Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 115 reacties
Submitter: eXisTa

Apple heeft zonder veel bombarie de tweede generatie Apple TV-mediaspeler in Nederland ge´ntroduceerd, die zoals verwacht 119 euro kost. Met de Apple TV is het onder meer mogelijk om streaming films te huren of te kopen via de iTunes Store.

Het nieuws over de toevoeging van Apple TV aan de Nederlandse Apple Store was al uitgelekt via One More Thing, nadat eerder bekend was geworden dat Apple films te huur en te koop aanbood in de Nederlandse iTunes Store. Nog niet bekend was of het de huidige tweede generatie Apple TV-mediaspeler betrof of een nieuw type. Het 'Let's Talk iPhone'-event van Apple van 4 oktober zou daar uitsluitsel over geven.

Op het event werd echter geen nieuwe versie van de Apple TV aangekondigd. De presentatie ging uitsluitend over de nieuwe iPhone 4S en nieuwe iPods. In de Nederlandse Apple Store verscheen echter wel de Apple TV, de bestaande versie met A4-chip en een maximale resolutie van 720p.

Met de Apple TV is het onder meer mogelijk om in de Nederlandse iTunes Store films te huren of te kopen. De films worden gestreamd naar het apparaat, dat het beeld via hdmi aan de hdtv doorgeeft. Ook is het mogelijk om met de Apple TV media vanaf een pc af te spelen op een hdtv en via de geluidsinstallatie met behulp van de optische s/pdif.

Het toestel heeft wifi-b/g/n voor internettoegang, maar kan ook via ethernet verbonden worden. De mediaspeler kan onder meer 720/30p-h264-video afspelen, terwijl ook mpeg-4-video met maximaal 640 bij 480 pixels en m-jpeg-video met 720/30p mogelijk zijn.

De prijs van de Apple TV bedraagt in Nederland 119 euro en voor dat bedrag wordt een Apple Remote meegeleverd. De levering is gratis.

Apple TV Nederland fpa

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (115)

Aangezien ik de ATV 2 een tijdje geleden heb gekocht (op amazon.co.uk), hier een simpele review:

Airplay, als je iTunes, een iPod/iPhone of iPad gebruikt, is de bom. 720p video versturen, draadloos muziek dat via de optische output bit-perfect kan zijn (met ALAC), is de bom. Het is onvoorstelbaar makkelijk (behalve dat 1 app (Spotify) het niet lekker doet) en het werkt zeer prettig, zonder instellingen.

Vanaf computers via iTunes video's kijken is mijn ding niet. Ik heb de ATV2 dus gejailbreakt, ongeveer de makkelijkste jailbreak die ik ooit heb gedaan. Daarmee krijg je toegang tot Media Player, die vanaf een NAS of een shared folder heel simpel kan kijken. Dit betekent dus geen processor load en geen afhankelijkheid van iTunes - noch van bepaalde bestandsformaten.

De beeldkwaliteit is super. Het is dan wel 720p, maar de kwaliteit ligt hoger dan de meeste 1080p-budget boxes omdat de videochip zijn werk erg goed doet. Een goede 1080p-speler kan 'm misschien waarschijnlijk verslaan, maar aangezien ik geen 1080p beeldmateriaal heb maak ik me er niet druk om. Upscaling doet 'ie zelf, geloof ik.

Tenslotte is er met de jailbreak ook nog mee te internetten (traag, maar het heeft een redelijke UI) en kan je sinds gisteren of eergisteren ook films huren voor 3-4 euro. Dit is lekker makkelijk vanaf de bank, en zou daarmee ideaal kunnen zijn voor de non-tweaker.

Al met al, voor 119 euro is het best een leuk ding. De afstandsbediening kan overigens geholpen worden door een iOS-device, zodat typen makkelijker is. Voor de rest heb je nergens een andere remote voor nodig.

[Reactie gewijzigd door ExNomenDei op 5 oktober 2011 12:20]

De beeldkwaliteit is super. Het is dan wel 720p, maar de kwaliteit ligt hoger dan de meeste 1080p-budget boxes omdat de videochip zijn werk erg goed doet. Een goede 1080p-speler kan 'm misschien waarschijnlijk verslaan, maar aangezien ik geen 1080p beeldmateriaal heb maak ik me er niet druk om. Upscaling doet 'ie zelf, geloof ik.
Geen 1080p materiaal (en geen 1080p spelert) maar toch zeggen dat hij dat beter doet dan mediapselers die wel 1080p doen? Niet echt een sterk argument.
Daarnaast doet de TV of reciever de 720p->1080p upscaling in het geval van de AppleTV (hangt ervan af waaraan hij gekoppeld is). Dus de kwaliteit zit hem in de randapparatuur.

Een verhaal wat een beetje hierop aansluit staat hier: http://www.ilounge.com/in...-hd-cable-the-comparison/

[Reactie gewijzigd door xAn52 op 5 oktober 2011 12:38]

Het is net zo als camera's - meer pixels is geen garantie op hogere kwaliteit. Het decoderen van videobestanden is namelijk niet lossless, dus de gebruikte codec en chips heeft invloed op het beeld.

Klinkt als een zwak argument, maar is wel waar. 720p is niet altijd even mooi, noch 1080p. Zoals ik al zei kan de ATV niet op tegen top-spelers, en dat is dan wel weer jammer.
in combinatie met AIR VIDEO en een Iphone of Ipad kan je gewoon MKV (incl subtitles)files streamen die live geconverteerd worden op je PC/MAC. Zo kun je dus prima alle formaten afspelen op je apple tv.
Ik vindt het een fijn apparaat en nu met de mogelijkheid om films te huren wordt het alleen maar beter.
Ideaal voor het streamen van media via airplay en ik gebruik hem erg vaak voor het afspelen van Youtube content. De afstandsbediening is inderdaad karig en behelpen zodra je iets in moet typen, maar dat is bijna bij elk apparaat zo. Als je een iPad hebt, heb je plots een geweldige afstand bediening en zo gebruik ik hem ook veel. En anders, Spotify starten op de iPad en lekker streamen naar de Apple TV.
Ziet er wel weer ziek strak uit...
Helaas ontbreekt de afstandsbediening wel aan functionaliteit, 119 euro is wel een degelijke prijs lijkt mij! Is niet eens zo duur, hij kan dan wel niet veel maar als je alles van internet afhaalt (iTunes) kan je dat gewoon afspelen. Ook resolutie laat te wensen over

En wat heb je aan internet (itunes zoeken, andere dingen zoeken)als je geen letters hebt op je mote, of zie ik wat verkeerd?
Komt er ook een full hd versie met een meerprijs uit?

Natuurlijk alleen via iTunes -.-

Met functionaliteit bedoel ik dat het zo bijna onmogelijk is om te typen, in ieder geval niet fijn.
Misschien was een rubberen toetsenbordje aan de achterkant beter geweest ;)

Toch denk ik dat de gemiddelde huisvrouw een appel en het HD logootje ziet en al meteen verkocht is en met haar vele anderen

[Reactie gewijzigd door StrongArmLance op 5 oktober 2011 14:38]

En wat heb je aan internet (itunes zoeken, andere dingen zoeken)als je geen letters hebt op je mote, of zie ik wat verkeerd?
Ja.
1. Het onscreen keyboard is super / "Des Apple's" geregeld.
Dit is vele malen beter dan de gemiddelde onscreen zoekfunctie.

En je bladert vaker door je muziek via de simple "iPod" achting remote - Menu knopje is terug, click knop is "OK" - dan dat je zoekt.

2. Je kan je iPod, iPhone of iPad gebruiken als remote via een gratis app via de itunes store.
http://www.apple.com/itunes/remote/

3. Je kan via je iPad2 / iPhone 4S display mirroring (inc) website gebruiken om alles op het scherm te laten zien.

Dit kastje is een verlengstuk van iTunes. En daar mee is deze geweldig.
Hier de review die ik begin dit jaar geschreven heb.
productreview: Apple TV review door weeraanmelden

De HD discussie ga ik me niet aan wagen.

[Reactie gewijzigd door weeraanmelden op 5 oktober 2011 14:57]

Wat voor functionaliteit bedoel je? De bediening is onscreen en daarvoor heeft deze AB alle benodigde functionaliteit in huis, namelijk het wheel en een ok knop. Voor het gemak zijn nog een menu en play/pause knop toegevoegd, maar dat kan natuurlijk ook gewoon on screen.
Een standby knop was wel erg handig geweest
Gaat hij niet automatisch uit ook via HDMI-CEC? Mijn Blu-Ray speler doet dat wel (en het is nieteens hetzelfde merk als mijn TV)
Via HDMI-CEC weet ik niet, maar je kunt hem instellen om automatisch standby te gaan na inactiviteit.
Lang op de middelste knop drukken.
Euh, de ATV2 verbruikt maximaal 6 Watt. Indien hij geen films afspeelt ongeveer 1,5 Watt. Met zo'n laag verbruik is er niet veel nood aan een standby stand.
Voor een mediaspeler die niet eens 1080p af kan spelen? En ook heeeeel beperkt in codecs? Mwoh
meen je niet? ding speelt geen 1080?
vond dit 't eerste product waarvan ik dacht 'mwah, zou zowaar eens in de huiskamer komten te staan' maar dit :X
Je krijgt wel extra functionaliteit zoals AirPlay. 1080p is een gemiste kans, eveneens de missende ondersteuning voor alle codecs.

Maarja waneer je alles via iTunes doet, is het in principe genoeg. Ik had gehoopt op de Apple TV3, 1080p ondersteuning etc.
het is geen gemiste kans, het is een kant die apple bewust niet opgegaan is. Hun verdien model is niet er voor zorgen dat jij je mkv's, bd-isos etc. kunt spelen, maar content die je in de itunes store hebt gekocht.

Voor alles spelers zijn veel boeiendere alternatieven te vinden in dezelfde prijsklasse, zoals een med8er 400x2. Net zo groot en stil doosje, maar wel met ondersteuning voor alle codecs,
Airplay in combinatie met Air Video op de iPad of de iPhone maakt dit wel een killer-combi. Air Video toont alles met al dan niet live-conversion (en subtitles) en dat kan je dan doorzetten naar de Apple TV via Airplay.

Ook uitzending gemist, rtl gemist, et cetera kun je via Airplay en Apple TV op een TV bekijken.

Werkt dus ook prima zonder iTunes.
Het speelt wel degelijk 1080P content af. Alleen de output resolutie is naar 720P.
Overigens kun je hem heel makkelijk jailbreaken en er XBMC op knallen. Enige nadeel is dan dus die 720P resolutie, maar dat is dan ook het enige..
Met de kanttekening dat XBMC 1080p content weliswaar decodeert en afspeelt, maar dat de maximale bitrate beperkt is. In die zin is de 720p output niet de enige beperking, maar het blijft een erg leuk apparaatje.
Voor 119 euro is het niet extreem duur, ik ga er over denken of ik er een ga bestellen als vervanging van mijn slaapkamer HTPC, maar dan wel meteen Apple software vervangen voor XBMC

En 1080p vind ik persoonlijk niet zo belangrijk voor dit doel, meeste TV rips die ik download zijn 360p en upscaled ziet het er uit als DVD.

@jordy2811
Zeg mij maar waar ik een goedkoper model kan vinden waar ik XBMC op kan installeren, en ben het dan met je eens, anders nee bedankt geen alternatief, de meeste software op die goedkope apparaten geven me flashbacks naar begin 2000.

[Reactie gewijzigd door player-x op 5 oktober 2011 14:40]

Ik vind het ding ronduit duur! Ik zie het als een soort printer waarbij de aan te schaffen films de cartridges zijn, de winst komt uit de films die worden gehuurd. Bovendien zijn er toch al genoeg producenten die een mediaspeler leveren zonder de 'huur films' mogelijkheid voor nog geen 60 euro. De helft dus. DLNA is wel een gemis.

Wel een heel erg strak design!
Voor een mediaspeler die niet eens 1080p af kan spelen? En ook heeeeel beperkt in codecs? Mwoh
Dit is geen mediaspeler, maar een front-end voor iTunes VideoStore. In die context moet je 't apperaat zien.
Oh jee. Ik heb nog nooit iets in de videostore gekocht, maar heb wel al een half jaar naar tevredenheid een aTV in gebruik... blijkbaar doe ik iets verkeerd dan :)
[...]


Dit is geen mediaspeler, maar een front-end voor iTunes VideoStore. In die context moet je 't apperaat zien.
Net zoals de ipod geen mp3 speler is maar een front end voor itunes liedjes?
En wat heb je aan internet als je geen letters hebt op je mote, of zie ik wat verkeerd?
De AppleTV heeft geen internet browser.

Je kunt niet internetten via de AppleTV.
Natuurlijk alleen via iTunes -.-
iTunes is niet nodig want je kunt huren en kopen via de AppleTV daarnaast kent de AppleTV vanaf dag 1 al OTA updates.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 5 oktober 2011 12:29]

Het toestel heeft wifi-b/g/n voor internettoegang,
films zoeken op itunes dan?
Dat gaat met de remote en een letterpalet op het scherm of via een iOS device.
Ok, ga ervan uit dat je het op je scherm moet typen dan is het bijna niet te doen...
Natuurlijk heeft iedereen die dit ding koopt al een iphone ipad ipod...
er is ook een android app ...
Ik heb de Apple TV al een half jaartje staan en ik moet zeggen dat de AB dankzij de prima interface alle functies goed kan bedienen. Geen keybord is soms een gemis (zeker bij youtube zoekacties) maar dat is met een iPhone op zak en Remote App opgelost :)

Wat dit ding tekort komt: geen .mkv bestanden etc kunnen afspelen, al je video's door Handbrake gooien is ook weer zowat, maar dat is met een jailbreak die XBMC installeerd weer opgelost.

Wat voor mij de grootste meerwaarde op het moment is, en zeker srtaks met iOS5, is dat ik alles vanaf mijn iPhone op mijn TV kan bekijken, werkelijk alles wat mijn iPhone weer kan geven (dus ook Games 8-) )

[Reactie gewijzigd door forumberg op 5 oktober 2011 12:02]

Wat voor functionaliteit ontbreek er precies op de afstandsbediening? Ik ben heel benieuwd.
je kan onscreen typen maar ook met het keyboard van je iPhone of iPad (via de gratis remote app van Apple)
Je kan ook streaken vanaf je iPhone/iPad en als je ook nog eens DNLA hebt is dat een prima combinatie om al je content te kunnen afspelen en een thuis-videotheek heeft.

Hier werkt het prima en het beeld is zeer scherp op een 37" bij 720P hoe het bij 50" schermen zit weet ik niet maar meende je daar wel 1020P bij nodig hebt.
De laatste keer dat ik met een apple TV gespeeld heb ging het zoeken anders prima hoor.
Gewoon beginnen met het woord te "typen" door je letters te selecteren en direct word er al een selectie gemaakt met video's etc... die met die letter beginnen.
Op die manier heb je heel snel alle onmogelijkheden eruit gehaald en kom je vlotjes bij waar je naar op zoek bent.

Misschien moet je gewoon eens even een iCentre of andere mac gerelateerde shop binnen lopen en even met het ding gaan spelen :) kom je er gauw genoeg achter of het wel of niets voor je is.

Voor mij is de 720p en nog een obstakel zodra hij 1080p is dan vind ik het zeker wel een optie om er een in huis te halen.

Die codex daar zijn al lang prima oplossingen voor waarmee je je Apple tv "upgrade" :) dus dat is niet echt een heet hangijzer.
Nu kennen we Apple dus ik neem aan dat dit doosje ook volledig is dicht getimmerd. Maar is het nu mogelijk om films die je op een NAS hebt staan thuis naar dit doosje te streamen?
Zonee, ik weet dat de Apple TV 1 'jailbraked' was en kon je er XBMC op zetten. Toen ik dit opzocht was het nog niet mogelijk op de Apple TV 2, is dat nu wel al mogelijk? (of i.i.g. dat je zonder tussenkomst van een extra kastje content op een NAS kan bekijken).

EDIT: Of heeft iemand alternatieven die net zo klein zijn dat ze makkelijk zijn weg te werken achter bv. een TV? We hebben B&O thuis dus extra doosjes eronder of ernaast is niet echt wat we willen.

[Reactie gewijzigd door _Piwi_ op 5 oktober 2011 11:59]

Deze kan ook gejailbraked worden ;)

Ik draai hier al enige tijd met volle tevredenheid een ATV2 met XBMC die rechtstreeks van de NAS films en series draait.
Heb het artikel inderdaad gevonden. Zie dat het uit 2011-01 stamt maar sinds 2010 XBMC al gedag gezegd gezien de huidige HTPC te groot was en niemand er gebruik van maakte. Hoop dat het nu ook stabieler is als begin / mid 2010 :)

Voor de mensen die ATV2 met XBMC willen. Het linkje wat voor mij heel duidelijk was: http://www.appletips.nl/x...eren-op-de-apple-tv-2-jb/

Zo, nu de ATV2 eens bestellen ;)

EDIT2: Crap alleen maar HDMI... Is er iets van HDMI => DVI en geluid via de tulp? *gaat naar dealextreme surfen*

[Reactie gewijzigd door _Piwi_ op 5 oktober 2011 12:30]

De ATV2 heeft wel optisch uit.
Als je iets leuks, vind laat het dan even weten. Ik heb hetzelfde probleem. Mijn 2 jaar oude TV heeft alleen een DVI ingang en geen HDMI.
http://www.dealextreme.co...o-cable-1-6m-length-31740

Die gevonden. Iets beters was er niet (als je ook audio uit HDMI wilt halen)
Ik heb zelf de AppleTV2 al een half jaartje goed draaien met XBMC in de slaapkamer. Heb de AppleTv geducktaped achter mijn tv, omdat hij hangt aan de muur. Je ziet er niks van en de remote werkt nog prima.
Complete onzin om een ATV2 aan te schaffen en vervolgens te jailbreaken.
Neem dan EyeTV Connect van Elgato en je streamt het volledig via DNLA zonder extra bakjes.

Ooit eens de AT geflashed ... wist niet hoe snel ik daar van af moest zien.
Slechte software en instabiel.
via jailbreak kan zowel xbmc en Plex.

Indien je NAS Plex Media Server ondersteund zou ik voor de Plex oplossing gaan.

Zelf gebruik ik ook Plex op de Apple TV

'weg te werken achter bv. een TV' je moet er wel aan kunnen met de afstandsbediening!

[Reactie gewijzigd door bwynants op 5 oktober 2011 12:06]

Gaan die afstandbedieningen niet op bluetooth op vandaag?

@De rest. Dan ga ik mij daar weer eens in verdiepen. Plex ken ik nog niet dus dat ook eens bekijken. Huidige HTPC wat ik heb is wat te groot voor achter een TV :P

EDIT: en ik neem aan dat je er gewoon een apple keyboard op kan aansluiten? Ik zoek het wel even uit ;-)

[Reactie gewijzigd door _Piwi_ op 5 oktober 2011 12:10]

Ja XBMC is ook beschikbaar voor de ATV2. Al een aardig tijdje ondertussen. Was voor mij ook de enige reden om een ATV2 te kopen ;) Ideaal voor op de slaapkamer, of zoals jij het graag wil: klein genoeg om makkelijk weg te werken.

[Reactie gewijzigd door Deurdouwer op 5 oktober 2011 12:05]

Maar waarom zou ik dat willen de meeste TV's ondersteunen DNLA ... hierdoor is het overbodig om je AppleTV te flashes ... en XBMC draait er ook nog eens bagger op.
Ze kunnen wel DNLA ondersteunen, dat wil nog niet zeggen dat ze ook elke codec ondersteunen ;)

Of elke container :)

MKV is nog steeds een vaak niet tot slecht ondersteunde container, terwijl er vaak niets meer als een mpeg4 video en mpeg3 audio file in zitten.
Maar is het nu mogelijk om films die je op een NAS hebt staan thuis naar dit doosje te streamen?
Als je niet wilt jailbreaken: de content moet je dan toevoegen aan iTunes (mag op je nas blijven staan), en iTunes moet aan staan.

Dan kun je op de AppleTV browsen door alles wat je in iTunes hebt.
Boxee Box is misschien iets voor je, formaat van een blikje drinken.
Je hoeft overigens niet XBMC te gebruiken, er kan ook een andere media player gebruikt worden die je niet uit de standaard-OS kickt, een veel makkelijkere interface heeft, en, voor mij belangrijk, ook AFP-shares kan gebruiken. De speler werkt nagenoeg perfect en speelt zonder problemen 720p - ik kan 'm zeer aan raden.
Media Player. Hij staat in de "Manage Extras" van Firecore's ATV Flash systeem. Die is vast wel ergens te vinden ;).
Zie mijn reply hier vlak onder aan MR.H.

Klopt mijn veronderstelling?
Een eenvoudige oplossing, tegen een kleine betaling, is hier te vinden www.firecore.com. Werkt perfect. Mooi geintegreerd in Apple stijl en het jailbraiken is zeer eenvoudig. Regelmatig updates met nieuwe features die netjes van onder te tv te installeren zijn.
Da's een beta toch voor de ATV2? En die is nog niet officieel beschikbaar zo te zien, ik zie pre-order staan.

http://firecore.com/atvflash-black

Tenminste als ik er vanuit ga dat de flash-back voor ATV2 en is de standaard versie zonder "black" voor de oudere ATV is. Wat er overigens niet duidelijk bij staat. Wat ik dus weer slecht vind.
Dat klopt, die is in 'beta'. Dit is ongeveer de soort beta die gmail ook had, dus alles werkt goed maar soms worden er upgrades uitgevoerd.
Een maximale resolutie van 720P. Dat is toch niet meer van deze tijd? Elke mediaplayer van 100+ euro kan tegenwoordig al 1080P content afspelen.
De grap is dat de AppleTV2 hardware geen enkele moeie heeft met het decoderen van 1080p content, probleem is alleen dat de HDMI uitvoer beperkt is tot 720p.
De grap is dat de A4 chip dit dus niet hardwarematig kan decoderen, daar is deze simpelweg te slap voor. Hij kan echter wel 1080p content inlezen en deze in 720p weergeven.
De reden dat er geen 1080p in zit is heel simpel. Alle films en series zijn op streamingbasis voor de Apple TV. 1080p is zelfs voor Amerikaanse begrippen nog een te grote aanval op je internetverbinding. Daarnaast zijn alle films en series in 720p beschikbaar.
De grap is dat de A4 chip dit dus niet hardwarematig kan decoderen
De A4 kan dat prima en dat is ook al diverse malen bewezen.
BTW De in de A4 SoC aanwezige SGX 535 GPU wordt gebruikt voor het decoderen van h264

[Reactie gewijzigd door Carbon op 5 oktober 2011 18:52]

Via xbox kun je al lang 1080p films streamen met Zune (internet)
1080p is alleen maar een resolutie. Als je hogere resolutie wilt maar dezelfde bitrate behoud, verlaagt de kwaliteit. Dan maar 720p met hogere kwaliteit.

Overigens ziet 720p in goede kwaliteit er prachtig uit in films. Snap het gezeur erom niet.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 5 oktober 2011 13:49]

Aantal redenen ik niet via de xbox films huur is simpel:

- ik vertrouw ruwweg niet betaal systemen die over Microsoft software lopen; dat vertrouwen hebben ze bij mij al jaren terug verloren; teveel bugs vaak;
- xbox maakt een takke herrie ook de nieuwe uitvoering is niet om aan te horen;
- het werkt te omslachtig in vergelijk met iTunes op een Mac; ik streak gewoon via de iMac en werkt uitstekend;
- het aanbod in iTunes is voor een begin al heel redelijk;

De xbox staat hier meer uit dan aan .... tevens heeft ook de nieuwe versie problemen met de optische drive waardoor door Microsoft zelf wordt aangeraden het plat neer te leggen.
Terwijl ik nota bene een nieuwe had gekocht omdat de eerste versie er ook al kuren mee had. Maar ik blijf niet bezig met dat ding te vervangen en spellen opnieuw moeten te verschaffen. Next time koop ik wel weer een Playstation.
De uitvoer van HDMI is gewoon 1080p hoor, misschien beperkt in dit apparaat.

Jammer dat ze het niet zo regelen dat de uitvoer op dit apparaat ook voldoet aan de standaarden van deze tijd.

Wat de grap hier is, is dat Apple zichzelf tekort doet.
De uitvoer van HDMI is gewoon 1080p hoor, misschien beperkt in dit apparaat.
Dat schrijf ik toch?!?!?
Vraag me af of dit ooit nog te omzeilen is mbv de jailbreak-scene
Vraag me af of dit ooit nog te omzeilen is mbv de jailbreak-scene
je hebt al XBMC en Plex voor 't ding, die 1080p afspelen.
[...]


je hebt al XBMC en Plex voor 't ding, die 1080p afspelen.
Nee, ook dan is de output 720p.
Geen 1080p is voor mij een dealbreaker, hier kon je ÚÚn Ó twee jaar geleden nog mee komen, maar anno 2011/2012 is het te weinig...
Hier ook, een LG mediaspeler kan het al en kost minder.
Eigenlijk willen we dus een Apple TV2S
Ik had eigenlijk stiekem gehoopt op de Apple tv 3 met ondersteuning voor 1080p films...
Ik had eigenlijk stiekem gehoopt op de Apple tv 3 met ondersteuning voor 1080p films...
Misschien als breedband wat 1080p aankan qua distributie wereldwijd goed beschikbaar is. Dat is de enige reden dat ie dat nu niet doet. (volgens mij kan ie 't qua hardware ook prima, maar het aanbod in iTunes is 'maar' 720p, vanwege bandbreedte limitaties)
Films zijn dan hoogsteds 30 gB in redelijke kwaliteit hoor. Das redelijk te downloaden.
sjeik dingetje. Alleen jammer van de 720p, naar mijn idee.
Nice, dus wat dit apparaat voor 119 euro kan, kan ik al met mijn Xperia Box van KPN :)
ah, dus de xperia box kan direct films en games van mijn iphone/ipad op de tv af spelen.
Ik vermoed net zomin als dat de apple tv data van mijn android kan streamen, of zonder kuren benaderd kan worden.