Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Torchlight II komt niet meer in 2011 op de markt. Ontwikkelstudio Runic Games heeft bekendgemaakt dat er meer ontwikkeltijd nodig is. De rpg verschijnt vooralsnog enkel op de pc. Runic Games stelde Torchlight II al eerder uit.

Medeoprichter van Runic Games Travis Baldree heeft bekendgemaakt dat Torchlight II niet meer in 2011 verschijnt. De studio mikte initieel op een release in het afgelopen voorjaar, maar stelde de rpg ook toen al uit. Baldree stelt nu dat er meer werk nodig is dan verwacht om de game op het gewenste kwaliteitsniveau te krijgen en dat betekent dat Torchlight II naar 2012 wordt doorgeschoven.

Baldree doet uit de doeken dat er inmiddels ongeveer achttien maanden is gesleuteld aan Torchlight II en dat de resterende ontwikkeltijd relatief laag zal zijn. Baldree stelt dat er wel ruimte zal zijn voor de geplande, kleine bètafase. Die test moet garanderen dat de uiteindelijke release van Torchlight II zonder problemen verloopt.

Torchlight II komt in het begin enkel voor de pc beschikbaar en zal voor 19,99 dollar over de toonbank gaan. Runic Games werkte ook aan een Xbox 360-versie. Deze zou via Xbox Live beschikbaar komen als XBLA-game, maar het geheugen van de Xbox 360 bleek een bottleneck voor het spel. Vervolgens werd gehint op een versie voor Mac OS, maar op de Torchlight II-website wordt vooralsnog enkel van een pc-versie gerept.

Torchlight II
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

ik vrees voor ze als ze 'm na D3 uitbrengen...
Dat zou wel eens héél nadelig kunnen gaan uitpakken voor Runic Games. Ik denk dat ze het toch moeten hebben van een eerdere release datum dan Diablo III omdat dat toch hét ultieme hack 'n slash spel is. Ik acht de kans klein dat spelers Torchlight 2 nog aanschaffen als ze D3 al in huis hebben.
Misschien een paar low budget gamers, vergelijk het met bier, je koopt Hertog Jan (of een ander A merk die je goed vind), en mensen die niet veel geld hebben kopen Jaeger of ander cheapo bier.
Maar zie het zo, voor ¤40-50 heb je het echte bier, en een heeeel vat vol.

Voor ¤20 heb je goedkoper spul en dan een krat of drie.

Torchlight 1 heb ik in totaal volgens Steam 9 uur gespeeld. Ik heb zelfs niet de moeite genomen om het echt helemaal uit te spelen geloof ik. Één van de drie chars vond ik daarnaast helemaal niet boeiend spelen, dus daar heb ik niets mee gedaan.

Diablo 2 + expo heeft mij in het verleden relatief echt veel geld gekost. Als ik dat tegen TL1 moet uitzetten zou ik dat 5-8x zo veel willen schatten. Maar ik heb iedere char 2 tot 4 keer tot een hoog level doorgespeeld. Ik heb er bizar veel tijd in zitten, over de afgelopen 10 jaar.

Als TL2 echt goed is, speelt men het over 3 jaar misschien nog. Als D2 een kleine indicatie is voor D3, dan spelen hele volksstammen D3 nog over 3 jaar, net als dat SC2 na meer dan een jaar nog mateloos populair is en WoW nog steeds honderdduizenden abonnees heeft.

Ze kunnen inderdaad maar beter uitbrengen voordat Blizzard ook maar met een release datum komt!

En vergeet Path of Exile niet, voor die die van een grimmigere setting houden. Daar maken ze nu ook al hard werk van een 2e beta.
Tja, dat ben jij, ik heb zo'n 150 uur in TL zitten... Daar had je ook superveel mods voor met complete custom classes bv, maar je als je niet verder kijkt dan je neus lang is, dan kun je niet echt de game de schuld geven vind ik.
En als je het vergelijkt met d2?

Ik vind TL nogal snel eentonig worden.
Dan kan ik natuurlijk mezelf de schuld geven, maar ik ben volgens mij niet de enige die dat vond.

Als ze verstandig zijn brengen ze hem trouwens zo snel als mogelijk op de markt, dan maar met 100en bugs.

Ik ga hem namelijk echt niet meer kopen als diablo3 op de markt is en velen met mij.
Ik vergelijk Torchlight eigenlijk liever niet met Diablo 2, maar met de eerste Diablo. Die twee komen veel meer overeen qua opzet en spelverloop en dan komt bij mij Torchlight toch duidelijk als winnaar uit de strijd - D1 vond ik voornamelijk frustrerend.
Torchlight mods met custom classes?

* Znorkus holt naar google.

Update: goeie tip! Heb Hotspot draaien etc, goeie tool.
Leuk hoor, torchlight revamped :D

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 19 november 2011 05:02]

Dat zou niet handig zijn! Als ze echt voor het geld gaan brengen ze hem 2 maanden voor D3 uit, en als er nog veel bugs in zitten, gewoon patchen. Dat is iedereen gewend en dat pikt iedereen gewoon tegenwoordig ;)

Maar als ze de game serieus vlak (als in 0-6 maanden) na D3 uitbrengen, dan zie ik het somber voor ze in...
Hoewel D3 nog geen officiële datum heeft gaat er een hardnekkig gerucht rond dat het in januari zal worden.
Maar met Blizzard weet je het nooit.
En Max Schaefer maar roepen dat Torchlight 2 er eerder zou zijn dan Diablo 3. Dat moeten we dan nog maar zien, zeker als ze ook nog een beta willen laten plaatsvinden.

Edit: Niet alleen deel 2 maar ook deel 3 eerder dus zoals hieronder gezegd. Lijkt me een uitdaging.

[Reactie gewijzigd door Embrodak op 18 november 2011 09:26]

Sterker nog, hij beweerde dat zelfs Torchlight 3 eerder uit zou komen dan Diablo 3.. Ik wens 'm veel succes
haha wat een goede grap van meneer Schaeffer, zeker als je dit soort beweringen gaat maken (let op hij heeft het inderdaad over Torchlight 3!!):

"Het is niet eens als grap bedoeld; ik denk serieus dat het ons gaat lukken. Ik ben de eerste die Diablo III gaat kopen; ik ben een groot fan. Ik weet alleen hoe het er daar aan toegaat."

Beetje natrappen naar zijn oud werkgever. Als je ziet dat op de eerste aankondiging van Torchlight II nog stond: Coming in spring 2011, dan lijkt het er op dat het bij Runic Games er precies zo aan toe te gaat als bij Blizzard :9.

Als ze het redden om voor Diablo III uit te komen dan ga ik het nog wel spelen, zo niet dan gaat de voorkeur toch echt uit naar Diablo.
Op dit tempo bedoelt hij waarschijnlijk Torchlight 3 eerder uit komt dan DIablo 4
Je bedoelt Torchlight 3 die eerder uit komt dan Diablo :P Tevens heb ik mij erg vermaakt met Torchlight! Het voelde op een gegeven moment wel een beetje eentonig. Ben benieuwd hoe deel 2 wordt :)

[Reactie gewijzigd door JerX op 18 november 2011 09:14]

Hele dikke faal voor meneer Schaefer als Diablo eerder uitkomt of als ze maar net op tijd zijn om Diablo voor te blijven. Flinke grootspraak als je uiteindelijk elke keer je game uit moet stellen.
Als er van Diablo een releasedatum bekend is en T2 zit daar net voor wordt het een probleem voor ze, elke serieuze RPG liefhebber kiest dan voor D3 en zal T2 ooit nog weleens binnenhalen maar pas minstens een half jaar later.
Neem aub de tijd, des te beter wordt de game.
Toch ook weer niet zo veel tijd als ze dit nog waar willen maken:

nieuws: Schaefer: Torchlight 3 verschijnt eerder dan Diablo III

Maar Blizzard kennende zal dat geen probleem zijn...
Torchlight II FAQ:

"When will the game be released?
When it's finished! The current release estimate is November or December of this year, unless, and I quote, "someone on the team dies." Hope that no one dies."


Wat dat betreft, RIP.
Daar denk ik ook gelijk aan als ik ook maar iets over TL2 lees, toch wel reclame geweest die uitspraak...

Voor wie is en andere vraag.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 18 november 2011 11:13]

Ja want Duke Nukem Forever was zoooo goed :+
Ik wist dat iemand dit ging zeggen :p Duke nukem is niet al die jaren ook echt aan gesleuteld.. Effectief ontwikkeltijd heeft waarschijnlijk gelegen op 12 maanden ofzo..
12 maand? Vandaar dat hij zoooo slecht was :D
Sowieso stom om een datum neer te zetten wanneer je een game af wil hebben. Als iedere uitgever nou de game released wanneer die af is i.p.v een game die vol met bugs zit en onspeelbaar is.
Beetje een compromis zou ook leuk zijn. When It's Done is een erg rekbare term en kan de release datum nodeloos opschuiven. Maar een strikte deadline waarop de game koste was kost uitgebracht moet worden levert games op die brak en buggy zijn.

Ze zouden gewoon een ruime initiele deadline moeten zetten, hun uiterste best doen om op dat moment een fatsoenlijke game uit te brengen en indien dat niet haalbaar is, het met enkele maanden opschuiven. Een algemene term als When It's Done is veel te weinig motivatie om naar een bepaalde datum toe te werken.
"When it's done" zou de enige deadline moeten zijn die bedrijven zich opleggen! Er zijn op dit moment veel te veel bedrijven die een bepaalde datum stellen en vervolgens op die datum iets opleveren wat bij mij niet eens door de unit test zou komen!

Door te zorgen dat "Done" goed omschreven is, is motivatie geen enkel probleem meer. Nog sterker: Je voorkomt daarmee de situaties die nu bij game companies zo normaal zijn: De laatste 2 weken meer dan 80 uur per week draaien en vervolgens alsnog niet klaar zijn en nog 2 maanden op 80 uur per week door gaan.
Als "Done" goed omschreven is en je hebt een goede projectcoördinator dan is het geen enkel probleem om na de eerste paar weken werk een redelijke schatting te geven van wanneer het "done" is. Maar simpelweg een datum afgeven en proberen die te halen is funest.
100% mee eens. Vroeger in de goeie ouwe tijd van cartridges of cassettebandjes, of eigelijk gewoon het pre-internet-era, MOEST een game gewoon bugvrij zijn want achteraf patchen was geen mogelijkheid. Nou snap ik ook wel dat de diepgang en complexiteit van een moderne game tig keer zo hoog is als toen, en tòch vind ik de ouwerwetse manier van programmeren misschien beter. Toch nog maar een week doorhalen om tòch net dat beetje extra uit die slome computer te persen. Efficient programmeren.
En als er dan zo nodig een datum moet komen, plan dan ruim zodat je hem ook waar kan maken.
Niets moest. Als een spel fouten bevatte dan werd gewoon versie 1.0X in de winkel gelegd. Wees blij dat tegenwoordig je aankoop gepatched kan worden, vroeger mocht je een nieuwe kopen.
Maar ach, voor nog geen 20 dollar/euro wil ik best een paar schoonheidsfoutjes voor lief nemen.
Hopelijk zit er net iets meer diepgang in dit keer. TL1 was een leuk spel om wat tijd mee te verdoen, maar naast een verandering van scenery is het spel van de eerste seconde tot de laatste seconde herhaling, herhaling, herhaling :/
TL2 kan nog wel eens veel competitie gaan krijgen van Path of Exile, een free to play Action RPG die heel veel heeft geleend van diablo 2, maar ook genoeg eigen ideeën heeft toegepast.

[Reactie gewijzigd door StarC op 18 november 2011 11:30]

erg slecht dit, als ze niet voor D3 releasen kunnen ze het vergeten.
Dus ze hebben nu 3 a 4 maanden de tijd om deel 2 en deel 3, anders moet je niet zon grootspraak houden dat deel 3 voor Diablo 3 uitkomt, vond deel 1 redelijk goed maar daar deze domme uitspraken heb ik al een heel stuk minder zin in de game, zeiken op andere dat het telang duurt en dan zelf niks voor elkaar krijgen optijd.

Als ze met dit deeltje 2 na diablo 3 uitkomen, dan kunnen ze de studio sluiten, want geen hond die dan torchlight koopt inplaats van diablo 3.
dan zijn het hooguit pirates die het proberen om te kijken of het wat is.. ipv dat ze D3 spelen

en dan alsnog, word het crap.. want als ze binnen 4 maanden al deel 3 uitbrengen dan zal deel 2 niet veel voorstellen..

[Reactie gewijzigd door xheroxkefx op 18 november 2011 14:06]

Ik kan natuurlijk niet spreken voor anderen, maar als TL2 ná Diablo 3 uitkomt is het wel erg onwaarschijnlijk dat ik TL2 koop.

Ook 1 heeft me eigenlijk alleen maar effe zoet gehouden terwijl ik op Diablo 3 zat te wachten.

En het lijkt mij waarschijnlijk dat ik niet de enige ben...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True