Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 128 reacties

Microsoft introduceert in dit voorjaar Microsoft Flight, een opvolger van de beroemde Flight Simulator-games. De nieuwe versie wordt gratis speelbaar. Microsoft belooft gratis updates voor wie speelt via Games for Windows Live.

Details zijn nog schaars, maar Microsoft kondigt aan dat dit voorjaar Microsoft Flight verschijnt en dat de game gratis speelbaar is. Spelers kunnen in Microsoft Flight rondvliegen om en rond het Big Island van Hawaii. Naast het gratis speelbare deel kunnen spelers betalen voor nieuwe vliegtuigen, gebieden en upgrades. Wie de game speelt via Games for Windows Live krijgt van Microsoft wat extra gratis opties, zoals de Boeing Stearman, extra missies en toegang tot Achievements en een Online Pilot Profile. Microsoft kiest daarmee voor de opvolger van de befaamde Microsoft Flight Simulator-games eenzelfde opzet als het met Age of Empires Online aanhoudt. Ook die gratis speelbare rts, die in 2010 verscheen, is een voortzetting van een beroemde serie pc-games.

Het is de vraag of Microsoft Flight de hardcore Flight Simulator-fans zal aanspreken. Zo maakte de uitgever bekend dat voor het besturen van vliegtuigen in Flight enkel een muis nodig is. Er kan echter ook gebruik gemaakt worden van een joystick of een Xbox-controller. De uitgever belooft dat de game uitdagend is voor zowel beginnende als ervaren piloten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (128)

1 2 3 ... 6
Jammer dat Microsoft is gestopt met de Simulator..... Nu is het een arcade game geworden. Heel erg jammer voor de simulators onder ons.


Joystick support:
On this one, a spokesperson says that you could in fact play with just a mouse: "em>Microsoft Flight is compatible with joysticks, flight pedals, Xbox 360 controllers and additional traditional controllers used for flight simulators. Players only need a mouse to fly and can tailor flight controls to match their skill level, making Microsoft Flight easy for beginners while still challenging for the most accomplished PC pilots."
Gratis?
After downloading "Microsoft Flight" for free, players can jump into hours of exciting gameplay on the Big Island of Hawaii. ]In addition, players who sign in to their Games for Windows LIVE account automatically receive additional free content, including the legendary Boeing Stearman plane, supplementary missions, and access to Achievements and an Online Pilot Profile. Those looking to deepen their experience can purchase and download additional content that adds new aircraft, regions and customization options. The frequently released new content for "Microsoft Flight" includes daily aerocache challenges and updates that make every flight unique and fun.
bron: http://kotaku.com/5872926...e-free-on-pcs-this-spring

Hier kun je voor de beta inschrijven voor de geÔntreseerde:

https://connect.microsoft...nvitationID=FLY-BRQX-BXTB

[Reactie gewijzigd door silasje1 op 4 januari 2012 17:46]

De hardcore flightsim jongens zijn allemaal al over naar X-Plane, maar er is een (veel grotere) doelgroep die gewoon niet al te moelijk een beetje recreatief wil rondvliegen boven een mooi landschap. Niks mis mee, en daar kan Microsoft prima geld aan verdienen.
Niet alle hardcorde simmers zijn overgestapt. De meeste zitten nog op FSX
Ik vlieg zelf. Ik heb tijdens mijn training wel eens FSX gebruikt om een beetje holding e.d. te oefenen, maar voor het IFR vliegen vind ik FSX serieus ontoereikend. Er zit een vervelende lag in de instrumenten. Heb het al een tijdje niet meer gespeeld, maar had destijds een goede setup (8800GTX SLI).

Iemand anders dezelfde ervaring?

Ik vraag me af of dit nu verbeterd is. Heli's vliegen vond ik wel weer leuk, op zicht dan.
Een vervelende lag in de instrumenten?? Heb je de swings bij ndb's in fsx weleens bekeken? Zelfs onze fnpt1 (ja matig ja) sim heeft deze niet als je overhead gaat.
Instrumenten in sims werken PRECIEZER dan in the real deal.
Maar dat weet je zelf ook, want je vliegt net als ik actual IFR.
Ik zou best interesse hebben in dit spel als het off-line en stand-alone zou werken. Ik wil niet gedwongen in een cloud community geduwd worden. Dus als een beetje serieus vliegen Windows Live vereist, dan komt deze er bij mij niet in.
Niet in de cloud willen? Wat voor een mooi weer vlieger ben jij? :+
Niet in de cloud willen? Wat voor een mooi weer vlieger ben jij? :+
Precies! Echte piloten hebben die mooie grafische engine niet nodig, die vliegen toch IFR. :Y)
Er is ook weer een nieuwe video hierover verschenen:
http://www.youtube.com/watch?v=0xyPwxiF8Hc

Hier wordt tevens door microsoft zelf het hele verhaal bevestigd.

En hier zijn ook nog een aantal video's en een heel aanta screenshots te vinden.

En hier kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief omtrent deze nieuwe game.

[Reactie gewijzigd door mrtnptrs op 4 januari 2012 20:01]

Tuurlijk, scenery is leuk en aardig allemaal. Maar waar het ťcht om gaat is of alle radiobakens ter wereld erin opgenomen zijn (of kunnen worden, for that matter). Of de landingssystemen allemaal deugen. (Heeft elke landingsbaan ter wereld de juiste verlichting?). Werken de mechanieken allemaal goed, load balancing en aerodynamica bijvoorbeeld. Dat niet alles eruit ziet als een futuristische Google Earth incl. Streetview, so be it - als de mechanieken van de sim zelf maar goed zijn.

Ik wil kunnen navigeren van A naar B met behoud van m'n Jeppesen kaarten. Ik wil online kunnen vliegen met bijv. IVAO. Ik wil vliegtuigen van PMDG kunnen gebruiken. That's all :)
Wat denk ik het grootste gemis gaat worden is dat er geen partijen (zoals bijv. PMDG en airport-developers) content mogen gaan leveren buiten Microsoft om. Zij moeten als "partner" van Microsoft mee gaan participeren in het Windows-live concept. Hierdoor strijkt Microsoft dus een gedeelte van de omzet van deze developers op. De onderhandelingen voor deze content zal lastig worden en daardoor lang gaan duren.

Echter, ik denk niet dat dit het einde van de Flight Sim wereld gaat worden, en wel hierom:
- FSX was qua performance een zeer slecht geprogrammeerd spel en is sinds het uitbrengen niet meer echt doorontwikkeld. Door het krijgen van constante opbrengsten middels de downloads zou FLIGHT ook steeds kunnen doorontwikkelen. Dat is weer goed voor de Simmers omdat FLIGHT zo meer bij blijft met de hardware ontwikkelingen.

- De Third party developers maakten (zoals ook bij eerdere versies) veel goed t.o.v. de standaard sim, maar zij hadden veel last van piraten. Door het aanbieden van content via downloads via Windows Live kan dit aan banden worden gelegd. Het effect kan zijn dat de Third party developers meer opbrengsten hebben, en dus het voor andere developers meer loont om mooiere content te maken. Hier profiteren de simmers van, echter tegen betaling (maar voor niets gaat de zon op)

Al met al denk ik dat het even gaat duren voordat er meer content aangeboden gaat worden voor de die-hard simfan, maar uiteindelijk kan dit gekozen format voor iedereen meer voordelen hebben.
Leuk... met een Boeing 747 vliegen van PHNL naar PHNL. Dit zal dan toch zeker niet bedoeld zijn als opvolger van de Flight Simulator reeks?

[Reactie gewijzigd door Postmen op 4 januari 2012 17:28]

uiteraard wel, maar je krijgt enkel PHNL gratis
als je dus naar LAX wil vliegen, zal je die moeten kopen

of dacht je nu werkelijk dat het spel gratis was?
welkom in de toekomst: het spel krijg je gratis, voor content moet je betalen
dit heeft voor de ontwikkelaar veel voordelen:
- zo heb je automatisch een demo
- werkt als een soort piraterij beveiliging
- online distributie (en dus meer opbrengst)
uiteraard wel, maar je krijgt enkel PHNL gratis
als je dus naar LAX wil vliegen, zal je die moeten kopen

of dacht je nu werkelijk dat het spel gratis was?
welkom in de toekomst: het spel krijg je gratis, voor content moet je betalen
dit heeft voor de ontwikkelaar veel voordelen:
- zo heb je automatisch een demo
- werkt als een soort piraterij beveiliging
- online distributie (en dus meer opbrengst)
Je doet het lijken alsof het alleen voordelig voor de ontwikkelaar is, maar ook voor de consument heeft het een aantal voordelen:
  • Je hebt een uitgebreidere demo.
  • De drempel voor downloaden lager.
  • De drempel voor betaalde content downloaden lager.
  • Je koopt de game in een aantal kleine deeltjes en daardoor makkelijker te veroorloven, zeker voor iemand met een klein budget
  • Je kunt de game makkelijker aanraden aan vrienden, omdat het in principe gratis is.
Het heeft uiteraard 1 groot "nadeel" ten op: je kunt het niet piraten. Dat is nu precies waarom veel uitgevers/ontwikkelaars voor dit model kiezen.

Ik vind free-2-play een mooi principe waar zowel ontwikkelaar als consument voordeel bij heeft. Als de betaalde content gameplay wise geen(bv. League of Legends skins)/indirect(bv. League of Legends IP boosts) invloed heeft, vind ik het in veel gevallen zelfs beter werken dan een full-priced game. Helaas zijn er teveel games waarbij de ontwikkelaar kiest voor directe invloed(bv. Battlefield heroes/P4F), wat een pay more, p0wn more cultuur creŽert.
Je noemt een aantal 'voordelen' die ik als nadelen of niet als voordeel zie.

- Je hebt een uitgebreidere demo.
Hoezo uitgebreider? Zo veel demo's hebben een 'map'. Vergelijkbaar dus met hier.

- De drempel voor downloaden lager.
Hoezo is die drempel lager ten opzichte van een demo?

- De drempel voor betaalde content downloaden lager.
Ook die zie ik niet helemaal (hoezo is de drempel lager?), maar als het al zo is, is het eerder negatief omdat mensen al snel te veel gaan uitgeven.

- Je koopt de game in een aantal kleine deeltjes en daardoor makkelijker te veroorloven, zeker voor iemand met een klein budget.
Eerder negatief dus want mensen met zo'n klein budget gaan dus eigenlijk geld uit geven dat ze niet hebben, of maar net hebben. Als je budget zo klein is moet je je geld hier niet aan uitgeven.

- Je kunt de game makkelijker aanraden aan vrienden, omdat het in principe gratis is.
En opnieuw, hoe is dit anders dan als ze een gewone demo uitbrengen?

Verder zitten er nog wat nadelen aan.

- Ze beperken meestal custom contend want anders kun je de rest van het spel gratis downloaden bij mensen die dat zelf ontwikkelen (Je ziet nu al bij veel games dat modding niet wordt ondersteund simpelweg omdat ze anders hun DLC niet verkocht krijgen). Terwijl custom content bij Flight Simulator altijd erg populair was mede omdat hobbyist kleine vliegveldjes bij jou in de buurt namaakte.

– Als hun servers eruit liggen kun je niets

– Piraterij ga je er overigens totaal niet mee tegen. Dit is net zo goed te kraken.

– Mensen die niet graag op zo'n manier de game kopen duw je juist richting piraterij.

Ik ben zelf op zich ook wel voor F2P zeker bij MMO's waar dat beter mogelijk is maar dit noem ik niet echt F2P aangezien het gratis gedeelte niet meer als een demo is. Wil je de hele game dan moet je waarschijnlijk juist meer betalen. E2P is dan dus een betere naam. expensive to play.

F2P houd wat mij betreft in dat een game echt gratis is en geld wordt verdient via reclame of via extra maar niet essentiŽle zaken (Zeker RPGMMO's bieden daar opties voor, denk aan pets, extra instances of extra bags). Bij Flight Simulator is de hele wereld en een aantal belangrijke vliegtuigen geen extra meer te noemen maar een essentieel deel van de simulator.

Verder heb ik het idee dat het meer een vlieg-spelletje is geworden als een simulator. Ik zou het eerder een vooruitgang gevonden hebben als ze bijvoorbeeld realtime natuurkundige berekeningen erop los hadden gelaten (zie X-Plane) om het realistischer te laten zijn. Maar het is nu volgens mij gewoon minder realistisch en daar gaat het de meest FS fans volgens mij toch om. Je koopt toch FS voor het realisme?
je vergeet een groot nadeel voor de consument: als je het 'hele spel' wilt kopen (alle uitbreidingen) ben je vermoedelijk een fortuin kwijt, want ze zorgen er natuurlijk wel voor dat het een stuk duurder is dan wat je er voorheen in 1 klap voor zou betalen..
Waarschijnlijk waar, maar het is dan hoogst onwaarschijnlijk dat je echt alle items/DLC nodig hebt en dat dus meer een soort van 'special edition' is. Er zullen ook genoeg klanten zijn die 1 a 2 van deze items kopen en dus veel goedkoper uit zijn.

Omdat je de keuze hebt om minder te kopen is de 'collector' misschien meer kwijt, maar 'de community' minder.
Dus komt het er op neer dat je als je Flight Simulator X al hebt gewoon daar kan blijven of die alsnog koopt. Het is nog niet bekend hoe Flight er precies uit gaat zien, maar iets van nieuw is, is niet altijd per definitie beter. Soms is ouwe "meuk uit 2006" ook nog prima. En FSX is nog prima speelbaar (vlieg regelmatig)
Dat is gewoon het hele eieren eten: zelfde content totaal, meer betalen.
Er zijn ook nadelen :

- Spellen zijn niet meer uitdagend omdat content gekocht word, in plaats van vrijgespeeld
- Er word CONTINUE geld uit je zakken geslagen
- Het is enorm gevaarlijk om zo een spellen te spelen met kleindere kinderen die geen idee hebben dat dat allemaal geld kost, en ze willen nu toch een stickertje plakken op het vliegtuig, en voordat je het weet kost dit weer 2euro.

Ook heb ik het idee dat er tegenwoordig 1 game verkocht word als 3, eerst een basis game, en dan 2x DLC om het spel te vervolledigen.

Ik ben niet blij met deze trend en huiver dat straks de beste spelers de rijkste spelers zijn. Ik ga in ieder geval niet mijn kinderen een ongelimiteerd budget hiervoor geven!
Prima toch? Je kunt het spel gratis leren kennen, en zodra je erop uitgekeken bent heb je de keus: ben je bereid meer te betalen voor meer content, of gooi je het in een hoekje? Als het een goed spel is, en de extra content is een redelijke prijs, dan ben ik zeker bereid om meer te betalen.

Zo kun je als producent ook meer uit je content halen: omdat het spel standaard weinig content heeft, kun je de extra content beter marketen, en misschien kan je daar uiteindelijk zelfs meer winst op behalen dan bij een gewone game. Plus: op deze manier kun je de hele wereld aanbieden zonder dat het installatieproces drie uur en vijf dvd's kost. Dan moet je wel weer de infrastructuur hebben om al die gigabytes te hosten en te verspreiden, maar dat lijkt me voor Microsoft niet echt een probleem.
Bij FSX was er ook een demo-versie, met St. Maarten... :p
Maar dat was logischerwijs de demo; je gaat niet je complete scenery meeleveren zodat een releasegroep die kan cracken zodat het het volledige spel is...
De demo van vroeger is het gratis spel van tegenwoordig.
Tegen betaling kun je extra content downloaden.
Enkel speelbaar met een muis, nou dat is lekker realistisch dan. Verder wel leuk voor de minder hardcore vliegers die nu gratis kunnen genieten :).
In het artikel staat dat de uitgever zegt dat het enkel speelbaar is met een muis, maar in het filmpje zegt men "speciaal ontwikkeld voor muis en keyboard, werkt evengoed met een gamepad of joystick" (01:54).
Tjah, wat is het nu? :?

[Reactie gewijzigd door .MaT op 4 januari 2012 17:30]

Het antwoord van Microsoft is erg duidelijk en wij zorgen voor de verwarring, zoals hierboven al opgemerkt. Je hebt niet meer nodig dan een muis om het spel te besturen, maar je kunt ook gebruik maken van een Xbox-controller, joystick en allerlei andere randapparatuur die gemaakt is voor het besturen van vliegtuigen in games. Excuses voor de verwarring.
Is de vertaling net zo verwarrend als de oorspronkelijke Engelse tekst wellicht?
Zo maakte de uitgever bekend dat Flight speelbaar is met enkel een muis.
"Enkel speelbaar met een muis" versus "speelbaar met enkel een muis".

Zoals het er nu staat, lijkt het me juist een pluspunt. Waar vorige versies niet enkel speelbaar waren met een muis, is deze versie dat wel. Daarop aanvullend kun je ook een gamepad of een joystick gebruiken.
"Zo maakte de uitgever bekend dat Flight speelbaar is met enkel een muis. Of er gebruikgemaakt kan worden van meer dan dat, bijvoorbeeld een joystick, is niet bekend."

Het nieuwsartikel is gewoon simpelweg niet duidelijk.
On this one, a spokesperson says that you could in fact play with just a mouse: "em>Microsoft Flight is compatible with joysticks, flight pedals, Xbox 360 controllers and additional traditional controllers used for flight simulators. Players only need a mouse to fly and can tailor flight controls to match their skill level, making Microsoft Flight easy for beginners while still challenging for the most accomplished PC pilots."
bron:
http://kotaku.com/5872926...e-free-on-pcs-this-spring

[Reactie gewijzigd door silasje1 op 4 januari 2012 17:50]

1:56 van het filmpje: "Microsoft Flight works just as well with a joystick or even a gamepad"
"Microsoft Flight wordt gratis speelbaar"

Hoe lang wordt die illusie nog in stand gehouden? Gratis bestaat niet. Kosten moeten betaald worden, iedere klant die geen cent in het zakje doet is een verlies dus zullen ze er alles aan doen om klanten te forceren te betalen.
Inderdaad. Verandere die titel eens.... het moet zijn MS Flight wordt gedeeltelijk gratis
Kan inderaad ook nooit. Ze zijn al jaren bezig met de development en dat kost niet niks. Zit altijd een addertje onder het gras als een release zoals deze 'gratis' is. In dit geval dus de scenery en aircraft dlc.
Ik denk zelf dat de meeste seruse flightsimers gaan naar xplane of flightgear.
Ik kwam laatst ook Pro Flight Simulator tegen: http://www.proflightsimulator.com/

Ik vraag me af hoe ontwikkelaars (3rd party) voor MS Flight Simulator hiermee om gaan eigenlijk. Krijgen zij dan wel de kans hun producten te verkopen?
Pro Flight Simulator dat is een rebrand of flight gear.

[Reactie gewijzigd door piccollo1985 op 4 januari 2012 19:17]

Die moet je niet kopen!!!! het is namelijk allemaal nep. Het is idd van flight gear gestolen (naja copy-paste)
dat zeg ik. ;)

Maar ik kon worden niet vinden. ;)
Ik denk zelf dat de meeste serieuse Flight Simmers gewoon bij Flight Simulator X blijven.
Ik denk zelf dat de meeste serieuse Flight Simmers gewoon bij Flight Simulator X blijven.
Ik moet wel zeggen dat FlightGear al van het begin goed bezig is geweest. De serieuze simmers zullen eerder naar X-Plane of FlightGear overstappen omdat het installeren van add-ons van derden daar veel beter gaat dan in Flight, en het bij de laatste twee ook mogelijk is om met de simulator te communiceren vanuit een ander programma of met externe hardware.

FG is goed op weg, ze moeten nu hard gaan werken aan een fatsoenlijke interface en toegankelijkheid voor de mainstream-gebruikers. Gezien ze compleet open source zijn is het maken van add-ons die de gekste dingen doen in principe een eitje.
Ik had precies meer van de graphics verwacht...
Of is het nog te vroeg om die conclusie al te trekken?
Nou ik denk dat het voornamelijk komt door de slechte kwaliteit van het filmpje ( ik heb hem fullscreen bekeken ;) ). Aan de hand daarvan zou je volgens mij nog niks kunnen zeggen. Ik denk dat het er best goed uit komt te zien...
Maar het draait ook op oudere hardware / OS en directx 9.0c dus helemaal "up-to-scratch" is het niet...

[Reactie gewijzigd door bonus op 4 januari 2012 17:50]

Al is deze sim meer gericht op fun in plaats van extreem realisme, blijft het een simulator en zal er nooit echt gefocust worden op graphics.


OT: Ik las dit een tijdje terug al. Had ook al screens gezien. Dit gaat zeker aanslaan bij een heleboel mensen, omdat een flight sim over het algemeen gewoon te lastig is om te leren. Je moet er wel echt van houden om heel rustig aan te beginnen en alles te controleren, anders duik je meteen in een groot vliegtuig, lukt het sturen niet en mik je het spel maar in een hoek.
Ik ook, dit ziet er exact hetzelfde uit als FSX, dus ik denk niet dat het te vroeg is om die conclusie te trekken. Deze ga ik overslaan :'(
X-Plane 10 miste ik sowieso al tussen de nieuws berichten
"Of er gebruikgemaakt kan worden van meer dan dat, bijvoorbeeld een joystick, is niet bekend."

Zie het filmpje vanaf 1.55!
vermoedelijk bedoelen ze dat alle knopjes in de cockpit te bedienen zijn met de muis en je dus in principe geen enkele toetsenbord combinatie nodig hebt
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True