ uitgegeven aan Planetside 2. Wat gelukkig een MMO's dat (nog) niet een Pay2Win concept heeft, maar waar je als niet-betaler ook evenveel kans hebt. Maar heb er ook al bijna 400 uur in zitten, dan mogen die makers ook wel wat verdienen.

[Reactie gewijzigd door shenr op 5 juni 2013 12:24]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True