Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties
Submitter: himlims_

Uitgever Electronic Arts heeft bekendgemaakt dat het mogelijk is dat een bij een nieuwe game geleverde online pass is verlopen. Volgens de uitgever zou het nauwelijks moeten voorkomen, maar EA ontkent niet dat het af en toe gebeurt.

De oorzaak van het probleem, dat eind vorige week door diverse leden van het NeoGAF-forum werd gesignaleerd, is dat Electronic Arts de online passes een houdbaarheidsdatum meegeeft. Wordt de pass niet voor de door EA ingestelde datum geactiveerd, dan is hij verlopen. Zo verlopen de online passes voor Dragon Age 2 op 31 maart 2012. Wie Dragon Age 2 na die datum nieuw in de winkel koopt, komt dus met een niet werkende online pass te zitten, meldt Joystiq. Niet alle games hebben een online pass met houdbaarheidsdatum, maar Dragon Age 2 en Need for Speed: The Run in elk geval wel.

In zijn reactie aan Joystiq laat EA weten dat gamers met een verlopen online pass gratis een nieuwe pass kunnen krijgen. Volgens de Nederlandstalige gamesite XGN verhelpt dat het probleem echter niet altijd; de site meldt dat de vervangende codes, die enkele gamers van EA ontvangen hebben, evenmin werken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Door dit soort onzin koop ik al heel lang geen games van EA meer. Ze zijn veel te ver doorgeschoten met het "beveiligen" van hun games. Ik heb dat tussen quotes gezet omdat ze de piraterij er absoluut niet mee tegenhouden, maar alleen de brave consument ermee duperen. De warez versie werkt bij veel van hun games namelijk beter dan de legale versie.

Zolang ik voortdurend tegenover spelmakers moet bewijzen dat ik geen crimineel ben, koop ik geen games van ze.
Helemaal mee eens alleen vind ik dat een goede game het waard is om te kopen en de uitgever daar geld voor verdiend.

Zelfde als met DVD's waar ik uren reclame, piraterij geneuzel etc door moet voordat ik m'n film kan kijken.
Je download een rip, niks geen reclame, gewoon film en daar betaal je tenslotte voor.

Publishers verdienen credit voor wat ze maken maar het feit blijft wel kost het meer moeite het origineel te spelen dan een kopie dan speel ik m'n kopie :Y)
En zo worden de mensen die wel betalen voor hun games weer afgestraft
Ze proberen tenmminste nog te helpen doro nieuwe codes uit te geven. Wees blij dat ze dat doen
Niet werkende codes. Trouwens niet de eerste keer, ik kocht ooit The Sims Deluxe Edition in de winkel, dat waren enkele Sims games samen. Geen enkele serial van het boekje werkte. Gevolg, ik moest mijn aankoopticket mailen naar EA met een scan van het boekje met de serials. Nooit heb ik werkende codes gekregen. Dan moeten ze ook niet verschieten dat mensen hun games gaan beginnen downloaden :/
Ik snap trouwens niet waarom er een houdbaarheidsdatum zit op die kaarten, gekocht is gekocht en dan zou het niet mogen uitmaken wanneer ik het activeer.
Er zijn betere systemen om mensen minder te laten kopen in plaats van downloaden, de kopers belonen in plaats van ze te straffen bijvoorbeeld. (extra items, speciale kaart bij de doos, ... een beetje creatief zijn)
ik heb ooit een spel gekocht wat toen nog op steam geactiveerd moest worden. die code was toen al in gebruik. dit kwam omdat de code in het doosje geplakt zat en iemand zo slim was geweest om deze op te schrijven. ik heb een foto van originele bon doosje game en code opgestuurd naar steam en binnen 1 dag was de andere account gebanned en kon ik mijn code gebruiken. Best wel service! wellicht dat EA hier wat minder netjes mee omgaat
Er zijn altijd uitzonderingen dat het fout gaat, maar als ik kijk naar hoe de EA klantenservice omging met de launch van BF3 (van reacties op GoT, heb zelf geen contact met ze gehad), was daar absoluut niks slechts over te zeggen.

Waarschijnlijk was hun idee dat de makkelijkste optie maar was om codes weg te geven, en ze deden er dus totaal niet moeilijk over om mensen bijvoorbeeld early beta codes te geven, of specact. En dan niet alleen mensen waarbij het mis ging, ook genoeg die er eigenlijk geen recht op hadden (bijvoorbeeld te laat bij beta, maar van wat ik me herinner ook mensen die totaal geen recht hadden op specact maar gewoon claimde van wel) kregen gewoon een code van EA klantenservice.
Valve is ook heel iets anders da EA. Valve probeert wel zijn klanten tevreden te houden waar EA het geen reet meer uitmaakt zodra ze je geld op hun rekening hebben.

Hoe meer van deze zogenaamde anti-piraterij maatregelen doorvoeren, deste verder verwijderen ze de legale consumenten van hun producten van zich.

Je weet dat je als uitgeverfout zit wanneer illage consumenten je product makkelijker en zonder problemen kunnen gebruiken dan de legale consumenten.
Sorry.....Dat is een omgedraaide wereld. Wij moeten blij zijn dat EA "probeert" te helpen om ons legale product te gebruiken?

Dit soort meningen zijn precies de reden dat EA meent weg te kunnen komen met die hele online pass rotzooi, die apathie en blij zijn met dingen die vanzelfsprekend horen te zijn.
Tenminste?? Ze kunnen ook gewoon die passes afschaffen, ze hebben ze zťlf bedacht namelijk.
Ik begrijp ook niet waarom die online passes eigenlijk een houdbaarheidsdatum moeten hebben.
Het biedt geen voordelen voor de klant, geen voordelen voor de uitgever en alleen maar extra werk in het geval van verlopen.
Ik begrijp ook niet waarom die online passes eigenlijk een houdbaarheidsdatum moeten hebben
Mogelijk wil EA de on line beschikbaarheid van games beperken.
Als de game 1 jaar wordt geproduceerd dan willen ze waarschijnlijk niet meer dan 2 jaar daarna de on line mogelijkheden in de lucht houden.
Als je een on line pass activeert dan heb je waarschijnlijk recht op een jaar of meer on line gaming en mogelijk als je een game koopt die niet meer in prodcutie is dan is de on line functionaliteit al afgeschreven.
Bij succesvolle games kan EA die on line beschikbaarheid altijd nog wel oprekken in nieuwe uitgaves met een latere ingangsdatum.
Dat is helaas ook typisch EA, ze houden de online mogelijkheden van hun producten zo kort mogelijk online om geld te besparen.

Geen goede zaak dit.
Dat, en om mensen te dwingen om een eventueel vervolg te kopen, dus niet alleen besparen maar ook meer inkomsten.
Probeer Konami dan maar eens. Lekker domme melding na ťťn jaar dat de PES servers werden afgesloten, leipos.
Dit is inderdaad typisch Electronic Arts.

Kopieerbeveiligingen gaan boven eventueel gebruikersongemak. Dit is het zoveelste voorbeeld.

Eigenlijk is het schandalig en van iemand anders zou je dit soort houding en gedrag nooit accepteren... maar omdat EA een halve monopolie-positie heeft, komt het weg met deze klantonvriendelijke mentaliteit. Mensen kopen het spel toch wel, ondanks de klantonvriendelijke 'beveiligingen'... waar de klant overigens totaal geen baat bij heeft.

Stel je nou eens een auto of televisie voor die niet werkt, omdat de maker een 'kopieerbeveiliging' heeft ingebouwd. Of je even contact met ze op wil nemen voor een nieuwe 'activatiecode'...
Van andere producten zou je nooit accepteren dat ze niet werken door 'kopieerbeveiliging', maar met games heb je vaak geen keus.

Kortom: je betaalt dik om vervolgens schofterig behandeld te worden... een echte keus heb je niet als je bepaalde games wilt kunnen spelen.

[edit] foutieve verwijzing verwijderd (Ubisoft ≠ EA)

@Wnois92: We horen blij te zijn dat ze nieuwe codes geven als je spel niet werkt? Daar ben ik het niet mee eens. Je draait de boel om. Men mag boos zijn dat EA willens en wetens producten verkoopt die niet werken.
Bovendien, heb jij wel eens contact moeten zoeken met EA support? Als je een beetje pech hebt ben je al snel meer dan een uur kwijt. En vervolgens mag je nog vele uren (of soms dagen) wachten op een oplossing.

[Reactie gewijzigd door PhazeD op 5 december 2011 12:16]

Dit geeft weer hoe EA er over denkt.
Sorry, maar wat heeft je verhaal over Assassin's Creed 2 te maken met wat EA denkt? EA heeft niets met die titel te maken.
Had blijkbaar Ubisoft en EA verward. Meer koffie nodig... ;)

[Reactie gewijzigd door PhazeD op 5 december 2011 12:07]

Ubisoft is de uitgever (en de ontwikkelaar), dus heeft niets met EA te maken. Daarnaast is het online pass gebeuren niets slechts, het is tegen tweede hands games, ik snap best dat uitgevers daar iets op proberen te verzinnen. Ze proberen daar ook gewoon iets aan te verdienen. Dat ze verlopen is wel slecht, maar ik weet niet of jullie de ea support wel eens gecontact hebben? langste wachttijd is 7 minuten geweest bij mij. Heb ze iets van 10 keer gecontact, sommige zijn wel idioot en geven domme adviezen maarjah daar is niet altijd wat tegen te doen. Ik ben ervan overtuigd dat EA deze codes snel vervangt en met een beetje geluk krijg je nog een 20% origin discount bon (Daar heb je niet heel veel aan, de games daar zijn pleuris duur maargoed, het getuigd van goede wil).
Zaterdagavond nog, omdat Origin er uit lag, waardoor ik geen Battlefield 3 kon spelen.

Dik een half uur in de wacht gezeten... bovendien was het knap lastig uberhaupt support te krijgen. De beste jongen zou me na een half uur mailen met informatie of hulp.

Nooit een mail ontvangen en een dag later deed Origin het weer.
@PhazeD

Ik draag EA wat dit soort acties betreft geen warm hart toe, maar in dit geval zeg je het eigenlijk zelf al. Als er een grote storing gaande is dan is het logisch dat het drukker kan worden en de wachttijden oplopen, dat zie je bij alle bedrijven met veel klanten.
De Assassin's Creed serie is van ubisoft ;)
EA is de uitgever van Assassin's Creed 2.
Uh nee, Assassin's Creed is een Ubisoft product.
http://en.wikipedia.org/wiki/Assassin%27s_Creed_II
Neemt niet weg dat het gewoon vooraf al had moeten werken. De bekende uitspraak: Beter voorkomen dan genezen is hier van toepassing. En in dit geval is het een bewuste keuze geweest van EA die dit probleem veroorzaakt.
Ik snap niet hoe je erbij komt om zoiets een houdbaarheidsdatum te geven.
Inderdaad gewoon een kwestie van arrogantie. De passen zouden dus verkocht moeten zijn vůůr een bepaalde datum. Dit is niet gebeurd en dus nu is het troep opruimen geblazen voor ze. Oerstom.
Opzich is er iets voor te zeggen om online passes een datum van expire te geven. Je koopt eigenlijk een game van 5 euro na 2 jaar in de grabbel bak en hoopt voor die 5 euro dezelfde online service te krijgen als iemand die er 60 euro voor betaald heeft.

servers bij houden updates maken al die werkzaamheden kosten een bedrijf veel geld. als je er net als met BF3 ook nog eens geen geld voor heoft te betalen om online te kunnen spelen dan kun je niet verwachten dat deze games oneindig online suppported blijven. en zelfs wanneer ze in de grabbel bak liggen nog steeds volledige online support hebben.

Wat naar mijn mening wel zou moeten is een duidelijke vermelding op de buitenzijde van de verpakking wanneer een pass verloopt. zodat voordat je een game koopt kunt zien of je er uberhaupt nog mee online kan komen.

Ik ben trouwens helemaal geen voorstander meer van games in de winkel kopen. Ik koop eigenlijk voortaan alles op steam en origin. Op deze manier kan ik dan altijd bij mijn games, op welke pc ik ook zit. en heb ik altijd mijn laatste saves in de cloud. opnieuw installen is gewoon even de game opnieuw downloaden. (moet toegeven dit kan met de huidige games wel eens even duren)
Opzich is er iets voor te zeggen om online passes een datum van expire te geven. Je koopt eigenlijk een game van 5 euro na 2 jaar in de grabbel bak en hoopt voor die 5 euro dezelfde online service te krijgen als iemand die er 60 euro voor betaald heeft.

servers bij houden updates maken al die werkzaamheden kosten een bedrijf veel geld. als je er net als met BF3 ook nog eens geen geld voor heoft te betalen om online te kunnen spelen dan kun je niet verwachten dat deze games oneindig online suppported blijven. en zelfs wanneer ze in de grabbel bak liggen nog steeds volledige online support hebben.
Er is toch niemand die voorschrijft dat EA alle online services moet leveren?

Sterker nog, ik zou als speler liever mijn eigen servers draaien dan moeten vertrouwen op de servers van EA, maar EA laat dat dus niet toe. Op mijn eigen servers heb ik de controle over wat mijn spelers doen en laten, terwijl een server van een derde in principe op elk moment de dienst kan beŽindigen als het ze niet aanstaat.

Verlopen van online-pass omdat de game in de 5 euro grabbelbak eindigt (en dus blijkbaar niet meer waard is)? Prima, maar daar staat IMO dan tegenover dat EA ons de ruimte geeft om zelf een online service ertegenover op te zetten. Dat wil zeggen: Openbare server-lists en publicatie van de server API.
Kom nou, dan moeten ze het niet voor die prijs verkopen, daar zijn ze zelf bij hoor. Bovendien, als het inderdaad een game is die ergens 2 jaar heeft gelegen en niet verkocht is dan is het niet EA die verlies lijdt hoor, die hebben de game immers al aan de winkel verkocht. Het is de winkel die uiteindelijk besluit het dan maar voor een spotprijs weg te doen. Als het een nieuwe uitgave is en het dus vanuit de uitgever de bedoeling is dat het goedkoper verkocht wordt dan gaat het hele verlopen pass verhaal niet op (het is immers een nieuwe uitgave).

Overigens ben ik zelf ook fan van Steam maar er kleeft wel 1 belangrijk nadeel aan. Ik ben in mijn huishouden de enige gamer en heb er dus geen last van, maar als je met meer gamers thuis bent en je hebt ook meer dan 1 PC dan heb je een probleem. Je kunt namelijk niet op twee pc's tegelijk ingelogd zijn en dus kun je ook niet allebei een spelletje spelen als die spelletjes met hetzelfde account gekocht zijn. Dat hetzelfde spel niet tegelijk gespeeld kan worden is logisch, maar bij verschillende games? Overigens geen idee of andere download platforms daar net zo in zijn...
Het kan best zijn dat de uitgevers in die situatie vinden dat je dan allebei de game maar moet kopen en dat standpunt is zelfs wel te verdedigen, maar het kan wel een flink minpunt zijn tov retail je spellen kopen. Vooral omdat steam games buiten de sales over het algemeen juist duurder zijn dan dat je de retail verpakking kunt krijgen.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 5 december 2011 12:55]

Ik koop games alleen in de winkel en erger me juist eraan dat als ik daar wat koop ik alsnog aan Origin of Steam vast zit. Ik wil niet vast zitten aan zo'n dienst. Heel handig hoor totdat Steam failliet gaat. Ben je alles in een keer kwijt. Of wanneer ze een game over 10 jaar eruit gooien. Ik wil graag iets op disc hebben en niet afhankelijk zijn van andere servers (ook niet voor activatie-doeleinde).

Wat je zegt over dat ze de servers ook moeten onderhouden en dat het dus logisch is dat als iemand de game voor 10 euro koopt hij die functionaliteit niet meer krijgt. Prima als ze dan tenminste ook de mogelijkheid geven zelf servers op te zitten waarbij je naast de serverview (wat dus een zwakke server van hun verwijst) ook nog eens via IP kunt verbinden (wat dus niets van hun vereist). Maar die functionaliteit halen ze er ook overal uit en als ze dat er dan zo nodig uit moeten halen dan moeten ze ook maar voor eeuwig online support blijven geven, ook als iemand er maar 2,50 voor heeft betaald. De keus is tenslotte aan hun geweest om het zo te maken dan het zonder hun servers niet te spelen is. Een keus waar veel gamers niet om vragen.
ik was een voorstander van steam.... tot ik ooit de ingeving kreeg dat je je investeringen om meerdere redenen we is in 1 klap kwijt kon raken. dat is niet zo een fijne gedachte (vond ik niet opwegen tegen de inderdaad makkelijke manier van installeren over internet).
Ja fijn is dat. Je koopt een game, moet spelen via Orgin of Steam, en krijg je een code met een vervaldatum.
Je koopt vandaag een spel, wilt het spelen. Moet dus eerst her en der accounts hebben/maken. Voert een code in en dan werkt het niet. Je moet dus de support contacteren, welke echt geen haast hebben bij het oplossen van jou "verlopen" game key en wacht op antwoord.

en wacht

en wacht

Je krijgt eindelijk een nieuwe key, voert die in en werkt weer niet. Contacteert weer de support......

Hoeveel uur zijn we inmiddels al verder?

En dat allemaal voor een game die gewoon zou moeten werken. En dan stel jij
Wees blij dat ze dat doen
zou toch wel helemaal van de pot gerukt zijn als ze dat NIET zouden doen.

Hoewel ik zelf tegen illegaal spelen ben en ik mijn games keurig koop, werken dit soort grappen kopiŽren wel in de hand.
dan download je toch de fixed exe? dan kun je in ieder geval alvast offline spelen.
Is wel een beetje de omgekeerde wereld :z
Ze proberen tenmminste nog te helpen doro nieuwe codes uit te geven. Wees blij dat ze dat doen
Wat, we moeten blij zijn dat ze "tenminste nog proberen" het product waar je net 50 of 60 euro voor betaald hebt werkend te maken?
Ben jij ook blij als je een auto koopt waar de motor het niet van blijkt te doen, en de garagehouder dan "tenminste nog probeert" of ie het ding aan de gang kan krijgen? Nee, dan neem je je geld terug, legt die garagehouder uit wat je van zijn winkel vindt, en komt daar nooit meer terug.

Waanzinnig om te denken dat je blij moet zijn als je iets koopt wat niet blijkt te werken maar de leverancier"probeert het in elk geval".
waarom wees blij?

Ze moeten het gewoon doen omdat de kosten van de online funcite een onderdeel van het prijs is
Je hebt er recht op! Je koopt immers een nieuw product, daar hoort dus multi bij ;).
Mja. Ik kocht Tiger Woods PGA Tour 12 - The Masters in de winkel voor 30 euro. Blijkt dat als je halverwege de game bent ineens 4 euro per baan moet gaan betalen, anders kun je ongeveer 1/3e niet spelen.
Dat is typisch EA, dus dit soort dingen telt daar alleen maar bij op.
De meeste gepirate games zijn toch niet online te spelen, of op een private server en dan heb je geen ea-pass meer nodig. Wel weer een nutteloze actie van ea om die dingen te laten verlopen.
Mensen die zeuren dat dit niet kan van EA, moeten gewoon gaan stemmen met hun portemonnee.

Heel simpel, ik koop al een paar jaar geen enkel spel meer wat door EA gemaakt of uitgebracht is. Als iedereen dit doet, leren ze het vanzelf.
Als je ze in de tussentijd ook niet download is het een goede actie. Als je ze wel download geef je uitgevers als EA alleen maar meer reden om draconische anti-piraterijmaatregelen te nemen.
Tsjah, Echter is de Online Pass van EA geen Anti-Piracy maatregel.
Immers zul je vaak een gekraakte versie downloaden en daar heb je geen Online Pass voor nodig, Die content hebben ze al unlocked voor je.

EA's 'Project 10 Dollar' , Online Pass, is tot stand gekomen omdat ze 0 dollar kregen voor elke game die men als tweedehands verkocht.
Zelfs als je piraterij uitband zul je alsnog Draconische maatregels krijgen.
Nee, want dan "concluderen" ze bij EA dat hun games voor PC niet meer verkopen en ontwikkelen ze in de toekomst enkel nog voor console.

Whatever, ik ben retrogamer geworden (oa. door dit soort bulshit).
Dat is net als vegetariŽr worden omdat dieren afslachten zielig is.
En als iedereen nou vegetariŽr wordt, leren de slachthuizen vanzelf!

Maar ook dat doet niemand. Want vlees is te lekker om het voor altijd af te zweren. Net als dat Battlefield 3 en Dragon Age te leuk zijn om te laten liggen.
Ja, maar bij die spellen heb je de optie om ze gewoon te downloaden en ze alsnog spelen, zelf je dieren kopiŽren en slachten is een stuk lastiger kan ik je wel vertellen.

Dit gezeur met al die "beveiligingen" maakt het dat ik in ieder geval geen seconde zal overwegen om die handel aan te schaffen. Voor je 't weet is 't onbruikbaar, juist omdat je het legaal dacht te moeten regelen.
sorry maar dat jij en hekel aan EA heb betekent nog niet dat ik de mooie spellen maar moet laten liggen. ik heb geen probleem met EA en ook niet met hun nanier van werken om illegale gamers te weren. ze erkennen de problemen en hebben oplossing. zie het probleem niet echt.
Het probleem in stukjes; 1. de oplossing werkt helemaal niet. 2. als je dit soort spellen legaal koopt, moet je bijna altijd bij EA gaan zeuren om de boel te laten werken en zelfs dan ben je absoluut niet verzekerd van succes. Dat maakt het aankoop proces nogal omslachtig.
Het is inderdaad echt heel krom wat de uitgevers proberen te bereiken. Zij zouden niet de betalende spelers moeten straffen maar de piraten. Wat echter heel moeilijk te bereiken is, maar laat alsjeblieft niet de betalende spelers boeten voor de daden van de piraat!
Behalve dat de online-pass vrijwel compleet los staat van piraterij, maar juist in het leven is geroepen om 2e hands (eerlijke) verkoop tegen te gaan. Het online gedeelte is bij pirated-games in 99 van de 100 gevallen toch niet te gebruiken, daar hoeft EA het dus echt niet voor te doen.

Hoe je het wel zou kunnen zien is dat EA nu zijn klantjes lastig valt met dergelijke dingen alleen maar met de hoop in de toekomst nog een paar euro mee te kunnen pikken van een game waar ze al geld voor hebben gevangen. Dubbel asociaal dus eigenlijk... een belachelijk principe en ik hoop dat EA daar echt snel mee stopt, het is schandalig gewoon dat ze 2x willen verdienen aan dezelfde game.
Heeft niks met praterij te maken. Dit is een reactie op verkoop van spellen in de 2e handse markt.
Als we nou eens kappen met dat straffen. En in plaats daarvan, belonen. Met weet ik veel. Denk dat iedereen hier wel iets kan verzinnen.
En ik denk ook, dat je piraterij op DIE manier terugdringt.
Het idee van de online passes was toch ontstaan om te voorkomen dat het door verkocht kon worden? Moet je dan ook je bon mee sturen om aan te tonen dat je het op die expliciete datum heb gekocht? Anders lijkt me de introductie (waar ik overigens niet mee eens ben) volkomen nutteloos, gezien je dan ook van iemand kan overkopen en dan een nieuwe online pas kan aanvragen?
Of zie ik dit verkeerd.

[edit]

Maar het is hoe dan ook erg jammer dat het kan gebeuren!!! Wederom weer een beperking van de vrijheden van betalende gebruikers. Denk je net een "nieuw" spel te hebben gekocht dat je gelijk wilt uit proberen. Kan dat niet omdat je pas is verlopen.
Het drijft kopers steeds meer naar het downloaden toe. Mij althans wel!

[Reactie gewijzigd door DN. op 5 december 2011 11:31]

Ik neem aan dat wel wordt bijgehouden of er een key geactiveerd is.
En dus zal de status van die key op "Geactiveerd" staan, i.p.v. "Verlopen" ;)
Voor wie niet weet wat een online pass is: http://www.ea.com/nl/1/ea-online-pass
"Met de EA Online Pass krijg je toegang tot nieuwe exclusieve (online) extra's in je game."
Met andere woorden, met de EA online pass krijg je wat in de normale game zou moeten zitten, maar hiermee willlen we 2dehands verkoop afstraffen.
Er wordt hier wel weer erg ver doorgedramd in de zin van "mensen die betalen worden gestraft."

Het komt incidenteel voor, en dan kan je gewoon wat regelen met EA.
Dus heel incidenteel wordt een betalende speler "gestrafd", maar die kan dan gewoon wat regelen met EA.

Online pass is gewoon een slim systeem om nog wat te verdienen aan de mensen die met hun kopie online gaan, of aan de 2e hands verkoop. Dat er incidenteel een code tussen zit die niet werkt hou je altijd. DVD's zullen ook heel af en toe wat foutjes hebben op de disc oid.
Helaas heeft EA mij geleerd dat zij niet bereidt zijn om een regeling te treffen met mensen waar het spel niet van werkt. Zo heb ik hier een prachtige originele FIFA 12 liggen, welke sinds de release niet heeft gewerkt. Twee maanden verder en talloze belletjes, mails en tickets verder werkt het spel nog steeds niet.

Ik ben bang dat je een te rooskleurig beeld hebt van EA en hun klantenservice. Misschien is mijn voorbeeld wel extreem, 50 euro betalen voor een spel dat het nooit heeft gedaan. Maar ik ben bang dat ik niet de enige ben die zo wordt afgescheept. Ik ben in elk geval diep teleurgesteld in EA en zal nooit meer een spel kopen van hen.

P.S. ik heb me trouwens geen seconde schuldig gevoeld dat ik een illegale versie heb gedownload van FIFA 12. Die draait als een zonnetje.
Online pass is gewoon een slim systeem om nog wat te verdienen aan de mensen die met hun kopie online gaan
Er is helemaal niets "online" aan Dragon Age 2. DA2 is gewoon Single Player.
Laatst heb ik Alice: Madness Returns aangeschaft.
Netjes geinstalleerd, daarna EA troep door moeten worstelen.

Een gare EA versie van Steam die ik moest installeren.
Een online activatie van de game waarvoor ik m'n internet aan moest sluiten.
Het verplicht downloaden van een lading patches en andere troep.
Een anticheatsysteem wat ook nog even geinstalleerd moest worden.

Heb alles van mn systeem gegooid en lekker een gekraakte versie geinstalleerd.

Go EA ;(
Wat is het probleem met een anticheat systeem? Online activatie stond gewoon op je verpakking, en zal je bij elk steam spel ook moeten doen. En is het nu echt een probleem dat je dan direct patches voor problemen binnen getrokken krijgt? (Nou ja, patches zijn blijkbaar troep voor jou).
Onlangs is EA uitgekomen met een patch voor BF3.
Deze was maar liefst 700+ mb groot.
De ironie van deze patch is dat het geen problemen heeft opgelost maar heeft veroorzaakt gezien de enorm stijging van meldingen op hun forums.
Voor mijzelf is BF3 totaal onspeelbaar geworden sinds deze patch.

Een patch van 700+mb lijkt me vanuit het oogpunt van development eerder iets vreemd.
Een game met zoveel bugs (zelfs na een beta release getest door een community) zou dergelijk grote patch niet nodig mogen hebben...

En dan nog... zou er op zijn minst verbetering moeten zijn en geen verergering van de problemen.
Off toppic
Er komt een nieuwe patch van 2Gb morgen Uit.
OT
Ik heb in verleden de Battlefield 2142 gekocht bij FRS en de online code was al in gebruik geweest ,vervolgens naar EA Nederland gebeld ,6 mailtjes en tien foto's later kreeg ik een nieuwe serial ,de spel in de kast gestopt en nooit aan gedacht. Onlangs probeerde ik met de Northern Strike de spel te installeren..guess what!
Serial in gebruik...voorlopig geen EA spellen voor mij
Wat is het probleem met een anticheat systeem?
De vraag is: wat doet dat bij een Single Player game?
http://en.wikipedia.org/wiki/Alice:_Madness_Returns
zo te lezen gebruik je steam ook. gekke is dat alles wat je opnoem heb je met steam net zo hard.

dus je loop EA te bashen om niks.
Verschil is dat steam weer een 3rd party is. Hoe meer macht je bij EA onder brengt, hoe slechter het kan worden.
Wie zowel Steam als Origin gebruik weet dat deze uitlating kant noch wal raakt.
Ik vind Steam een erg indrukwekkende applicatie die ik gebruik voor COD, Counterstrike en Dirt3. Alles qua productcodes, activaties, opstarten en beheren van games werkt naar behoren. daarnaast gebruiken we het binnen de clan als standaard chatmiddel (zelfs boven Ventrilo en Teamspeak).

Origin daarentegen is een regelrechte ramp.
Het is langzaam, buggy en werkt voor geen meter.
EA had beter dit deel overgelaten een Steam.

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen dan Juggernaut:
Het is een gare EA versie van Steam.
Wel willen... maar niet kunnen.
Het verschil met Steam is dat als ik de game installeer van een schijf ik in steam mijn code invoer en ik de game kan spelen. Ik heb daar ook een account moeten maken maar omdat er zoveel games in steam werken is dat maar 1x vervelend.

Bij EA moet ik Origin installeren, waarom? Alice heeft geen multiplayer.
Bij EA moet ik nadat ik Origin heb geinstalleerd een anticheatsysteem installeren, waarom? Alice heeft geen multiplayer.
Nadat ik Origin heb geinstalleerd moet ik een Origin account aanmaken.

Al met al was ik 30 min bezig met allerlei mogelijke EA troep na de installatie van Alice.
Die 30 min had ik ook het spel kunnen spelen.

Ik koop een game, die wil ik spelen.
Ik wil geen Origin, anticheat, origin account en een trage online activatie.

Steam is soms ook vervelend maar is een veel doordachter systeem dan origin van EA. Ik bash Origin niet maar Alice is een singleplayergame, ik wil die game spelen, niet mijn tijd steken in het installeren van allerlei EA troep waarmee ze piraterij tegen willen houden.

Bij Mafia 2 moet ik ook spelen via Steam, ook niet nodig en irritant maar gelukkig had ik de account en het programma al.
Daar gaan we weer...

Wanneer gaan al die bedrijven nou eens inzien dat dit allemaal behoorlijk kansloos is, en betalende klanten juist eerder afschrikt.
Ik kan niet echt bedenken wat de logica achter de verloopdatum nou zal zijn.. Wat is het punt? Dit levert toch alleen maar een hoop support-werk op voor een kleine feature?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True