Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

Volgens een marketingpartner van Samsung wordt de komende Galaxy S III-smartphone in april in de winkels verwacht. Het apparaat wordt dan in het Verenigd Koninkrijk uitgebracht, waardoor een release in Nederland niet ver weg lijkt.

De Koreaanse tak van ZDNet claimt van Samsungs marketingpartner Cheil Worldwide te hebben gehoord dat de Galaxy S III in april uit moet komen. Dat is in lijn met eerdere geruchten die werden verspreid, maar Samsung zelf weigert commentaar te geven. De Koreaanse fabrikant zou de Olympische Spelen die dit jaar in Londen worden gehouden, willen gebruiken om zijn nieuwe Android-vlaggenschip aan te prijzen. De voorbereidingen daarvoor zijn naar verluidt al in volle gang. 

Volgens de verwachtingen kondigt Samsung zijn Galaxy S III ergens deze maand aan op een eigen evenement. Kort daarna moet de release dus al plaatsvinden. Het apparaat komt uit in het Verenigd Koninkrijk, maar er kwamen eerder al berichten naar buiten dat Samsung een wereldwijde release aan het organiseren is; om die reden zou een aankondiging op het Mobile World Congress zijn uitgesteld. 

Over de specificaties zijn al veel details naar buiten gekomen. Zo zal de Galaxy S III waarschijnlijk beschikken over een 4,8"-scherm met een keramieken behuizing. Daarnaast zou Samsung zijn eigen vierkernige Exynos-soc inbouwen. Ook wijzen geruchten op een opvallend hoge schermresolutie: deze zou 1920x1080 pixels bedragen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Volgens deze link zouden de specs van de S3 een stuk lager kunnen worden: http://m.pocketnow.com/an...axy-s-iii-first-benchmark

- 1196 x 720 resolution, probably no hardware buttons
- 1.4ghz cpu unknown number of cores
- Mali-400 same on the SGSII probably overclocked
- ICS 4.0.3 - GLBenchmark 2.1 Egypt Standard: 6605 Frames (58.5 Fps) The SGS III is able to maintain more or less the same framerate as the SGS II despite needing to push substantially more pixels
Het blijft krom dat er op die kleine schermen zo'n enorme resolutie evolutie ( mooi begrip) is, terwijl je bij laptops vaak met 1366 x 768 wordt "afgescheept".
Dit komt omdat de huidige OSen en apps werken met pixels, terwijl men in Android meteen is gaan werken met afstanden die losstaan van de resolutie die je gebruikt: de hoeveelheid pixels die een element inneemt op je scherm hangt af van de ppi van je scherm.

Geloof me, mocht dit makkelijk op te lossen zijn zagen we al lang hogere resoluties in laptops (daar zit je in het algemeen toch iets dichter op dan desktops). Helaas is er geen oplossing om legacy apps er mooi te laten uitzien: het zou geen probleem zijn de UI van een App te schalen, maar enkel als de lengte en breedte een gehele hoeveelheid worden opgeschaald: 1.5x meer pixels in lengte en breedte ziet er echt niet uit, je krijgt een flue effect.
2x in lengte en breedte (meteen 4x meer pixels!!!) is het minimum om legacy apps mooi te laten meeschalen zonder code aan te passen. Dit vereist echter meteen een stuk kleinere subpixels, 4x meer van je gpu en dat betekent dus een erg merkbare meerprijs voor de hardware, en dat is de reden dat de hogere resoluties op zich laten wachten.

Zowel Windows, OSX als iOS (!!!) kampen met dit probleem: als resultaat zie je dat OSX en iOS een soort high-dpi mode hebben, waarbij legacy apps 4x worden opgeschaald, en nieuwe apps textures gebruiken met een 4x hogere resolutie.

WP7 heeft het probleem vermoedelijk in beperkte mate: in principe is alles daar resolutieonafhankelijk, maar ik vermoed dat doordat WP7 momenteel slechts 1 resolutie ondersteunt vele apps hier en daar rekenen op 800x480, en dus kleine problemen zullen hebben wanneer WP een nieuwe resolutie gaat ondersteunen.

Android echter heeft dit probleem (bijna) niet: sinds het begin hebben Android-toestellen verschillende resoluties, waardoor app-makers quasie verplicht waren alles op een goede manier resolutie-onafhankelijk te maken.
Bij de eerste toestellen met een hogere resolutie dan 800x480 zag je wel wat problemen (weer omdat devs neit rekenenden op meer pixels) zoals een zwart randje rond de app.
Dit was meestal meteen gefixed: die apps konden namelijk wel al schalen naar lagere resoluties, dus de aanpassing naar hogere resoluties (qHD en nu 720p) vereiste nagenoeg geen moeite.

[Reactie gewijzigd door kiang op 3 maart 2012 14:03]

Het is nog maar de vraag of dit een probleem is, terwijl je bij deze oplossing andere potentiŽle problemen erbij krijgt. Het resolutie-onafhankelijk ontwerpen is tamelijk complex, waarbij ontwikkelaars relatief makkelijk de fout in gaan. Dat is geen onoverkomelijk probleem, maar wel een van de redenen waarom ontwikkelaars over het algemeen de voorkeur geven aan WP7 en iOS. Het is voor die systemen simpelweg eenvoudiger ontwerpen.

Het is niet alleen technisch een uitdaging, ook qua design is het lastiger. Probeer jij met alle verschillende form-factors maar eens een consistent, mooi en eenduidig design te maken. Dat is ingewikkelder dan een form factor met twee verschillende resoluties, zoals de iPhone bijvoorbeeld heeft.
Vanwege het formaat van een laptop scherm. Dat maakt het nogal duur om een zeer hoge resolutie toe te passen daarin. Dan moet vaak ook de videokaart beter om alles in die hoge resolutie aan te kunnen. De laptop zou dan een stuk duurder worden en missen ze weer een deel van de markt.
De gpu van de telefoon moet toch ook de resolutie kunnen aansturen? En wat heeft de grootte van het scherm er mee te maken? Lijkt mij juist dat het relatief duurder is meer pixels in een klein scherm te proppen dan in een groot scherm.
Dat heeft er niets mee te maken. Eigenlijk is het heel simpel: je gebruikt een smartphone (of een tablet) heel anders dan een laptop. Je laptop heeft geen touch screen, dus je hoeft ook niet in te kunnen zoomen op zo'n klein schermpje, daarnaast is de kijkafstand veel groter.
Tegenwoordig wordt 1024x768 trouwens bijna niet meer gebruikt, dat is nu 1600x900 pixels.
Het feit dat de laptops waar jij over praat meestal minder kosten dan deze smartphone verklaart al een hoop ;)
Dan heb je het in het algemeen toch over de goedkopere laptops/nettops.
In het highend segment heb je echt wel full hd en als je ze nog kunt vinden in 4/3 verhouding met nog hogere resoluties. Zelfs m'n dell van een paar jaar terug had 1280-1024 en dat was maar een 14". Haarscherp beeld
Full HD + keramiek + lancering in april, mmm, ik ruik een 1 april grap.

1280x720 RGB is voor Samsung al een probleem (vandaar pentile bij de Galaxy Nexus) en nu zou men plotseling Full HD kunnen produceren?
Verder is keramiek natuurlijk een belachelijke materiaalkeuze voor een telefoon, tenzij je er mee wilt kunnen koken op een electrische kookplaat. :)
Keramiek bestaat er in vele verschillende soorten, zie ook het productieproces van de HTC One S. Deze is van aluminium dat door een speciaal proces een soort keramiek wordt. Natuurlijk is het niet van hetzelfde soort keramiek als servies, maar dat lijkt me eigenlijk wel meer dan logisch.
"Verder is keramiek natuurlijk een belachelijke materiaalkeuze voor een telefoon"

Wellicht, het onderscheid hem echter wel met de huidige concurrentie!
Verder is keramiek natuurlijk een belachelijke materiaalkeuze voor een telefoon, tenzij je er mee wilt kunnen koken op een electrische kookplaat. :)
Als je op een inductiekookplaat doelt: daar heb je een ijzeren behuizing voor nodig, een keramieke behuizing zal weinig anders doen dan een plastic behuizing. En zo gek is keramiek niet als materiaalkeuze: lekker krasvast. Ik denk dat het echter om een krasvaste coating gaat...
Dacht je nou egt dacht ze een telefoon gingen maken van keramiek als in de zin van servies keramiek. En wat een onzin dat een bedrijf als Samsung een 1 april grap zou maken om hun nieuwe vlaggenschip. Je dacht vast dat je commentaar erg slim was maar volgende keer zou ik toch even wat langer nadenken.
Heeft Samsung dit persbericht verspreid? ;)
Mensen die moeite hebben zich wat voor te stellen bij keramiek moeten maar even kijken naar keramische remmen of messen. Twee totaal verschillende toepassingen waarbij het veruit superieur is aan staal. Het enige nadeel is dat het breekt in plaats van buigt Šls het breekt, maar dat is echt veel lastiger dan mensen denken en zal indien goed ontworpen zelfs bij vrij stevig mishandelen niet moeten voorkomen.
Zo grappig om te zien hoe snel de ontwikkelingen op sommige gebieden zijn. De meeste bioscoop vertonen films op 2k. Nu hebben de eerste mobile telefoons al bijna deze resolutie.
4.8 inch scherm lijkt heel groot, maar ik begreep dat er geruchten gingen dat hij even groot zou zijn als de S II (die 4.3 inch is) maar dan met een veel kleinere bezel zodat het scherm een slag groter gemaakt kon worden. Lijkt me erg mooi als dit zo zou zijn.

[Reactie gewijzigd door nr12 op 3 maart 2012 09:08]

Dat heb ik ook gelezen ergens ja, lijkt me ook wel interessant om te kijken hoedat werkt een borderless schermpje op je telefoo.
Ze hadden dan beter de telefoon zelf iets kleiner kunnen maken, de SGS II is al aan de grote kant en als je hem met 1 hand bedient is het lastig om met de duim de linkerbovenhoek te bereiken (uitgaande van de 90% rechtshandige meerderheid, linkshandig geldt het uiteraard andersom). Ik ben ook benieuwd wat voor GPU ze inbouwen, met de SGS hummingbird zaten ze boven de iPhone 4, met de Exynos in de SGS II er een stuk onder. Echter trekken ze met Android games volgens mij niet alles er uit, omdat het op een tegra 2 of snapdragon ook goed moet werken.
Is de SGS2 aan de grote kant of vind jij dat??
Dit doordat ik totaal nergens last van heb, en zo'n grote Surinaamse handen heb ik nou ook weer niet...
Elk bericht over de SGS3 is eigenlijk hetzelfde he.. Wat is het verschil met dit bericht ivm die van een paar dagen terug?? ... echt getweak komt er niet in voor helaas..
Hmm, dit jaar toch wat minder luxe op vakantie. Maar dan wel mťt mooie gadget. #kiezenisnietmoeilijk
/offtopic

Erg hoor dat mensen computer spul belangrijker vinden dan een leuke fijne, relaxte vakantie.... Als ik mocht kiezen nu mijn sgs2 inruilen voor 2 weekjes een warm land.. Mag je mijn tel zo hebben hoor!!

Genieten van het leven is belangrijker dan een dure telefoon in je broek.
Als ik moet kiezen tussen twee weken vakantie of een goeie smartphone waar ik een heel jaar plezier van heb.....

Ben benieuwd naar de batterij in de Galaxy III, hopelijk is die vervangbaar want de nieuwe HTC sla ik maar een keer over nu blijkt dat die batterij niet te vervangen is.
Ligt er maar net aan waar je je geluk uit haalt. Het wordt over het algemeen als triest gezien als je dat uit materiŽle zaken moet halen, maar een vakantie is ook gewoon geld en een telefoon is tegenwoordig ook gewoon entertainment ;) Zo zwart-wit is het niet meer.

Ik ben het overigens wel met je eens dat je wellicht wat boven je stand "telefoneert" als je om je nieuwe mobieltje te kopen een vakantie moet versoberen :o Ben blij dat ik niet zo hoef te leven :)

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 3 maart 2012 13:36]

Het blijft maar een gadget he, als je het gaat zien als lifestyle dan ga je een beetje te ver. Tenzij je nog geen smartphone hebt. ;)
Samsung heeft haast met de Gs-III nu HTC (eindelijk) terugslaat met de One, het nieuwe vlaggenschip.
Nouja, de Sensation was ook niet bepaald mis wat smartphonegehalte betreft (en rond de zelfde tijd al de SGSII).

Maar NA de release heeft HTC het verneukt: gelockte bootloaders (duurde nog even voordat die weg waren), en tig varianten die totaal niet handig te onderscheiden waren (De XL, groter maar mindere specs, de XE, bijna iedentiek maar met net iets betere headphones en tikje hogere clocks) etc etc.

Het lijkt erop dat ze de nieuwe lineup beter voor elkaar hebben maar als er over 3 maanden weer een nieuwe uitkomt dan zal hun dat toch weer een behoorlijke klap geven.

Een vlaggenschip smartphone per jaar is ruim genoeg en ook gewoon realistischer aangezien mensen minimaal 1 jaar aan een contract vast zitten.
Ben benieuwd naar dit nieuwe toestel, was eigenlijk niet zo kapot van Galaxy S I en II. Misschien door nieuw materiaalgebruik en een iets ander uiterlijk dat dit toestel mij kan aantrekken. Zou een resolutie van 1920x1080 geen overkill zijn voor zo'n relatief klein scherm? Het wordt ook even afwachten hoe die kleinere bezel zich verhoud tot gebruikersgemak aangezien ik nu zelfs al heel soms bij mijn Desire dingen aanklik bij het vasthouden, dit zal nog een stuk meer gebeuren wanneer er praktisch geen rand om het scherm is.
De resolutie maakt je scherm wel duidelijk. Kijk maar naar een xperia ray met 3.3inch scherm met erg hoge resolutie
Mooi, ik kan niet wachten! De specs (quadcore + 1920x1080 pixels) beloven veel goeds. :9~
Dan komt de SGSIII toch nog tegelijk met de HTC One X uit, slimme timing van Samsung.

@RobbieB: De iPad 3 krijgt een nog hogere resolutie. Bovendien heeft de SGSIII een 4,8" scherm

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 3 maart 2012 13:10]

Zelfs op de Note 10.1 of Tab 10.1 hebben ze geen high-res scherm gestopt terwijl dit voor high-end tablets nu toch wel minimaal vereist is (en zeker na volgende week). Dus ik verwacht op z'n hoogst een 720p scherm, zeker geen 1080p.

Eerlijk gezegd verwacht ik gewoon een Nexus met betere camera en accuduur. :/
Mooi, ik kan niet wachten! De specs (quadcore + 1920x1080 pixels) beloven veel goeds. :9~
Dan komt de SGSIII toch nog tegelijk met de HTC One X uit, slimme timing van Samsung.

@RobbieB: De iPad 3 krijgt een nog hogere resolutie. Bovendien heeft de SGSIII een 4,8" scherm
Ja, maar dat resulteert wel in een veel lagere PPI omdat het ipad 3 scherm ook een factor 4 groter is, maar niet een 4x zo hogere resolutie heeft. afaik maakte het boven de 320ppi niet of nauwelijks meer uit omdat je ogen 't niet bij kunnen benen.
Ah spannend. Wel een mooie tijd om het uit te brengen, zodat ze Olympische Spelen kunnen sponsoren, en reclame maken met SIII
Als de S3 inderdaad 1080P zou zijn, heeft dit telefoontje gewoon dezelfde resolutie als de Samsung d7000 serie in de huiskamer.. Bizar.... en volstrekt overbodig.

Ik zou liever zien dat Samsung meer moeite zouden steken in de ontwikkeling van een nieuw type camera met zeer lichtgevoelig, compact objectief. Hier heeft de gemiddelde consument veel meer aan ;-)
dat heeft Samsung ook gedaan.
de geruchten zijn dat er nog steeds ''maar'' een 8 mp lens inzit
alleen deze hebben ze wel sterk verbetert door andere componenten te gebruiken zodat er mee licht inkomt (en wel meer verbeteringen, maar dat zou ik niet zo weten)
dus met de zelfde 8mp maakt je toch een stuk mooiere foto's :)
Aha! Thx, het is toch een functie die door de doorsnee eindgebruiker meer gewaardeerd word dan meer pixels :-)
Dat is jouw mening. Ik vind juist de camera in een telefoon overbodig, 5mp met een redelijke lens zoals in de Galaxy S vind ik al genoeg. Een high-res beeldscherm kan ik wel waarderen, hier kijk ik tenslotte vaak naar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True