Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

Travis Baldree, oprichter van ontwikkelaar Runic Games, legt in een blog uit dat Torchlight II veel meer onderdelen telt dan zijn voorganger. De president van de studio denkt dat de rpg daarmee ongeveer vier keer zo groot wordt als Torchlight I.

In een blog met de veelzeggende titel 'Size Matters: Travis Talks About Scale' maakt Baldree bijvoorbeeld duidelijk dat er 300 verschillende monster models zijn gemaakt voor Torchlight II, waar de voorganger het met slechts 83 modellen moest stellen. Vreemd genoeg leidt dat tot slechts 183 monstervarianten, waar dat er 52 waren in de eerste Torchlight, de rpg die in 2009 op de markt verscheen. De monsters hebben ook meer mogelijkheden; 148 verschillende skills, tegenover 47 in de eerste game. Verder is de spelwereld een stuk groter. Deel II telt 44 gebieden, waar de voorganger er maar 7 had, wat in totaal 1200 te verkennen ruimtes oplevert, tegenover 330 in de eerste game. Ook het aantal wapens en uitrustingsstukken is flink gestegen. Zo kunnen spelers 5773 verschillende voorwerpen verzamelen in Torchlight II, tegenover 1860 in de voorganger.

Dat maakt dat de game volgens Baldree ongeveer vier keer zo groot is als zijn voorganger en het ook ongeveer vier keer zo lang duurt voordat het spel doorlopen is. De studio maakte al eerder bekend dat de game in co-op te spelen zal zijn, een optie die fans misten in het eerste deel. Torchlight II moet in 2012 op de markt komen, al is geen exacte datum bekend. De game verschijnt via Steam voor Windows. Nadat de pc-versie op de markt komt, verschijnt de game voor OS X en op Xbox Live Arcade, al is niet bekend wanneer.

Trailer van E3 2011
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Hier een mooi overzicht van de verbeteringen :)
Kon TL1 altijd lekker spelen op m'n Foxconn NT-A3500 in Full HD. Klein vermoeden dat dat met TL2 niet meer kan, maar boeit me niet. Heerlijk spel om te spelen. Meer plezier beleeft aan TL1 dan D3 op dit moment -.- en dat zegt al heel wat over D3 (of TL1 ;-))

Ik zeg, kom maar op!
Torchligh 2 gebruikt dezelfde engine als Torchlight 1. Uiteraard is de engine wat opgepoetst maar je zal het nog prima kunnen spelen, misschien wel full HD op max zoals je kon bij Torchlight 1.
Hopelijk komt de game inderdaad dit jaar wel uit, voor 20 euro heb je veel plezier aan een game als deze. Heb het eerste deel veel gespeeld totdat ik de grafische stijl beu begon te worden.
Maar ik moet toch wel lachen als ik de gerelateerde artikelen zie aan de rechterkant waarbij ze twee jaar terug nog beweerden voor Diablo 3 te verschijnen met Torchlight 3. En telkens uitstellen leidt niet persé tot een betere game, dat hebben we bij Diablo 3 wel gezien.
Ik herinner me nog dat hij eind vorig jaar uit zou komen "tenzij er iemand zou overlijden". Ik weet nog steeds niet wie er dood is.
ouch er zijn er vast genoeg overleden vorig jaar.

of dat invloed heeft op torchlight 2 ??
Ben ik het niet helemaal mee eens. Blizzard heeft behoorlijk veel verbeteringen doorgevoerd in de maanden voor release. Een betere woordkeuze zou zijn om te zeggen dat telkens uitstellen niet persé tot een goede game leidt.

OT: De game staat gepland voor "Summer 2012" op Steam voor de prijs van ¤18,99. Daar zit de originele Torchlight dan wel bij inbegrepen.
Blizzard heeft inderdaad de nodige verbeteringen doorgevoerd maar gezien het aantal patches en hotfixes wat we al gehad hebben en de patches die we nog gaan krijgen hebben ze blijkbaar toch nogal wat laten liggen.
Duke Nukem, wel geweldig natuurlijk... ;-) Hoezo uistellen geen betere game? :D
Dit lijkt me een leuke game, Torchlight 1 was ok maar zonder co-op/lan/mp was het me te saai. Verhaal was ok, graphics waren matig, maar gameplay was goed te noemen.

Ze hebben in ieder geval geluisterd naar de community en 'alles' wat er ontbrak is toegevoegd.

co-op, Lan en internet, en het belangrijkste geen online verplichting.

Voor 20 euro lijkt me dat de moeite, maar ik ben niet zo van het pre-orderen dus wacht lekker de reviews af.

[Reactie gewijzigd door prutser001 op 24 juli 2012 11:03]

Grafisch was het spel ook bewust lager ingeschaald dan zijn tijdsgenoten. Ik vond het een brilliante zet van de ontwikkelaars om Torchlight een netbook modus te geven. Redelijk wat uren verbrand op mijn Eee PC.

Ik heb hem wel ge-pre-ordered omdat vooral voor de kleinere producenten het een vorm van voor-financiering is die ze goed kunnen gebruiken.
Volledig moddable ontbreekt nog in je rijtje, wie weet wat voor moois de community gaat maken. Oh en geen shitty real money auction house.

edit: Hier een paar video's waarin de ceo van runic games een co-op game speelt en tegelijkertijd geïnterviewd wordt: deel 1, 2, 3 (Gamescom vorig jaar). En hier een video met hoger level gameplay met commentaar.

[Reactie gewijzigd door Bonez0r op 24 juli 2012 12:10]

Ik herinner me zelfs nog dat hij stellig beweerde, en beloofde, dat Torchlight III (ja, 3!) er eerder zou komen dan Diablo III. Nèt niet helemaal gelukt... heel verrassend trouwens... 8)7
Die uitspraak was gewoon een geslaagde pr-stunt natuurlijk :)
Verwachte release date ligt ergens rond eind september. Tenminste, dat is wat Steam nu aangeeft bij pre-orders. Een maand geleden stond er nog dat het juli zou zijn.
In het filmpje hierboven staat er "Coming in 2011". Zal uiteindelijk een jaar later zijn, maar niet getreurd. Ik heb hem al gepre-ordered via steam.
De beta van torchlight 2 was in ieder geval prima en ik had niet het idee dat er nog heel veel moest gebeuren aan de game. Ik hoop dat Torchlight II nu snel een keer uitkomt want het duurt inmiddels wel lang.
Als je de game pre-ordered op Steam staat er release: September 2012 anders staat er overal Summer 2012.
Torchlight 1 was erg leuk, maar je moest het niet te lang spelen.

Ik hoop dat deel 2 de aandacht wat langer vast houdt...
Mja het was een arcade-spelletje. Je had wel uniques en sets, maar meer voor de vorm ofzo. Elke rare van 2 levels verder ownde ze weer. Had meer wat weg van een playstation spelletje. Had ook niet het idee van een verhaallijn, steeds een stujke ember spul halen op steeds een diepere verdieping. Soort dungeon siege qua items en character diepgang, maar dan zonder de verhaallijn en duidelijk uitgetekende gamewereld. Op een gegeven moment wel verandering van thema... maar had nooit het idee dat ik ergens naar opweg was, het voelde oneindig aan ;-) Nooit echte spikes in moeilijkheidsgraad of echte boss-fight. Skilltree's soort-van-okee, al bleef het toch wel beperkt bij wat passives pompen en je main-big-attack, verder nooit echt spannende unlockswaardoor de gameplay echt veranderde ofzo.

Niettemin een prettig, solid, immersive atmosfeertje, en zeker uniek qua uitstraling. Liep als een zonnetje op lichte systemen. Alles paste bij elkaar. Qua items meer afgestemd op de reroller, de gambler, en de customiser dan op de itemhunter - en ik ben er een van het laatste soort.

Als ze zorgen voor een goede item database en interessante skillsets waarmee je echt je eigen unieke hero kan vormgeven (zodat je moet puzzelen op builds ipv 'upgrade item' onzin moneysink) dan zou 't wel 's een heel end kunnen komen. Zeker met meerdere 'acts' !

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True