Acer introduceert 27"-scherm met asymmetrische voet

Acer heeft de S275HLbmii op de markt gebracht: een nieuwe monitor in de S-serie waarbij de schermranden achter een glasplaat verwerkt zitten en die over een asymmetrische voet beschikt. De resolutie van het beeldscherm met ips-paneel is 1920x1080.

De S275HLbmii heeft volgens Acer een Zero Frame-ontwerp, waarmee de fabrikant uit Taiwan op het wegwerken van de schermranden achter een glasplaat doelt. De beeldschermdiagonaal is 27 inch en de monitor heeft een ips-paneel met led-backlights, die voor kijkhoeken van 178 graden en een schermhelderheid van 250cd/m2 zorgt.

De afmetingen van het apparaat zijn 450x142x622mm en het gewicht is 6,8 kilo. Opvallend is de asymmetrische voet, een ontwerp dat eerder bij onder andere schermen van Samsung al te zien was. Alle interfaces zijn weggewerkt in de voet en aanwezig zijn onder andere twee hdmi-poorten en een vga-aansluiting. De speakers zijn achter het scherm zelf weggewerkt. De S275HLbmii is per direct beschikbaar en wordt in Nederland voor een prijs van ongeveer 300 euro aangeboden.

Acer S 275HLbmii Acer S 275HLbmii Acer S 275HLbmii Acer S 275HLbmii Acer S 275HLbmii

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

01-11-2012 • 13:38

56

Reacties (56)

56
56
35
4
0
7
Wijzig sortering
Wij hebben hier de 23" variant (S235) een paar dagen op zicht gekregen, maar die is intussen alweer retour. De asymmetrische voet is nou niet het toppunt van constructie. Het scherm hangt (zij het maar een paar millimeter) een beetje door, maar zelfs dat kleine beetje maakt het gewoonweg irritant om mee te werken. Zeker omdat wij veelal met twee schermen werken (een staat recht, ander schuin :/ ). Plus de beeldkwaliteit is allesbehalve om over naar huis te schrijven. Kleuren zijn flets en zwartwaardes slecht, ook na veel handmatig tweaken.... Hopelijk is deze 27" beter, maar ik heb er een hard hoofd in.
dat is al jaren een probleem bij Acer. ze zijn vooral gericht op consumenten die geen verstand hebben van kleuren en gewoon goedkoop een groot scherm willen (YAY FULL HD!!)

Voor constructie moet je ook niet bij Acer zijn. dat punt hebben ze eeuwen geleden al uit de testen gehaald, want ze hielden het niet lang vol. Zowel desktops, als laptops en acc. Ik snap niet zo goed wat ze nu precies willen. Waarom fixeren ze zoveel op design (wat overigens totaal niet functioneel is) en niet op de kwaliteit van het geheel.

een maat van mij heeft een acer scherm dat het gewoon goed deed, maar war weer veel te geel doordat de verzadiging veel te hoog lag en je dat ook niet handmatig kon veranderen. ook spiegelde dat scherm weer veel te veel. Destijds was dit echter een van de weinige schermen met een 16:10 verhouding.
Redactie, vervang die laatste afbeelding eens door een betrouwbare foto. De foto die jullie nu hebben staan laat het lijken alsof Acer met dit scherm net zo loopt te neppen als LG met die ultra-dunne bezel van niet zo heel lang geleden.
Anoniem: 169687 @Fid3lity1 november 2012 19:58
Acer is net de enige die deze sjop-reclamestrategie gebruikt. Ook LG deed dit met de IPS7 panelen. Het achteloos overnemen van perspublicaties door Tweakers (en alle anderen) komt inderdaad slordig en copy/pasterig over. Maarja.. De wereld zit vol... Ach.. Lets not go there..
Anoniem: 441947 1 november 2012 14:55
Het laatste plaatje is misleidend http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1351773182.jpeg de randen van het scherm zijn vele malen dikker.

Oeps, geninja'd door 3XPER7..

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 441947 op 23 juli 2024 10:19]

Wat heb je nou aan een 27" scherm met zo'n lage resolutie? Op een 27"monitor zou ik minstens een 2500* xxxx (1440 meen ik) resolutie willen, dan heb je tenminste wat aan al die ruimte en ziet het er nog goed uit.

Thuis 1920*1200 op een 24"en zelfs daar zou ik een hogere resolutie niet erg vinden.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe ver je van je monitor af zit
Denk ook aan hoeveelheid werkruimte! met 1560x1440 kan je bijv makkelijker 2 pagina`s naast elkaar plaatsen of meer ruimte in CAD of Photoshop programma`s
Thuis 1920*1200 op een 24"en zelfs daar zou ik een hogere resolutie niet erg vinden.
Zo denk ik er ook over (heb een 26 inch met 1920*1200), maar niet als dat ten koste van de prijs gaat want ik heb het niet nodig, maar zou het niet erg vinden het wel hoger te hebben :)
Waar zit de stroomaansluiting?
De 23" heeft een losse voeding, met zo'n klein stekkertje a la laptopadapter die achter in de voet gestoken wordt. Vermoed dat de 27" eenzelfde soort aansluiting heeft (dat meest rechtse ronde gat dus).

[Reactie gewijzigd door Yngwie- op 23 juli 2024 10:19]

rechts van de vga poort. deze schermen krijgen voeding via een adapter.
Lijkt me een mooi scherm , alleen die asymmetrische voet is toch ook weer niet al te bijzonder? De PPI zal trouwens met 1920x1080 en die schermgrootte niet geweldig zijn.
Mee eens, ik vind de resolutie van 1080p erg mager voor zo'n grote monitor. We hebben al 4x zoveel pixels op schermen van 11". Of zoals linus torvalds laatst nog rantte
So with even a $399 tablet doing 2560x1600 pixel displays, can we please just make that the new standard laptop resolution?
En dan hebben we het nog maar over laptop resoluties...

[Reactie gewijzigd door Calavoow op 23 juli 2024 10:19]

Dat is appels met peren vergelijken. Bij dat 11" scherm is de afstand tot het scherm veel kleiner.
Als je gaat kijken naar pixels per graad, want dat is een reële graadmeter. Want de schermpjes die gebruikt worden in EVF's hebben nog een stuk grotere ppi dan wat dan ook waar we naar kijken.
@Nas T:

Je haalt met je 3e zin je 1e en 2e onderuit ;) Het gaat inderdaad om pixels / graad. Volgens mij vult mijn 24" desktopmonitor zelfs een groter deel van mijn blikveld dan een 10" tablet doet. Dus waarom zou die geen 2560x1600 draaien? Dat heeft he-le-maal niks met oog-schermafstand te maken.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 23 juli 2024 10:19]

natuurlijk heeft dat er wel mee te maken, op een gegeven moment kan je het niet scherper krijgen en kost het alleen maar meer rekenkracht.
Videokaarten zijn toch veel te krachtig vind ik. Die dingen staan uit hun neus te vreten bij games (zeker de Crossfire/SLI-opstellingen) dus is er AA bedacht om ze alsnog een beetje bezig te houden. Waarom gaat het er nou bij niemand in dat een tandje lager best kan bij een veel hogere PPI-verhouding?
AA is juist bedacht om te compenseren voor de brakke resoluties van de huidige monitoren. Als je de resolutie horizontaal en verticaal zou verdubbelen zou dat gelijk staan aan 2x supersampling (wat je dan dus zou kunnen uitschakelen)
jamaar ik mag toch zeker zelf weten hoe ver ik van mijn beeldscherm af ga zitten?
nu zou ik ook wel dichterbij willen zitten of een groter scherm nemen,
(momenteel 1920x1200 op 26")
maar omdat pc beeldschermen als enige achterblijven in resolutie is dit helaas niet (voor een normale prijs) mogelijk..
en dat videokaarten het niet aan zouden kunnen is ook een waardeloos argument.
ten eerste vereisen games niet zo veel meer van de videokaart omdat consoles de ontwikkeling op dat gebied compleet stopgezet hebben, en ten tweede ga je mij niet vertellen dat huidige videokaarten dit niet kunnen evenaren
dat maakt niet uit. zelfs een 2560 1600 res is al duizend keer beter dan FHD omdat dat een 16:10 verhouding is. Kijk naar Apples thunderbolt schermen. de perfecte resolutie met een goede verhouding en een kleurecht IPS paneel met zeer grote kijkhoeken. Alleen Dell heeft schermen die in dezelfde categorie vallen. De rest is allemaal consumenten troep.
Apple's 27" thunderbolt scherm is 2560x1440 (16:9)
Dell heeft ook zo'n scherm maar dan wel met normale aansluitingen en betaalbaarder.
Dell en apple zijn niet de enige met goeie schermen. NEC en Eizo hebben betere schermen zover als ik weer. Betaal je mischien meer, maar dat is bijzaak.
Complete onzin, zo veel dichterbij hou je een tablet helemaal niet dan dat je een laptopscherm houdt.
Er werd bij een nieuwsbericht gister wel een goed argument gevoerd dat bij de grotere schermen mogelijk de uitval bij zulke hoogresolutie schermen te groot zou kunnen worden, maar bij laptops valt dat argument compleet weg omdat daar ook kleine schermpjes in zitten.
Dan nog is de resolutie redelijk laag. Ik heb een 26" Acer gehad met 1920x1200 en dat was al wel kiele kiele qua PPI, pixels waren best zichtbaar. Ik heb nu 24" en dat is al een stuk beter. Ik zou 27" te groot vinden voor 1080p.
Mee eens, kun je voor dat geld dan niet beter een vergelijkbaar of nog grotere tv kopen?
Dit is precies een poging om volgende 2 schermen in 1 te steken: LG IPS277L en Samsung Syncmaster S27B750Vs

Wel niet zo super mooi gelukt, vind ik :)

[Reactie gewijzigd door Thomas Devos op 23 juli 2024 10:19]

Mooi scherm, spijtig van de resolutie, op 24 inch kan het nog net maar hier Is het toch te weinig.
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die zich er over verbaast dat er nog zo weinig desktop touchscreens geïntroduceerd zijn?
Ik had toch zeker verwacht van een dergelijk scherm dat er wel een capacitieve touchlaag overheen zat:
"een nieuwe monitor in de S-serie waarbij de schermranden achter een glasplaat verwerkt zitten "
Ik vermoed dat MS hier stiekem ook wel op gehoopt had.. Ik zou in ieder geval geen monitor gaan kopen zonder touchlaag, als ik in de planning heb staan mijn computer te upgraden naar W8

[Reactie gewijzigd door Hakkow op 23 juli 2024 10:19]

Ligt het aan mij, of ben ik de enige die zich er over verbaast dat er nog zo weinig desktop touchscreens geïntroduceerd zijn?
Het verbaast mij eigenlijk vrij weinig. Er moet immers wel een markt voor zijn, en volgens mij is die voor desktop touchscreens nog vrij klein, en zal die ook vrij klein blijven, omdat het niet echt een geweldige manier is om de hele dag mee te werken.
Op mijn tabletje met toetsenbord (transformer prime) zit ik toch wel eens aan het scherm het is niet geheel onnatuurlijk in vergelijk met het touchpad.
Waarschijnlijk zijn ze daar nu mee bezig...
Anoniem: 457607 @Hakkow2 november 2012 01:27
Steve Jobs meldde in een van zijn anekdotes dat Apple touch op vertikale oppervlaktes heeft geprobeerd, zoals dus bij een monitor, maar dat het niet prettig werkt, in ieder geval niet bij desktop gebruik.

Ik vereer de man niet maar vind dat hij een punt heeft. Uitzonderingen zitten misschien in de niches. Persoonlijk gruwelijk ik ook van vette vingers op een mooi scherm.
Ik klaag over de lage PPI van 22 inch modellen, komen ze met een nog groter model op de proppen met dezelfde resolutie. Ze doen precies het omgekeerde van waar de consument om vraagt (en via een beetje advertising weten ze elke technofoob natuurlijk weer aan zich te binden). Ik vraag niet om tablet-PPI's, maar alsjeblieft, moet de resolutie nu lager worden als de schermgrote lineair groeit met de afstand tot het scherm? Dan krijg je op het laatst 50 inch TV's van 640 bij 480.... Doe dan een even hoge resolutie als tablets voor 22 inch monitoren of zo... Niet een phablet-resolutie in een 27 inch ding...
Ze doen precies het omgekeerde waar jij om vraagt. Niet waar de consument om vraagt.

De gemiddelde consument kijkt eerst naar de prijs en dan pas naar de rest.
De gemiddelde consument begrijpt niet eens waarom je een hoge resolutie zou willen. Velen zien het verschil wel als je ze het laat zien maar begrijpen nog steeds niet waarom je daarvoor zo veel zou moeten betalen (vaak al iets van 100 euro). Bij laptops is het prijsverschil vaak nog groter om het scherm zelf vaak ook van betere kwaliteit is

Ook is er een deel (voornamelijk wat oudere mensen) die letters te klein vinden.
Mijn schoonvader had een laptop met een 15" scherm en 1024*768 (4:3 dus). Nu heeft hij een laptop met een 15,6" met 1366*768 (16:9). Hij klaagt er over dat de letters toch wel klein beginnen te worden.
Ook op mijn werk zie ik veel collega die hun 19" (1280*1024) op 1024*768 hebben staan omdat anders de letters te klein zijn. Dat je dan minder op je scherm zit, interesseert ze geen moer en valt hun ook niet op.

Bekijk het eens op de volgende manier.

Kijk eens film op een oude CRT tv (640*480) en dezelfde film op een Full-HD naast elkaar. Laat die Full-HD meer film zien. Zie jij dus dingen op die Full-HD die bij de CRT buiten het beeld vallen, nee dus. Leg dan de gemiddelde consument maar eens uit wat het nut van een hogere resolutie met de daarbij behorende meerprijs.

IOS en Android zijn daarentegen veel beter geschikt om met hoge resolutie om te gaan.
Door de hogere resolutie worden de letters niet kleiner. Bij windows wel. Daardoor is de stap daar makkelijker te maken.
Die voet heeft geen meerwaarde lijkt me, word het scherm alleen maar onstabiel van.
De resolutie is wel erg karig, 1920x1080 op een 27'' scherm...
Dat maakt niks uit, het scherm zit nog altijd loodrecht boven de voet :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.