Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

HTC heeft op een eigen evenement in Londen de Titan aangekondigd, een toestel met Windows Phone Mango en een 4,7"-scherm met een resolutie van 800x480 pixels. Naast de Titan kondigde HTC ook de goedkopere smartphone Radar aan.

De Titan is de eerste HTC die draait op Windows Phone 7.5 Mango, de nieuwe versie van Microsofts mobiele besturingssysteem. Het scherm is met 4,7" een slag groter dan de HD7 van vorig jaar, die over een 4,3"-scherm beschikt. Vanwege de beperkingen die Microsoft oplegt, kan de resolutie niet hoger zijn dan 800x480 pixels. Windows Phone ondersteunt nog geen hogere resoluties dan dat.

Het toestel draait op een Qualcomm MSM8255 met Adreno 205-gpu. De nieuwe processor en beeldprocessor moeten ervoor zorgen dat Windows Phone sneller draait dan op de hardware van vorig jaar. De kloksnelheid is opgeschroefd naar 1,5GHz, net als in HTC's Android-tablet Flyer. De Titan is bovendien uitgerust met een 8-megapixelcamera met 28mm groothoeklens en backlight illuminated sensor, een eigenschap die ook in veel andere smartphonecamera's te vinden is. De camera wordt bijgestaan door twee led-flitsers en kan video's opnemen met een maximale resolutie van 720p. De frontcamera heeft een resolutie van 1,3 megapixels. Het werkgeheugen heeft een grootte van 512MB, terwijl het opslaggeheugen 16GB is. De accu heeft een uithoudingsvermogen van 1600mAh. Het toestel is met 9,9mm dunner dan de toestellen die HTC afgelopen anderhalf jaar uitbracht. Het toestel meet 131x71mm en weegt 160 gram.

Naast de Titan kwam HTC ook met de Radar, een mid-range toestel dat ook met Windows Phone 7.5 is uitgerust. De Radar draait op dezelfde MSM8255-cpu, maar heeft een scherm van 'slechts' 3,8" en een kloksnelheid van 1GHz. Bovendien heeft de Radar slechts 8GB aan opslaggeheugen aan boord en is de 5-megapixelcamera uitgerust met een enkele led-flitser. HTC kondigde ook aan dat zijn videodienst Watch naar Windows Phone komt. Beide toestellen moeten 4 oktober in de winkels liggen. De Titan moet 599 euro kosten, terwijl de Radar een adviesprijs meekrijgt van 399 euro.

Update 21:01: De specificaties op de site van HTC vermelden de mogelijkheid tot tethering op de Titan, het delen van de internetverbinding van de telefoon met een laptop. Tetheren was tot nog toe niet zonder hack mogelijk op Windows Phone 7. Het is onduidelijk of het een functie is die HTC heeft ingebouwd of dat Windows Phone 7.5 dat standaard ondersteunt. Ook de Radar ondersteunt tethering.

HTC Titan met WP7 Mango HTC Radar met WP7 Mango HTC Radar met WP7 Mango HTC Titan met WP7 Mango HTC Titan met WP7 Mango HTC Titan met WP7 Mango HTC Radar met WP7 Mango HTC Radar met WP7 Mango HTC Radar met WP7 Mango
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

Dan mag MS die beperking van de resolutie wel snel gaan opheffen..
Zelfde resolutie van 800x480 maar wel een groter scherm wordt gewoon pixelig, zonde
800x480 is momenteel de enige ondersteunde resolutie, er zijn geen WP7 toestellen met een andere resolutie.
Dit was / is om te voorkomen dat er fragmentatie ontstaat. Voor een scherm met ~4 inch is dat ook een prima resolutie. Er zijn amper telefoons met een grotere resoluties op andere platformen beschikbaar.
Met de Tango update worden de specs verlaagd om budget phones mogelijk te maken en hoewel het geruchten zijn lijkt het er op dat het dan ook mogelijk is om een scherm met hogere resolutie te maken, waarbij de interface geschaalf wordt.

Pixelig wordt het in ieder geval nog niet een 40.000 PPI² levert het volgende op:
800x 480 op 4,7inch
1920x1080 op 11,1inch

Elk scherm groter dan 11,1inch met een Full-HD resolutie heeft dus een lagere pixeldichtheid dan deze telefoons. Kortom dit scherm zal zeer zeker niet pixelig zijn, of vind je je pc scherm ook pixelig?

[Reactie gewijzigd door siepeltjuh op 1 september 2011 20:01]

Ik vind dat je vergelijking van resoluties van een phone-scherm en een desktop-scherm niet zomaar opgaat.

Je bekijkt een scherm van een telefoon van veel dichterbij, misschien 30 - 40 cm dan een scherm van een desktop, waar je al snel 75 - 100 cm vanaf zit. Met dezelfde pixeldichtheid zal je pixels op een phone dus eerder zien dan op een desktop (of laptop) scherm.

Bovendien vind ik het maar een zwak argument dat er maar één resolutie ondersteund wordt voor WP7. Het is heel goed mogelijk om resolutie-onafhankelijke software te schrijven. Dat er voor één vaste resolutie wordt gekozen is gemakszucht van de software ontwikkelaars.

Verschillende iPhone modellen hebben ook verschillende resoluties, zonder dat dat ten koste gaat van de grafische kwaliteit. Waarom zou dat niet kunnen met WP7?
Bovendien vind ik het maar een zwak argument dat er maar één resolutie ondersteund wordt voor WP7. Het is heel goed mogelijk om resolutie-onafhankelijke software te schrijven. Dat er voor één vaste resolutie wordt gekozen is gemakszucht van de software ontwikkelaars.
Dat klopt. WP7 moest natuurlijk snel op de markt, dus zijn sommige dingen nog niet geimplementeerd.
Verschillende iPhone modellen hebben ook verschillende resoluties, zonder dat dat ten koste gaat van de grafische kwaliteit. Waarom zou dat niet kunnen met WP7?
Wat apple heeft gedaan is gewoon resolutie verdubbelen. Dat is gelijk de makkelijke oplossing. Maar dat zou voor MS betekenen dat de resolutie 1600 bij 960 zou moeten worden.
Hardware races zijn vrij nutteloos. Applicaties worden vooral geschreven voor standaard hardware, of dit nou opgelegde standaarden zijn of gemiddelden, het blijft nou eenmaal zo dat wanneer je iets maakt dat dit door veel mensen kan worden gebruikt. Je zal dan ook zien dat je bij Android gemiddeld vaker applicaties voor hardware die op lagere snelheden kan worden gedraaid, dan bij WP7. Uiteraard is het wel zo dat er een aantal dingetjes specifiek worden gemaakt voor de laatste hardware, zoals voor de Tegra 2, maar dit zijn uitzondering en zijn vaak vooral echt dingen die puur gericht zijn op het maximale uit de specs te halen, dan iets ontwikkelen dat echt meerwaarde heeft op je gebruikerservaring.

Natuurlijk heb je altijd nog snelheid bij andere dingen, maar het ding is hier dat WP7 veel en veel efficienter is dan Android, niet alleen steekt WP7 heel goed in elkaar qua efficiency, maar daar komt ook nog is bij dat veel dingen in het OS zelf worden gebouwd, deze draaien soepeler maar ook zuiniger dan normale apps. Tevens wordt WP7 ook al beschouwd als de meest stabiele telefoon.

De resolutie zou beter kunnen, hopelijk gaan ze werken aan een variable systeem en dat er alleen nog de eis ligt van de beeldverhouding (een verandering veroorzaakt namelijk wel echte problemen).


Persoonlijk denk ik verder dat vaste hardware/minimum hardware wel goed is. Developers weten precies waar ze mee werken, voor de consument is het makkelijker om een telefoon te kiezen en je kan hierdoor steeds goedkoper modellen aanbieden. Dus je kan het niet flexibele ervaren als een minpunt, maar het brengt zeker ook positieve punten mee, iets wat voor heel veel consumenten prettig is.

En tja de resolutie, ik heb nu de Omnia 7 (4 inch) terwijl ik daarvoor de Xperia X1 (3 inch) had, resoluties zijn hetzelfde, maar niet alleen zie ik de pixels niet op beide, maar ik vind het scherm van mijn Omnia 7 veel prettiger (niet gebasseerd op de kleuren trouwens), die heeft gewoon een voller scherm.
Het enige voordeel wat ik kan zien is met webbrowsing enz, maar je moet toch al zover inzoomen dat het ook niet meer uitmaakt.
Ik vind het nog wel meevallen. Resoluties van tablets zijn doorgaans niet heel veel groter, maar hebben wel een veel groter oppervlak. Daardoor denk ik dat het zinvoller is om de schermen wat scherper te maken, dan de resolutie te verhogen.
Batterijtijd wordt anders ook nog wel wat minder.
Hoe maken we schermen scherper zonder de resolutie te verhogen?
In dit geval is het niet relevant, maar scherpte kan onafhankelijk van de resolutie varieren door het aantal gebruikte subpixels (en de layout ervan)

Zo is een Super Amoled scherm een pak onscherper dan een Super Amoled Plus scherm (Galaxy S vs Galaxy S II): in de eerste zijn er slechts 8 subpixels gebruikt, in de tweede 12. Het verschil is erg merkbaar, zoals je hier kunt zien (en lezen): reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit

Ik weet niet hoeveel subpixels de HTC-schermpjes hebben, maar ik vermoed ook minstens 12, dus zoals ik al zei: dit is niet van toepassing voor HTC: hun schermen hebben al een optimale scherpte in termen van subpixels.
[slightly offtopic]
Na de tekst achter de link doorgelezen te hebben moet ik zeggen dat Samsun (en misschien ook andere bedrijven in de sector?) wel een erg verwarrende definitie voor subpixel gebruikt.

Even een rekensommetje:

In het 8 subpixel(per pixel?) voorbeeld noemen ze dat ze in totaal 768.000 subpixels hebben bij een WVGA resolutie van 800x480=384.000 pixels. Wanneer je hier het totaal aantal subpixels deelt door het totaal aantal 'pixels' dan kom je uit op 2. Uit de afbeelding valt op te maken dat elke 'pixel' bestaat uit een groene subpixel plus een blauwe of rode subpixel.


In het 12 subpixel(per pixel?) voorbeeld word gesproken over 1.152.000 subpixels voor 384.000 pixels. Dit komt neer op 3 subpixels per pixel. Uit de afbeelding valt vervolgens op te maken dat elke pixel nu is opgebouwd uit een rode, een groene, en een blauwe subpixel, net als we al jaren van schremen voor desktops en laptops gewend zijn.

Conclusie:
deze 'nieuwe' 12-subpixel (per 4 pixels) techniek komt overeen met de traditionele 3 subpixels (per pixel). De resolutie van een Super Amoled Plus kan je dus direct vergelijken met de resolutie van een laptop- of desktop-scherm. Dit geld niet voor de resolutie van een Super-Amoled sherm!

[iets meer ontopic]
In principe kan je best een veelvoud van 3 aan subpixels per pixel gebruiken. Dit kan er zelfs voor zorgen dat horizontale en verticale lijnen iets scherper worden, maar schuine lijnen en tekst zullen dan gekarteld eruit gaan zien aangezien cleartype-achtige technieken dan minder effectief zijn. Als je de effectieve scherpte wilt verhogen dan zal je er uiteindelijk niet aan ontkomen om de aangeztuurde resolutie te verhogen.
Er is heus nog wel wat te verzinnen als het gaat om mooiere pixels.
Verder snap ik niet waarom al die telefoons maar groter en groter worden. Je moet toch mobiel zijn? Maar met zo'n enorme klomp in je broekzak is dat gewoon een stuk minder.

Bij de PC-schermen markt is ook nog steeds veel ontwikkeling aan de gang zonder echt veel hoger te gaan dan 1080p (of 1200p).

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 1 september 2011 20:00]

Goh... het KAN wel mooier, maar ik denk dat we zowat aan een grens staan. Toch met LCD: de kwaliteit van LCDs gaat er tegenwoordig niet meer op vooruit.
Dan heb je nog OLED, wat in principe wel mooiere beelden kan geven, maar dat is het zowat. Zodra dat is uitontwikkeld (en dat gaat ook erg snel als je de kwaliteit van Super Amoled Plus ziet) denk ik niet dat we nog veel verder kunnen.

En als we dan toch over de toekomst van displays praten:
Om dan toch maar nieuwe dingen te hypen zie ik twee technieken: 3D-schermen zonder bril (nutteloos imo, maar goed...) en e-ink: om in zonlicht leesbaar te blijven heb je een subtractieve methode nodig (aka een scherm dat enkel met licht zichtbaar is, en zelf geen licht uitstraalt). Een mooi voorbeeld is de Qi display die een conventionele LCD met een e-ink scherm versmelt, om zo een scherm te krijgen dat altijd goed leesbaar is en mooi beeld geeft.
Ik kan me anders nog goed herinneren dat er de laatste tijd wel degelijk vooruitgang in zit. Laats had ik iets gehoord van een scherm van 4 of 5'' ofzo dat 1080p aankon? is al een tijdje terug mocht het scherm iets groter zijn vergeef mij ik heb ook niet een geweldig geheugen. In elkgeval was dit scherm zo klein dat je je kon afvragen of je het verschil nog wel kon zien.

Waarom we dit nog niet terug zien? het is te duur. maar er zijn genoeg telefoons op de markt die al een redelijke pixel dichtheid hebben.
schermpjes voor digicam's hebben al regelmatig eenHD-resolutie en die zijn ook amper een paar inch groot
"Scherpte" is eigenlijk zo'n vage term geworden die iedereen overal maar opplakt wanneer iets met een beeldscherm er goed uitziet. Wanneer je het echter definieert als "niet wazig" dat is zelfs een 40" lcd-scherm van 10x10 pixels haarscherp. Het heeft dus niets met resolutie te maken.

De term die je dan moet gebruiken is detail: hoe meer pixels, hoe meer detail er kan worden weergegeven. Dat is echter heel wat anders als scherpte.
Precies. Je kan het nog korter zeggen:

Scherpte is verschillend maar niet onafhankelijk van resolutie per oppervlakte.
Het staat niet compleet los...

Het is inderdaad mogelijk om een scherm te maken dat een lage resolutie heeft, en toch scherp is. Het directe gevolg is dat er minder detail getoond kan worden, en dat schuine lijnen en letters er gekarteld uit gaan zien.

De kartels kan je vervolgens proberen glad te strijken door technieken als cleartype en anti-aliasing te gebruiken. Maar: deze technieken maken de lijnen en letters in feite iets minder scherp. Hoe lager de resolutie van het scherm, hoe hoger de toegevoegde onscherpte. Zodra je anti-aliasing of cleartype wilt gebruiken heb je dus wel degelijk een hoge resolutie nodig om scherp beeld te krijgen.
Helemaal mee eens. Waar de nieuwe vlaggenschepen al pronken met 720p blijft Mango hangen op een 'zielige' 800x480.

Terzijde, mijn eigen ogen zijn dusdanig slecht dat deze telefoon zeer veel potentie heeft als vervanger voor mijn HTC Legend. Echter hoop ik niet voor HTC + Microsoft dat hun hoofddoelgroep semi-slechtzienden zijn

Verder zien de randen er vrij smal uit, waardoor de grootte 4.7' net 'on-the-edge' is. Ik denk dat het voor de gemiddelde gebruiker al aan de grote kant is. Wederom mag ik mezelf gelukkig prijzen met relatief grote handen. :)

Radar ziet er ook goed uit. Ik denk dat de Mango-markt ook zeker behoefte heeft aan mid-range en low-range toestellen om de markt voldoende te penetreren. De concurrentie van Android en iOs is immers moordend.
Ik vind 720p eigenlijk wel wat overkill. Daar is het oppervlak niet zo heel groot voor. Meeste pc-schermen zijn in principe niet veel hoger in resolutie als je kijkt naar de afmeting en de resolutie. Dus op zich nog niet zo heel raar om te blijven hangen.
Vind het ook wel raar die beperking qua resolutie. Om te kunnen concurreren met Android zullen ze die beperking toch snel moeten opheffen.
Op engadet is een video met handson
http://www.engadget.com/2...ones-revealed-we-go-hands

De titan is 70.7 mm breed de HD2 67 mm. Dat scheelt maar 3.7 mm en toch 0.4 inch meer scherm.

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 1 september 2011 21:42]

HD2: 120.5 x 67 x 11 mm ( 157 g ) ( Up to 490 h (2G) / Up to 390 h (3G) )
Titan: 131.5 x 70.7 x 9.9 mm ( 160 g ) ( Up to 360 h (2G) / Up to 460 h (3G) )

In de hoogt toch nog wel een centimeter. Al zal dat waarschijnlijk geen invloed hebben in de handzaamheid van het apparaat tenzij het zwaartepunt op een ongelukkige plek zit. Hoe groter hoe beter voor mij. Heerlijk om altijd een multifunctioneel apparaat bij je te hebben. Bellen is ook geen probleem. Vindt je het storend of moeilijk om deze Rolls Royce klasse telefoons aan je oor te zetten, dan kun je ook evt een BT oortje gebruiken.

Valt me verder op dat op het gebied van gewicht er blijkbaar toch nog aardig wat winst behaald is sinds de HD2 in Oktober 2009 verscheen.

Ik begrijp niet goed hoe die standby tijden inelkaar zitten. Hoe kan de HD2 nou meer 2G standby tijd hebben, maar beduidend minder 3G standby tijd dan de Titan?

Jammer dat HTC bij WP7 phones niet de Dre sound heeft toegevoegd zoals ze wel bij de aankondigingen van de nieuwe Android phones hebben gedaan. Skype integratie met de front camera is best aardig, al lijkt niemand het nog te gebruiken. Volgens mij is FaceTime ook geen denderend succes?

Ik vind de Titan interessant, maar een vervanger van de legendarische HD2 is het nog niet. Ik zit met smart te wachten op de ultieme ontwikkelaarstelefoon die net zo als de HD2 nog lang mee kan gaan en waar vele ROM bakkers zich op gaan storten.

bron HD2 - bron Titan

[Reactie gewijzigd door EektheMan op 2 september 2011 00:58]

Ik vind de Titan interessant, maar een vervanger van de legendarische HD2 is het nog niet. Ik zit met smart te wachten op de ultieme ontwikkelaarstelefoon die net zo als de HD2 nog lang mee kan gaan en waar vele ROM bakkers zich op gaan storten.
Mee eens, desnoods de HD2 met WP7.5 zou voor mij een'instant buy' zijn.
Ik hoop dat er rond september, en anders nieuwe kwartaal 2012 meer bekend wordt hierover. Ik zou niet raar opkijken wanneer hun Win 8 O.S die volgende maand in rc gaat, dit 'specs' onderwerp wellicht meer motivatie zal gaan krijgen.
Een long term Hardware met long term Software, zie je toch graag als developer.
0.4 inch diagonaal ja... en elke mm breder is er 1 teveel.
Nog effe en het zijn allemaal tablets ipv smartphones.

HTC, doe ook eens wat 4" modellen met retegoeie specs please?
Toestel is vanaf 1 oktober verkrijgbaar. Prijs van de Radar is 399 euro. De Titan zal 599 kosten. Zie http://www.bloomberg.com/...arket-share-forecast.html

Windows Phone Mango ondersteunt standaard tethering. Zie http://wmpoweruser.com/in...irmed-in-windows-phone-7/
Nederlandse persbericht (dat tijdje na online komen artikel in mijn mailbox plofte) spreekt van 4 oktober. Prijzen staan ook gewoon in het artikel. Dat van tethering had ik nog niet gezien, dank voor de link.

Edit: tethering zat niet standaard in 7.0 en NoDo. Kon alleen via hack geactiveerd worden. WmPoweruser zat er hier dus naast (artikel is van september vorig jaar)

[Reactie gewijzigd door arnoudwokke op 1 september 2011 22:49]

Sorry, inderdaad oude link doorgestuurd. Ik had iets recenters gelezen over tethering/internet connection sharing in Windows Phone Mango. Zojuist nog een bevestiging hiervan gezien: http://wmpoweruser.com/in...r-htc-handsets-initially/
Dat vind ik toch wel raar - waarom ondersteunt Windows 7.5 (dus de ALLERNIEUWSTE!) alleen resoluties tot 800x480?? Dat getuigt nou niet bepaald van goede Future Vision wat betreft het ontwikkelteam... beetje jammer. Zo blijven ze toch alsmaar een beetje achterlopen.
Grotere resoluties dan je visueel nodig hebt maken je telefoon trouwens ook gewoon onnodig langzamer en eten meer batterij op doordat je CPU en GPU harder moeten lopen om de content op je scherm te zetten.
Deze keuze is door Microsoft in mijn ogen vooral gemaakt om de snelheid van het OS te garanderen. Hoe hoger de resolutie hoe harder de GPU aan het werk moet om alle pixels van informatie te voorzien. Een relatief langzame GPU als de 205 welke in MSN8255 CPU zit is ruim voldoende voor 800x480pixels maar daar boven wordt het toch lastiger.

Het probleem van de lage resoluties zal pas opgelost worden wanneer Microsoft ondersteuning voor andere chipsets in het OS inbouwd.... Mogelijk door een tussentijdse update.
heb je mee rnodig dan, nee, als het scherm goed is dan zul je gewoon geen verschil merken. Op een 9,7" scherm van een tablet is het toch ook netjes en strak...?
Ik denk dat de Metro interface zich er (nog?) niet goed voor leent om de resolutie vrij te geven. Anders dan bij de iphone en Android toestellen is het geen "minidesktop" met ikoontjes...

Ik vind het ook wel jammer dat de schermresolutie niet zo hoog is omdat volgens mij de volledig functionele Internet Explorer juist een van de dingen is waarmee WP7 zich positief onderscheidt van de iphone en Androids en veel websites op die resolutie toch niet perfect zijn.

De Titan lijkt me voor mij een heel fijn toestel omdat ik zelf een stukje groter ben dan gemiddeld en ik de gemiddelde telefoon vaak voor mij iets te klein vind (zoals bijvoorbeeld de iphone 4 die ik nu gebruik. Die had van/voor mij best een stuk groter mogen zijn).

Ik zit met spanning te wachten op wat Nokia gaat brengen, dat ga ik vergelijken met de Titan en dan kan ik eindelijk van mijn iphone af...
WP7 leent zich juist PRIMA voor hoge resoluties. Het is meer typografisch gericht waardoor je niet constant de graphics van je app moet aanpassen.
Metro leent zich misschien wel voor hoge resoluties, maar dat betekent niet dat je WP7 zomaar op een hogere resolutie kan gaan draaien, omdat je dan toch rekening moet houden met hoe dingen schalen. Dat is niet zo makkelijk helaas.
OK, ik heb er nog geen ervaring mee dus ik weet het niet... Heb jij dan misschien een verklaring ervoor dat ze die resolutie niet vrijgeven?
HTC heeft altijd wel mooie telefoons, de witte hiervan doet me een beetje denken aan de HTC Cha-cha.

De specs zijn verder prima, er zijn voor mij alleen te weinig apps, en vooral veel te weinig mogelijkheden om te tweaken bij windows phone 7.
Ik weet niet wat er zo weinig is aan 30.000 apps. Het enige wat ik mis is whatsapp.
Ik vind dat htc al jaren nauwelijks iets verandert aan hun phones... de cha-cha is mss de uitzondering
Ben ik nu de enige die dit te groot voor een telefoon begint te vinden? Smartphones lijken steeds grotere schermen te gaan huisvesten, maar je zit zowat met een tablet in je broekzak. Ik vind persoonlijk het schermformaat van een iPhone 4 en dat van bijv. de SE Xperia Arc toch echt zo'n beetje de max wat nog lekker in de hand ligt.

De Samsung Galaxy S II bijv. vind ik een pracht toestel, maar echt onhandig in de hand liggend. Zal wel aan mijn handen liggen :P maar goed...

De grens tussen telefoon en tablet wordt zo wel steeds kleiner... of lopen we straks allemaal met een 7 of 10" "phone" op zak? :+

Verder denk ik wel dat het beetje zonde is van het scherm t.a.v. de resolutie. Juist de hogere res, er vanuit gaande dat het OS goed meeschaalt, maakt letters e.d. mooier en beter leesbaar.
Nee, je bent niet de enige. Ik vond de HD2 eigenlijk al te groot om vast te houden tijdens het bellen. De Titan is nog eens een halve centimeter breder. Rond de 4 inch lijkt me een prima maatje.
Ik draai al een RTM versie , met nederlandse taal en de mango RTM heeft al een marketplace actief.Ik ben blij met d komst van mango, op mijn trophy 7.
Marketplace actief? Dan staat er bij je LiveID vast dat je in de US of UK woont.
Want voor Nederland is de marketplace nog helemaal niet toegankelijk :)

Draai zelf ook de RTM versie op mijn HD2.
Jazeker wel, Marketplace in NL is actief voor Mango toestellen.
Nl marketplace is al wel actief
Draaide toch echt HD2 met Back to the Future [XBmod-Yuki] [7720 ready] en NL Market.
Omdat ik in Zweden woon heb ik net V2 van de rom geinstalleerd en ook hier is de Marketplace al beschikbaar. Helaas geen Zune hier en ook Tweakers moet hun app nog naar de Zweedse markt brengen !
Oke over zweden weet ik natuurlijk niks ;) Maar uhhhm er is geen NL market en ik denk dus ook geen "Zweedse market" gewoon alles is internationaal :) Dus de tweakers app zou je al moeten kunnen vinden?

Ik Quote:
•Marketplace als dienst zal ook medio 2011 beschikbaar komen als onderdeel van de Nederlandse taalversie. Er zal overigens geen specifieke Nederlandse versie van Marketplace komen. Er is 1 (internationale) catalogus waar ook Nederlandse apps in zullen voorkomen.

Bron:
http://blogs.microsoft.nl/blogs/windowsmobile/archive/2010/11/12/windows-phone-7-in-nederland-vragen-en-antwoorden.aspx

Oke het werkt inderdaad :)
Bedankt voor de informatie mede tweakers :9

[Reactie gewijzigd door m0nkm0nk op 1 september 2011 23:41]

Wat een afmetingen zeg. Ook zien er beide Phones er redelijk HTC uit. Ik hoop toch dat HTC binnenkort weer eens met wat spannender ontwerpen komt. De titan lijkt behoorlijk op de HD7 volgens mij, de radar is dan wel funky wit maar nog steeds dezelfde HTC vormen en rondingen.

Windows Phone heeft snellere hardware wat mij betreft nog niet echt nodig, maar applicaties zullen er waarschijnlijk wel baat bij hebben.

[Reactie gewijzigd door CR35 op 1 september 2011 19:58]

Die Radar is mooi, hetzelfde uiterlijk als de Desire Z (en laat ik die natuurlijk nu hebben. ;) )

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True