Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 179 reacties

Er is een afbeelding opgedoken van wat vermoedelijk de Samsung Galaxy S III is. Uit het gerenderde plaatje valt ook op te maken dat de fabrikant het nieuwe Android-vlaggenschip tijdens een eigen evenement op 22 mei aan wil kondigen.

Op de afbeelding is te zien dat de Galaxy S III een cameraknop krijgt. Daarnaast is er onder het scherm slechts één knop te vinden: het gaat waarschijnlijk om een home-knop, waarbij de overige functieknoppen op het scherm zijn te vinden. Omdat het toestel op Android Ice Cream Sandwich draait, zijn hardwareknoppen niet langer noodzakelijk. Ook lijkt op de afbeelding zowel een speaker boven als onder het scherm zichtbaar te zijn.

De render toont tevens wanneer de aankondiging van de Galaxy S III plaats moet vinden. Op 22 mei houdt Samsung zijn eigen Unpacked-evenement, waarop het nieuwe Android-vlaggenschip wereldkundig wordt gemaakt. Eerder spraken geruchten van een aankondiging in maart, waarna de release in april zou zijn. De Koreaanse fabrikant ontkrachtte deze geruchten echter. Samsung zou aanvankelijk de Galaxy S III tijdens het Mobile World Congress willen tonen, maar besloot later om de voorkeur te geven aan een eigen evenement op een latere datum.

Er zijn de afgelopen tijd vele geruchten over de nog onaangekondigde opvolger van de populaire Galaxy S II naar buiten gekomen. Zo zou het scherm beschikken over een diagonaal van 4,8" met resolutie van 1280x720 pixels; er waren ook geruchten die spraken over een full hd-resolutie, maar dit lijkt onwaarschijnlijk. In de behuizing is waarschijnlijk Samsungs eigen Exynos-processor ingebouwd: deze beschikt over vier kernen met elk een kloksnelheid van 1,5GHz. De behuizing zelf is opvallend genoeg voorzien van een laag keramiek, en er is een 8-megapixelcamera ingebouwd voor foto's.

Het is nog onduidelijk wat de Galaxy S III moet gaan kosten. Samsung zou van plan zijn om de release gelijktijdig in veel verschillende landen plaats te laten vinden. Daardoor is het aannemelijk dat het toestel na de release ook in Nederland uitkomt.

Samsung Galaxy S III render

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (179)

1 2 3 ... 7
Daarnaast is er onder het scherm slechts één knop te vinden: het gaat waarschijnlijk om een home-knop, waarbij de overige functieknoppen op het scherm zijn te vinden. Omdat het toestel op Android Ice Cream Sandwich draait, zijn hardwareknoppen niet langer noodzakelijk
Of het gerenderde plaatje is niet goed, of de berichtgeving klopt niet. Op het plaatje zijn namelijk niet de 'back' en 'multitask' knop te vinden. Zo ver ik van ICS weet, zijn deze altijd zichtbaar (inclusief de homeknop).
Als de berichtgeving hierbij niet klopt, heeft deze telefoon dus nog gewoon 3 hardware knoppen. Waarvan er 2 (net zoals bij de SII) niet zichtbaar zijn buiten het gebruik om.
Als je het contrast van het plaatje iets opschroeft, dan kun je zien dat dit exemplaar net zoals de SII, gewoon hardwarematige toetsen heeft:

http://i.imgur.com/WzR23.png
Je hebt gelijk mis de digitale toetsen onderaan. Heb zelf android ics en ze horen er toch echt te zitten :P
Ik geloof ook niet dat ze weg zijn. Ik ga eerder ook voor de situatie net als nu. Uit is niet zichtbaar.
Dun, dunner dunst... Wat een strak design zeg! Ben benieuwd of de SGSIII nog dunner is dan de HTC One S (7,6 mm). De specs zijn ook niet verkeerd, al vind ik een 4,8 inch scherm wel te groot voor een smartphone.
Als de SIIl 12.5 cm hoog is zoals de SII, dan is deze SIII volgens de breedte/hoogte verhouding van de afbeelding 6.1mm dik. Op de plek van de camera is hij iets dikker.

Edit: en als de SIII 13.5 cm hoog is zoals de Galaxy Nexus, dan is hij 6.6mm dik.

[Reactie gewijzigd door ferro53 op 17 maart 2012 13:07]

Kheb het eens in photoshop nagemeten. Dus de gsm gedraaid zodat hij perfect recht staat en niet meer in perspectief. Dan gezorgt dat de scherm verhouding klopt (16:9) en het scherm gemeten.
Als het scherm 4,8" groot is dan is hij 6,7mm dik.
Dus het zal alsinds een zeer dun toestel zijn.

[Reactie gewijzigd door Zarnikon op 17 maart 2012 15:57]

De prijs zal wel 100 euro hoger liggen dan de galaxy 2, ze zullen het zeker niet goedkoper of evenveel laten verkopen! Haha.
De prijs zal het normale regime ondergaan hoor

introductie/adviesprijs van 650 euro
eerste batch 549 tot 649,- ( afhankelijk van de winkels )
Na 2 maanden 499 / 549 waar het dan een half jaar op blijft steken.

Bij 2jarige abo's zal je de eerste 2 á 3 maanden 100 / 150¤ mogen bijbetalen, of een topabo nemen, en vanaf maand 6 net als de S2 gratis of minimaal bijbetalen

Niets nieuws onder de zon.
Ik zie toch echt ´May 22´ staan, en niet ´March 22´.
Het lijkt me sterk dat de Galaxy S III op korte termijn uit zal komen. De Samsung Galaxy S II is namelijk nog steeds een van de meest verkochte toestellen van het moment. Veel providers stunten nog steeds met dit toestel.

Ook heeft de Galaxy S II zeer hoge specs, veel meer is op dit moment gewoon niet nuttig voor een telefoon. Behalve een zeer kracht processor zit er ook een zeer goede camera op. Samsung kan de hardware alleen verbeteren als proof-of-concept voor het komende jaar. Veel daadwerkelijke snelheidswinst zal er namelijk niet zijn, en de meeste applicaties hebben helemaal niet zoveel rekenkracht nodig.

Ik denk dat de Galaxy S II de komende tijd nog goed wordt uitgemelkt, dat is de meest strategische zet wat Samsung kan doen.

Overigens denk ik dat de geruchten over de hoge resolutie van het scherm wel waar kunnen zijn, vooral na de release van iPad 3

Edit: Rond juni brengt Samsung een heel deel producten op het gebied van telecom uit, zo komt de Galaxy Tab 2 ook rond die tijd uit.

[Reactie gewijzigd door ObAt op 17 maart 2012 12:34]

iPad 3 is een LCD, daar is al meerdere keren bewezen door LCD fabrikanten dat ze 500+ PPI kunnen produceren.

Amoled is een heel ander verhaal. Samsung had moeite om de subpixels kleiner te maken. Daarom gebruikte ze pentile om toch mee te kunnen komen met de pixel race.

De Galaxy S2 is idd een goed toestel. Hopelijk nog beter met Android 4.0. Hoop bij de SGS3 dat die twee stereo speakers ook mooi geluid produceren!!
Ik had namelijk ooit een Nokia N95 waar echt super mooi geluid uit kwam om een volledige kamer te vullen :D

Hoop gauw zwarte plaatjes van de SGS3 te zien te krijgen... wit vind ik persoonlijk niks. Ook niet bij de SGS2.
Pentile is bij mijn weten enkel toegepast op de Nexus. Verder denken heel veel mensen verkeerd over Super Amoled + (HD), deze heeft namelijk in tegenstelling tot LCD 3 subpixels per pixel, wat bijvoorbeeld ervoor zorgt dat het scherm in de Galaxy S2 net niet zo scherp oogt als een scherm met veeel hogere resolutie. Vergelijk het maar eens met het scherm van motorola Droid Razr en je zal zien wat ik bedoel.

Verder vind ik zelf ICS heel veel vloeiender werken op de s2.

Over de n95 ben ik het niet eens. Heb deze nog steeds ergens liggen en het geluid ging dan misschien wel luid, maar was van heel erg slechte kwaliteit vergeleken met de Walkman muziek telefoons uit die tijd (denk maar aan de legendarische speakers van de w800 en w710, w995...).
Ik moet dit onderschrijven. Ik dacht eerst dat 800x480 op een 4,3 inch echt nergens op zou lijken, maar het scherm van de Galaxy S2 is inderdaad haarscherp.
Op zich zou 22 Mei best wel kunnen kloppen.
Toen ik een senior manager van Samsung europa sprak op de Cebit gaf hij aan dat rond Juni de toestel te koop moet zijn.

Specs etc. wist hij mij niet te vertellen.
Het lijkt me sterk dat de Galaxy S III op korte termijn uit zal komen. De Samsung Galaxy S II is namelijk nog steeds een van de meest verkochte toestellen van het moment. Veel providers stunten nog steeds met dit toestel.
Of ze stunten omdat de S2 nu nog voor veel geld verkocht kan worden, waar dat strakjes niet meer kan met de S3. Is dus vooral om de verliezen erop in te perken tot een minimum. Samsung is en blijft een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling.
Ook heeft de Galaxy S II zeer hoge specs, veel meer is op dit moment gewoon niet nuttig voor een telefoon. Behalve een zeer kracht processor zit er ook een zeer goede camera op. Samsung kan de hardware alleen verbeteren als proof-of-concept voor het komende jaar. Veel daadwerkelijke snelheidswinst zal er namelijk niet zijn, en de meeste applicaties hebben helemaal niet zoveel rekenkracht nodig.
Samsung als bedrijf wil natuurlijk ook de concurrentie (en dus de verkopen) voorblijven, om op die manier nog meer geld naar hun laatje te halen. Ook hierdoor worden smartphones steeds betaalbaarder. :)
Ik denk dat de Galaxy S II de komende tijd nog goed wordt uitgemelkt, dat is de meest strategische zet wat Samsung kan doen.
Dat kan dus, zoals ik al zei, de marketing zijn, om nú vooral nog de S2 te verkopen, omdat met de release van S3 de prijzen van de S2 zullen dalen.
Overigens denk ik dat de geruchten over de hoge resolutie van het scherm wel waar kunnen zijn, vooral na de release van iPad 3.
Alleen is de iPad een tablet, met een veel groter scherm dan zelfs een doorsnee smartphone. Appels met peren vergelijken dus.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 18 maart 2012 01:48]

Er staat ook dat het 21 graden is in London, dat geloof je toch ook niet :)
Als het op 22 mei nu 21 graden en zonnig is, dan is één ding zeker, piet paulisma kan vertrekken ;).

Verder mooi design als dit hem wordt, ook qua specs benieuwd wat nu de definitieve specs gaan worden. Ook al sla ik de SGSIII zelf over vind ik het mooi om te zien hoe Samsung het toestel op een hoogwaardig niveau behoudt. Zetten ze dat voort, dan schaf ik de SGSIV weer aan zodra deze op de markt verschijnt :).
hij zal wel 4752 cores hebben dan.....
is één ding zeker, piet paulisma kan vertrekken ;).
Je zegt het precies goed :)
Da viel mij ook al op inderdaad. Lijkt me onwaarschijnlijk, want hij zou toch echt een stuk eerder uit moeten komen. Ik verwacht dat hij wel gewoon in maart wordt aangekondigd, Samsung heeft dan een event, zou raar zijn als de SGS3 zou ontbreken.

Verder vind ik het toestel nou niet heel erg mooi.. Die rand er omheen is wat HTC-achtig, dat bevalt me niet zo.
Het zou HTC in ieder geval helpen als Samsung de SIII pas zo laat aankondigt, aangezien de one X dan langer het veld alleen heeft. Tenzij de specs natuurlijk niet genoeg zijn om de one X uit het water te blazen.
specs maken niet uit als de one x in het water ligt en de s3 niet, de s3 zal dan sowieso beter functioneren......
Wat is dat nou weer voor een trieste opmerking.

Je hebt beide toestellen geen eens in je hand gehad.
Sensation is ook betrouwbaarder dan de s2..

Ik vind de rand rondom het toestel erg lelijk.

Verder benieuwd naar de eerste filmpjes!
Samsung Galaxy S3 – echtes (?) Produktbild aufgetaucht, Präsentation am 22. Mai? UPDATE: die Änderungen herausgestellt

Daar staat ie in de titel
In het artikel wordt een paar keer 22 maart genoemd terwijl op de telefoon 22 mei staat.
Je zou daar dan ook een datum van 22 maart verwachten.
Daarbij komt nog dat 22 mei wel erg ver weg is ivm aankondigingen.
Ik ben benieuwd hoe gaat Samsung dat combineren met de keramische(+plastic) behuizing van de nieuwe SIII.
Kwa warmte geleiding is het een heel handig materiaal, maar kwa druk en krasbestendigheid die het aan kan zou het nog wel eens een veel betere keuze dan plastic kunnen zijn.
Normaal gesproken keramiek is een zeer goed isolerend materiaal en heeft een hoge hardheid(krasvast) maar een hoge hardheid betekent ook dat de elasticiteit een stuk lager is dan bijvoorbeeld staal dus bij impact barst het snel uiteen(voorbeeld de glas van de Iphone 4).

Het zal wel mooi uitziende telefoon zijn met dat keramiek laagje overheen.
S II is imho ook een goede toestel alleen het oogt cheap uit met al die plastic.

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 17 maart 2012 12:55]

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat bij dure auto's de remschijven ook van keramiek gemaakt worden. Hierbij is de warmtegeleiding van cruciaal belang.
Ik heb een witte Galaxy S2 en vind deze juist erg mooi. De gehele voorkant is toch van Gorilla Glass en de achterkant is dan plastic, maar ik vind dit er persoonlijk niet goedkoop uitzien hoor. Misschien komt dat ook omdat het hoogglans wit is en ik dat gewoon mooi vind.

Ik vergelijking met de iPhone 4/4S ligt de Galaxy ook lekkerder in de hand (persoonlijk) omdat deze geen scherpe randen heeft en niet in je hand 'snijdt'.
Als ik de foto van voorkant en zijkant zo zie klopt er totaal iets niet. De zijkant is half wit (voorste gedeelte) en metalic (achterste gedeelte). De grote foto van de voorkant laat het metaal dat op de zijkant toch pas echt aan de achterste helft begint helemaal naar de voorkant komen, je ziet dat de hele metalen rand het toestel omslaat. Dat kan dus niet met zo'n zijkant. Dus 100% fake.
Het zij aanzicht is de rechterkant van de telefoon. naar mijn idee is dit dus gewoon mogelijk. En ik verwacht dan ook dat dit één echte foto is.
Nee, het klot niet echt. Als je de zijaanzicht bekijkt zie je dat de donkere gedeelte even lang is als de witte gedeelte. Bij de vooraanzicht zie je duidelijk dat de donkere gedeelte doorloopt naar de voorkant van de telefoon (zie boven en onderkant). Of dit is en slecht Photoshop werkje of dit is nep...
Nee, je snapt het niet. Het zijaanzicht is de rechterkant van de telefoon, dat is verwarrend, want hij staat links. De linkerkant van het zijaanzicht is de voorkant, je ziet immers aan de rechterkant een camera-uitstulping zitten. In die metalige rand die je links ziet op het zijaanzicht ligt dat witte front rond het scherm, maar dat zie je niet omdat het witte gedeelte vlak is.
Dit is niet het uiteindelijke ontwerp denkt men.
Editor in chief van mobile-review.com zegt dat het ontwerp wel erg dicht bij het uiteindelijke ontwerp ligt!

bron: https://twitter.com/#!/eldarmurtazin
Tja, Eldar Murtazin heeft al zodanig veel gezegd dat je er niet veel meer van hoeft te geloven of het toch op zijn minst met een grote korrel zout moet nemen.

De afbeelding lijkt te kloppen met de geruchten van de voorbije maanden zoals een dunne rand rond het scherm en een laag keramiek dus ik denk wel dat de afbeelding klopt.

Los daarvan vind ik hem persoonlijk niet zo mooi. Zeker omdat ik nu bijna automatisch een slecht gevoel krijg bij Samsung telefoons omdat ze stuk voor stuk erg goedkoop aanvoelen. Hopelijk hebben ze dit met de laag keramiek nu opgelost.
Of iets goedkoop aanvoelt of niet is natuurlijk ontzettend persoonlijk.

Mijn Galaxy 1 is echter na 1,5 jaar intensief gebruik nog steeds zonder krasje op het scherm, dat getuigt m.i. van echte kwaliteit.
Iets wat betere foto: klik
Daar kun je ook goed zien dat hij van de zijkant heel dun lijkt omdat de onderkant wit (kermiek?) is en dat op een witte achterkant bijna weg valt. Maar met zulke krachtige CPU's aan boord mag die accu wel flink groot zijn zodat je er langer mee door kan gaan.
Vind de formaartvan 4,8 inch te groot. Heb nu de galaxy S2, die vind ik nu al te breed. Jackstar wacht op een toestel van 4inch, 1280x720 resolutie, quadcore. Voor mij de ideale toestel.
Je kunt wel zien dat de randen naast het scherm een stuk smaller zijn dan bij de SGSII. Ik heb ze natuurlijk nog niet naast elkaar kunnen zien, maar ik denk dat de breedte door de smallere randen wel mee zal vallen.
Het lijkt mij wel heel erg onlogisch als de SGS3 er uiteindelijk zo uit komt te zien!
Ik kan mijzelf niet voorstellen dat ze hebben gekozen om de fysieke knop onderin te behouden. Zeker nadat Samsung de nieuwe google telefoon heeft gemaakt zonder deze knoppen. Op deze manier kan er in (bijna) dezelfde behuizing een 4,7" scherm i.p.v. de 4.3" zoals deze wordt gebruikt bij de GS2! Als ze de fysieke knoppen zouden behouden en toch gebruik maken van 4.8", dan zal het toestel vast en zeker een heel stuk groter uitvallen dan de S2.
Ik denk dat t design wel op de final lijkt want het is in lijn met de tab2
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True